Op vrijdag 08 maart 2002 23:08 schreef Species_8472 het volgende:
NEE !!!! Niet betalen per Gb of zoiets dergerlijks.....
Laat ze dan gewoon meer geld vragen, voor een ECHTE verbinding ZONDER grenzen. Dus NIET een datalimiet en ook GEEN prijs per tijd dat je online bent. Dat laatste is overigens wel in orde natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat ik GEEN GRENZEN wil.
Breedband internet moest als voordeel hebben dat er GEEN grenzen meer waren dus maak die dan ook niet

[/offtopic]
"
geen grenzen"... de grenzen heb je zelf bij het kontrakt ondertekent, dat is een feit. En dan teken je voor fair use policy.
Jammer dat er geen onafhankelijke scheids is om die fair use te bepalen... Dat zou het beste zijn. Maar een ding is zeker: je hebt niet getekend voor "grenzenloos".
Vergelijk het een beetje met een auto: de fabrikant zet in zijn advertentie dat zijn snelle auto wel 220 km/uur kan, probleemloos..... In ons land hebben we per wet, iedereen hoort de wet te kennen, dat je op de snelweg maar 120 km/uur mag. Kies je ervoor om harder te gaan dan neem je de bekende risico's, ga je meer dan 50km te hard volgt er zelfd rijbewijsinname en autobeslag en ligt de beslissing bij justitie hoe verder.
Nu moet UPC/Chello niet voor eigen rechter te spelen, maar ze hebben wel het recht je erop te wijzen waar je voor getekend hebt.
Wat is fair use? IMHO zou je best kunnen stellen dat donwloadlimiet ligt bij iets op het niveau van 95% van alle abonnee's. Zoals altijd zorgt een relatief kleine groep, de rest, voor onevenredig veel downloadverkeer.
UPC/Chello heeft nu zo te lezen hier een top 300 ingesteld van excessieve gebruikers. Hoeveel klanten zouden er bij Chello zitten? 100.000-200.000 ?????
Stel 100.000, dan zijn die 300 dus 100*(300/100.000)%=0.3% van het aantal klanten.
De groep die excessieve gebruikers blijkt dus veel kleiner te zijn dan ik op voorhand aannam.
Wie ben ik om te stellen dat dit redelijk is, maar is het onredelijk? Als de groep werkelijk op dit niveau zit en Chello het dan ook hier bij laat...
Immers het dataverkeer dat weer vrij komt komt ten gunste van de 99.7% die zich aan fair use houdt..... dat is in ieder geval redelijk.....
Een humble overdenking.....