Toon posts:

Auto Port Mapping v2.0 - alcatel modem *nieuw*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 22:33
Eindelijk mag ik dan met trots mijn nieuwe versie van Auto Port Mapping v2.0 releasen!
Na vele extra uren is het resultaat om zeer tevreden over te zijn.

Specificaties:

Ik zal in het kort even aangeven wat de hoofd functies zijn van het programma:

• Build: Het aanmaken van mappings
• Remove: Het verwijderen van mappings
• TCP/UDP: Keuze tussen deze 2 protocollen
• List: Bekijk je NAT
• Defserver: Zet je defserver op elk willekeurig IP adres, verwijder deze of bekijk de status
• Flush: Flush je NAT
• Default kunnen geladen worden
• Inloggen: Met wachtwoord en usernaam (indien gewenst)
Bewaring Instellingen: Je instellingen worden opgeslagen
(als; IP extern; IP modem; User; Wachtwoord (Kan je kiezen of je dit wil of niet); etc.)

• Firewall: Zet je firewall aan/uit
• Listing: Bewaar je standaard mappings in een bestand en wissel deze uit met je vrienden/collega's/etc.. Ook te gebruiken als backup.

Intern is de source een stuk steviger en betrouwbaarder geworden. Alles wordt netjes afgehandeld en de gebruiker ziet direct wat de status
van zijn/haar procedure is.

Tips:

Het is aan te raden voor gebruik even de bijgeleverde manual (in het nederlands) te lezen.
Ook wil ik je even op de disclaimer (aanwezig in het programma en in de manual) wijzen!

Downloaden:

Momenteel zijn er 2 mirrors; misschien gaat dit veranderen.

Auto port mapping v2.0 is te downloaden op:

Ik hoop je genoeg op de hoogte te hebben gesteld door middel van dit topic!

Met vriendelijke groet,
Mir

Mijn dank gaat uit naar: Pepijn en BarBeQue voor het testen.

[edit]

vorrige topic:
#1: Alcatel - Auto Port Mapping
#2: Nieuw: Versie 1.6 Auto Port Mapping - Alcatel

[Voor 18% gewijzigd door Mir op 09-04-2018 11:26]

Anoniem: 36585

Hehe! Dat werd een keer tijd! ;)

Goed werk!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
Perfect ! maar ik heb nu het volgende probleem :P

Na een x aantal poorten krijgt ik 'FAILED' bij createn van poorten.....

in de faq zeg je dat het aan de firmware kan liggen, ik heb firmware :

Active software version : GSV7AA3.270 (917431)

Passive software version : GSV7AA3.281 (919162)

Iemand anders met dezelfde firmware en een oplossing?

p.s.

Waar kan ik de nieuwe firmware vinden ?

• Mir
Op donderdag 14 maart 2002 17:30 schreef PepsterPep het volgende:
Hehe! Dat werd een keer tijd! ;)

Goed werk!
:+
Op donderdag 14 maart 2002 17:31 schreef Renkie het volgende:
Op eigen risico; ik weet dat het bij BarBeQue goed is verlopen (Uitstekend zelfs; al zijn problemen waren opgelost!).

Er zijn er een aantal te vinden op: http://www.nothing-on.tv/sth/

• Renkie
hmm, ik krijg steeds de melding

"Error : The software is incompatible with this board."

als ik probeer te upgraden...

heb ondertussen al van een andere site een oude firmware gevonden en die erop gezet, dit ging dmv een .exe en werkte wel ! maar kan nu nog steeds niet zelf upgraden....:(

Ik gebruik nu versie 2.61

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dus toch mijn advies van n manual opgevolgd...
Goed werk ga m zo testen, vorige versie kreeg ik foutmeldingen

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 14 maart 2002 17:31 schreef Renkie het volgende:
[..]firmware :

Active software version : GSV7AA3.270 (917431)

Passive software version : GSV7AA3.281 (919162)
[..]
Op je eigen modem dus. Je draait nog versie 270 (active) terwijl je versie 281 al wel geupload hebt (passive).

Effe http://10.0.0.138 en dan upgrade en dan switch over doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Renkie
Werkt helaas nog niet.....

Wie heeft een ADSL ethernet modem (voor isdn) en geen last van die 'failed' error na +- 30 added ports en WELKE firmware heb je ?

En hoe krijg ik die firmware er dan op?

• Renkie
k, heb net ff gekeken met welke firmware het iemand gelukt is

met GSV7AA3.235 heeft mir het 100% draaiende....

dat is een standaard versie en ik zou niet weten waar ik die kan downloaden ;(
heb al google etc getried maar kon nix vinden

btw, ik heb dus ISDN en daarom een G vooraan bij de firmware denk ik?

• Mir
Op vrijdag 15 maart 2002 02:22 schreef Renkie het volgende:

met GSV7AA3.235 heeft mir het 100% draaiende....

heb al google etc getried maar kon nix vinden
Hier downloaden;

even truukje met modem en ik haalde hem zo van mijn eigen modem af! *D

Niets aan fouten/rokende dingen oid is aan mij te verwijten! Ik doe mijn best en we spelen een klein beetje met vuur als we ah updaten raken! Als je dat niet aankan wil ik je aanraden ermee te stoppen :)

[Voor 8% gewijzigd door Mir op 09-04-2018 11:27]

• Anoniem: 47475
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ten eerste: Mir hartstikke bedankt voor dit progje! Het werkt hier perfect. Coolste vind ik nog die import functie.... die staat me toe zoveel te kloten als ik wil, effe flush en import.. en alles is oke (jaja gejat uit titatovenaar :P )

Over die firmware... ik had eerst ook problemen met het upgraden... ik had KHDSAA.132 en wilde naar 2.61 upgraden wat ie niet accepteerde.... Toen heb ik naar KHDSAA.134 geupgraded wat wel lukte. Een week later heb ik van de mxstream site de firmware KHDSAA3.270 gedownload en die wilde nu wel... dus dat is mijn huidige firmware. Overigens heb ik die onder het kopje APPLE gedownload (slaat ook nergens op.. firmware heeft niets met OS / PC te maken) want die all in one windows variant was een .exe en ik heb geen flauw idee wat die allemaal met mijn modem uit wil spoken ;)

enkele firmware sites:
oudere firmwares:
http://www.nothing-on.tv/sth/
nieuwste firmware:
http://www.mxstream.nl/support/downloads_eth.html

Ten slotte die max aantal ports... Tjsa daar snap ik ook de ballen niet van. Meestal stopt ie na een port of 32 en geeft ie errors. Maar als ik dan een dag later weer een port map doet ie het weer wel :? En ik heb ook eens een keer (zie oudere topic over versie 1.6 van dit progje) een reeks van 230 ports kunnen mappen voordat ie met errors kwam..
Dus hier ben ik nog niet helemaal (of helemaal niet :9 ) uit....

[edit] effe ter aanvulling.. die portmappings error heeft niets met het progje te maken maar is puur een modem probleem.. Want handmatig je commando's in telnet invoeren geeft vaak precies hetzelfde probleem na 32 portmaps

• Mir
Op zaterdag 16 maart 2002 16:23 schreef BarBeQue het volgende:
Ten eerste: Mir hartstikke bedankt voor dit progje!
Yw :)
Ten slotte die max aantal ports... Tjsa daar snap ik ook de ballen niet van. Meestal stopt ie na een port of 32 en geetf ie errors. Maar als ik dan een dag later weer een port map doet ie het weer wel :? En ik heb ook eens een keer (zie oudere topic over versie 1.6 van dit progje) een reeks van 230 ports kunnen mappen voordat ie met errors kwam..
Dus hier ben ik nog niet helemaal (of helemaal niet :9 ) uit....
Tja, ergens heb ik wel een idee. (ik denk dat het zo zit)
Als jij vrolijk aan het internetten bent op het internet wil jij (je browser) dit via port 80 doen. Hiervoor maakt de modem zelf een Mapping aan (zie FAQ).
Stel dat hij dan max 40 aankan..jij met jouw pc's 10 ports open hebt staan dan kan jij nog maar 30 mappings aan maken.

Maar dit zou betekennen dat, als jij 30 mappings hebt, nooit meer dan 10 porten zelf aan kan maken dmv je gedrag op je computer (voice progjes, ICQ, MSN, email...weet ik het allemaal). En dit is, naar mijn ervaring, weer niet het geval.

Maar dit verklaart niet waarom jij een schommeling tussen de 230 en 32 hebt. Ik blijf het ook raar vinden. Misschien KPN eens mailen :9
(alcatel kan natuurlijk wel gemailed worden..heb wel zin in heisa ;) )

Misschien als ik in een gekke bui ben (straks waarschijnlijk :+) mail ik ze wel even.

• Mir

[edit] effe ter aanvulling.. die portmappings error heeft niets met het progje te maken maar is puur een modem probleem.. Want handmatig je commando's in telnet invoeren geeft vaak precies hetzelfde probleem na 32 portmaps
Dit wil ik nog even onderbouwen: Ik krijg van de modem een repsonse terug na zelf commando's gestuurd te hebben. Uit deze response lees ik de status af. Aan de hand van deze status geef ik een [DONE] of [FAILED] weer.
It's in the hand of the modem...zegmaar.... :+

• Renkie
Ja het is idd erg vaag met die ports:(

ik heb nu verschillende firmwares geprobeerd maar steeds hetzelfde gezeik

Anoniem: 27263

Hier ff mijn mailling met de maker van autoportmapping,Maarten Pater.

Zal je aub voor iemand die het echt niet snapt een kleine hadleiding kunnen sturen.
over het sturen van bestanden via MSN want het wil me echt niet lukken.
Ik ken niet de juiste porten vinden ik zelf heb xs4all en een getweakte modem en werk ook onder XP.
Heb geen Firewall of Virusscanner mee draaien. Is het als de poorten open staan het zelfde voor anderen gebruikers zoals planet.

die is er al :)

start--->programma's---->auto port mapping--->manual-nl
daar de FAQ lezen..punt 15!

Gl

ken het echt niet makkelijker ik ben echt een n00b. het enige is wat ik wil is zenden met msn en NM meer niet.

options------->Load extern Listing--------->Load

standard.amc laden!

klaar....als het goed is dan!
anders kan ik je niet verder helpen..daar staan de instellingen in die je normaal zelf aan moet
maken..

mvg

btw...vind je het niet makkelijk genoeg dan? :D

Heb het geprobeert maar wil nog steeds niet lukken,zijn er ook mensen die het wel lukt.
:'(

• Mir
Even iets: Het is mij zelf ook niet gelukt MSN te sturen..wel ontvangen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen moeite voor gedaan heb omdat ik alles via mn webserver doe. Gelijk makkelijk resume enzo.

Ik hoop voor je dat iemand een oplossing voor je heeft!

Gr.

Anoniem: 27263

MIR
Dit is al een tijdje geleden en inmiddels is dit programma gegroeid tot een serieus pakket. Het is nog niet uitgegroeid en ik verwacht er dan ook nog een nieuwe update van te mogen maken.

Mijn inspiratie haal ik uit jullie; requests, zeikerige vragen, bug reports of gewoon lieve vragen zorgen ervoor mijn drijfveer gespannen zal blijven.
Dit stond in je eigen progje ,dus ik had wel een beetje hoop dat jij het wel wist of eventueel naar de oplossing ging werken.

ps. slaat dat Zeikerige vragen op mijn vragen. :+ :+

• Mir
Op zaterdag 16 maart 2002 17:53 schreef LIKKIELIK het volgende:

[..]

Dit stond in je eigen progje ,dus ik had wel een beetje hoop dat jij het wel wist of eventueel naar de oplossing ging werken.
Ja...maar het is niet een full time job :) en het laden van standard.amc moet het werk doen naar mijn idee...
Op zaterdag 16 maart 2002 17:53 schreef LIKKIELIK het volgende:
ps. slaat dat Zeikerige vragen op mijn vragen. :+ :+
O-)

;)

• Renkie
Ik kwam net een site tegen waar gesproken werd over handmatig de nat.ini van het modem halen, editen en terug uploaden

Zou je zo de error kunnen omzeilen van de max 32 ports?

heeft iemand een prog o.i.d. dan 10.0.0.150:8000 tm 8100 in een txt kan maken ? want om 100x te copy./pasten heb ik niet echt veel zin:)

• Mir
Op zondag 17 maart 2002 01:07 schreef Renkie het volgende:
Ik kwam net een site tegen waar gesproken werd over handmatig de nat.ini van het modem halen, editen en terug uploaden

Zou je zo de error kunnen omzeilen van de max 32 ports?

heeft iemand een prog o.i.d. dan 10.0.0.150:8000 tm 8100 in een txt kan maken ? want om 100x te copy./pasten heb ik niet echt veel zin:)
ik denk niet echt dat die er zijn aangezien dat dit het eerste progje is wat "dit" kan..

maar ik zal het even uitzoeken...

en zal morgen (vandaag) je mail reply-en!

gr. Maarten

Anoniem: 38789

Hoi,
We hebben het ook gebruikt en gedaan wat we konden maar het wilde niet lukken. Ik denk dat we alle poorten wel open hebben gezet maar het werkt echt niet. Met MSN in iedergeval niet we kunnen niets verzenden maar wel ontvangen. Nog wel een beetje in het progje van de modem zitten k..... maar werden daar ook niet wijzer van. Dus hoop binnenkort dat Microsoft gewoon ff een update maakt voor het open zetten of config. van je eigen poorten. Zou wel verdomd makkelijk zijn.

