Op zaterdag 02 maart 2002 10:32 schreeuwde paulgielens het volgende:
Is het geen idee een soort "newbie" sectieaan te maken, zodat de mods alle in hun ogen "newbie" vragen direct kunnen verplaatsen?
De "newbies" krijgen zo alsnog de kans antwoord op hun vragen te krijgen alleen worden de diehards niet gestoord door de hoeveelheid spam in het normale /14 gedeelte.
lijkt me een eenvoudige oplossing...
Schreeuwlelijk....
Een niveausplitsing is vrijwel onmogelijk, omdat het erg moeilijk is om je eigen niveau in te schatten. Ik beschouwde mezelf een half jaar geleden als een gevorderde PHP-er, terwijl ik
nu inzie dat ik toen nog n00b was. Als een mod moet gaan bepalen wat het niveau is van een topic krijg je alleen maar mot. Bovendien is het helemaal niet erg dat er verschillende niveaus door elkaar lopen.
Op vrijdag 01 maart 2002 19:35 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik vind dat php`ers zich over het algemeen ook een stuk anders gedragen dan mensen die 'echte' prog talen doen. Komt misschien ook wel door de taal. Iemand die een echte taal doet is ook echt geinteresseerd (meestal

) in de werking van de taal en een php`er is meestal alleen geinteresseerd in het resultaat. Daardoor is de vraagstelling van een php`er:"he dit functioneerd niet, hoe fix is dit?" en dat van een progger:"waarom werkt dit niet?".
Helemaal eens. Ik ben zelf overgegaan van Delphi naar PHP IVM mijn stage, en het stoort mij enorm in die wereld dat niemand zich afvraagt waarom iets (niet) werkt, maar puur naar het resultaat kijkt.
Er zitten mensen met een programmeer-menthaliteit achter PHP, maar die hebben doorgaans toch geen n00b vragen, want daar hebben ze de manual voor. Voor hun algo vragen mogen ze dan wat mij betreft gewoon tussen de c++ topics posten. Algo is toch algemeen.
Suggestie voor de naamgeving:
WD:
Web-development
Voor al je PHP, JSP en ASP problemen die je tegenkomt. Wel eerst de FAQ lezen natuurlijk.
AD:
Applicatie development en databases
[voeg zelf even toffe promopraat in]
Waarom die databases bij AD? Omdat de PHP n00b zijn databaseproblemen onder PHP schaart, en dus toch wel in WD post. De échte database problemen (Waar mijn index? hoe mijn full inner left join?) horen IMO bij de programmeer problemen.
Overigens gelden voor beide bovenstaande forums de regels die ik hoger in deze thread postte. (over verbergen van LN-topics etc.)
---
typische scriptvraag
• Ik heb nou een functie met een array, maar nou moet die array gesorteerd worden. Hoe doe ik dat? Is daar een functie voor?
• In gebruik substr om te bepalen of een tekst in een string voorkomt, maar als de string helemaal aan het begin staat, denkt 'ie dat ie niet voorkomt...
typische programmeervraag
• In heb in een functie een array, met daarin waarden die ik moet sorteren. Hoe kun je zo'n array goed sorteren? Snelheid is niet belangrijk, flexibiliteit wel.
• Ik gebruik een functie die of nul of FALSE (of iets anders natuurlijk) teruggeeft. Door mijn cast wordt het een integer. Hoe kan ik ze dan nog onderscheiden?
Het verschil tussen de bovenstaande vragen is klein (heb ik bewust gedaan

) Het verschil zit 'm er in naar wat voor soort informatie gevraagd wordt. De scripter vraagt naar een oplossing, de programmer naar een uitleg.
edit:
[title]TOPIX zuigt[/title]
[reason]Van een o met streepje maakt 'ie automagisch een vraagteken![/reason]
[test]A: à??â E: èéëê I:?ïî O:???ô U:?üû Y:?? [/test]