Toon posts:

Chello stelt datalimiet in!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lees dit maar eens:

http://www.webwereld.nl/nieuws/10530.phtml

Da's binnenkort geen Chello meer voor velen hiero ;-)

Grtzzz

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

beter lezen, voor de top 300 gebruikers

Verwijderd

Grootverbruikers van Chello die hun download-gedrag niet aanpassen, worden afgesloten of moeten extra betalen. Er is een limiet van 5 GB per maand.
De kabelaar is sinds een week of twee begonnen met het sturen van brieven. De 300 Chello-abonnees die het meeste verkeer genereren, wordt dringend verzocht het gedrag aan te passen. Wie dat niet doet en een week later nog steeds tot deze top 300 behoort, wordt resoluut afgesloten.

Volgens woordvoerder Marc Zellenrath van UPC gaat het om een kleine groep 'excessieve gebruikers' die verantwoordelijk zijn voor 'enkele tientallen procenten' van het totale verkeer. Dergelijke abonnees verbruiken meer data per dag dan de gemiddelde Chello-klant per maand. Het aanleggen van 'complete mp3-fabrieken' en 'film-catalogi' is hierbij een populaire bezigheid, stelt de woordvoerder.

Inmiddels zijn 25 abonnees daadwerkelijk afgesloten. Anderen hebben hun gedrag aangepast of willen gebruik maken van het aanbod extra te gaan betalen voor het verkeer dat boven de 5 GB per maand uitkomt. Chello vraagt 10 euro extra per 5 GB bovenop het abonnementsgeld, zo blijkt uit de verstuurde brieven.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Kettrick

Rantmeister!

Terecht als je het mij vraagt...

Verwijderd

Bij welke limiet houdt de top 300 op, Bij 5 GB per maand :?

Anders kunnen ze net zolang mensen afsluiten, of fors meer gaan rekenen, tot iedereen netjes op 5 GB per maand zit en degene die erover gaan flink bijbetalen. Ik vind 5 GB een onredelijke limiet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
dit geld dus als je in de top 300 staat...maarja, alle grootverbruikers zullen nu gaan minderen om er niet in te komen --> de waardes in de top 300 zullen lager komen te liggen --> je hebt eerder zo'n limiet te pakken.....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
alleen die top 300 werkt niet echt

Verwijderd

NIKS terecht.. dit is triest.. trieste actie die nergens op slaat.. Pas als zij een netwerk leveren die voldoet aan de gebruikers eisen.. dan .. en dan ook DAN pas is het terecht dat ze groot gebruikers d'r uit pikken..

Maar zover ik het bekijk is het probleem niet zo zeer dat men download van het internet maar vanuit hun newsgroepen.

En ik luister zelf graag naar internet radio.. en als ik alleen dat doe zit ik al op 7gig per maand aan stream data
dus als zelfs dat niet meer mag is het wel heeeeeeel triest

zie hier:
http://www.coax.nl/news/2002/mrt/brief.php

Verwijderd

zie ook [topic=424852/1/50]

• kamerplant
  • Niet online
Ik las het ja..

ach, ik geloof niet dat die 5GB limiet er voor iedereen komt.. of tja, misschien ook wel, maar dat zou wel heel erg vreemd zijn.
De meeste die ik ken met chello, raken echt wel over die 5GB.
En het argument wat ze o.a. gebruiken: 'Chello is bedoeld voor een gemiddelde internetter', dat slaat ook nergens op. Gemiddelde internetters hebben wel een ISDN/telefoonlijn.
Gebruikers die dus veel bandbreedte opslurpen horen niet bij UPC thuis zeggen ze... Maar waar dan wel? :? |:( Volgens mij hebben ze een monopolypositie op erg veel plekken nogsteeds. :{

En verder.. als je 's nachts download, kan het toch niet veel kwaad, maar nee, dat wordt dan ook afgestraft.

Maar oke, voorlopig is het nog voor de top300, en dat is opzich wel goed. :)

🌞🍃

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15

ZeroCode

Woopie

Sorry hoor maar dit is gewoon niet normaal, die lui betalen toch net zo hard 90 piek. Doordat ze nou meer gebruiken dan anderen krijgen ze een maandlimiet van 5 GB, TRIEST! En dan nog 90 pieken dokken + nog meer voor extra download. Nou kom op, dit is niet normaal meer..

Chello begint echt een beetje raar te doen. Ik heb het dan wel niet meer :( maar dannog... Ik vindt het niet kunnen, denk dat vele het met me eens zijn...

5 GB per maand = elke dag email checken en dan misschien nog eens een paar trailers online bekijken en dan ben je er al doorheen. Leuk is da... NOT!

Dit is ronduit gewoon naaierij! Ik heb single line ISDN en ik kan per dag rond de 1 gig naar binnen krijgen. Dus dual het dubbele, dat houd dus in dat ik meer kan downen dan een chello gebruiker. Wat klopt er niet met dit beeld.....

Kort samengevat: dit is bullsjit en chello is maf bezig!

Het was ikke,
ZeroCode

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik vindt 5GB wel erg weinig hoor. De prijzen voor interne stijgen enorm en nu krijgen we het ongein met een limiet voor het dataverkeer. Net wat hierboven al gezegd is. Als je alleen al naar radio ofzo luistert wordt het moeilijk... zeker voor de gemiddelde tweaker die graag programmatjes uitprobeert.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15

Wimo.

Shake and Bake!

Tjsa.. het geld is op he.. zo halen ze nog wat binnen voordat ze dood gaan

Verwijderd

PIMFORTUIN AARDSCHOK rijkt verder dan de politiek..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 18:21 schreef DataBeest het volgende:
Ik las het ja..

ach, ik geloof niet dat die 5GB limiet er voor iedereen komt.. of tja, misschien ook wel, maar dat zou wel heel erg vreemd zijn.
De meeste die ik ken met chello, raken echt wel over die 5GB.
En het argument wat ze o.a. gebruiken: 'Chello is bedoeld voor een gemiddelde internetter', dat slaat ook nergens op. Gemiddelde internetters hebben wel een ISDN/telefoonlijn.
Gebruikers die dus veel bandbreedte opslurpen horen niet bij UPC thuis zeggen ze... Maar waar dan wel? :? |:( Volgens mij hebben ze een monopolypositie op erg veel plekken nogsteeds. :{

En verder.. als je 's nachts download, kan het toch niet veel kwaad, maar nee, dat wordt dan ook afgestraft.

Maar oke, voorlopig is het nog voor de top300, en dat is opzich wel goed. :)
Precies, ik denk dat bijna 40% van de huidige Chello-abonnes alleen maar Chello hebben om te downloaden. Als je Chello neemt om een beetje te surfen en mailen ben je niet slim bezig of heb je geld over.

Mocht ik zo'n brief krijgen, dan download ik gewoon vrolijk door totdat ik afgesloten wordt. Dan is voor mij het downloaden, en Chello natuurlijk ook, gewoon afgelopen.
Ik denk dat er wel meer zo over denken.

• JvdW
  • Laatst online: 10-08 11:48
Afbeeldingslocatie: http://www.contrabandent.com/cwm/s/cwm/cwm/piss2.gifChelloAfbeeldingslocatie: http://www.contrabandent.com/cwm/s/cwm/cwm/piss.gif

Dat doe ik op hun :(

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op vrijdag 08 maart 2002 18:27 schreef Gert-Jan het volgende:

[..]

