Grandia II op PC uit!!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 01:11 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

Mijn chars zijn nu net over lvl 30 heen. Maar ze hebben lang niet zoveel HP als jij hebt.
hoogste heeft 1300 ofzo.
Wat heb je hiervoor gedaan?

Ik heb net de Claw of valmar gekilled en de eerste meeting met Melfice.... damn die move wil ik ook! :P

bijna 13 uur gespeeld.
misschien heeft ie wat skills ge-epuiped? kan een boel schelen hoor!

edit: oeps, antwoord was al gegeven.

edit2: 12:10 uur gespeeld, 3x level 32 , 1x level 31 geloof ik. :) die braod sword die je in die fabriek vindt, is best handig! :)

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 14:08

Noper

That's a noper...

Op donderdag 21 maart 2002 06:36 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

misschien heeft ie wat skills ge-epuiped? kan een boel schelen hoor!

edit: oeps, antwoord was al gegeven.

edit2: 12:10 uur gespeeld, 3x level 32 , 1x level 31 geloof ik. :) die braod sword die je in die fabriek vindt, is best handig! :)
Huh Broad sword heb ik dan gemist :(

Die claws of Valmar was idd een eitje. Ik heb me eerst even geconcentreerd op beide armen, en daarna is het piece of cake

--> magic attack x2
--> critical x2

dan doet ie niks meer :)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb al bijnA 18 UUR gespeeld :P

nu allemaal lvl 42+ >:)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

ik sta nu in garlam inn. 13:00 uur gespeeld. iedereen level 43 :)

nice :)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 07:13 schreef Noper het volgende:

[..]

Huh Broad sword heb ik dan gemist :(

Die claws of Valmar was idd een eitje. Ik heb me eerst even geconcentreerd op beide armen, en daarna is het piece of cake

--> magic attack x2
--> critical x2

dan doet ie niks meer :)
fine broad sword ligt ergens op een plato. je loop er zeg maar langs. dan meot je ff terug lopen en de juiste buis nemen.

je kan em btw ook kopen in garlam (waar je ook nog een sterker zwaard kan halen..)

die krabben op ceceile reef zijn best taai! soms best lastige moves doen ze (scissor dance ofzo). was de eerste keer dat er mensen dood gingen. meteen weer gerevibed met yomi's elixer :)

die robot heb je echt geen fuck aan man. die wapens die ze heeft doen amper dmg...

edit: leuk topic dit!

Verwijderd

hoe krijg ik de white appocalypse eigenlijk? is dat een move of een spell? in welke mana egg zit die dan?

edit: kan je eigenlijk vlak voor het gevecht met melfice saven? hij lijkt me namelijk best moeilijk, vooral toen ik die move zag, die ie op mij flikte...

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42
Op donderdag 21 maart 2002 08:22 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
hoe krijg ik de white appocalypse eigenlijk? is dat een move of een spell? in welke mana egg zit die dan?
White appocolypse is de laatse magic move van Elena.
moet je dus ook bij kopen zoals de rest en hijs iig rete handig en goed :)

Verwijderd

ah koel, heb nu tog punten zat (5000 ofzo). ryudo heeft alles al to the max, zal nu elena gaan doen, en dan mareg en dan die andere doos :)

edit: nu = als ik terug ben van school :(

• Jaguar645
hehe ik ozu mareg heel goed trainen want die gozer is sterk met zijn attacks en zit er zo'n beetje het hele spel nog in :)

• Noper

Noper

That's a noper...

Als je wilt levelen dan kan dat heel simpel geloof ik. Save het spel ergens in een grot/bos. Recover en loop om je heen om alle monsters af te slachten die in de buurt zijn. Recover weer, save dan en quit naar het mainmenu. Als je nu weer het spel laadt dan zijn alle monsters weer terug, dus kan je overnieuw beginnen met exp. verdienen.

Foutje?

Je krijgt bijna geen damage omdat je toch al je mana op kan maken. Een flame burst + tremor is meestal al genoeg om de hele groep uit te schakelen, voordat ze zelfs maar een klap uitgedeeld hebben. Tenminste, als je initiatief hebt. Duurde ook een poosje voor ik erachter was hoe ik dat kreeg!
:)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:52 schreef Noper het volgende:
Als je wilt levelen dan kan dat heel simpel geloof ik. Save het spel ergens in een grot/bos. Recover en loop om je heen om alle monsters af te slachten die in de buurt zijn. Recover weer, save dan en quit naar het mainmenu. Als je nu weer het spel laadt dan zijn alle monsters weer terug, dus kan je overnieuw beginnen met exp. verdienen.

Foutje?

