Alcatel - Auto Port Mapping

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12
Ej

Gister avond vroeg een vriend van me of het mogelijk was snel even een paar porten in ranges te kunnen doorsluisen in Telnet.

Voorbeeld:
• Je wil ICQ gebruiken die port 2000 tm 3000 wil gebruiken.
• Je vult je Modem IP in
• Je vult je eigen PC IP in
• Je vult 2000 in FROM in
• Je vult 3000 in TO in
• Je drukt op Build

Als je wil dat dit alles ongedaan wordt gemaakt moet je ipv op Build, Remove drukken.

Nee is het antwoord.

Daarop boodt ik aan om een programma te maken voor hem.
Nu vind hij dit geweldig en kwam gelijk het idee bij mij op: Waarom zou hij het alleen geweldig vinden? :)

Hierbij biedt ik jullie mijn 'Alcatel Auto Port Mapping' programma aan.

AutoMapping.exe 48Kb

Commentaar of eisen hoor ik graag :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/ss.jpg

* Het is op een win2k Machine ontworpen, problemen met Winsock verwacht ik eerlijk gezegd niet*

Gr. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vertel er eens wat meer over. Begrijp ik nou goed dat dit programma automatisch een NAT tabel aanmaakt in je Alcatel SpeedTouch ADSL modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op maandag 19 november 2001 22:58 schreef Jarno het volgende:
Vertel er eens wat meer over. Begrijp ik nou goed dat dit programma automatisch een NAT tabel aanmaakt in je Alcatel SpeedTouch ADSL modem?
Yepz....sorry, voorbeeld heb ik na de Edit geschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Wat tech info:

Het mapped alle inkomende verkeer (op de aangegeven port(en)) van welk IP dan ook door naar het IP adres die je opgeeft als 'je eigen computer IP'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als dat progje crasht, gaat je modem dan niet naar de kl*te?? Lijkt mij dat als je gaat spitten in de programmatuur van je modem dat er dan ff niks fout mag gaan, of zie ik dat verkeerd? En programmeerfouten? Als je iets fout in je modem zet, modem ook kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 07:36
He Maarten,

Echt tof man!! Gaaf dat je dit zo even gemaakt heb.
Ik heb nog 2 suggesties:
Een instelling om alle poorten door te mappen naar een pc.
Een optie om de interne firewall aan/uit te schakelen.

Zou je dit er misschien ook in kunnen bouwen? Als het niet te veel werk is tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 14:42 schreef DjMark het een paar opties
Tnx voor het compliment, daar doe je het toch voor :)

• Een instelling om alle poorten door te mappen naar een pc.
je bedoeld gewoon port 1 tot 32767 ? Kan je zelf dan toch ook intikken?

• Een optie om de interne firewall aan/uit te schakelen.
Moet ik even achteraan...is waarschijnlijk wel mogelijk ja!

Keep u posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

moved HA >> NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kewl proggie, ik denk dat ik wel ff ga uitproberen. Ik heb wel ff een vraagje: er staat bij jou 192.168.x.x, is dat de NIC die direct aan het modem hangt?
Ik vraag dit omdat ik 2 NICs heb, 1 in 10.0.0.x range (aan modem) en 1 in 192.168.x.x range, voor directe 100 Mbit verbinding met een andere PC. Tot nu toe had ik weinig succes met poortmappen (voor bijvoorbeeld FIFA 2001/2002, om te hosten), maar ook niet zo veel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 15:20 schreef Jake het volgende:
Kewl proggie, ik denk dat ik wel ff ga uitproberen. Ik heb wel ff een vraagje: er staat bij jou 192.168.x.x, is dat de NIC die direct aan het modem hangt?
Nee, dit is de PC waarnaar jij wil dat de poorten doorgemapped moeten worden! Je FIFA bak dus!

Je kan dit progje van elke computer de modem bereiken MITS de PC wel direct op de modem hangt. Maar je merkt ook vanzelf wel als hij hem niet vind (7 seconden timeout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 15:22 schreef Mir het volgende:
Nee, dit is de PC waarnaar jij wil dat de poorten doorgemapped moeten worden! Je FIFA bak dus!

Je kan dit progje van elke computer de modem bereiken MITS de PC wel direct op de modem hangt. Maar je merkt ook vanzelf wel als hij hem niet vind (7 seconden timeout)
Ow, lama dan. Ik heb al een getweakte modem, dacht dat het daarvoor was.
Ik heb dus allebei de PC's direct (via hubje) op het modem staan.

Edit: ik dacht het dus hierdoor
Op maandag 19 november 2001 22:58 schreef Jarno het volgende:
Zou je dus ff uit kunnen leggen wat het proggie nou precies doet, met het modem? Of wordt er alleen op een PC een proggie gerunned ala Sygate/Winroute (maar dan simpeler)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 15:26 schreef Jake het volgende:

[..]

Ow, lama dan. Ik heb al een getweakte modem, dacht dat het daarvoor was.
Ik heb dus allebei de PC's direct (via hubje) op het modem staan.

