[DigiPics] Fotografie een tandje hoger

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.837 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmiddag in het westerpark (Zoetermer) ff foto's wezen maken. Nou moet ik zeggen zwart wit foto's doen het bijna altijd goed. Of niet. Het maakt je foto zo anders.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/_c7266735/Landszw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op zaterdag 16 maart 2002 16:35 schreef Binne het volgende:
Op school een paar foto's gemaakt,dit is de mooiste.. is dit een tandje hoger :?

[afbeelding]

4,5x zoom, macro mode, automatisch, zonder flits..

Camera : Canon Powershot A20
Die foto is vaag man. En 4.5 x zoom? Met een A20? Zeker ook digitale zoom gebruikt, dan wordt je foto over het algemeen vager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk niet zo'n heel erge liefhebber van zwart-wit foto's... Maar soms kan het iets ouderwets toevoegen, of je ziet de verschillen tussen licht en donker beter...

Mijn camera Olympus D-400Z (C900Z) heeft niet zo heelveel manueel instelbare opties... Toch vind ik zelf dat ik er een paar hele aardige plaatjes mee heb gemaakt. Hieronder zie je er twee, allemaal met de automatische instellingen gemaakt. Ik weet niet precies wat er zo speciaal is aan deze foto's, maar ik vind ze gewoon mooi op de één of andere manier...

Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/sunnyda/tauto.jpg
Foto van de auto van mijn vader, gemaakt bij de wijngaarden in het Duitse plaatsje Kröv (aan de moesel)...

Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/sunnyda/tfabriek.jpg
Dit is gewoon een oud pandje aan het kanaal in Beek en Donk (waar ik woon)... Ik vind de foto zelf een bepaalde rustige sfeer uitstralen... Alleen vind ik het jammer dat er een antenne aan het huis zat, is een beetje een storend element... :|

Gecropped vanaf 1280x960, bij de laatste foto iets de helderheid verhoogt, omdat hij echt te donker was...

Iemand nog tips/opmerkingen misschien???

(edit: klikbaar gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c3po/Bijcloseup1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c3po/Bijcloseup2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met name die eerste is erg mooi... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 15 maart 2002 21:48 schreef Copyman het volgende:
Nog ff die wallpaper, zoals ik al zei met wat aanpassingen, beetje 3d. Ik wil daarboven nog wat met schaduw gaan doen, naar mijn mening nog een beetje kaal.

[afbeelding]

:)
F*CK damn, die is echt vreselijk vet bruut gemaakt!!!

Damn zeg, zulke wallpapers zijn zo mooi gemaakt.
Vraagje, (hoef niet exact verteld te worden) maar hoe in vredesnaam maak je zoiets zeg? echt mooi gewoon!

ik heb hem dus nu ook als achtergrond :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sachar/building_sloterdijk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Op zaterdag 16 maart 2002 19:50 schreef clowntje het volgende:
Ik ben persoonlijk niet zo'n heel erge liefhebber van zwart-wit foto's... Maar soms kan het iets ouderwets toevoegen, of je ziet de verschillen tussen licht en donker beter...

Mijn camera Olympus D-400Z (C900Z) heeft niet zo heelveel manueel instelbare opties... Toch vind ik zelf dat ik er een paar hele aardige plaatjes mee heb gemaakt. Hieronder zie je er twee, allemaal met de automatische instellingen gemaakt. Ik weet niet precies wat er zo speciaal is aan deze foto's, maar ik vind ze gewoon mooi op de één of andere manier...

[afbeelding]
Foto van de auto van mijn vader, gemaakt bij de wijngaarden in het Duitse plaatsje Kröv (aan de moesel)...

[afbeelding]
Dit is gewoon een oud pandje aan het kanaal in Beek en Donk (waar ik woon)... Ik vind de foto zelf een bepaalde rustige sfeer uitstralen... Alleen vind ik het jammer dat er een antenne aan het huis zat, is een beetje een storend element... :|

Gecropped vanaf 1280x960, bij de laatste foto iets de helderheid verhoogt, omdat hij echt te donker was...

Iemand nog tips/opmerkingen misschien???

(edit: klikbaar gemaakt)
Eentje maar: fotosoep!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~g1itch/pictures/tfabriek_2.jpg

Vooral de weersiegeling in het water is lastig, en er zijn vast mensen die het beter kunnen dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whehehe, ik vind het best aardig gedaan eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je foto's post mag je er ook wel wat bijzeggen hoor. Is wel zo informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto heeft niks speciaals
vind jij...
misschien vindt hij um wel speciaal

deze topic vind ik toch een beetje onzin want iemand kan een foto speciaal vinden en een ander weer niet dus dan wordt ut nogal lastig om foto's hier te posten

gewoon in andere topic je foto's plaatsen hebbie geen last van gezeur dat ze niet "goed" zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

Een plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/rz/r1/1/49/80/28914980zPipbdRUwR_ph.jpg

Deze vindt ik zelf erg mooi, de foto is gemaakt met een HP photosmart 315, werkt volautomatisch, dus geen bijzondere instellingen :)

Iemand op- of aanmerkingen?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef spok9 het volgende:
Een plaatje van mij:

[afbeelding]

Deze vindt ik zelf erg mooi, de foto is gemaakt met een HP photosmart 315, werkt volautomatisch, dus geen bijzondere instellingen :)

op zich een mooie foto, maar ik zou wat gas terugnemen wat betreft de jpg-compressie! kijk maar eens goed naar de rand van het gebouw tegen de blauwe lucht. één en al jpg-artefacten! zet de compressie op 10-15% ofzo en dan heb je er bijna geen last meer van. als deze foto direct uit de camera komt, dan zou ik eens de instellingen in je camera veranderen: hogere kwaliteit kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 2 foto's genomen met een Olympus 2040z waarvan de laatste ook gepost is in dat andere foto topic.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~m.langendoen1/Digicam/Zoef.jpg

16 sec. sluitertijd / ISO 100

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~m.langendoen1/Digicam/Water.jpg

16 sec. sluitertijd / ISO 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef _MaNiaX_ het volgende:
Hier 2 foto's genomen met een Olympus 2040z waarvan de laatste ook gepost is in dat andere foto topic.

[afbeelding]

[afbeelding]

echt heel mooi! en weinig ruis! was het koud toen je die foto nam? schijnt nogal uit te maken met de ruis!

mijn Olympus produceert best veel ruis bij die lange sluitertijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Een plaatje van mij:

[afbeelding]

Ja, mooie foto, alleen jammer van dat stuk vlag dat je rechtsboven in beeld nog ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Op zondag 17 maart 2002 13:58 schreef MagicMark het volgende:

[..]

vind jij...

deze topic vind ik toch een beetje onzin want iemand kan een foto speciaal vinden en een ander weer niet dus dan wordt ut nogal lastig om foto's hier te posten

gewoon in andere topic je foto's plaatsen hebbie geen last van gezeur dat ze niet "goed" zijn :r
Doe jij dat toch fijn, er zijn nou eenmaal echt wel een aantal richtlijnen waaraan een goede foto moet voldoen - als die allemaal ontbreken kun je bijna altijd eenvoudigweg van een oninteressante foto spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
dit topic heb ik geopend voor de echt mooie foto's. in het andere digicam topic staan heel veel foto's, waaronder veel foto's waarvan je denkt: " :{ ".
veel onscherpe foto's. foto's van toetsenborden etc. dit topic vraagt om foto's, die echt de moeite waard zijn om te zien en als jij denkt dat je zo'n foto hebt, dan post je hem gewoon hier incl. een beetje uitleg waarom je hem zo mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Ik weet niet of het me in dank afgenomen wordt, maar het leek me opzich wel een topic waarin een dergelijke vraag beantwoord zou moeten kunnen worden;

Wat voorn camera zou ik moeten hebben als ik zou willen meedoen aan het maken van dergelijke foto's?

Een Canon Powershot S30 lijkt mij al heel wat, ook qua prijs, maar is die al goed genoeg?

Ik heb nu al een digicam, maar een vrij slechte en ik wil (als ik al een nieuwe koop) graag een paar niveaus omhoog en niet blijven zitten met een "instapcamera"

Zou een S30 dan een goede keus zijn, of kan het met minder ook al af? Hoe goedkoper hoe beter in principe ;)

Elke suggestie is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op zondag 17 maart 2002 17:36 schreef SEFje het volgende:
Ik weet niet of het me in dank afgenomen wordt, maar het leek me opzich wel een topic waarin een dergelijke vraag beantwoord zou moeten kunnen worden;

Wat voorn camera zou ik moeten hebben als ik zou willen meedoen aan het maken van dergelijke foto's?

Een Canon Powershot S30 lijkt mij al heel wat, ook qua prijs, maar is die al goed genoeg?

Ik heb nu al een digicam, maar een vrij slechte en ik wil (als ik al een nieuwe koop) graag een paar niveaus omhoog en niet blijven zitten met een "instapcamera"

Zou een S30 dan een goede keus zijn, of kan het met minder ook al af? Hoe goedkoper hoe beter in principe ;)

Elke suggestie is welkom :)
soms heb je voor een goede/mooie foto helemaal geen technisch hoogstaande apparatuur nodig. kijk maar naar dat Lomo (zo is die naam toch) gebeuren.
het gaat vaak meer om de inhoud van de foto dan om de techniek (hardware) die erachter zit.

dus als je iets moois hebt gemaakt met een low-tech camera, dan is dat toch juist heel gaaf!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33
Op zaterdag 16 maart 2002 20:36 schreef DeX het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er gelikt uit. Met welke cam als ik vragen mag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Op zondag 17 maart 2002 14:18 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

op zich een mooie foto, maar ik zou wat gas terugnemen wat betreft de jpg-compressie! kijk maar eens goed naar de rand van het gebouw tegen de blauwe lucht. één en al jpg-artefacten! zet de compressie op 10-15% ofzo en dan heb je er bijna geen last meer van. als deze foto direct uit de camera komt, dan zou ik eens de instellingen in je camera veranderen: hogere kwaliteit kiezen!

Thx :)

Die foto komt zo rechtstreeks uit het toestel, tis de laagste kwaliteit. Omdat ik nog maar een 8 mb CF kaartje heb (nog geen geld om een grotere te kopen) gebruik ik altijd de laagste kwaliteit...

Ik vindt trouwens de lage kwaliteit foto's over het algemeen mooier, anders zit er bij mij zoveel noise in de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Op zondag 17 maart 2002 18:32 schreef benedictuz het volgende:

[..]

Ziet er gelikt uit. Met welke cam als ik vragen mag? :9

[afbeelding]

[afbeelding]

:Z

edit: ik is niet wakker |:( sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 07:33
Op zondag 17 maart 2002 18:35 schreef spok9 het volgende:

[..]

[..]

:Z
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:58 schreef MagicMark het volgende:

[..]

vind jij...

Relax :)
hij vraagt mede of z'n foto in dit topic thuishoort, en dat doet ie dus niet.

Dat was echt geen aanval op de poster van de foto hoor, hij past alleen niet in het tandje hoger topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna

[afbeelding]

[afbeelding]

Allebei gewoon supervet. Petje af :)
incl. een beetje uitleg waarom je hem zo mooi vindt.
Precies, en dat mis ik gewoon bij een stel foto's. Al is het maar een klein stukje tekst, dat maakt de foto tenminste niet zo betekenis loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een foto van een waterval gemaakt in Thailand. Ik vind dit persoonlijk een van mijn mooiste foto's, gewoon een lekker plaatje in de vrije natuur. De instellingen zou ik niet meer weten. Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/thailandpic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
SUEPERRRRRRRRRVET man. Echt wel zo van "wow!".

Oke, ik sta erop dat je de grote versie post. Neem ik hem als background :) Damn, dit topics roelt man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:13 schreef Yokozuna het volgende:
SUEPERRRRRRRRRVET man. Echt wel zo van "wow!".

Oke, ik sta erop dat je de grote versie post. Neem ik hem als background :) Damn, dit topics roelt man.
Super dat je hem tof vind :) Ik zal dan ook maar de grote versie posten (doe ik morgen wel ofzo, omdat deze op een andere computer staat). Misschien vind je het ook wel leuk om dan op mijn site eens een kijkje te nemen; heb ik ook nog wat van zulke foto's staan, die je misschien dan wel aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ook dat plantje aan de linkerkant, dat doet het er echt pro uitzien.

Ff op je site gekeken, deze is ook nice hoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/emphasis/keuzehtml/thailand/5/images/DSC00654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:26 schreef Yokozuna het volgende:
Ook dat plantje aan de linkerkant, dat doet het er echt pro uitzien.

Ff op je site gekeken, deze is ook nice hoor.
Vind dit persoonlijk niet echt een hele mooie foto, maar wel tof dat je deze ook mooi vind :). Zelf vind ik het ook erg mooi als er voor een foto iets staat wat maar in het oog valt (bijv. zo'n plant), dat doet toch weer iets. Ook heb ik hier op dit forum al wat zwart-wit foto's gezien, die mij ook erg aanspreken. Nou ga ik maar hopen dat er weer meer personen mooie foto's posten met plantjes hier of op het andere digitale camera foto topic! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op zondag 17 maart 2002 21:04 schreef Emp-Hasis het volgende:
Hieronder een foto van een waterval gemaakt in Thailand. Ik vind dit persoonlijk een van mijn mooiste foto's, gewoon een lekker plaatje in de vrije natuur. De instellingen zou ik niet meer weten. Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.

[afbeelding]
je instellingen staan in de META-info van je plaatje! ik kwam er gisteren achter dat mijn camera dus in die meta tags van de jpeg alle info zet die je nodig hebt!

jouw data:
exposure 1/500 s
f-number 6.3
ISO speed rating 100
focal length 7 mm

en nog meer
Met ACDSee de properties van de file bekijken, daar staat het! Grappig dat na resize dze data bewaard blijft! Je kan hier bv. ook copyright dingen enzo invoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Net als bij mp3, Id3-tags enzo :)

Alleen copyright wat hedde daaraan? Dat mensen niet rechtmuisknop - save file kunnen doen?

Maaruh moly, check
Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie er van vinden.
Je moet wel alle belangrijke dingen VET maken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op zondag 17 maart 2002 22:09 schreef Yokozuna het volgende:
Net als bij mp3, Id3-tags enzo :)

Alleen copyright wat hedde daaraan? Dat mensen niet rechtmuisknop - save file kunnen doen?

Maaruh moly, check
[..]

Je moet wel alle belangrijke dingen VET maken he :)
whoeps! sorry! ik was helemaal opgegaan in dat ene aspect!
:P

ik vind je foto best mooi! die bananenboom (of wat het dan ook mag zijn!) op de voorgrond vind ik erg goed voor het dieptegevoel.

jammer dat de zon niet scheen (althans, daar lijkt het op). Het zou gaaf zijn als je ook nog een regenboog had weten te vangen in de nevel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Op zondag 17 maart 2002 21:04 schreef Emp-Hasis het volgende:

[afbeelding]
Ik vind dat je in ieder geval het gevoel van een tropische locatie zeer goed hebt weten vast te leggen.

Echt een advertentie foto, zoiets wat je in een reisgids ziet, of een foto die in de National Geographic zou staan (als er iets speciaals met deze waterval was)

hele goede foto, petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

weggehaald ivm te laag niveau :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het nivo van het merendeel van de geposte foto's tegenvallen. (btw ik post hier nu nog geen pics omdat ik de kwaliteit ervan niet hoog genoeg vind).
Kijk voor de betere foto's op bijvoorbeeld DigitalPhotoContest Ook leuk voor een stukje inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op maandag 18 maart 2002 01:04 schreef zteph het volgende:
Toch vind ik het nivo van het merendeel van de geposte foto's tegenvallen. (btw ik post hier nu nog geen pics omdat ik de kwaliteit ervan niet hoog genoeg vind).
Kijk voor de betere foto's op bijvoorbeeld DigitalPhotoContest Ook leuk voor een stukje inspiratie
of www.photocritique.net

bovenstaande foto hoort hier absoluut niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Op maandag 18 maart 2002 09:15 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

of www.photocritique.net

bovenstaande foto hoort hier absoluut niet thuis.
oh jeezus...als hier echt allemaal superfoto's horen te staan, kunnen bijna alle foto's hier wel weg...

maar goed...ik heb 'm al weggegaald...dacht dat een beetje humor wel zou kunnen :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Op maandag 18 maart 2002 01:04 schreef zteph het volgende:
Zijn er al Tweakers die hier aan mee hebben gedaan?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Op maandag 18 maart 2002 10:40 schreef doemaarwat het volgende:
Ik heb het wel overwogen maar je moet lid worden, en ze stellen nogal veel eisen aan je foto.

Er staan overigens wel onwijs mooie foto's op die site.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Op zaterdag 16 maart 2002 21:44 schreef Homedisc het volgende:

[..]

F*CK damn, die is echt vreselijk vet bruut gemaakt!!!

Damn zeg, zulke wallpapers zijn zo mooi gemaakt.
Vraagje, (hoef niet exact verteld te worden) maar hoe in vredesnaam maak je zoiets zeg? echt mooi gewoon!

ik heb hem dus nu ook als achtergrond :)
Deze heb ik in photoshop 6.0 gemaakt, koop gewoon eens een boek, of download de ps6.0 bible. :)
Ga gewoon eens met photoshop aan de slag, en ontdek de magie van layers. Ben nu net 2 maanden met photoshop bezig. Daarvoor veel met Paint Shop Pro gewerkt, maar qua mogelijkheden biedt Photoshop 6.0 meer. En vergeet niet! Werk met layers! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavink
  • Laatst online: 04-05-2024
Nog even twee van dit weekend die ik erg mooi vond:

Afbeeldingslocatie: http://vink.interstroom.nl/gallery_images/almere/kroms0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vink.interstroom.nl/gallery_images/almere/kroms0073.jpg

Meer fototjes van zaterdag op http://vink.interstroom.nl/gallery/h4k2002 (roeien) en http://vink.interstroom.nl/gallery/almere (natuur in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

[afbeelding]

soooooooooow die is PHAT!!!! Alleen jammur van die hotpixels, misschien dat je hier wat aan hebt??

http://www.cliffshade.com/dpfwiw/c-2000z/low-light/index.htm#dark_field

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Op maandag 18 maart 2002 10:40 schreef doemaarwat het volgende:

[..]

Ja, jij heb ik gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Hier een foto waar ik door editing een flink rood <-> z/w contrast in heb gebracht. Foto's als deze vind ik vaak al snel aanspreken vanwege het effect dat het onderwerp (in dit geval de paprikas) er ontzettend uit springen t.o.v de achtergrond. Dit komt uiteraard door de weinige scherptediepte. Aanvankelijk had ik de houten snijplank ook z'n originele kleur laten behouden, echter ik was toch meer gecharmeerd van de huidige situatie : alleen de paprikas in kleur.

Afbeeldingslocatie: http://cam069209.student.utwente.nl/tweakers/Kok.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ff op die contest site gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalphotocontest.com/getphoto.aspx?pid=286661

Nou ik vind dit er vrij nep uitzien. Stellen ze ook als eis dat je alleen mag resizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op maandag 18 maart 2002 13:55 schreef vink het volgende:
Nog even twee van dit weekend die ik erg mooi vond:

[afbeelding]
[afbeelding]

Meer fototjes van zaterdag op http://vink.interstroom.nl/gallery/h4k2002 (roeien) en http://vink.interstroom.nl/gallery/almere (natuur in Almere)
die zwaan is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een paar mooie foto's van een ondergaande zon bij een mooie ruwe zee met veel opspattend water aan de kust van Kaapstad (Zuid Afrika) genomen. Heb alleen geen webspace waar ik het neer kan kwakken. Iemand die zo vriendelijk wil zijn? Zoja: Wil je de foto's in groot- of klein formaat aangeleverd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.lemondial.nl/dubai.jpg
Foto die ik maakte in dubai van het Burj al Arab hotel.
Het gaafst hotel waar ik ooit heb geslapen, http://www.burjarab.com/ is de site van het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
Op dinsdag 19 maart 2002 08:22 schreef KoekenBoes het volgende:
Ik heb gisteren een paar mooie foto's van een ondergaande zon bij een mooie ruwe zee met veel opspattend water aan de kust van Kaapstad (Zuid Afrika) genomen. Heb alleen geen webspace waar ik het neer kan kwakken. Iemand die zo vriendelijk wil zijn? Zoja: Wil je de foto's in groot- of klein formaat aangeleverd hebben?
Hiero: http://www.endoria.net/upload/
Kun je ze gratis hosten.. tot max 1MB per foto d8 ik..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coole service :)

ok, komen ze: allemaal gemaakt gisteren aan de kust van Kaapstad met m'n digital IXUS 300. NB: Ben vrij onervaren met foto's maken, maar vond onderstaanden wel goed gelukt. Als ze niet binnen de kwaliteit van dit draadje vallen haal ik ze wel uit de post weg. Maar zou wel graag opbouwende kritiek willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2798890311
Gewoon mooi plaatje, op zich is het natuurlijk niet zo moeilijk om van ondergaande zon een mooi plaatje te maken