Je krijgt bijna geen damage omdat je toch al je mana op kan maken. Een flame burst + tremor is meestal al genoeg om de hele groep uit te schakelen, voordat ze zelfs maar een klap uitgedeeld hebben. Tenminste, als je initiatief hebt. Duurde ook een poosje voor ik erachter was hoe ik dat kreeg!
:)
gewoon naar ze toe lopen, vanachter benaderen, en zorgen dat ze niet rood worden. dus meteen erop af lopen. anders gewoon actioon butoon drukken als ze je tog "zien". dan kan je ze ookw el in 1x dood hebben.

• Noper

Noper

That's a noper...

Op donderdag 21 maart 2002 08:32 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
ah koel, heb nu tog punten zat (5000 ofzo). ryudo heeft alles al to the max, zal nu elena gaan doen, en dan mareg en dan die andere doos :)
Als ik jou was zou ik eerst Mareg upgraden. Die Beast king Blast doet erg veel pijn! :9

1200 dmg op al je enemies vinden ze niet leuk!

Verwijderd

TERING! die melfice was nog makkelijker als die 2 kreeften!!!

mijn manier:

-crackling
-dragon zap
-zap all
-diable moves
-tremor
-beast king blast/smash
-sp van ryude
-all heal
-crackling
-firestorm
-tenseiken slash
-white armageddon

finito

alleen die tio was 1x dood, maar met yiri's elixer weer gerevived...

als dit de moeilijkste is... was al helemaal bang van em :)

edit: wel zo'n beetje alle moves *max, behalve white armageddon, vooral met de moves op melfice, het zwaard was al dood door de attack-all spells. (alle chars level 36/35)

heb nu ook die nieuwe move geleerd. lijkt me wel vet, nog nmeit uitgeprobeert. sta nu weer in de inn. :)

Verwijderd

OK! mn review staat nu op gamers4ever.net.

klik hier voor de directe link naar de review!

edit: vat dit niet op als spam, maar meer om de twijfelende mensen over te halen dit spel te kopen!

• Eeruku
Op donderdag 21 maart 2002 19:19 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

als dit de moeilijkste is... was al helemaal bang van em :)
grapjas :+

ik zit nu in een stukje waar de STANDAARD enemys al 8000HP hebben >:)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
Op donderdag 21 maart 2002 19:23 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
OK! mn review staat nu op gamers4ever.net.

klik hier voor de directe link naar de review!

edit: vat dit niet op als spam, maar meer om de twijfelende mensen over te halen dit spel te kopen!
ben het niet echt eens met je beoordeling over de graphics, ik speel op 1024x768@32-bit en alles ziet er gewoon prachtig uit, BEHALVE de filmpjes (ook bij sommige moves zijn ronduit LELIJK :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

vindt jij de MOVES lelijk weergegeven?!?

iig thnx voor je kritiek!

• KaMiKaZe
Op vrijdag 22 maart 2002 06:47 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
vindt jij de MOVES lelijk weergegeven?!?

iig thnx voor je kritiek!
kep het over de filmpjes in de moves (zoals wings of darkness)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 12:13 schreef Bamibal het volgende:

[..]

kep het over de filmpjes in de moves (zoals wings of darkness)
ja, maar daty komt allemaal doordat het ene beetje verouderde engine heeft, die neit zo gedetailleerd/scherp dingen kan weergeven.

ik vin het iig een mooi totaal cijfer geworden...

• KaMiKaZe
Op vrijdag 22 maart 2002 12:29 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

ja, maar daty komt allemaal doordat het ene beetje verouderde engine heeft, die neit zo gedetailleerd/scherp dingen kan weergeven.

ik vin het iig een mooi totaal cijfer geworden...
ik heb niet over de 3d graphics (die vind ik juist heel mooi) ik heb het over de avi filmpjes die door heel het spel gebruikt worden

Verwijderd

De enige neppe move vind ik van Roan, met zn sneeuw bal..

Ik ben nou aan het vechten met die vrouw die altijd die 4 ridders bij haar heeft....

• Noper

Noper

That's a noper...

Op vrijdag 22 maart 2002 13:57 schreef pr0t0type het volgende:
De enige neppe move vind ik van Roan, met zn sneeuw bal..

Ik ben nou aan het vechten met die vrouw die altijd die 4 ridders bij haar heeft....
LoL

Je bent aan het vechten met high priestess Selena begrijp ik? Ik ben daar voorbij gekomen zonder ook maar iets te doen :)

Gewoon met die 'witch' en Aira gaan praten, ff knokken tegen dat arme kind en klaar is kees!

Ez toch? :P

• Eeruku
Op vrijdag 22 maart 2002 14:06 schreef Noper het volgende:

[..]