Precies, ik denk dat bijna 40% van de huidige Chello-abonnes alleen maar Chello hebben om te downloaden. Als je Chello neemt om een beetje te surfen en mailen ben je niet slim bezig of heb je geld over.

Mocht ik zo'n brief krijgen, dan download ik gewoon vrolijk door totdat ik afgesloten wordt. Dan is voor mij het downloaden, en Chello natuurlijk ook, gewoon afgelopen.
Ik denk dat er wel meer zo over denken.
dat is opzich geen probleem als er ook andere bedrijven zijn die in je woonplaats een breedband inet dienst aanbieden, en dat is bij mij niet het geval.
Maar als je ziet dat de gebruiker die het meest downloadt rond de 170GB per maand zat vind ik dat toch wel een _klein beetje_ overdreven. Ik leech toch ook aardig wat af maar kom niet boven de 40gb

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Volgens mij lopen er al meer dan genoeg topics over dit onderwerp. Als voor elke nieuwe ontwikkeling in de Chello-soap een nieuw topic wordt geopend is lastig in de gaten te houden, maar dat is mijn mening :)

[topic=430109]
[topic=424852]

edit:

Ahw, Rodecker heeft het ook al gezien...sorry!

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 11:38
voor de duidelijkheid, die limiet is er dus voor IEDEREEN niet alleen die top 300 dus ;)

• Pc123
  • Laatst online: 13:33
Een gigabyte per dag vind ik een normale limiet voor breedband internet maar 5 gb per maand :r :r :r

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik vindt een datalimiet terecht. Bij Kabelfoon heeft het in ieder geval geleid tot een stabiel en snel netwerk voor iedereen. Bijna iedereen dan, want 100% probleemloos wordt het natuurlijk nooit :)

De datalimiet geldt trouwens voor iedereen.... niet voor de 300 vetste leechers.

Relax.... 5 Gb is 8 goede DivX films, 1000 goede MP3's, 8 Cd's vol met de lekkerste warez.... of uiteraard een combinatie daarvan.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Pc123
Bij Chello kan je de hele nacht internetten, het journaal online kijken, online radio luisteren, er gaat een wereld voor je open volgens de reclames. En dan 5 gb per maand :r :r met een beetje surfen, wat radio luisteren, af en toe het journaal kijken en ook nog ns een beetje downloaden ga je daar al ver overheen. Chello sucks :( :r

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 18:17 schreef Xiphy het volgende:
En ik luister zelf graag naar internet radio.. en als ik alleen dat doe zit ik al op 7gig per maand aan stream data
dus als zelfs dat niet meer mag is het wel heeeeeeel triest
Als je naar een 64kbit/s stream luisterd (en dat zijn er niet zoveel) dan verstook je gemiddeld 30 Mb per uur. Luister je naar een 128 kbit/s stream (=MP3 kwaliteit) kost je dit dus ong. 60 Mb per uur.

Met 5 Gb kun je dus ruim 86 uur naar een 128 kbit/s stream luisteren ofwel bijna 3 uur per dag, en ruim 172 uur naar een 64 kbit/s stream, ofwel 6 uur per dag.

Aangezien er voormelijk 28k8 streams zijn, kun je dus ruim 300 uur per maand luisteren naar internet radio.

Jij hebt dus duidelijk een radio-verslavingsprobleem met die 7 Gb van je... :)

Trouwens, wat is het probleem om de portemonee open te trekken en EUR 10 te betalen voor nog eens 300 uur luisterplezier?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Pc123
Het is 10 euro per gigabyte tussen de 5 en 10 gigabyte, niet per 5, lees die brief maar eens goed!!!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
5 Gb vind ik wel belachelijk hoor, ik download soms wat linux/freebsd iso's en dan zit je al snel in de Gb's

15 a 20 Gb per maand zou redelijker zijn

maar dat ze de top 300 eraf trappen vind ik zeker wel goeie zaak, als je het voorelkaar krijgt om meer dan 170 Gb in een maand erdoorheen te raggen dan spoor je niet, jammer dat dit soort mensen het verpesten voor de rest :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Pc123
20 gb zou inderdaad een normale limiet zijn, als je graag linux cd's gebruikt en verder redelijk normaal van je verbinding gebruik maakt is 5 gb natuurlijk veel te weinig. 5 gb voor 45 euro per maand :r :r Afzetterij, eerst klanten lokken en dan geld afpersen omdat de klanten anders veel moeite moeten doen en het ze veel geld kost om een andere breedband verbinding te krijgen die hier niet eens beschikbaar is :r :r

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 18:51 schreef Pc123 het volgende:
Een gigabyte per dag vind ik een normale limiet voor breedband internet maar 5 gb per maand :r :r :r
1GB vind ik eigenlijk ook wel weer erg veel worden.. :{

Zoals iemand hierboven zei, komt 20GB meer in de richting.. iets van 15 tot 20 GB per maand ofzo. :)

🌞🍃

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 22:01
Het klopt gewoon niet wat ze doen, je kan immers wel gebruik maken van de bandbreedte die ze aanbieden.

Als ze daadwerkelijk zo zielig (vergelijk het bv. met @Home)willen zijn om groot bandbreedtegebruik in de kiem te smoren, kunnen ze beter de snelheid afknijpen op 50 kb/s, wat ook ruim genoeg is voor het "gemiddelde" internetgebruik.

Maar ja, streaming media enzo kan je dan ook geen gebruik meer van maken...

Fair User Policy's slaan in mijn ogen ook nergens op; je kunt er immers wel gebruik van maken, maar, omdat je een beetje aardig voor je buren moet zijn :Y) zou het leuk zijn als je een beetje rustig aan doet met je bandbreedte....

Een ISP moet dus eigenhandig het bandbreedtegebruik in de hand houden, en niet met dit soort halfslachtige, dreigerige maatregelen.

• Pc123
Op vrijdag 08 maart 2002 19:10 schreef DataBeest het volgende:

[..]

1GB vind ik eigenlijk ook wel weer erg veel worden.. :{

Zoals iemand hierboven zei, komt 20GB meer in de richting.. iets van 15 tot 20 GB per maand ofzo. :)
15-20 gigabyte is ook prima, maar geen 5, geld afpersen van klanten die je eerst met reclame voor de hele nacht surfen en online video & radio lokt :r :r :r

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat dacht je als je 2 uurtjes streaming media per dag kijkt of luistert?

