Op vrijdag 15 maart 2002 03:33 schreef Jasper Janssen het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat je Rembrandt overslaat. Rembrandt 1 is overall IMHO de beste zaal in Utrecht (inmiddels al een paar maanden LotR-only). Flink scherm, DD sound, veel beenruimte, not necessarily in that order.
Rembrand is echt dramatisch slecht, qua zaal 2 en 3.. Dat is echt ONDERMAATS... Slechter heb ik nooit een film gehoord eerlijk gezegd.
De bioscoop is wel mooi en gezellig, echt een bioscoop

.
Catharijne 1 is nog wel te doen, Catharijne 2 is al niet leuk, en catharijne 3/4 moet je gewoon helemaal vergeten.
Catherijne 1 heeft dolby digital en voor actiefilms wel een aardig geluidje, 2 heb ik ooit in een grijs verleden barb wire gekeken, toen ik met een vriend terug kwam van de (hou je vast) eerste mega festatie

. Kutzaal

. In die kleine zaal heb ik ook een keer een film gekeken, maar dat was inderdaad meer dan dramatisch. Ik bedoel een scherm van 3 bij 1, dat is gewoon zielig

Voor de rest is camera/studio wel een aardige
De sneakbios he?

. Daar kan je mij bijna elke dinsdagavond wel vinden met wat vrienden of huisgenootjes

alleen de aankomende 6 weken niet (doe dan een cursus medische ethiek op de universiteit)
city/movies zijn een tikkeltje aan de kleine kant (vooral Movies 1 & 2).
City is een mooie zaal met goed geluid waar ook wel 300-400 man ingaan. Niet echt heel erg klein dus. Geen DD geluid, maar om eerlijk te zijn vind ik dat niet zo belangrijk; verstaanbaarheid en mooi geluid met wat opgekrik laag vind ik belangrijk, en surround als in dolby prologic is bij bijna elke film die ik kijk ook prima te doen

. Movies heb ik afgelopen vrijdagnacht "ghost world" gezien (met 8 mensen in de zaal

) en dat was echt heel slecht, ruis!

en iig slaan ze de DD5.1 trailers over als ze dat wel leveren (alleen rembrandt geeft de DD5.1 trailers voor de film). Wolff heeft ook de neiging de beenruimte te klein te maken IMHO.
Camere heeft ook dolby digital, sinds kort. Maar ze hebben de achterspeakers levenshard gezet

Vroeger werkte Rembrandt en de andere bioscopen gewoon goed samen in zaken als de UitLadder (of hoe heet dat ding) en verdeling van de programmering enzo, maar de laatste paar jaar is dat helemaal weg. Hij schijnt pas sinds 95 in handen van Pathe te zijn, dus toen zal dat wel mis zijn gegaan.. Vandaar dat je nu dus Lord of the rings in rembrandt hebt, maar ook in city.
Pathe is gewoon helemaal een geval apart, landelijk. Ze hebben een eigen nummer. Pathe bel je met 0900 1458 en de andere bioscopen met 0900 5032000. Beetje jammer van pathe dus.
Pathe City in amsterdam is trouwens ronduit slecht. Het staat hard en er zit veel bas in, maar die bas is lelijk en het geluid is gewoon schel en ranzig. Als je dat vergelijkt met de bios in Huizen (zelfs daar kom ik weleens

) of de kleine zaaltjes van Pathe de munt en Arena.
Zaal 14 in Arena is heel gaaf en erg groot, maar toen ik daar LOTR gezien heb, galmde stemmen zo ranzig na. Een reverb van wel een kwart seconde ofzo. Echt megaranzig

.
Ik wil die in ede weleens zien en de pathe schouwburgplein ook weleens.
City H'sum (jaaaaren mijn thuisbios) is trouwens ook klote, maar daar gaan ze (nu al 6 jaar) wat nieuws neerzetten.