Dan komt eindelijk Floris eens om de hoek zeilen...
Ik heb vanmiddag al met Jasper gesproken over dit "euvel". Natuurlijk had hij het niet moeten doen en ja er zijn dan ook nog mensen die er op ingaan etc. etc.
Hij heeft later (het kwaad was al geschied) de nieuwspost aangepast, dat wil zeggen de "troll" er uit gehaald. Dat was aan de ene kant wel slim, aan de andere kant weer niet. Daar kunnen we over discussieren, maar laten we dat nu eens niet doen, hij had het er gewoon niet in moeten zetten, of in ieder geval een reeks smileys moeten plaatsen.
Wat mij verder erg op viel is dat ruim een uur nadat het nieuws is gepost er iemand komt die begint over de "troll", er is in de tussentijd dus niemand geweest die het storend heeft gevonden en/of het nodig vond een opmerking hierover in de thread te plaatsen. (Ik zou zeggen, klik op de naam boven de thread, stuur hem een e-mail en vraag hem vriendelijk doch dringed zijn post aan te passen...).
Dan nog iets: om ongeveer 0:45 zet Helsie zijn reply neer, op zich begrijpelijk. Hier komt om ±3:00 een reactie op, waarna ene Joost een (in mijn ogen goede) opmerking plaats. Dan een kleine 9 uur later een reactie van Jasper en weer 4 uur later komt Otis om de hoek... Dan begint het feest zogezegd.
Voor Otis: Ik ken je niet irl, ik ga je ook niet aanvallen en als het wel zo overkomt, dan is dat misschien door een foute tonatie oid, maar dat boeit eik ook weer niet.
Jasper wilde jou persoonlijk spreken, maar als jij te beroerd bent om of een ICQ UIN of een e-mail adres in je profile te zetten (op t.net dus) dan kan hij dat natuurlijk niet. Een hoop van de voortgaande thread waarin meerdere partijen zich
verlagen tot flames had op deze manier wel voorkomen kunnen worden... Misschien een adviesje om toch maar iets van een e-mail adresje in je profile te zetten? (Al is het maar een spam-adresje, boeit op zich niet, alles beter dan niets)
Als ik toch bezig ben:
Ik heb Jasper vanmiddag aangeraden (nadat hij zelf de nieuwspost al had aangepast zodat de "troll" verwijderd was) om in de nieuwspost zelf te zetten dat het niet helemaal zo over was gekomen als de bedoeling was en dat hij daarvoor zijn excuses moest aanbieden. Dit heeft hij gedaan en ik hoop dan ook dat jullie begrijpen dat hij ook wel begrijpt dat het niet door de beugel kon en dat het ook heus niet weer zal voorkomen...
Ik vind de uiteindelijke tekst getuigen van spijt en respect. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Update: De afsluitende opmerking die hier stond is door diverse mensen verkeerd opgevat. Om verdere misverstanden te voorkomen, is hij weggehaald. Mijn excuses aan diegenen die zich beledigd voelden.[/quote]Als jullie die niet kunnen tonen voor iemand die zijn excuses maakt, dan ja sorry maar dan kan je wat mij betreft de pot op.
Floris