Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volwassenheid

Pagina: 1
Acties:

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
In een andere Draad schreef ik:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zucht, zullen we eens iets geks afspreken ? ?

Laten we eens gewoon een weekje geen commentaar leveren, niet in posts op T.net of hier. Laten we dit Forum ALLEEN gebruiken om 'onterechte' MODERATIES aan te stippen, en niet om hier lekker over lopen door te zeiken. (als je zeikt ben je IMHO niet veel beter dan degene waar je op zeikt)

Ik snap jullie allemaal, ik word er ook moe van.

Ik begin te boel hier een klein beetje een kleuterklas te vinden, hoewel ik niemand een kleuter vind, alleen de sfeer die hier zo nu en dan onstaat is wel eens een beetje jammer (of je moet r van houden).

Yours Sincerly Jaymz [/quote]update
Niemand moet/mag zich persoonlijk aangevallen voelen.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmmm.... tot nu toe heb ik {in ieder geval in mijn eigen beleving) niet echt lopen zeiken deze week, alleen antwoorden gegeven, maar ik vind het best.

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Opmerkingen ed. moeten gewoon kunnen, ga er alleen niet te lang op door, is eigenlijk wat ik wil zeggen/bereiken

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien er op onterechte moderaties wordt gereageert in de nieuwsposting, dan wil wel eens een lurkende tweaker deze alsnog omhoogmodereren. Als je dat commentaar hierzo plaatst, dan mis je dus die langslopende modder-eter (die je dus een enorme dienst bewijst (nou ja....))

Misschien een beetje manie van mij, maar ik vond die Hidden-moderatie-oorlogen op niveau -2 vroeger best wel interesant. Oude garde modder-eters gingen soms flink tekeer :) (dat waren nog 's tijden)

Verwijderd

Jongens laat verder maar zitten, Otis is heel duidelijk geweest in wat hem stoorde aan het hele verhaal, Jasper heeft inmiddels kennis genomen van het hele verhaal en aangeboden om ea. verder recht te zetten buiten T.net en GoT om.

Ik denk een heel wij besluit, wij hoeven ons er niet meer druk om te maken!

PS zie dit als een tip voor de mensen die ongetwijfeld nog voornemens zijn om het nodige tiepwerk te gaan verrichten in de Ulio vs. Cookie draad.

Da's ongeveer hetzelfde probleem, ik denk ook dat men daar er op deze wijze mee om moet gaan.

Heb je direct problemen met iemand of een aantal iemanden?

Wissel e-mail adressen en/of ICQ nummers uit en voer je off-topic discussies verder op die manier, niet via T.net of GoT!

Verwijderd

Ik voer geen discussies over een of andere site per EMAIL. Mijn emailadres is ook niet voor niks niet zichtbaar.

Ik weet niets van het feit dat JJansen het buiten t.net om wil rechtzetten, maar het enige wat hij moet rechtzetten is zijn kijk op de wereld en hoe zijn gedrag eventueel conflicteert met andere zaken die spelen op deze site. T.net is niet van mij, ik heb er geen f*ck over te vertellen, laat dat duidelijk zijn, en iedereen moet dus maar fijn doen wat hij/zij goeddunkt. Als ik ergens over blaat dat het anders moet, is dat puur een mening van een of andere gek uit Den Haag en verder helemaal niks.

Echter t.net's staff weet ook wel dondersgoed dat voor een succesvolle site meer nodig is dan alleen af en toe wat news posten.

Ik meen het serieus: t.net gaat zo echt richting het niveau van FOK!zine op. Wellicht WIL men dat ook, geen idee, maar het is IMHO niet verkoopbaar aan mensen die tijd steken in het opkrikken van de kwaliteit van deze site, nl de mensen die tijd steken in het modereren, en begaan zijn met de kwaliteit van de COMMUNITY die gevormd wordt door t.net, dat de kwaliteit ONDANKS de moeite die geleverd wordt achteruit holt.

Ik ben best bereid minder te zeuren over bepaalde topics, echter wellicht resulteert dat dan ook in een minder bezoek/post gedrag. Als ik me nl ergens mateloos aan stoor loop je grote kans dat ik dat op een manier ventileer, altijd in tekst overigens.

Verwijderd

* TgF zit wederom met verbazing kennis te nemen van het inzicht wat Otis hier neerlegt!

Otis: je hebt gelijk, alleen probeer ik mensen enigzins te weerhouden van het maken van fora van een paginaatje of 6.

Niemand gaat het meer lezen, dus gaat er ook niets gebeuren. Dat jij aangeeft niet te willen discussiëren via e-mail/ICQ, is jouw goed recht, ik zou dat waarschijnlijk ook niet al te snel doen.

Ik wilde hier niemand zijn stelling verdedigen, of de grond in trappen, maar (jouw opmerking over Fok! in gedachten houdend) zag ik sommige discussies totaal de verkeerde kant opgaan.

Des al niet te min heb ik gelezen dat Jasper gezien heeft dat er een groot probleem is en daarbij zijn e-mail adres en ICQ nummer achterlaat, om op die manier te pogen de zaak recht te zetten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/43666<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben te bereiken op ICQ# 14111417 of email jasper@janssen.dynip.com[/quote]Verder deel ik jouw mening dat (in algemene zin uitgedrukt) een beheerder altijd een voorbeeldrol heeft!

Ik word helemaal gestoord van het dan weer wel/dan weer niet werken van de "/me" optie... (maar dat terzijde).

Ik zie dat mijn volledige tekst rood (in de "/me"-mode staat)...lekker...]

Verwijderd

zie mn 2 boekwerken in de triest thread :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 2000 20:04 schreef Otis het volgende:
zie mn 2 boekwerken in de triest thread :)[/quote]Heb ik inmiddels gedaan en mijn bijdrage aan het geheel ook maar weer eens in zitten kloppen.

Ik denk dat dit een gebed zonder einde gaat worden. Pas maar op dat je niet de katana van T.net in je nek krijgt.

[off topic]
Ik heb inmiddels het idee laten varen dat jij een 18-jarig pusterig pubertje zou kunnen zijn ;)

Gezien je boodschap ben ik overgestapt op het idee dat je een 40-jarige huisvader met een eigen bedrijf bent die toch wel enigzins weet waar hij het over heeft.

Het is alleen jammer dat anderen dat niet zien (uitzonderingen daar gelaten)
[/off topic]

:D zullen we maar zeggen...

Verwijderd

haha :) nou 30 ben ik wel, vader niet, wel huis ;)

Hetgeen hier gebeurt komt veelvuldig voor op forums met regulars. Nu ben ik het, volgende keer iemand anders. Wellicht om hele andere redenen. Op zich vind ik het ook niet erg, anders ging ik wel weg, het is eigen aan een site/community die start als een hobbyproject voor vrienden en eindigt als dagelijks job voor een aantal mensen.

Naja, we'll see.

• Hielko
  • Laatst online: 17:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik meen het serieus: t.net gaat zo echt richting het niveau van FOK!zine op. Wellicht WIL men dat ook, geen idee, maar het is IMHO niet verkoopbaar aan mensen die tijd steken in het opkrikken van de kwaliteit van deze site, nl de mensen die tijd steken in het modereren, en begaan zijn met de kwaliteit van de COMMUNITY die gevormd wordt door t.net, dat de kwaliteit ONDANKS de moeite die geleverd wordt achteruit holt.[/quote]Volgens mij is het een beetje overtrokken om de link tussen t.net en fokzine te maken na een paar trolls die af een toe in een newsposting op duiken. Jasper in dit geval weet nu dat ie dit niet nog een keer moet doen, en als de andere newsposters deze 'soap' ook een beetje gevolgd hebben zullen die ook wat langer nadenken voordat ze zoiets willen doen -> resultaat: betere newsposts.

Tussen haakjes: het niveau van de newsposts is de laatste maanden al een flink stuk omhoog gegaan zover ik kan zien: minder trollachtige grapjes en veel meer inhoud. Vooral femme schrijft zo af en toe een leuk stukje met veel inhoud. Dus richting fokzine gaat t.net zeker niet, ik zou eerder zeggen dat de afstand er tussen groter wordt :).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is altijd wat lastig om nieuwe nieuwsposter te 'trainen' (ik heb 't dan niet specifiek over Jasper), maar als men eenmaal het trucje kent dan gaat 't ook erg goed. Ik ben dus erg tevreden over de huidige groep nieuwsposters. Het aantal nieuwspostings is de laatste tijd wat aan de lage kant. Dat komt grotendeels omdat het posten van een nieuwsposting nu _veel_ meer tijd kost dan een jaar geleden omdat de postings gewoon veel beter van kwaliteit en inhoud zijn.

Tussen door een paar grappige postings zoals die over de duitse watercooler houdt de site leuk (ik hoorde ook al weer iemand klagen over die nieuwsposting...).

Als ik 't met de zakelijk ingestelde mensen over de toekomst van t.net heb, dan willen die mensen er altijd een soort van IT nieuwssite van maken omdat daar de meeste poen ligt. Ik denk dat het verstandiger is om adverteerders ervan te overtuigen dat de voor hun interessante IT'ers ook op t.net komen, want ik wil Tweakers.net absoluut niet verbouwen tot een of andere droge, zakelijke & formele IT nieuws site (maar nu dwaal ik wat af).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme,

Dat vindt ik in ieder geval een goede doelstelling. Wij hebben wel eens vaker inhoudelijke discussies (Flamebaits ? ;) ) gehad m.b.t. bepaalde zaken op T.net, maar ik ben blij dat je de doelstelling van de Site in ieder geval niet naar een "droogkloterig" niveau wilt brengen.

Ik denk dat er hier ook behoorlijk wat "professionals" uit de IT-wereld rondhangen, omdat T.net je toch altijd van een leuke dosis nieuws voorziet, die ook nog eens niet op droog bitneukerig niveau wordt gebracht.

Ikzelf mag mij trouwens ook onder deze groep *kuch* professionals *kuch* scharen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik beweer ook niet dat er geen humor meer kan of toevoegingen van de newsadmin bij het item. Er is alleen wel Humor en Humor. En dat wordt IMHO soms wel eens verkeerd opgevat, of er wordt te licht over gedacht. Een site als voodooextreme.com, die lees ik bv alleen al om de humor. echter ik kan me voorstellen dat mensen dat niet kunnen waarderen en die site DAAROM mijden.

Over zakelijke crap: een droge it newssite is interessant voor een bepaalde doelgroepset, en volgens mij is die iets anders dan voor t.net. Sites als zdnet.com en slashdot hebben goed begrepen dat een spitsgesneden newsitem meer pageviews oplevert dan dof opgelepel van de feiten: er wordt gereageerd.

(het is tenslotten mn business :)) -> ik zou t.net gewoon zo houden en zoeken naar newseditors die EN feiten GOED weten te melden EN actueel zijn met de items EN dat op zo'n manier opgeschrijven dat het reacties oplevert. Want als er 1 kracht zit in t.net dan is het het newsitem/reactiesysteem: het zet aan tot reageren, niet alleen tot reageren op newsitem maar vooral tot het reageren op een reactie. Als je als newseditor LEGITIEM (dus geen troll, maar vragenoproepende) veel reacties weet te creeeren, dan heb je wat aan zo'n editor. News op een site zetten kunnen erg veel mensen. het gaat om die meerwaarde.

Wellicht aardig om bv te kijken naar hoe CNet en zdnet hetzelfde newsitem brengen. Creme de la Creme is Jesse Berst van zdnet. Mr. Trolling himself, maar hij weet het wel altijd ZO te verpakken dat erg veel mensen zich niet kunnen beheersen om discussies op gang te brengen. :)

Vindt die mensen, en je rijdt mercedes 500 SEL op je 30e ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik wil a) geen Mercedes en b) niet tot m'n 30ste wachten :):)

Verwijderd

hehehe :)

nou, een 500 SEL is inderdaad wel wat groot, maar de SEC sport uitvoering (kost een paar centen, maar ach) is niet onaardig. ;)

Nee, natuurlijk wil je niet tot je 30e wachten ;) alleen, stel je loopt binnen op je 25e. En dan? :) Rentenieren is zooo saai ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Rentenieren is niet per defenitie saai hoor, mits je maar genoeg geld hebt...

[dream-mode]

Neem mij nu, ik sta op rond een uur of 11, stap in mijn prive-Jet ga ff naar Geneve om te shoppen, daarna ff op Monza met mijn "vrinden" een stukkie scheuren, om 's avonds lekker te stappen in New York.

Ik houd mezelf wel bezig hoor...

[/dream-mode]

Wheehehe :'(

Hoezo heb ik dat nu weer bedacht... het echte leven is zoooo frusterend realistischer.... ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PS zie dit als een tip voor de mensen die ongetwijfeld nog voornemens zijn om het nodige tiepwerk te gaan verrichten in de Ulio vs. Cookie draad[/quote]Jullie zijn te veel bezig met trolls en flamebaits te zoeken naar mijn mening, gaat ten koste van de modereer kwaliteit.. Kijk maar es voor de verandering op www.fool.com niemand maakt zich daar druk om zulkse nieterige dingen, en zo krijg je ook nooit ruzies, maar veel tegen argumenten, dat zijn pas echte discussies, daar leer je iets van, alle aspecten worden van meerdere kanten belicht zonder dat iemand zich benadeeld voelt of aangevallen.
Niemand zal daar raar van op kijken als iemand zegt dat Matrox rules,of AMD zuigt of intel is bagger... en noem maar op, want ze geven ook uitleg waarom ze dat vinden.

Naar mijn mening wordt er te veel met trolls en flames in je achterhoofd gewerkt... je hoeft maar een ding verkeerd te schrijven of je bent een troll of flamer...

Jammer.....
Het is wel es anders geweest.. bijv. de Quake 3 Unreal Tournament thread.. was een van de meest interessante in mijn tweakers tijdperk.

[oh ja]TgF nou moet je me weer bij betrekken, vindt je het gek dat ik continue op jou gaat reageren ?

Je zou es wat meer van testcase moeten leren.[/oh ja]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>TgF nou moet je me weer bij betrekken, vindt je het gek dat ik continue op jou gaat reageren ?

Je zou es wat meer van testcase moeten leren.[/quote]Mis, ik betrek je nergens bij, ik gaf alleen maar aan dat in die draad (Ulio vs. Cookie) mensen ook langs elkaar heen tiepen met verwijten over en weer en ik probeerde de mensen in deze draad daar voor te behoeden.

Je moet niet altijd denken dat als je je naam leest, dat het dan ook over jou gaat.
Pagina: 1