Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Uw vertrek is idd een verlies voor P&W en ik vind het jammer dat personen die het potentieel hebben om het niveau naar omhoog te tillen en dat dan ook vaak doen, het forum verlaten.
P&W is een lite-mod kwijt maar vooral een persoon die aantrekkelijke topics opende, interessante postings en doordachte meningen neerpende en het niveau probeerde hoog te houden. maar goed als het enkel maar een kwestie wordt van geven, en er niets meer te nemen valt, dan is een vertrek natuurlijk niet veraf. Jammer genoeg wordt dit meer en meer de mode.
So long Martin en good luck.
Frederik aka whoami
https://fgheysels.github.io/
Jammer.
Overigens ben ik het helemaal met je eens als het gaat om het niveau in /14.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Verder had ik al een tijd het idee dat je qua niveau wel erg eenzaam aan de top staat. Mensen die dit niveau wel hebben, hebben over het algemeen geen tot weinig tijd of zitten (wellicht) ergens anders.
Ik snap dan ook goed dat je wilt stoppen, jammer maar helaas. Erg begrijpelijk.
Ik weet je wel te vinden
Verwijderd
Heb altijd heel veel van je postings geleerd, en het heeft ervoor gezorgd dat ik een aantal onderwerpen heel anders ben gaan zien. Ook heb ik heel veel opgestoken van je behulpzame antwoorden. Zelfs als ik niets van een onderwerp af wist, wist je het nog duidelijk te brengen
Nou goed, genoeg geslijmd
Zolang er nog lite-mod achter z'n naam staat zal niemand dat zeggenOp vrijdag 01 maart 2002 09:57 schreef raptorix het volgende:
Is er dan helemaal niemand blij dat bravenboer weggaat?
Exact expert nodig?
Niet meer zoveel als nu.. maar toch.. bloed kruipt waar het niet gaan kan
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Erg jammer dat je weg gaat, maar ik kan het wel begrijpen.
De lijst van 30 gesloten topics vandaag om 10 uur 's ochtends liegt er niet om!
het niveau gaat omlaag, dat is nu echt wel duidelijk
Verwijderd
En dat vraag ik mezelf ook wel eens af, hoe hou ik het hier nog volOp vrijdag 01 maart 2002 10:28 schreef HGM het volgende:
Jammer.
tja, knap dat je het hier zo lang hebt uitgehouden.
Verwijderd
*denkt*: die is toch zo weer terug :]
Ik begrijp je wel, maar het is jou keuze..
Bedankt voor de leuke/interessant discussies...
Alhoewel ik je beweegredenen erg goed kan voorstellen vind ik het nog steeds erg jammer. Jij was altijd wel degene die er af en toe nog ff een topic van niveau doorheen gooide. Helaas had ik hier altijd niet zo heel veel aan toe te voegen aangezien mijn vakgebied niet echt in de richting van de parsers ligt (Zit zelf in de High performace computing & visualisation), maar ik moet wel zeggen dat ik er veel van opgestoken heb.
Suc6 en tot ziens op JavaHova
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Veel succes, met je carriere en anderszins.
alle "goede" users gaan weg...
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Wie moet ons dan helpen met XSLT en XML problemen???
Programmer - an organism that turns coffee into software.
1
2
3
4
| while(true) {
if ( forum.getLevel() < 10 )
toffeUsers--;
} |
Ik vrees dat als er niet iets gaat gebeuren aan de problemen die mbravenboer aangeeft, dat er nog meer mensen gaan vertrekken. Vooral de mensen die dit forum gezellig maken. Oftewel: dit is een visieuze cirkel.
Helaas.
[edit]
Wat op zich wel tof is, is dat je zonder error afsluit: System.exit(0)
Localhost, sweet localhost
succes met andere allemaal wat (nog) moet komen..
ik heb altijd met veel plezier je topics en reacties gelezen!
succes met javahova.net!
gelukkig blijf je nog wel enigzins actief op javahova.net
mbravenboer, je hebt je best gedaan, en ik wil je hartelijk bedanken voor het werk dat je verricht hebt.
over het /14 niveau en verdere redenen is in de voorgaande posts al genoeg gezegd, daar zal ik niet meer over beginnen.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
It won't be the same without you. Misschien is een lite-modschap meer iets voor mensen die er inhoudelijk wat minder verstand van hebben. Die ergeren zich minder vaak aan een niveau dat veel lager is dan dat van hunzelf.
Vertaling: Je bent te goed voor ons
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Verwijderd
De redenen die je aangeeft lijken me terecht en begrijp je stap, zeker gezien de tijd dat het kost en wat je er voor terug krijgt. Groot verlies voor dit forum.Op vrijdag 01 maart 2002 00:02 schreef mbravenboer ware, treurige woorden:
Ridder der orde van Open Standards, en bovendien een zeer hoog kennisnivo. De antwoorden die je schreef, waren als proza om te lezen. Ik vind het zeer jammer je zien te vertrekken, en kan het zeker begrijpen.
Daarnaast wil ik een oproep doen aan het managment-team, of degene die verantwoordelijk zijn voor het beleid.
Het signaal wat steeds sterker word, het dalen van het nivo op dit forum en als reactie daarop vertrekkende users, lijkt maar niet te worden opgepikt door jullie. Ik hoop echt dat jullie hier een structurele oplossing kunnen vinden, ipv de korte-termijn aanpak handhaven. Zo niet dan vermoed ik een dat de negatieve sfeer sneller dan verwacht zal veranderen in een negatieve spiraal.
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Verwijderd
Cheers, mbravenboer
Op vrijdag 01 maart 2002 13:18 schreef TheBoer het volgende:
Echt jammer, 't was altijd gezellig, kom nog eens terug!
Op vrijdag 01 maart 2002 13:18 schreef TheBoer het volgende:
Echt jammer, 't was altijd gezellig, kom nog eens terug!
Btw, mijn mening:
Verwijderd
Heb je hier wat links van? want echt iets als got maar dan internationaal ben ik nog niet tegen gekomen.Op vrijdag 01 maart 2002 08:59 schreef IJskoud het volgende:
Gelukkig (voor jou) zijn er internationionaal diverse fora met een hoger niveau.
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
GoT-veranderingen ForumOp vrijdag 01 maart 2002 13:02 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? zit ook martin met tegenzin vertrekken
Daarnaast wil ik een oproep doen aan het managment-team, of degene die verantwoordelijk zijn voor het beleid.
Het signaal wat steeds sterker word, het dalen van het nivo op dit forum en als reactie daarop vertrekkende users, lijkt maar niet te worden opgepikt door jullie. Ik hoop echt dat jullie hier een structurele oplossing kunnen vinden, ipv de korte-termijn aanpak handhaven. Zo niet dan vermoed ik een dat de negatieve sfeer sneller dan verwacht zal veranderen in een negatieve spiraal.
39 topics
1053 replies
01-03-02 13:25
Met het aantal gebruikers en amper 2 dagen in de lucht, en dat naast een topic in LA met over de 750 replies, + nog eens een topic in het crewforum met over 250 replies (en dat is dus alleen van een paar crewleden)...
Reken maar dat er druk over gediscussieerd wordt.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dit komt door het trieste niveau van GoT.Op vrijdag 01 maart 2002 13:27 schreef LG_Greenman het volgende:
He, jammer dat je pleitte moet ? maar mogen wij weten of dit door studie of werk of eigen bedrijf ofzo komt ?
Zoals ik tegen je zei over ICQ, die 30 of 40 K aan gebruikers is leuk voor marketingdoeleinden, of bezoekersstats maar meer niet. Het is een fictief getal. Het gaat om het aantal posts van actieve users, en wie daarvan nieuw zijn.Op vrijdag 01 maart 2002 13:12 schreef Gordijnstok het volgende:
Oh,when? Er wordt druk over gediscussieerd, maar het is erg moeilijk met +30.000 gebruikers en een normalisering van IT en het Internet.
Zoals sommige van jullie wel weten werk ik bij een omroep. Deze omroep heeft 500.000+ leden. Dat zijn natuurlijk geen actieve leden, en wat je ziet is dat het percentage actieve users vooral bij de leden < 2 jaar hoger is dan oudere leden. Als je dat gaat uittekenen naar een grafiek, zul je zelfs zien dat die lijn niet lineair maar zeer sterk afbuigt na > 5 jaar.
Een van de problemen is, dat veel gebruikers hier komen, zich registreren en gelijk maar erop losvragen, soms zelfs 3 of 4 topics openen om zo snel mogelijk hun behoefte ( het oplossen van zijn of haar probleem ) te stillen. Ze gebruiken de search niet of niet goed genoeg. Aandachtspunt nummer 1. Daarnaast zie je ook dat het nivo van vraagstelling laag is, en hier kun je ook een conclusie trekken dat dat gerelateerd is aan leeftijd. Aandachtspunt nummer 2.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed, hopelijk vinden jullie een oplossing.
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Gediscussieerd wel, maar zoals zovaak: praatjes vullen geen gaatjes. Er is al zoveel gezegd over GoT, T.net en het niveau en hoe het beter moet. ALS er wat gedaan werd, dan kwam dat uit kleinere kring, wat imho ook een nuttigere opzet is van discussies omtrent veranderingen. Massaal mensen ideeen laten spugen lijkt nuttig, is het zelden.Op vrijdag 01 maart 2002 13:30 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
GoT-veranderingen Forum
39 topics
1053 replies
01-03-02 13:25
Met het aantal gebruikers en amper 2 dagen in de lucht, en dat naast een topic in LA met over de 750 replies, + nog eens een topic in het crewforum met over 250 replies (en dat is dus alleen van een paar crewleden)...
Reken maar dat er druk over gediscussieerd wordt.
Toch maar eens gaan kijken op Javahova...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik kan me eigenlijk alleen maar heel erg goed vinden in je redenen. Zelf loop ik hier tegenwoordig ook iets minder fanatiek rond elke dag, wat dezelfde achtergrond heeft.
Ik hoop dat ik nog genoeg van je zal zien ivm Javahova of whatever
Wel plotseling trouwens, je begint bijna Arien trekjes te vertonen
Je doelt denk ik wel specifiek op de /14 afdeling? Ik ook niet eigenlijk, maar wel onderdelen of tegenhangers ervan (mailinglists, java- perl- of whatever-sites, (bijv ibm)-techdocs, etc) hoewel die toch vaak ook van een bedroevend niveau zijn (iig op het gebied van bezoekers), een beperkt gebied beslaan, of geen interactie met bezoekers kennen. Ik kan je dus eigenlijk geen ongelijk gevenYarvieh: Heb je hier wat links van? want echt iets als got maar dan internationaal ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik denk niet dat ik er verder veel over kan zeggen, er is al veel over het niveau gezegd....
Of zouden we Tom's forum "hardcore interaction design" moeten renamen naar "hardcore interaction developing" en dan open stellen voor mensen die een jaar geregistreerd zijn of langer
Verwijderd
Daar wil ik wel even op inhakenOp vrijdag 01 maart 2002 13:02 schreef oh,when? het volgende:
Dat het niveau en de sfeer achteruit gaan zie ik ook wel, ik heb dit 'forumpje' vanaf dag 1, toen we hier nog met vijf users zaten, meegemaakt en zien groeien tot wat het nu is. Daarin heb ik ook vaak zat zitten balen vanwege het feit dat het niveau achteruit gaat, dat je niet meer iedereen kent, en dat GoT (vanwege het aantal users) ook steeds meer ongestelde irritante kleuters aantrekt die het niveau met hun 10 posts willen verpesten.
In een ideale situatie heb je geen moderators nodig, dan weten de users zelf wat wel/niet kan. En vroeger, geloof het of niet, ging dat nog perfect. Zodra er ook maar één lastige user kwam (die tever ging) werd die met de grond gelijk gemaakt. En dan was het ook over, want hij had gelijk het hele forum tegen zich. Iedereen kende elkaar toen ook nog, en in elk forum was nog plek voor onzin, regels waren er niet.
Tot er steeds meer users kwamen, inclusief wat lui die geilen op regeltjes, en op die manier kwamen er steeds weer regels bij. Het liep uit de hand en er kwamen meer modjes, meer functies en nog meer regeltjes bij, dat alles om het goed te laten lopen en consequent te kunnen zijn.
Inmiddels graven we ons eigen graf imho met al die regeltjes, zodra er ook maar iets niet gaat volgens de regels krijg je threads in SU en LA, wat mij betreft verpest dat de sfeer ontzettend. Offtopic gaan mag niet, maar als iemand antwoord op z'n vraag heeft vind ik het best als er eens wat offtopic wordt gekletst in een thread, zoiets moet kunnen en is goed voor de sfeer
Alleen tegenwoordig is dat steeds minder het geval, want 3 users moeten erover zeuren in LA ('waarom mag het daar wel, en kreeg ik er toen een waarschuwing voor?') of als het één keer mag, denken users dat het gelijk in elke thread mag en trek je onzinfiguren aan. Steeds maar weer kijken hoever ze kunnen gaan.
Met zoveel leden is er volgens mij niet echt een perfecte oplossing, althans, het zal nooit meer worden zoals vroeger. En ik heb best ideeën die misschien voor wat verbetering zorgen, alleen ben ik niet de enige die daarover kan beslissen. Wat mij betreft gooien we namelijk vandaag nog alle overbodige FAQs en regels overboord, geen hond die die FAQ leest (blijkt wel uit de praktijk), ikzelf doe zoiets niet eens op een ander forum, dan kijk ik het gewoon even aan hoe alles gaat. Alleen de basisregeltjes, kort maar krachtig.
Verder zou ik meteen dat belachelijke (imho) banbeleid eruit gooien (zie mededelingen-forum), en een stuk minder userfriendly zijn tegen users die nieuw zijn en zich niet willen aanpassen of kunnen gedragen. Dus lastige users niet 3 pogingen geven om z'n gedrag te verbeteren zoals nu het geval is. Je kan nu, met het huidige banbeleid, tot 3 keer toe warez posten alvorens je een permban hebt. Belachelijk imho, gewoon hard tegen dat soort dingen optreden.
Ook de HK zou wat mij betreft gelijk dichtmogen, offtopic gelul mag best eens in de fora zelf zolang dat niet uit de hand loopt en er niemand is die kijkt hoever ie kan gaan. En een tijdelijke ledenstop is misschien een goed idee, je wilt niet weten hoeveel kloontjes we tegenwoordig eruit gooien op een dag, in die tijd kun je mooi eens de orde handhaven.
Dat zijn wel dingen waar ik niet alleen over kan beslissen... en achter de schermen zijn we druk bezig om over dat soort dingen te praten (waar jullie weinig van zien), het is nogal moeilijk om een beleid uit te stippelen met personen die daar een hele andere visie over hebben.
Je moet niet vergeten dat de crew niet verantwoordelijk is voor het niveau, dat zijn nog altijd de users, wij kunnen alleen het beleid aanpassen om dat soort foute figuren eerder te laten aanpassen of juist weg te krijgen... vraag is hoe je dat het beste kan doen.
Wij kunnen er weinig aan doen dat een ongelofelijke n00b zich hier registreerd en gelijk een domme vraag gaat stellen zonder zelf moeite ervoor te doen (zoeken) of de FAQ te lezen. Het lijkt er het meeste op dat de mentaliteit van die lui heel anders is, ze beginnen hier ipv bij de source of searchengine, en juist dat was vroeger wel anders, dan kwam je uiteindelijk, als het echt niet lukte, het hier vragen.
Dit is trouwens mijn persoonlijke opvatting erover, niet die van de gehele crew
Heb je goed gezien, dat is een probleem, maar nog geen oplossingOp vrijdag 01 maart 2002 13:31 schreef oh,when? het volgende:
[..]
Een van de problemen is, dat veel gebruikers hier komen, zich registreren en gelijk maar erop losvragen, soms zelfs 3 of 4 topics openen om zo snel mogelijk hun behoefte ( het oplossen van zijn of haar probleem ) te stillen. Ze gebruiken de search niet of niet goed genoeg. Aandachtspunt nummer 1. Daarnaast zie je ook dat het nivo van vraagstelling laag is, en hier kun je ook een conclusie trekken dat dat gerelateerd is aan leeftijd. Aandachtspunt nummer 2.
Het is in ieder geval prettig om te zien dat m'n aanwezigheid zo enorm gewaardeerd werd . Uiteraard had ik wel verwacht dat het als jammer ervaren zou worden, maar deze vracht reacties had ik toch ook weer niet verwacht.
Ik blijf inderdaad nog wel af en toe wat lurken en zal ook wel reageren als ik het echt niet kan laten, dus jullie zijn nog niet volledig van me af
Hulde voor dit zeer hartelijke afscheids-topic
* mbravenboer hoopt dat de toekomst voor P&W er rooskleurig uit gaat zien en er verder wordt gewerkt aan de kwaliteits- en sfeer-verbetering die is ingezet met de aanstelling van lite-mods.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Dat heb ik ook zeer zeker bewust gekozen als topic-titelkvdveer: Wat op zich wel tof is, is dat je zonder error afsluit: System.exit(0)
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Ik waardeerde je , soms enigzins accademisch gekleurde, input zeer.
DISCLAIMER: ik ben verkouden en kan dus niets aan spelfouten doen
DarnOp vrijdag 01 maart 2002 13:57 schreef mbravenboer het volgende:Ik blijf inderdaad nog wel af en toe wat lurken en zal ook wel reageren als ik het echt niet kan laten, dus jullie zijn nog niet volledig van me af
Nee ff serieus, jammer dat je gaat! Heb veel aan je replies gehad. Altijd daar om topics weer even terug op het goede spoor te zetten.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Zeer jammer dat je ons gaat verlaten mbravenboer. Ik heb nog wel weinig gepost, maar ik lurk hier als wel een tijdje rond. Een van de personen die mij daarbij opviel was jij vanwege de kwaliteit van je posts. Zelf heb ik tot nu toe nog niet veel met java of xml gedaan. (Ja, een kleine cd-label applicatie in java op stage) Hierdoor had ik zelf dus ook niet zoveel aan de besproken onderwerpen over het algemeen, maar de manier waarop jij en andere mensen deze topics besproken sprak mij wel aan waardoor ik ze vaak toch doorlas. Hierdoor ben ik zelf dus ook in meer in aanraking gekomen met XML en XSLT, waar ik nu zelf ook wat meer naar aan het kijken ben.
Al met al denk ik dat het een groot verlies is voor dit forum dat je vertrekt. Niet alleen ik, maar vele mensen hebben denk ik veel aan jouw posts gehad. Helemaal jammer vind ik het dat je waarschijnlijk niet de laatste gewaardeerde persoon bent die GoT zal verlaten.
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
Als lite-mod deed je het in ieder geval geweldig, maar ik begrijp dat het vervelend is als andere mensen je beledigen (welke *** mod heeft mijn topic gesloten? wie denkt hij wel dat hij is?). Je kan dan wel gaan zeggen: trek er niks van aan, maar het doet je toch altijd wat...
Tot ziens en nog veel plezier en bedankt voor je werk op GoT...
Dat zet me toch wel aan het denken.
Ik snap het wel. Het lite-mod schap heeft je ook geen goed gedaan. Iedereen slaat tegenwoordig zonder al te veel na te denken aan het programmeren, komt er dan niet uit en is daar nog verbaasd over ook.
Een dedicated Java-forum heeft dan zo z'n voordelen.
Ik vindt het heel jammer om je te zien gaan mbravenboer. Het meeste is hiervoor al gezegd en het enige wat me binneschiet is:
bedankt
Hoop je nog eens tegen te komen (irl of niet
Verwijderd
Mijn opinie is nog steeds dat de mods en litemods en admins en whoever niet de neiging moeten hebben alles strak in de hand moeten houden, maar de minder interessante topics gewoon moet laten lopen..
Als je niet reageert op een scriptreqeust oid, dan heb je er toch geen last van?
En degenen die zich geroepen voelen aan de scriptrequest te voldoen: be my guest!
Jullie moeten maar es van het idee af dat je de users moet opvoeden hier, zonders users is er geen got, zijn er geen topics en zijn er ook geen mods/admins/litemods/whatever.
Als je toch het gevoel hebt dat je mensen moet opvoeden moet je misschien je heil eens in het onderwijs of de zorgsector zoeken, daar zijn zulke mensen hard nodig
Ohja: dit is mijn persoonlijke mening, dus keep calm
*ZWAAI*
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
zie ook [topic=426361]Op vrijdag 01 maart 2002 16:33 schreef Michiel een lapje tekst
Exact expert nodig?
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, daar past hij beter!Op vrijdag 01 maart 2002 16:48 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
zie ook [topic=426361]
/me uses copy/paste
Verwijderd
Ik post dan wel weinig, maar ben hier zeker elke dag te vinden om dingen te lezen en te leren... naar mijn mening was dit forum een van de meest informatieve fora die ik tegen ben gekomen op het net (qua nederlandse forums).
Toch is dit in de 2 jaar dat ik hier ben omlaag gegaan.. waarom? weet ik niet... maar of er wat aan gedaan moet worden dat staat voor mij vast..
Verwijderd
beloof me een ding... elke dag op JAVAHOVA aanwezig zijn !!
Ik snapte ook niet dat je hier zo lang bleef en dat je daarvoor tijd kon maken. En dat je je niet dood ergerde aan het niveau. Een verlies voor /14 idd maar ik denk dat dit de juiste keuze was. Ik denk dat over enkele maanden /14 wel goed leeg zal lopen.
veel s6 en tot ziens op javahova
Ik ga nu naar www.javahova.net en dan hopen dat ik nooit de behoefte krijg om terug te komen.....
Verwijderd
*Meezwaait, applaus voor de eenzame cowboy die de ondergaande zon tegemoet rijdt*Op vrijdag 01 maart 2002 16:36 schreef Skinny het volgende:
Buiten dat ik me zo ongeveer bij alle reakties hierboven wil aansluiten schiet er één gedachte door me heen : Hier past een 'Hall of Fame'
*ZWAAI*
Ik merk zelf niet zoveel van een laag niveau, maar komt misschien omdat ik zelden naar de gesloten topics kijk en verder alleen maar die topics open waarvan de titel mijn interesse wekt.
Jammer is wel dat de meer algemene topics die je opent en waarin hele leuke discussies stonden zo snel uit het zicht verdwijnen. Dat nodigt ook niet uit tot het starten van een opzich interessant topic, het bloed te snel dood terwijl het heel lang zijn actualiteitswaarde kan houden.
Hoe dan ook heel jammer dat je stopt.
heeft javahova ondertussen al gevonden
Ik ben ook geregistreerd op dat forum maar ik post er praktisch niet, gewoon af en toe eens lurken.Op vrijdag 01 maart 2002 17:34 schreef Rahman Advany het volgende:
beloof me een ding... elke dag op JAVAHOVA aanwezig zijn !!.... dat is de plek die niveau moet, zal en gaat krijgen.
Dat forum heeft wel het potentieel om niveau te krijgen omdat het zich op 1 of slechts enkele onderwerpen focust nl. Java, XML, XSLT. Maar naargelang er meer en meer users komen zal imho het niveau ook daar dalen...
Verwijderd
Ja misschien wel, maar over het algemeen zitten mensen die dingen met java/xml/xslt doen wel op een iets hoger niveau dan de gemiddelde php-er.Op vrijdag 01 maart 2002 18:21 schreef whoami het volgende:
[..]
Ik ben ook geregistreerd op dat forum maar ik post er praktisch niet, gewoon af en toe eens lurken.
Dat forum heeft wel het potentieel om niveau te krijgen omdat het zich op 1 of slechts enkele onderwerpen focust nl. Java, XML, XSLT. Maar naargelang er meer en meer users komen zal imho het niveau ook daar dalen...
Een van de manieren om interessante en high-level info te lezen was altijd door search op mbravenboer te doen.
Ik zat er zelfs een keer aan te denken om hem een baan aan te bieden
Verwijderd
Een baan zal voor hem geen probleem zijn denk ikOp vrijdag 01 maart 2002 19:45 schreef Lecram het volgende:
Ik zat er zelfs een keer aan te denken om hem een baan aan te bieden
Verwijderd
En we maken plaats voor de n00bs.Op vrijdag 01 maart 2002 20:06 schreef MisterData het volgende:
Heel jammer. Het lijkt wel alsof GoT leeglooptIn de LA staat ook al een topic over iemand die ermee kapt. Het wordt tijd dat er wat aan gedaan wordt, want GoT is (te) groot
Helaas
</offtopic>
[groot fontje]
<font size="48">Jammer</font>
[/groot fontje]
[edit: Zoiets?]
Tjsa, dat zit er wel aan te komen ja. De mensen die hier al lang (vanaf 2000 is lang) zitten die gaan niet _ZOMAAR_ weg, lijkt me. Wat er aan de hand is is dat de 'ervaren' /14'ers de vragen te simpel vinden en geirriteerd raken, en de 'n00bs' daardoor de sfeer nog erger verpesten. En dan komt er een mod die er een slot op gooit en dan is HIJ weer de boemanOp vrijdag 01 maart 2002 20:09 schreef Rahman Advany het volgende:
[..]
