Toon posts:

Chello stelt datalimiet in!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
heb ook 2 weken geleden zo'n brief gehad. dat ik 71gb heb binnengehaald... geloof er geen drol van. zoveel heb ik niet binnen gehaald maybe in 2 maanden of zo. en ze kunnen mooi opfokken met hun 5gb per maand. daar ben je echt zo overheen. volgens mij heb ik die mail gekregen omdat de buren constant lopen te zeuren dat het bij hun zo traag gaat etc. (nu hebben ze helemaal nix omdat ze de rekening niet hebben betaald :+ )
zit btw echt serieus over na te denken om dat cistron 7,8mbit te nemen. ben je tenminste van dat gezeur af.

Verwijderd

onbeperkt blijft onbeperkt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
P5ycho schreef op 27 september 2002 @ 13:01:
[...]

T is allemaal binnen NL, dat valt best wel mee dacht ik zo. als ik 100GB/maand van de UT wegtrek is dat echt niet zo'n ramp dacht ik zo.

Op het moment heb ik al een gele kaart bij @home, terwijl ik ongeveer 10GB/week doe. echt belachelijk. hoezo ik zit in een drukke wijk :(

Omdat de service de laatste tijd ook gewoon ruk is, en @home compleet niet communiceren wil met hun klanten zit ik eraan te denken gewoon eens flink data te gaan trekken en over te stappen naar een fatsoenlijke provider, xs4all ofzo.
bij xs4all geld ook een 'fair use policy' en no offense maar als jij 10Gb per week doet ben je niet echt 'fair' bezig eerder 'associaal', zal dan ook niet lang duren voordat je bij xs4all mag vertrekken,

* Zwelgje doet nog niet eens 1Gb in de maand..

A wise man's life is based around fuck you

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

zwelgje schreef op 27 september 2002 @ 20:20:
[...]
* Zwelgje doet nog niet eens 1Gb in de maand..
Waarvoor heb je dan een kabel of adsl verbinding?

40 gig per maand is echt niet asociaal hoor.

• Zwelgje
NG schreef op 27 september 2002 @ 20:43:
[...]

Waarvoor heb je dan een kabel of adsl verbinding?

40 gig per maand is echt niet asociaal hoor.
zodat ik onbeperkt kan 'surfen' :? leechen is namelijk heel wat anders als surfen,

ik neus veel in de KB van microsoft novell ed dan is het reuze handig om niet elke keer met een 56K modem te moeten inbellen,

daarom dus adsl...

40Gb per maand is WEL associaal,

Verwijderd

B_FORCE schreef op 27 september 2002 @ 19:58:
is er ergens een proggier waarmee je (gedownloade) data van internet kan checken
dumeter, netstat live

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Fatamorgana schreef op 27 september 2002 @ 13:02:
[...]

Valt wel mee, als je eenmaal gewend bent aan 24/7 online enzo dan kom je daar zo aan. Na 2 jaar Chello zit ik nu ook aan de 50 - 60GB per maand. Ik heb dus ook zo'n mailtje gehad, maar dan ga ik niet zeuren, dan ga ik gewoon overstappen naar Cistron, 8MBit lijntje. Ik ben dus nog ff aan het wachten tot m'n ADSL werkt en weg ben ik bij Chello, meer bandbreedte voor de anderen en ik kan gaan genieten van echte snelheden en een limiet van 100GB/maand. :) Iedereen blij toch?
Dat hebk dus ook zat altijd net onder de 50gig, tot 4maand terug ofzo, en nu kreegk vorige maand meeltje ofk wat minder wou downen, omdat ze blijkbaar 50-60gig inde maand een beetje te veel vonden.
Toen hebk in die week datk rustig aan moest down volgens hun, ongeveer 1gig gedownlaod (zodat ik men adsl bij citron ff kon aanvragen) en na die week, ben ik die hele lijn aan het leegtrekken, ik zit nu dus vandaag op 100gig deze maand.
Hopend datze me afsluiten, want ik heb over paar weekies men adsl al...

Maar kreeg eergister meeltje, datze me vanaf 6/10 afsluiten, niet omdatk te veel downloade, maar omdat er nog een best hoge rekening openstaat (die btw voor geen meter klopt ooknog..)

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
zwelgje schreef op 27 september 2002 @ 21:37:
[...]

zodat ik onbeperkt kan 'surfen' :? leechen is namelijk heel wat anders als surfen,

ik neus veel in de KB van microsoft novell ed dan is het reuze handig om niet elke keer met een 56K modem te moeten inbellen,

daarom dus adsl...

40Gb per maand is WEL associaal,
Ben ik mee eens. Dat je 10Gig doet okeej, maar 40 is een beetje van de zotte

http://specs.tweak.to/5253

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Dimmu schreef op 28 september 2002 @ 23:39:

Laat jij maar eens Emule/kazaalite of een ander fileshare proggie de hele dag lopen, dan zit je zonder problemen op 30 gieg per maand hoor en dan doe je verder nog niets..
40 gieg is dus zeker niets bijzonders als je een 24/7 verbinding hebt en je pc een groot deel van de tijd aan laat staan, want naast een fileshare poggie bezoek je ook nog wel eens wat websites en download je eens een proggie.

/me ErHa is blij met ADSL, tenminste geen gezeur en de kosten deel ik met de buren :*)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 22:59

RvV

Ik heb nu FAST ADSL van xs4all besteld met zo'n fair use policy. Iemand enig idee wanneer dat ze moeilijk gaan doen? Want ik zou het toch wel fijn vinden om af en toe iets van 30gb te kunnen downloaden.

Y'24

Verwijderd

Is dat van boven de 5 gb betalen al ingegaan?

Zoja dan moet ik vandaag nog even een metertje installeren want ik ga dus niet betalen.
Volgens mij klopt de som ook niet van hun, ze adverteren met 24 uur per dag online. Ok ik zit elke dag 24 uur per dag te internetten, en dan alleen te surfen. Volgens mij kom ik dan in de maand al boven de 5 gb uit.

• Erikbobo
  • Laatst online: 09-08 23:16
Dat van 5gb is al sinds maart ingegaan voor de mensen die al een brief gehad hebben (die krijg je als je in 1 maand meer dan 20gb dataverkeer hebt) en die het dan nog een keer gedaan hebben. 20gb vind ik best wel redelijk eerlijk gezegd. Met surfen kom je echt niet boven de 20 gig uit ;D

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:30:
Is dat van boven de 5 gb betalen al ingegaan?

Zoja dan moet ik vandaag nog even een metertje installeren want ik ga dus niet betalen.
Volgens mij klopt de som ook niet van hun, ze adverteren met 24 uur per dag online. Ok ik zit elke dag 24 uur per dag te internetten, en dan alleen te surfen. Volgens mij kom ik dan in de maand al boven de 5 gb uit.
jij zit echt geen 24 uur per dag te internetten, hooguit 18... aangezien je ook slaap nodig bent :z

Verwijderd

zwelgje schreef op 29 september 2002 @ 10:42:
[...]

jij zit echt geen 24 uur per dag te internetten, hooguit 18... aangezien je ook slaap nodig bent :z
bij wijze van spreken dan ;)

Maar dit is geowon associaal vindt ik, chello bied een product aan, en natuurlijk zit er verschil tussen de gebruikers. Hadden ze maar eerder aan moeten zien komen.

Maar stel dat ze het wel gaan doen, moeten ze ook de gelegenheid bieden zelf het verkeer te controleren.
Maar ik denk dat chello veel gebruikers zal verliezen. Omdta er betere alternatieven zijn, dat wordt puts opties kopen van UPC >:)

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Prima toch. Je kunt hele dagen internetten, chatten en ook af en toe je linux iso downloaden. Terecht. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:46:
[...]

bij wijze van spreken dan ;)

Maar dit is geowon associaal vindt ik, chello bied een product aan, en natuurlijk zit er verschil tussen de gebruikers. Hadden ze maar eerder aan moeten zien komen.

Maar stel dat ze het wel gaan doen, moeten ze ook de gelegenheid bieden zelf het verkeer te controleren.
Maar ik denk dat chello veel gebruikers zal verliezen. Omdta er betere alternatieven zijn, dat wordt puts opties kopen van UPC >:)
Chello zal weinig klanten verliezen. Alleen de aso's die enorm veel leechen. En dat zal ze weinig uitmaken denk ik.

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Ook wij "aso's" betalen elke maand dat hoge bedrag aan chello, waardoor ze weer ff vooruit kunnen.
Zonder inkomsten moeten zelfs zij de stop eruit trekken.

Verwijderd

back2earth schreef op 29 september 2002 @ 17:07:
Ook wij "aso's" betalen elke maand dat hoge bedrag aan chello, waardoor ze weer ff vooruit kunnen.
Zonder inkomsten moeten zelfs zij de stop eruit trekken.
Waarschijnlijk kun je niet lezen:

Ten eerste bestaan die aso's uit een kleine groep mensen die enorm veel downloaden. Wanneer deze mensen worden afgesloten zullen de totale inkomsten niet veel dalen, maar het totale verbruik wel.
Daarbij betaal je relatief weinig voor hetgene dat je download.

Ik bekijk dit nu uit een objectief perspectief, zelf download ik ook nog wel eens wat ;)

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

ahaaah zou ik ook bij die groep horen dan?
Kheb maar 105gig gedownload deze maand, valt nogwel mee toch ;)

Ik denk tochwel dat alsze iedereen boven de 20gig per maand eruit willen hebben, ze best weinig klanten overhouden hoor...

Verwijderd

Hiero bijna 20 GB in 10 dagen.. Gebeurt geregeld.. en nog nooit een brief gehad..

Ga lekker door zolang ik die niet krijg..

Verwijderd

jep schreef op 29 september 2002 @ 12:09:
Prima toch. Je kunt hele dagen internetten, chatten en ook af en toe je linux iso downloaden. Terecht. :)
Dingen waarvoor je breedband hebt aangeschaft kun je wel gaan laten.
Multiplayer gamen kan alleen overdag, 's avonds is je ping te hoog. Gelukkig moet je overdag werken, want mocht je gemiddeld anderhalf uur per dag gamen dan zou je al boven je datalimiet uitkomen. Wil je gratis streaming radio of video kijken/luisteren? Forget it! Dan ben je al na een week uitgechello't

Verwijderd

Toen ik lid werd voerde men deze reclame

ONBEPERKT internet met Chello

"Onbeperkt" krijgt zo wel een leuke demensie....
Niet zeuren dus of anders deze uitspraken niet doen!

Verwijderd

misschien een opmerking die al wel vaker naar voren is gekomen:

ik weet zeker (niet gemeten) dat ik wel 30/40 gig heb gehaald in een maand, maar een maand later weer gewoon normaal 10 gig ofzo, maar heb nooit iets ontvangen van chello.....hebben meer mensen dat of krijgt iedereen standaard een brief als ze boven de 40 gig uitkomen.

• jadjong
  • Niet online
Dat Chello een limiet in stelt en daarbij een "boete" opzet moeten ze zelf weten, alleen wie haalt het in zijn hoofd om 50 Euro per GB te vragen |:(

Verwijderd

Ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand is die een extra faktuur heeft ontvangen
van Kabelfoon omdat hij de limiet had overschreden ?

• MADSMILE
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Ikzelf kan me wel iets indenken in deze maatregel , alleen vind ik 5 Gb wel iets aan de lage kant . Paar cdtjes en je bent al bijna de lul.

Gasten die illigale WareZ/FTP/ web servers thuis hebben met meer dan 100 Gb data verkeer dit moeten ze aanpakken. Als je nou echt een servertje wil draaien met veel dataverkeer neem dan een zakelijk abo of ga naar XS4ALL hier zijn dit soort servers wel toegestaat.

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Zie

SoftIce in "Chello alweer brak :\ - Volume II"

Meer dan duidelijk. Mensen die alleen maar kijken naar het regeltje "Onbeperkt internet" hebben last van tunnelvisie.

Verwijderd

Dimmu schreef op 28 september 2002 @ 23:39:
[...]

Nee hoor..volgens DU meter heb ik vorige maand ( september) er 90 GB door heen gejaagd..en geen brief dus niet zeiken

btw
@home heb ik

Verwijderd

ik zit vaak over de 100 gig per maand
(heb 4 80 gig schijven waarvan 2 voor inet en die moeten zoiets iedere maand geleegd worden) en heb nog nooit een brief of wat dan ook gehad behalve de gewone rekening
+ in de FUP die ik getekent heb staat onbeperkt dataverkeer en daarom heb ik me chello abo afgesloten

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:26:
ik zit vaak over de 100 gig per maand
(heb 4 80 gig schijven waarvan 2 voor inet en die moeten zoiets iedere maand geleegd worden) en heb nog nooit een brief of wat dan ook gehad behalve de gewone rekening
+ in de FUP die ik getekent heb staat onbeperkt dataverkeer en daarom heb ik me chello abo afgesloten
Sorry dat ik jouw nu misschien flame, maar dat even terzijde.

Ik heb dit topic door gelezen en zie steeds dingen staan, van ik download zo veel / heb zoveel hd ruimte enz enz. Hetzelfde zie ik nu weer bij jouw naar voren komen, in je sign staan de specs van je "server", laptop en je client.

In geen van deze pc's zijn 4 80 GB schijven te vinden, maar je zal ze vast in dat systeem hebben zitten daar niet van maar pas je sign dan even aan.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MADSMILE schreef op 05 oktober 2002 @ 15:21:
Ikzelf kan me wel iets indenken in deze maatregel , alleen vind ik 5 Gb wel iets aan de lage kant . Paar cdtjes en je bent al bijna de lul.

Gasten die illigale WareZ/FTP/ web servers thuis hebben met meer dan 100 Gb data verkeer dit moeten ze aanpakken. Als je nou echt een servertje wil draaien met veel dataverkeer neem dan een zakelijk abo of ga naar XS4ALL hier zijn dit soort servers wel toegestaat.
Met die mini-upload ?? wat is het ... 16kb ofzo ?
Zo'n server draaien, da's niet te doen, download iemand met 14kb/s wat van je server en gelijk mag jij met 14k modem-snelheid gaan internetten ... :/

5gbyte is wel heel errug weinig!
40gbyte is misschien een redelijke limiet...
Heb hier @home en 4 redelijk intensieve gebruikers van die kabelverbinding en met z'n allen doen wij 8~10gbyte per week denk ik.
Ik luister altijd inet-radio en me broertje ook. Altijd op 128kbit's, eronder is niet om aan te horen.

Ik ken er nog wel een paar die doen met een breedbandverbinding (hier @home of xs4all) nog geen 100mb per maand volgens mij :+
Die zitten alleen maar achter msn en wat cu2's van lui bekijken 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Bartjuh op 05-10-2002 16:26 . Reden: week ipv maand ]

Verwijderd

Vooral zo doorgaan Chello .... kunnen jullie zometeen de hele zooi inpakken.

Verwijderd

chello... te leuk om de stoppen

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
Bovendien is ¤10 voor 5GB niet veel, dat zijn 7 films voor ¤10, nog geen geld. Is 165MB per dag niet genoeg voor wat internetten, plaatjes en mp3?

nou die 165 mb jaag ik er zo door heen

[ 00:02:50 ] [ @stunn007 ] (Ethernet) #1 (Realtek 8139-series PCI NIC (100Mb/s) 643.97MB In, 102.92MB Out)

dat is in 2 dagen.. ik heb alleen wat cs demo's gedownload wat counterstrike gespeeld en een beetje naar internet radio geluisterd.. als ik me dus elke dag rustig houd kan ik binnenkort flink gaan dokken?

ik ben blij dat kpn hier in januari adsl introduceert dan ben ik van deze pannekoeken af
XS4ALL heeft er alvast een toekomstige klant bij

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Nou, die mensen, die hier zo ontzettend lopen te zeiken, dat 40 Gig per/maand normaals is moeten eens gaan nadenken, want 40 Gig per/maand NIET normaal hoor, dat je het normaal bent gaan vinden is iets anders, dan dat het normaal is, mensen zoals jullie verneuken het vaak voor een hele wijk. Die lage ping-tijden, komt zeker niet alleen door een brakke infrastructuur van chello maar ook door de ASO gebruikers, die zoiets hebben van ikke ikke ikke ikke wil niet met anderen rekening houden. Moet je maar eens gaan kijken naar de kosten van een gig dataverkeer, dan zou je zien, dat Chello alleen maar verlies op jullie maakt.
Wat ik veel hoor is dat de mensen hier p2p proggies draaien of hun inet delen, Die moeten helemaal hun mond houden over dat 40 gig/maand te weinig is, want dat gedrag gaat in tegen de algemene voorwaarden, die JIJ getekend hebt, en als jij niet degene bent, die ze getekend hebt, moet je helemaal je mond houden, en maar eens aan je vader uitleggen waarom internet nou echt altijd zo langzaam is. (en NEE niet dan weer chello de schuld geven.)

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• jadjong
  • Niet online
nulkelvin schreef op 15 oktober 2002 @ 00:16:
Nou, die mensen, die hier zo ontzettend lopen te zeiken, dat 40 Gig per/maand normaals is moeten eens gaan nadenken, want 40 Gig per/maand NIET normaal hoor, dat je het normaal bent gaan vinden is iets anders, dan dat het normaal is, mensen zoals jullie verneuken het vaak voor een hele wijk. Die lage ping-tijden, komt zeker niet alleen door een brakke infrastructuur van chello maar ook door de ASO gebruikers, die zoiets hebben van ikke ikke ikke ikke wil niet met anderen rekening houden. Moet je maar eens gaan kijken naar de kosten van een gig dataverkeer, dan zou je zien, dat Chello alleen maar verlies op jullie maakt.
Wat ik veel hoor is dat de mensen hier p2p proggies draaien of hun inet delen, Die moeten helemaal hun mond houden over dat 40 gig/maand te weinig is, want dat gedrag gaat in tegen de algemene voorwaarden, die JIJ getekend hebt, en als jij niet degene bent, die ze getekend hebt, moet je helemaal je mond houden, en maar eens aan je vader uitleggen waarom internet nou echt altijd zo langzaam is. (en NEE niet dan weer chello de schuld geven.)
En dit dan?
1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.1.1
2 31 ms 40 ms 30 ms dar01ht.versatel.net [62.58.222.93]
3 30 ms 30 ms 40 ms 62.58.223.221
4 30 ms 30 ms 30 ms ge1-0.dr02ht.versatel.net [62.58.222.17]
5 40 ms 30 ms 30 ms srp2-0.cr01asd2.versatel.net [62.58.128.1]
6 30 ms 30 ms 40 ms srp4-0.dr01asd3.versatel.net [62.58.128.73]
7 40 ms 30 ms 30 ms ge1-0.br01amsix.versatel.net [62.58.131.18]
8 40 ms 30 ms 30 ms nl-ams04a-ri1-gige-5-1.aorta.net [193.148.15.106
]
9 30 ms 30 ms 40 ms nl-ams02a-rd1-pos-0-2.aorta.net [213.46.161.61]

10 40 ms 30 ms 30 ms nl-ams-ri-03-pos-2-1.chellonetwork.com [213.46.1
61.42]
11 40 ms 30 ms 30 ms srp10-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.42]
12 30 ms 40 ms 30 ms srp0-0.am00rt04.brain.upc.nl [212.142.32.36]
13 31 ms 30 ms 30 ms V415.am00rs01.brain.upc.nl [212.142.33.3]
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
Zo te zien gaat het nog goed vanaf internet naar chello, maar binnen hun eigen netwerk krijg je alleen maar time-outs. Als het, zoals jij zegt, aan de downloaders ligt dan zou de backbone, het stukje tussen UPC en chello, plat liggen.

• nulkelvin

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

jadjong schreef op 15 oktober 2002 @ 00:27:
[...]

En dit dan?

[...]

Zo te zien gaat het nog goed vanaf internet naar chello, maar binnen hun eigen netwerk krijg je alleen maar time-outs. Als het, zoals jij zegt, aan de downloaders ligt dan zou de backbone, het stukje tussen UPC en chello, plat liggen.
U hebt mij verkeerd begrepen, ik beweer dat het (gedeeltelijk) aan de downloaders ligt, en dan op WIJK niveau, mijn oom kan prima internetten, behalve als de buurjongen thuiskomt van school, dan krijgt ie opeens een brakke inet verbinding, pagina's die langzaam laden of niet eens op het scherm komen, hij vond het altijd al zo vreemd, dat om 16:00 internet "inzakte".

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Dat is BS...
De capaciteit van de kabels zoals die door de wijk liggen daar kunnen ZEER VEEL mensen goed op internetten. Vooral met de snelheidcaps die sommige providers aanhouden.

(Daarmee wil ik dus aantonen dat t NEVERNOOIT niet aan 1 gebruiker kan liggen (de buurjongen in t voorbeeld))

[ Voor 0% gewijzigd door Nefiorim op 15-10-2002 00:47 . Reden: Verduidelijking ]

XBO: Michaël#3318

• nulkelvin

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Nefiorim schreef op 15 oktober 2002 @ 00:46:
Dat is BS...
De capaciteit van de kabels zoals die door de wijk liggen daar kunnen ZEER VEEL mensen goed op internetten. Vooral met de snelheidcaps die sommige providers aanhouden.

(Daarmee wil ik dus aantonen dat t NEVERNOOIT niet aan 1 gebruiker kan liggen (de buurjongen in t voorbeeld))
Het ligt zeker niet aan 1 gebruiker, maar als iets voor 70% benut is en 1 gebruiker meent die andere 30% voor zich op te moeten eisen loopt het wel vast en uit die traceroute van jadjong blijkt toch echt, dat het op het laatste stukje (de wijk dus, dat gedeelte, waarbij je dus de meeste invloed hebt op je medegebruikers) dat het dus op dat stuk misloopt.

Verwijderd

Hoe dik zou ik dan al afgesloten zijn bij @home :) 5 GB??? Das echt NIX in 1 maand! Naast je downloads genereert je pc ook nog echt de hele dag prut!

Verwijderd

Nefiorim schreef op 15 oktober 2002 @ 00:46:
Dat is BS...

ik heb sinds kort ook iemand met een grote harde schijf (80 gieg) in de buurt zitten en blijbaar moet ie vol.... Wat moet je in vredesnaam met zoveel info (behalve verkopen.....). Dat je met een regelmaat een filmpje download of streaming audio luistert, OK, immers daarom heb je internet.
Ik heb die knaap aangesproken en hem gewaarschuwd dat de hele buurt binnenkort over hem heen zal vallen.... Hij overweegt nu om ASDL te nemen....alsof daar geen FUP is. Het is en blijft gewoon een mentaliteitskwestie, leven en laten leven dan komt iedereen aan zijn trekken en dat mag best meer dan 5 GG zijn, maar 100 is het andere uiterste....
PS: mijn eigen totals 1,95 gieg in augustus maximaal. Plus nog een aantal giegs voor de kids erbij voor on-line spelen (max 1.5 uur per dag, in het weekend meer).
Totaal blijf ik onder de 10 gieg.

Verwijderd

Chello te leuk om te stoppen :)(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 07:24:
Het is en blijft gewoon een mentaliteitskwestie, leven en laten leven dan komt iedereen aan zijn trekken en dat mag best meer dan 5 GG zijn, maar 100 is het andere uiterste....
Vorige maand zat ik op 90Gb (up en down), als ik deze maand zo door ga haal ik precies de 100Gb (wat ook precies m'n limiet is trouwens bij Cistron).
Wat moet ik ermee? Aantal films, hoop muziek (shn formaat, dus das rustig 500Mb voor 1 cdtje). Anderen downloaden weer veel bij mij (de helft vorige maand was upload). Tjah, waarom niet, ik betaal voor 100Gb per maand, en live cd's (bootlegs dus) uitwisselen op deze manier is sneller dan met de PTT...
(mjah nou heb ik dus ook een vaste limiet van 100Gb, FUP is toch ff wat anders, en dan kan iemand die 100Gb per maand naar binnen sleurt best wel nadelig zijn voor jouw verbinding).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D schreef op 15 oktober 2002 @ 10:14:
[...]

Vorige maand zat ik op 90Gb (up en down), als ik deze maand zo door ga haal ik precies de 100Gb (wat ook precies m'n limiet is trouwens bij Cistron).
Wat moet ik ermee? Aantal films, hoop muziek (shn formaat, dus das rustig 500Mb voor 1 cdtje). Anderen downloaden weer veel bij mij (de helft vorige maand was upload). Tjah, waarom niet, ik betaal voor 100Gb per maand, en live cd's (bootlegs dus) uitwisselen op deze manier is sneller dan met de PTT...
(mjah nou heb ik dus ook een vaste limiet van 100Gb, FUP is toch ff wat anders, en dan kan iemand die 100Gb per maand naar binnen sleurt best wel nadelig zijn voor jouw verbinding).
dit is off-topic, jij weet precies waar je aan toe bent..... IMHO geen eerlijk vergelijk met Chello en 100 gieg.....Ik blijf erbij dat 100 gieg veel is: stel 30 gieg aan streaming, etc dan houd je nog 70 gieg over, dat zijn 70/0.8 ruim 85 CD's per maand.... of wel 12*85=1020 CD per jaar....
Believe me or not , volgens mij hebben we het dan over een echt luxe probleem....
In jouw geval heb je er dan het geluk er recht op te hebben, maar ook "recht" op alle content van die 1020 CD's.... ;)

Verwijderd

Als Chello een ratio had van 1:10 (wat ze echt niet hebben eerder 1:80 of zo) dan moet je de 1.5 Mbit/sec dus delen met 10 anderen, en kom je max uit op 15Kbytes als iedereen probeert zijn verbinding ten volle te benutten
Over het algemeen zal het daarmee nog wel meevallen, maar het surfen is gewoon brak in die situatie, ik kon rustig na 18:00 uur nog met 45 Kbytes downloaden maar surfen ging als stroop, minuten voor een page was opgebouwd, ik ben blij dat ik ben afgesloten(ze hadden 52GB in 1 week gemeten terwijl ik zelf met niet meer als 10K aan het downen was in die tijd(en dat niet eens continue) en 10 K upload gaf(was vergeten edonkey uit te zetten) Nu heb ik geen limiet en geen FUP een een snellere verbinding voor alles dus ook surfen
Chello kleed het pakket steeds meer uit, eerst werd de upload snelheid gehalveerd(had 256Kbits) dan het aantal verbindingen naar de newsserver, vervolgens TOCH prijs omhoog en dan een datalimiet die nergens op slaat om nog maar te zwijgen als je meer als de limiet gebruikt, voor de eerste 5GB overschrijding 10 euro per GB, daarna voor de volgende 10GB 25 euro per GB en daarna 50 euro per GB, waar slaat dat op, doe dan een eerlijk NIET progressief systeem

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Hahahaha ik lach me kapot hier.... ben ik blij dat ik die chello bagger eruit gegooid heb.........!!!

Ik maak me alleen nog druk als me download snelheid onder de 500kb/s komt en of me ftp de 100 gb gaat halen deze maand..... :)

ahhhh....this is the life...... ;)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:02:
Als Chello een ratio had van 1:10 (wat ze echt niet hebben eerder 1:80 of zo) dan moet je de 1.5 Mbit/sec dus delen met 10 anderen, en kom je max uit op 15Kbytes als iedereen probeert zijn verbinding ten volle te benutten
Over het algemeen zal het daarmee nog wel meevallen, maar het surfen is gewoon brak in die situatie, ik kon rustig na 18:00 uur nog met 45 Kbytes downloaden maar surfen ging als stroop, minuten voor een page was opgebouwd, ik ben blij dat ik ben afgesloten(ze hadden 52GB in 1 week gemeten terwijl ik zelf met niet meer als 10K aan het downen was in die tijd(en dat niet eens continue) en 10 K upload gaf(was vergeten edonkey uit te zetten) Nu heb ik geen limiet en geen FUP een een snellere verbinding voor alles dus ook surfen
Chello kleed het pakket steeds meer uit, eerst werd de upload snelheid gehalveerd(had 256Kbits) dan het aantal verbindingen naar de newsserver, vervolgens TOCH prijs omhoog en dan een datalimiet die nergens op slaat om nog maar te zwijgen als je meer als de limiet gebruikt, voor de eerste 5GB overschrijding 10 euro per GB, daarna voor de volgende 10GB 25 euro per GB en daarna 50 euro per GB, waar slaat dat op, doe dan een eerlijk NIET progressief systeem
50 GIG in 1 week betekent 24/7 100K/S lijkt me idd stug

Geen FUP en geen limiet, LOL dat lijkt me stug, welke provider is dat dan?

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:31:
dit is off-topic, jij weet precies waar je aan toe bent..... IMHO geen eerlijk vergelijk met Chello en 100 gieg.....Ik blijf erbij dat 100 gieg veel is: stel 30 gieg aan streaming, etc dan houd je nog 70 gieg over, dat zijn 70/0.8 ruim 85 CD's per maand.... of wel 12*85=1020 CD per jaar....
:D
Ja das waar, het was ook niet ter vergelijking met FUP :) Maar wel om aan te geven dat FUP gewoon ruck is, je bent overgeleverd aan de willekeur van de ISP. Dat is al te merken aan het feit dat sommigen 40Gb downen zonder problemen, en anderen bij 25Gb al waarschuwingen krijgen. Dat noem ik dus willekeur, en ik zou ook echt nevernooit meer teruggaan naar een ISP zonder harde limiet (tenzij het _echt_ niet anders kan natuurlijk). Overigens haalde ik met Chello nooit meer dan 20Gb maar ja, dat lag meer aan de snelheid van mijn verbinding :D

Exact expert nodig?

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Crazy_D schreef op 15 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

:D
Ja das waar, het was ook niet ter vergelijking met FUP :) Maar wel om aan te geven dat FUP gewoon ruck is, je bent overgeleverd aan de willekeur van de ISP. Dat is al te merken aan het feit dat sommigen 40Gb downen zonder problemen, en anderen bij 25Gb al waarschuwingen krijgen. Dat noem ik dus willekeur, en ik zou ook echt nevernooit meer teruggaan naar een ISP zonder harde limiet (tenzij het _echt_ niet anders kan natuurlijk). Overigens haalde ik met Chello nooit meer dan 20Gb maar ja, dat lag meer aan de snelheid van mijn verbinding :D
Mwoah ik vind dat beetje onzin, je weet gerust wel of je je aan je FUP houdt, en als je 40 gig per maand wilt downloaden dan weet je zelf ook wel dat dat niet kan op een huis-tuin en keuken abbo.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Crazy_D schreef op 15 oktober 2002 @ 11:25:
Dat is al te merken aan het feit dat sommigen 40Gb downen zonder problemen, en anderen bij 25Gb al waarschuwingen krijgen.
Dat is toch logisch? Ze gaan pas onderzoeken als er klachten zijn (is waarschijnlijk veel goedkoper dan iedereen meten).
Dat noem ik dus willekeur
Ik noem het slim. Zolang er geen klachten zijn hoef je niemand te straffen, want blijkbaar vindt iedereen het fair (en voldoet iedereen aan de FUP). Mensen die tijdens piek-uren leechen zijn gewoon irritanter dan mensen die het 's nachts doen. Daarnaast komt dat iemand die het 's nachts doet veel sneller kan downloaden. Ik weet niet of Chello per GB of per GB/s inkoopt, als het laatste het geval is heeft echt niemand last van nacht-leechers. Eigenlijk zouden zo onderscheid moeten maken tussen piek en dal downloads (maar in wezen doen ze dat dus, door pas te checken na klachten).

Verwijderd

raptorix schreef op 15 oktober 2002 @ 11:29:
[...]

Mwoah ik vind dat beetje onzin, je weet gerust wel of je je aan je FUP houdt, en als je 40 gig per maand wilt downloaden dan weet je zelf ook wel dat dat niet kan op een huis-tuin en keuken abbo.
wel als ze onbeperkt internet beloven!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:41:
[...]

wel als ze onbeperkt internet beloven!
Dat doen ze niet.

• Crazy D

Crazy D

Ik vind het willekeur, omdat ik dat als tegenovergestelde van fair zie. Ik vind het fair dat als Jantje 30Gb per maand mag downloaden, ik dat ook mag. En het dus niet afhankelijk is van hoeveel mensen in jouw wijk chello hebben, hoeveel zij leechen, en hoeveel zij klagen. En dat is wel het geval, aangezien mensen die in rustige inet wijken wonen, zonder problemen 40-50Gb kunnen binnenhalen, en mensen die in erg drukke wijken zitten, bij 30Gb al "de brief" krijgen. En dat is dus willekeur, want het kan ieder willekeurig aantal zijn.

En daarnaast vind ik het grootste probleem dat er ook totaal geen enkele richtlijn is. Als ze zouden zeggen dat, zolang je maar 's nachts download, je geen enkel probleem hebt (en dus dat ze, als er klachten komen, niet alleen al het dataverkeer meten, maar ook _wanneer_ je die data binnenhaalt), zou ik het al eerlijker vinden. Ik weet uit ervaring dat het gewoon kut is als je 's avonds net aan 20kb/s kunt halen, behalve als net toevallig iemand uit de straat 2 weken met vakantie is en je in die periode zonder problemen 60kb/s haalt (nog steeds traag trouwens, maar goed). Das wel erg toevallig :) (en helemaal als de snelheid na die 2 weken weer spontaan zakt....) In zo'n geval zou ik het Fair vinden als die user een waarschuwing krijgt dat ie 's avonds niet zo veel dataverkeer moet genereren, maar het 's nachts moet doen (wat ik trouwens bijna altijd deed, want dan haalde ik wel 100kb/s). De naam FUP wekt op mij de indruk dat het "eerlijk moet zijn t.o.v. je omgeving", dus idd niet om 8 uur 's avonds al je downloads starten, maar dat op de rustige tijden doen. En dan zou je dus imho ook zonder problemen 50gb moet kunnen leechen, zolang je dat op die rustige tijden doet. Zoals ik het begrijp kijken ze niet naar de tijden waarop je download, maar meten gewoon je dataverkeer. En dat vind ik niet Fair. 's Nachts zorg je niet voor overlast, als jij altijd 's nachts download, en daardoor 50Gb binnenhaalt, maar de buurt klaagt dat het 's avonds tussen 6 en 12 niet vooruit te branden is, ben jij wel de lul, ook al zit je om die tijd hooguit ff te Gotten, en gaan je downloads pas weer om 1 uur aan. En dat vind ik dus unfair.

En daarnaast is mijn grootste kritiek punt altijd geweest dat je gewoon totaal niet weet hoeveel fair is. Ik vind 30-40Gb niet zo extreem, maar anderen beginnen misschien bij de 10Gb al te trillen (:P).

Mjah ik snap het vanuit het oogpunt van Chello wel, en ik snap ook wel dat zij Fair zien als in "zodra de buurt last van jouw download gedrag heeft is dat niet fair", maar dat is dus een andere mening als die van mij ;) En tuurlijk zal het goedkoper zijn om alleen te gaan kijken bij klachten, maar dat maakt het er imho niet eerlijker op.

(en overigens, toen ik via Quicknet en Sonera bij Chello terecht kwam, werd er nog wel "onbeperkt internet" beloofd. Mjah blijkbaar zijn downloaden en internetten 2 verschillende dingen). (ik snap ook wel dat "onbeperkt" niet bestaat, maar o.a. daarom zit ik nu dus ook bij Cistron. Nu weet ik wel waar ik aan toe ben, wat imho gewoon veel eerlijker is)

Exact expert nodig?

• Falcon
  • Laatst online: 12:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben geen vriend van UPC... (#%^%$^#$%@%) maar goed :)...

maar ik vind dit echt super redelijk voor een provider dat zij een datalimiet instellen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Sinds ze bij Utwente datalimieten hebben haal ik die 5 gig per maand niet meer hoor :P

Sowieso stond ik niet in die top300 trouwens :7

• Crazy D

Crazy D

The Real Falcon schreef op 15 oktober 2002 @ 14:13:
maar ik vind dit echt super redelijk voor een provider dat zij een datalimiet instellen.
Dat vind ik ook geen probleem, maar mijn punt is dat ze duidelijk moeten zijn over hoeveel die limiet is.

Exact expert nodig?

• Falcon
  • Laatst online: 12:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

en dat zijn ze nu.. volgens mij toch?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 21 oktober 2002 @ 08:40:
en dat zijn ze nu.. volgens mij toch?
Nee dus want hij wordt pas ingesteld nadat je bent afgesloten vanwege overtreding van de FUP en je er voor kiest om weer aangesloten te worden, met daarbij een progressief overschreidingssysteem(des te meer je overschreid, des te meer betaal je per GB, kijken of Nuon dat ook bij UPC kan doen per KW overschreiding }) )

1 hint voor de genen die afgesloten zijn en niet meer terug willen: Zeg wel je Abbo op want dat laten ze gewoon doorlopen al reageer je niet op hun mail over het opnieuw aansluiten (ze doen echt alles om nu geld te verdienen, kijk niet vreemd als de rekeningen ook steeds vroeger op de deurmat liggen)

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Er zitten een aantal mensen op zo'n wijkkast. Kun je ergens nagaan hoeveel mensen dat zijn zonder bij iedereen aan te hoeven bellen? :) Zou Chello zelf deze info willen geven? (hoewel: slapende honden wakker maken en zo is ook niet echt een goed idee...) Aan de hand van het aantal gebruikers weet je ook of jouw (hoge) downloads veel impact hebben: bij veel gebruikers wel en bij 3 gebruikers zullen ze het niet merken (neem ik aan).

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 10:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ze zouden op piekuren gewoon tot ze hun eigen zaakjes voor elkaar hebben alles moeten klemmen op 20k/s.. en daaromheen vrij geven. Dan kan iedereen lekker doen op de drukke momenten en kun je daaromheen leechen.

Maarja.. das nit eerlijk voor de mensen die alleen maar op piekmomenten willen downloaden/surfen.

Advies: als je kan, neem adsl.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1 2 3 Laatste