Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kick Jasper Jansen als newsadmin

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13147

De moderators hebben hun handen vol aan het downmoderaten van trolls en flamebaits, en wat doet het kleutertje Jansen? juist!! die zet vrolijk NET zo'n troll in zn newsposting.

What's the f*cking use? Kom je anders niet serieus over? Word je anders niet serieus genomen door je vriendjes? Lachen je ouders of collega's je uit als je NIET een TROLLopmerking maakt bij elke MS posting?

WHAT!?

Zielig, echt, ZIELIG gewoon. Het toppunt was ook nog dat het kleutertje zich geroepen voelde zich te verdedigen voor die opmerking IN de thread.

(terecht op 0 gezet overigens)

Grow up, kid. Ga anders op FOK!zine posten, daar zitten tenminste mensen van JOUW niveau.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Tsja. Inderdaad niet best.

Verwijderd

Kicken in de vorm van een waarschuwing? Of zijn rechten ontnemen?

Maar wat je zegt snijdt hout. Nieuwsposters moeten nieuwsposten geen columns. Dat mag hij op geocities doen.

[edit]Ik heb die verweer-thread gelezen.. Kicken in de hardste zin van het woord.

--- Well... Kick me in the balls and call me an eunuch ---

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja....

Ik ben het met je eens dat dit inderdaad best wel eens als een mooi voorbeeld kan dienen ten behoeve van "het slechte voorbeeld" geven. Dat je als Moderator een mening hebt, die je ventileert, OK. Dat je als Newsposter een mening hebt die je ventileert, ook OK.

Maar doe dat dan _NIET_ in je newsposting, maar in de thread zelf...

Dit werkt idd weer als een stimulans om dit soort geintjes te gaan posten, onder de noemer "maar de newsposter doet het ook ! hoezo krijg ik nu GVD -1 Troll ?". Ik bedoel, ik heb het zelf in de vorige thread waar het ter sprake kwam ook geroepen, maar dat was meer een feit dat mijn TV nu al Blue Screens geeft...

Hoor mij dan, zit mezelf gewoon te verdedigen hier... Hehehe... :)

Laatst stond er ook tijdelijk (hebben ze later toch maar verwijderd) gewoon een volledige Flamebait newspost, met dat gefotosopte plaatje van een 3dfx kaart met 40 chippies erop... als NEWSITEM ?!?! Duh...

Misschien moet er ook maar een news-poster FAQ komen ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Gameover: well said.

Verwijderd

In diezelfde draad staat ook een dikke troll posting die als grappig wordt bestempeld:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=175077
Ik kan er helaas nix aan doen. (nee, ik ben niet afgestrafd door het modbotje, maar ik sta rood :( )

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In diezelfde draad staat ook een dikke troll posting die als grappig wordt bestempel[/quote]Idd.. er staat 1 keer '-1 Troll' en die heb ik hem gegeven...

Virussen? Scan ze hier!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
en nu ook 1 van mij.
Wil nog iemand want hij staat nog niet op -1.
<font size=1>

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr : done...3

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Hatsjee (al eerder)

Verwijderd

Topicstarter
Of deze INZICHTVOLLE posting van het kleutertje in kwestie:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=175087

echt te debiel voor woorden. deze posting is HET VOORBEELD van een troll. Lijst hem in! stop hem in de FAQ!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zucht, zullen we eens iets geks afspreken ? ?

Laten we eens gewoon een weekje geen commentaar leveren, niet in posts op T.net of hier. Laten we dit Forum ALLEEN gebruiken om 'onterechte' MODERATIES aan te stippen, en niet om hier lekker over lopen door te zeiken. (als je zeikt ben je IMHO niet veel beter dan degene waar je op zeikt)

Ik snap jullie allemaal, ik word er ook moe van.

Ik begin te boel hier een klein beetje een kleuterklas te vinden, hoewel ik niemand een kleuter vind, alleen de sfeer die hier zo nu en dan onstaat is wel eens een beetje jammer (of je moet r van houden).

Yours Sincerly Jaymz

Verwijderd

Topicstarter
Jaymz: agreed. Mn relaas was IMHO wel een beetje plaatsbaar in de zin van 'onterechte moderaties' daar je je het schompes kunt modereren hier maar het vechten tegen de newsadmin bierkaai is, althans soms.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat ik met andere woorden al gezegd heb: Ik val niemand persoonlijk aan (anders geef ik het echt wel aan) Je had wel gelijk (vind ik)
Als je geen troll mag posten, waarom dan wel in een NieuwsItem, alleen dat ge*(&^% eromheen kwam mij een beetje de strot uit, normaal reageer ik op dat soort draden niet eens; bij deze voelde ik mij ertoe geroepen zullen we maar denken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Dan komt eindelijk Floris eens om de hoek zeilen...

Ik heb vanmiddag al met Jasper gesproken over dit "euvel". Natuurlijk had hij het niet moeten doen en ja er zijn dan ook nog mensen die er op ingaan etc. etc.

Hij heeft later (het kwaad was al geschied) de nieuwspost aangepast, dat wil zeggen de "troll" er uit gehaald. Dat was aan de ene kant wel slim, aan de andere kant weer niet. Daar kunnen we over discussieren, maar laten we dat nu eens niet doen, hij had het er gewoon niet in moeten zetten, of in ieder geval een reeks smileys moeten plaatsen.

Wat mij verder erg op viel is dat ruim een uur nadat het nieuws is gepost er iemand komt die begint over de "troll", er is in de tussentijd dus niemand geweest die het storend heeft gevonden en/of het nodig vond een opmerking hierover in de thread te plaatsen. (Ik zou zeggen, klik op de naam boven de thread, stuur hem een e-mail en vraag hem vriendelijk doch dringed zijn post aan te passen...).

Dan nog iets: om ongeveer 0:45 zet Helsie zijn reply neer, op zich begrijpelijk. Hier komt om ±3:00 een reactie op, waarna ene Joost een (in mijn ogen goede) opmerking plaats. Dan een kleine 9 uur later een reactie van Jasper en weer 4 uur later komt Otis om de hoek... Dan begint het feest zogezegd. :(

Voor Otis: Ik ken je niet irl, ik ga je ook niet aanvallen en als het wel zo overkomt, dan is dat misschien door een foute tonatie oid, maar dat boeit eik ook weer niet.
Jasper wilde jou persoonlijk spreken, maar als jij te beroerd bent om of een ICQ UIN of een e-mail adres in je profile te zetten (op t.net dus) dan kan hij dat natuurlijk niet. Een hoop van de voortgaande thread waarin meerdere partijen zich verlagen tot flames had op deze manier wel voorkomen kunnen worden... Misschien een adviesje om toch maar iets van een e-mail adresje in je profile te zetten? (Al is het maar een spam-adresje, boeit op zich niet, alles beter dan niets) :)

Als ik toch bezig ben:
Ik heb Jasper vanmiddag aangeraden (nadat hij zelf de nieuwspost al had aangepast zodat de "troll" verwijderd was) om in de nieuwspost zelf te zetten dat het niet helemaal zo over was gekomen als de bedoeling was en dat hij daarvoor zijn excuses moest aanbieden. Dit heeft hij gedaan en ik hoop dan ook dat jullie begrijpen dat hij ook wel begrijpt dat het niet door de beugel kon en dat het ook heus niet weer zal voorkomen...

Ik vind de uiteindelijke tekst getuigen van spijt en respect. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Update: De afsluitende opmerking die hier stond is door diverse mensen verkeerd opgevat. Om verdere misverstanden te voorkomen, is hij weggehaald. Mijn excuses aan diegenen die zich beledigd voelden.[/quote]Als jullie die niet kunnen tonen voor iemand die zijn excuses maakt, dan ja sorry maar dan kan je wat mij betreft de pot op.

Floris

Bericht hierboven

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Otis, heb jij ooit wel eens iets anders gedaan dan kritiek uitten? Relax dude! :)

Verwijderd

Topicstarter
1) ik heb geen ICQ.
2) het is mn goed recht om geen emailcontact te hebben over t.net. zie mn replies in de thread 'triest'. 2 lappen tekst waarin ik probeer uit te leggen wat mn beweegredenen waren en zullen zijn. Dat hoef ik hier dus niet nog eens over te doen.
3) ik plaats geen emailadres in mn profile. t.net heeft mn emailadres, als je dat wilt vraag je femme maar of run je een query op de mysql database.
4) Wie met flamen is begonnen vind ik niet zo belangrijk. Dat resulteert toch in een welles nietes gezever.
5) de update tekst laat blijken dat NIET wordt begrepen wat de kritiek was. De mensen voelden zich niet beledigd, men vond het te laag voor woorden dat newsadmins zich verlagen tot het geven van zo'n lame mening, en DAARDOOR de newsposting en t.net in een daglicht plaatsen waarbij IK bv denk: tja, voel ik me nog wel thuis hier?
6) Het gaat ook niet om of Jasper excuses aanbiedt, het gaat er IMHO bv om of men snapt wat ik bedoelde met de kritiek. En ik spuug hem de volgende keer gewoon weer. Dan mag je mij een leeghoofdige sukkel vinden, dat interesseert me geen lor, ik hoef geloof ik niet meer aan te tonen dat ik niet echt een gebrek aan kennis heb op sommige vlakken.
7) wie ik respecteer en om welke redenen is niet aan jou om te bepalen. Dat ik dan de pot op kan is meer een teken aan de wand dat JIJ niet snapt waarover het gaat, maar goed wellicht komt dat nog ooit.

Rick Jansen: als jij denkt dat ik alleen maar kritiek lever, tja. Wat moet ik daarop zeggen? dat dat onzin is oid? Men mag schijnbaar niet ergens over vallen. Naja, zoals ik al vaker heb gezegd: het is mijn mening, ik weet ook wel dat jullie dat in veel gevallen worst zal zijn. Echter zie mij wel als een gebruiker van wat jullie leveren. Ikzelf lever wel mijn bijdrage door reacties (en niet onverdienstelijk mag ik toch wel zeggen met >1100 karmafoepies in mn kale broekzak) maar niet meer dan dat. Dus tja, veel meer dan kritiek leveren doe ik dan inderdaad niet ;)

• AntonT
  • Laatst online: 09:30

AntonT

One Ton!

[ongepaste reactie mode]
Rick> Helemaal mee eens... >:)

BTW, heb je het idee van een Linux-commando in je ondertitel van mij overgenomen? ;)
[/ongepaste reactie mode]

Edit: Verduidelijkt

Verwijderd

Topicstarter
Het wachten is op andere 'administrators' die hun nietszeggendheid gaan aantonen en dan kunnen we weer door.

Heeft dan echt NIEMAND van de administreerders begrepen waar het nu eigenlijk om gaat? Kennelijk.

Veel plezier nog in het uitzoeken van een moeilijk Unixcommando.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, zoals al eerder gezegd door mij, de boodschap is duidelijk, hoewel de uitvoering ervan alsnog iets "milder" had gekund. (naar mijn mening, maar laten we het daar maar niet weer over gaan hebben, ( ;) )na het doorlezen van de thread "triest" is mij jouw heftige reactie een stuk duidelijker geworden.)

Dat neemt natuurlijk niet weg dat onze "Lieve Adjes" in staat moeten zijn hier doorheen te prikken.

Dat ze tot nu toe allemaal nogal eensgezind zijn, dat was natuurlijk te verwachten...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 09:49 schreef GaMeOvEr het volgende:
[...]
Dat neemt natuurlijk niet weg dat onze "Lieve Adjes" in staat moeten zijn hier doorheen te prikken.[/quote]Dat verwacht je wel ja. Blijkt tot op heden niet zo te zijn. Naja, het wachten is op de volgende situatie, wanneer een ander persoon oid ontvlamt in ergernis. Ik begrijp best dat het 'newsadmin' zijn spannend lijkt en je opscheept met een dosis macht en aanzien, maar besef ook dat daar een keerzijde aan zit (lees: verplichtingen), iets wat IMHO niet tot iedereen is doorgedrongen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat ze tot nu toe allemaal nogal eensgezind zijn, dat was natuurlijk te verwachten...[/quote]Nou dat had ik dus niet verwacht. Tja, sommige newsadmins zijn nauwelijks 17 oid, wat verwacht je dan. :). Anyway, 20 nieuwe newspostings oid, allemaal lange threads met postings, velen verkeerd gemodereerd of niet gemodereerd, een stapel modpoints ernaast, maar het kwam niet bij elkaar. heel gek.

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

[admin mode off]
Otis: Ja, jij levert alleen maar kritiek. Jij hebt, net als ik, Tweakers.net zien groeien tot een waanzinnig grote site, met een gigantische community van tweakers eromheen. En dat was _nooit_ gebeurt als femme, newsposters, reviewers en IEDEREEN in de crew niet 24/7 van zijn tijd aan tweakers.net probeerde te besteden. En jij weet weer lekker IEDERE keer, IEDEREEN op de tenen te trappen door je klachten en frustraties te uitten in fora en threads.

Nee, dan heb ik liever dat je je smoel houdt of die "bijdrage" met je karmapuntjes die je levert aan Tweakers.net ergens anders "bijdraagt".
[/admin mode off]

Wat wil je nou van "ons" dan, als admins zijnde? Dat we Jasper maar uit het team schoppen omdat ie een keertje een fout heeft gemaakt? Kom nou, dat kan best wat redelijker. Jasper heeft toch zeker wel geleerd dat hij objectief moet blijven in newsposts.

Verwijderd

Topicstarter
(vetgedrukt is door mij toegevoegd)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 11:03 schreef RickJansen het volgende:
[admin mode off]
Otis: Ja, jij levert alleen maar kritiek. Jij hebt, net als ik, Tweakers.net zien groeien tot een waanzinnig grote site, met een gigantische community van tweakers eromheen. En dat was _nooit_ gebeurt als femme, newsposters, reviewers en IEDEREEN in de crew niet 24/7 van zijn tijd aan tweakers.net probeerde te besteden. [/quote]even kijken hoor. 1e zin: er wordt beweerd dat ik ALLEEN MAAR kritiek lever. Ik weet, net als jij, dat dat gelul is. Kijk de discussies over het modsystem maar na op GoT bv. Plus, je impliceert hiermee dat wat ik zeg kritiek is wat negatief is en niet nuttig. Sinds wanneer kan kritiek niet positief en opbouwend zijn? heb je UBERHAUPT wel mn stukken tekst gelezen in die andere thread? heb je uberhaupt wel begrepen wat ik bedoel daarin? Ik heb het sterke vermoeden van niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En jij weet weer lekker IEDERE keer, IEDEREEN op de tenen te trappen door je klachten en frustraties te uitten in fora en threads.[/quote]Er valt wel wat professioneels van je af geloof ik bij het afzetten van de adminmode of niet?
'IEDERE keer', 'IEDEREEN'. Ik trap niemand op de tenen. Als je niet tegen kritiek kunt of kritiek op IETS gaat zien als kritiek op IEMAND's persoontje/karakter/whatever, doe daar dan wat aan, want je krijgt het dan nog moeilijk in je leven. Het is overigens mn goed recht om te uiten wat ik wil op fora en in threads. Dat doen nl. t.net admins ook, en niet zachtzinnig.

Kun je voor de aardigheid eens gaan kijken hoeveel postings ik dit jaar heb gemodereerd? Dus hoeveel keer ik tijd heb gestoken in JOUW site? kun je dan ook even uitrekenen hoeveel tijd dat ong. zal zijn en hoeveel tijd dat is tov wat jij aan tijd in t.net steekt? tel daar dan bij op de tijd die andere moderators die VEEL (en veel meer dan ik) tijd steken in jouw site, en ziedaar: het draait niet meer alleen om de newsadmins e.d. Er zijn veel meer mensen bezig met deze site. Realiseer je dat eens.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nee, dan heb ik liever dat je je smoel houdt of die "bijdrage" met je karmapuntjes die je levert aan Tweakers.net ergens anders "bijdraagt".[/quote]Tja, wat moet ik hiermee? Je gaat me nu verzoeken om te vertrekken? En als ik dat eens doe, denk je dat t.net dan beter wordt? geloof je dat echt? Kijk bv eens in de thread over dx8 en xbox van gisteren. Welke 2 postings zijn de enige die het waard zijn te lezen? juist. Ik wil ze best niet meer posten hoor. En ook niet meer modereren. En ook niet meer meedenken over dingen hier. Als ik er over nadenk, die tijd kan ik inderdaad wel beter besteden, dan discussies te houden met zeikerts. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[/admin mode off][/quote]Ah, nu schakelt het MPS system weer over naar een ander personage? Je snapt er niet veel van he. allemachtig.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat wil je nou van "ons" dan, als admins zijnde? Dat we Jasper maar uit het team schoppen omdat ie een keertje een fout heeft gemaakt? Kom nou, dat kan best wat redelijker. Jasper heeft toch zeker wel geleerd dat hij objectief moet blijven in newsposts.[/quote]Dan heeft hij dat dan wel NA gisteren geleerd. Wat weer verkeerd wordt begrepen is dat ik niks tegen de persoon Jasper Jansen heb, ik ken hem geeneens. Wat me stoort is het feit dat 1) mensen tijd steken in het verbeteren van de kwaliteit van t.net door te modereren (en dat kost ECHT tijd) maar 2) dat teniet wordt gedaan door de brakke kwaliteit van de newspostings zelf op bepaalde momenten. Je doet maar wat je niet laten kunt met Jasper Jansen, dat is niet aan mij. Ik geef alleen aan als 1) gebruiker en 2) moderator (dus vrijwilliger die meehelpt aan het verbeteren van de kwaliteit van JOUW site, dus vrijwillig tijd op offert daarvoor). Als dat jou aan je reet zal roesten, moet JIJ weten. Als jij dan onder het mom van eigen persoon mij wilt gaan verzoeken op te rotten, moet je dat ook doen. Echter als met mij meer mensen oprotten hier zit je snel op FOK!zine niveau dat geef ik je WEL op een briefje, meneer Rick Jansen (familie?)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Aargh! Please doctor, make it stop!

Toon eens wat begrip voor elkaar in plaats van meteen zo hoog van de toren te blazen.

Otis heeft gelijk dat de actie van JJ niet goed was, maar lokt allerlei ongewenste reacties uit door meteen te komen met "Kick JJ". Rick gaat Otis weer aanvallen dat hij maar op moet rotten. Rick heeft gelijk dat JJ niet meteen gekickt moet worden.
Iedereen heeft in de kern wel gelijk maar lijkt het alleen nog maar te kunnen verwoorden mbv flamebait. Doe nou eens niet zo extreem en doe gewoon je zegje zonder anderen aan te vallen.

U make me :r

Zit er iets in de lucht ofzo wat mensen licht ontvlambaar maakt?

<font size=0>

Verwijderd

Volgens mij wordt hier één voorbeeld ver schrik ke lijk uit zijn verband gerukt en worden hier een aantal zaken op de spits gedreven.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dat was _nooit_ gebeurt als femme, newsposters, reviewers en IEDEREEN in de crew niet 24/7 van zijn tijd aan tweakers.net probeerde te besteden[/quote]Volgens mij had je in dat rijtje ook de Tweakers zelf MOETEN noemen, je kunt wel als crew een site in elkaar zetten, maar als er geen bezoekers zijn die actief er mee aan de gang gaan, kritisch zijn en meedenken aan mogelijke verbeteringen, dan kun je die site vrij snel weer van het net halen.

Er is in de loop van het bestaan van T.net een groep vaste bezoekers ontstaan (de old-skool).

Zoals een ieder heeft kunnen zien is die groep de laatste tijd nogal actief op diverse fora en dat levert soms pittige en confronterende kritiek op.

Ik ga geen oordeel uitspreken over de kritiek zelf (zeker in dit geval) of over de inhoud, maar ik ben er stellig van overtuigd dat er in de laatste maand best veel zinnige zaken naar voren zijn gekomen.

Daar kun je als crew op veschillende manieren mee omgaan:

1) /ignore
2) gebruiken om de kwaliteit te waarborgen en verder te laten stijgen

Wat mij opvalt aan dit specifieke geval is dat er géén aandacht wordt besteed aan de boodschap zelf (de kern van de zaak), maar dat er heel erg gekeken wordt naar de vorm van de boodschap.

Les x van basisbeginselen psychologie:

"Kijk naar de inhoud van de boodschap en focus je daarop en kijk niet naar de verpakking ervan"

Otis doet hier dus een confronterende uitspraak, de hele crew over de zeik (omdat iemand uit hun midden aangevallen wordt), resultaat: niemand die zich bekommerd over de boodschap en één en al over-en-weer getiep.

In algemene zin: ik zou me toch echt wel iets aantrekken van hetgeen de harde-kern te zeggen heeft, als je daar geen r**t om geeft, dan kun je het hele punten/karma/mod gebeuren ook wel over boord zetten.

Gezien het feit dat dat nog steeds in ere wordt gehouden hechten jullie wel waarde aan een stuk kwaliteit van T.net en betrokkenheid van de bezoekers ervan.

Maar wanneer een aantal van die bezoekers kritiek gaat leveren, blijft het stil (dit geld niet voor alle kritiek overigens) en krijg je geen antwoord.

Met de hierboven gequote opmerking plaatsen jullie jezelf (onbewust) op een voetstuk en bevestig je (onbewust) het idee wat bij een aantal harde-kern-bezoekers gaat leven: dat het jullie niet uitmaakt wat zij te zeggen hebben.

Als je dan ook nog eens gaat roepen tegen mensen dat ze hun punten beter ergens anders onder kunnen brengen, dan bevestig je dat dubbel en dwars.

Jullie kiezen voor een democratisch systeem, daar hoort kritiek dus ook bij. Mensen monddood maken, omdat je het niet eens bent met de wijze waarop zij hun kritiek uiten, is dodelijk voor de democratie.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 11:57 schreef irrelevant het volgende:
Doe nou eens niet zo extreem en doe gewoon je zegje zonder anderen aan te vallen.[/quote]Ik heb dat gedaan, gisteren al, in nette bewoordigen, zonder flames in de thread 'triest', 2 postings. 1 leg ik uit waarom mn reactie zo was zoals hij was en in de 2e geef ik een reply op J. Jansen en hij reageert daar gewoon ook normaal op.

Case closed wat mij betreft.

Er IS dus totaal geen reden voor de heren admins hierboven om nog maar even door te gaan met het geheel. Ja sorry hoor, maar ik laat me niet schofferen NADAT ik ALWEER tijd steek in een normale uitleg van zaken (in een andere thread welliswaar) door een kleuterklas. Dat ik dan weer anderen tegen de schenen ram betreur ik, maar het zij zo.

TgF: ik weet dondersgoed dat verpakking van een boodschap de acceptatie van die boodschap beinvloedt. Ik had echter niet echt de illusie dat 2 nette regeltjes iets zouden uithalen, omdat de geschiedenis hier leert dat dat nog nimmer het geval is geweest. Jammer, dat wel

Het 'kick' in het topic meen ik echt serieus. Niet tov het persoontje Jansen, maar mbt wat je doet met newsadmins die eigen teksten toevoegen die niet kloppen (en dat komt dagelijks meerdere keren voor).

Nogmaals, wat jij ook aangeeft: het punt is niet de schuiver van Jasper an sig, het is het achterliggende verhaal van: er is een site, er werken een aantal mensen aan mee al dan niet betaald, en er werken een aantal mensen aan mee als opgewaardeerde bezoeker, en wat voor richting gaan we op met die site. Daarover GEEN mening hebben of een sloppy mening werkt imho niet mee. Op dit moment is het maar aan diegene die news post hoe de kwaliteit van de posting EN van de reacties daarop uitpakt. Als moderator ben je dan eerder aan het werk in de rol van 'corrector van de newsposter' dan in de rol van QA 'bewaker'.

Naja, whatever. Mn plezier hier is nu toch al vergald.

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13186

Ik zie nergens in de toevoegingen van de newsposter iets over het H2O-project. Niet eens de coldplate is aangehaald.

Bier en wijven.

Ik ben het met Jasper eens dat tweaken om de phun gaat... Vandaar dat computergerelateerde humor-items zeker niet moeten verdwijnen.. Maar deze Duitsers hadden ook echt iets gemaakt en ik vind het jammer dat ik dat uit de thread eronder moet halen. Het had minstens aangestipt kunnen zijn in het item.

Dit heeft mij een beetje te hoog Webber gehalte.

Ik hoop niet dat de nieuwsadmin door de kritiek niets meer durft te zeggen over hardware, bang een troll te plaatsen. Dat is niet de bedoeling van de kritiek.

• Hielko
  • Laatst online: 17:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het wachten is op andere 'administrators' die hun nietszeggendheid gaan aantonen en dan kunnen we weer door.
Heeft dan echt NIEMAND van de administreerders begrepen waar het nu eigenlijk om gaat? Kennelijk.[/quote]Ja, ik snap waar het over gaat en ik ben het met je eens dat JJ de fout in is gegaan. Dat hij daarop wordt gewezen is ook terecht en wenselijk, en waarschijnlijk heeft dit als gevolg dat dit niet nog een keer zal voorkomen. Dat lijkt me dus de bedoeling.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou dat had ik dus niet verwacht. Tja, sommige newsadmins zijn nauwelijks 17 oid, wat verwacht je dan. . Anyway, 20 nieuwe newspostings oid, allemaal lange threads met postings, velen verkeerd gemodereerd of niet gemodereerd, een stapel modpoints ernaast, maar het kwam niet bij elkaar. heel gek.[/quote]Zo, ik ben 16 maar dat lijkt me dus nog niet echt een gegronde reden om ervan uit te gaan dat alles wat ik post een laag niveau etc heeft :(. (tenminste dat idee heb ik niet).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Otis: Ja, jij levert alleen maar kritiek. Jij hebt, net als ik, Tweakers.net zien groeien tot een waanzinnig grote site, met een gigantische community van tweakers eromheen. En dat was _nooit_ gebeurt als femme, newsposters, reviewers en IEDEREEN in de crew niet 24/7 van zijn tijd aan tweakers.net probeerde te besteden. En jij weet weer lekker IEDERE keer, IEDEREEN op de tenen te trappen door je klachten en frustraties te uitten in fora en threads.[/quote]Zolang zijn klachten en frustraties gefundeerd zijn moet dat kunnen. Je kan meestal niet zeggen dat de onderbouwing otbreekt als Otis zich geroepen voelt om iets te zeggen. (jaja, ik doe otis post van minstens 1 pagina nog eens dunnetjes over).

Verwijderd

Topicstarter
Je moet mijn opmerking over een jonge leeftijd niet zien als denigrerend, maar als realistische kijk op hoe een gemiddeld persoon van die leeftijd tegen de wereld aankijkt. Idem met de gemiddelde 'programmeur' van 18 jaar. Die denkt ook dat hij alles kan en alles weet. (dit is erg generalizerend, maar de kern is hopelijk duidelijk). Later kom je er wel achter dat je je toch wellicht wat had vergist. Is niet erg. :) Veel mensen die op latere leeftijd zeer zinnige dingen roepen lulden op 16-17 jarige leeftijd HEEL anders (niet dat ik altijd zinnige dingen zeg, maar op 17 jarige leeftijd ZEKER niet :D) (dit zegt overigens niets over jou, maar in algemene zin.

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer dacht dat hielko een of andere oldie was in tegen de dertig!

"Hoezo dan?"
Nou, door zijn postings die op een hoger niveau liggen dan het gemiddelde op GoT en T.net.

"Oh..."
3

LinkedIn WoT Cash Converter

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr is ook trots op het niveau van Hielko !

Dat hij later nog maar een nog betere Bikkel mag worden !

Dit is trouwens geen slijmen bij de Admins, want daar doet<font color=DF040F> * GaMeOvEr niet aan...

[update]

Wat is dat toch voor gekloot de laatste tijd met "\me" (ik gebruik express de verkeerde slash ;) ) , dat werkt dan weer wel goed, en dan weer niet, en soms krijg je er ook nog spontaan een "3" in je posting bij ?

Duh...

[/update]</font>3

Aannames zijn fataal.

• Helsie
  • Niet online
Ik reageer hier een beetje laat, maar ik ben in elk geval blij dat er goed over gediscussieerd is. Zoals mijn reactie in de draad op t.net al aangaf, is het gewoon irritant dat een News-posting troll niet weggemodereerd kan worden. Ook de reactie van de news-post-kleuter in de draad heb ik pas zojuist gelezen naar aanleiding van deze discussie. Ik denk dat alles wel gezegd is door Otis. Ik zou het op een andere manier zeggen (bepaalde dingen, want een hele hoop dingen ben ik het 100% mee eens), maar hij heeft gewoon gelijk.
Dat een admin als verweer d'r in gooit 'Het is een FEIT dat MS instabiele software maakt' (want dat staat er indirect) 'En DUS is het GEEN troll'.... Tsja, dat zegt al genoeg vind ik.
Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren, want door zulke loze toevoegingen aan news-posts als die waar het nu om gaat, krijgt de professionaliteit van de site een flinke deuk, die niet met 1 goede posting weer terug te compenseren is.

Verwijderd

Pfff, Otis ook altijd. Als er ook maar 1 letter verkeerd wordt gezegd over MS is het al mis.
>:) M$$$$$ >:)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hey Zemanova, heb je een probleem of zo ?

Zo ja, rot ff op met je "constructieve" bijdrages zak hooi !

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Gameover: flipz is nog een beetje verdrietig van afgelopen maandag, toen de LINUX servers alhier toch crashten. Als je dan ineens geconfronteerd wordt met de realistische dingen van het leven (zoals: alle systemen crashen wel eens;)) dan komt dat hard aan. Dat kost tijd om het weer te verwerken.

Plus, flipz snapt ook niet waar het over gaat. Maar goed, hij ziet 'microsoft' en wordt al boos, tja :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, van dat soort opmerkingen van Zemanova AKA Flipz wordt ik nou pissig...

Grrr..... :(

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr: dat je er nog op ingaat :D

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 00:09 schreef Zemanova het volgende:
Pfff, Otis ook altijd. Als er ook maar 1 letter verkeerd wordt gezegd over MS is het al mis.
>:) M$$$$$ >:)[/quote]Tip: lees eens een paar draden door, dan begrijp je wat de beweegredenen zijn van Otis. Zelfs ik begrijp zijn motivatie.

Verwijderd

ik wordt gewoon moe van het kijken naar alle energie van otis ;)no offence :)

game over: ik geef alleen de mening dat Jasper Jansen best BSOD mag gebruiken voor het sappig maken van het nieuws. Een lange discussie heb ik gewoon geen zin in.
Pissig? rook er maar eentje van mij, wordt je wel weer vrolijk van. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat word ik moe van die Zemanova luser. Offence

Verwijderd

Jezus, relax toch eens...(nog steeds no-offence) :P

• Kees
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Otis, wat ik denk wat Rick bedoelt, en wat ik in ieder geval zelf vindt, is dat wanneer jij kritiek levert je dit ongezout en hard doet, daardoor trap je mensen op hun tenen, want het is voor mensen in het algemeen prettiger als kritiek niet keihard aankomt..