• Thunder
  • Niet online
Da's lekker download je 3 linux ISO's heb je je halve limiet er alweer doorheen gejaagd :{

• Pc123
Dan ga je er vierdubbel overheen, ik fiets elke dag langs een grote Chello reclame met iemand die aan het infuus met energy drink de hele nacht aan het internetten is. En dat mag niet eens volgens Chello zelf. :r

Chello was net alweer down :r

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

mensen die het zielig van Chello vinden moeten hier eens over nadenken:
Wil jij leechen totdat je erbij neervalt? Doe dan ook stoer en betaal 150E voor je verbinding. Die 45E die je betaalt is een schijntje..ze maken er echt geen winst op! Dus kunnen ze echt niet speciaal voor jou een leechlijn neerleggen. Ga eens naar een LAN party zou ik zeggen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Thunder
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 19:41 schreef 2Dutch het volgende:
mensen die het zielig van Chello vinden moeten hier eens over nadenken:
Wil jij leechen totdat je erbij neervalt? Doe dan ook stoer en betaal 150E voor je verbinding. Die 45E die je betaalt is een schijntje..ze maken er echt geen winst op! Dus kunnen ze echt niet speciaal voor jou een leechlijn neerleggen. Ga eens naar een LAN party zou ik zeggen :P
Ja of neem Planet ADSL waar het hele meetsysteem niet eens werkt :{ :D

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Helemaal niets!!!! 15/20 GB is genoeg NOT!!!

IK word hier echt zo pisnijdig om.

Zou ik hiervoor de consumentenbond inschakelen?

w00t

• Pc123
150 euro, niet dus, lees die brief eens goed, het gaat om veel meer geld :r En bij normaal gebruik, geen illegale zooi downloaden zit je al boven die 5 gb :r

• PASware
  • Laatst online: 10-08 17:46
mensen dit kunnen wij niet pikken, want 5 gig per maand is te weinig

mogelijk actie tegen upc:
kassa en radar inlichten:
KASSA site
RADAR site

vul zo'n mailtje in en verstuur het, om die datalimiet tegen te houden, hoe meer mensen er mee doen hoe meer kans dat die datalimiet niet doorgaat

jah en ook de consumentenbond inlichten. iedereen!! de overheid van mij part ook

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Pc123
Die limiet is er nog niet maar komt er waarschijnlijk wel aan, op het moment is het nog alleen voor de mensen die afgesloten zijn geweest, het lijkt me niet slim om nu al actie te gaan voeren.

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 19:43 schreef Robbie007 het volgende:
Helemaal niets!!!! 15/20 GB is genoeg NOT!!!

IK word hier echt zo pisnijdig om.

Zou ik hiervoor de consumentenbond inschakelen?
Tja.. dus jij bent zo'n iemand die er voor zorgt dat internet zo vaak down is? of rete traag gaat? :{
Huur eens wat vaker een DVD, ipv een DivX downloaden. Als 20GB niet genog is, moet je niet op een kabelverbding zitten die gedeeld is met andere mensen.. tenminset, dat is MIJN mening..

🌞🍃

• PASware
  • Laatst online: 10-08 17:46
Op vrijdag 08 maart 2002 19:45 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Tja.. dus jij bent zo'n iemand die er voor zorgt dat internet zo vaak down is? of rete traag gaat? :{
Huur eens wat vaker een DVD, ipv een DivX downloaden. Als 20GB niet genog is, moet je niet op een kabelverbding zitten die gedeeld is met andere mensen.. tenminset, dat is MIJN mening..
ik heb zelf een maandelijkse dataverkeer van 10 gig, en 5 gig is te weinig, dit kan gewoon niet :r

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Pc123
20 gb is genoeg maar 5 gb is belachelijk, daar gaan ze in hun eigen reclame al ver overheen.

• Packardhell
  • Nu online
Die Top 300 staat zeker niet online :?

Wel interessant en leuk om te zien.

Powered by KPN

Verwijderd

Als ze dat doen ben ik weg :(

Beetje 6 films downen en je bent er overheen :(

Dan mogen ze het ook geen VASTE of BREEDBAND verbinding meer noemen :(

Ik zit hier met 6 pc's plus een server op het internet en die 5 gig gaat er soms wel op 1 dag makkelijk door :(

Stelletje *^&*%&*%*(^*(^*() !!!!!

edit:
sorrie maar nu ben ik mun woede kwijt :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zit bij quicknet, en dan in het gedeelte wat vroeger multiweb was.
Er was vroeger een limiet voor het downloaden overdags, en snachts was het onbeperkt.
Dat lijkt me voor Chello een veel betere oplossing.
5Gb is trouwens echt niks.

Verwijderd

Ik vind het wel redelijk terecht om een limiet te stellen en extra te laten betalen voor alles wat je er over gaat, maar dan moet je wel op de chello-site kunnen zien hoe veel verkeer je gegenereerd hebt.

Chello moet ook zn bandbreedte inkopen, en als iedereen zo lomp gaat sleuren, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de grootgebruikers aangepakt worden.

Bovendien is €10 voor 5GB niet veel, dat zijn 7 films voor €10, nog geen geld. Is 165MB per dag niet genoeg voor wat internetten, plaatjes en mp3?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zou 20 a 30 gb een redelijke limiet noemen, en dan gewoon 1 euro per gig die je er meer overheen gaat ofzo.

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 19:50 schreef Species_8472 het volgende:
Als ze dat doen ben ik weg :(

Beetje 6 films downen en je bent er overheen :(

Dan mogen ze het ook geen VASTE of BREEDBAND verbinding meer noemen :(

Ik zit hier met 6 pc's plus een server op het internet en die 5 gig gaat er soms wel op 1 dag makkelijk door :(

Stelletje *^&*%&*%*(^*(^*() !!!!!

edit:
sorrie maar nu ben ik mun woede kwijt :)
Het blijft dan net zo goed een vaste verbinding.. je bent gewoon nog de hele tijd online als het goed is.
En ze kunnen het juist dan een breedband verbinding noemen. Breedband zegt wat over de snelheid, en die wordt dan juist meer als het goed is. :)

En dat je daar met 6 pc's op 1 chello verbdinging zit.. Dat mag _NIET_.
Chello zeurt daar misschien niet over, maar dan moet jij ook niet zeuren dat jij geen genoeg bandbreedte hebt voor alle 6 pc's te voeden met internet... :{

* kamerplant is de advocaat van de duivel. }) ;)
Op vrijdag 08 maart 2002 19:56 schreef MREn het volgende:
Ik vind het wel redelijk terecht om een limiet te stellen en extra te laten betalen voor alles wat je er over gaat, maar dan moet je wel op de chello-site kunnen zien hoe veel verkeer je gegenereerd hebt.

Chello moet ook zn bandbreedte inkopen, en als iedereen zo lomp gaat sleuren, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de grootgebruikers aangepakt worden.

Bovendien is €10 voor 5GB niet veel, dat zijn 7 films voor €10, nog geen geld. Is 165MB per dag niet genoeg voor wat internetten, plaatjes en mp3?
Vergeet niet, dat je voor de eerste 5 GB €45 betaald.. :{

🌞🍃

• JvdW
  • Laatst online: 10-08 11:48
Op vrijdag 08 maart 2002 19:56 schreef MREn het volgende:

Le-zen !! :(

Het is NIET €10 voor 5 GB !!

• Pc123
Boven de 20 gigabyte betaal je per gigabyte net zoveel als voor een maandabbo bij mxstream :r :r :r Ze zijn gewoon hun klanten aan het afpersen, oplichterij heet dat :r

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Het grote meerderheid van de posters zijn het erover eens dat 5 GB per maand echt te weinig is dat is zegge 165 MB per dag. Voor de één is dit erg veel, voor de ander juist weinig, maar je moet eens kijken als je bijvoorbeeld 1 keer in de week een filmpje of een proggie download van zegge 500 MB dan wordt het erg krap, en uit ervaring weet ik dat dit misschien wel meer dan eens in de week gebeurd. Vooral met die vreselijke updates die bijna wekelijks zijn voor de programma's die draaien op de systemen.

Ik lees verder dat 20GB volgens de meeste een aardig limiet zou zijn. Dat komt neer op ongeveer 666 MB per dag. Hier kan ik me ook wel in vinden, maar ik weet dat er ook mensen zijn die hier nog niet genoeg aan hebben, vooral als je ADSL in een netwerk (bijvoorbeeld een klein bedrijfje ofzo) hebt aangesloten.

Verder vraag ik me dan toch echt af wat men zich op het moment allemaal bezield. Eerst krijgen we een verhoging van KPN met een niet gering aantal procenten, vervolgens komt planet met het verhogen van het abonnementsgeld. En nu krijgen we weer van Chello een datalimiet. En waarom sluiten ze je dan direct af? Je kunt toch ook zeggen dat je bijvoobeeld 20 GB per maand mag downloaden en dat je het aantal GB dat je verder download je moet betalen.

Wie zal de volgende zijn met zo'n intiegelijke grap? Of is het 1 april??? |:(

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:01 schreef Westereinder het volgende:

[..]

Le-zen !! :(

Het is NIET €10 voor 5 GB !!
wel >:)

Ik bedoelde dus €10 voor elke 5GB extra, wat ik heel redelijk vind.

• Pc123
Nee tussen de 5 en de 10 gb is het 10 euro PER GIGABYTE!!! Als je boven de 20 gigabyte komt kan je van elke gigabyte een maandabbo mxstream betalen!! :r :r :r

Kijk zelf maar:

http://www.pzz.nl/upc.jpg

Oplichterij :r

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op vrijdag 08 maart 2002 20:06 schreef MREn het volgende:

[..]

wel >:)

Ik bedoelde dus €10 voor elke 5GB extra, wat ik heel redelijk vind.
Ja heh vind ik ook heel redelijk NOT!!!!

Jezus in Zweden heb je voor €50,- een 100Mbit lijntje.
Dus in theorie kunnen hun binnen de 7 minuten ovver dat limiet heen.

Redelijk, zucht, klote Nederland.

w00t

• Pc123
De overheid moet echt wat doen aan het oplichten en afpersen van klanten door internet providers, zo wordt de internet business nooit wat. En het is dus VEEL ERGER dan die 10 euro per 5 gigabyte, je begint met 10 euro per gigabyte en na 20 gb zelfs 50 euro per gigabyte :r :r :r

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
Een kat in het donker maakt rare sprongen, Als upc zo denkt van hun schulden af te komen.... Als in nog in de beurs geloofde zou ik meteen aandelen ADSL kopen ;) Dit is een hele stomme actie van chello. 5 gb en ondertussen reclame maken dat je met chello streaming video kan zien ect whahaha met internet radio kom je al over de 5 GB per maand. En wat ze natuurlijk gaan doen is de 10€ extra per maand automatisch van je rekening gaan halen. Gaan de ouders weer tegen hun kinderen klagen van "nee, nee Jantje vanavond niet anders komen we over de limiet heen" De oude tijden van de telefoon modem herleven weer ;) Ben benieuwd waar dit heen gaat... Kassa, tros radar, consumentenbond enz ;) dus nog meer negatieve publiciteit voor UPC dat kunnen ze nu heel goed gebruiken, suckers :o
Ben ik blij dat mijn ciston maxx adsl bijna in de lucht is >:)

Verwijderd

Tja, ik kan wel een brief naar Chello sturen met mogelijke oplossingen:

• Abo naar een vast laag bedrag, bijv. €20/maand
• Betalen per GB, met de eerste 10GB voor (45-20)/10 = €1,25 per GB.
• Correctiefactor op je download, bijvoorbeeld overdag 1,00, tussen 20-24 1,25, en 24-8 0,5 ofzo.

Hierdoor betalen mensen die weinig downloaden dus lekker weinig voor hun verbinden, en degenen die dat wel doen betalen gewoon per GB. Maar dan moet wel op de site een pagina zijn waar deze aantallen te zien zijn.

Ik ga even uit van een 10GB/maand als standaard, zit ja daar onder betaal je minder dan nu, zit je daar boven betaal je meer.

Download je 's nachts telt je dataverkeer maar voor de helft, omdat je minder mensen tot last bent. Dus €1,25 per 2GB, in de spits (20-24), ietsje duurder dan overdag.

Waarbij deze voorwaarden duidelijk moeten zijn en de data (met evt. de bijbehorende kosten) direct van de site te halen zijn.

----------

Iemand op- of aanmerkingen, of verbeteringen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 20:09 schreef Pc123 het volgende:
Nee tussen de 5 en de 10 gb is het 10 euro PER GIGABYTE!!! Als je boven de 20 gigabyte komt kan je van elke gigabyte een maandabbo mxstream betalen!! :r :r :r

Kijk zelf maar:

Dat is nu voor mij een reden om Chello op te zeggen, ook al is er geen goed alternatief. Ik ben redelijk verslaafd aan internet, maar ben net niet gek genoeg om er naast de 50 Euro abonnementsgeld ook nog eens tientallen Euro's per maand bij te moeten leggen vanwege een hoge datatransfer. Breedband is in mijn ogen nu eenmaal snel (?), gemakkelijk en limietloos internetten (internetten = ook downloaden).

Zou Chello op deze manier hun schulden af willen gaan betalen? Dat zal niet gaan lukken denk ik zo.

Wie van jullie is wel bereid om meer te gaan betalen voor zijn data? De gemiddelde GoT-bezoeker zit volgens mij makkelijk boven de 5 Gb per week!

• Chiron
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 08 maart 2002 20:14 schreef Pc123 het volgende:
De overheid moet echt wat doen aan het oplichten en afpersen van klanten door internet providers, zo wordt de internet business nooit wat. En het is dus VEEL ERGER dan die 10 euro per 5 gigabyte, je begint met 10 euro per gigabyte en na 20 gb zelfs 50 euro per gigabyte :r :r :r
wat denk je dat bandbreedte inkopen kost bij de internet-exchange :?

ik vind 20 Gb nog wel redelijk, 5 is idd belachelijk

maar het gaat voornamelijk om de mensen aan te pakken die ver boven de 100 Gb verbruiken, want daar is het niet voor bedoeld.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 08 maart 2002 20:18 schreef MREn het volgende:
Tja, ik kan wel een brief naar Chello sturen met mogelijke oplossingen:

• Abo naar een vast laag bedrag, bijv. €20/maand
• Betalen per GB, met de eerste 10GB voor (45-20)/10 = €1,25 per GB.
• Correctiefactor op je download, bijvoorbeeld overdag 1,00, tussen 20-24 1,25, en 24-8 0,5 ofzo.

Download je 's nachts telt je dataverkeer maar voor de helft, omdat je minder mensen tot last bent. Dus €1,25 per 2GB, in de spits (20-24), ietsje duurder dan overdag.
Dit is dus gewoon hetzelfde als inet via de telefoon, overdag duur, en 's nachts goedkoop, vindt ik maar dom.

En nog iets: Als je 9 uur achter elkaar download met 168 KB/s (max) zit je al over die 5 GB heen. Reken maar uit over een maand.

Juist

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-08 04:26

^^0nMe

Got Babana's?

De dag dat die limiet ook daadwerkelijk ingesteld gaat worden is ook de dag dat ze me mogen afschrijven als abonnee. Waarom moesten die klootzakken nou het eneco netwerk overnemen, voorheen met Bart was ik super tevreden met mijn inetverbinding, vooral de stabiliteit was goed.
Waarschijnlijk stap ik dan over naar XS4all, goede helpdesk(itt je weet wel) en geen gezeur over datalimiet (niet dat ik zo'n vette leecher ben, maar 5 gig is te gek voor woorden).
Ik vind het alleen jammer voor de mensen die geen goed alternatief voor chello hebben, iedereen zou zijn abbo gewoon moeten opzeggen als protest , ik begin het zo langzaam zat te worden, door hun monopolie positie kunnen ze doen en laten wat ze willen. Tot nu toe heb ik geen verbeteringen gezien van het netwerk, wat ze wel hebben beloofd na de prijsverhogingen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Ja hallo, Chello moet ook gewoon voor zn bandbreedte betalen hoor!

Als jij lekker de hele dag anderen last bezord door zo veel te downen en nog gaat klagen ook als je voor €45 niet onbeperkt divx en mp3 kan downen, dan moet je eens goed nadenken waar je nu eigenlijk over klaagt :(

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:09 schreef Pc123 het volgende:

Kijk zelf maar:

Dat is dus echt ziek. betaal je €45,- voor een maandabonnement. Nou, laten we uitgaan dat je een keer 30 GB download in een maand.

Wordt het dus:

0-5 GB: €45,-
5-10 GB: €50,-
10-20 GB: €250,-
20-30 GB: €500,-
Totaal: €845,-

Sorry hoor, maar als je €845,- zou moeten dokken voor 30 GB, wordt die hobby wel iets te duur. De bedragen zijn veel en veels te hoog. Die €50,- van de reactivatie is overigens ook erg duur.

• Pc123
Je betaalt dus bijna 2000 gulden per maand als je 30 gb donwload, dat is toch niet normaal meer, alsof we allemaal miljoenair zijn ofzo :r :r :r

• benedictuz
  • Laatst online: 18-06 10:56
Op vrijdag 08 maart 2002 18:31 schreef Westereinder het volgende:
[afbeelding]Chello[afbeelding]

Dat doe ik op hun :(
LOL
Helemaal mee eens
:r

Mits het waar is dat deze 5 gb limiet inderdaad voor iedereen geld. Of is dat alleen voor die figuren die 100+ gb per maand verbruiken? Want als ik op de chello site bij de algemene voorwaarden naar die FUP kijk wordt die 5 gb niet specifiek genoemd. Iemand van chello hier, die eventjes bereid is te communiceren met de klantjes? Want tuurlijk houden jullie dit soort topics in de gaten >:)

• Thunder
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 20:34 schreef Pc123 het volgende:
Je betaalt dus bijna 2000 gulden per maand als je 30 gb donwload, dat is toch niet normaal meer, alsof we allemaal miljoenair zijn ofzo :r :r :r
Mja kun je ook een huurlijntje voor krijgen :{

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik heb het bijna 2 jaar met een verbinding moeten doen die zo traag was dat ik zelfs 5 gig in een maand niet zou halen, tenzij ik CONTINUE, 24/7 zou downloaden. Ik ben niet zo'n grootverbruiker (soms een keer 1 gig op een dag, soms 10 mb, maar meestal iets van 10 gig per maand ofzo, waarschijnlijk over het algemeen minder) verder. Ik kan me voorstellen dat ze een limiet in willen stellen om de grootverbruikers de kop in te drukken; dat is namelijk in 99% van de gevallen illegale download van films en mp3's. Dat zal Chello dus een worst wezen.
Mij lijkt 5 gig wel een beetje povertjes.

Trouwens, sinds een paar maanden heb ik een razendsnelle verbinding over het algemeen, waarbij ik die top van 170k/s regelmatig kan halen :)
Dat vind ik erg netjes, maar 't werd wel tijd want ik heb lang zat met een 14k4-like verbinding gezeten. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Dit is werkelijk belachelijk!

Ik ben een anime fan dus ik download ook erg veel anime op een dag. Ik heb geen zin om 28 dollar uit te geven voor nep DVD die nep is. Illegale anime uit taiwan! Als ik geld voor anime wil uitgeven dan wil ik ook de echte hebben.
Dus voorlopig download ik anime omdat nederland een beetje achter loop met Manga en Anime.

De 5 GB per maand haal ik dus gemakkelijk en daar baal ik best wel van. Ik download ongeveer 30gb per maand...

Dit wordt dus duidelijk overstappen naar een ander ISP. :(

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-08 04:26

^^0nMe

Got Babana's?

Op vrijdag 08 maart 2002 20:31 schreef MREn het volgende:
Ja hallo, Chello moet ook gewoon voor zn bandbreedte betalen hoor!

Als jij lekker de hele dag anderen last bezord door zo veel te downen en nog gaat klagen ook als je voor €45 niet onbeperkt divx en mp3 kan downen, dan moet je eens goed nadenken waar je nu eigenlijk over klaagt :(
Kijk, je zegt het zelf, ALS ik anderen de hele dag last bezorg, maar het is nu juist zo dat ik door anderen (of slechte netwerk) overdag amper kan downloaden en surfen. Daarom download ik veel 's nachts, denk niet dat er dan mensen zijn die daar veel last van hebben (met 's nachts bedoel ik na 00:00)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Luister mensen... Ik heb ook zo'n brief gehad en ik ben nu gewoon aan het kijken naar een alternatief:

[topic=428851]

Het gaat echt niet goedkomen met Chello en nee: 5 GB per maand is niet genoeg. Bespottelijk is het juiste woord. Hoe ziet de toekomst eruit? Meer streaming video en muziek en ook alle programma's worden alleen maar groter... Even een (legale) demo van een spel (of een update) downloaden is zo maar 100 MB. Gewoon iets anders zoeken dus.. Ik hoor echter dat er net bij een collega van me een brief in de bus is gevallen van Planet. Daar wordt ook iets gemeld dat hun gebruikers rekening dienen te houden met hun FUP. Geen dreigbrief maar meer een melding. Wel erg toevallig.

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
Degene die straks wint is degene die nu gaat zeggen bij "ons" geen limiet!!! of een goeie limiet, eentje van 10 tallen GB's. UPC is aan het verzuipen dus dan probeer je alles!!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ben ik blij dat wij @home hier hebben ;)

wel kloten voor iedereen die chello heeft en veel download :(

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 08 maart 2002 21:27 schreef luckyjan het volgende:
Degene die straks wint is degene die nu gaat zeggen bij "ons" geen limiet!!! of een goeie limiet, eentje van 10 tallen GB's. UPC is aan het verzuipen dus dan probeer je alles!!
Als ik gewoon download wat nuttig is kom ik wel zeer ruim boven hun limiet maar, ook gezien die "hoeveel download je?" topics zijn er veel die meer binnenhalen dan ik. Eer dat ze op een punt staan mij eruit te gooien hebben ze al zoveel users eruit gezet dat ze echt verzopen zijn :z

Ik blijf het een debiele gedachtengang vinden... Stel dan alleen een downloadlimiet van 18:00 tot 24:00 en daarna vrij (dan is het hier wel merkbaar iets voller) of verzin een behoorlijk limiet aangepast aan de huidige ontwikkeling... Maar dit is echt een absurd getal :{

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik heb net het idee dat ze gewoon alles ongestoord kunnen maken

Net zoals toen 10 piek extra abbo geld...