|:( ps. zovoel ik me ook hahahahahah.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Ik moet zeggen het werkt perfect ! * Redleg is weer zeer blij :)

• Mir
Op zondag 17 maart 2002 17:30 schreef PENATRATHAR het volgende:
Hoi,
We hebben het ook gebruikt en gedaan wat we konden maar het wilde niet lukken. Ik denk dat we alle poorten wel open hebben gezet maar het werkt echt niet. Met MSN in iedergeval niet we kunnen niets verzenden maar wel ontvangen. Nog wel een beetje in het progje van de modem zitten k..... maar werden daar ook niet wijzer van. Dus hoop binnenkort dat Microsoft gewoon ff een update maakt voor het open zetten of config. van je eigen poorten. Zou wel verdomd makkelijk zijn.

|:( ps. zovoel ik me ook hahahahahah.
Heb je de manual gelezen?
Op zondag 17 maart 2002 18:03 schreef Redleg het volgende:
Ik moet zeggen het werkt perfect ! * Redleg is weer zeer blij :)
mooi zo!

Anoniem: 38789

Dan moet je mij het toch maar ff uit leggen want bij mij lukt het niet. Ik ben een n00b dus als je mij verder kan helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

GR.*D

• Mir
Op zondag 17 maart 2002 18:29 schreef PENATRATHAR het volgende:
Dan moet je mij het toch maar ff uit leggen want bij mij lukt het niet. Ik ben een n00b dus als je mij verder kan helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

GR.*D
Ik heb net ook even geprobeerd om standard.amc in te laden en dan via MSN te sturen: xonder succes
ontvangen kan ik wel.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit zit. Ik moet bekennen dat ik mij hierin alleen heb laten adviseren en niet in heb verdiept.

Misschien dat je dmv het zoeken hier op GoT wat wijzer kan worden?

mvg,

• Niet online
Over MSN.... HET KAN NIET!

Dus dat is ook weer de wereld uit :)

Nu even serieus, het kan echt niet schijnbaar... In de nieuwsgroep xs4all.adsl zijn hier ook al eens een of meerdere topics over geweest, en het schijnt dat je dus met deze getweakte alcatel modem niet msn files kun sturen. De reden weet ik verder ook niet. Persoonlijk zie ik niet in waarom het niet kan maar als 20 replies op een topic allemaal hetzelfde antwoord geven ben ik geneigd het aan te nemen. Misschien dat iemand met http://groups.google.com/ ofzo de topics terug kan vinden want daar ben ik te lui voor.

Maar het schijnt dus geen port probleem te zijn maar iets anders (ja lekker vaag idd)

• Mir
Dit kwam ik tegen op zoek naar het topic waar jij het over had.
> weet iemand welk poort nummer msn messenger gebruikt voor het
> verzenden van bestanden
>
Zo'n beetje alle (boven 1023), helaas....

Oplossing: of UPnP, of rechtstreeks.

• Mir
kom ik ook nog tegen:
CAUSE
This problem occurs because MSN Messenger file transfer and voice features do not work through NAT routers because there is no NAT editor to correctly translate the IP header information.

• Niet online
Ja precies, zoiets had ik dus ooit ook al ergens gelezen.... Het kan niet maar een echt duidelijke reden (die ik snap ;) ) had ik nog niet gevonden

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 18:47
NAV mijn eigen topic aangaande een getweakte ADSL modem,
[topic=443794/1/100]
Kan je met dit progje ook de bandbreedte verdeling bepalen?

• Mir
Op dinsdag 19 maart 2002 15:29 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
NAV mijn eigen topic aangaande een getweakte ADSL modem,
[topic=443794/1/100]
Kan je met dit progje ook de bandbreedte verdeling bepalen?
Nope...maar zover als ik weet kan je dat gewoon totaal niet met je modem. Dan zal je echt weer over moeten gaan naar een VPN waarbij je 1 pc software geeft die dat regelt..of een wat duurdere Router.

en over MSN:
Ik blijf die modem nog vaag vinden :) Heb hem nog niet door...hij geeft moeilijk zijn truukjes kwijt! :)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 15:19
Hmm, handig proggie, bij mij werkt het alleen niet echt :(

Ik heb me modem verbouwd, ik heb een aantal clients met vast ip in de range van 10.0.0.151 t/m 10.0.0.160
Daarnaast heb ik een server op 10.0.0.150, hier moet eigenlijk al het verkeer heen omdat het mijn web + ftpserver is.
Ik kom er alleen niet op via internet dus de porten worden niet goed geformat.

DHCP en de firewall staan uit.
defserver staat op 10.0.0.150
Ik heb een flush gedaan, daarna defaults loaden en dan die standard.amc erover.
Werkt niet
Zelf de porten aanmaken werkt ook niet
external ip ipv 0.0.0.0 op me echte ip zetten ook niet

Ik heb welles gehad dat ik op de ingebouwde webserver van me modem uitkwam als ik even ging testen. Dat werkt nu ook niet meer.

Iemand nog heldere ideeen ?

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 15:19
Sorry voor de schop

Niemand die mij op weg kan helpen ? :'(

• Mir
IP EXTERN lekker met rust laten! Dat is 1 ding.
Daarna; als je handmatig port 80 op PC 10.0.0.150 met TCP heb aan kunnen maken, dan is er iets mis gegaan met het inlezen!

Ik weet het even niet zo..heb ook nu niet veel tijd. Ik raad je even aan me te ICQ-en.

Mvg en nog een prettige dag! :)

• Mir
Het programma wordt zo vaak nog gedownload dat ik een nieuwe versie maken wel zie zitten.

Nu ben ik al wat aan het pijlen maar vraag me even af:

Een update tracker.

Die kijkt of er nieuwe updates zijn. Je krijgt het bericht maar 2 keer en je kan het ook gewoon uitzetten.

Is hier behoefde naar of zegt men "Ga weg met die cr*p dat helpt het mooie van je programma eraf!" ?

Ook heb ik al een klein TODO lijstje maar die is te klein.
Zijn er nog request of bugs die gemeld kunnen worden?

Liefst hier reply-en.

Gr. Maarten

[Voor 10% gewijzigd door Mir op 29-08-2016 11:26]

• Mir
NOTE: een forum is geopend op mijn site!

een ooit gemaakt ASP ding *D

Anoniem: 36585

Kun je het niet zo maken dat een modem automatisch getweaked word? B-)

• Mir
Op vrijdag 29 maart 2002 23:50 schreef PepsterPep het volgende:
Kun je het niet zo maken dat een modem automatisch getweaked word? B-)
Yup..dat idee had ik al een tijdje..
1 probleem: Ga ik dan niet het illegale pad op?

tenminste: ik heb het idee dat het momenteel nog niet illegaal is wat ik doe.