en bij jou dus wel, zeker als je kleinnerend gaat doen over die mensen (dus jezelf duidelijk boven die persoon plaatst en daardoor meer gezag in je woorden probeert te leggen?) en meteen keiharde sancties voorstelt..
enfin, probeer het allemaal (je kritiek ;)) wat genuanceerder te brengen en heel GoT & t.net gaan erop voruit :)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

*zucht*

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Sorry, maar ik vind deze 2 topics van otis lichtelijk hypokriet. Een admin beschuldigen van trollen door middel van een behoorlijke troll/flamebait. Jasper is mischien niet netjes geweest met zijn nieuwsposting, maar dat geeft een ander geen 'recht' maar hetzelfde te gaan doen. Jasper zijn reakties in deze 2 draden zijn erg netjes en volwassen te noemen na de manier waarop hij wordt beschuldigd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik ben het wel met Otis eens.

Vroeger, toen T.net nog niet zo groot was, dan kon zulk populair anti-MS geblaat nog wel, maar sinds T.net zo groot en succesvol is, KUN je het gewoon niet meer maken om dergelijke anti-MS onzin te uiten. Op zo'n manier wordt je nooit serieus genomen door de computerbedrijven. Als T.net verder wil groeien, dan zal men allereerst veel objectiever te werk moeten gaan, dan nu het geval is. Denk je echt dat 3dfx een testsample van hun Voodoo5-6000 ter beschikking wil stellen als van te voren al door foute stemmingmakerij tov. 3dfx op T.net een negatief beeld van 3dfx blijft hangen bij de T.net bezoekers. Dit is natuurlijk maar een voorbeeldje maar denk er eens over na.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, dan geeft 3dfx toch geen testsample? Moeten wij steeds heel positief gaan doen over fabrikanten om ze te vriend te houden zodat wij misschien wel eens wat hardware mogen lenen?? Daar gaat je onafhankelijkheid...

Maar je punt is zeker waar: met het verbreden van de doelgroep moet je ook wat professioneler te werk gaan en meer nadenken bij wat je zegt...en dat wordt soms nog wel eens vergeten...aan de andere kant...ik heb ook geen zin om een NU.nl-style droge nieuwssite te worden :)

(hiermee doe ik overigens geen uitspraak over het al dan niet waardeloos zijn van de V5-6000...ik heb nog nooit zo'n ding in het echt gezien, laat staan 1 in m'n handen gehad :))

• Floor-is
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Ik probeer ff in te haken op wat Daniël al eerder schreef...

Het is voor een hardware-fabrikant echt _veel_ interessanter om hun spulletjes te laten reviewen door een site die geen kant trekt. Dan is de kans gewoon veel groter dat je een eerlijke review krijgt en dat je dus niet bij voorbaat al "kansloos" bent.

Ik durf wel te stellen dat de reviews die op "onze" site verschijnen van een zeer hoge kwaliteit zijn en dat hier de fabrikanten echt niet door afgeschrikt worden. Daar kan het dus al niet aan liggen.

Toch wordt er gezegd dat "wij" pro-NVidia zijn, dat lijkt misschien ook wel zo en dat kan ikook begrijpen, toch is dat niet helemaal waar. Vooralsnog hebben we geen 3DFX kaarten voorbij zien komen die aan de NVidia-concurrent hebben kunnen tippen. (1 GPU, vergelijkbare kwaliteiten, vergelijkbare prijs) De V5-6000 is misschien wel veel sneller en beter dan de GeForce2 Ultra, aleen dat weten we niet, zoals Daniël al aangaf.

Dan nog een klein puntje:
De grote internationale sites hebben veelal een aantal reviewers full-time in dienst, dit is hier niet het geval. Er is dus wat minder tijd om alles te reviewen, dat is op zich niet erg, er is echt wel genoeg te reviewen en te veel reviews is ook weer niet goed voor de kwaliteit.

Bericht hierboven

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb ook geen zin om een NU.nl-style droge nieuwssite te worden[/quote]Daar geef ik je groot gelijk in. Tweakers.net mag/moet wel een eigen identiteit houden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hiermee doe ik overigens geen uitspraak over het al dan niet waardeloos zijn van de V5-6000...ik heb nog nooit zo'n ding in het echt gezien, laat staan 1 in m'n handen gehad[/quote]Hehe...

Over die 3dfx-kaart, dat was slechts een voorbeeldje, het is niet zo dat ik suggereer dat T.net pro-nVidia zou zijn en anti-3dfx. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Ik vind Tweakers.net nog steeds de beste site op internet, dus dat zegt genoeg over de hoge kwaliteit van de site. Het enige nadeel van T.net is dat mijn telefoonrekening er door verdubbeld wordt. :)
Pagina: 1