Ben vanmiddag in het westerpark (Zoetermer) ff foto's wezen maken. Nou moet ik zeggen zwart wit foto's doen het bijna altijd goed. Of niet. Het maakt je foto zo anders.

Verwijderd
Die foto is vaag man. En 4.5 x zoom? Met een A20? Zeker ook digitale zoom gebruikt, dan wordt je foto over het algemeen vager.Op zaterdag 16 maart 2002 16:35 schreef Binne het volgende:
Op school een paar foto's gemaakt,dit is de mooiste.. is dit een tandje hoger
[afbeelding]
4,5x zoom, macro mode, automatisch, zonder flits..
Camera : Canon Powershot A20
Verwijderd
F*CK damn, die is echt vreselijk vet bruut gemaakt!!!Op vrijdag 15 maart 2002 21:48 schreef Copyman het volgende:
Nog ff die wallpaper, zoals ik al zei met wat aanpassingen, beetje 3d. Ik wil daarboven nog wat met schaduw gaan doen, naar mijn mening nog een beetje kaal.
[afbeelding]
39
Eentje maar: fotosoep!Op zaterdag 16 maart 2002 19:50 schreef clowntje het volgende:
Ik ben persoonlijk niet zo'n heel erge liefhebber van zwart-wit foto's... Maar soms kan het iets ouderwets toevoegen, of je ziet de verschillen tussen licht en donker beter...
Mijn camera Olympus D-400Z (C900Z) heeft niet zo heelveel manueel instelbare opties... Toch vind ik zelf dat ik er een paar hele aardige plaatjes mee heb gemaakt. Hieronder zie je er twee, allemaal met de automatische instellingen gemaakt. Ik weet niet precies wat er zo speciaal is aan deze foto's, maar ik vind ze gewoon mooi op de één of andere manier...
[afbeelding]
Foto van de auto van mijn vader, gemaakt bij de wijngaarden in het Duitse plaatsje Kröv (aan de moesel)...
[afbeelding]
Dit is gewoon een oud pandje aan het kanaal in Beek en Donk (waar ik woon)... Ik vind de foto zelf een bepaalde rustige sfeer uitstralen... Alleen vind ik het jammer dat er een antenne aan het huis zat, is een beetje een storend element...
Gecropped vanaf 1280x960, bij de laatste foto iets de helderheid verhoogt, omdat hij echt te donker was...
Iemand nog tips/opmerkingen misschien???
(edit: klikbaar gemaakt)
Verwijderd
vind jij...Die foto heeft niks speciaals
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
op zich een mooie foto, maar ik zou wat gas terugnemen wat betreft de jpg-compressie! kijk maar eens goed naar de rand van het gebouw tegen de blauwe lucht. één en al jpg-artefacten! zet de compressie op 10-15% ofzo en dan heb je er bijna geen last meer van. als deze foto direct uit de camera komt, dan zou ik eens de instellingen in je camera veranderen: hogere kwaliteit kiezen!Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef spok9 het volgende:
Een plaatje van mij:
[afbeelding]
Deze vindt ik zelf erg mooi, de foto is gemaakt met een HP photosmart 315, werkt volautomatisch, dus geen bijzondere instellingen
Iemand op- of aanmerkingen?
echt heel mooi! en weinig ruis! was het koud toen je die foto nam? schijnt nogal uit te maken met de ruis!Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef _MaNiaX_ het volgende:
Hier 2 foto's genomen met een Olympus 2040z waarvan de laatste ook gepost is in dat andere foto topic.
[afbeelding]
16 sec. sluitertijd / ISO 100
[afbeelding]
16 sec. sluitertijd / ISO 200
Ja, mooie foto, alleen jammer van dat stuk vlag dat je rechtsboven in beeld nog ziet...Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef spok9 het volgende:
Een plaatje van mij:
[afbeelding]
Deze vindt ik zelf erg mooi, de foto is gemaakt met een HP photosmart 315, werkt volautomatisch, dus geen bijzondere instellingen
Doe jij dat toch fijn, er zijn nou eenmaal echt wel een aantal richtlijnen waaraan een goede foto moet voldoen - als die allemaal ontbreken kun je bijna altijd eenvoudigweg van een oninteressante foto spreken.Op zondag 17 maart 2002 13:58 schreef MagicMark het volgende:
[..]
vind jij...