Want er kunnen best mensen zijn die echt een PROF modem hebben gekocht; die maken gebruik van dit programma..100% legaal.

tja...dat er nou ook mensen zijn die hun modem hacken en dan dit programma ook kunnen gebruiken.. O-)

• Mir
echt dan _niemand_ een opmerking erover wat er beter moet!?!

;(

-teleurgesteld-

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
ik vat nog steeds dat defserver niet helemaal... is dat nou gewoon dat alle poorten die kunnen worden gemapt, worden gemapt naar dat ip?

Xbox360 gamerprofile

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 03 april 2002 20:22 schreef Mir het volgende:
echt dan _niemand_ een opmerking erover wat er beter moet!?!

;(

-teleurgesteld-
nou poorten voor programma's automatisch...

dus als je zegt irc .. dat ie alles wat met irc doet enzow en icq hetzelfde enz enz

dat lijkt mij wel handig.

• Mir
Hmm....hehe ok defaults dus..
idee

maar laad een standard.amc in? :)
tadaaa :P

maargoed..snap wat je bedoeld..
en dat je dan zelf de lijst dmv rulez kan aanpassen :)
Mmmmmmm...

[edit]
gefeliciteerd :P

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
ook misschien wel iets: als je in het "from" balkje iets ingevuld heb en in het "to" balkje staat al iets om dat dan automatisch te overschrijven... moet nu namelijk iederekeer die waarde die daar staat weghalen.

Is mun verhaal een beetje duidelijk eigenlijk? :7

Xbox360 gamerprofile

• boswandeling
  • Laatst online: 26-05 22:59
dubbelpost

• boswandeling
Ik had een probleem ik wilde Winroute remote port 44333 mappen maar dan krijg ik een Runtime error "6" Overflow
dus dat heb ik net met de hand gedaan.

Is dat misschien een Bug ?

Is het mogenlijk om bijv
Externe IP 213.84.xxx.xxx:2000 te mappen naar
Interne IP 10.0.0.90:80 te mappen ondersteunen die dingen dat wel.

En zo ja is dat niet slim om in te bouwen ??

• Mir
Op vrijdag 05 april 2002 19:45 schreef EmBee het volgende:
Ik had een probleem ik wilde Winroute remote port 44333 mappen maar dan krijg ik een Runtime error "6" Overflow
dus dat heb ik net met de hand gedaan.

Is dat misschien een Bug ?
Uuuh? ik kan het mis hebben hoor :P
maar port 44333?? is dit niet iets te hoog?
en ja.. is een bug dat 'ie die fout geeft..strange..maar oplosbaar.tnx!

Is het mogenlijk om bijv
Externe IP 213.84.xxx.xxx:2000 te mappen naar
Interne IP 10.0.0.90:80 te mappen ondersteunen die dingen dat wel.

En zo ja is dat niet slim om in te bouwen ??
Is mogelijk..is opzich niet slim..maar daar ga ik wat aan doen.
ik ga een EXPERT modus maken en een Standard modus... je snapt de rest al denk ik :P
Op woensdag 03 april 2002 20:46 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
ik vat nog steeds dat defserver niet helemaal... is dat nou gewoon dat alle poorten die kunnen worden gemapt, worden gemapt naar dat ip?
Ja inderdaad...maar als je zelf een map port dan overruled die de defserver op die port!
Op vrijdag 05 april 2002 18:28 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
ook misschien wel iets: als je in het "from" balkje iets ingevuld heb en in het "to" balkje staat al iets om dat dan automatisch te overschrijven... moet nu namelijk iederekeer die waarde die daar staat weghalen.

Is mun verhaal een beetje duidelijk eigenlijk? :7
is duidelijk..maar is dat niet vervelend? Ik kan het wel maken en dan de optie om auto-delete uit/aan te zetten!
het is opzich wel een idee ja..

toch tnx voor deze eindelijk requests ;)

mvg,

• boswandeling
Uuuh? ik kan het mis hebben hoor
maar port 44333?? is dit niet iets te hoog?

Is niet te hoog winroute remote gebruikt die poort

• Mir
uwja...iets van 65676 was het max!

Waarom 'ie dan een fout geefT? dunno!!

blijft 'ie die fout geven? Mail/ICQ me dan even!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boswandeling
ik heb het maar met de hand ingevoerd maar kzal het nog es proberen met de nieuwe versie

• Mir
Op zondag 07 april 2002 13:42 schreef EmBee het volgende:
ik heb het maar met de hand ingevoerd maar kzal het nog es proberen met de nieuwe versie
Mijn dank :)
laat het iig even horen..

Mvg,

[Voor 26% gewijzigd door Mir op 09-04-2018 11:27]

• Mir
kleine update:

Site is ge-updated.

100% nieuwe lay-out ed!

bekijk het even zou ik zeggen!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog wel een probleem gevonden. ik weet niet of dit probleem aan mijn modem ligt of dat het algemeen is, maar toch.

Als ik connect naar eht modem, en mijn poorten heb gemapt en het programma open laat staan reboot mijn modem na ongeveer 2 a 3 min.

Hoort dit?

Xbox360 gamerprofile

• Mir
Uuuuuuh?

ik heb soms dat programma de hele dag aan staan: nog nooit meegemaakt! :)

ik denk dat dit een kwestie is van firmware updaten.
Probeer dat maar even!

Gl

• Mir
*news flash* :P
Het werkt! De patch op de site van Windows stelt je in staat om achter een
router of getweaked modem "gewoon" met elkaar te praten over MSN! Of het
zenden van bestanden dan ook mogelijk is, heb ik niet geprobeerd. Maar
gewoon "lullen" met een headset is mogelijk. Het ziet ernaar uit, dat deze
fix voorlopig alleen voor XP-gebruikers is!

