het zou heel handig zijn geweest als je niet alle korte stukjes apart had geciteert, maar even goed had gelezen, en had gezien dat ik naar iets toewerkte, dan had je daar gezien dat ik het met je eens benOp dinsdag 12 maart 2002 18:06 schreef mietje het volgende:
[..]
Klopt, als je het op zijn beloop laat krijg je misschien een eerlijke verdeling van de welvaart over de wereldbevolking. Maar dat willen we natuurlijk niet, we willen het zelf "goed" hebben, ook als anderen daarvoor moeten hongeren.
[..]
Geef dan nu eens een argument dat ook op zo'n immigrant redelijk overkomt? Verklaar eens waarom je je welvaart niet wenst te delen?
[..]
Het probleem ligt maar voor een zeer klein deel aan de situatie ter plekke; het ligt voor een zeer groot deel bij de economische machtspolitiek die door het westen bedreven wordt.
Zo lang als wij willen dat een hollandse tomaat duurder is dan een banaan uit een 3e-wereld land, ziet het er somber uit voor de burgers van dat land; hoeveel landbouwprojecten we daar ook opstarten.
ik zei namelijk aan het eind, dat WIJ een grote verantwoordelijkheid hebben in het verbeteren van de situatie daar.
Dat moeten we nl doen door landbouwsubsidies op te heffen, gerichte hulp te geven, e.d.
en dat mag van mij best wel duurder worden dan die mensen hierheen laten komen
ik denk dus: als ze allemaal hierheen komen houdt ons systeem dat niet, gaat het onderuit (veel te hoge premies en veel te lage uitkeringen) en daar wordt niemand beter van
ik ben het gewoon met je eens, maar doordat je niet goed las had je dat niet door