[MED] GVF: Wat is er besproken.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef PC-Reactive het volgende:
Het staat wel vermeld in MED dat schelden enzo niet gerespecteerd wordt op de regulars en dat is ook logisch maar ik ben toch erg bang dat er heel erg veel ergenissen 'gespuwd' worden op de regulars. :)
Daar zullen dan gepaste maatregelen voor worden getroffen lijkt me?

Een regular moet e.e.a. in goede banen leiden, nieuwe mensen als het ware begeleiden, en als dat wordt tegengewerkt, wordt een mod ingeschakeld lijkt me.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Het staat wel vermeld in MED dat schelden enzo niet gerespecteerd wordt op de regulars en dat is ook logisch maar ik ben toch erg bang dat er heel erg veel ergenissen 'gespuwd' worden op de regulars. :)
Hopen dat we dat kunnen verduren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 12:52

PCR

Op maandag 11 maart 2002 23:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Hopen dat we er tegen bestand zijn :P
Voorkomen is beter dan genezen! Hoewel dat natuurlijk wel een beetje een popie-jopie-uitspraak is want je kunt natuurlijk niet voorkomen dat er gescholden wordt. Maar toch sterkte! ;)

edit: OProg, waarom editte je je post? :P

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je garanderen, dat zodra iets dergelijks gebeurd er dus een steekje bij die persoon los zit. Sterker nog hij krijgt dan gewoon een "bestraffing" van de mod en zelfs in het meest crue geval zegt een andere regular nog even leuk wat hij/zij nu precies verkeerd deed. De "opvoeding" slaat hem dan dubbel en dwars om z'n oren. ;)
Op maandag 11 maart 2002 22:08 schreef obsidian het volgende:
offtopic:
had je tijd teveel nelske? :)
O-) ;)
Nee, dat bericht had ik al enige tijd klaar staan om te posten. De tijd was er alleen nog niet rijp voor.
Probleem 1: mensen trekken zich niks van de regels aan, het is tenslotte internet, en niemand kent je, dus niemand kan je wat doen. Neem een nieuw account en je kan lekker verder gaan
M.a.w. de crrew als geheel kan ook wel opstappen :?
Ik ben van mening dat directe communicatie naar een user toe er wel degelijk voor kan zorgen dat deze veranderd. Als ik zo eens een aantal users bekijk en hoe zij in de loop van de tijd veranderd zijn op GoT, dan blijf ik me af en toe verbazen. :) Als daar een handje bij geholpen kan worden, dan is dat toch alleen maar mooi? Waarom nu meteen doemdenken? Het is niet voor niks een test.
Probleem 2: fatsoen? gezond verstand? Wasda? Kende da vreten?
Ik ben van mening, dat je dat door directe communicatie wel degelijk bij kan brengen. Zo niet, dan is het vrij snel "exit user".
Probleem 3: Waarom zoeken als ik ook een antwoord krijg als ik het gewoon vraag?
Omdat ik niet echt een goede mentaliteit heb voor een forum als GoT. Als ik daarop gewezen wordt (misschien herhaaldelijk), misschien begin ik dan wel na te denken ;)
Probleem 4: De crew is de baas? Die broekies? Denk je dat ik me laat vertellen door hun wat ik wel mag en niet mag? (zie prob 1 en 2)
Je begon zelf over een harder beleid. Als niemand zich er iets van aan zou trekken, dan zouden je eigen ideeen ook geen effect hebben ;)
Probleem 5: Goh wel veel leesvoer, ach ik probeer het wel, en als het niet lukt ga ik dan wel lezen.
Weer het mentaliteitsprobleeem ;) Het minste wat je kunt testen is of je deze mentaliteit een beetje terug kunt brengen.
Tja, allemaal dingen waar je weinig aan kan doen, zolang je je users niet kan kiezen. En dat is het grootste probleem.
Zoals ik al zei, kan je er d.m.v. strenger modden niet veel aan doen nee, vandaar dat er ook gekozen en gekeken is naar een soort van opvoedende taak. Je kijkt dus naar de oorzaak en probeert daar het probleem aan te pakken.

Ik ga bij een plan niet van te voren negatief denken. Eerst eens zien wat het effect is en dan wil ik zelf pas oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om m'n enige echte eigen HGA'tje maar ff te quoten :P ;)
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef Jotti het volgende:
We weten allemaal dat je voor de HK 150 techposts moet hebben en 60 dagen geregistreerd moet zijn. Dat gaat veranderen. Sterker nog, dat is al veranderd. Vanaf nu moet je 120 dagen geregistreerd zijn (ruwweg 4 maanden dus) om de HK in te kunnen, het aantal techposts blijft hetzelfde. Waarom? Om zo de mensen die alleen voor de HK 'leuter de hele dag maar raak voor een knaak/1.13 Euro' komen te weren, daar is GoT niet voor bedoeld, maar dat wist je natuurlijk al ;)
Voordat de mensen die net in de HK kunnen, gaan steigeren: deze regel wordt niet met terugwerkende kracht ingevoerd, bestaande HK members merken hier dus helemaal niks van. Alleen de mensen die nu nog in de rij staan voor HK toegang zullen wat langer moeten wachten.
Dank u voor de aandacht :)
Dit is uiteraard het 2e merkbare gevolg dat uit GvF naar voren is gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
4 maanden maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:55 schreef SkoolieDie het volgende:
4 maanden maar ?
Iemand met de juiste instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 11 maart 2002 23:56 schreef nelske het volgende:
Iemand met de juiste instelling ;)
Arme LuNaTiC, niemand vind het blijkbaar erg :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:02
Op maandag 11 maart 2002 23:57 schreef moto-moi het volgende:

[..]

LuNaTiC zelf ook niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 23:57 schreef moto-moi het volgende:

[..]

sssst geen slapende honden wakker maken :P :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Maar ik bedoelde het wel serieus HaHa :)

Een jaar lijkt me beter en 500 techposts (ook voor SG,NSM,WG en TM).

maar dan mag ik er zelf nie meer in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
De teller heeft hoger gestaan. Maar vier maanden leek een goede balans. Techpost optrekken is ook niet handig. Dat verhoogt namelijk de ongewenste posts in alle tech fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:01 schreef PieterJ het volgende:
De teller heeft hoger gestaan. Maar vier maanden leek een goede balans. Techpost optrekken is ook niet handig. Dat verhoogt namelijk de ongewenste posts in alle tech fora.
Zou het niet zo zijn dat bij een veel hogere drempel mensen iets hebben van 'doewie ik ga wel naar FOK, teveel moeite hier om d'r in te komen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 23:58 schreef SkoolieDie het volgende:
Maar ik bedoelde het wel serieus HaHa :)

Een jaar lijkt me beter en 500 techposts (ook voor SG,NSM,WG en TM).

maar dan mag ik er zelf nie meer in :'(
Het gaat dus niet om techposts. Dat is niet de issue. Het gaat erom, dat mensen in die 4 maanden tijd wel de klappen van de zweep kennen, en daardoor zich goed kunnen gedragen in de HK. Ook is het natuurlijk zo dat mensen nu minder snel ff registreren om de HK in te kunnen omdat je klasgenootje dat zo leuk vind. Probleem was dat mensen hier kwamen, snel de HK in renden, en daar laag niveau postten. Daarna keken ze in de techfora, en gingen op hun niveau verder. Dus 1smilie posts en dat soort gein.

We hopen nu dat de mensen in 4 maanden tijd leren (met behulp van de regulars) hoe de mensen hun posts moeten opbouwen, en hoe ze zich als 'volwassenen' moeten gedragen hier.

* Nielsz heeft het gevoel dat er iets aan deze post mist :? Welke mod vult me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Zou het niet zo zijn dat bij een veel hogere drempel mensen iets hebben van 'doewie ik ga wel naar FOK, teveel moeite hier om d'r in te komen'.
Er zitten hier zat mensen die echt niet naar FOK willen. Gewoon omdat de mentaliteit daar anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef SkoolieDie het volgende:
Eigenlijk zou dat IMHO ook moeten, voor tech GoT en de lifestyle / liefdes dingen (en wat ze nog meer hebben daar) Fok.

Dan zijn beide fora weer waar ze voor bedoeld zijn ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:06 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Er zitten hier zat mensen die echt niet naar FOK willen. Gewoon omdat de mentaliteit daar anders is.
Mensen die hier alleen voor HK zitten hebben wel een beetje een FOK mentaliteit.

(Voorzover ik dat kan beoordelen. Heb FOK pas 2 maanden geleden ontdekt en zit nu vaak een beetje te lurken daar en me rot te lachen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op maandag 11 maart 2002 21:57 schreef nelske een lap tekst over mentaliteit en opvoeden:
Regulars :? Aardige gedachte, iets dergelijks was toch ook al in dat andere (lange afscheids)topic van Thorne voorgesteld?

Eigenlijk zouden alle GoTters n00b begeleider moeten zijn.

Maar dan kom je juist terecht bij een stukje mentaliteit.
Bemerk bij veel posters een houding van "Kom laat ik maar eens wat posten, wat is niet belangrijk, maar dan zien ze tenminste dat ik on-line ben." En dit gebeurt dan niet bij de zogenoemde n00bs maar eerder bij de rest van de (schaaps)kudde.
Dat soort reacties zijn voor veel draadjes ook de doodsteek. Je moet je soms door een brij aan nietszeggende opmerkingen worstelen. ("He xxxxx heb je je ....... al verkocht")

Moeten die regulars ook tegen dit gedrag optreden en uit gaan leggen dat die reacties minder gewenst zijn :?

Het is in ieder geval te hopen dat als een Groene Kruis lid :) een reply heeft gegeven de anderen het zwijgen er toe doen en reacties in dezelfde trant achterwege laten.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:41 schreef PokkeNoise het volgende:

[..]

Regulars :? Aardige gedachte, iets dergelijks was toch ook al in dat andere (lange afscheids)topic van Thorne voorgesteld?
Misschien in iets andere vorm o.i.d.? Het idee is in ieder geval niet daaruit ontstaan. In eerste instantie was de naam "begeleider", maar dat komt wel heel erg kinderlijk over, vandaar de naam regular. Het dekt de lading vrij goed namelijk.
Eigenlijk zouden alle GoTters n00b begeleider moeten zijn.

Maar dan kom je juist terecht bij een stukje mentaliteit.
Bemerk bij veel posters een houding van "Kom laat ik maar eens wat posten, wat is niet belangrijk, maar dan zien ze tenminste dat ik on-line ben." En dit gebeurt dan niet bij de zogenoemde n00bs maar eerder bij de rest van de (schaaps)kudde.
Dat soort reacties zijn voor veel draadjes ook de doodsteek. Je moet je soms door een brij aan nietszeggende opmerkingen worstelen. ("He xxxxx heb je je ....... al verkocht")

Moeten die regulars ook tegen dit gedrag optreden en uit gaan leggen dat die reacties minder gewenst zijn :?
Daar moet een regular zeer zeker een opmerking over maken. Een regular is dus niet alleen een newbiebegeleider o.i.d. Het gaat om bewustwording van iedereen die slechte replies plaatst. OF het nu een newbie is of iemand die al een paar maanden/weken hier rond loopt.
Het is in ieder geval te hopen dat als een Groene Kruis lid :) een reply heeft gegeven de anderen het zwijgen er toe doen
Als dat niet gebeurt, dan zullen deze mensen aangesproken worden. Willen ze echt niet luisteren, dan komt de grote boze evil mod langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat het regulars verhaal niet in WOS zelf te lezen is. Communicatie van nieuwe maatregelen is voor verbetering vatbaar vind ik. En ja er stond een mededeling in MED maar volgens mij is het vermelden van een dergelijke verandering in het forum zelf ook wel handig. Al is het maar een linkje naar betreffend topic in MED.
Het achteraf aankondigen van de nieuwe policy met betrekking tot HK toegang (de maatregel was al ingegaan) is nou ook niet bepaald een fraai voorbeeld van communicatie. Lijkt me voor het vervolg en welslagen van deze operatie wel van belang dat communicatie beter gaat worden dan een achteraf post in MED of het moeten doorlezen van topics met heel erg veel tekst.

Het ontbreken van een eerlijke overgangsregeling m.b.t. de HK-acces maatregel vind ik ten opzichte van bestaande users niet rechtvaardig. Mede omdat ik iemand ken die 45 minuten voor HK acces moest lezen dat dat dus met ingang van ergens in het verleden met 60 dagen was uitgesteld.
Ik zou razend zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Op maandag 11 maart 2002 21:57 schreef nelske het volgende:
Er is al eerder in dit topic gesproken over mentaliteit en "opvoeding". Toen destijds het topic van Thorne in LA stond, ben ik meteen eens goed na gaan denken waar de problemen hem voornamelijk in zaten. Mijn conclusie was dat voor het overgrote deel bij de eerder genoemde mentaliteit en opvoeding ligt. Je hebt ook niet uit jezelf leren plassen op de WC, of geleerd om fatsoenlijk op je fietsje te blijven zitten als je jezelf op het fietspad begeeft. Daar heb je iemand bij gehad die jou het een en ander uitlegde. Iemand, die wel precies wist hoe hij moest poepen/fietsen :P ;)

Niet veel na het topic van Thorne in LA is het GvF in het leven geroepen. Een van de eerste dingen die daar gebeurde was een opsomming (inventarisatie) maken van de problemen die er waren. Als je die opsomming bekijkt, dan kan je niet onder de conclusie uitkomen, dat het hem zeker voor meer dan 3/4 deel zit in mentaliteit en "opvoeding". Eigenlijk voornamelijk het eerste, maar dat eerste punt is onlosmakelijk verbonden met het tweede punt. Mentaliteit kan alleen veranderd worden door een stukje opvoeding.

Hoe kan je zoiets nu aanpakken? Je hoort onder de mensen die langer op GoT komen en die het verval dan ook bewust meegemaakt hebben veel de roep om een harder beleid. Gewoon keihard afstraffen. Ik ben het daar slechts gedeeltelijk mee eens. Ik ben voorstander van duidelijkere regels en ook harder optreden en meer vrijheden qua regels voor mods, alleen daar hoort wel een aanpak bij. Alleen een strenger beleid is namelijk symptoombestreiding. Je onderdrukt de symptomen alleen maar. Op den duur zul je weer volledig terug bij af (= de huidige situatie) zijn. Dan is de oplossing niet om een nog strenger beleid te voeren. Je snijdt daarmee alleen je zelf in de vingers. Een te streng beleid zorgt er automatisch voor dat de sfeer op het hele forum verslechtert. Dit zou niet het geval zijn, als de zogenaamde "probleemgroep" erg klein zou zijn. Helaas is die groep in de loop der tijd enorm gegroeid. Als die hele groep in "opstand" komt tegen het nieuwe beleid, dan is het niet prettig vertoefen op GoT ;) . Daarnaast is het voor mods ook niet prettig om continu enorm streng op te moeten treden (i.t.t. wat sommigen denken).

Al met al, moet je dus ook naar de oorzaak kijken en daar iets aan doen!!!

Vroeger toen GoT nog klein was, was er zoiets als sociale controle. Het merendeel van de users lurkte eerst een paar maanden/weken om zo een beetje te zien hoe het er aan toe ging op het forum, alvorens ze zich daadwerkelijk in de discussies gingen mengen. Mensen die dit niet deden (of die in hun "lurktijd" nog niet voldoende geleerd hadden), werden hier door de andere users op gewezen. GoT was (en "is" nog steeds) een community. Je werd er langzamerhand in opgenomen en je leert je binnen die community te bewegen. Het zogenaamde "ons kent ons" gevoel. Tegenwoordig heeft zelfs de meest eenzame hut op de hei internet lijkt het wel. Uiteraard is daar niks mis mee, het betekent alleen wel dat steeds meer mensen zich op internet begeven. Neem daar de (nog steeds) groeiende populariteit van Tweakers.net (en het forum GoT) bij en je snapt wel dat het "ons kent ons" gevoel steeds meer verdwijnt. Hetzelfde geldt automatisch voor de "sociale controle". GoT is nu eenmaal enorm uit de kluiten gewassen, als je kijkt naar het aantal registraties. Bijkomstigheid van dergelijke groei, is automatisch het verval van het niveau (de redenen daarvan heb ik al genoemd).

Het "ons kent ons" gevoel kan je met een dergelijke hoeveelheid registraties nooit meer terug krijgen over het hele forum. Je kunt het echter wel een beetje terug krijgen per forum. De sociale controle kun je sowieso per forum terug krijgen (zij het in het begin misschien iets geforceerd).

Hier stuiten we naar mijn mening op de oorzaak en aanpak van het hele niveauprobleem.

Mods (en lite-mods) zorgen meer voor symptoombestrijding. Zij zetten slotjes, trashen posts (of zelfs hele topics). Uiteraard zijn zij absoluut nodig om het forum draaiende te houden (nee, dat zeg ik niet omdat ik zelf mod ben ;) ). Helaas heb je als mod niet continu de tijd om users duidelijk te maken waar het nu precies aan schort. Daarnaast heeft de zogenaamde probleemgroep, zoals ik het noem, automatisch een gevoel van "mods versus users". Mods zijn evil, of het nu gewone mods of lite-mods zijn. Een uitbreiding van (lite-)mods is dan ook niet in alle gevallen een oplossing voor het niveauprobleem naar mijn mening.

Wat dan? vraag je jezelf mischien af nu. De oplossing is vrij simpel eigenlijk. Zorg er voor dat je per forum een aantal users hebt, die het klappen van de zweep kennen. De users die er al wat langer komen en die weten hoe je jezelf op een forum behoort te begeven (nettiquette, alleen offtopic daar waar er ruimte voor is, duidelijke openingsposts, niet flamen etc. etc..). Die users bestaan al op elk forum. Het jammere alleen is dat hun kennis over deze zaken niet echt duidelijk overgedragen wordt op nieuwe mensen. Het concept van regulars is geboren. Een regular is een persoon die aan andere mensen uit gaat leggen, wat ze verkeerd doen of wat er beter kan. Het is als het ware een opvoeder. Het betekent niet dat een regular een blok aan het been vaan een newbie wordt. Het betekent puur en alleen dat een regular zich gewoon binnen een bepaald forum als extra doel heeft om mensen bewust van hunzelf te maken. Regulars krijgen geen extra rechten t.o.v. andere users. Zij zijn en blijven gewoon normale users net als een ieder ander, met dat verschil dat als een dergelijke user je ergens op wijst, dan mag je jezelf dat serieus aantrekken. Regulars wijzen mensen dus direct op hun fouten. Ga je daar tegen in door je te misdragen of te flamen o.i.d., dan kun je accuut rekenen op strenge maatregelen van moderators. Daar wordt hard tegen opgetreden, laat dat in ieder geval duidelijk zijn. Regulars zijn mensen die graag andere mensen de regels op een forum uitleggen. Bijkomstig voordeel hiervan is dat de rotte appels alleen nog maar sneller op zullen gaan vallen dan nu het geval is. Needless to say dat dergelijke mensen dus ook eerder van GoT af "geschopt" zullen worden als het sneller en beter opvalt.

Er zal uiteraard eerst getest worden met Regulars, voordat dit GoT-breed ingezet zal worden. W&L en WOS hebben hierin de primeur. Regulars worden gewoon gekozen door de crew per forum. Het is de bedoeling dat ze ook alleen binnen het forum waarvoor ze gevraagd zijn deze rol spelen. Uiteraard mag het buiten dat forum ook wel, maar het moet geen verplichting voor die mensen worden. Het is net als bij lite-mods. Heb je er even geen zin in, dan doe je het niet. Per forum zal een redelijk aantal regulars ingezet worden. Bij een klein forum kan je denken aan ongeveer 4 personen, bij een groot forum moet je eerder denken aan 6 tot 8 personen. Het kan voorkomen, dat regulars zich met dezelfde zaak/persoon zullen gaan bemoeien. Op zich is dat helemaal niet zo erg. De persoon zou het alleen kunnen zien als een bevestiging namelijk. Als mods zaken dubbel gaan doen, dan is dat veel erger ;) Regulars zullen niet echt heel erg duidelijk herkenbaar zijn, aangezien ze niet echt een speciale status nodig moeten hebben. Anders krijg je alleen maar "user versus crew" gevoel (terwijl een regular niet eens crew is, maar ook gewoon user). Ze zijn zuiver en alleen te herkennen aan een groen kruisje achter hun nckname. Dit is gedaan, omdat anders mensen zeker in het begin geneigd zullen zijn om heftig tegen regulars in te gaan.

Het hele idee is dus dat mensen bewust van hun eigen gedrag worden en leren om zich op een normale manier op het forum te gedragen. Het ultieme doel is natuurlijk dat veel mensen zich hier van bewust worden en min of meer een beetje zelf het idee van de begeleiders op zich nemen. Dat wil niet zeggen dat je heel direct tegen mensen moet vertellen wat ze fout doen, maar je kan wel hints geven hoe je dingen beter aan kan passen. Dit moet op een nette en vriendelijke manier gebeuren uiteraard. Het stukje sociale controle komt dus weer enigszins terug.

Regulars zullen de eerste exponent van besluiten uit het GvF vormen. Het wordt zoals gezegd niet meteen ingevoerd, maar eerst eens grondig getest op effect ;)

Voor de duidelijkheid nogmaals. Eenieder die ernsttig tegen regulars in gaat op een niet normale manier kan rekenen op maatregelen van de crew.

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 12 maart 2002 04:29 schreef janjanjansen het volgende:
Het ontbreken van een eerlijke overgangsregeling m.b.t. de HK-acces maatregel vind ik ten opzichte van bestaande users niet rechtvaardig. Mede omdat ik iemand ken die 45 minuten voor HK acces moest lezen dat dat dus met ingang van ergens in het verleden met 60 dagen was uitgesteld.
Ik zou razend zijn....
Ik verwacht inderdaad nog wel een draadje als "Wheee! Nou moet ik nog twee maanden wachten!" Maar is is wel een overgangsregeling: wie al HK toegang heeft, houdt die, ook al is hij nog geen 4 maanden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op dinsdag 12 maart 2002 08:12 quote GSMboy een lap tekst zonder iets te zeggen
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 08:23 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Idd ja, had je niet even het stuk weglaten waar je niks over te zeggen had? Is een beetje RSI opwekkend zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 23:27 schreef nelske een reactie op mijn stukje wat zo te zien een beetje verkeerd werd opgevat
Ten eerste, het idee van de regulars vind ik erg goed (volgens mij hebben we het daar vroeger ook al eens over gehad).

En ik bedoelde eigenlijk alleen maar te zeggen dat de mensen waar je het meeste last van hebt (nu en in de toekomst) last hebben van de problemen die ik beschreef en dat die mensen erg moeilijk aan te pakken zijn.
(was niet bedoelt als commentaar op jullie ideeen hoor, zo negatief ingesteld ben ik nou ook weer niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

oops...laat maar, foutje ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Vraagje, op welke gronden kiezen jullie zo'n regular?

Alleen op het aantal posts? Of de kwaliteit van hun posts? Of letten jullie (wat imho het belangrijkst is) ook erop of het persoon begaan is met de sfeer en kwaliteit op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 09:47 schreef obsidian het volgende:
Vraagje, op welke gronden kiezen jullie zo'n regular?

Alleen op het aantal posts? Of de kwaliteit van hun posts? Of letten jullie (wat imho het belangrijkst is) ook erop of het persoon begaan is met de sfeer en kwaliteit op het forum?
Voornamelijk het laatste. Hoe de user ons dus opgevallen is. Hoeveel posts hij heeft is verre van boeiend.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:07 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Voornamelijk het laatste. Hoe de user ons dus opgevallen is. Hoeveel posts hij heeft is verre van boeiend.
Ohoh, daat gaat mijn kans om regular te worden. :)

[politiek correcte modus] Mag natuurlijk ook een zij zijn. ;) [/politiek correcte modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 04:29 schreef janjanjansen het volgende:
Toch jammer dat het regulars verhaal niet in WOS zelf te lezen is. Communicatie van nieuwe maatregelen is voor verbetering vatbaar vind ik. En ja er stond een mededeling in MED maar volgens mij is het vermelden van een dergelijke verandering in het forum zelf ook wel handig. Al is het maar een linkje naar betreffend topic in MED.
Mja, gedeeltelijk met je eens. Maar voor dat soort zaken hebben we MED. Echter is het wel handig om het misschien in het forum zelf te doen.

Echter verwachten we wel dat de users med lezen.
Het achteraf aankondigen van de nieuwe policy met betrekking tot HK toegang (de maatregel was al ingegaan) is nou ook niet bepaald een fraai voorbeeld van communicatie. Lijkt me voor het vervolg en welslagen van deze operatie wel van belang dat communicatie beter gaat worden dan een achteraf post in MED of het moeten doorlezen van topics met heel erg veel tekst.
De regel is pas ingegaan na twaalven. De aankondiging was er al eerder. Echter is dat in dit geval nogal irrelevant, omdat het een maatregel is waar een user geen invloed op heeft. Als het nu een "policy wijziging" zou zijn met betrekking tot bijvoorbeeld gedrag, dan kun je users inderdaad nog niet aanspreken op hun overtredingen als je die nieuwe policy nog niet bekend hebt gemaakt.

Maar dat gaat in dit geval dus niet op en bovenstaand voorbeeld zal ook niet gebeuren.
Ik zou razend zijn....
Dit is een typisch voorbeeld van de goede lijden onder de slechte. Het script wordt aangepast naar 4 maanden en het scriptje maakt geen verschil tussen iemand die toevallig al op 59 dagen was op het moment dat het script aangepast is.

Sowieso, ik kan het me voorstellen dat het lullig is, maar als iemand dusdanig graag de HK in wil om daar nu zo'n probleem van te maken dat dit zo geregeld is, zonder voor de rest te beseffen waarom deze maatregel genomen is, dan willen wij die user misschien helemaal wel niet meer met het strengere beleid wat we gaan hanteren.

[/hard]

Het blijft een extra die HK en als wij beslissen de toegangscriteria te verscherpen, tja, dan doen we dat.
Er staat ook nergens hier op GoT te lezen wat je als user allemaal in het "totaalpakket" krijgt.

Bovenstaande klinkt allemaal heel lomp en dictaturig, maar zo staan de zaken momenteel wel.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GO: een idee voor de overgangsregel.

Neem alle users die het aantal posts hebben gehaald, en op die 60 dagen - (neem maar een getal)% (ik zou zeggen 10%) zitten. Laat voor hun de oude regeling gelden, en voor de rest de nieuwe regeling.

Zo voorkom je een gedeelte van het gezeik. Vooral van mensen die inderdaad maar een of twee dagen te kort kwamen. Lijkt mij ook wel erg lullig. (en ik weet dat je het niet voor de HK mag doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:24 schreef Jaymz het volgende:
Rules and regulations / FAQ.
Bij registreren zou je eigenlijk een 'korte samenvattting' van de FAQ voor je neus moeten krijgen waar je accoord mee _moet_ gaan.
dat zie je ook bij bijv. hotmail

mensen scrollen eroverheen, zeggen ok, en lezen het nog niet...

ik ben dan ook meer voor een eventueel vragenformulier oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-10 13:49
Op dinsdag 12 maart 2002 10:19 schreef obsidian het volgende:
GO: een idee voor de overgangsregel.

Neem alle users die het aantal posts hebben gehaald, en op die 60 dagen - (neem maar een getal)% (ik zou zeggen 10%) zitten. Laat voor hun de oude regeling gelden, en voor de rest de nieuwe regeling.

Zo voorkom je een gedeelte van het gezeik. Vooral van mensen die inderdaad maar een of twee dagen te kort kwamen. Lijkt mij ook wel erg lullig. (en ik weet dat je het niet voor de HK mag doen)
Natuurlijk zouden we dat kunnen doen. Maar het probleem van een grens oprekken is dat er altijd weer een nieuwe grens is. Je zou nu de mensen van -6 tot -1 bevoordelen, t.o.v. de rest die korter wacht en de grote groep die de 60 heeft volgemaakt.

Bovendien verplaats je het gezeur van de groep -1 -6 naar -7 en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:31 schreef zeef het volgende:

[..]

Natuurlijk zouden we dat kunnen doen. Maar het probleem van een grens oprekken is dat er altijd weer een nieuwe grens is. Je zou nu de mensen van -6 tot -1 bevoordelen, t.o.v. de rest die al langer wacht en de grote groep die de 60 heeft volgemaakt.

Bovendien verplaats je het gezeur van de groep -1 -6 naar -7 en minder.
Klopt. Al denk ik dat aan de kant van de users het nare gevoel wat sterker is als je wel het aantal posts hebt, maar nog 2 dagen (of erger, maar 1) te kort komt, en dan te horen krijgt dat je vervolgens nog 2 maanden extra moet wachten, dan wanneer je toch nog meer dan een week ofzo te gaan had.

Maar jullie hebben gelijk hoor. Het blijft lastig, zekers. Maar dit soort dingen een of twee dagen van tevoren te horen krijgen komt wel erg hard aan denk ik. Maar het is aan jullie natuurlijk. Ik ga er ook niet over liggen klagen ofzo. Maar het was alleen een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:15 schreef GaMeOvEr een ractie op mijn verhaal.
De maatregel van verandering van HK acces is wat mij betreft niet omstreden. Het gaat mij niet om HK acces, de user waar ik het over had ook niet. Het gaat mij om de communicatie en dat heb ik willen illustreren met een voorbeeld en een mogelijke reactie daarop.
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef Jotti het volgende:
We weten allemaal dat je voor de HK 150 techposts moet hebben en 60 dagen geregistreerd moet zijn. Dat gaat veranderen. Sterker nog, dat is al veranderd. [...]
Bovenstaande quote geeft volgens mij weer dat de maatregel al was ingegaan voordat deze bekend werd gemaakt.

Veranderingen en weerstand horen bij elkaar. Communicatie kan die weerstand doen verminderen. Maar of een dergelijke manier van communiceren bijdraagt aan het verminderen van weerstand? Bij mij niet in ieder geval ( en ik heb zelf geen last van deze veranderingen op enige wijze).

Het punt dat ik dus heb willen maken en wil maken is dat communicatie wel wat zorgvuldiger en beter doordacht kan dan een topicje openen in MED met een droge mededeling dat ergens in het verleden een verandering is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:49 schreef janjanjansen het volgende:
Bovenstaande quote geeft volgens mij weer dat de maatregel al was ingegaan voordat deze bekend werd gemaakt.
Ja, maar echt niet weken van te voren, eerder een paar uur. Dat "het is al veranderd" straalt natuurlijk ook iets uit van "er is geen discussie meer over mogelijk".

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:55 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ja, maar echt niet weken van te voren, eerder een paar uur. Dat "het is al veranderd" straalt natuurlijk ook iets uit van "er is geen discussie meer over mogelijk".
Maar het blijft niet netjes, zelfs al was het een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:57 schreef obsidian het volgende:
Maar het blijft niet netjes, zelfs al was het een paar minuten.
Dat maakt gewoon niet uit want het draait maar één keer per dag :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 10:55 schreef Wouter Tinus het volgende:
Vanaf het begin van dit topic had je er al over kunnen lezen en ook commentaar kunnen geven.

Wat nu gestart is is een pilot en je kunt nog steeds alles ter discussie stellen.

Stel dat het straks op alle fora doorgevoerd wordt, dan nog is het geen ijzeren grondwet.

Wat wil je nu precies?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 10:49 schreef janjanjansen het volgende:

De maatregel van verandering van HK acces is wat mij betreft niet omstreden. Het gaat mij niet om HK acces, de user waar ik het over had ook niet. Het gaat mij om de communicatie en dat heb ik willen illustreren met een voorbeeld en een mogelijke reactie daarop.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. :)
Mja, ik had van ACM vernomen (hij had het aangepast) dat het script naar de nieuwe normen ging tellen om iets over 12.
Veranderingen en weerstand horen bij elkaar. Communicatie kan die weerstand doen verminderen. Maar of een dergelijke manier van communiceren bijdraagt aan het verminderen van weerstand? Bij mij niet in ieder geval ( en ik heb zelf geen last van deze veranderingen op enige wijze).
Bij jou misschien niet, maar in het algemeen wel. ;)
Het punt dat ik dus heb willen maken en wil maken is dat communicatie wel wat zorgvuldiger en beter doordacht kan dan een topicje openen in MED met een droge mededeling dat ergens in het verleden een verandering is ingegaan.
Ja, ik snap je punt wel, maar wat is de toegevoegde waarde als wij bijvoorbeeld vandaag bekend maken dat morgen het scriptje veranderd is?

Toegevoegde waarde is 0 omdat men er geen inspraak op heeft en het voor de users ook geen andere consequenties heeft dan dat sommigen langer op de HK moeten wachten.

Ik ben het volledig met je eens dat dit niet zo moet bij een policy wijziging, waarbij de users een actieve rol spelen. (En eventueel op gedrag worden afgerekend)

Dit scriptje is voor de users passief, ze hebben er geen inspraak in en er wordt ook niet van ze verwacht dat ze iets op een andere manier/niet gaan doen.

In zo'n situatie heeft een vooraankondiging dus ook geen toegevoegde waarde, die het bij een policyaankondiging/banrichtlijnen/etc wel zou hebben.

Men hoeft zich er niet op voor te bereiden, want er is niks om op voor te bereiden. ;)

(Nogmaals, de aankondiging was eerder dan de invoering, zie ook deze post : )
Op maandag 11 maart 2002 22:28 schreef GaMeOvEr het volgende:
Kee dan. :) ACM, kun jij dit doorvoeren?
Op maandag 11 maart 2002 22:38 schreef ACM het volgende:

Ja, done.

Of mocht het nog niet? :)
[edit]

Je hebt dus nu nog 1 uur en 17 minuten om het aan te kondigen ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GoTcrew is op dit moment druk met het (terecht) nadenken over en doorvoeren van veranderingen.

Dit is altijd een rumoerig traject. Gelukkig is door draadjes zoals deze de denkrichting aardig duidelijk aan het worden en worden we geinformeerd als niet meepraters/denkers in het Vgf (?) forum.

Toch kan het voorkomen dat er, wanneer er iets concreets te melden valt EN wat tegelijkertijd verandering van policy teweegbrengt dit als een "schok" komt.

Communicatie is en blijft een moeilijk vak:)
Zeker wanneer je doelgroep (schrijven doe je tenslotte voor je lezers) zo divers is als hier.
Probeer je als bedenkers/initiators van wijzigingen dit voor ogen te houden.

Wanneer je een wijziging doorvoert; communiceer die dan tegelijk met aanpassingen in alle relevante documenten. Dit kan best iets van vertraging teweeg brengen maar maakt de informatieoverdracht consistent.

/offtopic
ik wacht nog wel 60 dagen hoor voor ik EVENTUEEL een blik in de huiskamer werp en voel me absoluut niet benadeeld(slachtoffermode) >:)
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:27 schreef Type het volgende:

[..]

dat zie je ook bij bijv. hotmail

mensen scrollen eroverheen, zeggen ok, en lezen het nog niet...

ik ben dan ook meer voor een eventueel vragenformulier oid...
Wat denk je van een vraag onderaan: "Hoeveel 'P's zitten er in bovenstaande stuk?" Dan lees je het bovenstaande stuk natuurlijk wel :)
Moet je wel natuurlijk met elke view een andere letter kiezen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nog een vraagje. Op welke gronden zijn de users gekozen die mee mogen praten over dit alles?

Ben een beetje bang dat juist de kritische users buitengesloten zijn om "onenigheden" te voorkomen zeg maar.

Kunnen we namen krijgen ofzo? (of staat het er al ergens en ben ik nou zo blind?)

edit:
en nee, ik doel niet op mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:22 schreef obsidian het volgende:
Ben een beetje bang dat juist de kritische users buitengesloten zijn om "onenigheden" te voorkomen zeg maar.
De kritische users zijn ook vertegenwoordigd.

edit:
ik noem geen namen omdat ik niet weet of de mensen dat ok. vinden

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:24 schreef justmental het volgende:

[..]

De kritische users zijn ook vertegenwoordigd.
De crew weet dat ik er bepaalde mensen mee bedoel. En ze weten ook wie ik ermee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:26 schreef obsidian het volgende:
De crew weet dat ik er bepaalde mensen mee bedoel. En ze weten ook wie ik ermee bedoel.
Ik ook wel hoor, laten we zeggen de ex-crewleden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:31 schreef justmental het volgende:

[..]

Ik ook wel hoor, laten we zeggen de ex-crewleden.

Nee. Niet speciaal die mensen. Maar jij bent er dus een van. :)

Hmm, gezien jouw geschiedenis van posten kan ik wel zien welke selectiemethodes er gehanteerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 11:22 schreef obsidian het volgende:
Nog een vraagje. Op welke gronden zijn de users gekozen die mee mogen praten over dit alles?

Ben ik kritisch genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:34 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ben ik kritisch genoeg? :)
Ik ben bang dat de term kritisch hier meer de betekenis heeft van op dezelfde lijn denken als de crew, en vooral niet te lastig zijn

NOFI natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 11:37 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de term kritisch hier meer de betekenis heeft van op dezelfde lijn denken als de crew, en vooral niet te lastig zijn

NOFI natuurlijk.
ecteinascidin en wildhagen zitten er ook bij, als je dat bedoelt. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:39 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

ecteinascidin en wildhagen zitten er ook bij, als je dat bedoelt. :)
Hmm, jups bedoelde ik gedeeltelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:32 schreef obsidian het volgende:
Hmm, gezien jouw geschiedenis van posten kan ik wel zien welke selectiemethodes er gehanteerd zijn. :)
Ik ben niet geselecteerd, ik heb het gewoon op het juiste moment gevraagd :)
Maar mijn gedachten liggen nou niet op 1 lijn met de crew als je dat wilt weten.
Ik ben laten we zeggen wat minder behoudend.

Mi. zit er nu een mooie brede selectie van users in het GVF.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 11:37 schreef obsidian het volgende:

[..]

NOFI natuurlijk.
Haha :)
NOFT hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te illustreren wat ik bedoel (communicatie) heb ik de post van Jotti eens wat verbouwd.
----
Wijziging toegang HK.

Zoals jullie allemaal weten is er een flinke discussie gaande over de gang van zaken op GoT. Je kunt deze discussie onder andere lezen in .... en in .... .

De eerste verandering die we door willen voeren op basis van deze discussies is het aanscherpen van het criterium om toegang tot de Tweakers Huiskamer te krijgen. Je zult met ingang van 13 maart 2002 120 dagen geregistreerd moeten zijn en 150 techposts moeten hebben om toegang tot de Tweakers Huiskamer te krijgen. Dat is een verzwaring van de huidige 60 dagen + 150 techposts norm. Mensen die al toegang hebben tot de Tweakers Huiskamer zullen deze gewoon behouden, voor hen verandert er niets. Voor mensen die al geregistreerd zijn tussen 0 en 60 dagen zit er niets anders op dan geduldig wachten.

Helaas is het zo dat er met een verandering van voorwaarden er mensen zullen zijn die zich benadeeld voelen.Realiseer je dan wel dat de Tweakers Huiskamer een extraatje is.

We verwachten dat deze maatregel zal bijdragen aan een betere sfeer op GoT. En daar zijn we allemaal bij gebaat.
---
Lijkt me dat de boodschap inhoudelijk (bijna) dezelfde is, de toon is toch net even anders, wat weerstand volgens mij beter wegneemt (tenminste bij mij).

Dat is dus wat ik wilde aanstippen met mijn post van vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we moeten nu gewoon afwachten hoe die regulars uitpakken,

en dan lees nu ook door de laatste paar posts heen en bemerk ik dat men het er niet eme eens is dat er maar een aantal mensen zijn die mogen meeposten en echt meedenken hierover hetzij in dat apparte forum.
helaas voor jullie/ons kunnen dat er ook niet zoveel zijn omdat simpelweg dan de groep te groot word.
te weinig en je hebt geen overzicht, teveel en iedereen gaat door elkaar praten.

over het verlengen van de reg tijd voor Hk acces,
ben ik het helemaal mee eens zo onmoedig je die users die alleen maar posten voor HK acces.
hopenlijk heefd dit ok effect op het aantal onzin posts die worden gemaakt in de tech fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan worde nog die users die maar 59dagen geregd zijn ook benadeeld????????????

hoezo??
ze komen toch niet speciaal voor de HK, dat willen we toch voorkomen.
ik vind het niet erg voor hun zo zorgen we er gewoon voor dat ze wel gewoon normale posts moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sorry, lekker linkje uit het mededelingenforum en ramde per ongeluk op ALT-S |:(

(had geloof ik het halve topic gequote O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat wildje je nou eigenlijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 12 maart 2002 11:56 schreef jorentref het volgende:
GOT is nice, maar mijn vriendin is nicer!!! helaas GOT sex gaat voor mijn PC!
[/quote]

Beetje oneerbiedige sig richting jouw vriendin. Is het niet zo dat jouw vriendin voor GoT gaat? Of heb jij je vriendin alleen maar voor de sex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och ik kan hem best wel veranderen hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 12:15 schreef jorentref het volgende:
och ik kan hem best wel veranderen hoor!!
ik heb mijn vriendin maar één keer aangekeken tijdens het neuken!!, ik was bezig en plots stapte ze de kamer binnen!!!!
:D

Ja, da's al veel beter. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

het zal vast al een keer gezegt zijn, maar ik denk dat "het" niveau van GoT maar door een ding omlaag is gegaan:
- er zijn teveel mensen.
Het is nou eenmaal zo, goeie dingen gaan tenonder aan zichzelf, en ik ben van mening dat GoT steeds meer die kant op gaat. Het is TE populair, en daarom haken steeds meer hardcore underground tweakers af.

Er zijn TEveel regels nodig om het te laten draaien, maar dat komt omdat er TE veel mensen zijn. Want zoveel regels waren er normaal nooit...

dus: GoT moet checken of ze minder populair kan worden, en zo weer proberen om de hardcore-underground kern weer terug te krijgen / te behouden / nieuwe aanwas fixen. Mod's moeten niet meer zo mod zijn af en toe (verkeerd modden, nou is daar opzich niet zoveel mis mee, maar het kan irri zijn voor de topicposter, en het gebeurt)

Conclusie: de lol gaat er steeds meer af, en het is belangrijk dat er snel adequate actie word ondernomen, anders heeft GoT straks netzoveel diepgang als een platvis.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook ik ben blij dat de incubatietijd voor de HK is verlengd, en dat de regulars zijn ingevoerd.

En wat de mensen betreft die 1 dag van hun HK-access afzaten: erg jammer voor hun, maar ik vind niet dat je die dan weer moet gaan bevoordelen, en ze wel HK-access geven. Het doel van deze hele veranderingscyclus is immers om strenger te worden, en daar vind ik zo'n regeling niet onder passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom zouden ze gaan zeuren,
ze komen toch voor hun tech vragen????

en niet voor de HK??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan moet je ook maar kijken hoe je die "die hard tweakers" vast kan houden.

iemand al een idee hoe we dat moeten gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 13:09 schreef jorentref het volgende:
en waarom zouden ze gaan zeuren,
ze komen toch voor hun tech vragen????

en niet voor de HK??
In principe heb je daar gelijk in, maar ik denk dat je het het beste met een gratis programma kunt vergelijken. Het is niet waar je de computer voor gekocht heb, maar het is toch prettig als je het krijgt.

Beetje kromme vergelijking misschien, maar ik kon even niks anders verzinnen. :)

Nu de HK is aangepakt (in ieder geval voorlopig IMHO), wat zijn de volgende maatregelen die (misschien) ingevoerd worden, en op welk gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat we met een niet al te lange tijd moeten gaan kijken hoe we die hardcore tweakers vast kunnen houden,

want als het niveau op Got dan niet lnagzamerhand een beetje omhoog gaat kunnen we wij een aantal van onze meest belangrijke users kwijt raken, en dat zijn diegene die er echt voor zijn om de sfeer en de hulp die ze kunnen bieden en krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 13:15 schreef jorentref het volgende:
ik denk zelf dat we met een niet al te lange tijd moeten gaan kijken hoe we die hardcore tweakers vast kunnen houden,

want als het niveau op Got dan niet lnagzamerhand een beetje omhoog gaat kunnen we wij een aantal van onze meest belangrijke users kwijt raken, en dat zijn diegene die er echt voor zijn om de sfeer en de hulp die ze kunnen bieden en krijgen
Ik denk juist dat daar nu aandacht aan wordt geschonken. De diehard tweakers, de harde kern dus, irriteert zich volgens mij aan alle mensen die GoT als een helpdesk beschouwen. Door de maatregelen die nu getroffen zijn (HK en regulars) denk ik dat de meeste daarvan zullen verdwijnen, en dat het niveau wat zal gaan stijgen. Als het niveau stijgt --> harde kern heeft het weer naar zijn zin --> harde kern blijft :)

Dus ik denk dat probleem grotendeels is opgelost, mits de ingevoerde maatregelen effectief worden uitgevoerd, en ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 13:18 schreef JvH het volgende:

Dus ik denk dat probleem grotendeels is opgelost, mits de ingevoerde maatregelen effectief worden uitgevoerd, en ook helpen.
nu maar hopen dat het lukt, anders worden de maatregelen harden en strakker.
maar als dat moet gaan gebeuren is het volgens mij gou gedaan met de sfeer op Got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Op dinsdag 12 maart 2002 13:18 schreef JvH het volgende:
Ik denk juist dat daar nu aandacht aan wordt geschonken. De diehard tweakers, de harde kern dus, irriteert zich volgens mij aan alle mensen die GoT als een helpdesk beschouwen. Door de maatregelen die nu getroffen zijn (HK en regulars) denk ik dat de meeste daarvan zullen verdwijnen, en dat het niveau wat zal gaan stijgen. Als het niveau stijgt --> harde kern heeft het weer naar zijn zin --> harde kern blijft :)

Zoals ik ook al probeerde te melden, en jorentref ook, GoT drijft op de harde kern, een kleine kern, en een sfeervol forum. Dat zijn de eigenschappen.
Nou, is de kleine kern een beetje te groot, dit komt de sfeer niet ten goede, dus gaan er veel mensen van de harde kern (de die-hards) weg naar:
- kleine fora die echt zwaar tech gericht zin
- sfeervol zijn
- waar maar een klein aantal mensen is...

Als er minder mensen zouden zijn, zou het echt schelen, eigenlijk zou er op GoT een test moeten komen om te checken wat het niveau ongeveer is. Zeg maar een formpje met algemene vragen, waar je dan eerst rustig je username invult (en passwd ofcourze) en dan de test maakt. Of gewoon anoniem, boeit nie zo, maar dan liggen er keiharde feiten op tafel over wat het niveau is, en dan weet je van we zijn nu op niveau 6,5 en we willen een 8,5. Vervolgens gooi je er dus een bak met maategelen tegenaan en dan kan je meten of ze werken (gaat het niveau omhoog of omlaag?). Het lijkt mij een hele functionele tool voor GoT, iemand ideeen hierover? *dit was een brainstorm idee van Liam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 13:35 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Als er minder mensen zouden zijn, zou het echt schelen, eigenlijk zou er op GoT een test moeten komen om te checken wat het niveau ongeveer is. Zeg maar een formpje met algemene vragen, waar je dan eerst rustig je username invult (en passwd ofcourze) en dan de test maakt. Of gewoon anoniem, boeit nie zo, maar dan liggen er keiharde feiten op tafel over wat het niveau is, en dan weet je van we zijn nu op niveau 6,5 en we willen een 8,5. Vervolgens gooi je er dus een bak met maategelen tegenaan en dan kan je meten of ze werken (gaat het niveau omhoog of omlaag?). Het lijkt mij een hele functionele tool voor GoT, iemand ideeen hierover? *dit was een brainstorm idee van Liam*
Ik denk dat het er maar net aan ligt wat je definitie in niveau is. Mijns inziens zijn er 2 opties:

1. niveau is de technische kennis van de mensen
2. niveau is het sociale niveau van de postings, en de inzet die mensen geven.

Nu vind ik zelf 1 wat sterker dan 2, maar toch ik niet dat je het niveau alleen maar op het 1e punt kan betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Op dinsdag 12 maart 2002 13:38 schreef JvH het volgende:
Ik denk dat het er maar net aan ligt wat je definitie in niveau is. Mijns inziens zijn er 2 opties:

Nu vind ik zelf 1 wat sterker dan 2, maar toch ik niet dat je het niveau alleen maar op het 1e punt kan betrekken.
Je kan ze toch ook alle twee meten, althans lijkt mij.
Je zou eerst wat definities moeten opstellen inderdaad, zodat je kan spreken over "waardes" die bij een niveau horen. Mijn vraag is meer, lijkt zo'n tool niet nuttig?
Als je namelijk waarden en definities hebt liggen kan je dan namelijk het niveau meten, en dus ook de effecten van de maatregelen (gaat het niveau omhoog, omlaag, maakt het niets uit). En je zou dan dus bij je maatregelen moeten zeggen van "over 3 weken meten we wat er gebeurt". Dan meet je 3 weken later, en wat blijkt? Het niveau is omhoog = dus is het aannemelijk dat het een goede maatregel is, houden dus. Slechte maatregelen, die dus irritantie kunnen opleveren en geen echte bijdrage aan een hoger niveau doen ( dat heb je gemeten ) kan je dan dus weer terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het technische niveau van de users maakt niet veel uit, dat kun je ook wel terugvindne op Got, waar het om gaat is dat het sociale niveau van de postings een belangrijke rol speeld.
maar hoe krijg je die???

door langere tijd op Got actief te zijn, en zodoende langzamerhand de sfeer te pijlen, en deze zichzelf oko eigende te maken.
of door aanmoediging van de wat langere geregde users,
nu komen we weer op het punt van die regulars,
deze wijze de users op hun gedrag en zo ook op hun sociale niveau die ze nu handhaven.
geef toe je luisterd sneller naar een ervaren users dan naar een van de crew leden.

ik vind dat we eerst een moeten afwachten hoe de overige users reagren op die regulars, en of ze ook geaccepteerd worden met de bedoeling het niveau van de users wat omhoog te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Ik ben het met jorentref eens, het technische niveau boeit me nix, zolang iemand zonder niveau :+ maar niet de techfora zit vol te spammen..
Het sociale aspect is helaas moeilijk te meten, dat merk je alleen op GoT zelf, en dan worden het OW's en ban's..

offtopic:
[quote]
Forum is van groep 2, en is onzijdig. Dus forum-fora.
En ja, ik heb Latijn
[/quote]

Ik weet het, maar hij zegt: fori, en dat is een NOM M MV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 15:38 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Ik ben het met jorentref eens, het technische niveau boeit me nix, zolang iemand zonder niveau :+ maar niet de techfora zit vol te spammen..
Het sociale aspect is helaas moeilijk te meten, dat merk je alleen op GoT zelf, en dan worden het OW's en ban's..

offtopic:
[..]

Ik weet het, maar hij zegt: fori, en dat is een NOM M MV ;)
Ok, dus even samengevat: met de laatste paar posts zijn we niks verder gekomen. Er is enkel geconcludeerd dat met de huidige maatregelen de harde kern waarschijnlijk meer blijft.

Tja, what's next? :?

offtopic:
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Op dinsdag 12 maart 2002 16:53 schreef JvH het volgende:

Ok, dus even samengevat: met de laatste paar posts zijn we niks verder gekomen. Er is enkel geconcludeerd dat met de huidige maatregelen de harde kern waarschijnlijk meer blijft.

Tja, what's next? :?
ja, ok, en ik doe de suggestie om een tool (form) te bakken waarmee je de effecten van de maatregelen kan meten. Dan kan je ook nog aantonen dat het werkt. Nu DENKEN we alleen maar dat het werkt, alleen concreet hebben we niets.
Toch? Of lul ik nou maar weer slap uit me nek? Ik vond het een goed idee eigenlijk maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:09 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

ja, ok, en ik doe de suggestie om een tool (form) te bakken waarmee je de effecten van de maatregelen kan meten. Dan kan je ook nog aantonen dat het werkt. Nu DENKEN we alleen maar dat het werkt, alleen concreet hebben we niets.
Toch? Of lul ik nou maar weer slap uit me nek? Ik vond het een goed idee eigenlijk maar ok.
Hoe wou je niveau (sociaal gezien) gaan meten? Het aantal slotjes dat er gezet wordt? Het aantal users dat geband wordt? Er lijkt me niet echt een manier om dat te weten, het blijft een kwestie van gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die effecten kun je niet meten met behulp van cijfers en of een appart forum.

je kunt hooguit na een maand of 2 kijken of de posts en de reacties daarop beter in elkaar zitten en meer informatiever zijn dan dat ze nu zijn.

zodoende kunnen we pas bepalen of deze maatregel werkt of niet.

ik zeg bewust niet: "echt werkt" omdat het effect pas na een langere tijd stukje bij beetje zichtbaarder word.
dus nu is het gewoon afwachten of het werkt.

nog meer iedeeen die aan de orde zijn gekomen is een nieuw forum, er gaan veel geruchten nu rond in LA.
ik heb nog geen tijd gehad om het door te spitten maar we moeten maar zien wat het word.

misschien kan een Mod ons hierover wat meer concreters vertellen?

wat ik ook nog kwijt wil is dat ik verbaast ben hoe snel er nu ineens actie word ondernomen na het topic van Thorne.
een positive actie in mij ogen,
ga zo door Got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 09:50
Toejuich toejuich toejuich :) Ik volg DE discussie de laatste tijd hier wel een beetje en kan een ieder die zich hier zo voor in zet/ mee bezig houdt alleen maar toejuichen :) Je kan nooit precies de effecten van nieuwe maatregelen voorspellen, maar dit zijn naar mijn idee stappen die zeker de goede richting op gaan (ik sta er dan ook helemaal achter).

De kracht van een goed forum zit 'm in de users, en het is imo ook vrij verstandig hier gebruik van te maken. Met alléén maar meer rigoreuze regels en modwerk krijg je een beetje het 'politiestaat' idee met een collateraal afschrikeffect; naast de doelgroep worden ook talrijke 'goede' users afgeschrokken, en dan schiet je je doel voorbij (wat je überhaupt doet, want het probleem wordt dan alleen bestreden, niet aangepakt). Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken (ben positief), hoewel ik bijna nooit in WOS kom hoop ik hier het een en ander over de ontwikkeling/voortgang te lezen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hoi, ik volg deze discussie in het geheel niet op de voet - ik kom op GOT voor antwoorden op problemen.

Het bestaan van een discussie over hoe het niveau van GOT (af en toe inderdaad knap bedroevend) verbeterd kan worden deed wel een paar ideetjes in mij wakker worden, wrsch. voornamelijk vanwege het onzinnige soort van "we verplichten ze iets te lezen"-oplossingen :)

(i) Laat mensen op een meer gestructureerde manier aangeven wat het probleem is. Een drop-downboxje voor de categorie (in mijn favoriete OCM bv.: {OC|WC|MOD|...}, een verplicht invoerveld met een searchterm ("hier heb ik op gezocht") zodat replicanten ipv "UTFS" aan kunnen geven hoe er efficienter gezocht kan worden, een wat grotere textedit met "omschrijving" en dan pas een kleine textedit met "De vraag is dus:".
(ii) Nieuw topic openen-knop alleen onderaan een search-pagina.
(iii) Afschaffen van de quantity-requirement voor fora als HK. Schijnt erg belangrijk te zijn om daar te mogen rondhangen (getuige de vele links die ik als trainee (geloof ik, op het moment) niet kan bezoeken). Ik kan er niet in en ik hoef er niet in, maar als je dat nou wel graag wilt moet je veel posts schrijven. Niet goede posts (cf. moderatie t.net, ook een erg goed idee: alleen mensen met een bepaald gemiddelde mogen bijvoorbeeld HK in - of modereren, for that matter), maar veel posts. En dat zijn toch echt de meest irritante: "dit is mijn xxx'ste post!" in een overigens zinvolle discussie. Zulke mensen moeten ze bij Pim Fortuyn in de partij zetten. Wacht, nee, dat is op vooroordeel gebaseerd :)

Just a few thoughts, late at night. Hebben de bezoekers van deze pagina hier wat aan? Overigens wordt de kritiek op de kwaliteit van GOT volgens mij ook wel in de hand gewerkt door het ongelooflijk slordige taalgebruik. Zo las ik in deze thread bij herhaling "gou" waar "gauw" bedoeld werd. Jargon is 1, afkortingen nog 1, maar er zijn natuurlijk grenzen. En daar valt helaas niks aan te enforcen.

Straks mogen anglicismen ook niet meer. Dan ben ik bijvoorbeeld ernstig f*cked.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Mij hoor je ook niet zeggen dat je nauwkeurig de effecten van maatregelen kan meten, maar geloof mij nou maar, het kan echt. Zoiets simpels als een websurvey bevoorbeeld, daarin komt over het algemeen een cijfer voor de site uitrollen. Dat kan je ook omdraaien naar een usersurvey, waarbij er dus een cijfer voor een user uitkomt. En hoe hoger het gemiddelde cijfer, hoe beter maatregelen zouden werken, je kan een aantal paralellen trekken natuurlijk.
Als eerst het gemiddelde niveau 6 is en na een tweetal maatregelen ineens 7, dan weet je dat het werkt.

Hoe wou je het sociale aspect gaan testen?
Nou met vragen van:
- Wat zou je doen als newbie actie A deed?
- Hoe behulpzaam ben je?
- Heb jij geduld als newbie zegt dat hij niet weet wat de search is? Zo ja, hoeveel geduld zou je hebben, schaal 1 op 5.
- en als newbie het voor de 2de keer vraagt, post je dan in SU?

Dan het officiele stuk:
- Heb je de FAQ's gelezen
- Wanneer las je de laatste sticky topic
- enz.

De technische kant:
- Waar is jouw technische kennis het meest van ...?
daar ga je dan op in met bijbehorende vragen:
- is een voltage mod altijd ok?
- waarom doet je HDD het niet op 220volt?
- Je monitor vertoont kuren, wat doe je?
- enz. enz. enz.

Snappez? Een beetje algemene vragen ja, waar je een waarde aan kan geven, die je dan weer tot een eindwaarde kan laten komen.
Maar goed, als ut niets is is ut niets. Het leek mij een goeie tool voor een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het ook belangrijk is om de newbee's goed de weg te wijzen,
want het komt vaka voor dat deze meerdere malen in verschillende fora's posten.

voorlichting is hier een belangrijk doel dat we voor ogen moet hebben.

toch maar het idee van een verkorte faq snel door voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:28 schreef Fantomas het volgende:

[..]
Zoals je al ziet aan deze quote is het absoluut niet te onderscheiden wat jij geschreven hebt en wat nelske geschreven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:31 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Zoals je al ziet aan deze quote is het absoluut niet te onderscheiden wat jij geschreven hebt en wat nelske geschreven heeft.
Voor de duidelijkheid dat is mijn volledige verhaal ;)

Jotti heeft in het MF een link gezet die mijn posts quote, zodat iedereen hem kan lezen. Was waarschijnlijk makkelijker om mijn quote helemaal over te halen naar MF :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, het is gewoon dat die paginainstellingen in topix zo ruk zijn, maar ja... ik heb em maar even weggegooid :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ken mensen (en zelfs crewleden) die in het verleden vragen hebben durven stellen die zelfs een n00b tegenwoordig niet meer stelt. Daarom vind ik harder aanpakken maar gedeeltelijk een oplossing. Ik zal geen namen noemen, maar iemand die nu GM is en vroeger vroeg waar hij de search kon vinden, die is toch wel redelijk verbeterd. En dat kan met de huidige n00bs ook prima gebeuren.

Daarom ben ik tegen iedere vorm van een lik-op-stuk beleid waarbij n00bs na 1 "stomme" vraag (voor zover die bestaat) gebanned wordt met de mededeling dat er ook nog zoiets is als het CID-forum. Iemand kan leren door te lurken, leren over computers, maar ook over de gang van zaken en het niveau op GoT. Ik denk dat daar het grootste probleem ligt: vroeger was er 1 n00b op 3000 ervaren gebruikers. Die ene n00b werd vriendelijk geholpen door een paar van die ervaren gebruikers en zodoende bleef de sfeer intact en leerde de n00b snel veel over computers. Er was een ervaren gebruiker bij. Nu is het zo dat de n00bs de ervaren gebruikers ver "outnumberen". Er zijn er zoveel dat heropvoeden amper mogelijk is. En ze blijven maar komen die n00bs. Niet iedere nieuwe gebruiker is zo, maar de meesten wel...

Dan is er nog het probleem van de mensen die gebanned zijn en dan terug komen om te zieken. Dat zijn gebruikers waar maatregelen tegen moeten worden bedacht, bijvoorbeeld het registratietraject verlengen.

Ik ben zelf van mening dat mensen die de wil hebben zich aan te passen en een nuttige gebruiker te worden, niets te vrezen hebben van een strenger mod- en banbeleid. Dat is ook meteen de reden dat de meeste "goede" users voor een strenger optreden zijn, in tegenstelling tot wat HK-meubelstukken die hem behoorlijk beginnen te knijpen >:)

Daar wil ik overigens nog even over zeggen dat ik liever iemand heb die 24/7 in HK de sfeer hoog houdt en users opvoedt, dan iemand die tech zit te spammen om de schijn van het tweakerzijn hoog te houden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Uhm ?

Ik volgde deze link vanuit Jotti's tweede post van [topic=436470]
om te kijken waar dit over ging.. Opeens had ik de hele tekst van Nelske gequote.

Ik heb toen maar gepost om te kijken of ik echt een bericht zou plaatsen....

Deze post is gericht om jullie er op attent te maken dat er iets niet klopt met de 2de link van Jotti op onder dit topic

Excuses voor het ongemak en delete deze reply maar als jullie de database hebben aangepast.

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:48

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
't klopt gewoon hoor.

In de post die je in edit mode krijgt legt nelske het regular principe uit.

Aangezien dit eigenlijk de enige manier is om direct naar een reactie te verwijzen heeft Jotti het zo gedaan :)

Maar toch bedankt voor het attent zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier nog eens refereren aan:

Veel voorgestelde maatregelen zijn terug te voeren op wijzingen zoals voorgesteld in:
De Hoofdpunten van mijn Krachtige Herstelbeleid van GOT, zoals zij zijn terug te vinden in het nieuwe Document van Drs. Olav Laudy, "De Puinhopen van acht jaar mod(deren) op GOT".
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/439619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Laatst online: 03-10 13:14

CTVirus

Dexterslab FAN

<niks>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet met een slim moderatie systeem werken zoals de meuktracker?

Het moet een persoonlijk systeem zijn, met een soort profiles.

Het idee is als volgt:

Je hebt basisprofielen.

Basiskennis,
advanced.

Iemand die in het basisprofiel zit, ziet alle posts.
Iemand in advanced ziet geen basisposts. (zowel topics als reacties)

Er is een aantal mods (en roulerende advanced users) die de kwaliteit van een post beoordelen:

Als een basisprofiler een goede post doet, wordt de post (niet de user!) geupgrade naar advanced, zodat de advanced users hem zien.

Een basis profiler kan geupgrade worden na een aantal kwalitatief goede posts naar advanced.

Na 3 posts van advanced mensen, hebben basiskenners geen schrijfrecht meer.

Iemand adopteert zo'n profiel, en kan hem zelf aanpassen.

Als hij een bepaalde user wel of niet wil zien, kan hij die persoon dicht of open klappen.

Als je een profiel hebt verklooid, omdat je hem fout hebt aangepast, dan reset je gewoon weer naar default.

Specifieke users krijgen een mooi profiel door slim met filters om te springen.

Dat userprofiel kan worden geexporteerd, en geimporteerd voor andere gebruikers, die GOT met een specifiek gefilterde blik willen zien.

Zo zorg je ervoor dat advanced mensen niet steeds geconfronteerd worden met n00bs, en dat de kwaliteit van de posts wordt afgedwongen, te gelijkertijd laat je iedereen toe op het forum en zorg je dat newbies ook kunnen leren.

techposts hoeven max 25 lang te zijn, dan op slot. De topic starter dient dan nog een laatste bericht posten met wat hij heeft geprobeerd, en met welk succes (met klein dankwoordje naar de helpers is ook niet fout!).

Als een user *POM* of goeiemorgen wil zeggen:

-advanced user -1 punt, na een grens wordt je weer basisuser.

-basisuser: zet de thread op onzichtbaar, heb je er geen last van. of je reageert met *pom* terug, en dat levert je gewoon geen advancedpunten op. Als het te gortig wordt, volgt het gebruikelijke slotje.

Er moet een database met FAQ/handleidingen komen.

Hoe deel ik mijn internet?:

-kabelmodem
-instellingen
-problemen
-adsl
enz.

Als een user een probleem heeft, en het zelf niet kan vinden in de DB, dan zoekt iemand even het juiste linkje op (dus niet een stukje in een lap text, dat trekken newbies niet om te lezen), je wordt doorverwezen naar een pagina met een serie stappen om je probleem op te lossen.

Deze pagina's worden gemaakt als compilatie van opgeloste problemen in het forum. Eens in de zoveel tijd krijgen advanced users de gelegeheid een nieuwe handleiding samen te stellen uit een set gerelateerde topics.

Zo creeer je een levende knowledge base, op basis van een geselecteerd advanced publiek, dat ook toegankelijk is voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om even op het idee door te gaan die men had om bij het aanmaken van een nieuwe account een soort van gedragscode te laten zien voor een X aantel sec of het laten accepteren van deze.

bij ons op school (ROC Dikkers Hengelo ov) hebben we nu dat elke keer als je inlogd je een verkorte gedragscode van de school voor je krijgt.
deze moet je accepteren voordat je verder kunt gaan in Windows.

dit is een goed idee voor de nieuwe users en vergemakkelijkt voor ons dat we hun kunnen wijzen en of tempbannen als ze een aantal keer in de fout gaan en zeggen dat ze het niet wisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Er is al eerder in dit topic gesproken over mentaliteit en "opvoeding". Toen destijds het topic van Thorne in LA stond, ben ik meteen eens goed na gaan denken waar de problemen hem voornamelijk in zaten. Mijn conclusie was dat voor het overgrote deel bij de eerder genoemde mentaliteit en opvoeding ligt. Je hebt ook niet uit jezelf leren plassen op de WC, of geleerd om fatsoenlijk op je fietsje te blijven zitten als je jezelf op het fietspad begeeft. Daar heb je iemand bij gehad die jou het een en ander uitlegde. Iemand, die wel precies wist hoe hij moest poepen/fietsen :P ;)

Niet veel na het topic van Thorne in LA is het GvF in het leven geroepen. Een van de eerste dingen die daar gebeurde was een opsomming (inventarisatie) maken van de problemen die er waren. Als je die opsomming bekijkt, dan kan je niet onder de conclusie uitkomen, dat het hem zeker voor meer dan 3/4 deel zit in mentaliteit en "opvoeding". Eigenlijk voornamelijk het eerste, maar dat eerste punt is onlosmakelijk verbonden met het tweede punt. Mentaliteit kan alleen veranderd worden door een stukje opvoeding.

Hoe kan je zoiets nu aanpakken? Je hoort onder de mensen die langer op GoT komen en die het verval dan ook bewust meegemaakt hebben veel de roep om een harder beleid. Gewoon keihard afstraffen. Ik ben het daar slechts gedeeltelijk mee eens. Ik ben voorstander van duidelijkere regels en ook harder optreden en meer vrijheden qua regels voor mods, alleen daar hoort wel een aanpak bij. Alleen een strenger beleid is namelijk symptoombestreiding. Je onderdrukt de symptomen alleen maar. Op den duur zul je weer volledig terug bij af (= de huidige situatie) zijn. Dan is de oplossing niet om een nog strenger beleid te voeren. Je snijdt daarmee alleen je zelf in de vingers. Een te streng beleid zorgt er automatisch voor dat de sfeer op het hele forum verslechtert. Dit zou niet het geval zijn, als de zogenaamde "probleemgroep" erg klein zou zijn. Helaas is die groep in de loop der tijd enorm gegroeid. Als die hele groep in "opstand" komt tegen het nieuwe beleid, dan is het niet prettig vertoefen op GoT ;) . Daarnaast is het voor mods ook niet prettig om continu enorm streng op te moeten treden (i.t.t. wat sommigen denken).

Vroeger toen GoT nog klein was, was er zoiets als sociale controle. Het merendeel van de users lurkte eerst een paar maanden/weken om zo een beetje te zien hoe het er aan toe ging op het forum, alvorens ze zich daadwerkelijk in de discussies gingen mengen. Mensen die dit niet deden (of die in hun "lurktijd" nog niet voldoende geleerd hadden), werden hier door de andere users op gewezen. GoT was (en "is" nog steeds) een community. Je werd er langzamerhand in opgenomen en je leert je binnen die community te bewegen. Het zogenaamde "ons kent ons" gevoel. Tegenwoordig heeft zelfs de meest eenzame hut op de hei internet lijkt het wel. Uiteraard is daar niks mis mee, het betekent alleen wel dat steeds meer mensen zich op internet begeven. Neem daar de (nog steeds) groeiende populariteit van Tweakers.net (en het forum GoT) bij en je snapt wel dat het "ons kent ons" gevoel steeds meer verdwijnt. Hetzelfde geldt automatisch voor de "sociale controle". GoT is nu eenmaal enorm uit de kluiten gewassen, als je kijkt naar het aantal registraties. Bijkomstigheid van dergelijke groei, is automatisch het verval van het niveau (de redenen daarvan heb ik al genoemd).

Het "ons kent ons" gevoel kan je met een dergelijke hoeveelheid registraties nooit meer terug krijgen over het hele forum. Je kunt het echter wel een beetje terug krijgen per forum. De sociale controle kun je sowieso per forum terug krijgen (zij het in het begin misschien iets geforceerd).

Hier stuiten we naar mijn mening op de oorzaak en aanpak van het hele niveauprobleem.

Mods (en lite-mods) zorgen meer voor symptoombestrijding. Zij zetten slotjes, trashen posts (of zelfs hele topics). Uiteraard zijn zij absoluut nodig om het forum draaiende te houden (nee, dat zeg ik niet omdat ik zelf mod ben ;) ). Helaas heb je als mod niet continu de tijd om users duidelijk te maken waar het nu precies aan schort. Daarnaast heeft de zogenaamde probleemgroep, zoals ik het noem, automatisch een gevoel van "mods versus users". Mods zijn evil, of het nu gewone mods of lite-mods zijn. Een uitbreiding van (lite-)mods is dan ook niet in alle gevallen een oplossing voor het niveauprobleem naar mijn mening.

Wat dan? vraag je jezelf mischien af nu. De oplossing is vrij simpel eigenlijk. Zorg er voor dat je per forum een aantal users hebt, die het klappen van de zweep kennen. De users die er al wat langer komen en die weten hoe je jezelf op een forum behoort te begeven (nettiquette, alleen offtopic daar waar er ruimte voor is, duidelijke openingsposts, niet flamen etc. etc..). Die users bestaan al op elk forum. Het jammere alleen is dat hun kennis over deze zaken niet echt duidelijk overgedragen wordt op nieuwe mensen. Het concept van regulars is geboren. Een regular is een persoon die aan andere mensen uit gaat leggen, wat ze verkeerd doen of wat er beter kan. Het is als het ware een opvoeder. Het betekent niet dat een regular een blok aan het been vaan een newbie wordt. Het betekent puur en alleen dat een regular zich gewoon binnen een bepaald forum als extra doel heeft om mensen bewust van hunzelf te maken. Regulars krijgen geen extra rechten t.o.v. andere users. Zij zijn en blijven gewoon normale users net als een ieder ander, met dat verschil dat als een dergelijke user je ergens op wijst, dan mag je jezelf dat serieus aantrekken. Regulars wijzen mensen dus direct op hun fouten. Ga je daar tegen in door je te misdragen of te flamen o.i.d., dan kun je accuut rekenen op strenge maatregelen van moderators. Daar wordt hard tegen opgetreden, laat dat in ieder geval duidelijk zijn. Regulars zijn mensen die graag andere mensen de regels op een forum uitleggen. Bijkomstig voordeel hiervan is dat de rotte appels alleen nog maar sneller op zullen gaan vallen dan nu het geval is. Needless to say dat dergelijke mensen dus ook eerder van GoT af "geschopt" zullen worden als het sneller en beter opvalt.

Er zal uiteraard eerst getest worden met Regulars, voordat dit GoT-breed ingezet zal worden. W&L en WOS hebben hierin de primeur. Regulars worden gewoon gekozen door de crew per forum. Het is de bedoeling dat ze ook alleen binnen het forum waarvoor ze gevraagd zijn deze rol spelen. Uiteraard mag het buiten dat forum ook wel, maar het moet geen verplichting voor die mensen worden. Het is net als bij lite-mods. Heb je er even geen zin in, dan doe je het niet. Per forum zal een redelijk aantal regulars ingezet worden. Bij een klein forum kan je denken aan ongeveer 4 personen, bij een groot forum moet je eerder denken aan 6 tot 8 personen. Het kan voorkomen, dat regulars zich met dezelfde zaak/persoon zullen gaan bemoeien. Op zich is dat helemaal niet zo erg. De persoon zou het alleen kunnen zien als een bevestiging namelijk. Als mods zaken dubbel gaan doen, dan is dat veel erger ;) Regulars zullen niet echt heel erg duidelijk herkenbaar zijn, aangezien ze niet echt een speciale status nodig moeten hebben. Anders krijg je alleen maar "user versus crew" gevoel (terwijl een regular niet eens crew is, maar ook gewoon user). Ze zijn zuiver en alleen te herkennen aan een groen kruisje achter hun nckname. Dit is gedaan, omdat anders mensen zeker in het begin geneigd zullen zijn om heftig tegen regulars in te gaan.

Het hele idee is dus dat mensen bewust van hun eigen gedrag worden en leren om zich op een normale manier op het forum te gedragen. Het ultieme doel is natuurlijk dat veel mensen zich hier van bewust worden en min of meer een beetje zelf het idee van de begeleiders op zich nemen. Dat wil niet zeggen dat je heel direct tegen mensen moet vertellen wat ze fout doen, maar je kan wel hints geven hoe je dingen beter aan kan passen. Dit moet op een nette en vriendelijke manier gebeuren uiteraard. Het stukje sociale controle komt dus weer enigszins terug.

Regulars zullen de eerste exponent van besluiten uit het GvF vormen. Het wordt zoals gezegd niet meteen ingevoerd, maar eerst eens grondig getest op effect ;)

Voor de duidelijkheid nogmaals. Eenieder die ernsttig tegen regulars in gaat op een niet normale manier kan rekenen op maatregelen van de crew.

Ja je weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 27 maart 2002 09:51 schreef wdulli het volgende:

[..]
Je quote alleen en voegt niets toe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

eeh oopz ??

foutje perongeluk op verstuur gedrukt

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:48

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Whehe;

Jaymz gaat dit anders oplossen :)

[edit: done :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Nou, die lange post van nelske is bijzonder gevoelig voor de "quote zonder reply" fout... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 04-10 22:50

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kunnen toch zonder probemen ff worden weggehaald door 'n modje. (incl. deze)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1 2 3 Laatste