Edit: ik dacht het dus hierdoor
Uhmz...dat is het ook hoor!! :) Het is JUIST voor getweakde modems!
[..]

Zou je dus ff uit kunnen leggen wat het proggie nou precies doet, met het modem? Of wordt er alleen op een PC een proggie gerunned ala Sygate/Winroute (maar dan simpeler)??
Nee, het programma maakt in je Modem een zogenoemde NAT-table aan. Dit kan je fijn zelf gaan rikketikke maar dan ben je nog wel ffys bezig :) Dit programmaatje doet dit allemaal voor je automatisch.

Het programma wil 3 dingen weten:
• Wat is de IP van de modem?
• Wat is de IP van de computer waarnaar het verkeer toe moet?
• Van welke port tot welke port (range) wil je dat het verkeer doorgemapped wordt?

Je hoeft dit programmaatje dus ook maar 1 keer te draaien! (mits je nog meer porten wil doormapped óf juist weer wil verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ok kleine onduidelijkheid tussen ons tweeen dus.

Ik vond het wat vreemd dat je naar een 192.168.x.x range mapte, omdat het meestal zo is dat de NICs die aan modem zitten 10.0.0.x hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 12:15 schreef TimMer het volgende:
Als dat progje crasht, gaat je modem dan niet naar de kl*te?? Lijkt mij dat als je gaat spitten in de programmatuur van je modem dat er dan ff niks fout mag gaan, of zie ik dat verkeerd? En programmeerfouten? Als je iets fout in je modem zet, modem ook kapot?
Nee, als je programma crashed zal er niets gebeuren met je modem! je sessie zal open blijven staan voor een tijdje maar dmv timeout zal de modem die zelf sluiten!

Programmeerfouten: Tja, het is niet zo'n heel ingewikkeld programma dus ik verwacht niet dat die er in zitten.

Ik kan je niet 100% garanderen dat dit programmaatje je modem niet kapot zal maken (dit omdat je rekening moet houden met het feit dat je met computers & windows werkt) maar een groot garantie graad kan ik je wel geven.

Ik spit niet in de programmatuur van je Modem, ik voeg waardes toe in een Tabel of verwijder deze, het zal je modem niet kapot maken.

Toch blijf ik niet (en zal het nooit worden ook) verantwoordelijk voor welke schade dan ook. Maar neem van me aan: die zijn nihil (condoom <--> zwangersschaps percentage :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 15:36 schreef Jake het volgende:

Ik vond het wat vreemd dat je naar een 192.168.x.x range mapte, omdat het meestal zo is dat de NICs die aan modem zitten 10.0.0.x hebben.
Ja klopt inderdaad! Maar het is ook maar een voorbeeldje, misschien verwarrend inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40716

Sorry dat ik zo maar inbreek, maar ik heb al twee keer een berichtje geplaatst, echter zonder reply. Wellicht kunnen jullie mij helpen.
Ik heb de Tweakhandleiding gevolgd, maar heb een probllempje bij stap 4, het verwijderen van alle velden in pptp.
Het eerste veld (pc1) wil niet weg online (10.0.0.150'. Inet is niet actief, computer an en uitgezet, modem gereset, melding blijft. Hebben jullie een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 15:46 schreef mp zijn probleem stelling
als je hem verwijdert heb moet je het wel saven hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40716

Dat snap ik ook, maar ik kan hem niet verwijderen. In de status staat n.l. online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Tja, versie 1.3 is er nu

Kiezen tussen TCP/UDP is nu mogelijk.
Je eigen IP staat er automatisch in en nog wat handigheidjes.

Als ik merk dat er meer positieve reacties komen zal ik hem verder ontwikkelen zodat je bijvoorbeeld hem automatisch om kan zetten naar EXPERT modus.

Ik hoor het wel.

[de nieuwe versie is onder dezelfde link te vinden]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bij mij thuis werkt het niet. Ik heb XP, dus misschien ligt het daaraan.

Hij zegt:
"Component 'MSWINSCK.OCX' or one of its dependancies not correctly registered: a file is missing or invalid"

Misschien dat iemand anders dat ook heeft, of weet wat er aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 21:07 schreef Jake het volgende:
Bij mij thuis werkt het niet. Ik heb XP, dus misschien ligt het daaraan.

Hij zegt:
"Component 'MSWINSCK.OCX' or one of its dependancies not correctly registered: a file is missing or invalid"

Misschien dat iemand anders dat ook heeft, of weet wat er aan te doen.
Download hem hier

[edit]
Misschien wel leuk om er bij te zeggen dat 'ie in system32 moet (of system bij win98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 21:14 schreef Mir het volgende:
Download hem hier
TNX!

Maruh, dat is toch een standaard Windows component, of ben ik nou gek :?
(Ik had die file iig niet...)

EDIT:
Misschien hoort die file toch niet echt bij XP, want me Network Places waren onzichtbaar (die automatische), maar me netwerk was gewoon nog wèl toegankelijk (beetje vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op dinsdag 20 november 2001 21:26 schreef Jake het volgende:

[..]

TNX!

Maruh, dat is toch een standaard Windows component, of ben ik nou gek :?
(Ik had die file iig niet...)