misschien vindt hij um wel speciaal
deze topic vind ik toch een beetje onzin want iemand kan een foto speciaal vinden en een ander weer niet dus dan wordt ut nogal lastig om foto's hier te posten
gewoon in andere topic je foto's plaatsen hebbie geen last van gezeur dat ze niet "goed" zijn
soms heb je voor een goede/mooie foto helemaal geen technisch hoogstaande apparatuur nodig. kijk maar naar dat Lomo (zo is die naam toch) gebeuren.Op zondag 17 maart 2002 17:36 schreef SEFje het volgende:
Ik weet niet of het me in dank afgenomen wordt, maar het leek me opzich wel een topic waarin een dergelijke vraag beantwoord zou moeten kunnen worden;
Wat voorn camera zou ik moeten hebben als ik zou willen meedoen aan het maken van dergelijke foto's?
Een Canon Powershot S30 lijkt mij al heel wat, ook qua prijs, maar is die al goed genoeg?
Ik heb nu al een digicam, maar een vrij slechte en ik wil (als ik al een nieuwe koop) graag een paar niveaus omhoog en niet blijven zitten met een "instapcamera"
Zou een S30 dan een goede keus zijn, of kan het met minder ook al af? Hoe goedkoper hoe beter in principe
Elke suggestie is welkom
Ziet er gelikt uit. Met welke cam als ik vragen mag?
ThxOp zondag 17 maart 2002 14:18 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
op zich een mooie foto, maar ik zou wat gas terugnemen wat betreft de jpg-compressie! kijk maar eens goed naar de rand van het gebouw tegen de blauwe lucht. één en al jpg-artefacten! zet de compressie op 10-15% ofzo en dan heb je er bijna geen last meer van. als deze foto direct uit de camera komt, dan zou ik eens de instellingen in je camera veranderen: hogere kwaliteit kiezen!
Op zondag 17 maart 2002 18:32 schreef benedictuz het volgende:
[..]
Ziet er gelikt uit. Met welke cam als ik vragen mag?
Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef _MaNiaX_ het volgende:
Hier 2 foto's genomen met een Olympus 2040z waarvan de laatste ook gepost is in dat andere foto topic.
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zondag 17 maart 2002 18:35 schreef spok9 het volgende:
[..]
[..]
Verwijderd
RelaxOp zondag 17 maart 2002 13:58 schreef MagicMark het volgende:
[..]
vind jij...
misschien vindt hij um wel speciaal
deze topic vind ik toch een beetje onzin want iemand kan een foto speciaal vinden en een ander weer niet dus dan wordt ut nogal lastig om foto's hier te posten
gewoon in andere topic je foto's plaatsen hebbie geen last van gezeur dat ze niet "goed" zijn
Allebei gewoon supervet. Petje afOp zondag 17 maart 2002 14:39 schreef _MaNiaX_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Precies, en dat mis ik gewoon bij een stel foto's. Al is het maar een klein stukje tekst, dat maakt de foto tenminste niet zo betekenis loos.incl. een beetje uitleg waarom je hem zo mooi vindt.
Verwijderd
Verwijderd
Super dat je hem tof vindOp zondag 17 maart 2002 21:13 schreef Yokozuna het volgende:
SUEPERRRRRRRRRVET man. Echt wel zo van "wow!".
Oke, ik sta erop dat je de grote versie post. Neem ik hem als backgroundDamn, dit topics roelt man.
Verwijderd
Vind dit persoonlijk niet echt een hele mooie foto, maar wel tof dat je deze ook mooi vindOp zondag 17 maart 2002 21:26 schreef Yokozuna het volgende:
Ook dat plantje aan de linkerkant, dat doet het er echt pro uitzien.
Ff op je site gekeken, deze is ook nice hoor.
je instellingen staan in de META-info van je plaatje! ik kwam er gisteren achter dat mijn camera dus in die meta tags van de jpeg alle info zet die je nodig hebt!Op zondag 17 maart 2002 21:04 schreef Emp-Hasis het volgende:
Hieronder een foto van een waterval gemaakt in Thailand. Ik vind dit persoonlijk een van mijn mooiste foto's, gewoon een lekker plaatje in de vrije natuur. De instellingen zou ik niet meer weten. Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.
[afbeelding]
Met ACDSee de properties van de file bekijken, daar staat het! Grappig dat na resize dze data bewaard blijft! Je kan hier bv. ook copyright dingen enzo invoeren!exposure 1/500 s
f-number 6.3
ISO speed rating 100
focal length 7 mm
en nog meer
Je moet wel alle belangrijke dingen VET maken heIk zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.
whoeps! sorry! ik was helemaal opgegaan in dat ene aspect!Op zondag 17 maart 2002 22:09 schreef Yokozuna het volgende:
Net als bij mp3, Id3-tags enzo
Alleen copyright wat hedde daaraan? Dat mensen niet rechtmuisknop - save file kunnen doen?
Maaruh moly, check
[..]
Je moet wel alle belangrijke dingen VET maken he
Ik vind dat je in ieder geval het gevoel van een tropische locatie zeer goed hebt weten vast te leggen.Op zondag 17 maart 2002 21:04 schreef Emp-Hasis het volgende:
Hieronder een foto van een waterval gemaakt in Thailand. Ik vind dit persoonlijk een van mijn mooiste foto's, gewoon een lekker plaatje in de vrije natuur. De instellingen zou ik niet meer weten. Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.
[afbeelding]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
of www.photocritique.netOp maandag 18 maart 2002 01:04 schreef zteph het volgende:
Toch vind ik het nivo van het merendeel van de geposte foto's tegenvallen. (btw ik post hier nu nog geen pics omdat ik de kwaliteit ervan niet hoog genoeg vind).
Kijk voor de betere foto's op bijvoorbeeld DigitalPhotoContest Ook leuk voor een stukje inspiratie
oh jeezus...als hier echt allemaal superfoto's horen te staan, kunnen bijna alle foto's hier wel weg...Op maandag 18 maart 2002 09:15 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
of www.photocritique.net
bovenstaande foto hoort hier absoluut niet thuis.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zijn er al Tweakers die hier aan mee hebben gedaan?Op maandag 18 maart 2002 01:04 schreef zteph het volgende:
Toch vind ik het nivo van het merendeel van de geposte foto's tegenvallen. (btw ik post hier nu nog geen pics omdat ik de kwaliteit ervan niet hoog genoeg vind).
Kijk voor de betere foto's op bijvoorbeeld DigitalPhotoContest Ook leuk voor een stukje inspiratie
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Ik heb het wel overwogen maar je moet lid worden, en ze stellen nogal veel eisen aan je foto.Op maandag 18 maart 2002 10:40 schreef doemaarwat het volgende:
Zijn er al Tweakers die hier aan mee hebben gedaan?
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Deze heb ik in photoshop 6.0 gemaakt, koop gewoon eens een boek, of download de ps6.0 bible.Op zaterdag 16 maart 2002 21:44 schreef Homedisc het volgende:
[..]
F*CK damn, die is echt vreselijk vet bruut gemaakt!!!
Damn zeg, zulke wallpapers zijn zo mooi gemaakt.
Vraagje, (hoef niet exact verteld te worden) maar hoe in vredesnaam maak je zoiets zeg? echt mooi gewoon!
ik heb hem dus nu ook als achtergrond![]()
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
soooooooooow die is PHAT!!!! Alleen jammur van die hotpixels, misschien dat je hier wat aan hebt??Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef _MaNiaX_ het volgende:
[afbeelding]
...And the world goes on racing, like the world always will...
Ja, jij heb ik gezienOp maandag 18 maart 2002 10:40 schreef doemaarwat het volgende:
[..]
Zijn er al Tweakers die hier aan mee hebben gedaan?
die zwaan is mooi!Op maandag 18 maart 2002 13:55 schreef vink het volgende:
Nog even twee van dit weekend die ik erg mooi vond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer fototjes van zaterdag op http://vink.interstroom.nl/gallery/h4k2002 (roeien) en http://vink.interstroom.nl/gallery/almere (natuur in Almere)
Verwijderd
Verwijderd
Hiero: http://www.endoria.net/upload/Op dinsdag 19 maart 2002 08:22 schreef KoekenBoes het volgende:
Ik heb gisteren een paar mooie foto's van een ondergaande zon bij een mooie ruwe zee met veel opspattend water aan de kust van Kaapstad (Zuid Afrika) genomen. Heb alleen geen webspace waar ik het neer kan kwakken. Iemand die zo vriendelijk wil zijn? Zoja: Wil je de foto's in groot- of klein formaat aangeleverd hebben?