Laat chello maar lekker stikken...

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Ja, dit slaat echt alles :(
Dat die schooiers eens opflikkeren!! (hopelijk lezen ze ook GOT :()
Dit is toch niet normaal, Zweden, Amerikanen en Canadezen lachen zich helemaal krom dat wij maar 192 max kunnen downen en al helemaal om die belachelijke 16 up.
Waarom kunnen ze het in het buitenland wel? waarom kan concurent @home het met betere service, kwaliteit en snelheid wel?
Waarom grijpt onze overheid niet eens in? Wat zijn ze in godsnaam aan het doen? De kabel wordt toch binnenkort open gesteld voor concurenten? Niemand blijft dan meer bij chello. Als het echt 5 gig wordt dan zal ik er echt alles aan doen om die klootzakken helemaal de afgrond in te douwen! Ze kunnen niet eens de rente betalen over de schulden :r

We kunnen ook Boris Ditrich van D66 een brief sturen als het echt 5 gig wordt, hij is iemand die tenminste actie onderneemt en het tensprake brengt in de kamer.

Die brief die ze trouwens hebben gestuurd naar de top300 vindt ik al helemaal :r 50 Euro om je opnieuw in te schrijven |:(

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 20:38 schreef benedictuz het volgende:

[..]
Mits het waar is dat deze 5 gb limiet inderdaad voor iedereen geld. Of is dat alleen voor die figuren die 100+ gb per maand verbruiken? Want als ik op de chello site bij de algemene voorwaarden naar die FUP kijk wordt die 5 gb niet specifiek genoemd. Iemand van chello hier, die eventjes bereid is te communiceren met de klantjes? Want tuurlijk houden jullie dit soort topics in de gaten >:)
Deze limiet geldt vooralsnog niet voor iedereen. Alleen als je een waarschuwing hebt gekregen vanwege de top-300 en je staat er na een week nog steeds in dan krijg je die brief van Chello ('verzoek tot heraansluiting') met de nieuwe FUP. In de normale FUP wordt er met geen woord over gerept omdat het voor 'gewone' gebruikers niet van toepassing is.

Maarja, we weten allemaal wat er kan gebeuren als iemand zegt "vooralsnog"... wat niet is kan nog komen!

• benedictuz
Op vrijdag 08 maart 2002 22:46 schreef Mindwalker het volgende:

[..]

Deze limiet geldt vooralsnog niet voor iedereen. Alleen als je een waarschuwing hebt gekregen vanwege de top-300 en je staat er na een week nog steeds in dan krijg je die brief van Chello ('verzoek tot heraansluiting') met de nieuwe FUP. In de normale FUP wordt er met geen woord over gerept omdat het voor 'gewone' gebruikers niet van toepassing is.

Maarja, we weten allemaal wat er kan gebeuren als iemand zegt "vooralsnog"... wat niet is kan nog komen!
Waar haal jij deze info vandaan dan?

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 22:58 schreef benedictuz het volgende:

[..]

Waar haal jij deze info vandaan dan?
Webwereld en Coax.nl.

Stukje van Webwereld:
Zellenrath sluit niet uit dat alle Chello-abonnees in de toekomst te maken krijgen met de datalimiet van 5 GB per maand. Vooralsnog kijkt de provider echter alleen naar de top 300.

Verwijderd

NEE !!!! Niet betalen per Gb of zoiets dergerlijks..... :(

Laat ze dan gewoon meer geld vragen, voor een ECHTE verbinding ZONDER grenzen. Dus NIET een datalimiet en ook GEEN prijs per tijd dat je online bent. Dat laatste is overigens wel in orde natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat ik GEEN GRENZEN wil.

Breedband internet moest als voordeel hebben dat er GEEN grenzen meer waren dus maak die dan ook niet :(

Maar ik ga nu toch van chello ( heb het al wel heel lang eigelijk ) af want ik kom met de upload test nooit meer boven de 7 k/b uit :( En dit is zeer jammer want ik ben nog niet overgestapt omdat Chello die achterlijk grenzen NIET had.

Maar ik wil er dus wel meer voor betalen.....maar dan moet ook de snelheid omhoog zodat je gewoon met z'n 2en kan UT'en online, terwijl dat nu niet eens meer alleen kan :Z

offtopic:
Zien jullie een mailserver op deze url ?, want dan werkt ie ook van buitenaf namelijk. Thx alvast :)

• benedictuz
Okee, maar de top 300 van deze maand zit rond bijvoorbeeld 100 gb per maand. Die gasten worden terug gefloten. Volgende maand zit de top drie honderd dan rond de 90 gb. Over een half jaar zit de top 300 rond de 10 gb. Dus is de limiet over een tijdje voor iedereen 5 gb. Toch? :?

• benedictuz
Op vrijdag 08 maart 2002 23:08 schreef Species_8472 het volgende:
offtopic:
Zien jullie een mailserver op deze url ?, want dan werkt ie ook van buitenaf namelijk. Thx alvast :)
vraagt wel om user name en password

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 23:12 schreef benedictuz het volgende:
Okee, maar de top 300 van deze maand zit rond bijvoorbeeld 100 gb per maand. Die gasten worden terug gefloten. Volgende maand zit de top drie honderd dan rond de 90 gb. Over een half jaar zit de top 300 rond de 10 gb. Dus is de limiet over een tijdje voor iedereen 5 gb. Toch? :?
De top van de top-300 zat rond de 170 Gb per maand. Ikzelf zat in februari rond de 30 GB, ik heb meestal veel minder. Juist afgelopen februari had ik een behoorlijke uitschieter. En ik heb een waarschuwing gekregen dat ik in de top-300 sta. Bedenk trouwens wel dat Chello op dit moment alleen de leechers van nieuwsgroepen aanpakt, omdat de nieuwsgroepen makkelijk meetbaar zijn.

Inmiddels zijn 25 mensen afgesloten, dus de top-300 verschuift langzaam. Maar als Chello van de excessieve gebruikers af is zullen ze wel van het top-300 idee afstappen ofzo, anders houden ze geen klanten meer over :+

• benedictuz
vooralsnog is chello mijn enemy ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:17 schreef benedictuz het volgende:

[..]

vraagt wel om user name en password
Oke dan is goed Thx ;)

Die host ik namelijk thuis en hij haald nu al mijn mail van GMX en Chello om de 2 minuten op. Zo kan ik met die mailadressen mailen zonder naar iets anders te surfen, maar nog mooier nu kan ik ook die mail lezen terwijl mij mailbox nooit volzit ( tenzij ik 60 Gb aan mail krijg >:) )

Maar weer ff ontopic > Chello zoog hard en gaat nu nog harder zuigen :( :D

• benedictuz
Op vrijdag 08 maart 2002 23:17 schreef Mindwalker het volgende:

[..]

