Op maandag 11 maart 2002 19:03 schreef Diadem het volgende:
[..]
85% van alle asielzoekers zijn economische vluchtelingen. Het is niet alleen slecht deze catagorie mensen toe te laten, het is zelfs immoreel. Door economische vluchtelingen op te nemen vermoord je het land waar deze vluchtelingen vandaan komen. Dit land verliest namelijk zijn middenklasse, met als gevolg dat de economie van het land instort.
ik ben ook van mening dat economische vluchtelingen terug moeten
dat hun land ongelooflijk arm hebben en dat ze daarom een rotleven hebben moet ter plekke worden opgelost, door de economie en de gelijkheid in dat land te versterken
oa met Nederlandse hulp
maar zeggen: "85% van de vluchtelingen is toch economisch, dus we stellen een quotum in, we laten nog maar 15% van het huidige aantal toe" is niet de manier
want stel: het aantal niet-economische vluchtelingen groet naar 20%, dan stuur je dus een deel terechte vluchtelingen terug
als je de procedures verbetert en versneld komen er vanzelf minder asielzoekers binnen, en nog veel sterker: zitten ze minder lang in azc's, en komen er minder problemen van
De 15% echte vluchtelingen die hier komen hoort hier eigenlijk ook helemaal niet. Het is officieel VN beleid om vluchtelingen in de regio op te vangen. We hebben niet voor niets Lubbers uitgevonden. Echte vluchtelingen horen ook niet in een asielprocedure, ze horen tijdelijke opvang te krijgen en weer terug te keren als de situatie verbeterd is (Als dit heel lang duurt mogen ze van mij wel blijven overigens. Maar in principe tijdelijk). Omdat uit Duitsland, België, Groot-Britannië en Frankrijk weinig vluchtelingen komen zou Nederland in theorie dus precies 0 mensen per jaar moeten opnemen. In praktijk werkt dat natuurlijk niet zo, en komen er ook echte vluchtelingen naar Nederland. Dat neemt echter niet weg dat het het beste is dit te ontmoedigen.
Nederland is veelal veel rijker dan de omringende landen, dus ik vind best dat Nederland ook best asielzoekers kan opvangen.
Daarbij wordt ook nu al de meerderheid in de regio opgevangen, mensen WILLEN doorgaans helemaal niet weg van hun thuis
Zowieso zorgen strengere procuderes ook voor snellere procedures (want minder aanstroom + veel makkelijke gevallen die onmiddelijk terug kunnen), en dus voor betere omstandigheden in de AZC's voor de echte vluchtelingen.
idd zorgt meer strengheid tot afschrikking, en daarmee tot minder aanvragen
ik ben echter van mening dat het onmenselijk is om mensen die in hun eigen land worden onderdrukt, gemarteld, geteisterd door oorlog ook nog eens door ons afgeschrokken moeten worden
wanneer onze procedures beter en sneller zijn worden economische vluchtelingen vanzelf afgeschrokken, aangezien ze dan gewoon binnen 1 maand weten dat ze niet door de procedures komen, en het dus niet eens meer proberen
en de niet-economische vluchtelingen worden sowieso niet afgeschrikt, zo hoort het ook
en omdat ze door de snellere procedures niet zooooooooooooooo ongeloooooooooooooooflijk lang in die verdomde azc's zitten, gaan ze ook minder vervelen, en geven ze minder overlast
Omdat het meestal allochtonen zijn? Tuurlijk, er zitten ook genoeg autochtonen bij, maar feit is gewoon dat 90% van dit soort misdaden/overtredingen door allochtonen wordt begaan. Dit is ook logisch, het is een gevolg van gebrekkige integratie. Een botsing tussen 2 culturen.
STEL het is zo, waarom moet je dit die allochtonen aanrekenen?
enige extra punt dat allochtonen KUNNEN hebben is mindere arbeidsperspectieven door gebrekkig Nederlands
wat dat betreft is er wel wat voor te zeggen een verplicht examen Nederlands
niet om onze taal er door te drukken, maar voor hun eigen bestwil
'onterecht dingen bij hun naam noemen' is een contradictie.
ik zei: 'onterecht "dingen bij hun naam noemen"'
dat is wat anders
daarmee bedoelde ik dus "onterecht zeggen dat het allochtonen is, wat jij onterecht de dingen bij hun naam noemen noemt"
vandaar de aanhalingstekens rond "de dingen bij hun naam noemen"
geen contradictie dus