En we maken plaats voor de n00bs.
</offtopic>
Ik zit hier nu sinds November 2001 (niet zo lang) maar ik merk gewoon dat het toendertijd veel beter ging. Er hing een lekker sfeertje en op alle vragen werd _normaal_ geantwoordt. Ik vind het gewoon heel jammer
You can run, but you can't hide....Op vrijdag 01 maart 2002 00:02 schreef mbravenboer het volgende:
Beste allemaal,
[..]
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ben zelf meer een lurker.... zal nu niet zoveel meer te lurken zijn...
Wat niet kan is nog nooit gebeurd
[ot]Op vrijdag 01 maart 2002 20:16 schreef /dev/null het volgende:
Door het grote aantal n00b's stoppen er te veel goede users.
Laten we zeggen dat alle n00b's niet direct het probleem zijn, maar een bepaalde groep newbie's (lees: luie mensen). We zijn allemaal eens begonnen, maar ik merk gewoon dat er bij bepaalde mensen zo'n houding is van: 'wil jij dat ff voor me doen?', 'moet ik dát ook nog kunnen voor programmeren?', 'jullie beginnen net op mijn wiskundeleraar te lijken'.
En dat zijn de users die het niveau naar beneden halen.
En ik kan mbravenboer geen ongelijk geven, P&W is gewoon té groot en daar kun je moeilijk een interessant topic tussen vinden.
* Pelle las Martin's reacties ook altijd met groot plezier
Al was het maar om te zien dat er voor mij nog erg veel te leren valt, want veel ging m'n pet te boven. Desondanks vind ik het tof dat je je nog zo lang hebt ingezet en zelfs lite-mod werd, terwijl je je 'vertrek' misschien toch al wel een beetje in je achterhoofd had.
Gelukkig ga ik je nog veel tegenkomen op javahova
Bedankt voor je inzet iig!
Verwijderd
Met jouw vertrek duikelt het niveau weer een stuk naar beneden, omdat jij volgens mij nu net het 'verse bloed' bent dat dit forum nodig heeft, en je hebt met je collega lite-mods het niveau in korte tijd met succes omhoog gesleurd.
Jammer, ik zal je missen en zelf ook eens nadenken wat ik hier nog doe.
Verwijderd
Ik heb vaak veel aan je hulp gehad! Bedankt daarvoor!
Voor mij nu ook ff en public:
ik ben er van overtuigd dat je de juiste beslissing hebt genomen en wil je bedanken voor je goede inzet.
Jij was degene die aan het begin van mijn "P&W carriere" (toen ik dacht dat ik iets van Java wist) mijn een aantal keer terecht gewezen heeft
Ben blij dat ik je bij "die andere site ;)" heb kunnen betrekken en reeds enkele keren van je kookkunst heb mogen genieten.
Het gaat je goed kerel!
we houden contact
Wanneer bel je me nou eens
Je beweegredenen om weg te gaan kan ik me perfect voorstellen. Iemand met jouw niveau die zoveel tijd in /14 steekt krijgt er eigenlijk maar weinig voor terug.
Dat je de enorme bult extra tijd die je nu hebt maar nuttig mag gaan gebruiken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
oogjes open, snaveltjes dicht
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben al een flink poosje P&W-af, maar als ik hier kwam was jij (ongeveer) de enige die mij vertrouwen gaf in /14.
Verder zou ik hier uren kunnen kletsen, maar de conclusie is toch:
|_____vakje______|
* im_ik komt hier al minder vaak hierdoor.
Maar vondt de XML/JAVA topics wel interesant.
Veel succes in iedergeval
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Anyway ... succes verder met je programmeerkunsten
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Veel suc6 verder
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
jammer dat je weggaat. Niet dat ik vaak heb gereplyed ofzo. maar die topics waar je op reageerde waren meestal interessante. Toch vond ik het klasse dat je in sommige gevallen niet bent overgegaan om te gaan flamen, maar altijd een normaal "civiel" antwoord gaf.
Het ga je goed, en wie weet lees ik wel weer wat op javahova.
Greetzzz
Succes met je andere bezigheden!