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2324707358
2 bootjes tegen de ondergaande zon, vond het wel wat hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2597054633
Opspattend water

De komende 2 ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van; Door al het water in de lucht en de flits krijgen ze een beetje een schilderij effectje. En ik vind dat de woeste zee hier wel heel mooi naar voren komt :) Kan alleen niet kiezen welke van de 2 nou mooier is...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1849448305
Versie 1: Mooiere golf imo

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2350498218
Versie 2: Water spat mooier op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw: fotootjes zijn gecropt in mspaint (momenteel niks beters voorradig) eventuele grote versies zijn beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Op dinsdag 19 maart 2002 11:31 schreef KoekenBoes het volgende:
coole service :)

ok, komen ze: allemaal gemaakt gisteren aan de kust van Kaapstad met m'n digital IXUS 300. NB: Ben vrij onervaren met foto's maken, maar vond onderstaanden wel goed gelukt. Als ze niet binnen de kwaliteit van dit draadje vallen haal ik ze wel uit de post weg. Maar zou wel graag opbouwende kritiek willen hebben.

[afbeelding]
Gewoon mooi plaatje, op zich is het natuurlijk niet zo moeilijk om van ondergaande zon een mooi plaatje te maken
Probeer de horizon op 1/3 of op 2/3 van het beeld te houden (of anders, maar iig niet op 1/2)
[afbeelding]
2 bootjes tegen de ondergaande zon, vond het wel wat hebben
Ik vind de boten er niet zo mooi uit komen eigenlijk. Verder op zich een leuke foto
[afbeelding]
Opspattend water
kun je beter met een langere sluitertijd doen (1/30 of 1/15 met een vaste hand). Het lijkt nu te veel op zand of vuil
De komende 2 ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van; Door al het water in de lucht en de flits krijgen ze een beetje een schilderij effectje. En ik vind dat de woeste zee hier wel heel mooi naar voren komt :) Kan alleen niet kiezen welke van de 2 nou mooier is...

[afbeelding]
Versie 1: Mooiere golf imo

[afbeelding]
Versie 2: Water spat mooier op
Op zich leuke foto's, maar wel wat donker.

tip : post zulke foto's (experimenten enzo) in het andere topic, en als je de technieken echt onder de knie hebt, post ze dan hier.... (niet als negatieve kritiek bedoeld ofzow hoor....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:05 schreef Parlor_Inventor het volgende:

[..]

Probeer de horizon op 1/3 of op 2/3 van het beeld te houden (of anders, maar iig niet op 1/2)
[..]
k, zal ik voortaan op letten!
Ik vind de boten er niet zo mooi uit komen eigenlijk. Verder op zich een leuke foto
[..]
Leuke foto dus, maar niet 'een tandje hoger'? Zoniet, dan verwijder ik de link wel.
kun je beter met een langere sluitertijd doen (1/30 of 1/15 met een vaste hand). Het lijkt nu te veel op zand of vuil
[..]
Hmm... probleem is alleen dat dat met de IXUS naar mijn weten niet mogelijk is ;(
Op zich leuke foto's, maar wel wat donker.
Dat vond ik juist wel passen bij dat grauwe weer. In eerste instantie niet zo bedoeld, maar het resultaat vond ik toch wel verrassend. Moet nog wat oefenen om het flitsprincipe (hoe, wanneer wel, wanneer niet, welke) door te krijgen btw...
tip : post zulke foto's (experimenten enzo) in het andere topic, en als je de technieken echt onder de knie hebt, post ze dan hier.... (niet als negatieve kritiek bedoeld ofzow hoor....)
Negatieve kritiek leer ik ook van... Bedankt voor de tip iig

Laat even weten welke wel en welke niet in de topic passen dan verwijder ik de linkjes wel om de kwaliteit hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Die foto met dat uitspattend water lijkt inderdaad op modder (zand) dan echt water. Die wolken boven die scheepjes hebben veel ruis???. Ik kan je helaas geen tips geven van hoe het wel moet, ik heb nieteens een camera hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:49 schreef Timbos het volgende:
Die foto met dat uitspattend water lijkt inderdaad op modder (zand) dan echt water. Die wolken boven die scheepjes hebben veel ruis???. Ik kan je helaas geen tips geven van hoe het wel moet, ik heb nieteens een camera hehe :P
Ruis moet je niet op letten, komt door het croppen met mspaint :o Het gaat me meer om het plaatje als geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Foto als geheel is zeker mooi, zoals eerder vermeld lijkt het op een schilderij. Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 20:36 schreef DeX het volgende:
*2 close ups van een bij*
Met welke camera zijn deze gemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Komt door croppen?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2350498218

Dit KAN bijna niet door croppen komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? origineel ziet er stukken beter uit hoor...

Let wel op dat de kwaliteit wat minder was door alle waterdruppeltjes in de lucht (plus flitser gaf dat een beetje een apart effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 16:35
Ze reboq, heb je geld teveel ofzo, kun je mij niet een keer meenemen...

Earth is nice, heaven is better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Nu online
Wel laat ik ook eens een poging doen.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hugog/wrakklein.jpg

<edit>
Nu ik er trouwens naar zit te kijken heb ik een beter idee.
Als ik de foto nu eens met laag water maak en met een ondergaande zon?
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 08:59 schreef reboq het volgende:
[afbeelding]
Foto die ik maakte in dubai van het Burj al Arab hotel.
Het gaafst hotel waar ik ooit heb geslapen, http://www.burjarab.com/ is de site van het hotel.
Dit is idd een mooi shot van dat prachtige hotel, heb je misschien de originele ervan ? Dat zou namelijk wel leuk zijn:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Op maandag 18 maart 2002 16:42 schreef _Spark_ het volgende:
Hier een foto waar ik door editing een flink rood <-> z/w contrast in heb gebracht. Foto's als deze vind ik vaak al snel aanspreken vanwege het effect dat het onderwerp (in dit geval de paprikas) er ontzettend uit springen t.o.v de achtergrond. Dit komt uiteraard door de weinige scherptediepte. Aanvankelijk had ik de houten snijplank ook z'n originele kleur laten behouden, echter ik was toch meer gecharmeerd van de huidige situatie : alleen de paprikas in kleur.

[afbeelding]
hey das wel heel mooi, net een reclame shot :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu na een paar goeie foto's toch enig verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar leuke fototjes, dit zijn een van mijn eerste foto's. Ik vond ze wel leuk, komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2314886859

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2968121731

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3017682891

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1877757254

Gemaakt met Canon S40. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lekker toch een zonsondergang :P

Toen ik m'n Fujifilm finepix 1300 nog niet zo lang had heb ik deze foto gemaakt vanuit het zolderraam van het huis van m'n ouders, alles op de automaat met de standaard instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2448454473
Origineel: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2785754532

Nothing is impossible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Deze vond ik van de vakantie wel goed gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mental/AMERI002.jpg
En dit was de basis van de kerstkaart van vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mental/kerst2001_4.jpg

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Mooi helder verschil in kleur van blaadjes en bloemetjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.schennink/bee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ok, even gezocht...

Kan nu alleen de 320*240 versie's vinden, morgen ga ik wel ff opzoek naar de originelen...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tesla1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tesla2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tesla3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/tesla4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
He globbie, dis de eerste keer dat ik chromatische vervorming zie met een S30/S40/G2 >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2572654511

Ben toch benieuwd, de S30/40's staan er om bekend daar juist erg weinig last van te hebben.

Justmental, die holiday inn foto is wel heerlijk scherp! Heb je daar de grote versie toevallig van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zaterdag 23 maart 2002 13:03 schreef Yokozuna het volgende:
Justmental, die holiday inn foto is wel heerlijk scherp! Heb je daar de grote versie toevallig van?
Een 1280x960 heb ik daar nog van, maar dan is ie niet helemaal scherp meer.
Ik heb een inmiddels aardig verouderd toestel (Casio QV-7000SX).
Was voor die tijd heel aardig, maar kun je nu niet echt meer vergelijken met de huidige generatie.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Hmm, ben niet helemaal overtuigd dat dit 'een tandje hoger'-materiaal is, maar oordeel zelf:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/warffum3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 19:46 schreef LoneGunman het volgende:
Hmm, ben niet helemaal overtuigd dat dit 'een tandje hoger'-materiaal is, maar oordeel zelf:
[afbeelding]
Mooi plaatje; toch nog een paar tips of dingen die ik misschien anders had gedaan.

* Probeer de horizon niet in het midden van je foto te leggen. Dat levert vaak een saai landschap. Als je de zon dan ook nog precies in het midden plaatst wordt het wel erg symmetrisch. Kan mooi zijn, maar meestal niet. In jou foto maken de windmolens het alweer iets interessanter.
* Als (?) er nog extra zoom op je camera zit, had je die hier kunnen gebruiken. Zo maak je een leukere uitsnede. Zie ook het plaatje hieronder (wat imho al beter wordt):
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.kruisman/uitsnede.jpg
* Je hebt de foto volgens mij vanaf een weg genomen die naar 'rechtsboven' leidt; voor de windmolens langs dus. Het had misschien wel een aardig effect opgeleverd als je dichter bij zo'n windmolen was gaan staan; dan komen ze meer beeldvullend op je foto. Of kan je de zon er half achter laten verdwijnen of wat dan ook....
* Een panorama-foto had ook gekund:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.kruisman/pano.jpg

Verder zullen er nog wel veel meer tips zijn; maarja dit is alles wat ik met m'n half jaartje foto-ervaring kon bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:24 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Mijn favo fotografie-boek is 'De Kunst Van Het Fotograferen' van Time Life (uit 1981). Er staat geen enkel diafragmagetalletje of sluitertijd of ISO-instelling of whatever in, het gaat puur over de compositie en niets anders. Het begint met een casus over een beginnende fotograaf en een ervaren fotograaf die allebei door hetzelfde onderwerp geboeid worden en de resultaten die daaruit voorkomen (de fouten die de beginner maakt, de overwegingen die de prof maakt), vervolgens wordt uitgelegd hoe een goede compositie in elkaar zit (contour, structuur, vorm, kleur) en hoe je goed kunt reageren op het onderwerp, hoe je kunt spelen met het visuele evenwicht, enzovoorts. Het boek is echt (letterlijk en figuurlijk) een eye-opener geweest voor mij. Helaas is mijn digicam NOG niet binnen (:() dus ik kan hier nu geen foto's posten...

Het boek heb ik trouwens op een vlooienmarkt voor een gulden gekocht en is nu echt een van de waardevolste boeken die ik heb :)
heb je daar een isbn nummer van? klinkt erg interessant. (en kan het op bol.com zo snel niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

indeed, klinkt erg goed! gelijk weer zin om s naar de bieb te gaan :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Met mijn nieuwe C2040z gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2210915243%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Op maandag 25 maart 2002 00:11 schreef Vision het volgende:

[..]

heb je daar een isbn nummer van? klinkt erg interessant. (en kan het op bol.com zo snel niet vinden)
ISBN heb ik niet zo bij de hand, en met google krijg ik twee hits, dus ik denk dat het boek al een tijd uit productie is. Ik zal vanavond thuis ff kijken wat het ISBN is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 22:39 schreef zteph het volgende:

[..]

Mooi plaatje; toch nog een paar tips of dingen die ik misschien anders had gedaan.

[..]
Inderdaad, je hebt inderdaad wel een paar punten van aandacht. Toen ik de foto's terug keek had ik deze punten ook al in m'n achterhoofd: volgende keer ff beter/anders. Maar bekijk ook deze eens, uit dezelfde serie:

1 - 2 - 3 - 4

(3 was de foto die ik gepost had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Goed, nog maar eens een 'inzending'...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/beeld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:53 schreef Parlor_Inventor het volgende:

ISBN heb ik niet zo bij de hand, en met google krijg ik twee hits, dus ik denk dat het boek al een tijd uit productie is. Ik zal vanavond thuis ff kijken wat het ISBN is.....
het boek zal idd wel uit de handel zijn, maar ja, niet geschoten is altijd mis :)

alvast bedankt voor het opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een van mijn laatste foto's die met deze oude Pentacon (met Pentax lens) worden genomen. Wat zag ik, daar stond mijn scanner naast mijn pc weg te rotten tussen de roestende blikjes Golden Power!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2295042379

Je kunt goed zien dat hij net niet recht genomen is (zie de linkerkant van de toren) en de witbalans stond redelijk verkeerd ingesteld. Maar de compositie sprak me achteraf wel aan (gewoon een simpel symetrisch perspectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een plaatje uit San Fransisco, genomen met een eenvoudig 35mm compact-cameraatje met nul komma nul instelmogelijkheden; ingescand met 200 dpi, een beetje verkleind, geblurd en weer verscherpt, met een tikje gamma correctie. Voila:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_9/132/tutututaatutu/images/alcatraz.jpg

't Was natuurlijk een toevalstreffer, maar ik vond hem (qua compositie) wel erg mooi. En het is nogal een symbolisch plaatje ook: een meeuw (als symbool van vrijheid) op een amerikaanse vlag met de gevangenis Alcatraz op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 02:37 schreef MORA het volgende:
Hier een plaatje uit San Fransisco, genomen met een eenvoudig 35mm compact-cameraatje met nul komma nul instelmogelijkheden; ingescand met 200 dpi, een beetje verkleind, geblurd en weer verscherpt, met een tikje gamma correctie. Voila:

[afbeelding]

't Was natuurlijk een toevalstreffer, maar ik vond hem (qua compositie) wel erg mooi. En het is nogal een symbolisch plaatje ook: een meeuw (als symbool van vrijheid) op een amerikaanse vlag met de gevangenis Alcatraz op de achtergrond.
Inderdaad een erg mooi plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Op woensdag 27 maart 2002 02:37 schreef MORA het volgende:

[afbeelding]

mooi!

ik zie het meer als een prachtig sarcastisch plaatje, dat de hypocrisie toont van de Amerikaanse samenleving: vrijheid en onvrijheid!

toevalstreffer of niet, hij is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Op maandag 25 maart 2002 00:11 schreef Vision het volgende:

[..]

ISBN 90 6182 660 8
"De Kunst Van Het Fotograferen"
Time Life, 1982, vertaald uit het engels, originele uitgave uit 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum:
ik zie het meer als een prachtig sarcastisch plaatje, dat de hypocrisie toont van de Amerikaanse samenleving: vrijheid en onvrijheid!
Ja, dat ben ik helemaal met je eens; ik vind het wat dat betreft ook een erg dubbelzinnig plaatje. Hij is alleen een beetje te donker, maar dat komt ook door de matige kwaliteit van de oorspronkelijke afdruk. Ik ga binnenkort toch maar eens een digicam aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 23:29
Hoe voorzie ik een post van een afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op woensdag 27 maart 2002 15:47 schreef mploeger het volgende:
Hoe voorzie ik een post van een afbeelding?
code:
1
[img]url van het plaatje.jpg[/img]

show us them pics!!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Op woensdag 27 maart 2002 15:43 schreef MORA het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik helemaal met je eens; ik vind het wat dat betreft ook een erg dubbelzinnig plaatje. Hij is alleen een beetje te donker, maar dat komt ook door de matige kwaliteit van de oorspronkelijke afdruk. Ik ga binnenkort toch maar eens een digicam aanschaffen.
Yep, mooie foto, maar zonde van de ansichtkaart-kwaliteit.... Misschien dat het helpt als je het originele negatief eens een keer bij een beter fotolab af laat drukken op 18x24 ofzo.... Kost wel wat, maar dan haal je wel uit het negatief wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parlor_Inventor:
Yep, mooie foto, maar zonde van de ansichtkaart-kwaliteit.... Misschien dat het helpt als je het originele negatief eens een keer bij een beter fotolab af laat drukken op 18x24 ofzo.... Kost wel wat, maar dan haal je wel uit het negatief wat er in zit.
Ja, ik zal inderdaad nog eens proberen een betere afdruk te laten maken. De scankwaliteit kan overigens ook nog wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guider
  • Laatst online: 10:58
Een plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/rz/r1/1/49/80/28914980zPipbdRUwR_ph.jpg

Dit is in Den Bosch toch???? Achter het station. Ik vindt dat namelijk een heel erg strak gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 12:14 schreef Parlor_Inventor het volgende:

[..]

ISBN 90 6182 660 8
"De Kunst Van Het Fotograferen"
Time Life, 1982, vertaald uit het engels, originele uitgave uit 1981
Origineel stamt uit 1971, is overigens nog steeds verkrijgbaar in het Engels, onder meer bij
http://www.photobooksonline.com/books/timelife.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Dag mede-amateur-fotografen,

Ik ben benieuwd naar wat men hier zoal aan goede portretfotos heeft weten te schieten. Ik heb gemerkt dat het erg belangrijk is dat je je verzekert van een goede lichtval, anders krijg je (naar mijn mening) nogal snel een 'vlak' gezicht. Ook is me opgevallen dat een beetje met de kleuren, levels, curves etc spelen vaak een nog beter resultaat kan opleveren.

Vel jullie oordeel, ik wil graag weten wat ik beter had kunnen doen bij onderstaande portretfotos van mijn vriendinnetje.De 2e foto vond ik interessant vanwege de wat minder voorkomende compositie.

Afbeeldingslocatie: http://cam069209.student.utwente.nl/tweakers/portret1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cam069209.student.utwente.nl/tweakers/portret2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/meuk/maan.jpg

Ok, mijn 1e poging. De maan @ 20:00 vanavond
Genomen vanuit onze badkamer...

*D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 20:12 schreef WHiZZi het volgende:
[foto]

Ok, mijn 1e poging. De maan @ 20:00 vanavond
Genomen vanuit onze badkamer...

*D
Deze foto had je ook hier [topic=426753/24/25] neer kunnen zetten want zo bijzonder vind ik hem niet.

Oja, je link doet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Op woensdag 27 maart 2002 19:48 schreef _Spark_ het volgende:
Dag mede-amateur-fotografen,

Ik ben benieuwd naar wat men hier zoal aan goede portretfotos heeft weten te schieten. Ik heb gemerkt dat het erg belangrijk is dat je je verzekert van een goede lichtval, anders krijg je (naar mijn mening) nogal snel een 'vlak' gezicht. Ook is me opgevallen dat een beetje met de kleuren, levels, curves etc spelen vaak een nog beter resultaat kan opleveren.

Vel jullie oordeel, ik wil graag weten wat ik beter had kunnen doen bij onderstaande portretfotos van mijn vriendinnetje.De 2e foto vond ik interessant vanwege de wat minder voorkomende compositie.

[afbeelding]

[afbeelding]
lichtval is mooi, de uitsnede zou ik zelf wat groter genomen hebben, maar wie ben ik... Dit heeft op zich ook wel weer wat.

Vuistregel voor portretten is een brandpuntsafstand van 2x de diameter van het negatief (de ccd), dus een equivalent van 85mm op kleinbeeld, omdat je een persoon meestal bekijkt op 2 keer de diameter van zijn/haar gelaat, en zodoende krijg je het juiste perspectief. Neem je een kortere brandpuntsafstand dan krijg je vertekende lichaamsdelen (grote neus, kleine oortjes), gebruik je een langer brandpunt, dan begint alles te vervlakken. Verder is het belangrijk dat je het model objectief kunt bekijken. Een foto van je eigen vriendin of iemand anders die je goed kent of waar je veel van houdt, is natuurlijk *altijd* mooi, omdat het diegene is die op die foto staat. Je moet dus op het technische vlak min of meer afstand doen van je gevoelens, en toch het gevoel wat je over diegene hebt vast proberen te leggen in de foto. Tis iig een leuk onderwerp. Zelf heb ik het nog nooit echt gedaan door gebrek aan een onderwerp :) :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Ik krijg opeens weer inspiratie....es ff een zeker iemand proberen over te halen :P
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.