Downloaden van deze patch via de normale online Windows-update-procedure of
ga naar
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316397
Het is dus mogelijk nu om te praten!! :)

GL ermee!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:01

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Een paar suggesties:

• Een linkje naar deze thread op GoT in het programma stoppen, zodat mensen suggesties, problemen ed. ook hier kunnen melden
• Het "telnet" scherm verbreden (zoals je ook met de echte telnet kan), zodat bij een listing de regels passen en niet 'gewrapt' hoeven te worden
• Het protocol in een listing 'vertalen' naar de naam (6 = TCP, 17 = UDP geloof ik)
• Een optie om de toe te voegen poorten in een AMC/AMR bestand te stoppen ipv in de modem (dit zou het aanmaken van zo'n bestand zeer vergemakkelijken imho, zeker met veel poorten). Dus bv een optie in het menu: nieuw AMC bestand/AMC bestand openen. En dan worden alle poorten die je toevoegt in dat bestand gezet. Dan moet er natuurlijk ook op ieder moment weergegeven worden welke mappings er in het bestand staan.
• Nr. 3 uit de FAQ halen, die lijkt me niet zo verstandig :D

Verder niets dan complimenten voor een fantastisch programma! :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op zaterdag 04 mei 2002 14:26 schreef Pathfinder het volgende:
Een paar suggesties:

• Een linkje naar deze thread op GoT in het programma stoppen, zodat mensen suggesties, problemen ed. ook hier kunnen melden
Dit wil ik liever centraal houden; ik heb daar dan ook www.mirdesign.cjb.net voor waarop je mijn Forum kan vinden (deze is offline wanneer ik in mn bed lig :7)
• Het "telnet" scherm verbreden (zoals je ook met de echte telnet kan), zodat bij een listing de regels passen en niet 'gewrapt' hoeven te worden
Dit snap ik niet helemaal? Ik heb eigenlijk nooit echt last van wrapping, maar dat komt misschien omdat ik op 1280*1024 werk. Kan je dit even nader toelichten (eventueel met eens ScreenShot onderbouwen?)
• Het protocol in een listing 'vertalen' naar de naam (6 = TCP, 17 = UDP geloof ik)
Dit wil ik ook gaan doen, maar dan meer. Ik wil die listing gewoon in een appart venster toveren; een sort like MS-Excel (data grids dus). Lag al in de planning dus. :)
• Een optie om de toe te voegen poorten in een AMC/AMR bestand te stoppen ipv in de modem (dit zou het aanmaken van zo'n bestand zeer vergemakkelijken imho, zeker met veel poorten). Dus bv een optie in het menu: nieuw AMC bestand/AMC bestand openen. En dan worden alle poorten die je toevoegt in dat bestand gezet.
Dus eigenlijk een soort van "Create AMC file". En dat dan op dezelfde manier zoals je nu je mappings aan maakt?
Is een goed idee ja!
Wat ik ook wil doen is je huidige listing omtoveren naar een AMC zodat je je settings kan backupen oid.
Dan moet er natuurlijk ook op ieder moment weergegeven worden welke mappings er in het bestand staan.
Dus een soort inzage van je AMC? Ok :)
• Nr. 3 uit de FAQ halen, die lijkt me niet zo verstandig :D
Ach, wat is verstandig? :)
Ik zal hem inderdaad aanpassen naar "Voor mensen die de PRO versie beschikken".
Maar ik ben bang daarmee de beginners me af te schrikken. Dus ik denk eerder dat het een toevoeging is.
Ik hoor het wel van alcatel als ze gaan zeuren; ze hebben namenlijk ook nog steeds niet op een mail gereageerd die ik 1 maand geleden gestuurd heb; dus wie ben ik om wel direct te reageren?
Verder niets dan complimenten voor een fantastisch programma! :)
:)
Dank je!

Dit soort postings zijn postings waar ik naar 'zoek'! Ze zijn zeer nuttig en zal ze ook zeker gebruiken.
Ik maak het voor jullie, dus enige hulp kan geen kwaad: je verliest niets; je wint alleen! :)

Verder heb ik ook een hoop todo's zelf bedacht...maar die blijven een verassing ;)

Gr. Maarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op zaterdag 04 mei 2002 18:51 schreef Mir het volgende:
Dit snap ik niet helemaal? Ik heb eigenlijk nooit echt last van wrapping, maar dat komt misschien omdat ik op 1280*1024 werk. Kan je dit even nader toelichten (eventueel met eens ScreenShot onderbouwen?)
Vage boel, hij doet het hier nu normaal! Ik zal wel scheel gekeken hebben |:(
Dit wil ik ook gaan doen, maar dan meer. Ik wil die listing gewoon in een appart venster toveren; een sort like MS-Excel (data grids dus). Lag al in de planning dus. :)
Daar zie ik naar uit dan! :)
Wat ik ook wil doen is je huidige listing omtoveren naar een AMC zodat je je settings kan backupen oid.
Daar had ik idd ook aan gedacht, maar ik was even vergeten dat je natuurlijk heel makkelijk de instance regels, die je er natuurlijk niet in wil hebben, eruit kunt filteren :+
dus wie ben ik om wel direct te reageren?
Voorkomen is beter dan genezen :P
Maar serieus, wie weet dat als zij eenmaal zien dat jij dit programma specifiek voor getweakte modems hebt gemaakt, ze eisen dat je direct ermee stopt, en niet dat je die regel verwijdert uit je FAQ. En dan heb je geen keus waarschijnlijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 26-05 09:08
Helemaal goed..!! alles functioneert nu wel......
handige tool man! :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Pathfinder het volgende:

Voorkomen is beter dan genezen :P
Maar serieus, wie weet dat als zij eenmaal zien dat jij dit programma specifiek voor getweakte modems hebt gemaakt, ze eisen dat je direct ermee stopt, en niet dat je die regel verwijdert uit je FAQ. En dan heb je geen keus waarschijnlijk...
Enige wat ze kunnen doen is eisen dat ik dat stukje uit de FAQ haal. En dan nog vraag ik me af of ik daarmee accoord moet gaan; ik zeg dat het kan; of je het doet moet je zelf weten (of ze moeten het op de weg 'je spoort mensen aan om ... ' gooien).
PRO versie is namenlijk hetzelfde als de gekraakte versie.

En dat er nou mensen zijn die mijn programma gebruiken om hun gekraakte versie te beheren; daar kan ik toch niets aan doen? O-)
Mijn intentie is de PRO houders te helpen.. :7

Ze kunnen me wat >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Pathfinder het volgende:

Vage boel, hij doet het hier nu normaal! Ik zal wel scheel gekeken hebben |:(
Als er nog zoiets gebeurd moet je er even een screen shot van maken en er even bij zeggen wat je gedaan hebt (precies).. tnx :)
Daar zie ik naar uit dan! :)
Ik niet... :P
Daar had ik idd ook aan gedacht, maar ik was even vergeten dat je natuurlijk heel makkelijk de instance regels, die je er natuurlijk niet in wil hebben, eruit kunt filteren :+
Tja, gelukkig wel wat anders zou het programmeren een beetje flut worden ;)

[note]
was vergeten om te reageren erop :) En ik hou zelf ervan dat mensen al mijn vragen beantwoorden die ik ze stel (of minstens er zichtbaar aandacht aan besteden)...dus ben ik het zelf ook verplicht ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 1734
  • Niet online
en schop!

Ik heb wat problemen met pasv mode ftp server. Ik heb dit topic gevonden: [topic=408995/1/25]

Daar zegt dr dat het bij hem wel werkt met servu. Bij mij dus niet. Ik heb poorten 20 21 toegewezen. Maar ik begrijp weer van andere mensen (irc) dat pasv mode ranges gebruikt ipv 20 of 21...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Zoals ook al in dat topic staat: Heb je wel je software goed staan?

Probeer eens binnen je netwerk een FTP sessie op te zetten.

Hoor het graag :)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Om een ftp server op te zetten moet je verschillende poorten doormappen.

Ten eerste de poort waarop de server komt te draaien.

Ten tweede de poorten die voor passive mode gebruikt gaan worden. Je moet in je ftp server programma hier een reeks poorten aanwijzen, met liefst hoge waarden zodat je zeker weet dat er geen conflicten onstaan met andere programma's. Dan map je deze poorten door in de modem (met APM), en moet de ftp server in principe werken.

Waar je ook op moet letten, is de setting in je ftp server programma die ervoor zorgt dat er een ander adres dan het lokale IP wordt meegegeven voor de passive mode. Hierbij moet je dan je externe IP invullen (is dit wel duidelijk? :D)
NB: als je je ftp server wil testen kun je dit het beste laten doen door iemand die zich buiten je eigen netwerk bevindt (of je moet een proxy zoeken waarmee het ook kan), dat is de enige echte garantie dat het werkt. Als je je ftp intern test worden de mappings van de adsl modem nl. niet gebruikt, en weet je dus niet of dat deel van de configuratie in orde is.

• Anoniem: 1734
  • Niet online
mja ik heb het al gevonden. In servu kan je blijkbaar ook de pasv mode porten aangeven ik keek daar aldoor overheen.

Anyways nu werkt het

• Mir
Op zaterdag 11 mei 2002 02:01 schreef Pathfinder het volgende:
(is dit wel duidelijk? :D)
Hmm..gister nacht begreep ik dus werkelijk geen klap van je hele verhaal :P
Nu ik het zo nuchter lees is het logisch...wat die heerlijke drankjes toch met je kunnen doen :-/ :+
NB: als je je ftp server wil testen kun je dit het beste laten doen door iemand die zich buiten je eigen netwerk bevindt (of je moet een proxy zoeken waarmee het ook kan), dat is de enige echte garantie dat het werkt. Als je je ftp intern test worden de mappings van de adsl modem nl. niet gebruikt, en weet je dus niet of dat deel van de configuratie in orde is.
Toch zal ik je aanraden het eerst via het netwerk te testen; als dat werkt weet je zeker dat het niet aan je eigen instellingen ligt. Zoals je 1 post hierboven leest zie je dat het dus aan z'n instellingen lag. Je moet uitsluiten door te beginnen testen zo dicht mogelijk bij de bron (liefst nog 127.0.0.1 maar weet niet of dit met FTP werkt? Moet wel eigenlijk).
Op zaterdag 11 mei 2002 12:46 schreef BzrK het volgende:
mja ik heb het al gevonden. In servu kan je blijkbaar ook de pasv mode porten aangeven ik keek daar aldoor overheen.

Anyways nu werkt het
prutser :Y)

;)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op zaterdag 11 mei 2002 17:53 schreef Mir het volgende:
Zoals je 1 post hierboven leest zie je dat het dus aan z'n instellingen lag.
Het lag wel aan z'n instellingen, maar daar was ie niet achter gekomen door z'n ftp lokaal te testen; die passive mode poorten zijn nl. alleen van belang als er van buitenaf contact wordt gezocht.

• Mir
Op zaterdag 11 mei 2002 19:49 schreef Pathfinder het volgende:

[..]

Het lag wel aan z'n instellingen, maar daar was ie niet achter gekomen door z'n ftp lokaal te testen; die passive mode poorten zijn nl. alleen van belang als er van buitenaf contact wordt gezocht.
Ah ok :) Dat is iets wat ik niet wist :)
.... moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens precies weet wat die pasive inhoudt...maargoed .. :+

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09
kan je niet een auto-tweak progje maken?

veel mensen zouden je dankbaar zijn denk ik ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mir
Yep heb ik al aan zitten denk ja! :)

en je hebt ook een kleine kans dat het erin komt..
maar het probleem is: hoe pak ik het web gedeelte aan :-/
ini files kloten denk ik :-/

kinda tricky!

en het testen ervan sux best wel :)

dus als ik het nu zo overzie: weet niet of ik het wel wΓ­l maken! :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09
Op zaterdag 11 mei 2002 20:55 schreef Mir het volgende:
Yep heb ik al aan zitten denk ja! :)

en je hebt ook een kleine kans dat het erin komt..
maar het probleem is: hoe pak ik het web gedeelte aan :-/
ini files kloten denk ik :-/

kinda tricky!

en het testen ervan sux best wel :)

dus als ik het nu zo overzie: weet niet of ik het wel wΓ­l maken! :)
plzzzz

doe het voor de laffe tweakertjes die niet durfen ;)

en hoe je het test?

je kan toch ook untweaken? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mir
Op zaterdag 11 mei 2002 21:01 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

plzzzz

doe het voor de laffe tweakertjes die niet durfen ;)

en hoe je het test?

je kan toch ook untweaken? ;)
Jajaja..blabla :P

wat ik wel zou kunnen doen is het stukje wat je in telnet moet doen implanteren. Dan hoef je alleen zelf de webbased dingen te configureren.
Helaas moet je die connection string nog wel zelf omtoveren: heb daar de source niet van en denk ook niet dat ik die te pakken krijg :-/ (en ga het niet uit zitten zoeken ... (als iemand ....... ))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
onderwerp: Nieuwsbrief Auto Port Mapping

Vanaf vandaag is het mogelijk je via mijn website in te schrijven
voor de nieuwsbrief.

Hierdoor blijf je op de hoogte wanneer er een nieuwe update komt en kan
je zelf kiezen of je dan update of niet.

Er zit weer een nieuwe versie aan te komen dus zorg dat je je inschrijft!

www.mirdesign.cjb.net

Mvg,

Maarten Pater

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Nieuws:

www.mirdesign.tk is aangevraagd!

Heb je je ook al aangemeld voor de nieuwsbrief?

Keep you posted

Mvg,
Maarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 14219

Op donderdag 14 maart 2002 17:16 schreef Mir het volgende:
Eindelijk mag ik dan met trots mijn nieuwe versie van Auto Port Mapping v2.0 releasen!
Kerel,
je programma roelt wreed! HELD!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 28 mei 2002 22:35 schreef solitari het volgende:

[..]

Kerel,
je programma roelt wreed! HELD!
:7

• Mir
Ik heb een idee met betrekking tot het probleem dat nieuwe firmwares het niet met mijn v2.0 doen.

Dit is wel een soort van nood oplossing maar raadde iedereen altijd aan mijn versie op hun modem te gooien maar die wilde niet altijd werken.

Nu wil ik het zegmaar op de bruut force manier doen...

ik heb nu even geen tijd om het uit te werken..maar laat de ideeΓ«n maar alvast stromen ;)

prettige avond allen

• grinono
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10-2018
hoe lang nog voor de linux versie?? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op zaterdag 15 juni 2002 11:27 schreef grinono het volgende:
hoe lang nog voor de linux versie?? :P
Hehe :+

Kunnen linuxers het dan niet zelf? (8>
Maar ik weet niet of die er gaat komen.

Voornaamste is; ik heb geen FLAUW idee hoe daar te komen.
Gewoon C++ code maken in een win32 omgeving en dan compilen voor linux ofzo??

En ik wil het niet opensource gaan maken (ben niet zo'n linux-cultuur iemand ;) )

Verder:

het is niet verboden om te antwoorden hoor mensen :)

Anoniem: 49130

ik heb het volgende probleempje; mn ftpserver staat op ip 10.0.0.150 op poort 6969, dus ik wil poort 6969 doormappen naar 10.0.0.150.
code:
1
2
3
4
5
6
Status: Connecting...     [DONE]
Status: Checking Firewall status...     [DONE]
Status: Firewall is on

Status: Creating record where 10.0.0.150:6969:80.126.4.204...    [DONE]
Status: The mappings have been created

dit is toch voldoende om poort 6969 door te mappen? Wat zie ik over het hoofd, want ik kan van buitenaf niet connecten naar de ftp server.

specs netwerk;

ftp server @ windows2000 server
10 computers achter switch
alcatel modem tweaked.

moet ik anders mn complete NAT hier posten?

• XTerm
  • Laatst online: 03-05 16:16
Ik heb een klein ander probleempje gekregen na het gebruiken van je portmapper (ja ik heb de disclaimer gelezen :) )

Mensen kunnen perfect connecten op luisterende poorten Γ΄p mijn bak.

Dus ik draai bv een SSH server, Jantje kan perfect inloggen.
Ik kan ook perfect inloggen. (via localhost).
Maar, ik kan mezelf niet meer bereiken via internet.
Dus als ik mezelf ping, krijg ik een timeout. Terwijl als iemand anders me pingt hij rustig reply krijgt.
Het is net alsof ik mezelf in de firewall met DENY ALL gezet heb...

• Mir
Op donderdag 20 juni 2002 09:11 schreef SiQDiZ het volgende:
ik heb het volgende probleempje; mn ftpserver staat op ip 10.0.0.150 op poort 6969, dus ik wil poort 6969 doormappen naar 10.0.0.150.
code:
1
2
3
4
5
6
Status: Connecting...     [DONE]
Status: Checking Firewall status...     [DONE]
Status: Firewall is on

Status: Creating record where 10.0.0.150:6969:80.126.4.204...    [DONE]
Status: The mappings have been created

dit is toch voldoende om poort 6969 door te mappen? Wat zie ik over het hoofd, want ik kan van buitenaf niet connecten naar de ftp server.

specs netwerk;

ftp server @ windows2000 server
10 computers achter switch
alcatel modem tweaked.

moet ik anders mn complete NAT hier posten?
Ik krijg erg veel vragen mbt FTP servers.
Het grootste probleem zit hem vaak in de mensen zelf (Nofi) :)

Dus test eerst even intern of je FTP server het wel goed doet.

Post je ondervindingen even hier.

• Mir
Op donderdag 20 juni 2002 09:22 schreef XTerm89D het volgende:
Ik heb een klein ander probleempje gekregen na het gebruiken van je portmapper (ja ik heb de disclaimer gelezen :) )

Mensen kunnen perfect connecten op luisterende poorten Γ΄p mijn bak.

Dus ik draai bv een SSH server, Jantje kan perfect inloggen.
Ik kan ook perfect inloggen. (via localhost).
Maar, ik kan mezelf niet meer bereiken via internet.
Dus als ik mezelf ping, krijg ik een timeout. Terwijl als iemand anders me pingt hij rustig reply krijgt.
Het is net alsof ik mezelf in de firewall met DENY ALL gezet heb...
Dit ligt niet aan mijn programma of de modem of wat dan ook.
Het is niet mogelijk jezelf te pingen met je externe IP.

Ik heb een domein naam naar mijn eigen IP gesluisd. Als ik nu dat domein naam intik gebeurd er totaal niets!

Ik moet intern echt direct mijn server aanroepen. (ikzelf zie dan ook niet mijn icoon, plaatjes die ik post, ed.).

Dit is dus volkomen normaal

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 12:10
Even een bump, maar bij mij isntalled dit porgrama zichzelf niet. Halverwege zegt ie dat Mswinsck.dll in gebruik is. De computer waaropik 't instaleer is een windows XP Computer die als server voor m'n kleine thuisnetwerkje draait. Iemand ideeen? :)

• Mir
Kan je die error ook negeren? Zoja; negeer die error gewoon.

Maar als er totaal geen mogelijkheid is tot verder gaan met de installatie moet je me even emailen.

Mvg,

Maarten

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 12:10
Hmmm. Nu werkt ie wel, alleen die is niet voor kabel gemaakt hΓ©? :)

Ik gebruik nu Analog X. Maar die lijkt niet te kunnen porten naar Windows XP clients :)

• Mir
Zoals de fout al aangaf: msWinsock was even in gebruik! :)

Maar nee, is niet voor de kabel gemaakt. Alleen voor de Alcatel modem's!

-ja ik reageer snel; zag hem toevallig in active topics staan-

Helaas dat mijn programma je niet helpt! Better luck next time!

Anoniem: 38176

Kent iemand hier dit probleem, en eventueel een oplossing. Ik heb gezocht en geprobeerd... maar ja, niets werkt.

Ik heb op de Alcatel Pro :) TCP 80 naar mijn interne 192.186.0.10 gemapt. Alleen komt er niets aan?

Ook heb ik poort 21/20 TCP naar diezelfde machine gemapt, maar ook daar gebeurd iets raars: ik krijg meteen op de FTP een melding dat er access (welcome) acces is, en knal, user eruit.

Help?

ps. Er werkt dus niets met port mapping, terwijl wel alles zo is ingesteld, en ja, ik heb ook verchillende versies van de Alcatel software geprobeerd. Draai nu met 81.

Ik heb het ook met de defserver optie geprobeerd, en dan kom ik ook niet bij mij webserver terecht.

• Mir
Ok, dit zal niet aan auto port mapping liggen :)
De mapping is echt wel aangemaakt als je [DONE] krijgt :)

Ik krijg vaker dit soort vragen. Dit soort problemen liggen vaak bij de gebruiker zelf. En vooral omdat ik lees dat jij wel verbinding kan maken met je FTP server kan ik met zekerheid zeggen dat je port 21 goed is gemapt!

Waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt bij jou is je software zelf!

Dus ik raad je even aan om intern eerst je FTP te laten lopen en ook je webserver te testen.

Als dat werkt kan je pas met port mappen gaan beginnen omdat het anders toch geen zin heeft :)

Gl ermee!!

Gr, Maarten

Anoniem: 38176

Het werkt intern, das geen probleem. Het probleem wat ikl nu heb is dat de Alcatel op 192.168.0.1 staat, maar ik wil hem weer op 10.0.0.138 hebben. De reset to defaults, het knopje e.d. werken niet. Resetten wel alles, behalve dat ip.

Een idee?

Anoniem: 45483

Een ping-of-life geven, staat in de alcatel pdf handleiding.
Kan je het ip veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 25 juni 2002 14:30 schreef Thugbear het volgende:
Het werkt intern, das geen probleem. Het probleem wat ikl nu heb is dat de Alcatel op 192.168.0.1 staat, maar ik wil hem weer op 10.0.0.138 hebben. De reset to defaults, het knopje e.d. werken niet. Resetten wel alles, behalve dat ip.

Een idee?
Op dinsdag 25 juni 2002 15:42 schreef Disorder het volgende:
Een ping-of-life geven, staat in de alcatel pdf handleiding.
Kan je het ip veranderen.
Is het nou al gelukt?

En ik vind het vreemd;

Het lukt je wel om hem op dat nieuwe IP adres te krijgen maar niet terug?

• Anoniem: 21694
  • Niet online
Cool proggie. Echt waar. Was er al een tijd naar op zoek.
Toch vragen.

Ik gebruik nu 2.0 (is dit de laatste versie, want je website was niet goed te bereiken).

In de manual staat dat je de instellingen van je modem kon bewaren in een file. Ik kan dit nergens terugvinden.

De firewal in de modem. Hoe goed is deze? En wat doet zwartegat.amc eigenlijk.

Keep the good work coming, Martijn *D

• Mir
Op woensdag 03 juli 2002 21:49 schreef swiftglx het volgende:
Cool proggie. Echt waar. Was er al een tijd naar op zoek.
:) Thank you
Toch vragen.
:{ .... :Y)
Ik gebruik nu 2.0 (is dit de laatste versie, want je website was niet goed te bereiken).
Ja 2.0 is de laatste. Maar hoezo niet goed te bereiken?
Dan zal xs4all er even uitgelegen hebben ofzo? (Host op hun server, PHP/ASP op mn eigen)
In de manual staat dat je de instellingen van je modem kon bewaren in een file. Ik kan dit nergens terugvinden.
Je kan Listings maken. Dit kan (nog) niet dmv 1 druk op de knop.
Je zal deze zelf moeten aanmaken. In de manual staat precies hoe dit in zijn werk gaat.

Kijk daar even naar.
De firewal in de modem. Hoe goed is deze? En wat doet zwartegat.amc eigenlijk.
Firewall lekker aan laten staan!
zwartegat.amc gooit 'hackgevoelige' porten naar een niet bestaande computer, dit was een initiatief van een gebruiker, ik heb het maar meegegeven; voor sommige wel 'handig'.

Opzich niet nodig; niet mappen voldoet ook.
Keep the good work coming, Martijn *D
Thanks, en dat zal ik doen (Dmv donaties wordt ik al gepushed...maar niet genoeg ;) )

Maarten

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 13:37
he hoi

ik maak zelf gebruik van een gekraakte alcatel. en omdat ik me er intreseerde ben ik dit topic gaan lezen. als het goed is (verbeter me als ik fout zit) is dat poort mapping vooral handig wanneer je dus webserver of ftpserver draaid. dat hij dus de vraag van buiten je netwerk direct naar de pc door stuurt? en is dit alles verder niet zo handig wanneer je alleen maar in een netwerk een internet en gegamed (hoewel ik bij gamespy ook problemen kreeg omdat ik achter firewall zat)

En wat voor een nut heeft het wanneer je je eigen eigen (van je provider gekregen) ip als defserver zet. dit heb ik ergens op een of andere site gelezen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir
Op vrijdag 19 juli 2002 01:19 schreef GoVegan het volgende:
he hoi
ej! :)
ik maak zelf gebruik van een gekraakte alcatel. en omdat ik me er intreseerde ben ik dit topic gaan lezen. als het goed is (verbeter me als ik fout zit) is dat poort mapping vooral handig wanneer je dus webserver of ftpserver draaid. dat hij dus de vraag van buiten je netwerk direct naar de pc door stuurt? en is dit alles verder niet zo handig wanneer je alleen maar in een netwerk een internet en gegamed (hoewel ik bij gamespy ook problemen kreeg omdat ik achter firewall zat)
Dit klopt precies wat jij zegt! :)
En wat voor een nut heeft het wanneer je je eigen eigen (van je provider gekregen) ip als defserver zet. dit heb ik ergens op een of andere site gelezen.....
Dit heeft totaal geen nut!
Het enige wat jij eigenlijk zegt is: "Elke port die je niet gemaped hebt (in je NAT staat) wordt naar je ip van je defserver gestuurd".

Simpeler gezegd: Alles wat de modem niet herkend wordt naar het defserver-ip gestuurd.

Hth!

Mvg,
Maarten

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 13:37
ke

ik snap

thanks

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 20:51
Ik heb ook dat hij na 30 ports [FAILED] aangeeft. :r

Status: Creating record where 62.251.105.248:2323:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2324:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2325:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2326:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2327:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2328:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2329:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2330:... [DONE]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2331:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2332:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2333:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2334:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2335:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2336:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2337:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2338:... [FAILED]
Status: Creating record where 62.251.105.248:2339:... [FAILED]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:29

Predator

Suffers from split brain

Mir, je zou dit toch al moeten weten -> Begroeting onder posts & replies :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mir
Jah :P

Maar ik vind het netter als ik hier post..
soms doe ik het zoals in W&L topics (al zit ik er niet zó vaak) ook, als het wat hoger niveau (naar mijn mening) is :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik weet nie of ik dit 'oud' topic mag kicken. maar ik heb een probleem:
webserver komt op modem uit :(
Ik krijg 't niet voor elkaar dat mijn webserver ook buiten het netwerk zichtbaar wordt.
Hoe stel ik dit in?

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee