Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Ik heeft ook een baybus [pics] 8-)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ff m'n gloedjenieuwe baybus showen. Ik heb dat ding vandeweek samen met een kennis gemaakt in 1 dag en 1 avond. En ik vind dat ie er erg relaxt uit is gaan zien. Ik hou van een strak design, en dat heb ik dan ook gedaan.

Ik heb niet echt foto's van het aller begin van de constructie, want de geleende digicam kon maar een paar foto's schieten.

Het is iig veel werk geweest. Meten, rekenen, aftekenen, boren, smelten, snijden, vijlen, vijlen, nog meer vijlen, passen, in elkaar zetten, nadenken, meer nadenken, solderen, knippen, krimpen, schroeven, enz.

Het is zoals je kunt zien een bus met 6 schakelaars, om 6 fans te schakelen volgens 12/7/0 volt. Momenteel heb ik op de 1e 3 een fan zitten. De rest is op de groei gemaakt. En ook al gebruik ik ze misschien nooit, ze werken, en het ziet er mooi uit :)

De kast is een Addtronics 7896 serverkast. De 'kleine' kast links er van is een AOpen HX-08. Dat geeft de schaal wel goed aan. Op de foto is te zien hoe ik alá ghetto-style ff wat 'juice' leen van de AOpen om de baybus in de Addy proef te draaien. Werkt lekker :P

Momenteel werk ik nog op de HX-08, maar binnen niet te lange tijd ga ik alles overhuizen naar de Addy. De fans die aangestuurd gaan worden zijn 3 Papst fans van de volgende types:

• 92 mm = Papst 3412 NGL (23 dB) (61 m3/uur)
• 80 mm = Papst 8412 NGML (19 dB) (45 m3/uur)
• 120 mm = Papst 4212 NGL (28 dB) (100 m3/uur)

Ik ben dus echt uit op een stilte-mod. Ik heb er ook een gemodde 431 watt Enermax voeding en een Noisecontrol Silverado in hangen. De Addy wordt nog helemaal gestript, en ik ga op de 3 plekken waar ik straks meteen een fan heb hangen de roosters er uit zagen, gaatjes boren, overal de casefans er uit halen, en de fans monteren op rubberen trillingsvrije staafjes. Achter een grille er op, voor niet (Addy = rooster met stoffilter). Verder komt er een neopreen/noppenschuim-combo soundproofkit in.

Directe materiaalkosten van de baybus zelf zijn een 60 piek. Iets meer dan 25 Euro. De kast + voeding + casefans + baybus zal in totaal een 1000 piek hebben gekost. Ik heb ook nog 3 gram Bison Elektro gekocht, om m'n toekomstige XP te unlocken, en m'n huidige Tbird beter te unlocken. Dat is ook weer 60 piek. Da's een bak geld alles bij elkaar, maar het is een investering denk ik maar. Dan komt pas een inhoud van de kast. Goede hardware moet een goede basis hebben vind ik. (mijn planning: KR7A-RAID, XP1800+, 1 GB Crucial DDR)

Zoals op de foto's ook te zien is, is elke fan ontdaan van z'n doorlus-molex en op maat gesoldeerd met een male jackplug. De baybus heeft op zijn beurt 6 female jackplugs. Dat zijn stereo-pluggen, eigenlijk bedoeld voor audio-toepassingen. Maar ook erg geschikt als loskoppelbare connector voor de fans en de baybus. De buitenkant is min, en de binnenkant is plus. Alles netjes met krimpkousen afgewerkt en gebundeld. Erg netjes.

De baybus is dus zo uitneembaar. En wie de Addy 7896 kent, weet dat de front-bezel er in z'n geheel af kan, en zelfs moet om bij de thumbscrews te komen om de vlinderdeuren te openen. Nou heb ik de kabels voor de fans zo lang gehouden dat ze niet te los zitten, maar dat ze wel genoeg meegeven zodat de baybus kan blijven werken, maar toch is het fijn dat het heel simpel los kan zodat de baybus met de front-bezel en al afneembaar is. Wederom erg strak. Wat ik dus echt nastreef. Een 'Clean Mod' om het zo maar eens te zeggen.

De foto's spreken waarschijnlijk voor zich. :)
Ik doe ze wel even in een aparte post omdat anders de tekst hierboven wat lastig te lezen is.

Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Mooi strak. De Addy ziet er prachtig uit met de bus er in zo.

Woei, noeste arbeid loont. Ik wil mijn kennis dan ook ff bedanken voor z'n onmisbare bijdrage 8-)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zow dat ziet er goed uit :)
Nette oplossing door van die tulp stekkers te gebruiken!
nice job

39

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

mooi gedaan, maar komen er geen Leds bij?

Verwijderd

De rest van je kast is nog leeg ;( :P

Verwijderd

Ziet er zeker strak uit!

(wat voorn :9~ kast is dat trouwens?)
edit:
lama, zie het al in je specs :)

Verwijderd

Zeker heel netjes, vooral die draden naar de fans heb je netjes aangelegd! :9~

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38
Hij's heel fijn :)
Probeer nu maar eens dit te maken als volgende uitdaging:

[topic=393889/1/999]
http://bit-tech.net/article/35/8

En geef 'm dan aan mij :9

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 13 maart 2002 23:39 schreef Got het volgende:
Ziet er zeker strak uit!

(wat voorn :9~ kast is dat trouwens?)
Wel het verhaaltje lezen he! ;) :P

quote:
"De kast is een Addtronics 7896 serverkast."

39

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 23:38 schreef FMS het volgende:
mooi gedaan, maar komen er geen Leds bij?
Nee, geen leds. Ik wil geen extra licht als ik films kijk of zo.
Ik heb bewust gekozen voor een led-loos ontwerp.
Het is ook strakker zo imo :)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 10:35

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heel mooi! :9~

beter als de gene die ik nu maak!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

idd, STRAKKE afwerking. zeeeeeer netjes man :9~

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

kewl :)

Verwijderd

ziet er 8-) uit!!

• Imhotep
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

ziet er erg goed uit.
Waar haal je die knopjes weg :?
bij de lokale electro-boer of bij conrad ofzo?

Still King

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

wow ziet er best wel goed uit :* :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 23:58 schreef Imhotep het volgende:
ziet er erg goed uit.
Waar haal je die knopjes weg :?
bij de lokale electro-boer of bij conrad ofzo?
Display. Wel idd uit de Conrad-catalogus uitgezocht. :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Ben jaloers op zo een leuke baybus! :9~ Geen toeters of bellen maar toch oogt ie heel erg goed. En die stekkers zijn ook heel goed gevonden! Van mij krijg je een 9.5!!

edit:

Ben al enkele dagen aan het nadenken hoe ik mijn baybus ga ontwerpen. Als ik er tijd voor heb komt ie er! :) Geen probleem als ik van deze een ideetje leen? :P
Heeft iemand enig idee of ik de snelheid van mijn fans rechtstreeks van mijn mobo kan aflezen? Denk van niet hé? Ik zou namelijk iets willen ontwerpen (eventueel met microcontroller) dat mijn fans automatisch kan regelen als de temperatuur in mijn kast te hoog wordt en eventueel ook mijn systeem kan uitschakelen. En later wil ik er dan ook nog een LCD op aansluiten...

• Imhotep
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

Op woensdag 13 maart 2002 23:58 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Display :)
:?
wie/wat is display?
kzie het al 8-)

Still King

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:07
Ziet er erg strak uit joh :)

Verwijderd

weer geen foto's van jezelf HlpDsk ? tssk...
trouwens, is het niet tijd om met je compu naar de schilder te gaan. beetje saai kleurtje :P

Verwijderd

Topicstarter
Kleurtje .. misschien. Voorlopig mooi wit denk ik zo :)

Ik wilde trouwens persé rocker switches ipv tuimelschakelaars. Dit is echt veel mooier, en solide.

En dus geen leds. Als de bak aanstaat terwijl ik probeer te slapen wil ik niet de krant kunnen lezen bij de blauwe gloed.

Misschien dat ik nog wel de powerled blauw doe. Bij de Addy is dat een kwestie van de led lostrekken en een andere er in steken. Relaxt.

• tofus
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Ziet er erg netjes uit. En geen overbodige lichtorgels! Ook de bedrading netjes afgewerkt zo, met die stekkertjes.

BTW: het zijn geen jacks, maar tulp stekkers (ook wel bekend als cinch of RCA) ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zozo, heb je erg mooi gedaan. :)

Hmmmm, kmoet zelf ook uns aan een baybus beginnen ;)

C:\>_

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

errrug netjes!
Mooi die knoppies erin gemaakt man!

http://flickr.com/photos/itommy/

Verwijderd

Mooi! IK heb zelf ook een babybus ik zal em binnenkort es posten

Verwijderd

he HlpDsK, toch een addy genomen!?

Goeie keus man, Die kasten zijn echt relaxed he :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Choeso Jei. Als je toch met zo'n cam bezig bent, zet dan jezelf ook even op de foto >:)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Simpele maar mooie oplosing. Zo ga ik hem denk ik ook maken. Ik heb nu 4 van die tuimelschakelaars die alleen aan/uit kunnen. Ik wou al iets doen met 3 standen, maar vond die "standaard" schakelaartjes die iedereen gebruikt niet alles.

ziet er goed uit!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• MaNDaRK
  • Laatst online: 30-11 22:53
Kijk dit vind ik nouw erg mooi.... super strak, geen overbodige dingen, echt super netjes!

Mijn complimenten ook over de afwerking van je kabels e.d. ziet er goed uit! :D

Verwijderd

lijkt precies op mijn vorige baybus, ik had alleen aan-uit :)

kheb um verwisseld voor traploze potmeters :)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 23:58 schreef Laagvliegerke het volgende:
Ben jaloers op zo een leuke baybus! :9~ Geen toeters of bellen maar toch oogt ie heel erg goed. En die stekkers zijn ook heel goed gevonden! Van mij krijg je een 9.5!!

edit:

Ben al enkele dagen aan het nadenken hoe ik mijn baybus ga ontwerpen. Als ik er tijd voor heb komt ie er! :) Geen probleem als ik van deze een ideetje leen? :P
Heeft iemand enig idee of ik de snelheid van mijn fans rechtstreeks van mijn mobo kan aflezen? Denk van niet hé? Ik zou namelijk iets willen ontwerpen (eventueel met microcontroller) dat mijn fans automatisch kan regelen als de temperatuur in mijn kast te hoog wordt en eventueel ook mijn systeem kan uitschakelen. En later wil ik er dan ook nog een LCD op aansluiten...
Volgens mij is daar de DigiDoc5 voor, zoek ff in de Pricewatch }:O

Verwijderd

Ik vind het ook wel een erg leuk ding eigenlijk. Ik zou het alleen niet met van die tulpjes gedaan hebben, maar gewoon van die speakaansluitklemdingetjes. Dus dat als je andere fans hebt niet er eerst weer zon tulp aan hoeft te gaan solderen.
Maar staat er nu niet gewoon altijd 12v op die fans? Zover ik zie geef je alleen of de 0 als ground of de 5 als ground of helemaal geen ground. Kan dat helemaal geen ground geen kwaad voor je fans?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ah jij fikt gaten ook altijd met een soldeerbout, waar ken ik dat toch van :+
maarre wel netjes opsich :P
komen er ook nog ledjes? BETER LEZEN :X

Verwijderd

Da doe je goed deskie. :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44
Mooi mooi HlpDsk, erg netjes. :)

• Rappie
  • Laatst online: 09:17
zeer strak idd :) alleen jammer dat de rest van de case nog leeg is :P

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Heel errug netjes en :9~ !

Heel aardig idee om dat met tulpstekkertjes te doen en het op die manier serieel te solderen...ik post morgen wel ff het ontwerp + schema + verhaal van de fanbus die ik ga maken...met 6 toggle switches, 12 leds en LCD... :9

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Termi
  • Laatst online: 03:24
Ziet er goed uit , mooi gesoldeerd volgens (Pics zijn niet echt goed opgericht :P... )... Hlpdsk draai de camera eens 180 graden kunnen we jou zien >:)...

Verwijderd

ja netjes gedaan inderdaat, al had ik toch wel een geil rheobus ontwerpje van je verwacht, geen leds ben ik het mee eens

Verwijderd

ik moet toch ook maar eeen fanbus maken.....
heb al een schema moet em alleen nog ff laten controleren op school >:)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Wel leuk, alleen wel erg tsjah... gewoontjes.

Leuk hoor, die tuimeldingetjes, maar ik zou een aan/uit én potmoter gedaan hebben. Kan ook strak worden ;)

Waarmee heb je eigenlijk die gaatjes gemaakt? Die gassen die dan van een soldeerbout afkomen zijn niet goed voor je :P

Verbouwing

Verwijderd

Woei, noeste arbeid loont. Ik wil mijn kennis dan ook ff bedanken voor z'n onmisbare bijdrage
LOL!
mooi gedaan btw

Verwijderd

Topicstarter
Die gaatjes zijn gemaakt volgens de beproefde methode van een pitje van een fornuis, 2 oude aardappelschilmesjes, en roodgloeiende lemmets met smeltende handvaten :+ :7

Ik geloof trouwens niet dat het kwaad kan dat er altijd 12 volt op staat. Dat staat er namelijk niet op als er geen gesloten stroomkring is. We zien 't wel.

En nee, geen rheostatje. Dit is goed zat. Ik wil ook geen extra hitte ontwikkelen. Ik heb ook overwogen om m'n Silverado te schakelen op 8/10/12 volt, maar dat heb ik maar niet gedaan. Dat zou erg complex worden, want dan moet ook de rpm meting blijven werken op het mobo. En tweepolige contacten want het zijn 2 radiaalfans. Allemaal te veel kabels en weerstanden en gezeik. Het is mooi zo. Lekker strak 8-)

En colorcoding ruled. Alle tulp-connectors van donker naar licht, en alle stroomkabels in de correcte kleur rood/geel/zwart.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 00:29 schreef tofus het volgende:
Ziet er erg netjes uit. En geen overbodige lichtorgels! Ook de bedrading netjes afgewerkt zo, met die stekkertjes.

BTW: het zijn geen jacks, maar tulp stekkers (ook wel bekend als cinch of RCA) ;p
idd- echt kewl 8-) joh - lekker strak design, geen lichtorgel idd - vooral die tulpstekkertjes en de bedrading achter t plaatje - errug netjes :P

eeeh - heb je hier trouwens een schemaaatje van of zo?! kwil er eigenlijk ook wel eentje gaan maken - kewl :P

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mooi afgewerkt en eens een eker originelere knopjes

en inderdaad: die tulip stekkertjes roeleren

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:42 schreef Ceyene het volgende:

[..]

idd- echt kewl 8-) joh - lekker strak design, geen lichtorgel idd - vooral die tulpstekkertjes en de bedrading achter t plaatje - errug netjes :P

eeeh - heb je hier trouwens een schemaaatje van of zo?! kwil er eigenlijk ook wel eentje gaan maken - kewl :P
Het is gewoon een standaard schema van www.fanbus.com, maar dan wat getweaked :)
Geschakeld op de plus ipv de min. Maar dat maakt niks uit.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

w00t netjes man, mooie afwerking enzo :)

Nu tijd voor je eigen foto :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

netjes, zeer strak :9~

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ziet er strak uit, die kast is ook HUGE :)

Verwijderd

Mooi werk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 19:37 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ziet er strak uit, die kast is ook HUGE :)
Altijd GROOT denken hé :P

Trouwens .. ik heb vandeweek al de Addy gestript en 3 roosters met een decoupeerzaag uit het frame gezaagd. Daarna gevijld en geschuurd, en de fans gemonteerd.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 20:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Altijd GROOT denken hé :P

Trouwens .. ik heb vandeweek al de Addy gestript en 3 roosters met een decoupeerzaag uit het frame gezaagd. Daarna gevijld en geschuurd, en de fans gemonteerd.
* J0YR1D3R wil ook zo'n kast later :)
Ben zelf namelijk 2 meter, past goed bij me :P

Verwijderd

zow die ziet er echt vet relax uit echt verry nice, en ook nog zo netjes :) mienos complimentos

• Scatman_II
  • Laatst online: 30-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

moohoooi :)

Kun je al die schakelaartjes gewoon bij de electricien kopen ofzow?...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Ik ben bezig met mijn schakelaars te vervangen voor potmeterstjes, dat vind ik weer net wat mooier en fijner werken. Dan kun je alles tenminste traploos regelen!

• eL_Jee
  • Laatst online: 28-11 23:35
M'n complimenten! Ziet er erg strak uit.

Ik zie alleen ff niet hoe je dat in elkaar hebt gezet met die draadjes :?

Er staat standaard 12v op je cooler (gele draadjes) en met de schakelaar zet je de zwarte in op 5v/0v/geen stroomkring?
dus dan heb je de opties:
* 12v op je cooler
* 12-5 = 7v op je cooler
* geen stroomkring, geen cooling

Of zie ik dit nu weer verkeerd?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:01 schreef eL_Jee het volgende:

Er staat standaard 12v op je cooler (gele draadjes) en met de schakelaar zet je de zwarte in op 5v/0v/geen stroomkring?
* 12v op je cooler
* 12-5 = 7v op je cooler

offtopic:
Wat heb jij een zwaar l337e machine in je sig staan? Toch geen ALDI pc he? :+ En als dat zo is, hoe krijg jij hem dan op 733? Ik kom uit op 735?

• JWO
  • Nu online

JWO

Op maandag 18 maart 2002 21:06 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

offtopic:
Wat heb jij een zwaar l337e machine in je sig staan? Toch geen ALDI pc he? :+ En als dat zo is, hoe krijg jij hem dan op 733? Ik kom uit op 735?
Nvidea Riva TNT 2 Pro (MSI 8806)
in je specs, nvidea --> nvidia 't is geen nivea ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:01 schreef eL_Jee het volgende:

* 12v op je cooler
* 12-5 = 7v op je cooler

Nee, dat zie je goed.

12 volt over de fans, en ik kies de 'ground' op 0, 5, of geen stroomkring.

Dus effectief 12 volt, 7 volt, of uit.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:09 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

Nvidea Riva TNT 2 Pro (MSI 8806)
in je specs, nvidea --> nvidia 't is geen nivea ;)
Zijkerd :P Ik typ ook altijd www.nvidea.com in :? Hoezo vaag. En dan krijg ik de zoekpage van MSN en dan staat daar nvidia.com :)

Kan het op dit moment niet editten :? Hij herkend me wachtwoord niet :{

• VonAalscht
  • Laatst online: 13:16

VonAalscht

Raaaar

Goed bezig Hermann ! >:)

Laat me trouwens raden, je hebt zelf de eerste 3 vierkantjes er uit gewerkt, "de kennis" de laatste 3 ? ;)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

een waarschuwing voor modemers lijkt me wel op z'n plaats (of gewoon kleinere plaatjes posten).. Zelfs ik met Chello was al lang bezig terwijl Chello het hier toch goed doet..
(no flame intended)

Ziet er wel vet uit HlpDsK, ik mis alleen de ledjes :P

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 18 maart 2002 21:27 schreef bluppy2 het volgende:
een waarschuwing voor modemers lijkt me wel op z'n plaats
Als je het verhaal leest dan is een Casema-verbinding zelfs snel genoeg om in die tijd die plaatjes binnen te halen. :)

HlpDsk, dat heb je mooi gedaan. :)
Ik heb het met potmeters gedaan maar schakelaars zijn beter.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:27 schreef bluppy2 het volgende:
een waarschuwing voor modemers lijkt me wel op z'n plaats (of gewoon kleinere plaatjes posten).. Zelfs ik met Chello was al lang bezig terwijl Chello het hier toch goed doet..
(no flame intended)

Ziet er wel vet uit HlpDsK, ik mis alleen de ledjes :P
D'r staat toch echt [pics] in de titel. Dan mag je toch wel iets verwachten :)

En ik mis de ledjes lekker niet. Mooi strak zo en geen licht als ik wil slapen :)

Verwijderd

Erugg netjes

• PASware
  • Laatst online: 11:57
Op dinsdag 19 maart 2002 17:38 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

D'r staat toch echt [pics] in de titel. Dan mag je toch wel iets verwachten :)

En ik mis de ledjes lekker niet. Mooi strak zo en geen licht als ik wil slapen :)
Jah, die ledjes kunnen een nadeel zijn, maar je kan er misschien wel ledjes inzetten en dan bouw je er nog een schakelaartje bij om zo alle ledjes aan of uit te zetten

[ verrek das wel een leuk idee om zelf te maken, ook geen last van ledjes die aanstaan als je ze niet aanwilt hebben ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• YpS
  • Laatst online: 25-04 11:01

YpS

damn, netjes gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 17:55 schreef PASware het volgende:

[..]

Jah, die ledjes kunnen een nadeel zijn, maar je kan er misschien wel ledjes inzetten en dan bouw je er nog een schakelaartje bij om zo alle ledjes aan of uit te zetten

[ verrek das wel een leuk idee om zelf te maken, ook geen last van ledjes die aanstaan als je ze niet aanwilt hebben ]
Dat heb ik al eens ooit geopperd hier ergens. Ook voor je monitor en speakers en zo. Lekker in 't donker DivXjes kijken.

En vooral m'n muis met leds er in.

Verwijderd

Idd erg strak gedaan.
Ik vind die Addy's altijd van die kasten die zo mooi te casemodden zijn.
Roelt :)

Verwijderd

Ik ben even gaan kijken bij mijn elektro boer en daar waren die schakelaars 6 euro per stuk ik vond dat beetje duur :( of is dat normaal :?

• Beekforel
  • Laatst online: 13:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeel erg netjes HlpDsK !! :9 :9
Ik heb dezelfde schakelaars, alleen ipv II staat er bij mij 2.
Ik vind het grote voordeel van deze schakelaars dat er helemaal geen leds bij hoeven.. Je kunt gewoon aan de schakelaar zien op welke stand hij staat!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb vandaag ook 1 in elkaar gezet, heb verlichte schakelaars gahaald(4groen en 2 rood) groene voor mijn fan's rode voor ccfl en led's, was voor 6shakelaars gwoon iets vabn 30euro kwijt!!!!:( :( maar het staat echt super mooi, dr naast is nog net genoeg plek voor de status led+ potmeter van de temperatuur schakelaar die ook op circuitonline staat, daarmee wil ik mijn 120 mm 220 volt fan aansluiten, zodat als ik zit te gamen dat ding pas gaat blazen en niet wanneer ie gewoon aanstaat, en daarboven komt ook nog het potmetertje van mijn enermax, dan zit ie zo ongeveer wel vol :9

• Scatman_II
  • Laatst online: 30-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

owjah, nog een vraag: hoe hak je die vierkante gaatjes eruit? :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 11:55
Op dinsdag 19 maart 2002 21:02 schreef Scatman_II het volgende:
Gewoon aftekenen, gaatjes boren zodat er een redelijk gat onstaat, dan kan je met een mesje oid voorzichtig groter maken en het laatste stukje netjes vijlen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 21:02 schreef Scatman_II het volgende:
Eerst met een kolomboor netjes op de hoeken gaatjes boren, dan met een gloeiend heet oud aardappelscheermesje grof er uit smelten, en dan vijlen tot je een ons weegt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:38 schreef ScaboO het volgende:
Ik ben even gaan kijken bij mijn elektro boer en daar waren die schakelaars 6 euro per stuk ik vond dat beetje duur :( of is dat normaal :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/baybus_bonnetje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/baybus_onderdelen.jpg

:)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
haha lol @ HlpDsk icon: Wha I'm goin to do, is put my thum' up this crocodile's bu'hole

anywayz nette bus! alles bij piet kennis gehaald of de ARP man?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 17:34 schreef insan1ty het volgende:
haha lol @ HlpDsk icon: Wha I'm goin to do, is put my thum' up this crocodile's bu'hole

anywayz nette bus! alles bij piet kennis gehaald of de ARP man?
Lees het topic en je weet het. :{ Display.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 19:38 schreef ScaboO het volgende:
5 euro is aannemelijk
check conrad

btw :>de schakelaars die hlpdsk gebruikt zijn 1 polige (=goedkoper)

Verwijderd

Ziet er erg netjes uit. Ik hou er ook wel van, nix onzinnige troep eraan, gewoon vierkant symmetrisch en modden maar (de kast ;))
nice job !
[b]Op dinsdag 19 maart 2002 17:38 schreef HlpDsK het
sinds wanneer slaap jij dan :? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:01 schreef ByMeSDy het volgende:
sinds wanneer slaap jij dan :? :+
Ehh, lang verhaal. Ga ik niet helemaal typen :o

Ik moet nog es ergens een camera vandaan toveren. Ik heb helemaal geen foto's van de kast met de roosters er uit, en alle overige troep er uit, dikke Papst-fans er in, en neopreen/foam-kit er in. 8-)

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Op donderdag 14 maart 2002 09:21 schreef M_DaRK het volgende:
Kijk dit vind ik nouw erg mooi.... super strak, geen overbodige dingen, echt super netjes!

Mijn complimenten ook over de afwerking van je kabels e.d. ziet er goed uit! :D
hier sluit ik me helemaal bij aan

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 23:39 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Hij's heel fijn :)
Probeer nu maar eens dit te maken als volgende uitdaging:

[topic=393889/1/999]
http://bit-tech.net/article/35/8

En geef 'm dan aan mij :9
offtopic:
Ik ben daar mee bezig. Ik kan alleen nergens die knoppen vinden. Weet iemand waar ik die dingen kan krijgen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

HlpDsK, hoe zijn je temps?? Ziet er mooi uit!

Ik ga waarschijnlijk dit weekend een zelfde baybus bouwen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op woensdag 13 maart 2002 23:36 schreef HlpDsK het volgende:
...
De baybus is dus zo uitneembaar. En wie de Addy 7896 kent, weet dat de front-bezel er in z'n geheel af kan, en zelfs moet om bij de thumbscrews te komen om de vlinderdeuren te openen. Nou heb ik de kabels voor de fans zo lang gehouden dat ze niet te los zitten, maar dat ze wel genoeg meegeven zodat de baybus kan blijven werken, maar toch is het fijn dat het heel simpel los kan zodat de baybus met de front-bezel en al afneembaar is. Wederom erg strak. Wat ik dus echt nastreef. Een 'Clean Mod' om het zo maar eens te zeggen.
...

Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Mooi strak. De Addy ziet er prachtig uit met de bus er in zo.
...
W0W, dat vind ik nou een nette baybus! goed gedaan! ik heb ook een Addy en ik gebruik ook stekkertjes, das wel ideaal!

maar nu heb ik een vraagje: waar haal je die krimpkousjes? (ik zou ook wel kunnen zoeken, maar het zou echt een stuk sneler gaan als je me een richting op stuurt (een bestel nr. van conrad oid)

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

ziet er strak uit...

Verwijderd

zou je me 't schema van die baybus kunne maile op bladeofdarkness_666@hotmail.com :o thnx

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 20:31 schreef Mark_Oostdam het volgende:

maar nu heb ik een vraagje: waar haal je die krimpkousjes? (ik zou ook wel kunnen zoeken, maar het zou echt een stuk sneler gaan als je me een richting op stuurt (een bestel nr. van conrad oid)
Iedere beetje zelfrespecterende electroboer verkoopt wel krimpkousjes. Radio Elco bijvoorbeeld.
Kan ff geen link geven naar online shop voor dat soort materiaal. Maar ik weet zeker dat iemand anders dat wel kan :7

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 16:54
Zoow das een nette baybus hey! Die van mij lijkt er van voor precies op (alleen witte schakelaartjes, wel zelfde model, en minder knoppies) Alleen bij mij is de achterkant nou een abnormale zooi draden, maar dat heb jij mooi opgelost...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06

Epsilon

Op vrijdag 24 mei 2002 11:18 schreef bladeofdarkness het volgende:
zou je me 't schema van die baybus kunne maile op bladeofdarkness_666@hotmail.com :o thnx
net zoals je naar dit topic gezocht hebt, zou je ook naar wat schema's kunnen zoeken :). Ze zijn allemaal hetzelfde in principe (alleen is er verschil tussen 12/5 en 12/7v systemen).

• LauPro
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 24 maart 2002 12:20 schreef thedolf het volgende:

[..]

offtopic:
Ik ben daar mee bezig. Ik kan alleen nergens die knoppen vinden. Weet iemand waar ik die dingen kan krijgen?
Ik denk ook wel bij conrad maar dan zullen ze wel niet in de folder/catalogus én op de website staan. Ik hoogstwaarschijnlijk zijn die knoppen ook gespoten. Je moet ze dan ff bellen (gratis) en zeggen dat je zo'n knop zoekt en dan het artikelnummer onthouden zodat je ze kan bestellen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Zeer 8-) gedaan...!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:18 schreef bladeofdarkness het volgende:
moet je hem daarvoor kicken?
hij heeft zelf al gezegd waar dat ie het schema vandaan heeft

• nickv
  • Laatst online: 08-10 13:50
Leuk ontwerp zit er leuker uit dan MET letjes

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 22:08

Exterazzo

Qeasy

Op vrijdag 24 mei 2002 12:17 schreef nickv het volgende:
Leuk ontwerp zit er leuker uit dan MET letjes
LEDjes :D

het is idd een vette baybus, maar wat is Display? Dat is neem ik aan de winkel waar deze dingen vandaan komen. Zit ie in Tilburg? Ik ga namelijk altijd naar Piet Kennis, maar ik weet nie of ze daar van deze schakelaars hebben. Ben benieuwd!

Audentia

• Crash
  • Laatst online: 28-11 20:50
OMFG :D
damn, das een gelikte baybus
vooral hoe je dat gedaan hebt met je bedrading van je baybus,
subliem :)

• Sn3akz
  • Laatst online: 27-11 13:47
Ziet er gaaaaaf uit..

Alleen als ik dat ook wil maken gaat een aardappelschilmesje niet werken denk ik.. m'n plaatjes zijn van staal. :) Dat wordt dus zagen :) (en vijlen, vijlen, vijlen, vijlen, enz, enz.)

Verwijderd

Heel mooi gedaan, goed afgewerkt! Leuke knopjes ook trouwens.

• C@SP
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Netjes gedaan, die van mij is nu ook klaar....

Check maar: mijn baybus

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Pagina: 1 2 Laatste