Ook Friaco begint in de uren te snijden...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02
Geachte ThuisNet Abonnee,

FRIACO heeft het internet abonnement ThuisNet ontworpen als een particuliere dienst voor een laag vast bedrag per maand, gebaseerd op een redelijk gemiddeld gebruik van het Internet. Dit heet ook wel een : Fair Use Policy. FRIACO mag bandbreedte - capaciteit inkopen bij KPN voor een vast bedrag per maand. Per kanaal kan deze capaciteit in redelijkheid gebruikt worden door verschillende gebruikers overdag en 's-avonds. Nu is het probleem dat die verhouding niet in de pas loopt.
Er hebben zich in korte tijd veel meer ThuisNetters aangemeld dan ZakenNetters. FRIACO is dus, ook in het belang van alle ThuisNetters, dringend op zoek naar ZakenNet abonnees die voor ? 110,92 (excl. BTW) per maand overdag van 08.00 tot 19.00 uur toegang tot Internet kunnen verkrijgen. Iedereen die de komende twee maanden een ZakenNetter bij FRIACO aanmeldt krijgt zijn ThuisNet abonnement de volgende twee maanden GRATIS !
Verschillende abonnementen werken ook alleen als er een relatief groot aantal gebruikers op verschillende tijden toegang wenst tot Internet. Als je een lijn moet delen moet je eigenlijk afspraken maken om er om de beurt gebruik van te maken. Met een grote groep gebruikers kun je over voldoende lijnen beschikken zodat er altijd wel eentje vrij is,zoniet dan moet je iets later nog een keer inbellen en dan moet het al raar lopen als je er na en paar keer niet op komt. Voorlopig hebben we voldoende ThuisNetters en krijgt iedereen nog 1 op 1 toegang maar dat moet dus binnenkort veranderen. Analyse van de gegevens over de eerste maanden geeft namelijk aan dat een groot aantal ThuisNetters ver boven het gemiddelde gebruik zit, waardoor deze dienst verliesgevend wordt.
Zolang de verhouding tussen ZakenNet en ThuisNet niet in balans is zal het gebruik van ThuisNet tot een minimum beperkt moeten worden. Zoek toegang tot het Internet binnen redelijke grenzen. Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan. FRIACO zal dit de komende dagen gaan bijhouden en zal zich bij elke ThuisNetter die bovenmatig gebruik maakt van internet-toegang helaas moeten beroepen op artikel 11 lid E van de algemeen voorwaarden:

""Friaco heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van haar netwerk en/of haar overige technische faciliteiten of ter bescherming van de kwaliteit en beschikbaarheid van de Friaco diensten) beperkingen te stellen aan het gebruik of toegang tot de Friaco diensten door de gebruiker, een en ander zonder dat Friaco tot enige vergoeding is gehouden. Als Friaco de gebruiker de toegang tot de Friaco diensten onthoudt, zal zij, indien redelijkerwijs mogelijk, de Gebruiker daarvan tenminste twee werkdagen van tevoren per e-mail op de hoogte stellen.""

Wij hopen oprecht dat U het gezamenlijke belang van een fair use policy inziet en er op tijd voldoende ZakenNetters bij komen. FRIACO zal alles doen om dit systeem in de lucht te houden, maar niemand zal ons kwalijk nemen dat we geen verliezen kunnen blijven accepteren.

Met vriendelijke groet

het FRIACO-team

*ZUCHT* KPN schiet nou op met dat ADSL....

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

haha... hoe voorspelbaar! :+

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
tja.. net of meneer KPN weer langs is gekomen om Friaco weer eens een rekening aan te bieden.. :(

KPN = SICK

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ja dit gaat echt de verkeerde kant OP :( :( :(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan.

euhm 1 uur per dag :?
ik wil niet veel zeggen maar dan is internetten via de KPN uiteindelijk nog goedkoper ook.

Ach ik geef FRIACO nog een maand en dan kent ook deze dienst een urenlimiet of zal helemaal niet meer bestaan.

En dan ga ik over op Ladot Allday ISDN *D

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 17:35 schreef the_undertaker het volgende:
Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan.

euhm 1 uur per dag :?
ik wil niet veel zeggen maar dan is internetten via de KPN uiteindelijk nog goedkoper ook.

Ach ik geef FRIACO nog een maand en dan kent ook deze dienst een urenlimiet of zal helemaal niet meer bestaan.

En dan ga ik over op Ladot Allday ISDN *D
Een uur tsja das wel erg weinig inderdaad :'( . maar ik denk inderdaad ook dat het naief is om te denken dat friaco nog lang gaat bestaan :( :( ... Maar ja wat wil je ik heb ze al zovaak gemailt/gebelt en ze schrijven maar geen geld af |:(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

hehe lol ik had dezelfde minuut dit topic ook gestart
[topic=437254/1/50]
:)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Oftewel: flatfee internet in Nederland is gewoon niet mogelijk voor een fatsoenlijk bedrag.

En de oorzaak: KPN rekent te hoge tarieven door voor de flat-fee ISP's.

Zolang dat nog niet verandert komt het gewoon niet van de grond in Nederland.

:7.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

dubbel post |:(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 12 maart 2002 17:45 schreef G4s het volgende:
dat zegt hij zelf toch al joh
dat is pas |:(

• Ibbelz
Op dinsdag 12 maart 2002 17:48 schreef Attilla het volgende:

[..]

Hij is het ook zelf die het zegt wel voor de 2e keer maar toch .. |:(
Op dinsdag 12 maart 2002 17:44 schreef G4s het volgende:
hehe lol ik had dezelfde minuut dit topic ook gestart
[topic=437254/1/50]
:)
Op dinsdag 12 maart 2002 17:45 schreef G4s het volgende:
You see ...

Verwijderd

ik denk dat Wanadoo en Friaco beter hun diensten op de volgende manier op de markt hadden kunnen brengen:

"onbeperkt internet tegen een vast tarief per maand mits u niet inbeld"

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:48 schreef Attilla het volgende:

[..]

DAt bedoel ik niet |:(
ik had zelf een dubbelpost in dit topic |:(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Niet meer dan 1 uur per dag te internetten?

Ik geloof dat ik maar eens alle papieren onder de loep ga nemen en wellicht mijn rechtsbijstandsverzekering ga inschakelen. FRIACO mag wellicht wel volgens hun voorwaarden gaan snijden hier en daar hun voorwaarden zijn absoluut niet heilig en daarnaast moet Netsource leveren wat ze beloven met het FRIACO ThuisNet abbo: "Flatfee Internet van 18:00 tot 08:00".

FlatFee internet is geen 1 uur per dag. Mocht iemand daardoor afgesloten worden dan heb ik zo'n vermoeden dat dit wel in strijd is met de consumentenwetgeving. FRIACO komt duidelijk de afspraken niet na.

Het is geen gratis dienst. Ik betaal 30 Euro per maand. Als FRIACO mij ineens gaat 'verplichten' maximaal 1 uur per dag gebruik te maken van een dienst waarvoor ik 30 Euro betaal, dan levert FRIACO niet de afgesproken goederen waarvoor we een contract zijn aangegaan.

EDIT: Hmmm es ff kijken. Op de papieren staat bij ThuisNet duidelijk "ONBEPERKT INTERNET". Nou kan FIRACO wel van alles in hun voorwaarden hebben staan maar deze voorwaarden zijn helemaal niet heilig zoals ik zal.. ik betaal voor onbeperkt Internet en ik mag dan maar 1 uur per dag internetten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 12 maart 2002 18:08 schreef tazzman het volgende:
Niet meer dan 1 uur per dag te internetten?

Ik geloof dat ik maar eens alle papieren onder de loep ga nemen en wellicht mijn rechtsbijstandsverzekering ga inschakelen. FRIACO mag wellicht wel volgens hun voorwaarden gaan snijden hier en daar hun voorwaarden zijn absoluut niet heilig en daarnaast moet Netsource leveren wat ze beloven met het FRIACO ThuisNet abbo: "Flatfee Internet van 18:00 tot 08:00".

FlatFee internet is geen 1 uur per dag. Mocht iemand daardoor afgesloten worden dan heb ik zo'n vermoeden dat dit wel in strijd is met de consumentenwetgeving. FRIACO komt duidelijk de afspraken niet na.

Het is geen gratis dienst. Ik betaal 30 Euro per maand. Als FRIACO mij ineens gaat 'verplichten' maximaal 1 uur per dag gebruik te maken van een dienst waarvoor ik 30 Euro betaal, dan levert FRIACO niet de afgesproken goederen waarvoor we een contract zijn aangegaan.

EDIT: Hmmm es ff kijken. Op de papieren staat bij ThuisNet duidelijk "ONBEPERKT INTERNET". Nou kan FIRACO wel van alles in hun voorwaarden hebben staan maar deze voorwaarden zijn helemaal niet heilig zoals ik zal.. ik betaal voor onbeperkt Internet en ik mag dan maar 1 uur per dag internetten.
:Z rechtsbijstand?? doe je best dan zetten ze de hele dienst stop

maar het is idioot natuurlijk, waarom laten ze dan eerst zoveel thuisgebruikrse toe ?????? de onbenullen.....

Verwijderd

"Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan."

Ik internet gemiddeld 4 uur per dag via Friaco en in het weekend wel meer, dus als ik dat zo doe, dan wordt ik afgesloten?!

Denk dat Friaco 't nog maximaal een maand uithoud, ze "schreeuwen" om zakennetters.
Maar vinden ze 't gek dat 't verliesgevend is; heb sinds dat ik Friaco kreeg (16 dec) pas 1x hoeven te betalen?!:?

Maarre, dat Ladot is dat niet alleen voor zakelijk gebruik?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:15 schreef Ra2gamer het volgende:
"Probeer gemiddeld niet meer dan ruim een uur per dag internet op te gaan."

Ik internet gemiddeld 4 uur per dag via Friaco en in het weekend wel meer, dus als ik dat zo doe, dan wordt ik afgesloten?!

Denk dat Friaco 't nog maximaal een maand uithoud, ze "schreeuwen" om zakennetters.
Maar vinden ze 't gek dat 't verliesgevend is; heb sinds dat ik Friaco kreeg (16 dec) pas 1x hoeven te betalen?!:?

Maarre, dat Ladot is dat niet alleen voor zakelijk gebruik?
nee ook voor particulieren

---

Geachte the_undertaker,

Bedankt voor uw interesse in Ladot ISDN All Day!
Het betreft inderdaad een 24/7 abonnement maar met een fair use policy, wat inhoudt dat wij ervan uitgaan dat u de lijn "normaal" gebruikt. Indien u bijvoorbeeld 24/7 hele zware bestanden aan het downloaden bent, krijgt u an ons een berichtje dat u teveel data gebruikt.

De verbinding wordt niet verbroken na een bepaalde tijd. U kunt de computer de gehele dag aanlaten staan, verbonden met het internet!

Bijgaand stuur ik u de specificaties, prijzen en het contract van Ladot ISDN All Day!

Mocht u vragen hebben, dan kunt u mij altijd bereiken op onderstaande gegevens!

Met vriendelijke groet,

Ladot Nederland B.V.
Museumplein 17
1071 DJ Amsterdam
The Netherlands
T : +31 (0) 20 - 578 77 00
F : +31 (0) 20 - 578 77 03
M: +31 (0) 6 - 202 492 75
---

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Waar het om gaat is dan men niet mensen zomaar kan gaan afsluiten als ze meer dan 1 uur per dag Internetten terwijl er betaald is voor onbeperkt Internet. Dit is een vorm van contractbreuk waar de algemene voorwaarden niet direct op toepasbaar zijn. Mocht er inderdaad een aantoonbaar wangedrag te bespeuren zijn - binnnen de limieten van het originele ThuisNet abbo - dan kan FRIACO optreden.

Men kan echter niet zomaar met een "take it or leave it" houding de gebruikers verplichten maar maximaal 1 uur per dag online te zijn als men betaald voor een abbo met "Onbeperkt Internet van 18:00 tot 08:00".

Ik zal mijzelf niet onderdruk laten zetten door FRIACO, sluiten ze mij af - dan bel ik gewoon wel in met via KPN en Demon.

Kennelijk willen ze toch al van ThuisNet af. Dat FRIACO zelf niet genoeg zakelijke gebruikers kan vinden zou niet het probleem moeten zijn van de overige gebruikers. Dat ze de toestroom op ThuisNet hebben afgesloten, dat is begrijpelijk. Maar nu mensen gaan dwingen maar 1 uur per dag online te kunnen zijn gaat veel te ver. Zelfs HomeTime met z'n 80 uur is nog redelijk vergeleken hier mee. (~ 2.6 uur per dag op basis van 30 dagen/maand.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• xxxMaverick
weet je wat nou het ECHT lullige is???

friaco heeft een 'beltegoed' van 45 euro

storneren is dus ook niet makkelijk omdat ze al een buffer instellen hiervoor

Verwijderd

Friaco kan het dan beter Smartpack 30 gaan noemen, en bij Wanadoo ben je dan met dat Smartpack ook nog eens goedkoper uit.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:44 schreef Nestor het volgende:
Oftewel: flatfee internet in Nederland is gewoon niet mogelijk voor een fatsoenlijk bedrag.

En de oorzaak: KPN rekent te hoge tarieven door voor de flat-fee ISP's.

Zolang dat nog niet verandert komt het gewoon niet van de grond in Nederland.

:7.
Het bedrag is wel fatsoenlijk alleen willen wij nederlanders voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
De brief van friaco is duidelijk, ze hebben gewoon wat meer zakelijke gebruikers nodig om de kosten te verdelen.

Omdat jullie de boel tot het laatste willen uitmelken, zullen de kosten die KPN rekent altijd te hoog zijn.

Begin bij je zelf, neem een duurder abbonement, geef eens het voorbeeld.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ches,

Je praat echt grote onzin. Ik wil best iets meer betalen per maand maar waarom zou ik een ZAKELIJK abbo nemen.. als ik OP KANTOOR ZIT van 09:00 tot 19:00? Dan heb ik er toch niets aan?

Als ik dat Zakelijk abbo moet nemen om FRIACO dusdanig te spekken dat ze het ThuisNet abbo aanhouden, dan vind ik dat belachelijk!

Bij LaDot heb je 24/7 ISDN Flatfee voor 119 Euro per maand. Dat is goedkoper dan een FRIACO Zakelijk + ThuisNet Abbo.

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 18:25 schreef CheS het volgende:

[..]

Het bedrag is wel fatsoenlijk alleen willen wij nederlanders voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
De brief van friaco is duidelijk, ze hebben gewoon wat meer zakelijke gebruikers nodig om de kosten te verdelen.

Omdat jullie de boel tot het laatste willen uitmelken, zullen de kosten die KPN rekent altijd te hoog zijn.

Begin bij je zelf, neem een duurder abbonement, geef eens het voorbeeld.
halloooooooooooo als je friaco neemt dan ga je er toch vanuit dat van 18.00 tot 24.00 ofzo geen probleem is mag ik hopen????????????

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:28 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

halloooooooooooo als je friaco neemt dan ga je er toch vanuit dat van 18.00 tot 24.00 ofzo geen probleem is mag ik hopen????????????
blijkbaar wel ;)
ze zijn pas tevreden als je niet meer inbeld :+

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof dit nieuws is, dit had je natuurlijk wel aan kunnen zien komen hé.

Zou pas raar opgekeken hebben als ze dit NIET deden.

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik vind 1 uur per dag voor een Flatfee abbo van 18:00 - 08:00 een beetje verder gezocht dan redelijk is.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:33 schreef wildhagen het volgende:

ben ik met je eens... maar een limiet van 1 uur vind ik wel een beetje overdreven.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:27 schreef tazzman het volgende:
Ches,

Je praat echt grote onzin. Ik wil best iets meer betalen per maand maar waarom zou ik een ZAKELIJK abbo nemen.. als ik OP KANTOOR ZIT van 09:00 tot 19:00? Dan heb ik er toch niets aan?

Als ik dat Zakelijk abbo moet nemen om FRIACO dusdanig te spekken dat ze het ThuisNet abbo aanhouden, dan vind ik dat belachelijk!

Bij LaDot heb je 24/7 ISDN Flatfee voor 119 Euro per maand. Dat is goedkoper dan een FRIACO Zakelijk + ThuisNet Abbo.
Je hebt mij niet horen zeggen dat je 'hun' zakelijke abbonement moet nemen
Neem dan een andere provider LaDot zoals je zelf aangeeft!!!!!!! Dan kunnen de mensen die beperkt inbellen en online zijn wel voor een schappelijke prijs gebruik blijven maken van de dienst van friaco.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 12 maart 2002 18:39 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

ben ik met je eens... maar een limiet van 1 uur vind ik wel een beetje overdreven.
Had iedereen toch beter bij Hometime kunnen blijven.

Maarja, je kan nu niet meer terug, want je kan daar niet meer voor inschrijven.

Wel lullig voor degenen die net hadden opgezegd.

Virussen? Scan ze hier!

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 18:33 schreef wildhagen het volgende:

pfffffff. 1 uur? get real.....

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 18:43 schreef CheS het volgende:

[..]

Je hebt mij niet horen zeggen dat je 'hun' zakelijke abbonement moet nemen
Neem dan een andere provider LaDot zoals je zelf aangeeft!!!!!!! Dan kunnen de mensen die beperkt inbellen en online zijn wel voor een schappelijke prijs gebruik blijven maken van de dienst van friaco.
WORDT WAKKER!! 1 UUR!!!! :r

Verwijderd

Allemaal speculaties, het lijkt me niet reeel een limiet van 1 uur, dan kunnen ze 3 kwart van hun leden er af gooien. Ik gok dat de limiet ergens rond de 3 a 4 uur komt te liggen. Ben wel benieuwd wie de eerste is die er afgetrapt word en hoeveel uur ie erop heeft gezeten. Aan de hand daarvan kun je dan een rode zone vast stellen, waar je beter niet in kunt komen. Wie wil er voor proefkonijn spelen? >:)

Verwijderd

ik ga dus echt niet 1 uur per dag op internet, ik zit er nu al bijna 1 uur op, en ik w8 zeker totdat mn navy seals q3 mod binnen is (nog 3 uur)...

stelletje hufters daar.. :(

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:43
Ik heb die bastards vanmiddag eens ff teruggemailed, *ZUCHT*, ik zit hier midden in een weiland met mijn 28k modempje waar men nog nooit van kabel/adsl heeft gehoort.. "KILL KPN!!!" :(

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Ik heb ff zitten rekenen. Als je er van uit gaat dat er 5 weekenden in een maand van 30 dagen zit en dan in de daluren 1 uur inbelt dan ben je +/- €21,- kwijt (zonder starttarief). N.B. Friaco thuisnet kost €30,-

Wat is dit voor onzin. Waarvoor denken ze dat ik dat abonnement heb genomen? Zodat ik tenminste zo'n 3 uur per avond online kan zijn zonder elke keer te moeten denken aan mijn telefoonkosten. Erg naieve berekeningen hebben ze daar gehouden zeg. Ze hadden beter eerst die zakelijke abonnementen kunnen aanbieden.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Ik heb Friaco ook gemaild, want dit slaat nergens op limiet van 1 uur per dag....:(

Ik woon hier in een gemeente met 20000 inwoners, en nog steeds geen kabel, in een aangrenzende gemeente (4000 inwoners) hebben ze al wel kabel:(

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:59 schreef Lilacrazor het volgende:
Ik heb die bastards vanmiddag eens ff teruggemailed, *ZUCHT*, ik zit hier midden in een weiland met mijn 28k modempje waar men nog nooit van kabel/adsl heeft gehoort.. "KILL KPN!!!" :(
Neem dan een 56K modem gaat het al weer 2 x zo snel ;)

Heb jij ook een extra lijntje van de buren, met een haspeltje ??

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:46 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

WORDT WAKKER!! 1 UUR!!!! :r
Is voor me OPA meer dan genoeg, neem dan LaDot Gaap

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Tsja mooi kl*te dit, maar het was te verwachten. Friaco had btw van te voren ook even 5 minuten kunnen nadenken om dit te kunnen voorspellen. Ik ben door de week per avond wel een paar uur online, en in het weekend nog wat meer uurtjes. Moet kunnen, daar betaal ik ook voor...

Verwijderd

Even zonder dollen.
Alle ISP's die Flatfree aanbieden of aangeboden hebben redden het niet.

1 ze trekken altijd die gebruikers die ze eigenlijk liever niet willen.
2 De gebruikers die ze wel willen de zakelijke gebruikers zitten hier nou juist niet echt op te wachten ivm snelheid ed.
Dus eigenlijk is het nooit winstgevend te maken op deze manier toch ?

Dus wat zouden jullie dan willen betalen voor hoeveel uur online, mischien is het makkelijker om hier eens met een groep over na te denken en dan een voorstel richting Radar,kassa en consumentenbond te sturen.

Mischien dat er op deze manier wel aandacht voor komt.

Al heb ik mijn twijfels want de nieuwkomers zouden toch niet met de ogen dicht hebben gekeken naar hun voorgangers........

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 19:16 schreef CheS het volgende:

[..]

]

ben je een 12 jarige kleuter die niet kan tellen? kpn is dus goedkoper.......case closed

Verwijderd

Ik vond van mezelf dat ik al vrij 'aardig' was voor FRIACO.

Eerste dagen heb ik verbinding steeds open laten staan van 18:00 to 8:00, nu sluit ik em af als ik em niet gebruik en in download geen films meer.

Is wel redelijk dat ze een limiet ofzo gaan instellen, maar 1 uur!! |:(

Is er nix wat we er tegen kunnen doen?
Emailactie ofzo?

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ja... was te verwachten...

Misschien komt superweb nog met een leuk aanbod ?? :+

Eat my shorts !

Verwijderd

Nou dat gaat ook niet lang meer door dus !! Heb het nu vanaf 15 dec nooit geen problemen. Was er echt heel blij mee. Ja ik ben niet van plan zakennet te gaan nemen is me net iets te duur ! Maar ja eens kijke of ik het nog wat mensen kan aansmeren :P. Nou nu maar afwachten wat het gaat worden. Hoop het beste maar ja schat het nog een maand en dan zal het wel gebreurd wezen.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

klown

geek

Op dinsdag 12 maart 2002 19:27 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

]

ben je een 12 jarige kleuter die niet kan tellen? kpn is dus goedkoper.......case closed
Komt die kleuter weer om de hoek kijken :7
Zet zelf ergens een forum op waar je lekker kan flamen ofzo *D

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

kut netsource
ze denken dat ze alles kunnen maken
ik schrok me de tering toen ik het meeltje kreeg joh

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:27 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

]

Begrijp ik niet waar je je zo druk om maakt.... |:(

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 19:51 schreef klown het volgende:

[..]

Komt die kleuter weer om de hoek kijken :7
Zet zelf ergens een forum op waar je lekker kan flamen ofzo *D
er lopen er hier ook zoveel rond, ze moetne eens nadenken

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:53 schreef -D-Jay- het volgende:
kut netsource
ze denken dat ze alles kunnen maken
ik schrok me de tering toen ik het meeltje kreeg joh
Ja ik ben echt niet van plan me aan die 1 uur te gaan houden dan sluiten ze me maar af. 1 uur is belachelijk. Dus we zullen wel zien ! Ik zal effe wat mensen die eventueel wel wat aan thuis net hebben een mail sturen maar verder verander ik niks ik gebruik het 4 uurtjes per dag en dta moet kunne voor 30 euro !

• DutchCommando
  • Laatst online: 18:41
Op dinsdag 12 maart 2002 19:16 schreef CheS het volgende:

[..]

Aan alle zinnen van CheS is te merken dat de KPN klantvriendelijk is! NOT! |:(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik ook ThuisNet voor MAXIMAAL 4 uurtjes per dag. Aangezien ik 30 EURO betaal voor ELKE DAG 18:00 - 08:00 en het hele weekend vind ik dat FRIACO gewoon hun mond moeten houden.

Fair Use Policy??

FRIACO biedt volgens hun ThuisNet abbo per dag dus 14 UUR ONBEPERKT Internet (00:00 - 08:00, 18:00 - 23:59). Ik gebruik daarvan maar 4 UUR per DAG. Blijft er 10 uur over.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:01 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

er lopen er hier ook zoveel rond, ze moetne eens nadenken
KPN - BelBasis KPN - BelBasis met voordeelnummer
Starttarief 3,50 3,15
Piektarief 2,80 2,52
Daltarief 1,50 1,35
Nachttarief 1,00 0,90
Weekendtarief 1,00 0,90
* 1 uurinternetten 1,17 1,05

* 1 uur internetten staat voor: 3 x starttarief + 20 min. piektarief + 20 min. daltarief + 20 min. nacht/weekendtarief.

Jij kan zo goed rekenen he, nou ok.
Reken dan even voor me uit wat ik per maand kwijt ben als ik gewoon via KPN inbel. 24/7 online met ongeveer 10 disconnects per maand.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:11 schreef Piepeltjes het volgende:

[..]

Aan alle zinnen van CheS is te merken dat de KPN klantvriendelijk is! NOT! |:(
Dat de KPN klant vriendelijk is! nee zeker niet.

Heeft niet echt iets met onvriendelijkheid te maken, maar verklaar je nader.
Of verwacht je dat ik omdat ik bij KPN werkt alle andere ISP's moet afkraken, nee dus.

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 20:14 schreef CheS het volgende:

[..]

KPN - BelBasis KPN - BelBasis met voordeelnummer
Starttarief 3,50 3,15
Piektarief 2,80 2,52
Daltarief 1,50 1,35
Nachttarief 1,00 0,90
Weekendtarief 1,00 0,90
* 1 uurinternetten 1,17 1,05

* 1 uur internetten staat voor: 3 x starttarief + 20 min. piektarief + 20 min. daltarief + 20 min. nacht/weekendtarief.

Jij kan zo goed rekenen he, nou ok.
Reken dan even voor me uit wat ik per maand kwijt ben als ik gewoon via KPN inbel. 24/7 online met ongeveer 10 disconnects per maand.
jezus lees eens man, we hebben het hier helemaal niet over 24/7 opletten voordat je blaat......

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:31 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

jezus lees eens man, we hebben het hier helemaal niet over 24/7 opletten voordat je blaat......
Volgens mij verwijs ik naar het eerder in deze topic genoemde LaDot van 119 euro als alternatief welke 24/7 is.

Dus mischien zou je iets beter op moeten letten.

Kleuter, blaten wat jij wil

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ches,

Zou een flatfee dienst op basis van ISDN niet iets zijn voor KPN? Met een 24/7 en 'avond abbo'? Ik zou daar best 60 euro per maand voor willen betaal voor een avond abbo zoals ThuisNet.

Verwijderd

Ik wil gewoon een provider om in de avond wat te i-netten voor niet meer als 45 euro p/m. Daarom heb ik friaco ook genomen maar als ik et zo zie moet ik weer andere alternatieven zoeken ;(

Wat kan je nou nog meer nemen met isdn voor niet meer als 45 euro per/maand en dat je gewoon wat in de avond kan i-nette :? Kabel of adsl is niet mogelijk in dit stinkoort |:(

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:48 schreef tazzman het volgende:
Ches,

Zou een flatfee dienst op basis van ISDN niet iets zijn voor KPN? Met een 24/7 en 'avond abbo'? Ik zou daar best 60 euro per maand voor willen betaal voor een avond abbo zoals ThuisNet.
Daar zal vast wel eens over gesproken zijn.
Ik denk niet dat de OPTA hiermee accoord zou gaan.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:05

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 12 maart 2002 20:40 schreef CheS het volgende:

[..]

Volgens mij verwijs ik naar het eerder in deze topic genoemde LaDot van 119 euro als alternatief welke 24/7 is.

Dus mischien zou je iets beter op moeten letten.

Kleuter, blaten wat jij wil
Mag wel een beetje vriendelijker hier ;)

Maar een 24/7 dienst WIL ik niet, simpel wat moet ik ermee, ben overdag niet thuis. En de keer dat ik overdag op internet wil kan ik wel gewoon met tikken doen zo zelden dat het echt niet bedragen zijn waar ik van men stoel val.

Een dienst die s'nachts loopt van 18:00 to 08:00 bevalt me prima.
Maak gebruik van misschien een 4tal uren per dag.
Sweekends meer maar dat is begrijpelijk.
Ook redelijk vaak dat ik eens een dag niet thuis op internet zit.
Dus een 24/7 is voor mij niet interessant. is te duur voor een student, daarentegen €30 per maand is zat te doen.

En veel leechen? Doe ik dus niet meer aan mee, in begin even maar lol is er ook snel vanaf.

Kan Friaco aan de ene kant geen ongelijk geven van deze aktie, is voor hun anders niet te doen.
Maar hoe moeten wij dan zonder kabel of adsl aan relatief goedkoop internet komen?
Dat is er dan gewoon niet meer als elke flatfee aanbieder dit gaat doen. (en hoeveel zijn er nu?)

Voor deze aanbieders moet er gewoon meer ruimte gegeven worden, dus die geval van KPN moet over de knie en even duidelijk gemaakt worden dat dit niet kan. :)

Want zolang er bij KPN niets verandert blijft dit gewoon gebeuren.
Het is jammer, maar tis niet anders.

Zou zelf een dienst van 4-5 uur per dag redelijk vinden, maar dat is mijn mening.

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 20:56 schreef CheS het volgende:

[..]

Daar zal vast wel eens over gesproken zijn.
Ik denk niet dat de OPTA hiermee accoord zou gaan.
fabeltje, opta wil wel, kpn niet......

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:21 schreef Chocovla het volgende:
Voorlopig hebben we voldoende ThuisNetters en krijgt iedereen nog 1 op 1 toegang maar dat moet dus binnenkort veranderen. Analyse van de gegevens over de eerste maanden geeft namelijk aan dat een groot aantal ThuisNetters ver boven het gemiddelde gebruik zit, waardoor deze dienst verliesgevend wordt.
Dit was dus te verwachten omdat je van die eikels hebt die die lijn om 18.00 uur open flikkeren, en om 8.00 uur weer dicht. Dat terwijl ze zelf in de sportschool zaten van 18.30 uur tot 20.30 uur daarna 2 uurtje internetten en dan naar bed. Dit soort mensen schreeuwt dan ook nog; "Ja, waarom zou ik dat niet doen ik betaal er voor dus ik heb er recht op." Deze mensen mogen ze van mij direct van het netwerk schoppen.

[/edit]
zinsbouw beetje aangepast was niet te lezen
[edit]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

zucht... t'was te verwachten ja... maar WHY???
Ik begin nu zo'n ongelofelijke hekel te krijgen aan mensen die kabel hebben en het duidelijk laten merken ;(

1 uur per dag, kom op... dan is KPN goedkoper :(

* Scatman_II is het nu heel erg zat en gaat ook flink boos worden nu

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:56 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Mag wel een beetje vriendelijker hier ;)

Maar een 24/7 dienst WIL ik niet, simpel wat moet ik ermee, ben overdag niet thuis. En de keer dat ik overdag op internet wil kan ik wel gewoon met tikken doen zo zelden dat het echt niet bedragen zijn waar ik van men stoel val.

Een dienst die s'nachts loopt van 18:00 to 08:00 bevalt me prima.
Maak gebruik van misschien een 4tal uren per dag.
Sweekends meer maar dat is begrijpelijk.
Ook redelijk vaak dat ik eens een dag niet thuis op internet zit.
Dus een 24/7 is voor mij niet interessant. is te duur voor een student, daarentegen €30 per maand is zat te doen.

En veel leechen? Doe ik dus niet meer aan mee, in begin even maar lol is er ook snel vanaf.

Kan Friaco aan de ene kant geen ongelijk geven van deze aktie, is voor hun anders niet te doen.
Maar hoe moeten wij dan zonder kabel of adsl aan relatief goedkoop internet komen?
Dat is er dan gewoon niet meer als elke flatfee aanbieder dit gaat doen. (en hoeveel zijn er nu?)

Voor deze aanbieders moet er gewoon meer ruimte gegeven worden, dus die geval van KPN moet over de knie en even duidelijk gemaakt worden dat dit niet kan. :)

Want zolang er bij KPN niets verandert blijft dit gewoon gebeuren.
Het is jammer, maar tis niet anders.

Zou zelf een dienst van 4-5 uur per dag redelijk vinden, maar dat is mijn mening.
Volgens mij heeft de OPTA de gestelde prijs van KPN wat betreft de BULK tikken goedgekeurd, de providers die overstappen op de nieuwe 06760-****** nummers doen dit ook op deze manier.

De ISP bepaalt zelf wat zijn marge is en stelt een pakket samen. Hoe onnozel ook van de ISP's zijn de flatfree pakketten op den duur niet winstgevend.

Laat ze dan 2 paketten samenstellen.
1 30 euro 4 uur per dag ( 120 per maand ofzo )
2 60 euro 8 uur per dag ( 240 per maand ofzo )
Dan is het nog de vraag of het haalbaar is, want als iedereen er maximaal gebruik van maakt is de marge nihil.

Maar mischien dat de OPTA moet bepalen dat de tikken toch nog te duur zijn.

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:04 schreef Mr_duron700 het volgende:

[..]

Dit was dus te verwachten omdat je van die eikels hebt die die lijn om 18.00 uur open flikkeren, en om 8.00 uur weer dicht. Dat terwijl ze zelf in de sportschool zaten van 18.30 uur tot 20.30 uur daarna 2 uurtje internetten en dan naar bed. Dit soort mensen schreeuwt dan ook nog; "Ja, waarom zou ik dat niet doen ik betaal er voor dus ik heb er recht op." Deze mensen mogen ze van mij direct van het netwerk schoppen.

[/edit]
zinsbouw beetje aangepast was niet te lezen
[edit]
precies, maar je krijgt nu mensen die zeggen ' jamaar ik betaal toch' duh snap het dan!

kpn is gewoon 1 van de meest schofterige organisaties in dit land.

• Scatman_II

Scatman_II

dat is zeker jah, KPN is schoftig... maarjah, alleenheerser he :(

btw: Ladot 24/7 is hoeveel p/maand?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

precies, maar je krijgt nu mensen die zeggen ' jamaar ik betaal toch' duh snap het dan!

En nu wil je zeker dat ik hier op reageer, toch ?

Verwijderd

Dan zit ik met wanadoo Hometime nog bijna 3 weken goed >:)
maar toch jammer dat zoiets niet werkt in NL...

BTW hier in de buurt komt binnekort een draadloos internet (via WAN + Gateway) voor ook ongeveer €30 / maand.. is dat ook in meerdere plaatsen?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

LaDot 24/7 is 119 euro per maand meen ik. En dat vind ik een beetje te duur.

Verwijderd

hmm, was te verwachten natuurlijk, maar dit is wel weer heel erg snel :'(
Binnen 1 maand heeft Friaco ook een urenlimiet, of is ze failliet :'(
[me=37615] is blij dat hij gewoon wanadoo hometime heeft ;)
Zo erg is dat nog niet, tenminste 2.7 uur de dag :z

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Als er problemen bij een provider zijn krijgt KPN meteen de schuld maar denken jullie er ook wel eens over na dat die provider ook gewoon fout zat, als ze even naar het verleden gekeken hadden wisten ze al dat er veel heavy users zouden komen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:12 schreef Scatman_II het volgende:
dat is zeker jah, KPN is schoftig... maarjah, alleenheerser he :(

btw: Ladot 24/7 is hoeveel p/maand?
119 euro per maand (excl BTW)

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:13 schreef CheS het volgende:

[..]

En nu wil je zeker dat ik hier op reageer, toch ?
als je goede argumenten hebt moet je het doen, anders dus niet :)

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:14 schreef tazzman het volgende:
LaDot 24/7 is 119 euro per maand meen ik. En dat vind ik een beetje te duur.
vindt mijn pappa denkik ook jah :P

Maargoed...
Het valt me mee dat er nog geen lui zijn geweest die vragen waarom we dan niet gewoon kabel/ADSL nemen...
ik :r nu echt op dat soort lui...

* Scatman_II ik ben pissed, en niet zo'n beetje ook :'(

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 12 maart 2002 21:09 schreef CheS het volgende:
...
Laat ze dan 2 paketten samenstellen.
1 30 euro 4 uur per dag ( 120 per maand ofzo )
2 60 euro 8 uur per dag ( 240 per maand ofzo )
Dan is het nog de vraag of het haalbaar is, want als iedereen er maximaal gebruik van maakt is de marge nihil.

Maar mischien dat de OPTA moet bepalen dat de tikken toch nog te duur zijn.
Die 2 pakketten lijkt me opzich een goed plan, maar laat daar dan inderdaad uren per maand zijn ofzo.
Of desnoods per week, en dan de volgende week weer een nieuwe voorraad.

Laat zeggen 30 uur per week (noem even wat).
Je begint je week met 5 uur dan heb je nog 25 uur voor die wweek over. etc...

Lijkt mij een schappelijke regel, anders zit je er gewoon aan vast dat als je geen 4-5 uur op die dag hebt geinternet dat je weer een (klein maar wel een) bedrag (uren) kwijt bent, op deze manier heb je dat nog enigszins in de hand.

Ben gewoon van mening je betaald in principe voor die uren dan zou je der ook over moeten kunnen beschikken.
Maar ook niet in de trand van.
Want dat is gewoon niet .. tja is gewoon |:(

Vind gewoon je hebt een abbo voor die uren en dan moet je over die uren kunnen beschikken.
Als ze dit nu gewoon veranderen in dat je per week/maand tijdens deze uren een marge hebt van zoveel dan schiet het al aardig op.

Ben niet van ik betaal voor die uren dus ik blijf online ook al moet ik naar zweden om op de hond te passen. ;)
Maar wel van als ik nu, in de nacht op internet wil dan ga ik erop.
Zo is die abbo en zo betaal ik er immers voor.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 20:59 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

fabeltje, opta wil wel, kpn niet......
Nee KPN zou dit niet willen nee, nou neem van mij maar aan dat ze best dit stukje markt mee willen pikken.

Maar deze kleuter gelooft wel in fabeltjes, dus mischien kun je er wat meer over vertellen.

• Scatman_II

Scatman_II

inderdaad, ik heb dat abbo om eens een keer een film binnen te halen ofzo... Tjah, dan moet dat ding 3 dagen (met een "snelle" server) blijven aanstaan 'snachts...

Maar van gewoon chatten kan dat netwerk toch niet overbelast raken?

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:23 schreef CheS het volgende:

[..]

Nee KPN zou dit niet willen nee, nou neem van mij maar aan dat ze best dit stukje markt mee willen pikken.

Maar deze kleuter gelooft wel in fabeltjes, dus mischien kun je er wat meer over vertellen.
simpel, op dit moment is 60% van het lokale telefoonverkeer internet. Kpn wil geen aantrekkelijke tarieven aanbieden omdat dit gewoon geld kost. Eerst was het excuus overbelasting van de lijnen,maar uit onderzoek blijkt dat dit gewoon niet zo is.....

nog meer nodig?

Verwijderd

Het is wel jammer, maar wat de je eraan.

Nu weer een paar weken gewoon betalen per tik en dan komt er vast wel weer een mafkees die denkt dat hij het wel kan...

Nouja, over anderhalf jaar hoop ik toch dat we ADSL hebben....

• Scatman_II

Scatman_II

hoeveel users heeft friaco eigelijk nu?
En waarom kunnen zulke bedrijven nou nooit langer dan 4 maanden ofzo bestaan en kabelbedrijven wel???

Als je 1000 usertjes met 5kb/s hebt... en 1000 kabelusertjes met 400kb/s (die zijn er zo nl...)
WHY dan in hemelsnaam...

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:11 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Kijk volgens mij hoeft het geen probleem te zijn als je een keer een uitschieter hebt wat betreft je uren maar als je elke dag die lijn open hebt staan om alleen je mail om de 10 minuten te checken terwijl je toch nie thuis bent |:(

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:29 schreef Scatman_II het volgende:
hoeveel users heeft friaco eigelijk nu?
En waarom kunnen zulke bedrijven nou nooit langer dan 4 maanden ofzo bestaan en kabelbedrijven wel???

Als je 1000 usertjes met 5kb/s hebt... en 1000 kabelusertjes met 400kb/s (die zijn er zo nl...)
WHY dan in hemelsnaam...
jeez, om dezelfde reden dat wij dat abo willen......TELEFOONTIKKEN!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:22 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Die 2 pakketten lijkt me opzich een goed plan, maar laat daar dan inderdaad uren per maand zijn ofzo.
Of desnoods per week, en dan de volgende week weer een nieuwe voorraad.

Laat zeggen 30 uur per week (noem even wat).
Je begint je week met 5 uur dan heb je nog 25 uur voor die wweek over. etc...
Ik denk dat uren per week beter is, aangezien niet iedereen het max aantal uren mag gebruiken om nog wat winst te maken, of de prijs moet iets verhoogd worden.

Friaco gaat er van uit dat als er per dag 14 uren beschikbaar zijn alle abbonees bij elkaar gemiddeld 4 uur online zijn.
Lijkt mij een schappelijke regel, anders zit je er gewoon aan vast dat als je geen 4-5 uur op die dag hebt geinternet dat je weer een (klein maar wel een) bedrag (uren) kwijt bent, op deze manier heb je dat nog enigszins in de hand.

Ben gewoon van mening je betaald in principe voor die uren dan zou je der ook over moeten kunnen beschikken.
Maar ook niet in de trand van.
[..]

Want dat is gewoon niet .. tja is gewoon |:(

Vind gewoon je hebt een abbo voor die uren en dan moet je over die uren kunnen beschikken.
Als ze dit nu gewoon veranderen in dat je per week/maand tijdens deze uren een marge hebt van zoveel dan schiet het al aardig op.

Ben niet van ik betaal voor die uren dus ik blijf online ook al moet ik naar zweden om op de hond te passen. ;)
Maar wel van als ik nu, in de nacht op internet wil dan ga ik erop.
Zo is die abbo en zo betaal ik er immers voor.
psies ik heb adsl en ben ook niet 24/7 online, ik denk gemiddeld 8/7 en daar wordt nou juist de winst uit gehaald.

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:28 schreef Blackwater het volgende:
Het is wel jammer, maar wat de je eraan.

Nu weer een paar weken gewoon betalen per tik en dan komt er vast wel weer een mafkees die denkt dat hij het wel kan...

Nouja, over anderhalf jaar hoop ik toch dat we ADSL hebben....
Anderhalf jaar is lang en een heleboel geld...

Mijn enige hoop is Nuon => i-net via electriciteitsnet...
Nuon is, in tegenstelling tot K*N niet in geldnood...
dus w88 maar :(

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:29 schreef Mr_duron700 het volgende:

[..]

Kijk volgens mij hoeft het geen probleem te zijn als je een keer een uitschieter hebt wat betreft je uren maar als je elke dag die lijn open hebt staan om alleen je mail om de 10 minuten te checken terwijl je toch nie thuis bent |:(
idd, maar komt denk ik door de mensen die net abo zijn.

Had ik in het begin ook.
Continue lijn open, films downen met 7kb/sec :)

Dat gaat wel over.
Tegenwoordig zit ik alleen van 18:00 to 22:00 en van 7:00 tot 7:30 online.

Dat is 4,5 uur van de 14 uur.
En dan nog gaan ze zeiken.
Das beetje vaag.

Wie kent hier een dozijn advocaten die ff die Algemene voorwaarden kunnen doorspitten?

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:31 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

jeez, om dezelfde reden dat wij dat abo willen......TELEFOONTIKKEN!
Daar gaat het me niet om, my point is: waarom kunnen kabel providers & ADSL providers wel allemaal up blijven en al die flatfee bedrijven die voor veel en veel minder bandbreedte moeten zorgen niet???

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:32 schreef Blackwater het volgende:

[..]

idd, maar komt denk ik door de mensen die net abo zijn.

Had ik in het begin ook.
Continue lijn open, films downen met 7kb/sec :)

Dat gaat wel over.
Tegenwoordig zit ik alleen van 18:00 to 22:00 en van 7:00 tot 7:30 online.

Dat is 4,5 uur van de 14 uur.

En dan nog gaan ze zeiken.
Das beetje vaag.

Wie kent hier een dozijn advocaten die ff die Algemene voorwaarden kunnen doorspitten?
Inderdaad... Ik heb 1 film binnengehaald, meer voor de kick dan voor de film... maar dat stopt wel als je merkt dat je i-net er helaas niet sneller op is geworden :)

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:34 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Daar gaat het me niet om, my point is: waarom kunnen kabel providers & ADSL providers wel allemaal up blijven en al die flatfee bedrijven die voor veel en veel minder bandbreedte moeten zorgen niet???
volgnes mij snap je het niet........ik geef net die reden, omdat die telefoontikken moeten betalen, wat snap je nou niet ?:?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:21 schreef Chocovla het volgende:
Voorlopig hebben we voldoende ThuisNetters en krijgt iedereen nog 1 op 1 toegang maar dat moet dus binnenkort veranderen.
Ik snap niet waarom ze iedereen een 1 op 1 geven want je maakt mij niet wijs dat alle gebruikers altijd online zijn.

Verwijderd

[..]

Waarom vind je dat? Ik kan goed begrijpen als je nog geen mp3tjes heb dat je verzamel woede krijgt en je gewoon heel de nacht mp3s gaat downloaden. En wat is er op tegen, je hebt getekend voor onbeperkt. Als je op 5 dagen op ski vakantie gaat, ga je toch ook niet maar 4 dagen omdat andere mensen ook nog moeten skieen. En bovendien had friaco een inbelprobleem, noppes. Ze willen gewoon meer verdienen dmv zakelijke accounts om zo de goedkopere accounts rendabel te maken. Dat die goedkopere accounts niet rendabel zijn is niet de klant z'n schuld, dat is de schuld van een slecht businessplan.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:26 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

simpel, op dit moment is 60% van het lokale telefoonverkeer internet. Kpn wil geen aantrekkelijke tarieven aanbieden omdat dit gewoon geld kost. Eerst was het excuus overbelasting van de lijnen,maar uit onderzoek blijkt dat dit gewoon niet zo is.....

nog meer nodig?
Niet meer zo is, sinds de overschakeling op apart netwerk waar het data verkeer over heen gaat. Niet voor niets zijn de 06760-**** nummers er gekomen. Inbelverkeer wordt nu automatich via dit net afgehandeld. Hiermee is het overbelastingsprobleem verleden tijd.

KPM mag geen aantrekkelijke tarieven aanbieden, je snapt er niet veel van he. Wel eens van de OPTA gehoord die op de kleintjes moet letten.
Als KPN zijn eigen prijzen maakt dan is de concurentie binnen 1 jaar om zeep en dan gaan/kunnen de prijzen weer flink omhoog. Is dit wat je wil ?????

En wat de concurent wel mag bv.
Thuisnet met verlies en zakennet flink winst, zegmaar de kosten en baten verdelen.

*zucht*

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Snap eigenlijk een ding niet, al jaren is het mogelijk om weet ik veel tv zenders te ontvangen.
Tig gewoon.

Dat is dus al jaren mogelijk.
Waarom is het nu na (laten we zeggen) 2 jaar nog steeds geen breedband internet, in heel Nederland!

Laten die
Op dinsdag 12 maart 2002 21:37 schreef xxxMaverick het volgende:
..omdat die telefoontikken moeten betalen, ..
bedrijven dat geld in breedband stoppen, blijft KPN over een tijdje lekker met die lijnen zitten die dan niet meer gebruikt worden.

Wel een heel rigoreuze oplossing, maar als ik (en ieder ander natuurlijk ;)) dan in een paar maanden tijd breedband heb.
Ben ik blij.

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:43 schreef twan_kogels het volgende:

[..]

Waarom vind je dat? Ik kan goed begrijpen als je nog geen mp3tjes heb dat je verzamel woede krijgt en je gewoon heel de nacht mp3s gaat downloaden. En wat is er op tegen, je hebt getekend voor onbeperkt. Als je op 5 dagen op ski vakantie gaat, ga je toch ook niet maar 4 dagen omdat andere mensen ook nog moeten skieen. En bovendien had friaco een inbelprobleem, noppes. Ze willen gewoon meer verdienen dmv zakelijke accounts om zo de goedkopere accounts rendabel te maken. Dat die goedkopere accounts niet rendabel zijn is niet de klant z'n schuld, dat is de schuld van een slecht businessplan.
ik blijf me verbazen over hoe naief mensen kunenn zijn

1 friaco is nooit onbeperkt geweest de fair use zat er altijd al

2 Ook bv adsl gebruikers worden op de vingers getikt als je absurd veel download en misbruik maakt van dienst...

Dat 1 uur gedoe is zot, optreden tegen zwaardere gebruikres dan 6 uur per dag compleet terecht

• Scatman_II

Scatman_II

[..]

volgnes mij snap je het niet........ik geef net die reden, omdat die telefoontikken moeten betalen, wat snap je nou niet ?:?
Nee, sorry, ik snap je... (my mistake...)

Zucht... streep door wanadoo, streep door friaco...
is er nog meer? :(

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:45 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ik blijf me verbazen over hoe naief mensen kunenn zijn

1 friaco is nooit onbeperkt geweest de fair use zat er altijd al

2 Ook bv adsl gebruikers worden op de vingers getikt als je absurd veel download en misbruik maakt van dienst...

Dat 1 uur gedoe is zot, optreden tegen zwaardere gebruikres dan 6 uur per dag compleet terecht
Tuurlijk, ik kan begrijpen dat >6 uur gewoon niet te halen is... maar maximaal 1 ruim uur is absurd...

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:45 schreef CheS het volgende:

[..]

Niet meer zo is, sinds de overschakeling op apart netwerk waar het data verkeer over heen gaat. Niet voor niets zijn de 06760-**** nummers er gekomen. Inbelverkeer wordt nu automatich via dit net afgehandeld. Hiermee is het overbelastingsprobleem verleden tijd.

KPM mag geen aantrekkelijke tarieven aanbieden, je snapt er niet veel van he. Wel eens van de OPTA gehoord die op de kleintjes moet letten.
Als KPN zijn eigen prijzen maakt dan is de concurentie binnen 1 jaar om zeep en dan gaan/kunnen de prijzen weer flink omhoog. Is dit wat je wil ?????
*zucht*
volgens mij ben jij degene die het niet begrijpt. Het capacitiet probleem was een fabeltje van kpn, dat heeft onderzoek uitgewezen. maar zelfs de uitrol van deze 'internet nummers' is met een jaar vertraagd'

En kpn vraagt nog steeds teveel voor niet gemaakte kosten. De grootste fout van de overheid was kpn het vaste netwerk te 'geven'

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:47 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik kan begrijpen dat >6 uur gewoon niet te halen is... maar maximaal 1 ruim uur is absurd...
dan zijn we het eens :)

Verwijderd

[..]

Dan vergeet jij de investeringen die nodig zijn voor bijvoorbeeld ADSL/KABEL.....

• the_ra2_master
  • Laatst online: 00:05

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Ik ben het ook helemaal oneens met deze zet en ik hoop dat friaco geen urenlimiet van 1 uur gaat invoeren. 2 of 3 uur vind ik goed, maar 1 uur is veel te weinig, dan is KPN nog goedkoper, en we nemen friaco vanwege de telefoontikken te kunnen vermijden, en dan 1 uur per dag wel een beetje erg triest. Laten we proberen het beste ervan te maken....

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Scatman_II

Scatman_II

Op dinsdag 12 maart 2002 21:48 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dan zijn we het eens :)
mooi zo :)

[vredelievende modus]
We moeten dit natuurlijk allemaal sámen oplossen. Als we alllemaal sámen er wat aan proberen te doen komt er vanzelf een uitkomst. en zo niet: Gedeelde smart is halve smart.
[/vredelievende modus]

yech :)

• xxxMaverick
Op dinsdag 12 maart 2002 21:52 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

mooi zo :)

[vredelievende modus]
We moeten dit natuurlijk allemaal sámen oplossen. Als we alllemaal sámen er wat aan proberen te doen komt er vanzelf een uitkomst. en zo niet: Gedeelde smart is halve smart.
[/vredelievende modus]

yech :)
lol
Pagina: 1 2 Laatste