[MED] GVF: Wat is er besproken.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan maar hopen dat daarna het niveau op GOT hoger komt te liggen en ook hoog kan worden gehouden.

zoals je al eerder noemde ligt het voor 90% aan ons eigen gedrag.
nu nog maar kijken of de nieuwe users dit ook zo serieus nemen, zo niet dan.... tja dat weten we in ons achterhoofd allemaal wel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Maar wat word gedaan aan personen met deze instelling
"alleen de HK is cool aan GoT"
NOFI

Worden die eruit geknikkerd of 'gerehabiliteerd'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 00:47 schreef jorentref het volgende:
Zoals je al eerder noemde ligt het voor 90% aan ons eigen gedrag.
Idd; een beter GoT begint bij de bezoeker (en eindigt daar overigens ook). Als crew kun je dat alleen maar in goede banen leiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 00:47 schreef jorentref het volgende:
en dan maar hopen dat daarna het niveau op GOT hoger komt te liggen en ook hoog kan worden gehouden.

zoals je al eerder noemde ligt het voor 90% aan ons eigen gedrag.
nu nog maar kijken of de nieuwe users dit ook zo serieus nemen, zo niet dan.... tja dat weten we in ons achterhoofd allemaal wel!!!!
Je spreekt nu over ons, terwijl je dat eigenlijk niet hoeft te doen. Een ieder die zich mengt in deze discussie weet hoe het er aan toe behoort te gaan. Deze personen hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen of bang te zijn, dat straks een nieuw beleid er voor zal zorgen, dat GoT-en voor hen ondragelijk wordt in de toekomst.

De groep die voor de problemen zorgt, is alleen erg groot geworden helaas. Dit vereist dus ook aan actieve aanpak in ieder geval. Als er een stukje bewustwording komt, dan zal dit op den duur als het goed is overslaan op het hele forum. Je krijgt dan uiteindelijk weer iets van het oude GoT terug. Dat is de hele insteek achter mijn gedachten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op maandag 11 maart 2002 00:05 schreef nelske het volgende:
........
Dit soort dingen wil je allemaal weer terug brengen.
Sorry, maar dat zal waarschijnlijk niet lukken, er is altijd verandering.
De eerste bezoekers op GoT waren de freaks = echt in PC geintresseerden, die misschien nog met DOS gewerkt hadden, zelf PC's en netwerken opgebouwd en noem maar dingen op uit het begin stadium van de PC. Waren vaak ook de eersten met een Internet aansluiting en vonden daar een forum met gelijkgestemde personen die elkaar maar al te graag wilden helpen en een stuk kennis overdragen.

Daar zit ook een deel van het probleem, want er is nu weer een groep gelijkgestemden. Alleen die groep bestaat uit jongeren die nog naar school gaan een PC gebruiken maar daar hetzelfde mee willen kunnen als de die-hards hierboven aangegeven.

Daardoor is GoT inderdaad een helpdesk geworden voor kiddo's die nog nooit van een CDdriver of MSCDEX gehoord hebben en alleen met een muis de PC kunnen besturen.

Is bv. het posten van een vraag over het installeren van een CD speler op een 486 die geen BIOS optie daarvoor heeft en waarvoor dus inderdaad nog met een (specifieke) driver in de config.sys gewerkt moet worden zo erg. :?
Vooral als de vraagsteller de intentie heeft om er wat van te leren en aangeeft al de nodige moeite ervoor gedaan te hebben.
Daarop antwoorden is trouwens al bijna iets als het geven van geschiedenis les :)
Op maandag 11 maart 2002 00:05 schreef nelske het onder meer:
Als ik inventariseer waar de problemen hem in zitten, dan is dit voor 90% een stukje mentaliteit en "opvoeding". Als je dat kan veranderen, dan komt het niveau vanzelf terug. Mijn concept, waar ik het eerder over had, pakt dan ook dat probleem aan, aangezien ik van mening ben, dat strenger optreden niet de oorzaak wegneemt. Het is geen probleemoplossing, maar slecht symptoombestrijding. Uiteindelijk zal ook een dergelijk beleid het begeven en zul je weer terug bij af zijn. Je kunt een dergelijk beleid alleen inzetten (en handhaven), als er ook gekeken wordt naar de oorzaak van de problemen (en daar dus ook iets aan gedaan wordt).
Helemaal mee eens.
In dat andere topic heb ik al aangegeven dat er een technische oplossing gezocht wordt voor een psygologisch probleem.

Toch is het strak, binnen aangegeven grenzen, modereren belangrijk om de boel schoon te houden. Dit is namelijk nodig als men "opvoedend" te werk wil gaan.

Alleen de moderators zijn zelf ook van de leeftijd van de "gelijkgestemden"(cat2) en laten zich wel eens verleiden om danwel offtopic, danwel met een te sterke/impulsieve eigen mening te reageren. Op zich niks mis mee.

Opvoeden is een leerproces wat alleen door ervaring opgedaan kan worden.

PokkeNoise spreekt hier uit ervaring.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe instroom kan je met de voorgenome richting, voor zover ik kan inschatten, aardig kanaliseren.

Zie nog een aardige klus in het "neuzen richten" van de reeds geregistreerde GoT-ters.

Enerzijds de groep die aanleiding is van dit topic; kortweg de mensen met ongewenst gedrag. Voor hen zal de verandering zeker niet ongemerkt gaan. Hoe bereik je die zonder direkt hakken in het zand gedrag te krijgen.

Anderzijds mensen zoals de topic starter die dit allemaal teweeg heeft gebracht; je oorspronkelijke doelgroep. Krijg/houd je die gemotiveerd genoeg om hierin te participeren.

Communicatie is van wezenlijk belang hierin; en of je dat op een éénduidige manier kan doen die beide groepen aanspreekt en het gewenste gedrag bewerkstelligd?
Ik realiseer me dat individuele benadering niet mogelijk is gezien de groeps-grootte.

In ieder geval heel veel succes gewenst met vervolmaken van de plannen en de invulling ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 11 maart 2002 00:49 schreef Vae Victis het volgende:
Maar wat word gedaan aan personen met deze instelling
"alleen de HK is cool aan GoT"
NOFI

Worden die eruit geknikkerd of 'gerehabiliteerd'. :)
Dat is imho niet het grootste probleem... Veel problemen worden veroorzaakt door mensen die niet van de HK afweten en daar ook niet op uit zijn, maar gewoon ff simpel hun probleem uit de wereld willen helpen. De groep alleen HK mensen geven vrij weinig overlast (voor de server misschien ;) ) De groep die bezig is in het paradijs genaamd HK te komen is ook niet wenselijk, maar imho minder irritant dan de mesne die verdommen te zoeken en het forum volspammen met de ene "domme" vraag na de andere. Ik moet trouwens toegeven regelmatig het idee te hebben dat deze groep niet eens zo heel groot is, met name door het "o nee, die weer gevoel" dat ik vaak heb bij, tenminste, die indruk heb ik, telkens dezelfde mensen. Als die geloost kunnen worden zou dat denk ik al enorm schelen. Dat wil zeggen dat er natuurlijk nog veel mensen zijn die ook zoekvragen hebben, maar dit is een groep die ook behulpzaam probeert te zijn en dit soort users hebben denk ik wel potentie om gewoon goede gebruikers te worden :)

Wat ik trouwens ook wel zie (het stoort mij ook), zijn mensen die vragen stellen die altijd een behoorlijk nivo hebben maar ook niet meer doen en meestal anderen niet helpen... Dit soort mensen zijn hier alleen om zichzelf verder te helpen terwijl ze de kennis hebben om veel op te kunnen lossen. Wat je met dit soort mensen moet weet ik niet, ze trekken het nivo niet omlaag en vullen de search ook met nuttige dingen, maar het zou misschien handig zijn als er een methode zou zijn deze mensen ook hun steentje vij te laten dragen op een andere manier dan nu het geval is...

Hoe weet ik alleen niet en ik ben op dit moment ook te moe om ff een concreet plan uit mijn mou te schudden (alleen al omdat ik geen idee heb wat je kan doen)... Daarnaast zijn dit soort mensen ook geen basisprobleem, hoewel hun output wel het nivo omhoog zou kunnen tillen als ze bereid zijn iets te doen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ben het helemaal met je eens OProg, maar zie deze topics.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/435571
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/435588

:?
1ste onsmakelijk, (understatement).
2de tja.

Als dit het nivo is in HK, dan denk ik van...
Waarschijnlijk wat jij ook denkt.

Maar idd. dit is niet het grootste groep.
Wel vaak dezelfde die in de HK de grenzen opzoekt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Op maandag 11 maart 2002 01:44 schreef Vae Victis het volgende:
Ben het helemaal met je eens OProg, maar zie deze topics.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/435571
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/435588

1ste onsmakelijk, (understatement).
2de tja.

Als dit het nivo is in HK, dan denk ik van...
Waarschijnlijk wat jij ook denkt.

Maar idd. dit is niet het grootste groep.
Wel vaak dezelfde die in de HK de grenzen opzoekt. ;(
Daar ben ik het mee eens, hoewelik de laaste maanden dusdanig weinig in de HK zit dat het me niet echt stoort... Maar imho is het meer een randgebeuren. Tuurlijk moet er wel iets tegen gedaan worden, maar dat is niet iets waar ik me het meest mee bezig hou. Ik denk bij "nivo oppompen" eerst aan SA/WOS... ik denk dat er ook een doorlopende lijn in zit: user is lui in de techfora en doet niks, --> post, post --. SG acces --> user heeft smaak te pakken --> post post --> HK is ook binnen. Dit soort mensen zijn dan zowel lui in tech als nivoloos in de HK (zal niet altijd opgaan)... Zo iemand heeft absoluut geen nut voor GOT imho...

Als iemand die een goede bijdrage levert aan GOT eens iets van minder nivo doet in de HK moet dat kunnen (moet niet te erg worden natuurlijk), maar iemand die nog nooit nut heeft gahed in de HK bezig gaat mag er van mij uit.

Als ik wel eens in de HK kijk zie ik een enorme lading mensen die ik nog nooit gezien heb... Volgens mij vinden veel "techposters" dat de HK gewoon een FOK! afdeling is in plaats van een plaats waar echt Gotters even slap kunnen lullen... :{ :)

Ik wil ook niet zeggen dat de HK leeg gehaalt moet worden, sommige mensen die weinig tech hebben halen het nivo & sfeer enorm omhoog en die zijn zeer gewenst... Maar users die maar bezig blijven met onzin & grens opzoeken zonder ook maar op enige manier nuttig te zijn hebben imho absoluut geen krediet en mogen snel geloost worden... Ik ben er idd voorstander van dat de grens per user moet verschillen wat wel en niet kan, ook qua wanneer er gebanned moet worden...

Maar ik bezef me wel dat dit moeilijk is in verband met het "hij mocht dit wel en ik niet" gebeuren... Hoe zoiets toonbaar gemaakt moet worden wie wel en niet iets mag. Allebij voor het zelfde dezelfde een OW krijgen is goed zijn... Maar een nuttig persoon hoeft er van mij niet na 1 OW uit terwijl ik met een 1 OW regeling voor een "100% HKer" geen moeite heb... Daarnaast mag van mij iemand die "onnutig is" en maar bezig blijft sneller voor het totaalbeeld een OW + HK ban krijgen...

Maar ik vraag me af of dit soort regels haalbaar zijn, dat laatste lijkt me in ieder geval goed :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Ik heb niet het hele topic gevolgd maar toch, leuk om te zien trouwens dat er ineens weer een discussie op gang komt. :)

Maar misschien is het geen oplossing om users te dwingen de search te gebruiken, en om de FAQ's te lezen. Maar misschien ligt het probleem bij de search en de FAQ's zelf. (Weet ik niet hoor)

Misschien is het zo dat de search aantrekkelijker gemaakt moet worden. Mensen kiezen de makkelijkste weg, dus maak het ze het gemakkelijk. Zorg ervoor dat het aantrekkelijk is om de search te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 07:48 schreef obsidian het volgende:
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar toch, leuk om te zien trouwens dat er ineens weer een discussie op gang komt. :)
idd, ging ik gisteren maar vroeg slapen omdat er toch nix meer gezegd werd, kijk ik nu, eerst 50 reply's doorlezen :P
Maar misschien is het geen oplossing om users te dwingen de search te gebruiken, en om de FAQ's te lezen. Maar misschien ligt het probleem bij de search en de FAQ's zelf. (Weet ik niet hoor)
Ikzelf vind, en ik denk met mij veel anderen, dat de FAQ's zeer goed zijn. Iedere user kan ze imo ook goed begrijpen en er staan zelden fouten in. Ze worden ook nog eens goed up to date gehouden, dus alleen maar complimenti naar de mods hiervoor!
De search is ook wel goed, maar omdat het een searchengine is en geen mens zoekt hij toch op trefwoorden en filtert hij niet dingen eruit die je zelf wel meteen eruit zou gooien. Ikzelf gebruik altijd eerst de search voordat ik een topic start, en toch soms als ik iets niet weet omdat ik op dat gebied een n00b ben (netwerken vooral :P) en ik heb gesearched, kon ik het niet vinden terwijl het er wel ergens in stond. Dit ligt vaak aan vage topictitels en aan het lage niveau van reply's idd, zo dat je niet alle 30 posts wil doorlezen, als je dan nog 100 topics te gaan hebt. Ik zou niet weten hoe je de search efficienter zou moeten maken, en of dat wel technisch mogelijk is, maar de search is wel een punt dat sterker gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou dan moeten betekenen dat je de search zo moet aanpassen dat hij alleen de hulpzame topics weergeeft,
maarja begin daar maar eens aan.
al die oude topics doorlezen en indelen op een schaal van hulpzaam of niet hulpzaam.

daarnaast kotm nu ook het stoutmodige idee bij me op een grote database maken met alle problemen en antwoorden dei zijn gegeven op GOT,
maarja voordat je dat voor elkaar hebt!!!

de oude users blijven om de gezelligheid op GOT, en diege die gou een antwoord willen kunnen hetzelf snel en makkelijk opzoeken.
helaas kom je dan ook weer bij die 90% die te lui is om het fatsoenlijk te vragen en of op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, als je zoekt (als je al zoekt) en je krijgt 300 hits, dan hebben nog maar weinig mensen zin om alles te lezen. En wat zijn vaak de beste topics om te lezen? Die met de meeste replies. Dus misschien een idee om die als eerste te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een idee dat makkelijk door te voeren is,

maar zo lossen we maar een klein probleem op, dat is het gebruik van de search.
ikzelf ben ook van menig dat je door de bomen het bos vaak niet meer kan zien, teveel verschillende hits en helaas heb ik dan vaak geen zin om deze allemaal door te spitten om zo mijn antwoord te vinden.

dan vraag ik het en word ik gelijk gewezen op de search en of google, helaas dubbel op dus.

een kleine verandering bij de wat oudere users is dus ook gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, je blijft altijd afhankelijk van de users (voor een groot deel tenminste)

En bij veel users kan je springen wat je wilt, maar ze zullen toch niet willen veranderen. Ze kiezen gewoon altijd de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja wij users worden dus langzamerhand steeds luier,
geen zin meer in het opzoeken of helpen omdat die vraag al vaker is geweest.

we moeten dus meer rekening houden met de nieuwe users en dat vervald langzamerhand een beetje. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 01:57 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, hoewelik de laaste maanden dusdanig weinig in de HK zit dat het me niet echt stoort... Maar imho is het meer een randgebeuren. Tuurlijk moet er wel iets tegen gedaan worden, maar dat is niet iets waar ik me het meest mee bezig hou. Ik denk bij "nivo oppompen" eerst aan SA/WOS... ik denk dat er ook een doorlopende lijn in zit: user is lui in de techfora en doet niks, --> post, post --. SG acces --> user heeft smaak te pakken --> post post --> HK is ook binnen. Dit soort mensen zijn dan zowel lui in tech als nivoloos in de HK (zal niet altijd opgaan)... Zo iemand heeft absoluut geen nut voor GOT imho...
Hier ben ik het dus volledig mee eens, alleen vind ik dat de grens voor de HK en SG nu wat te laag ligt. Het probleem wat je krijgt als je het vereiste aantal posts vergroot, is dat mensen letterlijk in de techfora gaan spammen om maar zo snel mogelijk in de non-techfora te komen.
Is het geen idee om de tijdsduur (nu 3 maanden voor HK meen ik) te verlengen naar bijvoorbeeld een half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 13:01 schreef JvH het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus volledig mee eens, alleen vind ik dat de grens voor de HK en SG nu wat te laag ligt. Het probleem wat je krijgt als je het vereiste aantal posts vergroot, is dat mensen letterlijk in de techfora gaan spammen om maar zo snel mogelijk in de non-techfora te komen.
Is het geen idee om de tijdsduur (nu 3 maanden voor HK meen ik) te verlengen naar bijvoorbeeld een half jaar?
Het plan om de regtijd te verlengen voordat je HK inkan, is idd een van de punten die zijn besproken. Op dit moment wordt daarover beslist, ik dacht zelf aan ongeveer 4 maanden. Ben je ook gelijk techpost-spammerds kwijt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het plan om de regtijd te verlengen voordat je HK inkan, is idd een van de punten die zijn besproken. Op dit moment wordt daarover beslist, ik dacht zelf aan ongeveer 4 maanden. Ben je ook gelijk techpost-spammerds kwijt.
Wat is er tegen om het 6 maanden te doen? Als je als doelgroep wil de mensen die zich interesseren in computers en alles daaromheen, hebben ze toch (erg zwart-wit) geen behoefte aan de HK en SG? Dus dan heeft de doelgroep er ook geen erg in als ze pas na een halfjaar de HK in mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 13:15 schreef JvH het volgende:

[..]

Wat is er tegen om het 6 maanden te doen? Als je als doelgroep wil de mensen die zich interesseren in computers en alles daaromheen, hebben ze toch (erg zwart-wit) geen behoefte aan de HK en SG? Dus dan heeft de doelgroep er ook geen erg in als ze pas na een halfjaar de HK in mogen.
Het gaat erom, dat users in de tijd dat ze op GoT komen, netiquette leren. Want dat is vind ik het grote probleem hier, want nieuwelingen die zich netjes gedragen, heeft niemand problemen mee.

4 maanden lijkt me lang genoeg daarvoor, en als ze dan 'goede' gebruikers zijn, hebben ze ook gewoon recht op de HK. Vergeet niet dat 4 maanden ERG lang is in termen van PC's, internet etc. Natuurlijk kun je het ook 6 maanden maken, of nog langer. Het gaat erom dat je mensen ontmoedigd om zich alleen voor HK te reggen, en hetzelfde geldt voor kloontjes. 2 maanden is gewoon te kort, 4 maanden lijkt me erg goed, 6 maanden misschien net te lang.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik me niet vergis heb ik over het "snel in de HK komen" een tijd terug nog een aantal reacties gegeven.
er liep een topic hierover in LA.

dit is inderdaat ook een groot probleem, de meeste nieuwe users willen na een aantal weken van wat gekijk hier en daar op GOT en het een en ander gehoord te hebben van de HK willen ze maar al te graag in de HK.
en het probleem van 150 techposts hebben ze dan maar gou genoeg opgelost door onzin posts hier en daar.
dei 60 dagen geregistreerd zijn is het probleem dan niet voor hun daar willen ze maar la te graag op wachten.

en zijn ze dan in de HK dan komen ze niet meer in de overige delen.
helaas word het niveau door deze users vaak dusdanig omlaag gehaald doordat ze simpelweg een hoop onzin posten om in de HK te komen en het daarna niets meer van zich laten horen in de overige forums.

jammer, het begind erop te lijken dat GOT geen verzamelplaats meer is voor diegene die wel zin hebben in een goede discusie met mede tweakers en of hun antwoorden zoeken op kwijt willen.
diegene die er alleen maar komen om te kunnen kijken in de HK verpesten het langzamerhand voor de rest.

en dan moeten we een oplossing zoeken om deze users te werne en of te zorgen dat ze niet meer streven om in de HK te kunnen komen.

er zijn verschillende ideeen voorgelegd, en een daarvan "het verlengen van de registratie tijd lijkt me een goed plan.
ikzelf denk namenlijk dat hierdoor diegene worden ontmoedigd omzo zo snel mogenlijk in die 60 dagen die 150 posts te halen.

het verhogen avn het aantal post zorgt voor een averechte effect omdat ze dan nog maar meer gaan posten om toch het aantal vereiste posts te kunnen halen voor HK acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 13:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het gaat erom, dat users in de tijd dat ze op GoT komen, netiquette leren. Want dat is vind ik het grote probleem hier, want nieuwelingen die zich netjes gedragen, heeft niemand problemen mee.

4 maanden lijkt me lang genoeg daarvoor, en als ze dan 'goede' gebruikers zijn, hebben ze ook gewoon recht op de HK. Vergeet niet dat 4 maanden ERG lang is in termen van PC's, internet etc. Natuurlijk kun je het ook 6 maanden maken, of nog langer. Het gaat erom dat je mensen ontmoedigd om zich alleen voor HK te reggen, en hetzelfde geldt voor kloontjes. 2 maanden is gewoon te kort, 4 maanden lijkt me erg goed, 6 maanden misschien net te lang.
Oke, we verschillen dus van mening over de daadwerkelijke duur voordat iemand de HK in mag, maar zijn het erover eens dat het langer moet.
Mooi zo, hopelijk wordt dit ook doorgevoerd (dat het in de discussie in het GVF forum wordt meegenomen blijkt wel uit dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mm, waarom maken jullie je nu weer ineens druk overde HK? Jullie hadden daar mooie regels voor (post verhoudingen) maar die werden na een maand al niet meer nageleefd. Is dan toch jullie eigen schuld? Nu zitten er dus weer mensen in die echt alleen maar voor de HK hier zijn. Precies datgene wat jullie niet wilden, maar wel hebben toegelaten.

Typisch een geval van "eigen schuld dikke bult"

Dit is dus een van die harde maatregelen die de crew niet durfden te hanteren waar ik het over had.

De drempels verhogen is leuk, maar er zal toch ook nog stevige controle uitgevoerd moeten worden nadat mensen de HK inmogen.

En niet te laf zijn om ook eens echt alles door te voeren wat jullie roepen.

HK only poster horen hier niet... bla bla bla... Gooi ze er dan uit... Nee dat kunnen we niet maken.
Tja, wat wil je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het wel een beetje een smet de uitspraak van Obsidian,

jullie moeten niet mild zijn met laten naleven van de regels.
vergelijk een groot gedeelte van ons maar met een stel jonge honden,
sommige van ons weten een beteje hoe het eraan toe gaat en
andere weigeren gewoon.
een klein rukje aan de riem werkt heel even,
jullie moeten gewoon harde voorbeelden stellen bij diegene die het echt verdienen.
na een paar keer weten we het wel beter en zullen we wel twee keer denken voordat we het flikken.

gewoon hard optreden kan geen kwaad, je krijgt wel behoorlijk wat commentaar terug, verwacht dat maar.
maarja wat wil je als je iemand stevig aanspreekt of aanpakt, diegene voelt zich natuurlijk flikt benadeelt en zal dat maar al te makkelijk willen laten blijken.
als je de regels eenmaal aansteld moet je ze ook stevig handhaven en daar lakt het nog een klein beetje aan bij jullie, (no offence)

heel erg simpel zijn doormiddel van waarschuwen is vaak genoeg, soms ook niet maar dan heb je een ban ook nog het achter de hand.

het beste is gewoon een stevige policie die iedereen kan/moet lezen, zodat men weet hoe het er hier aan toe gaat, en moet gaan.

je kunt de regels best wel een buigen maar als je dat te vaak laat doen, doet iedereen het, en dan is het moeilijk zeggen dit zijn de regels, terwijl er uitzonderingen zij gemaakt.
die users zal daar dan op terugvallen en dan moet je uitleggen waarom.
dat is op den duur niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 13:28 schreef obsidian het volgende:
Mm, waarom maken jullie je nu weer ineens druk overde HK? Jullie hadden daar mooie regels voor (post verhoudingen) maar die werden na een maand al niet meer nageleefd. Is dan toch jullie eigen schuld? Nu zitten er dus weer mensen in die echt alleen maar voor de HK hier zijn. Precies datgene wat jullie niet wilden, maar wel hebben toegelaten.

Typisch een geval van "eigen schuld dikke bult"

Dit is dus een van die harde maatregelen die de crew niet durfden te hanteren waar ik het over had.

De drempels verhogen is leuk, maar er zal toch ook nog stevige controle uitgevoerd moeten worden nadat mensen de HK inmogen.

En niet te laf zijn om ook eens echt alles door te voeren wat jullie roepen.

HK only poster horen hier niet... bla bla bla... Gooi ze er dan uit... Nee dat kunnen we niet maken.
Tja, wat wil je dan?
neuj, dat zie je verkeerd. Het is allang een ongeschreven regel dat het ons niet echt boeit als je de HK niet meer uitkomt. Goed, officieel gezien behoor je dan niet tot de doelgroep, maar belangrijker is echter dat de techfora serieus en vrij van onzin blijven. Postratio ed helpen niet als je mensen 'verplicht' om in techfora te laten posten opdat ze ook in de HK mogen posten. Dit leidt alleen maar tot verlaging van niveau in de techfora.

Dus zolang HK-posters zich netjes en leuk gedragen, dan heeft niemand er wat op tegen als zij zich niet buiten de HK vertonen. Voor zover mijn visie daarover.

Wat we wel moeten voorkomen is mensen die gaan techspammen om de HK in te mogen, dat moeten we dus ontmoedigen. Door verlenging van regtijd bereik je dat eerder, bovendien schrik je al veel mensen af die alleen voor HK komen. Nogmaals, die HK-only-posters maken me op zich niet veel uit, maar als je de kliertjes ermee eruit kan filteren door die lange regtijd, helpt het al veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

edit:

Sorry, te vlug op versturen :( gedrukt

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 16:44 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

neuj, dat zie je verkeerd. Het is allang een ongeschreven regel dat het ons niet echt boeit als je de HK niet meer uitkomt. Goed, officieel gezien behoor je dan niet tot de doelgroep, maar belangrijker is echter dat de techfora serieus en vrij van onzin blijven. Postratio ed helpen niet als je mensen 'verplicht' om in techfora te laten posten opdat ze ook in de HK mogen posten. Dit leidt alleen maar tot verlaging van niveau in de techfora.

Dus zolang HK-posters zich netjes en leuk gedragen, dan heeft niemand er wat op tegen als zij zich niet buiten de HK vertonen. Voor zover mijn visie daarover.

Wat we wel moeten voorkomen is mensen die gaan techspammen om de HK in te mogen, dat moeten we dus ontmoedigen. Door verlenging van regtijd bereik je dat eerder, bovendien schrik je al veel mensen af die alleen voor HK komen. Nogmaals, die HK-only-posters maken me op zich niet veel uit, maar als je de kliertjes ermee eruit kan filteren door die lange regtijd, helpt het al veel denk ik.
ben ik het helemaal mee eens. Een regtijd van een maand of 4/5/6 lijkt me perfect. Daar ga je echt niet op zitten wachten als je alleen maar de HK in wilt. Maar mijn vraag is: weten de meeste nieuwe users wel dat de HK bestaat ? Ik kwam er ook pas achter na 2 maanden (niet geregistreerd overigens) lezend op dit forum te hebben rondgebracht. Mij boeit dat ding trouwens weinig :+ Ik ben het ook met LuNaTiC eens dat er geen probs zijn met only HKers, zolang ze maar niet eerst de techfora volgespammed hebben. En daarvoor dus langere regtijd..
/me is zich ervan bewust dat hij alleen maar aan het napraten is nu, maar hij wil het gewoon nog wat extra nadruk geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:02
Op maandag 11 maart 2002 19:50 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]
Maar mijn vraag is: weten de meeste nieuwe users wel dat de HK bestaat ?
Er zijn zat verhalen van mensen die na 10 posts en 2 dagen geregd al toegang willen tot de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 19:57 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Er zijn zat verhalen van mensen die na 10 posts en 2 dagen geregd al toegang willen tot de HK.
Jep, dat zijn de users die na 10 dagen nieuwsgierig zijn naar de HK want ze hebben verhalen van medetweakers gehoord dat het daar erg gezellig is.

Maar er zijn ook users die al vanaf het echte begin zich beginnen te focuessen op pure HK access :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afschaffen van HK,SG,NSM en TF en vervangen door een subforum waar alleen gerespecteerde GOTTERS in mogen.
Toegang volledig en ondemokratisch beslist door een strengere GOT CREW. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op maandag 11 maart 2002 20:22 schreef SkoolieDie het volgende:
Afschaffen van HK,SG,NSM en TF en vervangen door een subforum waar alleen gerespecteerde GOTTERS in mogen.
Toegang volledig en ondemokratisch beslist door een strengere GOT CREW. :7
* PieterJ denkt niet dat de oplossing is.

Je creert dan echt een elitair stukje GoT.
Tevens ben je maanden bezig om alle HK gedupeerde :P uit je tech fora te krijgen. Omdat ze toch hopen ook daar toegang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 20:26 schreef PieterJ het volgende:

[..]

* PieterJ denkt niet dat de oplossing is.

Je creert dan echt een elitair stukje GoT.
Tevens ben je maanden bezig om alle HK gedupeerde :P uit je tech fora te krijgen. Omdat ze toch hopen ook daar toegang te krijgen.
Wat is er zo erg aan een elitair stukje GOT ? Mensen die het echt verdienen omdat ze een goede bijdrage aan de techforums leveren hebben recht op een kadootje, zeker als ze veel tijd steken in het helpen van anderen en goede posts maken.

Het moet mensen in principe niets kunnen schelen of er een speciaal subforumpje is want de tech fori blijven gewoon open voor iedereen. En tech is waar GOT voor bedoelt is. --> zie HK verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 16:44 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Het maakt niet uit dat ze er zijn, maar we willen ze hier niet zien klooien op de techforums. :? Het een kan niet aanwezig zijn zonder het andere.

De enige manier om die mensen die hier alleen voor de HK komen, en om tegelijk te voorkomen dat de techforums volgegooid worden met rotzooi is dan gewoon de HK en SG weer open te stellen, of in het andere geval ze maar weer af te schaffen.

Dus laat ze dan maar hun gang gaan als ze hier toch voor de HK komen, scheelt weer zooi in de andere forums. En als ze er in willen, dan komen ze er toch wel in hoor. One way or the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 20:35 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan een elitair stukje GOT ? Mensen die het echt verdienen omdat ze een goede bijdrage aan de techforums leveren hebben recht op een kadootje, zeker als ze veel tijd steken in het helpen van anderen en goede posts maken.

Het moet mensen in principe niets kunnen schelen of er een speciaal subforumpje is want de tech fori blijven gewoon open voor iedereen. En tech is waar GOT voor bedoelt is. --> zie HK verhaal.
de echte diehard techposter zit helemaal niet te wachten op de HK, die komt daar zelden of nooit.
En als het nog meer elitair wordt, gaat er nog meer gespammed worden in de techfora omdat men hoopt toch zo in de HK te mogen.

ps. doe je Latijn ofzo? Fori = nominativus MeerVoud MnlK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 20:43 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

de echte diehard techposter zit helemaal niet te wachten op de HK, die komt daar zelden of nooit.
En als het nog meer elitair wordt, gaat er nog meer gespammed worden in de techfora omdat men hoopt toch zo in de HK te mogen.

Daarom zeg ik ook dat het een beslissing van de GOT CREW zou moeten zijn, onafhankelijk van postaantal en duur van inschrijving. Dan wordt spammen juist een aanleiding om mensen niet toe te laten.

Doe geen Latijn neu, maar aangezien de GOT bevolking 98% Mnlk is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 20:43 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Forum is van groep 2, en is onzijdig. Dus forum-fora.

En ja, ik heb Latijn :)

edit:

Maar goed, nou wordt het wel heel erg offtopic. Ik ben benieuwd naar de "zeer binnekorte mededelingen" en vooral de consequenties die daaruit voortvloeien. Only time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 20:39 schreef obsidian het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Het maakt niet uit dat ze er zijn, maar we willen ze hier niet zien klooien op de techforums. :? Het een kan niet aanwezig zijn zonder het andere.

De enige manier om die mensen die hier alleen voor de HK komen, en om tegelijk te voorkomen dat de techforums volgegooid worden met rotzooi is dan gewoon de HK en SG weer open te stellen, of in het andere geval ze maar weer af te schaffen.

Dus laat ze dan maar hun gang gaan als ze hier toch voor de HK komen, scheelt weer zooi in de andere forums. En als ze er in willen, dan komen ze er toch wel in hoor. One way or the other.
Mwoh, dan hebben we toch echt een fundamenteel meningsverschil hier ;)

De ideale situatie: men komt hier voornamelijk voor de techfora, en de HK is een extraatje die je verdient door respectabele en behulpzame posts in techfora. HK is voor de ontspanning tussendoor, omdat je die verdient hebt. Want dat is immers het fundamentele kenmerk voor een forum: je komt hier om elkaar te helpen ;)

Stel: je laat de HK toegankelijk zijn voor iedereen vanaf dag 1, dan denk ik dat de HK snel teneinde is, net zoals met het Onzinforum (vergeet niet dat die nog in de tijd was dat GoT veel kleiner was en in principe makkelijker te controleren!!!).

Door de limiet met techposts en regtijd weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt, anders zie ik de HK echt doodgaan aan mensen die gewoon willen klieren. Als ze in de techfora MOETEN (dwz als ze niet meteen HK in kunnen), dan heb je dat snel genoeg door of ze willen zieken. En door de regtijd nu te verhogen, filter je al veel mensen (en niet te vergeten kloontjes!!) weg, omdat je ze zo ontmoedigt te spammen.

Zo denk ik er dus over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, en wat dan met de mensen die nu in de HK zitten en hier "niet thuis horen"? Wanneer gooien jullie die eraf? Geen last van nee, maar ze horen wel bij de groep die hier niet welkom is. Wees dan ook zo eerlijk om niet alleen dat soort lui te weren, maar ook de mensen die er al zitten eraf te gooien. En jullie weten precies wie ze zijn. (en anders is de postvehouding een goede manier om het aan te tonen)

Dat soort mensen maken de HK "gezellig", precies datgene wat andere mensen die hier niet horen lokt om hier te komen.

Die gezelligheid kan ook op andere manieren gemaakt worden. En ik weet dat sommigen mensen in de HK een "speciale voorkeurs behandeling" krijgen, maar wees dan zo eerlijk om ook die eruit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al eerder in dit topic gesproken over mentaliteit en "opvoeding". Toen destijds het topic van Thorne in LA stond, ben ik meteen eens goed na gaan denken waar de problemen hem voornamelijk in zaten. Mijn conclusie was dat voor het overgrote deel bij de eerder genoemde mentaliteit en opvoeding ligt. Je hebt ook niet uit jezelf leren plassen op de WC, of geleerd om fatsoenlijk op je fietsje te blijven zitten als je jezelf op het fietspad begeeft. Daar heb je iemand bij gehad die jou het een en ander uitlegde. Iemand, die wel precies wist hoe hij moest poepen/fietsen :P ;)

Niet veel na het topic van Thorne in LA is het GvF in het leven geroepen. Een van de eerste dingen die daar gebeurde was een opsomming (inventarisatie) maken van de problemen die er waren. Als je die opsomming bekijkt, dan kan je niet onder de conclusie uitkomen, dat het hem zeker voor meer dan 3/4 deel zit in mentaliteit en "opvoeding". Eigenlijk voornamelijk het eerste, maar dat eerste punt is onlosmakelijk verbonden met het tweede punt. Mentaliteit kan alleen veranderd worden door een stukje opvoeding.

Hoe kan je zoiets nu aanpakken? Je hoort onder de mensen die langer op GoT komen en die het verval dan ook bewust meegemaakt hebben veel de roep om een harder beleid. Gewoon keihard afstraffen. Ik ben het daar slechts gedeeltelijk mee eens. Ik ben voorstander van duidelijkere regels en ook harder optreden en meer vrijheden qua regels voor mods, alleen daar hoort wel een aanpak bij. Alleen een strenger beleid is namelijk symptoombestreiding. Je onderdrukt de symptomen alleen maar. Op den duur zul je weer volledig terug bij af (= de huidige situatie) zijn. Dan is de oplossing niet om een nog strenger beleid te voeren. Je snijdt daarmee alleen je zelf in de vingers. Een te streng beleid zorgt er automatisch voor dat de sfeer op het hele forum verslechtert. Dit zou niet het geval zijn, als de zogenaamde "probleemgroep" erg klein zou zijn. Helaas is die groep in de loop der tijd enorm gegroeid. Als die hele groep in "opstand" komt tegen het nieuwe beleid, dan is het niet prettig vertoefen op GoT ;) . Daarnaast is het voor mods ook niet prettig om continu enorm streng op te moeten treden (i.t.t. wat sommigen denken).

Al met al, moet je dus ook naar de oorzaak kijken en daar iets aan doen!!!

Vroeger toen GoT nog klein was, was er zoiets als sociale controle. Het merendeel van de users lurkte eerst een paar maanden/weken om zo een beetje te zien hoe het er aan toe ging op het forum, alvorens ze zich daadwerkelijk in de discussies gingen mengen. Mensen die dit niet deden (of die in hun "lurktijd" nog niet voldoende geleerd hadden), werden hier door de andere users op gewezen. GoT was (en "is" nog steeds) een community. Je werd er langzamerhand in opgenomen en je leert je binnen die community te bewegen. Het zogenaamde "ons kent ons" gevoel. Tegenwoordig heeft zelfs de meest eenzame hut op de hei internet lijkt het wel. Uiteraard is daar niks mis mee, het betekent alleen wel dat steeds meer mensen zich op internet begeven. Neem daar de (nog steeds) groeiende populariteit van Tweakers.net (en het forum GoT) bij en je snapt wel dat het "ons kent ons" gevoel steeds meer verdwijnt. Hetzelfde geldt automatisch voor de "sociale controle". GoT is nu eenmaal enorm uit de kluiten gewassen, als je kijkt naar het aantal registraties. Bijkomstigheid van dergelijke groei, is automatisch het verval van het niveau (de redenen daarvan heb ik al genoemd).

Het "ons kent ons" gevoel kan je met een dergelijke hoeveelheid registraties nooit meer terug krijgen over het hele forum. Je kunt het echter wel een beetje terug krijgen per forum. De sociale controle kun je sowieso per forum terug krijgen (zij het in het begin misschien iets geforceerd).

Hier stuiten we naar mijn mening op de oorzaak en aanpak van het hele niveauprobleem.

Mods (en lite-mods) zorgen meer voor symptoombestrijding. Zij zetten slotjes, trashen posts (of zelfs hele topics). Uiteraard zijn zij absoluut nodig om het forum draaiende te houden (nee, dat zeg ik niet omdat ik zelf mod ben ;) ). Helaas heb je als mod niet continu de tijd om users duidelijk te maken waar het nu precies aan schort. Daarnaast heeft de zogenaamde probleemgroep, zoals ik het noem, automatisch een gevoel van "mods versus users". Mods zijn evil, of het nu gewone mods of lite-mods zijn. Een uitbreiding van (lite-)mods is dan ook niet in alle gevallen een oplossing voor het niveauprobleem naar mijn mening.

Wat dan? vraag je jezelf mischien af nu. De oplossing is vrij simpel eigenlijk. Zorg er voor dat je per forum een aantal users hebt, die het klappen van de zweep kennen. De users die er al wat langer komen en die weten hoe je jezelf op een forum behoort te begeven (nettiquette, alleen offtopic daar waar er ruimte voor is, duidelijke openingsposts, niet flamen etc. etc..). Die users bestaan al op elk forum. Het jammere alleen is dat hun kennis over deze zaken niet echt duidelijk overgedragen wordt op nieuwe mensen. Het concept van regulars is geboren. Een regular is een persoon die aan andere mensen uit gaat leggen, wat ze verkeerd doen of wat er beter kan. Het is als het ware een opvoeder. Het betekent niet dat een regular een blok aan het been vaan een newbie wordt. Het betekent puur en alleen dat een regular zich gewoon binnen een bepaald forum als extra doel heeft om mensen bewust van hunzelf te maken. Regulars krijgen geen extra rechten t.o.v. andere users. Zij zijn en blijven gewoon normale users net als een ieder ander, met dat verschil dat als een dergelijke user je ergens op wijst, dan mag je jezelf dat serieus aantrekken. Regulars wijzen mensen dus direct op hun fouten. Ga je daar tegen in door je te misdragen of te flamen o.i.d., dan kun je accuut rekenen op strenge maatregelen van moderators. Daar wordt hard tegen opgetreden, laat dat in ieder geval duidelijk zijn. Regulars zijn mensen die graag andere mensen de regels op een forum uitleggen. Bijkomstig voordeel hiervan is dat de rotte appels alleen nog maar sneller op zullen gaan vallen dan nu het geval is. Needless to say dat dergelijke mensen dus ook eerder van GoT af "geschopt" zullen worden als het sneller en beter opvalt.

Er zal uiteraard eerst getest worden met Regulars, voordat dit GoT-breed ingezet zal worden. W&L en WOS hebben hierin de primeur. Regulars worden gewoon gekozen door de crew per forum. Het is de bedoeling dat ze ook alleen binnen het forum waarvoor ze gevraagd zijn deze rol spelen. Uiteraard mag het buiten dat forum ook wel, maar het moet geen verplichting voor die mensen worden. Het is net als bij lite-mods. Heb je er even geen zin in, dan doe je het niet. Per forum zal een redelijk aantal regulars ingezet worden. Bij een klein forum kan je denken aan ongeveer 4 personen, bij een groot forum moet je eerder denken aan 6 tot 8 personen. Het kan voorkomen, dat regulars zich met dezelfde zaak/persoon zullen gaan bemoeien. Op zich is dat helemaal niet zo erg. De persoon zou het alleen kunnen zien als een bevestiging namelijk. Als mods zaken dubbel gaan doen, dan is dat veel erger ;) Regulars zullen niet echt heel erg duidelijk herkenbaar zijn, aangezien ze niet echt een speciale status nodig moeten hebben. Anders krijg je alleen maar "user versus crew" gevoel (terwijl een regular niet eens crew is, maar ook gewoon user). Ze zijn zuiver en alleen te herkennen aan een groen kruisje achter hun nckname. Dit is gedaan, omdat anders mensen zeker in het begin geneigd zullen zijn om heftig tegen regulars in te gaan.

Het hele idee is dus dat mensen bewust van hun eigen gedrag worden en leren om zich op een normale manier op het forum te gedragen. Het ultieme doel is natuurlijk dat veel mensen zich hier van bewust worden en min of meer een beetje zelf het idee van de begeleiders op zich nemen. Dat wil niet zeggen dat je heel direct tegen mensen moet vertellen wat ze fout doen, maar je kan wel hints geven hoe je dingen beter aan kan passen. Dit moet op een nette en vriendelijke manier gebeuren uiteraard. Het stukje sociale controle komt dus weer enigszins terug.

Regulars zullen de eerste exponent van besluiten uit het GvF vormen. Het wordt zoals gezegd niet meteen ingevoerd, maar eerst eens grondig getest op effect ;)

Voor de duidelijkheid nogmaals. Eenieder die ernsttig tegen regulars in gaat op een niet normale manier kan rekenen op maatregelen van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 10:06
Volgens mij komt een groot deel van de dome helpdesk vragen doordat mensen, niet of slecht de search gebruiken, niet de FAQ lezen, in het verkeerde forum posten.

Deze n00b's mot je dan ook als een n00b behandelen, en hoe kan je dat beter doen dan een verplichte wizard om te kunnen posten, jaja microsoft was me voor >:). (igg de eerste 10 topics bijvoorbeeld)
De n00b krijgd dan eerst een paar vragen met betrekking tot z'n probleem waar hij kan aanvinken, bv hardware of sofware, en daarna bijvoorbeeld windows of ie. enz...
en dan bijvoorbeeld een automatishe search met de vraag heeft uw al gevonden wat u zocht? (jaja de windows help)
zo nee, dan kan je je vraag posten.
De vraag wordt dan ook automatish volgens de richtlijnen geformuleerd.
Bekenden probleemen kunnen dan door de mods in deze wizard gezet worden en dan wordt je vanzelf gelinkt naar het betreffende topic.

Ik begrijp dat zoiets maaken veel tijd kost en het testen nog langer, maar ik denk dat als je niet wil dat GoT een hepldesk word, dan moet je daarnaast een (automatishe) helpdesk hebben.

Sorry als het idee al eerder is gepost, ik heb veel maar niet alles gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

offtopic:
had je tijd teveel nelske? :)

Probleem 1: mensen trekken zich niks van de regels aan, het is tenslotte internet, en niemand kent je, dus niemand kan je wat doen. Neem een nieuw account en je kan lekker verder gaan
Probleem 2: fatsoen? gezond verstand? Wasda? Kende da vreten?
Probleem 3: Waarom zoeken als ik ook een antwoord krijg als ik het gewoon vraag?
Probleem 4: De crew is de baas? Die broekies? Denk je dat ik me laat vertellen door hun wat ik wel mag en niet mag? (zie prob 1 en 2)
Probleem 5: Goh wel veel leesvoer, ach ik probeer het wel, en als het niet lukt ga ik dan wel lezen.

Tja, allemaal dingen waar je weinig aan kan doen, zolang je je users niet kan kiezen. En dat is het grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op maandag 11 maart 2002 22:00 schreef The_Woesh het volgende:

Sorry als het idee al eerder is gepost, ik heb veel maar niet alles gelezen.
Met alle respect. Maar dit soort reply's zijn net zo irritant. Lees alles, kom met een gefundeerde mening. Of zeg niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het helemaal eens met Nelske
vooral het idee van het aanstellen van deze regular.
zo krijg je namenlijk niet, wat ik al eerder noemde, het soort user versus tha evil crew, zijnde het nou lite-mods en of mods.

zo zorg je ervoor dat de users met ervaring, diege die weten hoe het er hier aan toe gaat, zijn of haar kennis kan delen met de andere users. noobs od de al wat langere geregistreerde.
zorg er dan wel voor dat je hun naam niet vermeld, want als een user in de gaten krijgt dat hij of zij ook bij de mods horen, dan zal hij er niet over gaan twijfelen om toch maar even tegen deze mod vriendje in te gaan, met alle flames tot gevolg.

daarnaast ben ik ook van mening dat de FAQ wat aantrekkelijker om te lezen moet worden, en de search minder uitgebreid, want 250 topics over 1 onderwerp is niet te doen om daar je antwoord uit te halen.
en dan krijg je zoals obsidian vermelde, this teveel om allemaal door te spitten, ik probeer het wel te vragen.
maar dan krijg je gelijk weer een lading commentaar over je heen omdat men dan zegt gebruik de search.

mentaliteid is wat het bij de meeste users aan schort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zo te lezen in het mededelingen forum is de eerste stap al genomen, het aanstellen van de regulars.

Got heefd hier snel op gereageerd,
voor mijn doen dan.
laten we nu maar afwachten hoe het effect zal zijn.
en hopenlijk positief.

de aangestelde zullen niet echt een gemakkelijke taak krijgen omdat ze velen zullen moeten sturen.
en da's heel wat tikwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 12:52

PCR

Het staat wel vermeld in MED dat schelden enzo niet gerespecteerd wordt op de regulars en dat is ook logisch maar ik ben toch erg bang dat er heel erg veel ergenissen 'gespuwd' worden op de regulars. :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik hoop dat dit echt goed gaat werken. Het is iig een goed initiatief. Ik hoop dat het veel zal gaan schelen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef PC-Reactive het volgende:
Het staat wel vermeld in MED dat schelden enzo niet gerespecteerd wordt op de regulars en dat is ook logisch maar ik ben toch erg bang dat er heel erg veel ergenissen 'gespuwd' worden op de regulars. :)
Daar zullen dan gepaste maatregelen voor worden getroffen lijkt me?

Een regular moet e.e.a. in goede banen leiden, nieuwe mensen als het ware begeleiden, en als dat wordt tegengewerkt, wordt een mod ingeschakeld lijkt me.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Hopen dat we dat kunnen verduren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 12:52

PCR

Op maandag 11 maart 2002 23:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Hopen dat we er tegen bestand zijn :P
Voorkomen is beter dan genezen! Hoewel dat natuurlijk wel een beetje een popie-jopie-uitspraak is want je kunt natuurlijk niet voorkomen dat er gescholden wordt. Maar toch sterkte! ;)

edit: OProg, waarom editte je je post? :P

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je garanderen, dat zodra iets dergelijks gebeurd er dus een steekje bij die persoon los zit. Sterker nog hij krijgt dan gewoon een "bestraffing" van de mod en zelfs in het meest crue geval zegt een andere regular nog even leuk wat hij/zij nu precies verkeerd deed. De "opvoeding" slaat hem dan dubbel en dwars om z'n oren. ;)
Op maandag 11 maart 2002 22:08 schreef obsidian het volgende:
offtopic:
had je tijd teveel nelske? :)
O-) ;)
Nee, dat bericht had ik al enige tijd klaar staan om te posten. De tijd was er alleen nog niet rijp voor.
Probleem 1: mensen trekken zich niks van de regels aan, het is tenslotte internet, en niemand kent je, dus niemand kan je wat doen. Neem een nieuw account en je kan lekker verder gaan
M.a.w. de crrew als geheel kan ook wel opstappen :?
Ik ben van mening dat directe communicatie naar een user toe er wel degelijk voor kan zorgen dat deze veranderd. Als ik zo eens een aantal users bekijk en hoe zij in de loop van de tijd veranderd zijn op GoT, dan blijf ik me af en toe verbazen. :) Als daar een handje bij geholpen kan worden, dan is dat toch alleen maar mooi? Waarom nu meteen doemdenken? Het is niet voor niks een test.
Probleem 2: fatsoen? gezond verstand? Wasda? Kende da vreten?
Ik ben van mening, dat je dat door directe communicatie wel degelijk bij kan brengen. Zo niet, dan is het vrij snel "exit user".
Probleem 3: Waarom zoeken als ik ook een antwoord krijg als ik het gewoon vraag?
Omdat ik niet echt een goede mentaliteit heb voor een forum als GoT. Als ik daarop gewezen wordt (misschien herhaaldelijk), misschien begin ik dan wel na te denken ;)
Probleem 4: De crew is de baas? Die broekies? Denk je dat ik me laat vertellen door hun wat ik wel mag en niet mag? (zie prob 1 en 2)
Je begon zelf over een harder beleid. Als niemand zich er iets van aan zou trekken, dan zouden je eigen ideeen ook geen effect hebben ;)
Probleem 5: Goh wel veel leesvoer, ach ik probeer het wel, en als het niet lukt ga ik dan wel lezen.
Weer het mentaliteitsprobleeem ;) Het minste wat je kunt testen is of je deze mentaliteit een beetje terug kunt brengen.
Tja, allemaal dingen waar je weinig aan kan doen, zolang je je users niet kan kiezen. En dat is het grootste probleem.
Zoals ik al zei, kan je er d.m.v. strenger modden niet veel aan doen nee, vandaar dat er ook gekozen en gekeken is naar een soort van opvoedende taak. Je kijkt dus naar de oorzaak en probeert daar het probleem aan te pakken.

Ik ga bij een plan niet van te voren negatief denken. Eerst eens zien wat het effect is en dan wil ik zelf pas oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om m'n enige echte eigen HGA'tje maar ff te quoten :P ;)
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef Jotti het volgende:
We weten allemaal dat je voor de HK 150 techposts moet hebben en 60 dagen geregistreerd moet zijn. Dat gaat veranderen. Sterker nog, dat is al veranderd. Vanaf nu moet je 120 dagen geregistreerd zijn (ruwweg 4 maanden dus) om de HK in te kunnen, het aantal techposts blijft hetzelfde. Waarom? Om zo de mensen die alleen voor de HK 'leuter de hele dag maar raak voor een knaak/1.13 Euro' komen te weren, daar is GoT niet voor bedoeld, maar dat wist je natuurlijk al ;)
Voordat de mensen die net in de HK kunnen, gaan steigeren: deze regel wordt niet met terugwerkende kracht ingevoerd, bestaande HK members merken hier dus helemaal niks van. Alleen de mensen die nu nog in de rij staan voor HK toegang zullen wat langer moeten wachten.
Dank u voor de aandacht :)
Dit is uiteraard het 2e merkbare gevolg dat uit GvF naar voren is gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
4 maanden maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:55 schreef SkoolieDie het volgende:
4 maanden maar ?
Iemand met de juiste instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 11 maart 2002 23:56 schreef nelske het volgende:
Iemand met de juiste instelling ;)
Arme LuNaTiC, niemand vind het blijkbaar erg :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op maandag 11 maart 2002 23:57 schreef moto-moi het volgende:

[..]

LuNaTiC zelf ook niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 11 maart 2002 23:57 schreef moto-moi het volgende:

[..]

sssst geen slapende honden wakker maken :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Maar ik bedoelde het wel serieus HaHa :)

Een jaar lijkt me beter en 500 techposts (ook voor SG,NSM,WG en TM).

maar dan mag ik er zelf nie meer in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
De teller heeft hoger gestaan. Maar vier maanden leek een goede balans. Techpost optrekken is ook niet handig. Dat verhoogt namelijk de ongewenste posts in alle tech fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:01 schreef PieterJ het volgende:
De teller heeft hoger gestaan. Maar vier maanden leek een goede balans. Techpost optrekken is ook niet handig. Dat verhoogt namelijk de ongewenste posts in alle tech fora.
Zou het niet zo zijn dat bij een veel hogere drempel mensen iets hebben van 'doewie ik ga wel naar FOK, teveel moeite hier om d'r in te komen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 23:58 schreef SkoolieDie het volgende:
Maar ik bedoelde het wel serieus HaHa :)

Een jaar lijkt me beter en 500 techposts (ook voor SG,NSM,WG en TM).

maar dan mag ik er zelf nie meer in :'(
Het gaat dus niet om techposts. Dat is niet de issue. Het gaat erom, dat mensen in die 4 maanden tijd wel de klappen van de zweep kennen, en daardoor zich goed kunnen gedragen in de HK. Ook is het natuurlijk zo dat mensen nu minder snel ff registreren om de HK in te kunnen omdat je klasgenootje dat zo leuk vind. Probleem was dat mensen hier kwamen, snel de HK in renden, en daar laag niveau postten. Daarna keken ze in de techfora, en gingen op hun niveau verder. Dus 1smilie posts en dat soort gein.

We hopen nu dat de mensen in 4 maanden tijd leren (met behulp van de regulars) hoe de mensen hun posts moeten opbouwen, en hoe ze zich als 'volwassenen' moeten gedragen hier.

* Nielsz heeft het gevoel dat er iets aan deze post mist :? Welke mod vult me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Zou het niet zo zijn dat bij een veel hogere drempel mensen iets hebben van 'doewie ik ga wel naar FOK, teveel moeite hier om d'r in te komen'.
Er zitten hier zat mensen die echt niet naar FOK willen. Gewoon omdat de mentaliteit daar anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef SkoolieDie het volgende:
Eigenlijk zou dat IMHO ook moeten, voor tech GoT en de lifestyle / liefdes dingen (en wat ze nog meer hebben daar) Fok.

Dan zijn beide fora weer waar ze voor bedoeld zijn ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:06 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Er zitten hier zat mensen die echt niet naar FOK willen. Gewoon omdat de mentaliteit daar anders is.
Mensen die hier alleen voor HK zitten hebben wel een beetje een FOK mentaliteit.

(Voorzover ik dat kan beoordelen. Heb FOK pas 2 maanden geleden ontdekt en zit nu vaak een beetje te lurken daar en me rot te lachen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op maandag 11 maart 2002 21:57 schreef nelske een lap tekst over mentaliteit en opvoeden:
Regulars :? Aardige gedachte, iets dergelijks was toch ook al in dat andere (lange afscheids)topic van Thorne voorgesteld?

Eigenlijk zouden alle GoTters n00b begeleider moeten zijn.

Maar dan kom je juist terecht bij een stukje mentaliteit.
Bemerk bij veel posters een houding van "Kom laat ik maar eens wat posten, wat is niet belangrijk, maar dan zien ze tenminste dat ik on-line ben." En dit gebeurt dan niet bij de zogenoemde n00bs maar eerder bij de rest van de (schaaps)kudde.
Dat soort reacties zijn voor veel draadjes ook de doodsteek. Je moet je soms door een brij aan nietszeggende opmerkingen worstelen. ("He xxxxx heb je je ....... al verkocht")

Moeten die regulars ook tegen dit gedrag optreden en uit gaan leggen dat die reacties minder gewenst zijn :?

Het is in ieder geval te hopen dat als een Groene Kruis lid :) een reply heeft gegeven de anderen het zwijgen er toe doen en reacties in dezelfde trant achterwege laten.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:41 schreef PokkeNoise het volgende:

[..]

Regulars :? Aardige gedachte, iets dergelijks was toch ook al in dat andere (lange afscheids)topic van Thorne voorgesteld?
Misschien in iets andere vorm o.i.d.? Het idee is in ieder geval niet daaruit ontstaan. In eerste instantie was de naam "begeleider", maar dat komt wel heel erg kinderlijk over, vandaar de naam regular. Het dekt de lading vrij goed namelijk.
Eigenlijk zouden alle GoTters n00b begeleider moeten zijn.

Maar dan kom je juist terecht bij een stukje mentaliteit.
Bemerk bij veel posters een houding van "Kom laat ik maar eens wat posten, wat is niet belangrijk, maar dan zien ze tenminste dat ik on-line ben." En dit gebeurt dan niet bij de zogenoemde n00bs maar eerder bij de rest van de (schaaps)kudde.
Dat soort reacties zijn voor veel draadjes ook de doodsteek. Je moet je soms door een brij aan nietszeggende opmerkingen worstelen. ("He xxxxx heb je je ....... al verkocht")

Moeten die regulars ook tegen dit gedrag optreden en uit gaan leggen dat die reacties minder gewenst zijn :?
Daar moet een regular zeer zeker een opmerking over maken. Een regular is dus niet alleen een newbiebegeleider o.i.d. Het gaat om bewustwording van iedereen die slechte replies plaatst. OF het nu een newbie is of iemand die al een paar maanden/weken hier rond loopt.
Het is in ieder geval te hopen dat als een Groene Kruis lid :) een reply heeft gegeven de anderen het zwijgen er toe doen
Als dat niet gebeurt, dan zullen deze mensen aangesproken worden. Willen ze echt niet luisteren, dan komt de grote boze evil mod langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat het regulars verhaal niet in WOS zelf te lezen is. Communicatie van nieuwe maatregelen is voor verbetering vatbaar vind ik. En ja er stond een mededeling in MED maar volgens mij is het vermelden van een dergelijke verandering in het forum zelf ook wel handig. Al is het maar een linkje naar betreffend topic in MED.
Het achteraf aankondigen van de nieuwe policy met betrekking tot HK toegang (de maatregel was al ingegaan) is nou ook niet bepaald een fraai voorbeeld van communicatie. Lijkt me voor het vervolg en welslagen van deze operatie wel van belang dat communicatie beter gaat worden dan een achteraf post in MED of het moeten doorlezen van topics met heel erg veel tekst.

Het ontbreken van een eerlijke overgangsregeling m.b.t. de HK-acces maatregel vind ik ten opzichte van bestaande users niet rechtvaardig. Mede omdat ik iemand ken die 45 minuten voor HK acces moest lezen dat dat dus met ingang van ergens in het verleden met 60 dagen was uitgesteld.
Ik zou razend zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Op maandag 11 maart 2002 21:57 schreef nelske het volgende:
Er is al eerder in dit topic gesproken over mentaliteit en "opvoeding". Toen destijds het topic van Thorne in LA stond, ben ik meteen eens goed na gaan denken waar de problemen hem voornamelijk in zaten. Mijn conclusie was dat voor het overgrote deel bij de eerder genoemde mentaliteit en opvoeding ligt. Je hebt ook niet uit jezelf leren plassen op de WC, of geleerd om fatsoenlijk op je fietsje te blijven zitten als je jezelf op het fietspad begeeft. Daar heb je iemand bij gehad die jou het een en ander uitlegde. Iemand, die wel precies wist hoe hij moest poepen/fietsen :P ;)

Niet veel na het topic van Thorne in LA is het GvF in het leven geroepen. Een van de eerste dingen die daar gebeurde was een opsomming (inventarisatie) maken van de problemen die er waren. Als je die opsomming bekijkt, dan kan je niet onder de conclusie uitkomen, dat het hem zeker voor meer dan 3/4 deel zit in mentaliteit en "opvoeding". Eigenlijk voornamelijk het eerste, maar dat eerste punt is onlosmakelijk verbonden met het tweede punt. Mentaliteit kan alleen veranderd worden door een stukje opvoeding.

Hoe kan je zoiets nu aanpakken? Je hoort onder de mensen die langer op GoT komen en die het verval dan ook bewust meegemaakt hebben veel de roep om een harder beleid. Gewoon keihard afstraffen. Ik ben het daar slechts gedeeltelijk mee eens. Ik ben voorstander van duidelijkere regels en ook harder optreden en meer vrijheden qua regels voor mods, alleen daar hoort wel een aanpak bij. Alleen een strenger beleid is namelijk symptoombestreiding. Je onderdrukt de symptomen alleen maar. Op den duur zul je weer volledig terug bij af (= de huidige situatie) zijn. Dan is de oplossing niet om een nog strenger beleid te voeren. Je snijdt daarmee alleen je zelf in de vingers. Een te streng beleid zorgt er automatisch voor dat de sfeer op het hele forum verslechtert. Dit zou niet het geval zijn, als de zogenaamde "probleemgroep" erg klein zou zijn. Helaas is die groep in de loop der tijd enorm gegroeid. Als die hele groep in "opstand" komt tegen het nieuwe beleid, dan is het niet prettig vertoefen op GoT ;) . Daarnaast is het voor mods ook niet prettig om continu enorm streng op te moeten treden (i.t.t. wat sommigen denken).

Al met al, moet je dus ook naar de oorzaak kijken en daar iets aan doen!!!

Vroeger toen GoT nog klein was, was er zoiets als sociale controle. Het merendeel van de users lurkte eerst een paar maanden/weken om zo een beetje te zien hoe het er aan toe ging op het forum, alvorens ze zich daadwerkelijk in de discussies gingen mengen. Mensen die dit niet deden (of die in hun "lurktijd" nog niet voldoende geleerd hadden), werden hier door de andere users op gewezen. GoT was (en "is" nog steeds) een community. Je werd er langzamerhand in opgenomen en je leert je binnen die community te bewegen. Het zogenaamde "ons kent ons" gevoel. Tegenwoordig heeft zelfs de meest eenzame hut op de hei internet lijkt het wel. Uiteraard is daar niks mis mee, het betekent alleen wel dat steeds meer mensen zich op internet begeven. Neem daar de (nog steeds) groeiende populariteit van Tweakers.net (en het forum GoT) bij en je snapt wel dat het "ons kent ons" gevoel steeds meer verdwijnt. Hetzelfde geldt automatisch voor de "sociale controle". GoT is nu eenmaal enorm uit de kluiten gewassen, als je kijkt naar het aantal registraties. Bijkomstigheid van dergelijke groei, is automatisch het verval van het niveau (de redenen daarvan heb ik al genoemd).

Het "ons kent ons" gevoel kan je met een dergelijke hoeveelheid registraties nooit meer terug krijgen over het hele forum. Je kunt het echter wel een beetje terug krijgen per forum. De sociale controle kun je sowieso per forum terug krijgen (zij het in het begin misschien iets geforceerd).

Hier stuiten we naar mijn mening op de oorzaak en aanpak van het hele niveauprobleem.

Mods (en lite-mods) zorgen meer voor symptoombestrijding. Zij zetten slotjes, trashen posts (of zelfs hele topics). Uiteraard zijn zij absoluut nodig om het forum draaiende te houden (nee, dat zeg ik niet omdat ik zelf mod ben ;) ). Helaas heb je als mod niet continu de tijd om users duidelijk te maken waar het nu precies aan schort. Daarnaast heeft de zogenaamde probleemgroep, zoals ik het noem, automatisch een gevoel van "mods versus users". Mods zijn evil, of het nu gewone mods of lite-mods zijn. Een uitbreiding van (lite-)mods is dan ook niet in alle gevallen een oplossing voor het niveauprobleem naar mijn mening.

Wat dan? vraag je jezelf mischien af nu. De oplossing is vrij simpel eigenlijk. Zorg er voor dat je per forum een aantal users hebt, die het klappen van de zweep kennen. De users die er al wat langer komen en die weten hoe je jezelf op een forum behoort te begeven (nettiquette, alleen offtopic daar waar er ruimte voor is, duidelijke openingsposts, niet flamen etc. etc..). Die users bestaan al op elk forum. Het jammere alleen is dat hun kennis over deze zaken niet echt duidelijk overgedragen wordt op nieuwe mensen. Het concept van regulars is geboren. Een regular is een persoon die aan andere mensen uit gaat leggen, wat ze verkeerd doen of wat er beter kan. Het is als het ware een opvoeder. Het betekent niet dat een regular een blok aan het been vaan een newbie wordt. Het betekent puur en alleen dat een regular zich gewoon binnen een bepaald forum als extra doel heeft om mensen bewust van hunzelf te maken. Regulars krijgen geen extra rechten t.o.v. andere users. Zij zijn en blijven gewoon normale users net als een ieder ander, met dat verschil dat als een dergelijke user je ergens op wijst, dan mag je jezelf dat serieus aantrekken. Regulars wijzen mensen dus direct op hun fouten. Ga je daar tegen in door je te misdragen of te flamen o.i.d., dan kun je accuut rekenen op strenge maatregelen van moderators. Daar wordt hard tegen opgetreden, laat dat in ieder geval duidelijk zijn. Regulars zijn mensen die graag andere mensen de regels op een forum uitleggen. Bijkomstig voordeel hiervan is dat de rotte appels alleen nog maar sneller op zullen gaan vallen dan nu het geval is. Needless to say dat dergelijke mensen dus ook eerder van GoT af "geschopt" zullen worden als het sneller en beter opvalt.

Er zal uiteraard eerst getest worden met Regulars, voordat dit GoT-breed ingezet zal worden. W&L en WOS hebben hierin de primeur. Regulars worden gewoon gekozen door de crew per forum. Het is de bedoeling dat ze ook alleen binnen het forum waarvoor ze gevraagd zijn deze rol spelen. Uiteraard mag het buiten dat forum ook wel, maar het moet geen verplichting voor die mensen worden. Het is net als bij lite-mods. Heb je er even geen zin in, dan doe je het niet. Per forum zal een redelijk aantal regulars ingezet worden. Bij een klein forum kan je denken aan ongeveer 4 personen, bij een groot forum moet je eerder denken aan 6 tot 8 personen. Het kan voorkomen, dat regulars zich met dezelfde zaak/persoon zullen gaan bemoeien. Op zich is dat helemaal niet zo erg. De persoon zou het alleen kunnen zien als een bevestiging namelijk. Als mods zaken dubbel gaan doen, dan is dat veel erger ;) Regulars zullen niet echt heel erg duidelijk herkenbaar zijn, aangezien ze niet echt een speciale status nodig moeten hebben. Anders krijg je alleen maar "user versus crew" gevoel (terwijl een regular niet eens crew is, maar ook gewoon user). Ze zijn zuiver en alleen te herkennen aan een groen kruisje achter hun nckname. Dit is gedaan, omdat anders mensen zeker in het begin geneigd zullen zijn om heftig tegen regulars in te gaan.

Het hele idee is dus dat mensen bewust van hun eigen gedrag worden en leren om zich op een normale manier op het forum te gedragen. Het ultieme doel is natuurlijk dat veel mensen zich hier van bewust worden en min of meer een beetje zelf het idee van de begeleiders op zich nemen. Dat wil niet zeggen dat je heel direct tegen mensen moet vertellen wat ze fout doen, maar je kan wel hints geven hoe je dingen beter aan kan passen. Dit moet op een nette en vriendelijke manier gebeuren uiteraard. Het stukje sociale controle komt dus weer enigszins terug.

Regulars zullen de eerste exponent van besluiten uit het GvF vormen. Het wordt zoals gezegd niet meteen ingevoerd, maar eerst eens grondig getest op effect ;)

Voor de duidelijkheid nogmaals. Eenieder die ernsttig tegen regulars in gaat op een niet normale manier kan rekenen op maatregelen van de crew.

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 12 maart 2002 04:29 schreef janjanjansen het volgende:
Het ontbreken van een eerlijke overgangsregeling m.b.t. de HK-acces maatregel vind ik ten opzichte van bestaande users niet rechtvaardig. Mede omdat ik iemand ken die 45 minuten voor HK acces moest lezen dat dat dus met ingang van ergens in het verleden met 60 dagen was uitgesteld.
Ik zou razend zijn....
Ik verwacht inderdaad nog wel een draadje als "Wheee! Nou moet ik nog twee maanden wachten!" Maar is is wel een overgangsregeling: wie al HK toegang heeft, houdt die, ook al is hij nog geen 4 maanden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op dinsdag 12 maart 2002 08:12 quote GSMboy een lap tekst zonder iets te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 08:23 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Idd ja, had je niet even het stuk weglaten waar je niks over te zeggen had? Is een beetje RSI opwekkend zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 23:27 schreef nelske een reactie op mijn stukje wat zo te zien een beetje verkeerd werd opgevat
Ten eerste, het idee van de regulars vind ik erg goed (volgens mij hebben we het daar vroeger ook al eens over gehad).

En ik bedoelde eigenlijk alleen maar te zeggen dat de mensen waar je het meeste last van hebt (nu en in de toekomst) last hebben van de problemen die ik beschreef en dat die mensen erg moeilijk aan te pakken zijn.
(was niet bedoelt als commentaar op jullie ideeen hoor, zo negatief ingesteld ben ik nou ook weer niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

oops...laat maar, foutje ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Vraagje, op welke gronden kiezen jullie zo'n regular?

Alleen op het aantal posts? Of de kwaliteit van hun posts? Of letten jullie (wat imho het belangrijkst is) ook erop of het persoon begaan is met de sfeer en kwaliteit op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 09:47 schreef obsidian het volgende:
Vraagje, op welke gronden kiezen jullie zo'n regular?

Alleen op het aantal posts? Of de kwaliteit van hun posts? Of letten jullie (wat imho het belangrijkst is) ook erop of het persoon begaan is met de sfeer en kwaliteit op het forum?
Voornamelijk het laatste. Hoe de user ons dus opgevallen is. Hoeveel posts hij heeft is verre van boeiend.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:07 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Voornamelijk het laatste. Hoe de user ons dus opgevallen is. Hoeveel posts hij heeft is verre van boeiend.
Ohoh, daat gaat mijn kans om regular te worden. :)

[politiek correcte modus] Mag natuurlijk ook een zij zijn. ;) [/politiek correcte modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 04:29 schreef janjanjansen het volgende:
Toch jammer dat het regulars verhaal niet in WOS zelf te lezen is. Communicatie van nieuwe maatregelen is voor verbetering vatbaar vind ik. En ja er stond een mededeling in MED maar volgens mij is het vermelden van een dergelijke verandering in het forum zelf ook wel handig. Al is het maar een linkje naar betreffend topic in MED.
Mja, gedeeltelijk met je eens. Maar voor dat soort zaken hebben we MED. Echter is het wel handig om het misschien in het forum zelf te doen.

Echter verwachten we wel dat de users med lezen.
Het achteraf aankondigen van de nieuwe policy met betrekking tot HK toegang (de maatregel was al ingegaan) is nou ook niet bepaald een fraai voorbeeld van communicatie. Lijkt me voor het vervolg en welslagen van deze operatie wel van belang dat communicatie beter gaat worden dan een achteraf post in MED of het moeten doorlezen van topics met heel erg veel tekst.
De regel is pas ingegaan na twaalven. De aankondiging was er al eerder. Echter is dat in dit geval nogal irrelevant, omdat het een maatregel is waar een user geen invloed op heeft. Als het nu een "policy wijziging" zou zijn met betrekking tot bijvoorbeeld gedrag, dan kun je users inderdaad nog niet aanspreken op hun overtredingen als je die nieuwe policy nog niet bekend hebt gemaakt.

Maar dat gaat in dit geval dus niet op en bovenstaand voorbeeld zal ook niet gebeuren.
Ik zou razend zijn....
Dit is een typisch voorbeeld van de goede lijden onder de slechte. Het script wordt aangepast naar 4 maanden en het scriptje maakt geen verschil tussen iemand die toevallig al op 59 dagen was op het moment dat het script aangepast is.

Sowieso, ik kan het me voorstellen dat het lullig is, maar als iemand dusdanig graag de HK in wil om daar nu zo'n probleem van te maken dat dit zo geregeld is, zonder voor de rest te beseffen waarom deze maatregel genomen is, dan willen wij die user misschien helemaal wel niet meer met het strengere beleid wat we gaan hanteren.

[/hard]

Het blijft een extra die HK en als wij beslissen de toegangscriteria te verscherpen, tja, dan doen we dat.
Er staat ook nergens hier op GoT te lezen wat je als user allemaal in het "totaalpakket" krijgt.

Bovenstaande klinkt allemaal heel lomp en dictaturig, maar zo staan de zaken momenteel wel.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GO: een idee voor de overgangsregel.

Neem alle users die het aantal posts hebben gehaald, en op die 60 dagen - (neem maar een getal)% (ik zou zeggen 10%) zitten. Laat voor hun de oude regeling gelden, en voor de rest de nieuwe regeling.

Zo voorkom je een gedeelte van het gezeik. Vooral van mensen die inderdaad maar een of twee dagen te kort kwamen. Lijkt mij ook wel erg lullig. (en ik weet dat je het niet voor de HK mag doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:24 schreef Jaymz het volgende:
Rules and regulations / FAQ.
Bij registreren zou je eigenlijk een 'korte samenvattting' van de FAQ voor je neus moeten krijgen waar je accoord mee _moet_ gaan.
dat zie je ook bij bijv. hotmail

mensen scrollen eroverheen, zeggen ok, en lezen het nog niet...

ik ben dan ook meer voor een eventueel vragenformulier oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-10 13:49
Op dinsdag 12 maart 2002 10:19 schreef obsidian het volgende:
GO: een idee voor de overgangsregel.

Neem alle users die het aantal posts hebben gehaald, en op die 60 dagen - (neem maar een getal)% (ik zou zeggen 10%) zitten. Laat voor hun de oude regeling gelden, en voor de rest de nieuwe regeling.

Zo voorkom je een gedeelte van het gezeik. Vooral van mensen die inderdaad maar een of twee dagen te kort kwamen. Lijkt mij ook wel erg lullig. (en ik weet dat je het niet voor de HK mag doen)
Natuurlijk zouden we dat kunnen doen. Maar het probleem van een grens oprekken is dat er altijd weer een nieuwe grens is. Je zou nu de mensen van -6 tot -1 bevoordelen, t.o.v. de rest die korter wacht en de grote groep die de 60 heeft volgemaakt.

Bovendien verplaats je het gezeur van de groep -1 -6 naar -7 en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:31 schreef zeef het volgende:

[..]

Natuurlijk zouden we dat kunnen doen. Maar het probleem van een grens oprekken is dat er altijd weer een nieuwe grens is. Je zou nu de mensen van -6 tot -1 bevoordelen, t.o.v. de rest die al langer wacht en de grote groep die de 60 heeft volgemaakt.

Bovendien verplaats je het gezeur van de groep -1 -6 naar -7 en minder.
Klopt. Al denk ik dat aan de kant van de users het nare gevoel wat sterker is als je wel het aantal posts hebt, maar nog 2 dagen (of erger, maar 1) te kort komt, en dan te horen krijgt dat je vervolgens nog 2 maanden extra moet wachten, dan wanneer je toch nog meer dan een week ofzo te gaan had.

Maar jullie hebben gelijk hoor. Het blijft lastig, zekers. Maar dit soort dingen een of twee dagen van tevoren te horen krijgen komt wel erg hard aan denk ik. Maar het is aan jullie natuurlijk. Ik ga er ook niet over liggen klagen ofzo. Maar het was alleen een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:15 schreef GaMeOvEr een ractie op mijn verhaal.
De maatregel van verandering van HK acces is wat mij betreft niet omstreden. Het gaat mij niet om HK acces, de user waar ik het over had ook niet. Het gaat mij om de communicatie en dat heb ik willen illustreren met een voorbeeld en een mogelijke reactie daarop.
Op maandag 11 maart 2002 23:13 schreef Jotti het volgende:
We weten allemaal dat je voor de HK 150 techposts moet hebben en 60 dagen geregistreerd moet zijn. Dat gaat veranderen. Sterker nog, dat is al veranderd. [...]
Bovenstaande quote geeft volgens mij weer dat de maatregel al was ingegaan voordat deze bekend werd gemaakt.

Veranderingen en weerstand horen bij elkaar. Communicatie kan die weerstand doen verminderen. Maar of een dergelijke manier van communiceren bijdraagt aan het verminderen van weerstand? Bij mij niet in ieder geval ( en ik heb zelf geen last van deze veranderingen op enige wijze).

Het punt dat ik dus heb willen maken en wil maken is dat communicatie wel wat zorgvuldiger en beter doordacht kan dan een topicje openen in MED met een droge mededeling dat ergens in het verleden een verandering is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:49 schreef janjanjansen het volgende:
Bovenstaande quote geeft volgens mij weer dat de maatregel al was ingegaan voordat deze bekend werd gemaakt.
Ja, maar echt niet weken van te voren, eerder een paar uur. Dat "het is al veranderd" straalt natuurlijk ook iets uit van "er is geen discussie meer over mogelijk".

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:55 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ja, maar echt niet weken van te voren, eerder een paar uur. Dat "het is al veranderd" straalt natuurlijk ook iets uit van "er is geen discussie meer over mogelijk".
Maar het blijft niet netjes, zelfs al was het een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:57 schreef obsidian het volgende:
Maar het blijft niet netjes, zelfs al was het een paar minuten.
Dat maakt gewoon niet uit want het draait maar één keer per dag :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 10:55 schreef Wouter Tinus het volgende:
Vanaf het begin van dit topic had je er al over kunnen lezen en ook commentaar kunnen geven.

Wat nu gestart is is een pilot en je kunt nog steeds alles ter discussie stellen.

Stel dat het straks op alle fora doorgevoerd wordt, dan nog is het geen ijzeren grondwet.

Wat wil je nu precies?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 10:49 schreef janjanjansen het volgende:

De maatregel van verandering van HK acces is wat mij betreft niet omstreden. Het gaat mij niet om HK acces, de user waar ik het over had ook niet. Het gaat mij om de communicatie en dat heb ik willen illustreren met een voorbeeld en een mogelijke reactie daarop.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. :)
Mja, ik had van ACM vernomen (hij had het aangepast) dat het script naar de nieuwe normen ging tellen om iets over 12.
Veranderingen en weerstand horen bij elkaar. Communicatie kan die weerstand doen verminderen. Maar of een dergelijke manier van communiceren bijdraagt aan het verminderen van weerstand? Bij mij niet in ieder geval ( en ik heb zelf geen last van deze veranderingen op enige wijze).
Bij jou misschien niet, maar in het algemeen wel. ;)
Het punt dat ik dus heb willen maken en wil maken is dat communicatie wel wat zorgvuldiger en beter doordacht kan dan een topicje openen in MED met een droge mededeling dat ergens in het verleden een verandering is ingegaan.
Ja, ik snap je punt wel, maar wat is de toegevoegde waarde als wij bijvoorbeeld vandaag bekend maken dat morgen het scriptje veranderd is?

Toegevoegde waarde is 0 omdat men er geen inspraak op heeft en het voor de users ook geen andere consequenties heeft dan dat sommigen langer op de HK moeten wachten.

Ik ben het volledig met je eens dat dit niet zo moet bij een policy wijziging, waarbij de users een actieve rol spelen. (En eventueel op gedrag worden afgerekend)

Dit scriptje is voor de users passief, ze hebben er geen inspraak in en er wordt ook niet van ze verwacht dat ze iets op een andere manier/niet gaan doen.

In zo'n situatie heeft een vooraankondiging dus ook geen toegevoegde waarde, die het bij een policyaankondiging/banrichtlijnen/etc wel zou hebben.

Men hoeft zich er niet op voor te bereiden, want er is niks om op voor te bereiden. ;)

(Nogmaals, de aankondiging was eerder dan de invoering, zie ook deze post : )
Op maandag 11 maart 2002 22:28 schreef GaMeOvEr het volgende:
Kee dan. :) ACM, kun jij dit doorvoeren?
Op maandag 11 maart 2002 22:38 schreef ACM het volgende:

Ja, done.

Of mocht het nog niet? :)
[edit]

Je hebt dus nu nog 1 uur en 17 minuten om het aan te kondigen ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GoTcrew is op dit moment druk met het (terecht) nadenken over en doorvoeren van veranderingen.

Dit is altijd een rumoerig traject. Gelukkig is door draadjes zoals deze de denkrichting aardig duidelijk aan het worden en worden we geinformeerd als niet meepraters/denkers in het Vgf (?) forum.

Toch kan het voorkomen dat er, wanneer er iets concreets te melden valt EN wat tegelijkertijd verandering van policy teweegbrengt dit als een "schok" komt.

Communicatie is en blijft een moeilijk vak:)
Zeker wanneer je doelgroep (schrijven doe je tenslotte voor je lezers) zo divers is als hier.
Probeer je als bedenkers/initiators van wijzigingen dit voor ogen te houden.

Wanneer je een wijziging doorvoert; communiceer die dan tegelijk met aanpassingen in alle relevante documenten. Dit kan best iets van vertraging teweeg brengen maar maakt de informatieoverdracht consistent.

/offtopic
ik wacht nog wel 60 dagen hoor voor ik EVENTUEEL een blik in de huiskamer werp en voel me absoluut niet benadeeld(slachtoffermode) >:)
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:27 schreef Type het volgende:

[..]

dat zie je ook bij bijv. hotmail

mensen scrollen eroverheen, zeggen ok, en lezen het nog niet...

ik ben dan ook meer voor een eventueel vragenformulier oid...
Wat denk je van een vraag onderaan: "Hoeveel 'P's zitten er in bovenstaande stuk?" Dan lees je het bovenstaande stuk natuurlijk wel :)
Moet je wel natuurlijk met elke view een andere letter kiezen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nog een vraagje. Op welke gronden zijn de users gekozen die mee mogen praten over dit alles?

Ben een beetje bang dat juist de kritische users buitengesloten zijn om "onenigheden" te voorkomen zeg maar.

Kunnen we namen krijgen ofzo? (of staat het er al ergens en ben ik nou zo blind?)

edit:
en nee, ik doel niet op mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:22 schreef obsidian het volgende:
Ben een beetje bang dat juist de kritische users buitengesloten zijn om "onenigheden" te voorkomen zeg maar.
De kritische users zijn ook vertegenwoordigd.

edit:
ik noem geen namen omdat ik niet weet of de mensen dat ok. vinden

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:24 schreef justmental het volgende:

[..]

De kritische users zijn ook vertegenwoordigd.
De crew weet dat ik er bepaalde mensen mee bedoel. En ze weten ook wie ik ermee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:26 schreef obsidian het volgende:
De crew weet dat ik er bepaalde mensen mee bedoel. En ze weten ook wie ik ermee bedoel.
Ik ook wel hoor, laten we zeggen de ex-crewleden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:31 schreef justmental het volgende:

[..]

Ik ook wel hoor, laten we zeggen de ex-crewleden.

Nee. Niet speciaal die mensen. Maar jij bent er dus een van. :)

Hmm, gezien jouw geschiedenis van posten kan ik wel zien welke selectiemethodes er gehanteerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 11:22 schreef obsidian het volgende:
Nog een vraagje. Op welke gronden zijn de users gekozen die mee mogen praten over dit alles?

Ben ik kritisch genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:34 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ben ik kritisch genoeg? :)
Ik ben bang dat de term kritisch hier meer de betekenis heeft van op dezelfde lijn denken als de crew, en vooral niet te lastig zijn

NOFI natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 11:37 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de term kritisch hier meer de betekenis heeft van op dezelfde lijn denken als de crew, en vooral niet te lastig zijn

NOFI natuurlijk.
ecteinascidin en wildhagen zitten er ook bij, als je dat bedoelt. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 11:39 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

ecteinascidin en wildhagen zitten er ook bij, als je dat bedoelt. :)
Hmm, jups bedoelde ik gedeeltelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 12 maart 2002 11:32 schreef obsidian het volgende:
Hmm, gezien jouw geschiedenis van posten kan ik wel zien welke selectiemethodes er gehanteerd zijn. :)
Ik ben niet geselecteerd, ik heb het gewoon op het juiste moment gevraagd :)
Maar mijn gedachten liggen nou niet op 1 lijn met de crew als je dat wilt weten.
Ik ben laten we zeggen wat minder behoudend.

Mi. zit er nu een mooie brede selectie van users in het GVF.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 11:37 schreef obsidian het volgende:

[..]

NOFI natuurlijk.
Haha :)
NOFT hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te illustreren wat ik bedoel (communicatie) heb ik de post van Jotti eens wat verbouwd.
----
Wijziging toegang HK.

Zoals jullie allemaal weten is er een flinke discussie gaande over de gang van zaken op GoT. Je kunt deze discussie onder andere lezen in .... en in .... .

De eerste verandering die we door willen voeren op basis van deze discussies is het aanscherpen van het criterium om toegang tot de Tweakers Huiskamer te krijgen. Je zult met ingang van 13 maart 2002 120 dagen geregistreerd moeten zijn en 150 techposts moeten hebben om toegang tot de Tweakers Huiskamer te krijgen. Dat is een verzwaring van de huidige 60 dagen + 150 techposts norm. Mensen die al toegang hebben tot de Tweakers Huiskamer zullen deze gewoon behouden, voor hen verandert er niets. Voor mensen die al geregistreerd zijn tussen 0 en 60 dagen zit er niets anders op dan geduldig wachten.

Helaas is het zo dat er met een verandering van voorwaarden er mensen zullen zijn die zich benadeeld voelen.Realiseer je dan wel dat de Tweakers Huiskamer een extraatje is.

We verwachten dat deze maatregel zal bijdragen aan een betere sfeer op GoT. En daar zijn we allemaal bij gebaat.
---
Lijkt me dat de boodschap inhoudelijk (bijna) dezelfde is, de toon is toch net even anders, wat weerstand volgens mij beter wegneemt (tenminste bij mij).

Dat is dus wat ik wilde aanstippen met mijn post van vannacht.
Pagina: 1 2 3 Laatste