Verwijderd
Probeer de horizon op 1/3 of op 2/3 van het beeld te houden (of anders, maar iig niet op 1/2)Op dinsdag 19 maart 2002 11:31 schreef KoekenBoes het volgende:
coole service
ok, komen ze: allemaal gemaakt gisteren aan de kust van Kaapstad met m'n digital IXUS 300. NB: Ben vrij onervaren met foto's maken, maar vond onderstaanden wel goed gelukt. Als ze niet binnen de kwaliteit van dit draadje vallen haal ik ze wel uit de post weg. Maar zou wel graag opbouwende kritiek willen hebben.
[afbeelding]
Gewoon mooi plaatje, op zich is het natuurlijk niet zo moeilijk om van ondergaande zon een mooi plaatje te maken
Ik vind de boten er niet zo mooi uit komen eigenlijk. Verder op zich een leuke foto[afbeelding]
2 bootjes tegen de ondergaande zon, vond het wel wat hebben
kun je beter met een langere sluitertijd doen (1/30 of 1/15 met een vaste hand). Het lijkt nu te veel op zand of vuil[afbeelding]
Opspattend water
Op zich leuke foto's, maar wel wat donker.De komende 2 ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van; Door al het water in de lucht en de flits krijgen ze een beetje een schilderij effectje. En ik vind dat de woeste zee hier wel heel mooi naar voren komtKan alleen niet kiezen welke van de 2 nou mooier is...
[afbeelding]
Versie 1: Mooiere golf imo
[afbeelding]
Versie 2: Water spat mooier op
Verwijderd
k, zal ik voortaan op letten!Op dinsdag 19 maart 2002 12:05 schreef Parlor_Inventor het volgende:
[..]
Probeer de horizon op 1/3 of op 2/3 van het beeld te houden (of anders, maar iig niet op 1/2)
[..]
Leuke foto dus, maar niet 'een tandje hoger'? Zoniet, dan verwijder ik de link wel.Ik vind de boten er niet zo mooi uit komen eigenlijk. Verder op zich een leuke foto
[..]
Hmm... probleem is alleen dat dat met de IXUS naar mijn weten niet mogelijk iskun je beter met een langere sluitertijd doen (1/30 of 1/15 met een vaste hand). Het lijkt nu te veel op zand of vuil
[..]
Dat vond ik juist wel passen bij dat grauwe weer. In eerste instantie niet zo bedoeld, maar het resultaat vond ik toch wel verrassend. Moet nog wat oefenen om het flitsprincipe (hoe, wanneer wel, wanneer niet, welke) door te krijgen btw...Op zich leuke foto's, maar wel wat donker.
Negatieve kritiek leer ik ook van... Bedankt voor de tip iigtip : post zulke foto's (experimenten enzo) in het andere topic, en als je de technieken echt onder de knie hebt, post ze dan hier.... (niet als negatieve kritiek bedoeld ofzow hoor....)
Verwijderd
Ruis moet je niet op letten, komt door het croppen met mspaintOp dinsdag 19 maart 2002 12:49 schreef Timbos het volgende:
Die foto met dat uitspattend water lijkt inderdaad op modder (zand) dan echt water. Die wolken boven die scheepjes hebben veel ruis???. Ik kan je helaas geen tips geven van hoe het wel moet, ik heb nieteens een camera hehe
Verwijderd
Met welke camera zijn deze gemaakt als ik vragen mag?Op zaterdag 16 maart 2002 20:36 schreef DeX het volgende:
*2 close ups van een bij*
Verwijderd
Earth is nice, heaven is better...
Verwijderd
Dit is idd een mooi shot van dat prachtige hotel, heb je misschien de originele ervan ? Dat zou namelijk wel leuk zijn:DOp dinsdag 19 maart 2002 08:59 schreef reboq het volgende:
[afbeelding]
Foto die ik maakte in dubai van het Burj al Arab hotel.
Het gaafst hotel waar ik ooit heb geslapen, http://www.burjarab.com/ is de site van het hotel.
hey das wel heel mooi, net een reclame shotOp maandag 18 maart 2002 16:42 schreef _Spark_ het volgende:
Hier een foto waar ik door editing een flink rood <-> z/w contrast in heb gebracht. Foto's als deze vind ik vaak al snel aanspreken vanwege het effect dat het onderwerp (in dit geval de paprikas) er ontzettend uit springen t.o.v de achtergrond. Dit komt uiteraard door de weinige scherptediepte. Aanvankelijk had ik de houten snijplank ook z'n originele kleur laten behouden, echter ik was toch meer gecharmeerd van de huidige situatie : alleen de paprikas in kleur.
[afbeelding]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Nothing is impossible
Who is John Galt?
Een 1280x960 heb ik daar nog van, maar dan is ie niet helemaal scherp meer.Op zaterdag 23 maart 2002 13:03 schreef Yokozuna het volgende:
Justmental, die holiday inn foto is wel heerlijk scherp! Heb je daar de grote versie toevallig van?
Who is John Galt?
Verwijderd
Mooi plaatje; toch nog een paar tips of dingen die ik misschien anders had gedaan.Op zondag 24 maart 2002 19:46 schreef LoneGunman het volgende:
Hmm, ben niet helemaal overtuigd dat dit 'een tandje hoger'-materiaal is, maar oordeel zelf:
[afbeelding]
Verwijderd
heb je daar een isbn nummer van? klinkt erg interessant. (en kan het op bol.com zo snel niet vinden)Op donderdag 14 maart 2002 15:24 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Mijn favo fotografie-boek is 'De Kunst Van Het Fotograferen' van Time Life (uit 1981). Er staat geen enkel diafragmagetalletje of sluitertijd of ISO-instelling of whatever in, het gaat puur over de compositie en niets anders. Het begint met een casus over een beginnende fotograaf en een ervaren fotograaf die allebei door hetzelfde onderwerp geboeid worden en de resultaten die daaruit voorkomen (de fouten die de beginner maakt, de overwegingen die de prof maakt), vervolgens wordt uitgelegd hoe een goede compositie in elkaar zit (contour, structuur, vorm, kleur) en hoe je goed kunt reageren op het onderwerp, hoe je kunt spelen met het visuele evenwicht, enzovoorts. Het boek is echt (letterlijk en figuurlijk) een eye-opener geweest voor mij. Helaas is mijn digicam NOG niet binnen () dus ik kan hier nu geen foto's posten...
Het boek heb ik trouwens op een vlooienmarkt voor een gulden gekocht en is nu echt een van de waardevolste boeken die ik heb
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
ISBN heb ik niet zo bij de hand, en met google krijg ik twee hits, dus ik denk dat het boek al een tijd uit productie is. Ik zal vanavond thuis ff kijken wat het ISBN is.....Op maandag 25 maart 2002 00:11 schreef Vision het volgende:
[..]
heb je daar een isbn nummer van? klinkt erg interessant. (en kan het op bol.com zo snel niet vinden)
Inderdaad, je hebt inderdaad wel een paar punten van aandacht. Toen ik de foto's terug keek had ik deze punten ook al in m'n achterhoofd: volgende keer ff beter/anders. Maar bekijk ook deze eens, uit dezelfde serie:Op zondag 24 maart 2002 22:39 schreef zteph het volgende:
[..]
Mooi plaatje; toch nog een paar tips of dingen die ik misschien anders had gedaan.
[..]
Verwijderd
het boek zal idd wel uit de handel zijn, maar ja, niet geschoten is altijd misOp maandag 25 maart 2002 13:53 schreef Parlor_Inventor het volgende:
ISBN heb ik niet zo bij de hand, en met google krijg ik twee hits, dus ik denk dat het boek al een tijd uit productie is. Ik zal vanavond thuis ff kijken wat het ISBN is.....
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad een erg mooi plaatjeOp woensdag 27 maart 2002 02:37 schreef MORA het volgende:
Hier een plaatje uit San Fransisco, genomen met een eenvoudig 35mm compact-cameraatje met nul komma nul instelmogelijkheden; ingescand met 200 dpi, een beetje verkleind, geblurd en weer verscherpt, met een tikje gamma correctie. Voila:
[afbeelding]
't Was natuurlijk een toevalstreffer, maar ik vond hem (qua compositie) wel erg mooi. En het is nogal een symbolisch plaatje ook: een meeuw (als symbool van vrijheid) op een amerikaanse vlag met de gevangenis Alcatraz op de achtergrond.
mooi!Op woensdag 27 maart 2002 02:37 schreef MORA het volgende:
Hier een plaatje uit San Fransisco, genomen met een eenvoudig 35mm compact-cameraatje met nul komma nul instelmogelijkheden; ingescand met 200 dpi, een beetje verkleind, geblurd en weer verscherpt, met een tikje gamma correctie. Voila:
[afbeelding]
't Was natuurlijk een toevalstreffer, maar ik vond hem (qua compositie) wel erg mooi. En het is nogal een symbolisch plaatje ook: een meeuw (als symbool van vrijheid) op een amerikaanse vlag met de gevangenis Alcatraz op de achtergrond.
ISBN 90 6182 660 8Op maandag 25 maart 2002 00:11 schreef Vision het volgende:
[..]
heb je daar een isbn nummer van? klinkt erg interessant. (en kan het op bol.com zo snel niet vinden)
Verwijderd
Ja, dat ben ik helemaal met je eens; ik vind het wat dat betreft ook een erg dubbelzinnig plaatje. Hij is alleen een beetje te donker, maar dat komt ook door de matige kwaliteit van de oorspronkelijke afdruk. Ik ga binnenkort toch maar eens een digicam aanschaffen.Molybdenum:
ik zie het meer als een prachtig sarcastisch plaatje, dat de hypocrisie toont van de Amerikaanse samenleving: vrijheid en onvrijheid!
Op woensdag 27 maart 2002 15:47 schreef mploeger het volgende:
Hoe voorzie ik een post van een afbeelding?
1
| [img]url van het plaatje.jpg[/img] |
Hier staat tekst
Yep, mooie foto, maar zonde van de ansichtkaart-kwaliteit.... Misschien dat het helpt als je het originele negatief eens een keer bij een beter fotolab af laat drukken op 18x24 ofzo.... Kost wel wat, maar dan haal je wel uit het negatief wat er in zit.Op woensdag 27 maart 2002 15:43 schreef MORA het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik helemaal met je eens; ik vind het wat dat betreft ook een erg dubbelzinnig plaatje. Hij is alleen een beetje te donker, maar dat komt ook door de matige kwaliteit van de oorspronkelijke afdruk. Ik ga binnenkort toch maar eens een digicam aanschaffen.
Verwijderd
Ja, ik zal inderdaad nog eens proberen een betere afdruk te laten maken. De scankwaliteit kan overigens ook nog wel iets beter.Parlor_Inventor:
Yep, mooie foto, maar zonde van de ansichtkaart-kwaliteit.... Misschien dat het helpt als je het originele negatief eens een keer bij een beter fotolab af laat drukken op 18x24 ofzo.... Kost wel wat, maar dan haal je wel uit het negatief wat er in zit.
Dit is in Den Bosch toch???? Achter het station. Ik vindt dat namelijk een heel erg strak gebouw.Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef spok9 het volgende:
Een plaatje van mij:
Origineel stamt uit 1971, is overigens nog steeds verkrijgbaar in het Engels, onder meer bijOp woensdag 27 maart 2002 12:14 schreef Parlor_Inventor het volgende:
[..]
ISBN 90 6182 660 8
"De Kunst Van Het Fotograferen"
Time Life, 1982, vertaald uit het engels, originele uitgave uit 1981
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Deze foto had je ook hier [topic=426753/24/25] neer kunnen zetten want zo bijzonder vind ik hem niet.Op woensdag 27 maart 2002 20:12 schreef WHiZZi het volgende:
[foto]
Ok, mijn 1e poging. De maan @ 20:00 vanavond
Genomen vanuit onze badkamer...
lichtval is mooi, de uitsnede zou ik zelf wat groter genomen hebben, maar wie ben ik... Dit heeft op zich ook wel weer wat.Op woensdag 27 maart 2002 19:48 schreef _Spark_ het volgende:
Dag mede-amateur-fotografen,
Ik ben benieuwd naar wat men hier zoal aan goede portretfotos heeft weten te schieten. Ik heb gemerkt dat het erg belangrijk is dat je je verzekert van een goede lichtval, anders krijg je (naar mijn mening) nogal snel een 'vlak' gezicht. Ook is me opgevallen dat een beetje met de kleuren, levels, curves etc spelen vaak een nog beter resultaat kan opleveren.
Vel jullie oordeel, ik wil graag weten wat ik beter had kunnen doen bij onderstaande portretfotos van mijn vriendinnetje.De 2e foto vond ik interessant vanwege de wat minder voorkomende compositie.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq