Conflict israel palestina

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
omdat zoals jullie net toch zeiden, er daar meer speelt dan een politiek spelletje ?? die haat is niet zozeer politiek hoor !!
snappen jullie niet dat het hier gaat om God versus Allah , en dat degenen die Gof of Allah willen verdedigen
interpeteren het boek op een bepaalde wijze..als voor de joden hun land het Beloofde Land is, denk je echt dat ze door politiek dat gaan herzien ?? denk ut niet..
dat wij hier zo zwak waren om onze geloofsprincipes te laten varen, dat is typisch Nederlands of westers .. ik vind het sterk dat ze ondanks dat de hele wereld tegen ze is, toch blijven staan !

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

omdat zoals jullie net toch zeiden, er daar meer speelt dan een politiek spelletje ?? die haat is niet zozeer politiek hoor !!
snappen jullie niet dat het hier gaat om God versus Allah , en dat degenen die Gof of Allah willen verdedigen
interpeteren het boek op een bepaalde wijze..als voor de joden hun land het Beloofde Land is, denk je echt dat ze door politiek dat gaan herzien ?? denk ut niet..
dat wij hier zo zwak waren om onze geloofsprincipes te laten varen, dat is typisch Nederlands of westers .. ik vind het sterk dat ze ondanks dat de hele wereld tegen ze is, toch blijven staan !
Religie is de drijfveer voor de gewone man, voor degenen die de strijd uitvechten, en degenen die ervoor sterven - Maar geloof je ook maar voor een seconde dat de leiders daarom geven? Natuurlijk niet - Voor hen draait het slechts om macht, en het behouden daarvan. Religie is een handig hulpmiddel om mensen te motiveren voor de strijd, en het is een goede uitlaatklep om de eigen bevolking onder de duim te houden.

Maar als je toch denkt dat het om geloof gaat - Hoe verklaar je dan dat beide partijen in de strijd zo ongeveer tegen elk gebod zondigen dat ze maar hebben? Erg goed begrepen hebben ze het dan iig niet...

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 04:56 schreef Wilson_Fisk het volgende:
Er is een ding wat we tot nu toe(keer op keer) hebben mogen leren van dat conflict: ze komen er met zijn tweeën niet uit.

Er is vaker voor gesteld om een internationale interventiemacht daar te stationeren. Ik hoor echter op dit forum alleen "maar zij hebben dit gedaan en zij hebben
dat gedaan". Ja dat weten we dus, ze komen er zo dus NIET uit. Geef daar es maar een rationeel antwoord op en laat je weer niet meeslepen door je emoties

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 18:14 schreef Wilson_Fisk het volgende:

Er is een ding wat we tot nu toe(keer op keer) hebben mogen leren van dat conflict: ze komen er met zijn tweeën niet uit.
Er is vaker voor gesteld om een internationale interventiemacht daar te stationeren.
Zoiets is totaal nutteloos, de Palestijnse aanslagen kun je met een internationale interventiemacht ook niet voorkomen...

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:54 schreef TheBird het volgende:

[..]

Zoiets is totaal nutteloos, de Palestijnse aanslagen kun je met een internationale interventiemacht ook niet voorkomen...
Nee we zouden weer een man als Adolf Hitler moeten hebben, die wist tenminste raad met het virus Israel!

Verwijderd

[..]

Mag ik je er op wijzen dat Israel een onderdrukker is van de palestijnen!!!!!
Israel bezet de palestijnen hoor, niet andersom, in 1940, noemden wij mensen die aanslagen op de duitsers pleegden verzetshelden, als het een palestijn is, is het een terrorist???? leg me dat eens uit ajb

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op maandag 01 april 2002 12:31 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Nee we zouden weer een man als Adolf Hitler moeten hebben, die wist tenminste raad met het virus Israel!
Over een kam scheren: Discussie fout numero uno!
Mag ik je er op wijzen dat Israel een onderdrukker is van de palestijnen!!!!!
Israel bezet de palestijnen hoor, niet andersom, in 1940, noemden wij mensen die aanslagen op de duitsers pleegden verzetshelden, als het een palestijn is, is het een terrorist???? leg me dat eens uit ajb
Beide partijen hebben schuld en beide partijen zullen samen tot een oplossing komen. Rotte appels verpesten het voor de mensen die wel voor de wrede streefden.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 07 maart 2002 16:13 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
Ze moeten een keer met hun reet bij die Klaagmuur vandaan komen en de zaak met wat redelijkheid en menselijkheid bekijken. Een groep Palestijnen die met stenen gooien worden achternagezeten door Apaches, bij wijze van spreken.

Geef die lui een staat. Ik dacht dat ze het daar al over eens waren. Sharon erkende dat er op den duur een Palestijnse staat moest komen, de Amerikaanse regering ondersteunde dat, de Saudische prins ook, en de Palestijnen sowieso.
Even een vrije vertaling van wat israel heeft gezegd bij de voorstel van de sjeik voor vrede: "In het vedrag staat niets waar wij niet bereid toe zijn."

Dit was gezegd EEN DAG voordat er een palestijn besloot om zichzelf op een speciale dag van alle israeliers op te blazen in een restaurant. Aanslag is opge-eist door een groep genaamd HAMAS. Laat israel nou toevallig niet achter onschuldige burgers gaan, maar naar de hoogste leider wat controle heeft over die groep. ARAFAT. Wat is daar het probleem nou weer mee?
Waar is daar in Godsnaam het wachten op? Trek een lijntje op de kaart, klaar. Net zoals ze dat ruim 50 jaar geleden ook deden.
Ben ik het mee eens.. trek een lijn, verklaar Palestijn een land. Bij de eerst volgende aanval is het een "Act of war".

Bombardeer je heel dat land plat,
Gooi je alle mensen die in palastijn woont het land uit, ze zoeken maar een andere baas in hun eigen land.

Ik zie inderdaad daar helemaal geen problemen mee, Betekent immers dat alleen de palastijnen in meer problemen zitten dan dat ze nu al zitten.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Door het scheiden met een muur bereik je niets.
Je lost er het conflict idd niet mee op, maar de vraag is of je dat wel moet willen. Dat lijkt me een beetje onrealistisch...

Misschien moeten we er tevreden mee zijn om israeliers en palestijnen een paar decennia volledig van elkaar geisoleerd te laten leven. De herinnering aan de realiteit van nu is daarna misschien wat weggezakt... Misschien dat er daarna weer over vrede gesproken kan worden.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het joodse gescherm met "op Camp David hadden we al een voorstel waarin een Palestijnse staat stond" klopt overigens niet.

In Nova hebben Amerikaanse aanwezigen bevestigd dat het israerlische voorstel dusdanig waardeloos was (20% slechts, Oost-Jeruzalem voortaan onbespreekbaar, gesloten grenzen en geen terugkeer vluchtelingen + handhaven kolonien etc) dat het eigenlijk meer een belediging was dan een voorstel.

Betreffende Vrede hebben Israelisch al ruim 2 jaar een volledige oorlogskoers zonder enige afwijking.

Palestijns Terrorisme kan je tegenwoodig beter in het licht van 'verzet' zien, want duizenden mannen afvoeren met T-wraps enz kan je niet als normaal zien IMHO.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[edit] verkeerde quote :(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[..]

Ik weet niet of je dit cynisch bedoelt, maar if not: heb je helemaal niets geleerd van de gruwelen uit woII, ietsje minder mag wel hoor :( :r

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 14:06 schreef blobber het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit cynisch bedoelt, maar if not: heb je helemaal niets geleerd van de gruwelen uit woII, ietsje minder mag wel hoor :( :r
Ik bedoel dat inderdaad cynisch, kennelijk begrijpt de joodse staat israel geen andere taal dan die van adolf, zij hebben er in ieder geval van geleerd op dezelfde wijze met palestijnen om te gaan dan hitler dat met joden deed.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 01 april 2002 15:12 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Ik bedoel dat inderdaad cynisch, kennelijk begrijpt de joodse staat israel geen andere taal dan die van adolf, zij hebben er in ieder geval van geleerd op dezelfde wijze met palestijnen om te gaan dan hitler dat met joden deed.
hum, als dat zo was waren alle palestijnse gebieden al leeg.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

[..]

Dit gaat me te ver. Er zijn mensen die die tijd niet vergeten zijn en die tijd niet terug wensen. Houd alsjeblieft je mond over die gast.

Deze gaat dus rechtstreeks de SM in.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bovendien heeft AH de joden uit Europa gedreven en dus indirect aan de oprichting van de staat Israel "meegewerkt" ;)

Verwijderd

Je mist dus blijkbaar het punt; waarom die aanslagen gepleegd worden. Je herhaalt nogmaals wat ik zeg; ze komen er zo niet uit.
Waarom is dat zo ? Dat zal ik je vertellen. Palestijnen zeggen: de aanslagen die wij plegen zijn het directe gevolg van de bezetting en onderdrukking. De israeli's zeggen exact het omgekeerde. Verder hoor ik jouw ook totaal geen bijdrage leveren die tot een oplossing kunnen leiden(daar ging immers deze discussie om). Alleen maar "zei hebben dit en dat gedaan".
Op maandag 01 april 2002 19:51 schreef blobber het volgende:
Bovendien heeft AH de joden uit Europa gedreven en dus indirect aan de oprichting van de staat Israel "meegewerkt" ;)
Hitler was krankjorum dus ook als het cynisch wordt gebruikt dan hoort het hier niet thuis. Bovendien was die lijpo tegen alles wat niet arisch was, dus niet alleen joden.

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 01 april 2002 12:34 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Verzetsheld : Iemand die een militair doel opblaast/saboteert, verzetskranten drukt/bezorgd, mensen helpt onderduiken, informatie vergaart etc.

Terrorist : Iemand die een bugerdoel aanvalt met als doel zo veel mogelijk doden/elende/terreur te weeg te brengen.

Zoiets ?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:59 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Verzetsheld : Iemand die een militair doel opblaast/saboteert, verzetskranten drukt/bezorgd, mensen helpt onderduiken, informatie vergaart etc.

Terrorist : Iemand die een bugerdoel aanvalt met als doel zo veel mogelijk doden/elende/terreur te weeg te brengen.

Zoiets ?
Jij doet je naam eer aan ;)

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 15:52 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

hum, als dat zo was waren alle palestijnse gebieden al leeg.
ja klopt er zijn nu eenmaal wat minder palestijnen, maar feit is wel dat Israel de onderdrukker is, en niet andersom.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:07 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Dit gaat me te ver. Er zijn mensen die die tijd niet vergeten zijn en die tijd niet terug wensen. Houd alsjeblieft je mond over die gast.

Deze gaat dus rechtstreeks de SM in.
Het zijn naar mijn idee vooral Israeli die deze gedachte op dit moment springlevend houden..

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:55 schreef Wilson_Fisk het volgende:

[..]

Je mist dus blijkbaar het punt; waarom die aanslagen gepleegd worden. Je herhaalt nogmaals wat ik zeg; ze komen er zo niet uit.
Waarom is dat zo ? Dat zal ik je vertellen. Palestijnen zeggen: de aanslagen die wij plegen zijn het directe gevolg van de bezetting en onderdrukking. De israeli's zeggen exact het omgekeerde. Verder hoor ik jouw ook totaal geen bijdrage leveren die tot een oplossing kunnen leiden(daar ging immers deze discussie om). Alleen maar "zei hebben dit en dat gedaan".
[..]

Hitler was krankjorum dus ook als het cynisch wordt gebruikt dan hoort het hier niet thuis. Bovendien was die lijpo tegen alles wat niet arisch was, dus niet alleen joden.
Ik heb in dit vrije land gelukkig de vrijheid om zelf mijn vergelijkingen te mogen kiezen, en wat ik alleen wil zeggen, is dat het joodse volk wel ieder jaar (zeker in nederland) nog uitbundig koketteert met hun vreselijke oorlogservaring en indien oprecht gemeend is dat wat mij betreft prima, alleen hebben zij nu van rol gewisseld en dat begrijpt men kennelijk niet, nu zijn zij voor de palestijnen wat hitler voor de joden was.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:59 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Zoiets ?
dat is hoe wij dat zien, maar wat denk je dat een palestijn denkt, die niet een wapenarsenaal heeft gekregen van de VS en dus nooit de middelen heeft om op de genoemde zoals jij dat noemt "eerlijke" militaire doelen aan kan vallen, hoeveel burgers zou Israel in de loop der tijd hebben vermoord???
Wat jij zegt is waar als beide partijen over dezelfde middelen kunnen beschikken, niet als de westerse wereld een verhouding van atoombommen versus tomahawks, daar hebben de palestijnen ook niet om gevraagd.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 01 april 2002 22:35 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Ik heb in dit vrije land gelukkig de vrijheid om zelf mijn vergelijkingen te mogen kiezen, en wat ik alleen wil zeggen, is dat het joodse volk wel ieder jaar (zeker in nederland) nog uitbundig koketteert met hun vreselijke oorlogservaring en indien oprecht gemeend is dat wat mij betreft prima, alleen hebben zij nu van rol gewisseld en dat begrijpt men kennelijk niet, nu zijn zij voor de palestijnen wat hitler voor de joden was.
Je hebt idd de vrijheid op een eigen mening.

Ik heb de vrijheid om jou er op te wijzen dat je kennis van de geschiedenis niet zo best is.

Verder vind ik "koketteert" nogal een twijfelachtige woordkeuze.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 01 april 2002 22:40 schreef rudivrol het volgende:

[..]

dat is hoe wij dat zien, maar wat denk je dat een palestijn denkt, die niet een wapenarsenaal heeft gekregen van de VS en dus nooit de middelen heeft om op de genoemde zoals jij dat noemt "eerlijke" militaire doelen aan kan vallen, hoeveel burgers zou Israel in de loop der tijd hebben vermoord???
Wat jij zegt is waar als beide partijen over dezelfde middelen kunnen beschikken, niet als de westerse wereld een verhouding van atoombommen versus tomahawks, daar hebben de palestijnen ook niet om gevraagd.
Ik had het niet over "eerlijke miltaire doelen" gaf alleen even het verschil aan tussen verzet en terreur.
Het gaat op dit moment goed fout met de "oog om oog strategie".

Er zijn genoeg partijen in de regio met een uitgebreid wapenarsenaal. Ik moet er niet aan denken dat arsenaal ook gaat worden ingezet. In het verleden is dat ook gebeurd, iedereen kent de gevolgen. Het is nog niet zo lang geleden dat er gebieden zijn terug gegeven.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 22:45 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Je hebt idd de vrijheid op een eigen mening.

Ik heb de vrijheid om jou er op te wijzen dat je kennis van de geschiedenis niet zo best is.

Verder vind ik "koketteert" nogal een twijfelachtige woordkeuze.
Je hebt de vrijheid niet om mijn kennis van de geschiedenis te klassificeren, dat is namelijk een subjectieve uitspraak waarvoor je geen onderbouwing kunt vinden.

en ja mijn woordkeuze is een reflectie van mijn mening, en ook daarin ben ik vrij, ik probeer alleen aan te geven dat mensen die WWII van horen zeggen kennen daar best gevoelens bij mogen hebben, maar ik hoor dan ieder jaar op 4 mei roepen dat dit nooit meer mag gebeuren, nou we zien daarvan nu een lekker voorbeeld.
Ik ken misschien de geschiedenis niet, maar durf wel de toekomst van het midden oosten te voorspellen.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 22:55 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Ik had het niet over "eerlijke miltaire doelen" gaf alleen even het verschil aan tussen verzet en terreur.
Het gaat op dit moment goed fout met de "oog om oog strategie".

Er zijn genoeg partijen in de regio met een uitgebreid wapenarsenaal. Ik moet er niet aan denken dat arsenaal ook gaat worden ingezet. In het verleden is dat ook gebeurd, iedereen kent de gevolgen. Het is nog niet zo lang geleden dat er gebieden zijn terug gegeven.
Nee gelukkig is dat (nog) niet gebeurd, maar dat duurt op deze manier niet lang meer en daarvoor ben ik echt bang.
Ik wil niemand aanwijzen als schuldige, ik probeer alleen maar aan te geven dat het etiket oorlogsmisdadiger of oorlogsheld, niet door je handelen wordt bepaald, maar voornamelijk door welke partij de uiteindelijke winnaar is.

Wij eisen van de Japanse Keizer excuses voor het feit dat er nederlanders door hen in kampen zijn gezet.
Mensen uit indonesie zien de japanners waarschijnlijk als hun bevrijder van een natie (nederlander) die hen als slaven behandelde.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Goed, eerst dicht, dan eens kijken wie er hier waarschuwingen gaan ontvangen. :(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.