Introductie Xbox geflopt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:16 schreef Smoed het volgende:
Als het alleen om gameplay ging bleef iedereen Pong of Pac-Man spelen...
:D
OK het gaat om vernieuwende/originele gamplay |:(

NFI *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Iedere keer weer diezelfde discussies...

Ik heb ook een Sega Saturn en een Sega Dreamcast. Beide kan je zien als een flop, maar feit blijft dat ik er veel plezier aan heb. Dan heb ik geen console die mainstream is... boeie. Ik koop zo'n ding omdat de spellen MIJ aanstaan. Wat de rest daar van vind maakt dan toch geen hol uit?

Ik wacht nog ff wat de toekomst gaat brengen. X-Box of Gamecube... beide zullen wel juweeltjes kennen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL dat lijkt me echt onzin, ik weet dat verkoop niet super is gegaan maar 3500 is wel erg aan lage kant.
is echt waar :)
officiele cijfers tot nu toe

PS: NL verkoopcijfers natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de PS2 waren er maar 2500 aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enigste dat de xbox mee heeft is dat bill gates erachter zit.. en hij nou eenmaal veel geld heeft uit te geven .. dus hij zou als het ware zelfs een drol heel erg aantrekkelijk kunnen maken voor mensen met al zijn geld.

Wat heel vies is van microsoft is dat zij veel software huizen omkopen om spellen te maken voor hun eigen console.

Ik als echte nintendo, sony en pc freak vind dat te ver gaan, de dreamcast is gestopt door microsoft, niet door sega.

microsoft is een virus.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 21 maart 2002 09:23 schreef xsence-ecs het volgende:
Het enigste dat de xbox mee heeft is dat bill gates erachter zit..
En verreweg de geilste hardware natuurlijk :9~

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 16:20 schreef MM het volgende:

[..]

Yep, ik ben het ook eens met ze eens :P
Echte fans zouden in hun slaapzak voor de winkel liggen, maar niemand te zien :D
\

ja ik zag vet veel gasten voor de winkel liggen bij de PS2 launch jongen!!! de hele straten in Europa lagen vol met slaapzakken wist je nog!!! |:( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enigste dat de xbox mee heeft is dat bill gates erachter zit.. en hij nou eenmaal veel geld heeft uit te geven .. dus hij zou als het ware zelfs een drol heel erg aantrekkelijk kunnen maken voor mensen met al zijn geld.

Wat heel vies is van microsoft is dat zij veel software huizen omkopen om spellen te maken voor hun eigen console.

Ik als echte nintendo, sony en pc freak vind dat te ver gaan, de dreamcast is gestopt door microsoft, niet door sega.

microsoft is een virus.!
welk OS draai je?

Microsoft koopt zekers geen softwarehuizen om om games voor ze te maken. Microsoft heeft met de XBox gewoon de console met de beste SDK en de beste specs, daarom gaan veel softwarehuizen, die nog geen console-voorkeur hebben of daar niet veel waarde aan hechten, maar wel aan de kwaliteit van de games, naar de XBox.

en je zegt het al, echte nintendo, sony, pc freak, beetje bevooroordeeld?

En Bill Gates kan dan veel geld hebben, maar wat denk je? dat bill een rekening heeft met daarop $90.000.000.000 ,- ??? Tuurlijk niet, Bill Gates heeft 40% van de aandelen van microsoft, en dat is meteen het grootste deel van zijn prive kapitaal (die 40% was een tijdje geleden zo, weet niet hoe dat nu is) Echt niet dat hij met prive vermogen gaat bijschieten om de XBox aan de man te brengen |:(

Waar het om gaat is of JIJ die games leuk vindt, en of JIJ ze wilt spelen/kopen. Als ik nu toch besluit een XBox te kopen (geld...?) dan doe ik dat toch omdat ik dan HALO leuk vindt, en misschien wel DOA3 wil spelen... dan boeit het mij toch geen flikker of er van de PS2 meer verkocht zijn? damn, ik snap echt niet waarom mensen zich daar druk om gaan maken, wat de beste console is, en dat ook in de eerste we(e)k(en) |:(

nfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29
Op donderdag 21 maart 2002 12:18 schreef K-Mile het volgende:

[..]

Microsoft koopt zekers geen softwarehuizen om om games voor ze te maken. Microsoft heeft met de XBox gewoon de console met de beste SDK en de beste specs, daarom gaan veel softwarehuizen, die nog geen console-voorkeur hebben of daar niet veel waarde aan hechten, maar wel aan de kwaliteit van de games, naar de XBox.
En Bungie Software (HALO) is zeker ook niet opgekocht door ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bungie zat o.a. in financiele problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 21 maart 2002 12:18 schreef K-Mile het volgende:

[..]

Waar het om gaat is of JIJ die games leuk vindt, en of JIJ ze wilt spelen/kopen. Als ik nu toch besluit een XBox te kopen (geld...?) dan doe ik dat toch omdat ik dan HALO leuk vindt, en misschien wel DOA3 wil spelen... dan boeit het mij toch geen flikker of er van de PS2 meer verkocht zijn? damn, ik snap echt niet waarom mensen zich daar druk om gaan maken, wat de beste console is, en dat ook in de eerste we(e)k(en) |:(
Noujah, het boeit mij wel of er in de eerste weken veel X-boxen verkocht zijn, want daaruit is al wel een indicatie op te maken of het een suc6 is of niet...

* Ruud2001 heeft zelf een X-Box en hoopt dat de X-Box niet hetzelfde staat te wachten als de DC (eeuwig zonde trouwens...)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:44 schreef Erazzzer het volgende:
Wat wel zo is, dat de PS2 veel beter verkocht is in het begin, overal uitverkocht.
Dat had je met de XboX niet. Als er weer een nieuwe Nintendo komt zal het ook weer zo'n klapper worden.

Het probleem is dat Sony en Nintendo al meer aanhangers had waardoor het meteen rages zijn. De Xbox moet zich eerst nog bewijzen.
De PS2 is allen beter verkocht omdat de spellen makkelijker te kopieeren zijn (denk ik)
Nintendo heeft idd grote aanhang maar je bent toch niet verplicht om iets te kopen ? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:44 schreef Erazzzer het volgende:
Wat wel zo is, dat de PS2 veel beter verkocht is in het begin, overal uitverkocht.
Dat had je met de XboX niet. Als er weer een nieuwe Nintendo komt zal het ook weer zo'n klapper worden.

Het probleem is dat Sony en Nintendo al meer aanhangers had waardoor het meteen rages zijn. De Xbox moet zich eerst nog bewijzen.
Ik denk dat Cube het ooko neit echt bijster goed gaat doen.. heeft het image van kiddie.. sega gaat virtua fighter zelfs speciaal voor de gamcube ombouwen tot virtua fighter kids... dus weer lekker kiddie. Dat de PS2 zoveel verkocht (geen slaapzakken o.i.d.) kwam doordat er geen andere console op de markt was naast de dreamcast, en dat de PSX al een goede naam had.. ook zat sony te patsen met MGS2 die dus nu niet eens zo cool blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microsoft is een virus.!
ahum, dreamcast is gestopt doordat developers meer intresse hadden in sony's nieuwe super hard voor te programmeren consoletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

De cijfertjes uit Japan zijn ook niet zo rooskleurig meer voor de Xbox..

Van 4 t/m 10 maart werden er "maar" 10930 Xboxen verkochten terwijl dat de week ervoor nog 37000 waren, dit in tegenstelling tot de PS2 waar er in Japan diezelfde week nog 76000 exemplaren over de toonbank gingen. Dus de verkoopcijfers zijn zwaar gezakt 2 weken na de release in Japan, nu nog zien wat hier gebeurt.

artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er ff geen Xbox'en op voorraad waren misschien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Iedereen die wilde wachten tot de prijs zou dalen kan nu een Xbox halen:

http://www.gamenation.nl/PageRequest.php?cSite=1&cLayout=1&cPage=2&cId=316

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:16 schreef Smoed het volgende:
Als het alleen om gameplay ging bleef iedereen Pong of Pac-Man spelen...
:D
is daar iets mis mee??????
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geef toe, ik heb geen console, (en geen geld, dan hangt daar nl mee samen :P ) maar ik als die-hard online gamer vindt het spelen van spellen tegen een MENS zooo chaaf, en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.

En als M$ nou eens zorgt dat dat online game weleens als de wiedeweerga wordt gefixed, zou ik misschien zelfs zo'n ding kopen.

en ff voor de duidelijkheid, ik ben pro ps2, maar ook pro x-box, en pro DC en... en.....

maar ik hoop wel dat de x-box gaat slagen, want het is gewoon een goede machine, die ook zijn kans verdient in de wereld van Nintendo en Sony, net als de DC die heeft gehad.

Het minpuntje van Nintendo zijn de vaak wat kinderachtige spellen (kom nou niet met uitzonderingen plz, want die zijn er heus wel. Maar die Kidzgamez kunnen heus wel leuk zijn hoor, believe me :P (lang leve ultrahle <nostalgie)

en nog ff about die controllers van de x-box, je kan ook alternatieve controllers kopen, die jij misschien wel lekkerder in de hand vindt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Op woensdag 20 maart 2002 14:18 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

is echt waar :)
officiele cijfers tot nu toe

PS: NL verkoopcijfers natuurlijk :)
Op Gamers.nl werd wel gezegd dat dat boven de verwachting was, maar het lijkt me niet echt veel :?

Verder is het niet zo heel gek dat M$ met z'n Xboxje het niet zo goed doet in Japan, omdat dit de eerste console (sinds lange tijd) is die uit het buitenland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Ok weer even een update met wat nieuwe info van vandaag....

Er schijnen in de eerste week tegen de 4000 Xboxen verkocht te zijn in Nederland. Diverse ketens hebben al backorders geannuleerd omdat de verkopen tegenvallen, ze hebben de Xboxen ingekocht op basis van de PS2 launch verkopen en de Xbox ligt hier dus zwaar onder (tussen de 10 en 25% is een redelijke schatting, van wat er dus verkocht is van de PS2 bij de launch). Diverse ketens kunnen op dit moment de chinese muur nabouwen met Xboxen die ze op voorraad hebben, de actie van Gameshop in Den Haag zal dus ook niet echt lekker vallen bij diverse van deze ketens. Het word nu dus echt lachen wat er gaat gebeuren...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik denk dat het microsoft een rotzorg voor hoeveel dat die dingen verkocht worden, als ze maar verkocht worden. de gameshop maakt gewoon dik verlies op die dingen, maar aangezien ze er nog zoveel hadden liggen maken ze op deze manier iets van hun verlies goed (en ze hopen dat ze wat verdienen op de games), andere winkels zullen moeten volgen in deze prijzenoorlog, ander blijven ze zitten met die dingen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:34 schreef NightHawk het volgende:
De cijfertjes uit Japan zijn ook niet zo rooskleurig meer voor de Xbox..

Van 4 t/m 10 maart werden er "maar" 10930 Xboxen verkochten terwijl dat de week ervoor nog 37000 waren, dit in tegenstelling tot de PS2 waar er in Japan diezelfde week nog 76000 exemplaren over de toonbank gingen. Dus de verkoopcijfers zijn zwaar gezakt 2 weken na de release in Japan, nu nog zien wat hier gebeurt.

artikel
leuk voor de ps2, waren mensen daarna tevreden over hun ps2? nee.. lekker goed voor je klanten, eerst een console zo erg hypen dat elke maloot in japan hem wil hebben... en dan zien ze ineens dat ie bagger is.

way to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ding ziet er echt bruut kut uit

de ps2 ziet er qua uiterlijk 1000000000000543535x beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 of 20 euro winst???

wat een gelul, ze kopen die dingen voor nog geen 200 euro in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohhh en de dreamcast is dus echt wel door sega gestopt. Het was gewoon een bruute kut flop. Heb je ooit met dat ding over het internet of modem ofzo kunnen spelen, ik niet in ieder geval. En daar hadden ze het toch over toen der tijd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op zaterdag 23 maart 2002 19:50 schreef kingofhill het volgende:

Wat een grappig toeval. Wat betreft de graphics van de spellen is het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op zaterdag 23 maart 2002 19:52 schreef kingofhill het volgende:
10 of 20 euro winst???

zo da's mooi, en hoe kom je daarbij :?

mail mij ff waar ik ze dan kan inkopen voor die prijs want dan verkoop ik de xbox volgende week wel in mn gamesjop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op zaterdag 23 maart 2002 19:50 schreef kingofhill het volgende:

Op zaterdag 23 maart 2002 19:52 schreef kingofhill het volgende:
10 of 20 euro winst???

Op zaterdag 23 maart 2002 19:54 schreef kingofhill het volgende:
ohhh en de dreamcast is dus echt wel door sega gestopt. Het was gewoon een bruute kut flop. Heb je ooit met dat ding over het internet of modem ofzo kunnen spelen, ik niet in ieder geval. En daar hadden ze het toch over toen der tijd???
kun jij ook nog anders reageren dan met kut dit en gelul dat, probeer eens normaal te posten man.

en die Xbox kost € 466,00 inkoop bij een van de grootste leveranciers van NL, winkels verdienen er dus ongeveer € 13 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Op maandag 25 maart 2002 04:13 schreef Bamibal het volgende:

kun jij ook nog anders reageren dan met kut dit en gelul dat, probeer eens normaal te posten man.

en die Xbox kost € 466,00 inkoop bij een van de grootste leveranciers van NL, winkels verdienen er dus ongeveer € 13 op.
458,xx om precies te zijn... en de ECHT grote jongens (Bart Smit / Intertoys, etc.) betalen 2 euro minder. MS vindt het niet belangrijk of winkels iets verdienen aan de console, we moeten het van de games + accessoires hebben.

edit:
Hoe kan een console nou in een paar dagen al geflopt zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
je kunt nog niet zeggen of hij geflopt is, dat zie je pas over een paar maanden, je kunt hier wel redenen verzinnen waarom het ding nu niet goed verkoopt, maar aangezien de dealers er nog zat op voorraad hebben, en die noodgedwongen tegen lage prijzen moeten dumpen (winst maken ze er niet op) zullen er uit eindelijk heel wat xbox-jes worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een groot deel van het succes hangt natuurlijk af van de vraag of hij binnenkort 'ombouwbaar' word

als ze dan ook nog iets verzinnen om er DivX mee af te spelen naast Mp3's en DVD's

dan gaan een hoop mensen waaronder ikzelf >:) hem onder hun TV'tje plaatsen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbox? gaap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Op maandag 25 maart 2002 08:10 schreef XE het volgende:
xbox? gaap...
niks zinnigs te melden ?, post hier dan niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb gespeeld met de X-Box en ik vind de joypad zwaar tegenvallen. Veeeeel te groot.

De graphics zijn wel goed, maar niet superspeciaal. Verder is de hardware van de X-Box inherent NIET sneller dan bijv de RISC architectuur van een GameCube of een PS2.

Het geheugen van de X-Box wordt volledige gedeeld. In een GameCube of een PS2 worden er ook aparte segmenten toegekend op bijv de graphicschip zodat die als snelle buffer kunnen dienen. Dit haalt een paar stappen uit de route die de data neemt. Bij de X-Box MOET het via het centrale geheugen lopen. Dit kost bandbreedte.

Ik heb een technische vergelijking gelezen over de X-Box vs de PS2/Gamecube. Qua geheugensnelheid verpulvert de PS2 zelfs de X-Box. En dat voor 2 jaar oude techniek.

Ik wacht rustig op de X-Box2 voordat ik M$ vertrouw. Net als bij Windows; mooi eerst de Service Packs afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Tja, ik vind de grafische kwaliteit van de XBOX juist zeer indrukwekkend. Zo mooi heb je het op de PC nog niet. En die controller ligt eindelijk eens fijn in de hand! Sinds de XBOX is er weer een console die het geld waard is!

Maw: smaken verschillen nu eenmaal :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
De PS2 verkoopt volgens mij beter, omdat ie verder borduurt op het succes van de Playstation. Ik vraag me af of de PS3 ook zo'n succes wordt.

De Nintendo gebruikt een eigen (kleinere) soort CD schijfjes. Die zullen dus wel niet geschikt zijn van backups....dan valt hij bij mij al af.

De X-box is compleet nieuw en zal zich nog moeten bewijzen, met de games die gaan uitkomen. Met zijn specs en de software giganten achter zich lijkt me dat geen probleem. We kunner er niet omheen, dat de verkoopcijfers in eerste instantie lager zijn als de PS2. Maar om nu gelijk te zeggen dat hij geflopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik denk dat ps2 een grotere doorbraak was, dan de xbox is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
Op maandag 25 maart 2002 12:45 schreef Bamibal het volgende:
ik denk dat ps2 een grotere doorbraak was, dan de xbox is
Daar ben ik het mee eens. De PS2 en de Dreamcast waren echt verniewend (DVD & Grafics) toen ze uitkwamen. De X-box heeft alleen een wat vettere engine. Wel gaaf dat er standaard al een hardeschijf in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 25 maart 2002 11:42 schreef EquiNox het volgende:
De graphics zijn wel goed, maar niet superspeciaal. Verder is de hardware van de X-Box inherent NIET sneller dan bijv de RISC architectuur van een GameCube of een PS2.
De PIII zet zijn CISC instructies om in micro-ops, RISC dus. Pure RISC chips hebben hun belofte nooit waar kunnen maken. Dat geldt in het bijzonder voor de PowerPC, die altijd 2 stappen achter X86 is blijven lopen.
Het geheugen van de X-Box wordt volledige gedeeld. In een GameCube of een PS2 worden er ook aparte segmenten toegekend op bijv de graphicschip zodat die als snelle buffer kunnen dienen. Dit haalt een paar stappen uit de route die de data neemt. Bij de X-Box MOET het via het centrale geheugen lopen. Dit kost bandbreedte.
Die buffers zijn niet groot genoeg om een complete scene te bevatten. Daarna valt de PS2 terug op langzaam geheugen. De grafische chip van de XBox heeft gewoon een snelle pijp naar sneller en groter geheugen.
Ik heb een technische vergelijking gelezen over de X-Box vs de PS2/Gamecube. Qua geheugensnelheid verpulvert de PS2 zelfs de X-Box. En dat voor 2 jaar oude techniek.
Die vergelijking van die Belg is inmiddels bekend en ontkracht. Hij vergeet dat de Emotion Engine texture&lighting berekeningen doet en de PIII niet. Voor AI en spelverloop is de bus van de PIII meer dan voldoende. De GeForce 3.5 in de XBox is wel snel aangebonden, en verpulvert de PS2 qua graphics. Kijk maar naar multi-platform spellen zoals Tricky SSX en Tony Hawk's 3. De XBox versies hebben de mooiste texturen en schaduwen.
Ik wacht rustig op de X-Box2 voordat ik M$ vertrouw. Net als bij Windows; mooi eerst de Service Packs afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 17:11 schreef ugamer het volgende:

[..]

leuk voor de ps2, waren mensen daarna tevreden over hun ps2? nee.. lekker goed voor je klanten, eerst een console zo erg hypen dat elke maloot in japan hem wil hebben... en dan zien ze ineens dat ie bagger is.

way to go
En Microsoft heeft de xbox zeker niet gehyped?..oohnee is mislukt :p
Pagina: 1 2 Laatste