EDIT:
Misschien hoort die file toch niet echt bij XP, want me Network Places waren onzichtbaar (die automatische), maar me netwerk was gewoon nog wèl toegankelijk (beetje vreemd).
Inderdaad ik vind het ook vreemd...Die vriend van me had het ook maar ik dacht dat het wel aan hem zou liggen ;)

Niet dus want ook in win98 had hij er last van. Dit is de enige niet-echt-standaard component die gebruikt wordt waarvan ik eigenlijk verwacht had dat elke frisse windows installatie deze zou bevatten. Vooral om het feit dat programma's toch op een manier een verbinding moeten kunnen leggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het zou ook wel handig zijn om een overzicht te kunnen krijgen van alle gemapte ports. Ook zou een melding van toevoeging en verwijdering van de poorten handig zijn, ter verificatie. Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Tijdje problemen gehad met mijn pc. Nu is ie weer in orde dus ga ik vanavond het tooltje maar eens gebruiken. Kijken of het gaat werken.

Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Strak gedaan! Dit scheelt heel veel werk met het overnieuw typen (omdat je net die ene spelfout maakt :):() Bedankt!

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Ik krijg deze foutmelding:

Error: The IP of the Modem is not correct

Maar, het is wel het goede ip, gewoon 10.0.0.138 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 09:13
Is een goeie LIST functie misschien mogelijk? Zodat ik een overzicht heb van alle mappings?

Verder toppie programma!!!
Op dinsdag 20 november 2001 15:36 schreef Jake het volgende:
Ok kleine onduidelijkheid tussen ons tweeen dus.

Dat kan dus wel met deze router... Vraag me niet hoe. Ik heb zelf hier dus als IP 192.168.0.2 en als Gateway en DNS 10.0.0.138! Daarvoor moest ik wel wat instellingen op de modem zelf wijzigen.
Op dinsdag 20 november 2001 15:05 schreef Mir het volgende:

[..]

• Een instelling om alle poorten door te mappen naar een pc.
je bedoeld gewoon port 1 tot 32767 ? Kan je zelf dan toch ook intikken?
[..]
Daar bestaat het defserv of defserver commando voor. Die mapt alle poorten door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
ok....er waren weer een aantal nieuwe ideeen.
Het zou ook wel handig zijn om een overzicht te kunnen krijgen van alle gemapte ports. Ook zou een melding van toevoeging en verwijdering van de poorten handig zijn, ter verificatie. Ideetje?
List is inderdaad een goed idee.
Laatste snap ik alleen niet? dat wordt toch gedaan, als het mis gaat krijg je een melding, anders niet. Is goed zo toch lijkt mij dan?
Ik krijg deze foutmelding:
Error: The IP of the Modem is not correct

Maar, het is wel het goede ip, gewoon 10.0.0.138
ICQ me even morgen....kijken of we het op kunnen lossen, zoja dan zet ik even het concrete antwoord hier neer.
Daar bestaat het defserv of defserver commando voor. Die mapt alle poorten door.
Tja, die kan ik er best inmaken ja.

Allemaal goeie ideeen :)

ik zal er binnenkort eens naar gaan kijken.

tnx 4 the complimentjes :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20633

Kun je hiermee mappings voor meerdere pc's aanmaken of werkt het maar voor 1 pc in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 09:13
Je kan 1 poort maar naar 1 PC doorrouten. Je kan wel poort 80 naar PC1 routen en poort 81 naar PC2 routen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
In verband met het niet willen werken bij DjMark heb ik een nieuwe controlle geschreven.

Het scheen aan XP te liggen die roet in het eten gooide.
Dus voor alle XP-slachtoffers: Hij zal bij jullie nu ook werken!

De rest ga ik waarschijnlijk zo aan werken!

Nog even de link op deze pagina gezamenlijk met mswinsck.ocx:

AutoMapping.exe 52Kb
Download mswinsck.ocx

gr. Maarten

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 22:14
Op dinsdag 20 november 2001 15:46 schreef mp het volgende:
Sorry dat ik zo maar inbreek, maar ik heb al twee keer een berichtje geplaatst, echter zonder reply. Wellicht kunnen jullie mij helpen.
Ik heb de Tweakhandleiding gevolgd, maar heb een probllempje bij stap 4, het verwijderen van alle velden in pptp.
Het eerste veld (pc1) wil niet weg online (10.0.0.150'. Inet is niet actief, computer an en uitgezet, modem gereset, melding blijft. Hebben jullie een oplossing
zorg dat je verbinding verbroken is als je die entries wilt verwijderen!

btw voor meer info kijk op http://www.xs4all.nl/~verduijn/xp.htm

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38834

Het lijkt me niet slim om alle poorten open te zetten

welke kan er wel open gezet worden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
Op vrijdag 30 november 2001 18:11 schreef Steegie het volgende:
Het lijkt me niet slim om alle poorten open te zetten

welke kan er wel open gezet worden ??
Tja, die je nodig heb en die je wil gebruiken :)

webserver: 80
FTP server: 21
Spellen: bijv 3445

etc.

just what U need :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect