Breek je nek voorzichtig
Ik heb echter niets vernomen van een Radeon8500XT of eXP en die zal er denk ik ook niet komen.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
omdat meestal dat soort 3rd party bedrijven dat wel wat minder hebben.....
('k stel hem hier maar ff weer opnieuw)
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Verwijderd
Ik werk met een Athlon XP 1800+, agp 4x via chipset en win2k
Zijn er meer mensen met dit probleem? of zijn er mensen die de 128 MB wel aan de praat hebben gekregen? zo ja, hoe?
Verwijderd
Verwijderd

er staat dus dat de rv250 core op 350Mhz gaat draaien, 128mb memory krijgt op 600Mhz
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
En down gaat ie niet want volgens mij is het email adres dat ik bij Homestead gebruik allang uit gebruik. Als ze maar niet mijn account afpakken want dan heb ik geen space meer
Inruil voor 4 Radeon 8800 kaarten wil ik'm wel voor ATI weg halen
Powercolor=club3dOp zaterdag 16 maart 2002 19:27 schreef Painxiom het volgende:
hoe is de 2d kwaliteit van de powercolor/club3d/point of view ten opzichte van bijv. hercules/Ati
omdat meestal dat soort 3rd party bedrijven dat wel wat minder hebben.....
('k stel hem hier maar ff weer opnieuw)
Club3d kaarten zijn ondergeklokt. MIjn Radeon 64 DDR draait op 162/162 ipv 183/183.
De Radeon 8500 van hun draait 250/250 ipv 275/275.
Tenzij je de PRO versie koopt van club3d dan is ie wel 275
Maar meestal is de kwaliteit hetzelfde
dikzak
Leg dat eens uit dan club3D zit in nederland, en powercolor in taiwan, onderdeel van aopen.Op zaterdag 16 maart 2002 21:50 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Powercolor=club3d
Hersteller: Club3D, Holland
Brand / Handelsname: Club3D
WebSite: http://www.club-3d.nl/
Hersteller: CP Technology Co. Ltd., Taiwan
Brand / Handelsname: PowerColor / VGA No. 1 / Jupiter / Ask Select / AOpen
WebSite: http://210.66.3.2/
http://www.3dcenter.de/artikel/radeon_oem-karten/
Hier kun je ook zien welke kaart 275/275 is en welke 250/250
Dat was ik dus niet gewent, kon wel met G400 dus.
Of heb ik het verkeerd, en stel ik iets verkeerd in soms ??
Verwijderd
Ik heb van meerdere mensen al gehoor dat de 128MB Radeon8500 compatibiliteitsproblemen heeft met de Soltek DRV borden, Soyo Dragon en Tyan borden.Op zaterdag 16 maart 2002 19:43 schreef gjk4all het volgende:
Oke, ik heb een ATI Radeon 8500 128MB dualhead gekocht, 2D werkt ie prima maar zodra ik 3D aanspreek krijg ik een "streepjes behang" en hangt m'n pc van beeldplank tot toetsenbord. Reset is niet voldoende, moet echt uit en aan...![]()
Zijn er meer mensen met dit probleem? of zijn er mensen die de 128 MB wel aan de praat hebben gekregen? zo ja, hoe?
Ik zou gauw terug gaan naar de winkel en hem ruilen voor een 64MB exemplaar, krijg je waarschijnlijk ook nog paar centen terug en je kunt lekker draaien en genieten van de beeldkwaliteit_________gewoon superrrrrrr
club3d is voor de europese markt en powercolour voor de aziatische markt. als je me niet gelooft moet je zelf maar op i-net zoeken. begin maar bij rage3d.com !Op zaterdag 16 maart 2002 22:07 schreef hetnet het volgende:
[..]
Leg dat eens uit dan club3D zit in nederland, en powercolor in taiwan, onderdeel van aopen.
dikzak
Geen linkje dus, zal morgen ff zoeken daar.Op zaterdag 16 maart 2002 23:32 schreef Chello200 het volgende:
[..]
club3d is voor de europese markt en powercolour voor de aziatische markt. als je me niet gelooft moet je zelf maar op i-net zoeken. begin maar bij rage3d.com !
Geloven....ach dat doe ik alleen in GOT
Vindt het alleen beetje raar, dat ze dan naast elkaar in de winkel liggen....
Verwijderd
Hmmmm, ik heb een soltek....Op zaterdag 16 maart 2002 22:39 schreef Monkythemonk het volgende:
[..]
Ik heb van meerdere mensen al gehoor dat de 128MB Radeon8500 compatibiliteitsproblemen heeft met de Soltek DRV borden, Soyo Dragon en Tyan borden.
Ik zou gauw terug gaan naar de winkel en hem ruilen voor een 64MB exemplaar, krijg je waarschijnlijk ook nog paar centen terug en je kunt lekker draaien en genieten van de beeldkwaliteit_________gewoon superrrrrrr
Dat doen ze alleen zodat men denkt dat het 2 verschillende merken zijn, maar het geld gaat naar 1 bedrijf !Op zondag 17 maart 2002 00:42 schreef hetnet het volgende:
[..]
Geen linkje dus, zal morgen ff zoeken daar.
Geloven....ach dat doe ik alleen in GOT
Vindt het alleen beetje raar, dat ze dan naast elkaar in de winkel liggen....
dikzak
waar heb je deze gekocht???????????Op zaterdag 16 maart 2002 19:43 schreef gjk4all het volgende:
Oke, ik heb een ATI Radeon 8500 128MB dualhead gekocht, 2D werkt ie prima maar zodra ik 3D aanspreek krijg ik een "streepjes behang" en hangt m'n pc van beeldplank tot toetsenbord. Reset is niet voldoende, moet echt uit en aan...![]()
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd
Heb de core eerst goed schoongemaakt, alle lijm eraf, AS erop, alles prima, en met elastiek blijft goed en 'firm' op zn plaats zitten. Er even afgehaald en duidelijke afdruk van AS op de heatsink ( redelijk dun laagje AS op core gesmeerd ), dus er is goed contact.
Nou kon ik de core ongeveer op 279 draaien, daarboven werd het al snel akelig instabiel... Nu haal ik ongeveer hetzelfde terwijl de kaart als ik hem lekker vinger aan de achterkant akelig koel blijft. Iemand anders resultaten met de Club3D Pro cores ?
Ook heb ik problemen het een beetje stabiel te krijgen, netjes met alle Service pack, 4.10b agp driver en de 6043 XP drivers...
De Island 2 demo loopt op 275/275 na drie loops gegarandeerd vast, terwijl 3DMark 2001 SE 5 loops goed trekt op die snelheid.
Misschien een paar nuttige tips, aanradingen om het platform wat stabieler te krijgen, want tot nu toe ben ik niet onder de indruk van het platform Radeon 8500 met deze deze dingetjes allemaal... Wel van de snelheid, daar is niks mis mee ! ( als het werkt... )..
Dus welke drivers zijn stabiel samen met welke service packs, misschien wat tips voor AGP settings voor 8KHA+ ?
En is de Via AGP driver 4.10B any good bij vergelijkbare systemen bij jullie ?
Thanks...
Verwijderd
Was CLub3D niet een dochter van Powercolor?Op zaterdag 16 maart 2002 22:07 schreef hetnet het volgende:
[..]
Leg dat eens uit dan club3D zit in nederland, en powercolor in taiwan, onderdeel van aopen.
Misschien zoek ik wel niet goed, maar kan der ECHT niks over vinden.Op zondag 17 maart 2002 19:33 schreef HeerVanHasselt het volgende:
[..]
Was CLub3D niet een dochter van Powercolor?
Ja hoor, gaat prima. Je kunt gewoon je desktop extenden naar de 2e monitor (of tv) en dan op de ene je DVD-speler zetten en op de andere gewoon andere dingen doen.Op zondag 17 maart 2002 16:22 schreef hetnet het volgende:
Niemand die dus DVD-tje kijkt en dat iemand anders met pc gaat internetten ofzo..... WazigggggggggKan dus schijnbaar niet met ATI, jammer.
Verwijderd
mijn vraag nu: wat kan ik oa het beste installeren?
Welke driver?
Via 4in1?
Via AGP?
Moet ik nog dingen uitzetten in het register of drivers of weet ik veel?
nog iets anders?
Ik gebruik Windows XP Pro op MSI K7T Turbo Limited en TB 1333.. De pc word bijna alleen gebruikt voor internet games games en games...
sorry ben nog helemaal ati n00b
Driver: 6043 http://files.mrgaming.net/download/download.php?path=drivers/video/ati/winxp/Radeon-WinXP-6043.zipOp zondag 17 maart 2002 21:54 schreef Thund3rKn0L het volgende:
ik krijg morgen of overmorgen mn Club3D radeon 8500 pro... heb al geheugenheatsinks voor klaarliggen...
mijn vraag nu: wat kan ik oa het beste installeren?
Welke driver?
Via 4in1?
Via AGP?
Moet ik nog dingen uitzetten in het register of drivers of weet ik veel?
nog iets anders?
Ik gebruik Windows XP Pro op MSI K7T Turbo Limited en TB 1333.. De pc word bijna alleen gebruikt voor internet games games en games...waar zal mn score gemiddeld op uit gaan komen zonder oc? en hoever zal ik ongeveer komen met oc (heatsinks op mem, standaard core cooler)
sorry ben nog helemaal ati n00b
Via4in1: niet nodig winxp heeft al prima 4in1 drivers
Via AGP: http://www.tweakers.net/meuktracker/1815 deze kan je installeren
Nog iets anders?: Ja, een tweaker ik kan je Radeonator aanraden (zowiezo voor de refreshratefix) http://radeonator.cjb.net
Radeon Community Sites: Hou www.rage3d.com in de gaten, de grootste ATI site naar mijn weet
Gemiddelde 3dmarkscore: Die zal rond de 7000 gaan liggen
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
Gaat powerstrip ook? want daar tweak ik mn Hz namelijk ook meeOp zondag 17 maart 2002 21:59 schreef Turismo het volgende:
[..]
Driver: 6043 http://files.mrgaming.net/download/download.php?path=drivers/video/ati/winxp/Radeon-WinXP-6043.zip
Via4in1: niet nodig winxp heeft al prima 4in1 drivers
Via AGP: http://www.tweakers.net/meuktracker/1815 deze kan je installeren
Nog iets anders?: Ja, een tweaker ik kan je Radeonator aanraden (zowiezo voor de refreshratefix) http://radeonator.cjb.net
Radeon Community Sites: Hou www.rage3d.com in de gaten, de grootste ATI site naar mijn weet
Gemiddelde 3dmarkscore: Die zal rond de 7000 gaan liggen
gaat ook hoor, ook overklokken enzow natuurlijkOp zondag 17 maart 2002 22:07 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
Gaat powerstrip ook? want daar tweak ik mn Hz namelijk ook mee, 90Hz @ 1600x1200
(Dell p991 19")
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Aha...maar je TV en 1ste zijn toch zelfde ?Op zondag 17 maart 2002 21:53 schreef martdj het volgende:
[..]
Ja hoor, gaat prima. Je kunt gewoon je desktop extenden naar de 2e monitor (of tv) en dan op de ene je DVD-speler zetten en op de andere gewoon andere dingen doen.
Er staat hier alleen nog maar driver (6043) geinstaleerd, moet dus multymedia spul ook installeren ?
Ben matrox gewent, das dus alleen driver zodoende.
Maar ga het ff uit proberen, over wat je zei over extenden.
Verwijderd
Koop maar een ander mobo, de R8500 Retail/Epox 8KHA+ combinatie is geen goede. De enige mogelijkheid waarmee ik hem aan de praat kreeg was terugklokken naar 260/275Dus welke drivers zijn stabiel samen met welke service packs, misschien wat tips voor AGP settings voor 8KHA+ ?
En is de Via AGP driver 4.10B any good bij vergelijkbare systemen bij jullie ?
Ik haal wel een msi kt266 pro oid
Wel jammer, epox bordje is superstabiel (alleen dus niet met een radeon 8500)
Verwijderd
Je beweert dus dat het niet aan de videokaart ligt dat ik de kaart niet verder op kan voeren, maar aan het moederbord. Dan moeten we eens in de bios gaan knoeien met AGP settings.... Je hebt inderdaad gelijk ik heb vergelijkbare problemen, en krijg de core idd niet echt over de 275 heeft anders krijg je hele vage problemen.Op zondag 17 maart 2002 22:45 schreef ThunderBert het volgende:
[..]
Koop maar een ander mobo, de R8500 Retail/Epox 8KHA+ combinatie is geen goede. De enige mogelijkheid waarmee ik hem aan de praat kreeg was terugklokken naar 260/275Ik heb hierover gemailed met Epox, maar die wisten geen oplossing...
Het geheugen is wel prima op te voeren trouwens... Nog meer mensen die de dupe zijn van deze combinatie ? Ik ga nu eens een beetje klooien met AGP settings en Epox een mailen..
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Wil niet zeuren he maar waarom verkopen ze de powercolor dan ook gewoon in Nederland?Op zaterdag 16 maart 2002 23:32 schreef Chello200 het volgende:
[..]
club3d is voor de europese markt en powercolour voor de aziatische markt. als je me niet gelooft moet je zelf maar op i-net zoeken. begin maar bij rage3d.com !
idd, mijn 3d mark liep steeds vast, maar de eerste test ligt zeker al zo'n 5fps hoger!!Op maandag 18 maart 2002 00:49 schreef The_PyroPath het volgende:
Nou ik zou zeker de 4in1's installeren en daarna de AGP driver 4.10b scheelt een slok op een borrel
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Dit maal met verbeterede Truyfrom support, speciaal voor ATI Radeon 8500!
Quote:
Enhanced support for ATI Truform:
Users of ATI Truform will find more options and the potential for more visible improvement. Once you've turned on ATI Truform, you can select different degrees from the Options menu. The game's performance will vary depending on hardware and the setting. Verify that your ATI card supports Truform, and make sure you have the latest drivers from ATI if you experience any problems.
Unquote:
Downen die hap en laat eens weten wat jullie ervan vinden!
Verwijderd
http://www2.arnes.si/~sudahrop/images/truwolf00.jpg
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
/me joint over 2 dagen de Ati club!
Verwijderd
Ik speelde het zelf op 1280x1024 met 16 taps aniso, en verder alles max. Dan is het heel goed te doen, maar in sommige stukken is de FPS nog steeds laag, dat forest level bijvoorbeeld.
ik geef toch effe een klein kickje aangezien het toch erg irritant is.Op zaterdag 16 maart 2002 20:13 schreef Breepee het volgende:
Hmm, ik heb een nieuw probje: Ik draai WXP, en heb een tijdje terug de 6043 driver geinstalled (geen 2e versie). Ik moest toen met refreshfix .99 de refreshrates (in windows zelf, dus niet voor spellen) goed instellen want dat knoppie bij schermeigenschappen werkt niet. Maargoed, dan nu het probleem: in windows kan ik niet meer naar de resolutie 1152x864 kiezen, als ik die kies is de werkelijk reso iets van 800x600 en moet ik scrollen om het hele desktop te zien. 1024x768 en 1280x1024 doen het wel goed. wat is mijn probleem en hoe los ik het op?
Verwijderd
Ik heb geen idee, zoiets lijkt me wel irritant, misschien proberen XP eroverheen te installen ? Of misschien even de Radeon drivers compleet uninstallen samen met je monitor drivers ?Op maandag 18 maart 2002 15:59 schreef Breepee het volgende:
[..]
ik geef toch effe een klein kickje aangezien het toch erg irritant is.
Verwijderd
----------------------------------------
To: support@epox.nl
Hallo, ik zal even vertellen wat voor systeem ik heb en wat voor vreemde problemen zich voordoen met dit duo ! Ik ben een tevreden gebruiker van de Epox 8KHA+, alles prima, loopt perfect. Had eerst een Powercolor Geforce 2 GTS Pro 64 DDR, nooit geen problemen mee gehad, maar nu heb ik een Club3D ATi Radeon 8500 Pro ( 275/275 ) gekocht en dat levert heel wat stabiliteitsproblemen op. Op 275MHz/275MHz houd Quake 3 het geen 5 minuten vol op een redelijk hoge resolutie, en 3DMark 2001 SE en ATi tech demos geven ook problemen. En dit heeft met het moederbord te maken.
Dit leidt ik af uit het feit dat deze kaart prima op 290/290 loopt in een ander systeem, namelijk een Abit KT7A,
met een Thunderbird 800 ( unlocked ) op 133fsb. Mijn systeem bestaat uit een Epox 8KHA+, bios 2304, Thunderbird @ 7.5x133 = 100MHz, turbo/222/1t command. Ik gebruik Corsair PC2400 geheugen, en het bord liep met de Geforce 2 prima op 166 Turbo 222 1T command stabiel. Kijk voor uitgebreide specificaties onderaan dit mailtje. Ik heb alleen met testen het op de normale stock snelheden gezet en daar treden de problemen nog steeds op.
Ik heb lopen rondvragen op forums ( fora ? ), waar ik tegenkwam dat veel mensen hun Radeon 8500 retail ( 275/275 ) kaarten pas stabiel kregen op 260/275 terwijl ze met andere moederborden ( Zoals het MSI KT266a plankje ),
het wel prima aan de gang kregen.
Ik weet niet of Epox dit probleem erkent, ik hoop het wel, en ik hoop dat Epox er iets aan kan doen doormiddel van een Bios update, want dit is een veel voorkomend probleem, omdat de Epox 8KHA+ en de Radeon 8500 Pro samen een erg snel systeem maken voor een goede prijs.
Conclusie :
1. Erkent Epox het problemen Epox 8KHA+ met een Radeon 8500 275/275 ?
2. Is het te verhelpen, of kan er naar gekeken worden ?
Als u erom vraagt dan kan ik uw verschillende forumlinks aanleveren waar gebruikers hebben gepost over de Radeon 8500 Retail samen met de Epox, waarin zij beschrijven wat precies hun problemen waren.
Bedankt voor uw tijd,
Jasper Koopmanschap.
Complete systeemspecificatie :
Athlon Thunderbird 1000
Alpha Pal66T heatsink/Delta 60HP fan
Epox 8KHA+, bios 2304
256 PC2400 DDR Corsair
Club3D ATi Radeon 8500 Pro ( Core 275 / Memory 275 )
Enermax 350w Powersupply
Realtek 8139a NIC
60gb Maxtor 5400/18gb IBM 7200 schijven.
Plextor 8432a/Asus 50x/Floppy
Mobo voltages :
Vcore = 1.85v
I/O voltage = 2.70v ( Hoger helpt niet )
+3.3v rail = ~ 3.32v
+5v rail = ~4.81v
+12v rail = ~12.40v
----------------------------------------
Kijken of ze reageren het begint nu irritant te worden
heb je nou serieus die nude patch gedownload.....Op maandag 18 maart 2002 08:52 schreef John_Hoek het volgende:
En dit is een leuk plaatje dat Truform demonstreerd In RTCW
http://www2.arnes.si/~sudahrop/images/truwolf00.jpg
Verwijderd
Waar kun je het downloaden? URL pleaseOp maandag 18 maart 2002 08:36 schreef John_Hoek het volgende:
Officieele Patch voor Return to Castle Wolfenstein V1.3
Same problem here.Op maandag 18 maart 2002 15:59 schreef Breepee het volgende:
[..]
ik geef toch effe een klein kickje aangezien het toch erg irritant is.
w00t
ik ben benieuwd.. mijn Radeon 8500 wil 3d mark ook niet echt stabiel doorlopenOp maandag 18 maart 2002 16:19 schreef Wapzer het volgende:
mooi mailtje en hoop blabla
hij springt er al elke test uit.. Ook Eopx 8KHA+.. Ik hou je iig in de gaten
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Als ik een film kijk op mijn TV springt mijn TV na een minuut of 20 op zwart,
maar mijn monitor niet
Ik vind dit zeer irritant tijdens een film.
bij vroegere versie's heb ik dat nog nooit gehad.
ik heb nu andere drivers geprobeerd, maar het helpt niet. helpt die rev2 er soms tegen (en waar kon ik die ook alweer krijgen)?Op maandag 18 maart 2002 16:16 schreef Wapzer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zoiets lijkt me wel irritant, misschien proberen XP eroverheen te installen ? Of misschien even de Radeon drivers compleet uninstallen samen met je monitor drivers ?
http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=ATI%20Drivere&id=331
Ik probeer ze nu uit.
w00t
nog steeds het probleem dat ik geen juiste refreshrate kan kiezen (kan wel, alleen blijft 60hz).
w00t
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Verwijderd
Met welk prog heb jij je Radeon op 300/300 gezet?Op maandag 18 maart 2002 19:49 schreef gdew het volgende:
Heb hier geen enkel probleem met Epox 8KHA+ bios 2116, radeon op 300/300 9256 3Dmarks 2001 alles retestabiel, MOOHA, Max Payne, RTCW, Operation Flashpoint, GP3, Toca2 alles draait gewoon.
zijn ze een beetje goed???
Ik down ze nu maar wacht nog even met installen.
Want ik heb nu 6043 goed draaien, dus weet niet of het wel wijs is.
Verwijderd
Zou je je bios settings kunnen posten van de AGP menuutje, vertelen welke Via Service Pack je gebruikt ? Dit is interresant, je hebt een ATi Radeon retail 275/275 ?Op maandag 18 maart 2002 19:49 schreef gdew het volgende:
Heb hier geen enkel probleem met Epox 8KHA+ bios 2116, radeon op 300/300 9256 3Dmarks 2001 alles retestabiel, MOOHA, Max Payne, RTCW, Operation Flashpoint, GP3, Toca2 alles draait gewoon.
Ik ga nu eens bios 2116 uittesten in ieder geval, die heb ik nooit met de Radeon gebruikt, wel met mn GF2..
je moet ff fast writes uit zetten wil wel eens helpen. ik heb al een half jaar een 8kha+ en een radeon 8500LE en heb alle bestaande drivers ongeveer wel uit geprobeert en nog nooit ook maar 1 probleem tegen gekomen.. max oc stabiel is 300/320. Draai overigens wel win98 maar xp heb ik ook een tijd gehad zonder problemen.Op maandag 18 maart 2002 21:02 schreef Wapzer het volgende:
[..]
Zou je je bios settings kunnen posten van de AGP menuutje, vertelen welke Via Service Pack je gebruikt ? Dit is interresant, je hebt een ATi Radeon retail 275/275 ?
Ik ga nu eens bios 2116 uittesten in ieder geval, die heb ik nooit met de Radeon gebruikt, wel met mn GF2..
Mijn geheugen loopt stabiel op 325mhz. (3.3) (3.80volt)
Helaas wil mijn core niet sneller dan 300mhz. (1.88volt)
(met een spirecooler tot 1.5gig)
Alles vastgeplakt met articsilver/lijm.
Ik ben wel een beetje bang ,dat de spire cooler niet blijft hangen. Maar na een paar uur gamen zit ie nog goed vast.
Dus volgens mij gaat dat wel goed.
Oh ja ik haal nu ongeveer 9300 3dmarks2001se.
Verwijderd
Grrr aso!Op maandag 18 maart 2002 22:30 schreef MartNL het volgende:
IK heb effe geheugen zinkjes erop gezet.
Ik ben wel een beetje bang ,dat de spire cooler niet blijft hangen. Maar na een paar uur gamen zit ie nog goed vast.
Ik had de 6037 dr. heb nu de 6052 erop en 80 3Dmark punten meer, maar tegelijkertijd ook de Via AGP dr. 4.10b die nu in de meuktracker staat erop gegooid dus ik weet niet precies waar die 80 punten wegkomen, iig draait alles nog perfekt ook de atidemo's.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Verwijderd
Ik weet echt niet hoe het komt.. Iemand anders nog ideeen ?
Damn, na installatie van die patch is mijn beeld vern**kt! Bij iedere muisbeweging (zowel in-game als in-menu) knippert het scherm enorm. Toch eens ff checken bij Spielerei of niemand daar ook last ervan heeft. Iemand hier trouwens datzelfde probleem?Op maandag 18 maart 2002 08:36 schreef John_Hoek het volgende:
Officieele Patch voor Return to Castle Wolfenstein V1.3
A pc is like a work of art; it's never finished
Fijn VAGP410Op maandag 18 maart 2002 22:52 schreef gdew het volgende:
Ik heb een Radeon LE,met potlood voltages wat opgekrikt, geflasht naar 275/275 en met powerstrip naar 300/300 gezet.
Ik had de 6037 dr. heb nu de 6052 erop en 80 3Dmark punten meer, maar tegelijkertijd ook de Via AGP dr. 4.10b die nu in de meuktracker staat erop gegooid dus ik weet niet precies waar die 80 punten wegkomen, iig draait alles nog perfekt ook de atidemo's.
Driver 6052 werkt goed, geen vreemde dingen gezien tot nu toe. Alleen in atidemo eiland3 een vreemd piepje.
Lucky Goldstar
Dat zouden best wel eens artifacts kunnen zijn idd door het oc'en. Heb je Artifact Tester al gedraaid?Op dinsdag 19 maart 2002 01:25 schreef DJkim het volgende:
Hoi, Ik heb alleen mijn ATI RADEON LE versie geflasht naar Retail. Bij alle spellen loopt ie maar tijdens spelen van MOHAA, zie ik van die kleur vlekjes in de bladeren of op de grond. Is dit normal als je alleen bios flasht en geen Vmod uitvoert?
A pc is like a work of art; it's never finished
Verwijderd
Nu haal ik al iets betere resultaten !
280/305 is nu ongeveer wat ik haal tegenover 275/290 dus dat is wel redelijk, het geheugen loopt nog aardig op 315 zelfs alleen na tijdje artifacts... Nog steeds problemen dus met Epox en 8500 maar nu kan ik in ieder geval boven de stock snelheden de kaart draaien
Ik blijf zoeken naar oplossingen ( ik ben al 5 uur aan het zoeken nu ofzo, en nog steeds geen concrete verbeteringen, behalve dit dan ).
Misschien moeten de mensen die ook problemen hebben ook proberen de pencil trick te doen, hier staat een goede guide : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=953 dan kan je waarschijnlijk de stock speeds in ieder geval halen... Of ietsje meer !
Als iemand anders iets vind, of ik, dan krijg je het te horen, en ook natuurlijk de reply van Epox als ik die krijg...
Verwijderd
Heb je misschien link?Op dinsdag 19 maart 2002 01:51 schreef Lezzz het volgende:
[..]
Dat zouden best wel eens artifacts kunnen zijn idd door het oc'en. Heb je Artifact Tester al gedraaid?
Lucky Goldstar
gvd, eerste hit bij google...Op dinsdag 19 maart 2002 08:55 schreef DJkim het volgende:
[..]
Heb je misschien link?
http://www.3dcenter.de/downloads/artifact-tester.php
GVD, bedanktOp dinsdag 19 maart 2002 08:57 schreef speed24 het volgende:
[..]
gvd, eerste hit bij google...
http://www.3dcenter.de/downloads/artifact-tester.php
Lucky Goldstar
Verwijderd
En wat is de beste bevestigingsmanier ? ( ook voor mijn heatsink ? ) Bestaan er nog van die thermal stickers ?
Is het waard om ernaar over te stappen?? (nu XP en 6043)
Ik gebruik ze en ze werken prima.Op dinsdag 19 maart 2002 11:16 schreef Basz19 het volgende:
Maar heeft iemand die 6052 al een beetje getest?
Is het waar om ernaar over te stappen?? (nu XP en 6043)
Ik heb geen zin om allerlei testen op los te laten.
Maar ze zijn in iedergeval stabiel.
Verwijderd
Zelfs hier werken ze redelijk ik haal nu samen met AGP 4.10b 8907 3DMarks...Op dinsdag 19 maart 2002 11:18 schreef MartNL het volgende:
[..]
Ik gebruik ze en ze werken prima.
Ik heb geen zin om allerlei testen op los te laten.
Maar ze zijn in iedergeval stabiel.
Systeem Info graag !Op dinsdag 19 maart 2002 07:45 schreef Rottweiler het volgende:
Als ik mijn kaart (powercolor radeon 8500 evil master 2 pro He he mond vol) Overclock dan gaat hij langzamer lopen ipv snellerhoe komt dit?
Hier gaat ie juist van 4900+ naar 5200+ in 3D mark met overklok. (is maar P3-tje hoor)
Verwijderd
Mijn GOd wat een moeite, en erg hoge voltages.Op maandag 18 maart 2002 22:30 schreef MartNL het volgende:
IK heb effe geheugen zinkjes erop gezet.
Wel leuk natuurlijk, maar eeh 9300 ? is dat niet een
beetje een tegenvallen dan.
Ik heb 280/294 op een Athlon XP @ 1530 Mhz (FSB 170)
en ik doe met marsk2001se in win98 (021 driver) 9144.
Dus je trekt er 150 ongeveer bij met al die tweaks en
voltages en sinks. Volgens mij moet je er meer uit kunnen
halen. Gok rond de 9700 minimaal.
Maar of dit het streven moet zijn... ?
Verwijderd
Amd Athlon 1,4 GhzOp dinsdag 19 maart 2002 12:46 schreef hetnet het volgende:
[..]
Systeem Info graag !
Hier gaat ie juist van 4900+ naar 5200+ in 3D mark met overklok. (is maar P3-tje hoor)
512 Sdram
40 gig hd
ik haal normaal gesproken zo'n 7600 punten
als ik hem overclock loopt hij terug naar 7450
Mijn Cpu wordt 2 graden warmer met overclocken (61 c)
ze doen het perfect
Tribes 2 loopt eindelijk zoals het hoort
Aquanox loopt perfect erop
MOHAA loopt ook prima
andere spellen nog niet getest
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Doe je dit expres? Kom je echt aandacht te kort?Op dinsdag 19 maart 2002 17:53 schreef nigelator het volgende:
Ik wil ms een Radeon 8500 kopen, en dan mijn GF2Pro weg doen. Slim idee? Of toch maar een Gf3 kopen?

Je snapt wel dat zo'n vraag hier alleen beantwoord kan worden met een: JA!
Ga snel een Radeon halen voordat je van GoT wordt verbannen
Hmm fijn. Weet je, als ik een nieuw topic open dan wordt ik door Sint met zijn staf geramd. Dus graag een beetje serieus. Ik was overtuigd tot ik hier meteen weer driver ellende zie.. vertel eens echt, ist nou echt zo goed allemaal?Op dinsdag 19 maart 2002 17:58 schreef MeKnowHow het volgende:
[..]
Doe je dit expres? Kom je echt aandacht te kort?
Je snapt wel dat zo'n vraag hier alleen beantwoord kan worden met een: JA!
Ga snel een Radeon halen voordat je van GoT wordt verbannen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Op hardOCP staat een leuk reviewtje: http://www.hardocp.com/reviews/vidcards/ati/8500le/index.html
Zo te zien overclocked die lekker naar ~300 Mhz zonder bijzondere maatregelen
Vraag me af of Hercules nog van plan was om met een soortgelijk model te komen. Die zal wel lekker geprijsd worden. Iemand meer gehoord hierover?
driverellende waar?Op dinsdag 19 maart 2002 18:04 schreef nigelator het volgende:
[..]
Hmm fijn. Weet je, als ik een nieuw topic open dan wordt ik door Sint met zijn staf geramd. Dus graag een beetje serieus. Ik was overtuigd tot ik hier meteen weer driver ellende zie.. vertel eens echt, ist nou echt zo goed allemaal?
ik had meer probs met mn GF2PRO dan met mn ati. (er zijn niet voor niks 1001 fixproggies)
Er is 1 fixproggieOp dinsdag 19 maart 2002 18:43 schreef Breepee het volgende:
[..]
driverellende waar?
ik had meer probs met mn GF2PRO dan met mn ati. (er zijn niet voor niks 1001 fixproggies)
Verder zie ik hierboven games die het neit doen, 3dmarks wat niet werkt etc etc...
Hoes 2d beeld en 3d performance?
Verwijderd
Ik had ook een GF 2 Pro 64, en ik ben er erg tevreden mee ook al heb ik problemen met mijn Epox-8500 retail met clocksnelheden, nu wel stabiel op 275/305 met voltage truuk...Op dinsdag 19 maart 2002 17:53 schreef nigelator het volgende:
Ik wil ms een Radeon 8500 kopen, en dan mijn GF2Pro weg doen. Slim idee? Of toch maar een Gf3 kopen?
Je MSI plankje moet het goed doen, de Club3D Radeon 8500 Pro is een goede keuze!
En beeldkwaliteit:Op dinsdag 19 maart 2002 19:18 schreef Wapzer het volgende:
[..]
Ik had ook een GF 2 Pro 64, en ik ben er erg tevreden mee ook al heb ik problemen met mijn Epox-8500 retail met clocksnelheden, nu wel stabiel op 275/305 met voltage truuk...
Je MSI plankje moet het goed doen, de Club3D Radeon 8500 Pro is een goede keuze!
- club3d pro dingest
- Hercules Le dingest
Ene is ietsie sneller, andere is Hercules .. enig idee?
Op zich, als de Hercules ws beter beeld geeft, telt dat voor mij zwaarder dan die 25mhz.
Uninstal driver gedaan. Rechtermuisknop op Deze computer, kan het niet laden, ik WTF?
Opnieuw opstarten heeft Radeonator de system van winxp corrupt gemaakt, ik

w00t
zelfde vraag maar zet ook ff de kwaliteit v/d point of view i/h rijtjeOp dinsdag 19 maart 2002 19:34 schreef nigelator het volgende:
[..]
En beeldkwaliteit:
- club3d pro dingest
- Hercules Le dingest
- point of view le
Ene is ietsie sneller, andere is Hercules .. enig idee?
Op zich, als de Hercules ws beter beeld geeft, telt dat voor mij zwaarder dan die 25mhz.
En bus snelheid ? unlockt ? ik noem zo maar wat op.Op dinsdag 19 maart 2002 16:49 schreef Rottweiler het volgende:
[..]
Amd Athlon 1,4 Ghz
512 Sdram
40 gig hd
ik haal normaal gesproken zo'n 7600 punten
als ik hem overclock loopt hij terug naar 7450
Mijn Cpu wordt 2 graden warmer met overclocken (61 c)
Weet er ook niet alles van AMD, maar misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.
Welke instellingen (met b.v: powerstrip) had je met kaart gemaakt, hier had ik hem op 275/285 staan.
En bus snelheid op 147Mhz, maar ik heb heel ander Mobo dus daar heb je niks aan. btw ik heb um weer standaard staan nu.
2D beeld is voor zover ik kan zien goed (mijnmonitor is geen topkwaliteit) maar ga er maar vanuit dat dat beter is dan de gemiddelde GF. 3D=PERFECT, gewoon super. valt niet erg veel over te zeggen.Op dinsdag 19 maart 2002 18:55 schreef nigelator het volgende:
[..]
Er is 1 fixproggieTenminste, die ik nodig heb.
Verder zie ik hierboven games die het neit doen, 3dmarks wat niet werkt etc etc...
Hoes 2d beeld en 3d performance?
Doe wat ik 2 maand geleden ook deed: verpats je GF2 voor een paar geeltjes (misschien wel een paar meiers) en koop er een 8500. Satisfaction guaranteed!
Verwijderd
Mijn bus snelheid is 90 km per uurOp dinsdag 19 maart 2002 20:17 schreef hetnet het volgende:
[..]
En bus snelheid ? unlockt ? ik noem zo maar wat op.
Weet er ook niet alles van AMD, maar misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.
Welke instellingen (met b.v: powerstrip) had je met kaart gemaakt, hier had ik hem op 275/285 staan.
En bus snelheid op 147Mhz, maar ik heb heel ander Mobo dus daar heb je niks aan. btw ik heb um weer standaard staan nu.
als ik hem op b.v. 278/278 laat lopen heb ik zo'n 60 punten minder
Helaas kan ik mijn geheugen niet verder overklokken.Op dinsdag 19 maart 2002 14:02 schreef Klaas_Baas het volgende:
[..]
Mijn GOd wat een moeite, en erg hoge voltages.
Wel leuk natuurlijk, maar eeh 9300 ? is dat niet een
beetje een tegenvallen dan.
Ik heb 280/294 op een Athlon XP @ 1530 Mhz (FSB 170)
en ik doe met marsk2001se in win98 (021 driver) 9144.
Dus je trekt er 150 ongeveer bij met al die tweaks en
voltages en sinks. Volgens mij moet je er meer uit kunnen
halen. Gok rond de 9700 minimaal.
Maar of dit het streven moet zijn... ?
(150mhz) (crucial)
Dat komt omdat ik niet meer dan 2.7 volt kan geven.
En er is wel een voltage (geheugen) mod voor de msi t2666a.
Maar aangezien ik behoorlijk lui ben aangelegd.
Heb ik niet zoveel zin om mijn moederbord er weer uit te slopen.
Trouwens zoveel moeite is dat niet hoor.
Effe lekker mengen en erop plakken en klaar is kees.
Dit topic is gesloten.