Quote:
neem RTCW: ik zie geen verschil
Soulreaver2: ik zie geen verschil
Renegade: ik zie geen verschil
UT: ik zou het maar niet gebruiken, artefacts, maar even staat wel leuk.
SS: vergrootglas is nodig om het te zien, behalve in sommige model.
HL, misschien nog wel het beste voorbeeld.
Door veel polygonen te gebruiken is trueform minder hard nodig, maar misschien is het een goede vervanger en voor ATI kaarten een snellere manier dan de convencionele.
Maar tot nou stelt trueform geen reet voor en is in mijn ogen geen volwaardige oeverweging waard, de aniso performance heeft veel meer inpact, maar staat al jaren in de schaduw van FSAA en Trueform, heel vreemd...
Unquote:
Yep, Edward, je hebt volledig gelijk. In de meeste nieuwe spellen zie je truform niet zo goed. Maar wel in de oudere, zoals Halflife, Quake en Unreal Tournament.
Hoe dit komt? heel logisch. Doordat we een radeon 8500 kaart hebben, zetten we gelijk in alle spellen alle details op (ultra)max reso, poligons op max, kleurdiepte op max etc. etc. Doe ikzelf ook...
Echter Truform is met name bedoelt om 3D objects met minder poligonen hardwarematig te upgraden naar meerdere, waardoor er alles ronder uitziet. Dat is het mooie van deze techniek, heb je een oud spel waar minder poligons in worden gebruikt, kan je toch betere beelden krijgen. heb je een nieuw spel dat extreem zwaar is voor je radeon 8500 volgend jaar, dan schakel je gewoon terug naar een minder zware instelling (minder poligons etc) en met truform blijft het er toch lekker uitzien. En met veel poligons in een spel valt het effect van truform gewoon grotendeels weg.
Probeer maar eens RTCW met weinig poligons (dus niet op Ultra)in te stellen maar wel met truform aan. Blijft het er tch redelijk rond en strak uitzien. Zet je dan truform uit, dan ziet het er allemaal hoekig uit.
Maar je framerate schiet wel omhoog als je minder poligons laat berekenen door software en truform aanzet....