Bedenk trouwens wel dat Chello op dit moment alleen de leechers van nieuwsgroepen aanpakt, omdat de nieuwsgroepen makkelijk meetbaar zijn
Is dat zo? ik zou denken dat ze gewoon alles wat zich afspeelt op hun servers kunnen monitoren.

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 08 maart 2002 23:41 schreef benedictuz het volgende:

[..]

Is dat zo? ik zou denken dat ze gewoon alles wat zich afspeelt op hun servers kunnen monitoren.
Sommige mensen die ook een excessief dataverkeer hebben (gelijk aan dat van mij, rond de 30 GB per maand) hebben geen mail van Chello gehad. En zij downloaden dan ook niet van de nieuwsgroepen. In het topic waar deze post in staat wordt er ook vaak over gesproken.

Misschien monitoren ze wel alles, maar het gaat ze alleen om de overlast op de nieuwsservers.

• DarkShadow
  • Laatst online: 13:12
ik heb meestal toch wel minimaal 10 GB en dan doe ik heel rustig aan, kutzooi...
Naja, ik zie wel weer, misschien ga ik de helpdesk maar ff uitschelden, kunnen we geen petitie starten?

Verwijderd

[quote van coax.nl]
De vraag of de 5 GB limiet, die in de brief werd genoemd, voor iedereen gaat gelden antwoord UPC; "Voorlopig gaan wij door met het aanschrijven van een kleine groep extreme gebruikers.". De limiet geldt dus nog niet voor iedereen.
[/quote van coax.nl]

Groot gelijk heeft chello, als er een paar rotte appels in de groep zitten die het voor iedereen verpesten(zie alle voorgaande negatieve topics over het chello netwerk en de verbinding), dan vind ik het niet gek dat men dit zo probeert op te lossen.Men heeft ook schriftelijk een waarschuwing gehad, ja als men daar zich niet aan houdt...
Bovendien lezen de meeste mensen niet verder dan hun ogen uit hun kassen steken(zoals altijd), zoals je hierboven kunt lezen, geld deze maatregel alleen voor heavy gebruikers (die dus al een waarschuwing hebben gehad).
Als men kijkt naar bv Cistron met een 50 GB datalimiet voor het MaXX abo, die knijpen je dus ook af naar 64 kb/s = 8kB/s (géén typefout!), als je boven het limiet komt, waarom hoort men daar niets over :?
Wat ik persoonlijk ik absurd vindt, zijn de bedragen voor extra dataverkeer, voor de rest heb ik geen moeite met deze maatregel want het lijkt erop dat als jij een "gewone user" bent en je komt per maand aan bv gemiddeld 20 a 30 gB, dan zal je niks van ze horen.

Verwijderd

ik vind zón limiet wel goed.
maar 5GB per maand is wel echt weinig :?
maak er dan 10gb of zo van.
Ik zelf heb @home en daar zijn nog geen limieten.
Ik hoop ook niet dat dat komt,want dan kom ik zelfs in de top 10 :D
5 GB download je zo vol....
nou ja chello krijgt nog wel woorden..........

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik heb even een stukje gezocht bij hun site:
http://subscriber.chello.nl/support/acceptableusepolicy/
[...]

3 Onevenredig verbruik van data

Artikel 9.2 Algemene Voorwaarden:

"De klant dient zich te onthouden van onevenredig verbruik van data dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort".

Klanten dienen ervoor te zorgen dat hun activiteiten het gebruik van de chello Service door anderen niet onnodig verstoren of beïnvloeden, of het netwerk overmatig belasten. Daarnaast dienen Klanten ervoor te zorgen dat hun activiteiten de faciliteiten van UPC voor het leveren en monitoren van de service, backbone, netwerk nodes en/of andere netwerkdiensten niet onnodig verstoren of anderszins nadelig beïnvloeden.

Het kabelnetwerk waarmee Klanten met het Internet verbonden bent wordt gedeeld met andere gebruikers. UPC beschouwt verbruik van data 'onevenredig', indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord.

UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.

Maatregelen UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
  • [b]1.[/b] UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV, en waarin hem verzocht wordt zijn verbruik aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn verbruik zal worden opgestuurd. [b]2.[/b] Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo'n verandering op de hoogte. [b]3.[/b] Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met inachtneming van artikel 21 AV, gerechtigd de overeenkomst met de Klant te beëindigen.
maar hier vertellen ze niets over de 300 mensen die een limiet halen... en ik kon dat zo snel ook niet vinden.

Ze zeggen hier heel subtiel dat mensen die hinder geven een reactie van Chello kan verwachten.
[ik lees dit pas net en ik heb gisteren 1,2Gb aan mp3'tjes gedownload :D]

• Crazy D
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

[quote]
Op zaterdag 09 maart 2002 08:50 schreef DraiC het volgende:
Als men kijkt naar bv Cistron met een 50 GB datalimiet voor het MaXX abo, die knijpen je dus ook af naar 64 kb/s = 8kB/s (géén typefout!), als je boven het limiet komt, waarom hoort men daar niets over :?
Omdat Cistron nog niets aktief monitord. 50gb bij het Maxx account is een richtgetal, uit ervaring (ze hebben tenslotte eerder supersnel inet aangeboden) weten ze dat dat een redelijk gemiddelde is. En het kan zijn dat ze je gaan cappen als je eroverheen gaat, kan ook zijn dat je bij moet betalen.

Exact expert nodig?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik geloof dat ik van chello gewoon wit heet kan worden....

Maar dat doe ik maar niet... anders heb ik zo een hart kwaal te pakken...

ik ben toch echt niet een overdadige downloader.... maar met 5gig limiet red ik het ook niet... en met die bedragen... vliegt chello er zo weer uit van dan is de 56k gewoon goedkoper...
met mijn download gaat me dat als ze het voor iedereen doorvoeren een E95,- tot E345,- kosten....

Maarre ik zat net te denken, hoe moeten die gasten die vanwege de mxstream prijsverhoging overgestapt zijn zich nu voelen... Ik vermoed dat ze zich voelen als dat ze van de regen in de drup gestapt zijn...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Op vrijdag 08 maart 2002 18:51 schreef maartena het volgende:
Ik vindt een datalimiet terecht. Bij Kabelfoon heeft het in ieder geval geleid tot een stabiel en snel netwerk voor iedereen. Bijna iedereen dan, want 100% probleemloos wordt het natuurlijk nooit :)

De datalimiet geldt trouwens voor iedereen.... niet voor de 300 vetste leechers.

Relax.... 5 Gb is 8 goede DivX films, 1000 goede MP3's, 8 Cd's vol met de lekkerste warez.... of uiteraard een combinatie daarvan.
Bij kabelfoon heeft het dus tot gevolg gehad, dat iedereen die geen limiet wilde (zoals ik) overgestapt is op ADSL, een stabieler netwerk en een veel hoger limiet.
Kabelfoon is en blijft veel te duur voor wat ze bieden.
En stabiel my ass. Een vriend van me heeft nog steeds een abbo bij hun, die die vervloekt zijn lekker wisselende ping, vliegt van 40 tot 500, en zit gemiddeld op 120 (met een terrayon), ik had hetzelde met Internet+, je kon er gewoon niet op aan, want kabelfoon sloot gewoon teveel mensen in de buurt aan, zonder uit te breiden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat achtergrondsverkeer betreft zoals http-verzoeken: Wordt dit meegeteld of niet?
Met IRC en ICQ heb je ook al aardig wat verkeer. Die 5 GB heb je al bij dat soort gebruik + wat Gotten.

Binnenkort krijg je in de HK niet meer meer "[modem-users watch out] pics van mooie wijven!", maar zo iets van "Post hier je mooie wijven pics, thumbnails om de Chello-ers te ontzien want de mogen maar 5 GB leechen" |:(

5 GB is te weinig, maar 10, 15 en 20 ook. 40 a 50 GB lijkt mij een hele redelijke limiet. Gemiddeld zul je dan een gebruik van 20 GB per maand krijgen en dat moet gemakkelijk kunnen van die 45 Euro.

Natuurlijk staat hier wel tegenover dat het netwerk sneller moet (wat niet zal gebeuren)

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 23:08 schreef Species_8472 het volgende:
NEE !!!! Niet betalen per Gb of zoiets dergerlijks..... :(

Laat ze dan gewoon meer geld vragen, voor een ECHTE verbinding ZONDER grenzen. Dus NIET een datalimiet en ook GEEN prijs per tijd dat je online bent. Dat laatste is overigens wel in orde natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat ik GEEN GRENZEN wil.

Breedband internet moest als voordeel hebben dat er GEEN grenzen meer waren dus maak die dan ook niet :(
[/offtopic]
" geen grenzen"... de grenzen heb je zelf bij het kontrakt ondertekent, dat is een feit. En dan teken je voor fair use policy.
Jammer dat er geen onafhankelijke scheids is om die fair use te bepalen... Dat zou het beste zijn. Maar een ding is zeker: je hebt niet getekend voor "grenzenloos".
Vergelijk het een beetje met een auto: de fabrikant zet in zijn advertentie dat zijn snelle auto wel 220 km/uur kan, probleemloos..... In ons land hebben we per wet, iedereen hoort de wet te kennen, dat je op de snelweg maar 120 km/uur mag. Kies je ervoor om harder te gaan dan neem je de bekende risico's, ga je meer dan 50km te hard volgt er zelfd rijbewijsinname en autobeslag en ligt de beslissing bij justitie hoe verder.
Nu moet UPC/Chello niet voor eigen rechter te spelen, maar ze hebben wel het recht je erop te wijzen waar je voor getekend hebt.
Wat is fair use? IMHO zou je best kunnen stellen dat donwloadlimiet ligt bij iets op het niveau van 95% van alle abonnee's. Zoals altijd zorgt een relatief kleine groep, de rest, voor onevenredig veel downloadverkeer.
UPC/Chello heeft nu zo te lezen hier een top 300 ingesteld van excessieve gebruikers. Hoeveel klanten zouden er bij Chello zitten? 100.000-200.000 ?????
Stel 100.000, dan zijn die 300 dus 100*(300/100.000)%=0.3% van het aantal klanten.
De groep die excessieve gebruikers blijkt dus veel kleiner te zijn dan ik op voorhand aannam.
Wie ben ik om te stellen dat dit redelijk is, maar is het onredelijk? Als de groep werkelijk op dit niveau zit en Chello het dan ook hier bij laat...
Immers het dataverkeer dat weer vrij komt komt ten gunste van de 99.7% die zich aan fair use houdt..... dat is in ieder geval redelijk.....
Een humble overdenking.....

Verwijderd

Het zal UPC worst wezen voor welke regeling is getekend. Met zal straks gewoon een limiet vaststellen en that's it! Indien dit tegen een bestaande regeling is, dan mag je gewoon kiezen tussen slikken of de overeenkomst be-eindigen....

• AMDFreak
  • Laatst online: 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

Ik vindt dit opzich helemaal niet zo erg hoor :)
Als je ziet wat sommige chello users hier allemaal wel niet naar binnen pompen! 160gb enz..

Ik geef zelf wel toe dat 5gb wel erg crapy is! 10gb zou een stukke beter zijn!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Het begon hiermee: http://www.webwereld.nl/nieuws/10530.phtml
En daar staat dat:
Volgens woordvoerder Marc Zellenrath van UPC gaat het om een kleine groep 'excessieve gebruikers' die verantwoordelijk zijn voor 'enkele tientallen procenten' van het totale verkeer. Dergelijke abonnees verbruiken meer data per dag dan de gemiddelde Chello-klant per maand. Het aanleggen van 'complete mp3-fabrieken' en 'film-catalogi' is hierbij een populaire bezigheid, stelt de woordvoerder.

Die 5 GB grens vind ik zelf ook aan de erg magere kant, maar wat betreft die mp3 en filmfabriekjes denk ik dat ie gelijk heeft.... Waarom nemen die mensen geen professionele-abo bij Chello. Die kunnen ze uit de "winst" heus wel betalen..... als ze zich bikj de Kamer van Koophandel in laten schrijven kunnen ze ook legaal naar de Makro, nl-domeinen registreren etc.
Wellicht dat Chello dan ook weer redelijk wordt met haar fair use, voor gevallen waar er twijffel is. Wellicht toch een onafhankelijke toetsing, dat lijkt mij beter dan heel veel van die polariserende verhalen die de zaak eerder slecht dan goed doen.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
DU Meter Weekly Report
--------------------------------------------------------------------------------

Period (From)   Period (To)    Download  Upload   Both Directions

30-12-2001     9,15 GB   380,34 MB         9,52 GB
                6-1-2002    19,12 GB     1,55 GB        20,67 GB
               13-1-2002     5,05 GB     5,10 GB        10,16 GB
               20-1-2002     7,47 GB     4,58 GB        12,05 GB
               27-1-2002    10,25 GB     1,89 GB        12,15 GB
                3-2-2002   224,34 MB    35,48 MB       259,82 MB
               10-2-2002   674,10 MB     3,45 GB         4,11 GB
               17-2-2002   659,75 MB   320,90 MB       980,65 MB
               24-2-2002   594,45 MB     2,74 GB         3,32 GB
                3-3-2002     2,70 GB   666,19 MB         3,35 GB
               10-3-2002     2,08 GB     1,04 GB         3,13 GB

Zoals je hier kan zien zijn dit waardes van een week. Je zit dus zo op de 5 GB per maand. En dan doe ik niet uitermate veel, behalve in die eerste paar weken dat ik DU had draaien, want toen had ik ook de nieuwsgroepen ondekt. En bij deze waardes zijn nog niet eens die van mijn broer bijgeteld. Nu doe ik rustiger aan, omdat m'n 40 GB schijf al vol zit, en geen tijd heb om alle films te gaan kijken :P

PS, het in niet de bedoeling dat iedereen nu zijn gegevens gaat posten, het is gewoon een indicatie van een gemiddelde gebruiker.

Juist

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

100 ;)

Doh, gaat weer wat data.

Juist

Pagina: 1 2 3 Laatste