LoL

Je bent aan het vechten met high priestess Selena begrijp ik? Ik ben daar voorbij gekomen zonder ook maar iets te doen :)

Gewoon met die 'witch' en Aira gaan praten, ff knokken tegen dat arme kind en klaar is kees!

Ez toch? :P
ware het niet dat hij al 14+ uur spelen erop heeft en jij over het begin praat :+

• KaMiKaZe
ik moet altijd zo lachen om "staff of nightmare" :+
de meest lompe move die erin zit.

elina : staff....of nightmare

vliegt er zo'n dom stafje door te lucht
plong tegen die foe z'n kop aan
lig echt dubbel dan.

get ready for an early winter
die snowball is echt goed op het hoogste niveau

Verwijderd

ik sta nu in de inn van nanan. mooie mgeving daar.

millenia heeft net ryudo aangerand :)

nu zie ik idd wel verschil in de zwaarden (in de combatmode). wel koel. zag eerst de verschillen neit... (of ze waren er neit, misschien alleen bij dat zwaard die je van melfice krijgt).

ik vin die move wel koel, maar ik had gehoopt dat het die ene zou zijn die melfice op jou deej toen je hem voor eht eerst zag in cyrum kingdom (this is my best move zegt ie dan), misschien was dat ook wel een move van dat zwaard? ik had ook gedacht dat ik dat vage zwaard van em had opgepakt, maar die ik nu heb is ook wel sterk.

vage replie een beetje of niet? :)

Verwijderd

Mwah ik ben net vet ingemaakt door Valmar's heart. Maaruh daar is nergens een save ofso in de buurt? Nu moet ik heel dat verhaal in die granasaber weer horen :(

• Noper

Noper

That's a noper...

Op vrijdag 22 maart 2002 14:13 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

ware het niet dat hij al 14+ uur spelen erop heeft en jij over het begin praat :+
[schaam]
Ehh, nee hoor
[/schaam]

Ik ben nu inderdaad ook in Valmar's body. Net Selena gezien die iets aan het doen was :)

Moeten jullie maar niet dag en nacht spelen, dan is het nog bij te houden voor mij ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:12 schreef Noper het volgende:

[..]

[schaam]
Ehh, nee hoor
[/schaam]

Ik ben nu inderdaad ook in Valmar's body. Net Selena gezien die some evil stuff aan het doen was :)

Moeten jullie maar niet dag en nacht spelen, dan is het nog bij te houden voor mij ;)
AARRGH! ik haat van die gozers die de clou van het verhaal bekend maken! :(

ik ben trouwens nog neti zo ver, heb nu net dat gehad dat millenia ryudo in 1x zoende... O+

• Noper

Noper

That's a noper...

Op vrijdag 22 maart 2002 15:33 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

AARRGH! ik haat van die gozers die de clou van het verhaal bekend maken! :(

ik ben trouwens nog neti zo ver, heb nu net dat gehad dat millenia ryudo in 1x zoende... O+
C'mon, ik weet zelf nog niet eens waarom ze dat deed. Zat een heel verhaal bij natuurlijk, laten we het erop houden dat er meer achter schuilgaat...

Zo tevreden? :?

Verwijderd

Hmmz dat hart is sim-pel |:( hoe heb ik daar nou van kunnen verliezen de eerste keer :?

Maarja we gaan weer verder :P

• Noper

Noper

That's a noper...

Yup

Wat is de max damage die jullie doen met 1 spell?

Bij mij doet de quake gem. 1900 dmg. 1x 3760 dmg gehad op een beessie :)
(Tio, Holy Egg, lvl 40 + skill quakeblast chance 10-50% earth)

Verder is de burnflame erg goed. Gemiddeld over de 2000 dmg.
(Elena, chaos egg, lvl 40 + skills zapfire/boomflame die allebei 10-50% extra attack op fire geven).

Uiteraard zijn de spells to *max upgegrade.

Wie gaat hier overheen :)

• Eeruku
ik doe nu ongeveer 3100+ dmg met die nieuwe move van Ryudo (naam kwijt |:( )

[edit]
00w spells ;)

erm... Dragonzap @ max met 2800DMG :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:52 schreef Noper het volgende:

[..]

C'mon, ik weet zelf nog niet eens waarom ze dat deed. Zat een heel verhaal bij natuurlijk, laten we het erop houden dat er meer achter schuilgaat...

Zo tevreden? :?
ja hoor. geeft neit zoveel. je kon vanaf het begin al inzien dat zij niet helemaal "zuiver" was, met al haar vernietigingen enzo :)

ik zie het vanzelf wel.

ben nu bij de granacliffs. nog 6000sc's en dan zijn alle moves van ryudo. elena, tio helemaal *max.

van mereg heb ik alles **** :)

ook alle spells *max :)

fear me! you demonic valmar! im com'a tha get ya! >:) lols

(1337 taal zuigt, maar het klinkt wel koel in dat zinnetje... :))

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 16:19 schreef Noper het volgende:
Yup

Wat is de max damage die jullie doen met 1 spell?

Bij mij doet de quake gem. 1900 dmg. 1x 3760 dmg gehad op een beessie :)
(Tio, Holy Egg, lvl 40 + skill quakeblast chance 10-50% earth)

Verder is de burnflame erg goed. Gemiddeld over de 2000 dmg.
(Elena, chaos egg, lvl 40 + skills zapfire/boomflame die allebei 10-50% extra attack op fire geven).

Uiteraard zijn de spells to *max upgegrade.

Wie gaat hier overheen :)
quake? is dat je sterkste? bij mij tremor, dragon (all) zap, crackling, (vuur werkt soms net, maar daar heb ik ook een erg sterke: hellfire). verder is white armageddon en alle moves van ryudo erg sterk.

eigenlijk heb ik teveel spells. sommige vergeet ik gewoon :)

heb alle attack spells *max ook nog :) :P

Verwijderd

wat kom ik eigenmlijk opschepperig over :)

maar is het normaal, dat je elk gevecht (tegen "normale" vijanden) van 6 vijanden (van 1800hp) kan winnen, zonder dmg op te lopen (dus de eerste attack meteen iedereen dood). dmv tremor of crackling, fdragon zap ofzo... :?

of ben ik gewoon GOED BEZIG! :)

• Eeruku
Op vrijdag 22 maart 2002 17:12 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
wat kom ik eigenmlijk opschepperig over :)

maar is het normaal, dat je elk gevecht (tegen "normale" vijanden) van 6 vijanden (van 1800hp) kan winnen, zonder dmg op te lopen (dus de eerste attack meteen iedereen dood). dmv tremor of crackling, fdragon zap ofzo... :?

of ben ik gewoon GOED BEZIG! :)
das eigenlijk wel normaal :D

Verwijderd

lol :)

Verwijderd

ben nu daar bij die tornado in de rift. dan mest je naar zo'n soort huis, ff die minotaur verslagen :)

simpel:
gewoon special moves/spells blijven doen :) zoals bij elke eindbaas.

ik moet wel zeggen, dat de eindbazen echt leuk zijn om mee te knokken. normaal is iedereen in 1x dood, en doe je steeds dezelfde spell. met die eindbazen kan je zelf ook nog wel eens klappen krijgen, en krijg je echt een kick als je em bijvoorbeeld weer een white armageddon voor z'n donder geeft! :)

ook net die inferno battleaxe opgeraapt voor mareg (liet die bull vallen).

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

lijkt me echt een k*tspel.. maar jah ik houd niet zo van rpg's.

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

dit is neit echt een rpg. tenminste, niet hoe jij ze gwend bent denk ik. ik denk dat jij baldursgate achtige gewend ben (welke best koel zijn imho).

dit is wel anders. vooral de combat is veel interactiever. bij BG1+2/diablo is het klikken en klaar. hier is het echt een strategie bedenken (meestal ook niet, maar das wta anders :)).

maar je moet er wel van houden ja...

edit: het is wel een tijdrovend spel! :( :D

• KaMiKaZe
Op vrijdag 22 maart 2002 20:42 schreef TrehT het volgende:
lijkt me echt een k*tspel.. maar jah ik houd niet zo van rpg's.
dan hoef je hier ook niet te replyen |:(

• KaMiKaZe
Op vrijdag 22 maart 2002 21:29 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
dit is neit echt een rpg. tenminste, niet hoe jij ze gwend bent denk ik. ik denk dat jij baldursgate achtige gewend ben (welke best koel zijn imho).

dit is wel anders. vooral de combat is veel interactiever. bij BG1+2/diablo is het klikken en klaar. hier is het echt een strategie bedenken (meestal ook niet, maar das wta anders :)).

maar je moet er wel van houden ja...

edit: het is wel een tijdrovend spel! :( :D
ik vind BG/BG2 veel meer strategy dan grandia II

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:09 schreef Bamibal het volgende:

[..]

ik vind BG/BG2 veel meer strategy dan grandia II
tsja, het is maar net hoe je het bekijkt en wat je wel/niet leuk vindt...

Verwijderd

damn! vlak voor the body pof valmar, (als ryudo zegt: what is all this!) dan gaattie "loaden" maar dan blijft het scherm zwart, muziek gaat door. cdrom speler reageert neit meer... :?

hopen dat ie weer werkt na een reboot... :)

Verwijderd

damn! hij kan de disc niet meer lezen! hij geeft nu mn cdromdrive aan als dvdstation (terwijl ie dat niet is...)

plz help me! dit is zo'n beetje mn mooiste spel ooit! :'(

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 09:46

westergas

rikkie_pc

Op zaterdag 23 maart 2002 09:25 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
damn! hij kan de disc niet meer lezen! hij geeft nu mn cdromdrive aan als dvdstation (terwijl ie dat niet is...)

plz help me! dit is zo'n beetje mn mooiste spel ooit! :'(
Van de cd spelen is toch kut.

Als je de iso (nog) hebt verwijs ik je naar mijn post aan het begin van dit topic. Er is een handig proggie genaamd deamon-tools die een virtuele cd/dvd-rom drive op je harde schijf creert zodat je de cd niet meer nodig hebt.

suc6 ermee

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

deamon tools kennik. heb helaas de iso weggegooid nadat ik em had gfikt. misschien dat ie nog op mn server staat... lets hope.. :)

Verwijderd

yes! hij staat er nog! hopen nu dat dat zo wel werkt!

Verwijderd

OKEE! hij werkt weer! thnx vboor de tip! loopt nu ook veel sneller. ben nu in valmars body. ik ga nuw eer verder! later!

Verwijderd

werkt nu echt prima! ben nu weer in st. heim papal inn, de cathedral knights zijn aan het moorden! >:) zal hun aars eens gaan schoppen :)

die granasaber idd huge! :) had gehoopt dat er een spell zou zijn om em te verkleinen, zodat je em zelf ook kon gebruiken :) maja, mijn zwaard nu is ook beresterk (combo = 2x 375 dmg meestal) :)

edit: allemaal level 45 nu trouwens :)

edit2: die laatste move van millenia is wreed. dan zie je zon hand zon eitje uitknijpen. SSPLATJ! allemaal bloed :) doet dik veel dmg :)

• Eeruku
Op zaterdag 23 maart 2002 12:23 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
werkt nu echt prima! ben nu weer in st. heim papal inn, de cathedral knights zijn aan het moorden! >:) zal hun aars eens gaan schoppen :)

die granasaber idd huge! :) had gehoopt dat er een spell zou zijn om em te verkleinen, zodat je em zelf ook kon gebruiken :) maja, mijn zwaard nu is ook beresterk (combo = 2x 375 dmg meestal) :)

edit: allemaal level 45 nu trouwens :)

edit2: die laatste move van millenia is wreed. dan zie je zon hand zon eitje uitknijpen. SSPLATJ! allemaal bloed :) doet dik veel dmg :)
whoei..

ga jij gaat verbaasd staan over wat die pope allemaal te vertellen heeft >:)

• KaMiKaZe
zit nu in demon gate ofzow, iedereen level 44
net die stier en die 2 slangen gehakt, was weer een eitje :)
vooral die nieuwe move van ryudo is erg schadelijk
HP allemaal zo rond de 3000, doe ik het goed ?

er is btw nog geen een keer een character van mij doodgegaan :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 16:34
Op zaterdag 23 maart 2002 12:37 schreef Bamibal het volgende:

Level 44 is volgens mij aardig goed ja :P

The devil is in the details.

• jelmo
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

eej, ben ik dan de enigste die probz heeft met het draaien van dit spel?
Elke keer als er een model extra in beeld komt gaat ie framerate zo anar beneden... :(

maar in battle is de framerate echt super hoog, en daar maakt het niet uit hoeveel models er zijn... :?

ff mijn specs:
Thunderbird 1200
Geforce II GTS Deluxe (Detonator 28.XX)
512 MB Ram
windows 98

Dat zou toch voldoende moeten zijn... Heeft nog iemand dit probleem ? zoja wat heeft degene er aan gedaan ?

I don't ride fast, i fly low

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op zaterdag 23 maart 2002 12:37 schreef Bamibal het volgende:

Volgens mij is er bij niemand ooit een karakter doodgegaan. Het is imo echt een heel makkelijk spel.

Maar wel een heel leuk spel.

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik heb ff filmpjes gedownt en dat spel ziet er echt :9~ uit. En zo te zien lijken de gevechten heel erg op die van Star Ocean (SNES, alleen in japan uitgebracht) iedereen mept door elkaar heen... :) (niet letterlijk opvatten A.U.B)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 14:45 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

Volgens mij is er bij niemand ooit een karakter doodgegaan. Het is imo echt een heel makkelijk spel.

Maar wel een heel leuk spel.
wel es tegen melfice, maar toen gewoon emt yoomi's elixeer weer gerevived :)

• Noper

Noper

That's a noper...

Volgens mij ben ik tegen het oog van Valmar een keertje doodgegaan. Maar ja, toen waren ze ook nog allemaal watjes. Nu is het echt simpel met al mijn 'all foes' spells. Ik doe bijna nooit meer schade op 1 enemy, bij wordt direct iedereen in de fik gestoken/verzwolgen door een aardbeving :)

De pope is nu allemaal dingen aan het doen met Elena, zal er eens gauw wat aan gaan doen :)

Verwijderd

Vet spel ben nu bij de granasber het zwaard.
nadeel van het spel: het is VEELS te makkelijk.

Ben nog geen 1 keer dood gegaan ergens geloof ik.
Of ik ben te goed ofzo :? ,maar dat lijkt me niet want zo'n rpg'er ben ik niet.

erg jammer :(

ook melfice was veels te makkelijk, duurde 5 minuten ofzo, terwijl dat toch 1 van de grote bazen is in het spel(toch?)

verder niks dan goeds en ik lees ergens bugs? nog nergens 1 tegen gekomen(pc versie)

voordelen:vette gameplay, graphics, verhalen en intriges
nadeel: liniair en te makkelijk.

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Melfice was eigenlijk de enige waar ik een beetje problemen mee had. De rest van het spel is idd te simpel.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 19:48 schreef H3!N het volgende:
Vet spel ben nu bij de granasber het zwaard.
nadeel van het spel: het is VEELS te makkelijk.

Ben nog geen 1 keer dood gegaan ergens geloof ik.
Of ik ben te goed ofzo :? ,maar dat lijkt me niet want zo'n rpg'er ben ik niet.

erg jammer :(

ook melfice was veels te makkelijk, duurde 5 minuten ofzo, terwijl dat toch 1 van de grote bazen is in het spel(toch?)

verder niks dan goeds en ik lees ergens bugs? nog nergens 1 tegen gekomen(pc versie)

ik ahd melfice ook in 1x dood, best simpel.. terwijl ie als "very hard" staat aangegeven...

ben nu nadat je "de clou" van het verhaal hebt gehoord van die pope :) sta nu weer lekker save in st. heim papals inn :)

je moet neit vergeten dat zwaard daar te kopen in st heim papal, dies nog sterker dan dat zwaard wat je van melfice kreeg :)

er is ook ergens een extra level, waar je vroadsword kan pakken, dies nog weer sterker (das 2s, zie pagina 7).

maja, er schijnt nu dat er weinig savegames aankomen, ga dus wel een keer verder, als ik zeker weet dat ik veel ijd heb... (morgen zal mn huiswerk er dus weer aan moeten geloven).

ga nu weer even virtua tennis doen, ook al zo'n master dreamcast spel!!!

Verwijderd

valmars hearth was mediuym, ook die was ik zo mee klaar >:)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 12:27 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

whoei..

ga jij gaat verbaasd staan over wat die pope allemaal te vertellen heeft >:)
idd, dacht echt zo van:

"WTF! nee! elena! my horny baby! come baaaaack! ooeew! die pope kan beter met z'n tengels van mn meissie afblijven!!!"

ongeveer dan he... :)

• Noper

Noper

That's a noper...

Wacht maar tot je Millenia en Mareg ziet... Dan wordt je pas boos :)

Verwijderd

hmm... wordt spannend dus :)

ben nu in valmars moon, bij die 2de savegame zeg maar. geloof dat ik hierna elena weer even zie...

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op zaterdag 23 maart 2002 19:48 schreef H3!N het volgende:

Als je in een winkeltje om uitleg vraagt over "defend" knalt ie naar windows.

Grrrrr dat ie zo makkelijk is begint me nu echt te irriteren :( je fietst overal zoooo doorheen. Als dit zo blijft haak ik misschien wel af. Zou zonde zijn want ik ben helemaal weg van het combat systeem en het verhaal is ook leuk. Duidelijk een rpg voor beginners.

offtopic:
Iemand ervaring met wizardry 8? ALS ik afhaak, is dat dan een goede vervanger?

Verwijderd

ik haak niet af! de eindbaas schijnt echt wel pittig te zijn. en het verhaal/combat systeem is helemaal te gek!

Verwijderd

Ik begrijp de makers van het spel wel enigsins.

Het moet voor iedereen toegankelijk zijn en als je het te moeilijk maakt haken ook veel mensen af. Bijvoorbeeld final fantasy 7 heb ik sommige basen wel 5x moeten proberen en die duren en bijna een half uur per stuk. Dan moet je er echt wel van houden, anders haak je af.

Het 'voordeel' van dat het makkelijk is, is dat het niet snel verveelt en je lekker doorfietst in de game. Ik heb ook weleen met rpg's 4 uur in een 1 of ander kl#te dorpje rongelopen en 20x met iedereen praten dat is ook niet echt leuk.

De tussenbattles met de monstertjes als je van a naar b loopt mogen moeilijker en de bazen ook. De moeilijheids graat qua puzzels vind ik prima(als die er al zijn).

Ik lees verder de posts niet, want ik wil niet gaan spoileren :)

• Noper

Noper

That's a noper...

Ben net voor het eerst doodgegaan. En dan ook ECHT dood, al mijn char. waren kassiewijle :(

En dat niet eens tegen een eindbaas! Was ergens met Valmar bezig en het krioelde van de mannetjes. In 1 combat round was iedereen van me dood. En dat met 3000 hp voor iedereen behalve elena (2000).

Ik denk dat het gewone lucky treffers waren, want dit is me nog nooit gebeurd tegen die watjes die doorgaans de grotten bevolken daar. Anyway, kan weer een speech van aanhoren van 20 min. Tijd om ff te douchen dus :)

Verwijderd

Zaak is van achter aan te vallen. Ik heb bijna altijd 'initiative' en dan kan het al niet meer fout gaan eigelijk.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hmpf...toch maar weer ff verder gespeelt...kan gewoon niet afhaken.

Schijt aan dat het makkelijk is,
[chello]
het is gewoon te leuk om te stoppen.
[/chello]

• Noper

Noper

That's a noper...

NEEEEEE!

Ik heb de super-super-super eindbaas verslagen met bloed zweet en tranen (wel in 1x, maar toch :) ). Krijg ik mijn status te zien

0 EXP
0 SC
0 MC

Dus ik denk "nou issie uitgespeeld, anders had ik wel EXP gekregen.

Begint mijn CD te laden, blijft ie hangen! Heb al wat langer probleempjes met mijn CD, maar dit slaat alles. Krijg foutmelding (valmar.vms blablabla) en kan weer opnieuw beginnen.

GRRRRR :(

/edit
En natuurlijk lukt het de tweede keer niet. Dat ding heeft 5 attacks, en een destruction light + judgement day + burnflame overleeft geen van mijn poppetjes... Ben zwaar ongelukkig nu ;)

Verwijderd

had ik ook. speel nu met deamon tools, nu gene problemen en alles loopt veel vloeiender in mekaar door (filmpjes starten direct, niet eerst dat het beeld even stil staat, ook na de combats vrijwel direct weer terug in het spel...).

• Noper

Noper

That's a noper...

Op zondag 24 maart 2002 16:23 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
had ik ook. speel nu met deamon tools, nu gene problemen en alles loopt veel vloeiender in mekaar door (filmpjes starten direct, niet eerst dat het beeld even stil staat, ook na de combats vrijwel direct weer terug in het spel...).
Hmmz, ga ik ook maar eens proberen dan. De link staat ergens in dit draadje toch?

• Jaguar645
Op zondag 24 maart 2002 16:53 schreef Noper het volgende:

[..]

Hmmz, ga ik ook maar eens proberen dan. De link staat ergens in dit draadje toch?
Daemon Tools

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Tering wat een verslavend spel is dit.

Leuk, nu kan ik niet meer slapen :P .

w00t

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Met Deamon tools werkt het niet bij mij.

Hoe krijg ik het eerste virtuele station op D:?

Want CD2 moet in het eerste CDromstation.

w00t

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Op zondag 24 maart 2002 17:51 schreef Robbie007 het volgende:

um cd rom speler(s) er uit halen en windows opstarten en deamon tools installeren dan weer afsluiten en de cd rom speler er weer in doen. (weet niet zeker)

Verwijderd

gewoon. right click op deamon tools (tray icon) en dan op dat mount (iig die ene die nog open is), en dan de cue file slecteren... :)

dan pakt ie em vanzelf...

Verwijderd

spel is idd veslavend. alleen het is verrot, ik kan alleen gaan spelen als ik zeker weet dat ik tijd heb, anders zit je weer met dat save gedoe, wat neti altijd kan enzo.

ik heb liever gewoon bijv 10 saves per gebied, en 1 voor een eindbaas waar je ook nog kan recoveren (ik bedoel dus neit dat er overal van die kegels staan, maar gewoon dat je daar ene spell voor kan leren ofzo. die veel magic points kost...).

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op zondag 24 maart 2002 17:51 schreef Robbie007 het volgende:

Hoeft niet. Gewoon alle cd's uit de stations halen, dan pakt ie automatisch het virtuele station.

Verwijderd

LO
ik moet zeggen die makers hebben zich kwa game play superb overtroffen dit is echt een mega spel al zijn die voorfilmjes niet echt mooi maja je kan niet alles hebben

ik snap alleen niet hoe ik moet saven ?

oja wat ook zuigt aan dit spl is als je dood bent je dat filmpje van 3 uur eest moet kijken dat zuigt
maar voor de rest ben ik helemaal addict hieraan :P

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
greetz evil

• KaMiKaZe
Op zondag 24 maart 2002 18:56 schreef stealth-evil het volgende:
LO
ik moet zeggen die makers hebben zich kwa game play superb overtroffen dit is echt een mega spel al zijn die voorfilmjes niet echt mooi maja je kan niet alles hebben

ik snap alleen niet hoe ik moet saven ?

oja wat ook zuigt aan dit spl is als je dood bent je dat filmpje van 3 uur eest moet kijken dat zuigt
maar voor de rest ben ik helemaal addict hieraan :P

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
greetz evil
gewoon niet doodgaan :P

zit nu in new valmar, iedereen level 53 en hp 4000 +
dat wordt hakken geblazen :D

Verwijderd

zit nog steeds daar voordat je elena weer ziet op valmars moon. nog neti verder gegaan. :)

heb nu iederene level 45 geloof ik. :) wel aardig al zeg ik het zelf :)

Verwijderd

VERTEL me nou ff hoe ik ken saven ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

greetzz Evil

Verwijderd

in the inn (das in dorpen) (action buttun dan kan je dingen zeggen enzo tegen de innkeeper) of als je zon gekleurde kegel tegen komt (acxtion buttun, dan kan je recoveren en saven).

je kan dus maar op bepaalde momenten saven, iets waar ik persoonlijk een beetje een hekel aan heb, maar in deze game ist wel koel. je kan precies op de goede momenten saven (vlak voorat het wat "moeilijker" :) wordt).

Verwijderd

en nog iets als ik in het menu zit dan kan ik alleen maar naar rechts drukken naar links gaan doet ie niet dit is ram gaar als iemand het snapt zeg het dan ff please
alvast bedankt

greetz Evil

Verwijderd

in welk menu? hoodmenu (new game load game) of menu in het spel?

in het hoofdmenu kan je gewoon naar beneden, in ingame menu kan je ook naar beneden/links/rechts/boven :)

zo opgelost?

• Houston3
  • Laatst online: 27-01 15:22

Houston3

ole

hij bedoelt bijv. met powerup het kiezen van magic, een boek of je skills dan moet je op de links en naar rechts drukken die je gebruikt bij het veranderen van je camera :p

• jelmo
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

na een gevegt komt er steeds een vakje omhoog met "there's a upgrade available" maaruh ... waar en wat kan ik dan upgraden ?

I don't ride fast, i fly low

Verwijderd

pics!

• KaMiKaZe
Op zondag 24 maart 2002 21:43 schreef jelmo het volgende:
na een gevegt komt er steeds een vakje omhoog met "there's a upgrade available" maaruh ... waar en wat kan ik dan upgraden ?
na sommige gevechten krijg je een spellbook, hiermee kun je skills upgraden

Verwijderd

Hehe ben ik weer internet 4 dagen pleite. :( :(

allemaal level 51 en vette spullen :D

• Houston3

Houston3

ole

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/g1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/g2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/g3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/g4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/g5.jpg

ff wat random screenies :p

• Eeruku
ik ook ff screenie gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1901608013

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op zondag 24 maart 2002 22:52 schreef Houston3 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ff wat random screenies :p
Toch zitten hier potentiele spoilers in :(
Is niet leuk voor een RPG.

• Houston3

Houston3

ole

jaja het zijn 4 battle pics en eentje ergens in de game wat valt er te spoilen ? dat millenia en ryodo gaan aankutten had je al kunnen raden door na te denken.....

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op zondag 24 maart 2002 23:53 schreef Houston3 het volgende:
jaja het zijn 4 battle pics en eentje ergens in de game wat valt er te spoilen ? dat millenia en ryodo gaan aankutten had je al kunnen raden door na te denken.....
1) Roan is weg of veranderd
2) Mareg is weg
3) Grietje met blauw haar in je party

Ik vindt dit wel spoilers.
Best wel belangrijk om te weten wie er in de toekomst in je party zit als je je magic/special coins aan het uitbesteden bent.
Daar was ik dus liever zelf achter gekomen.

edit:

Nog eens naar die screenies gekeken...je zal die karakters wel uit kunnen wisselen. Dan zijn het idd geen spoilers en heb ik niets gezegt.

• KaMiKaZe
net uitgespeelt, magnifiek spel, had alleen wel wat moeilijker mogen wezen :)

Verwijderd

ik wcht even tot volgens weekend, dan heb ik wer zeeen van tijd. tot die tijd hou ik mij wel bezig met virtua tennis en JK2 :9~ :D

maar grandia2 is een koel spel :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste