Toon posts:

Er moeten meer homo's in Nederland komen!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:49 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan de gemiddelde bevolking. PF doet het voorkomen alsof je een complex probleem met een eenvoudige oplossing verhelpt. Was het maar waar.

Maar ja... als politiek te complex wordt voor de gemiddelde mensen, dan is de opkomst van 'simpele' partijen te verwachten.

Gek vind ik het niet en ik gun de mensen die op PF stemmen hun stem zeker wel. Ik denk alleen dat de meesten van hen niet beseffen wat politiek vereist. De inhoud van PF's partij doet me hierbij niet ter zake, maar wel de idee die erachter zit: met weinig inhoud en veel geschreeuw dingen proberen te bereiken.

Als de inhoud zou passen op complexe problemen dan had PF mijn zegen. Inhoudelijk ben ik het absoluut niet met hem eens maar nu ook zijn ideeen eigenlijk totaal niet toepasbaar zijn is ook het bestaansrecht van de partij an sich voor mij twijfelachtig...
Misschien kun jij mij even de maatregelen noemen die onze paarse coalitie de afgelopen besturingsperiode heeft ondernomen om de criminaliteit onder allochtonen tegen te gaan...???

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Op woensdag 06 maart 2002 09:09 schreef TheBird het volgende:

[..]

Misschien kun jij mij even de maatregelen noemen die onze paarse coalitie de afgelopen besturingsperiode heeft ondernomen om de criminaliteit onder allochtonen tegen te gaan...???
Waarom heeft men altijd maar over criminaliteit onder allochtonen..? Wou je zeggen dat "Nederlanders" alleen maar lieverdjes zijn..?

En wat is interresant voor media? PROBLEEM ALLOCHTONEN OF PROBLEEM ATTOCHTONEN?

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Meer blauw op straat in het algemeen. Turkse/Marrokaanse vaders stimuleren. Digitale trapveldjes opzetten.

Schiet me zo te binnen...

Verder heb je in essentie wel deels gelijk dat het niet veel is, maar... zoals ik ik al zei kun je beter lang en goed over iets nadenken dan goedkoop maar wat raak schreeuwen en er nog zetels mee verdienen ook.

Als dat het gevolg is van democratie dan krijg ik neigingen voor de sophistrocratie.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:22 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Meer blauw op straat in het algemeen. Turkse/Marrokaanse vaders stimuleren. Digitale trapveldjes opzetten.

Schiet me zo te binnen...

Verder heb je in essentie wel deels gelijk dat het niet veel is, maar... zoals ik ik al zei kun je beter lang en goed over iets nadenken dan goedkoop maar wat raak schreeuwen en er nog zetels mee verdienen ook.

Als dat het gevolg is van democratie dan krijg ik neigingen voor de sophistrocratie.
Als paars er na 8 jaar denken nog geen oplossing voor heeft, dan ga ik liever voor een andere kleur... ;)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 16:50 schreef TheBird het volgende:
Alle problemen worden hier op een lage SES gegooid.

heeft dan niemand er eens over nagedacht dat het ook wel eens andersom kan zijn.
Ik bedoel dat crimineel gedrag er ook de oorzaak van kan zijn dat iemand in een lagere SES beland...
Dat gebeurt ook, maar de kans dat je een lage SES hebt en crimineel wordt is iets groter dan de kans dat je eerst welvarend was, toen crimineel werd en toen een lage SES kreeg.

Volgens mij zijn criminaliteit en SES wel vaak aan elkaar verbonden. Maar ook opvoeding, cultuur, foute vriendjes, ed, maar ook die zijn wel eens aan SES verbonden, spelen een rol. Het is echt niet alleen SES.
Ik ken mensen genoeg die het echt niet breed hebben, en alle eindjes bij elkaar moeten knopen om rond te komen, maar daar is niemand bij die het in zijn hooft haalt een ander te overvallen of te bestelen.
Dus :? Ik ken ook rijke mensen die nog vanalles bij elkaar frauderen. Het gaat om de gemiddeldes, niet om persoonlijke gevallen.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 12:30 schreef Bambo het volgende:

Elke allochtoon (asielzoeker) die naar ons land komt krijgt aan alle kanten hulp aangeboden
En jij denkt cht dat asielzoekers zo vrij worden opgevangen door de Nederlandse bevolking? :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 21:38 schreef Telefoongids het volgende:
Crimi's moeten gewoon zwaaar gestraft worden en dan geen cel met eigen tv en alles.....Gewoon straf!
Waarom? Is dat jou mening of denk je dat zwaarder straffen de criminaliteit vermindert? Naar andere landen kijkend helpt zwaar strafeen heel weinig en in veel landen is ce criminaliteit erger dan in Nederland.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:07 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Waarom? Is dat jou mening of denk je dat zwaarder straffen de criminaliteit vermindert? Naar andere landen kijkend helpt zwaar strafeen heel weinig en in veel landen is ce criminaliteit erger dan in Nederland.
Kijk, daar zijn ze het gewend, in Nederland kan het best een schrikbarend effect hebben.
Je moet toch ook alles proberen!

In america hebben ze zo'n project lopen, aan de schandpaal nagelen, als het maar help >:)

Verwijderd

Topicstarter
Om even ontopic bij te sturen :) :
Op zondag 03 maart 2002 15:03 schreef olav het volgende:
Ik wilde hier nog even op terugkomen. Ik ben benieuwd naar de antwoorden:

Op vrijdag 01 maart 2002 12:03 schreef olav het volgende:
Verder voor iedereen 3 vragen.

Schat de kans in dat iemand in Nl een buitenlander is.

Schat nu de kans in dat iemand een buitenlander is die crimineel vertoont.

Welke kans ik groter? Kans 1 of 2.

Wat is het verschil (als er verschil is) tussen de volgende uitspraken:

Van alle criminelen is 99% allochtoon.
Van alle allochtonen is 99% crimineel.

Welke uitspraak is erger?

En....

We hebben het hier over lage SES, en dat geen excuus mag zijn. Laat ik dan ook de volgende vraag nog stellen:

Denk je dat RIJKE allochtonen meer, minder, of even crimineel zijn als RIJKE nederlanders.

(De vraag is ter introductie van een kruitabelvoorbeeld dat ik zal laten zien, waarbij je afhankelijkheid in een kruistabel verdwijnt als je uitsplitis naar een derde variabele.)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Dan wordt het wel eenvoudig hoor... :9
Schat de kans in dat iemand in Nl een buitenlander is.

Schat nu de kans in dat iemand een buitenlander is die crimineel vertoont.

Welke kans ik groter? Kans 1 of 2.
De eerste kans is groter. Immers, niet iedere buitenlander is crimineel.
Wat is het verschil (als er verschil is) tussen de volgende uitspraken:

Van alle criminelen is 99% allochtoon.
Van alle allochtonen is 99% crimineel.

Welke uitspraak is erger?
Duh... de laatste.
En....

We hebben het hier over lage SES, en dat geen excuus mag zijn. Laat ik dan ook de volgende vraag nog stellen:

Denk je dat RIJKE allochtonen meer, minder, of even crimineel zijn als RIJKE nederlanders.

(De vraag is ter introductie van een kruitabelvoorbeeld dat ik zal laten zien, waarbij je afhankelijkheid in een kruistabel verdwijnt als je uitsplitis naar een derde variabele.)
Ik denk even crimineel.

Ben benieuwd naar die kruistabel...

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Op donderdag 28 februari 2002 22:21 schreef silentsnow het volgende:
Of je het wilt horen of niet:

De vergelijking die je maakt is onjuist. Er zijn minder homo's dan hetero's, je vergelijking is ongeldig. Je zou 1000 homo's en 1000 hetero's moeten vergelijken. Dan pas krijg je een echt vergelijking
Dit is het enige juiste antwoord. De hele redenatie in de eerste post slaat totaal nergens op. Pas als je met gelijke maten gaat meten kunnen we conclusies trekken. Men neme een steekproef onder de alloctone bevolking en onder de autochtone bevolking, van mij apart in je SeS groep, en daarin meten wijn het aantal strafbladen.
Dan kom je waarschijnlijk tot een andere conclusie.

| system specs |

Verwijderd

[..]

Dus :? Ik ken ook rijke mensen die nog vanalles bij elkaar frauderen. Het gaat om de gemiddeldes, niet om persoonlijke gevallen.
Daar heb je volkomen gelijk in.

Het verschil is dat de rijkere onder ons dit op een wat slimmere manier doen waar de gewone man over het algemeen geen "last" van heeft.

Weer een bewijs dat je de oorzaak van criminaliteit niet op een lage SES kunt gooien... ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 15:59 schreef Bambo het volgende:

[..]

Daar heb je volkomen gelijk in.

Het verschil is dat de rijkere onder ons dit op een wat slimmere manier doen waar de gewone man over het algemeen geen "last" van heeft.

Weer een bewijs dat je de oorzaak van criminaliteit niet op een lage SES kunt gooien... ;)
Omdat de rijkeren op een wat slimmere manier frauderen is er weer een bewijs dat je de oorzaak van criminaliteit niet op een lage SES kunt gooien :?

Omdat mensen met een hoger inkomen dus ook wel eens crimineel zijn? Laten we dit maar buiten beschouwing laten aangezien het niet de criminaliteit is waar we het ontopic over hebben meen ik, zoals geweld en beroving.

Verwijderd

[..]

En jij denkt cht dat asielzoekers zo vrij worden opgevangen door de Nederlandse bevolking? :)
Hoezo niet dan...???

Ik bedoelde daar ook eigenlijk de algemen hulp mee die ze krijgen van onze paarse coalitie, en financieel.

Maar leg mij eens uit waarom een asielzoeker die zich hier "normaal" gedraagt niet vrij wordt opgevangen door de Nederlandse bevolking...??? :?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:12 schreef Bambo het volgende:

[..]

Hoezo niet dan...???

Ik bedoelde daar ook eigenlijk de algemen hulp mee die ze krijgen van onze paarse coalitie, en financieel.

Maar leg mij eens uit waarom een asielzoeker die zich hier "normaal" gedraagt niet vrij wordt opgevangen door de Nederlandse bevolking...??? :?
Misschien omdat lang niet iedereen zo'n makkelijke, open houding tegen asielzoekers aanneemt.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 08:58 schreef olav het volgende:
[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat rijke allochtonen meer crimineel zijn dan rijke Nederlanders. Lichtjes gebaseerd op het feit dat ik verwacht dat als er bij een lage SES relatief meer allochtonen crimineel zijn, dit bij een hogere SES ook wel zo zal zijn. Zoals gezegd, ik denk dat het hem allemaal in de mentaliteit zit. Vermoedelijk zal de criminaliteit relatief vergeleken wel afnemen op het moment dat allochtonen een hogere SES hebben, en daar heeft Olav weer een punt, zou het hem dan toch in de SES zitten? ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:34 schreef Oord het volgende:

[..]

Misschien omdat lang niet iedereen zo'n makkelijke, open houding tegen asielzoekers aanneemt.
En jij doet dat wel tegen een vreemde...??? :?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 17:38 schreef Bambo het volgende:

[..]

En jij doet dat wel tegen een vreemde...??? :?
Wat voegt deze opmerking nou toe aan mijn gemaakte punt |:(

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:12 schreef Bambo het volgende:

[..]

Hoezo niet dan...???

Er stond bevolking, geen paarse coalitie. :) Ik was uitgegaan van de mensen in het land dus.

Kijk naar alle protesten tegen asielzoekerscentra, bijna niemand zit op een AZC in zijn gemeente te wachten, laat staan in zijn wijk. :) Dat noem ik nu niet echt met open armen ontvangen.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:13 schreef Tweaker het volgende:

Er stond bevolking, geen paarse coalitie. :) Ik was uitgegaan van de mensen in het land dus.
Jouw relpy was op deze;
Op maandag 04 maart 2002 12:30 schreef Bambo het volgende:

Elke allochtoon (asielzoeker) die naar ons land komt krijgt aan alle kanten hulp aangeboden

----------------------------------------------------------------------------

En jij denkt cht dat asielzoekers zo vrij worden opgevangen door de Nederlandse bevolking?
Snappie...???
Kijk naar alle protesten tegen asielzoekerscentra, bijna niemand zit op een AZC in zijn gemeente te wachten, laat staan in zijn wijk. :) Dat noem ik nu niet echt met open armen ontvangen.
Dat lijkt mij logisch, maar worden die mensen in een AZC door de bevolking op de één of andere manier benadeeld?

Verwijderd

Bambo je gelooft werkelijk dat die mensen even eerlijk en fair behandelt worden he. Het feit dat mensen niet op zo'n asielzoekercentra zitten te wachten geeft al aan dat er vooroordelen zijn, en die leiden tot mindere behandeling. Geloof het of niet :)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:36 schreef Bambo het volgende:

[..]

Jouw relpy was op deze;
[..]

Snappie...???
ah, van alle kanten bdeolde je alleen Paars dus. :) Nevermind mijn opmerkingen dan. :)
[..]

Dat lijkt mij logisch, maar worden die mensen in een AZC door de bevolking op de één of andere manier benadeeld?
Ja, het feit dat ze geen AZC willen duidt daar al op.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:57 schreef Tweaker het volgende:

[..]

ah, van alle kanten bdeolde je alleen Paars dus. :) Nevermind mijn opmerkingen dan. :)
[..]

Precies, zoals ik zei :) Benieuwd naar die tabel van Olav.. :) Kom maar op!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:57 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Ja, het feit dat ze geen AZC willen duidt er inderdaad op met wat voor "gasten" we te maken hebben.

Sorry hoor, maar volgens mij hebben ze niets te willen, en mogen ze blij zijn dat ze hier worden opgevangen.

Een beetje fatsoenlijke gast haalt het niet in zijn hoofd eisen te stellen...

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:50 schreef Bambo het volgende:

[..]

Ja, het feit dat ze geen AZC willen duidt er inderdaad op met wat voor "gasten" we te maken hebben.

Sorry hoor, maar volgens mij hebben ze niets te willen, en mogen ze blij zijn dat ze hier worden opgevangen.

Een beetje fatsoenlijke gast haalt het niet in zijn hoofd eisen te stellen...
GVD!!! Je draait de zaken om!!!
Het zijn niet de buitenlanders die hier komen, maar de Nederlanders die geen AZC in hun omgeving willen!!
Na zovéél duidelijke posts heb je het gewoon nog niet door he |:(

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:49 schreef Oord het volgende:

[..]

GVD!!! Je draait de zaken om!!!
Het zijn niet de buitenlanders die hier komen, maar de Nederlanders die geen AZC in hun omgeving willen!!
Na zovéél duidelijke posts heb je het gewoon nog niet door he |:(
Gaan we vloeken...??? :)

Enig idee waarom dat zo is dan?

Verwijderd

sim-pel :)

VOOROORDELEN.

Ik heb jaren op een steenworp afstand van een AZC gewoond en nog nooit iets negatiefs meegemaakt door de bewoners.

Wel een heleboel angst-verhalen van buurtbewoners voordat er maar één asielzoeker was gearriveerd. Nu zullen er wel meer inbraken...... Nu zullen er wel meer fietsendiefstallen

En nee; de (kleine) criminaliteit steeg domweg niet.

Zelfs dan nog; ook na 4 jaar vreedzaam naast elkaar leven; voelen sommige buurtbewoners zich nog onveilig door de vergrote aantallen anders gekleurde mensen.
Hoe dom kan je zijn!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:50 schreef Bambo het volgende:

[..]

Dat duidt er meer op hoe bevooroordeeld en hoe generaliserend mensen weer zijn. :)

Maar daar ging het niet over, het ging er over of ze met open armen ontvangen werden, en dat is dus niet zo blijkt wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
In deze post wil ik laten zien dmv een tabel wat uitsplitsen naar een derde variabele betekent, en hoe dat schijnverbanden kan verhelderen. Let op: deze data is fictief, en dient slechts ter voorbeeld. Ik heb echter wel bepaalde getalsverhoudingen zo gekozen dat ze naar mijn idee realistisch zijn. Let dus op de conclusies die jij uit de tabel trekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~robdewit/table.jpg

We kijken naar de bovenste tabel

Wat zien we?

Er zijn 900 allochtonen van de totaal 2400 mensen. Dus: 37.5% van alle mensen is allochtoon.

Van alle 2400 mensen is 760 crimineel. Dat is 31.7%

Er zijn 410 criminele allochtonen tegenover 350 criminele nederlanders. We kunnen nu flauw zeggen: er zijn meer criminele allochtonen dan nederlanders, maar dat moeten we natuurlijk wel in verhouding zien.

Dus we gaan percenteren:

Van alle allochtonen is 45,6% crimineel, in vergelijking met 23,3% van de nederlanders.

Deze tabel laat zien dat onder allochtonen het percentage criminelen hoger is dan onder nederlanders.

Dit is ook wat Pim onfortuinlijk zegt.

Je kunt er op blijven hameren. Dit zijn de feiten meneer. Hier moeten we wat aan doen.

Kijk zelf: onder allochtonen IS het percentage criminelen toch hoger is dan onder nederlanders. Allochtonen zijn dus gewoon crimineler.

De enige oplossing is de gasten KEIHARD aanpakken.

Ok. niet dus. Nu weten we van elke persoon ook zijn SES. We kunnen dus nu een kruistabel maken van herkomst naar criminaliteit voor PER level van SES. Dit is de tweede tabel.

Laten we kijken naar de onderste tabel:

1300 mensen hebben een lage SES. (800+500)
1100 mensen hebben een hoge SES. (100+1000)

We hebben nog steeds 2400 mensen, waarvan 760 (31,7%) crimineel is en de rest niet.

Het algemene criminaliteits percentage is 31.7%. Als je het bekijkt voor de gescheiden SES zien we dus dat mensen in een lage SES veel meer criminaliteit plegen (50%)(=( 400+250)/1300) tegenover een hoge SES (10%)(=(10+100)/1100).

Echter, als we nu kijken binnen de lage SES naar de percentages criminele buitenlanders in verhouding met het percentage criminele nederlanders, dan zien we dat het 50% is voor de allochtonen zowel als voor de nederlanders.

Dus, waar het in de eerste tabel LEEK of buitenlanders crimineler waren, zien we hier dat buitenlander EVEN crimineel zijn als nederlanders. Van alle twee de groepen is de helft crimineel

Het zelfde geldt voor een hoge SES:

Als we kijken binnen de hoge SES naar de percentages criminele buitenlanders in verhouding met het percentage criminele nederlanders, dan zien we dat het 10% is voor de allochtonen zowel als voor de nederlanders.

Dus, waar het in de eerste tabel LEEK of buitenlanders crimineler waren, zien we hier dat buitenlander EVEN crimineel zijn als nederlanders. Van alle twee de groepen is 10% crimineel.

[Overview]

We nemen een verband waar: allochtonen zijn crimineler.

We vragen ons af, is dit nu het ECHTE verband?

Daarvoor kijk je naar andere variabelen die ongelijk zijn verdeeld voor de twee variabelen. (bedenk zelf ook een voorbeeld) Ik zeg:SES is daar een voorbeeld van.

Om een echte vergelijking mogelijk te tussen criminaliteit en herkomst moet je deze eigenlijk vergelijken op gelijke levels van SES.

De we spliten uit, en we zien opeens dat BINNEN gelijke levels van SES, nederlanders even crimineel zijn als allochtonen.

:? :?

[/Overview]

Dan moeten we dus concluderen dat:

Er is meer criminaliteit in een lage SES dan in de hoge SES. Het ligt helemaal niet echt in herkomst.

Dat het lijkt alsof herkomst er mee te maken heeft, komt doordat er meer allochtonen in een lage SES zitten.

Als we de criminaliteit willen terugdringen kunnen we beter SES aanpakken. Kijk naar de cijfers:

45.6% vs 23.3% voor herkomst, en
50% vs 10% voor SES.

Of: we zagen dat er absoluut gezien meer allochtonen criminelen (410) waren dan nederlandse (350).

Kijk nou een naar SES:

we zien dat er absoluut gezien meer lage SES criminelen (650)zijn dan hoge SES criminelen (110).

SES geeft een veel sterkere uitspliting. Criminaliteit is ongelijker verdeeld tussen SES levels dan tussen herkomst levels.

Als we iets aan de SES levels veranderen, dan kunnen we veel grotere veranderingen teweegbrengen dan door herkomst aan te pakken.

Politiek gezien vergt zo'n oplossing grote moeite. Een welvarend/rijk land heeft minder mensen in een lage SES dan een armer land.

Naarmate mensen het slechter krijgen, gaan ze harder opzoek naar een zondebok. Joden, negers, homo's, indianen, communisten, zigeuners zijn daar allemaal de dupe van.

We staan dus voor de uitdaging de welvaart te doen toenemen.
We moeten werken aan een samenleving waar we het met zijn allen goed hebben, en we moeten proberen iedereen te stimuleren dat na te leven. Een samenleving waar geen plaats is voor strijd tussen groepen zoals gedefinieerd in de onlangs ter discussie gestelde 1e grondwet.

Waarom zondebokken zoeken.Waarom weer een strijd, waar in navolging van de Joden, negers, homo's, indianen, communisten, zigeuners, een andere ONZINNIGE groepsindeling wordt geschapen, waarna de welvaart weer inefficient beinvloed wordt, in plaats van die broodnodige positieve stimulans.

Punt van zorg kan zijn: het aantal allochtonen met een lage SES. De instroom van asielzoekers brengt noodzakelijkerwijs integratieproblemen met zich mee. Er zal moeten worden gestreefd deze op te lossen door medewerking van zowel de nedelanders als de allochtonen. Zolang deze als achterlijke van de samenleving behandeld worden, zullen ze niemand ten dienste staan (zou jij?). Zij dienen hun plaats in Nederland in te nemen, in de politiek als in het samenleving.

Oplossingen als turkse vaders die 'wacht' lopen in hun buurt, juich ik van harte toe. Ik denk dat een innige samenwerking tussen culturen de snelste en meest welvarende manier is om integratie te bevorderen.

:)

Verwijderd

Beetje aan de slag geweest met SPSS? :)

Wat een verhaal zeg :D Get a social life :P ;)

Goed verhaal, kunnen de criminele-allochtoner-haters hopelijk ook eens verder kijken dan de neus en door krijgen dat het ook aan andere dingen dan het kleurtje kan liggen.

Ik vraag me eik ook af waarom er de laatste tijd geen onderzoek is gedaan naar dit soort dingen en de oorzaken van crimineel gedrag in het algemeen aangezien het toch een aardig probleem is. Ik hoop dat ze het in Den Haag binnenkort eens laten uitzoeken.

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 02:59 schreef Tweaker het volgende:
Beetje aan de slag geweest met SPSS? :)

Wat een verhaal zeg :D Get a social life :P ;)

Goed verhaal, kunnen de criminele-allochtoner-haters hopelijk ook eens verder kijken dan de neus en door krijgen dat het ook aan andere dingen dan het kleurtje kan liggen.

Ik vraag me eik ook af waarom er de laatste tijd geen onderzoek is gedaan naar dit soort dingen en de oorzaken van crimineel gedrag in het algemeen aangezien het toch een aardig probleem is. Ik hoop dat ze het in Den Haag binnenkort eens laten uitzoeken.
Den Haag...???

Den Haag heeft afgedaan, Pim Fortuyn is in opmars... :)

Verwijderd

Topicstarter
Een klein [auw :? :) ] schopje om de Onfortuinlijke Pim aanhangers aan te moedigen mijn bovenstaande post te lezen over uitsplitsing, en nogmaals hun standpunt te verkondigen. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 22:28 schreef Oord het volgende:

[..]

Dank, dank, dank, lezen er nog modjes mee >:)

Discusiëren over het wel of niet komen van meer homo's lijkt me trouwens ook vrij onlogisch, er zullen heus niet ineens meer mensen besluiten om homo te worden :)
Je kan niet beslissen of je homo wordt of niet hier word je mee geboren. Je kunt het homo zijn zien als een genetische afwijking als de genetische structuur van de heteromens normaal is.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:16 schreef raptorix het volgende:
Geh, wat een bullshit opmerking ik kan ook wel roepen dat heterosexuelen meer moeten fokken, wij homo's verdienen met ons double income no children beleid de knaken, waarmee we jullie kutkinderen kunnen voeden door middel van veel belasting afdracht :) SO STFU ;)
Opzich klopt dit toch niet.
Als een homo 100 gulden met belastingen en sociale premies eraf verdient en een hetero ook. De hetero geeft dan 50 gulden aan zichzelf uit en betaalt over die uitgaven dus ook weer belasting hij geeft aan zn kind 20 gulden uit en betaalt daar dus ook weer belasting over. De homo geeft 50 gulden uit en betaalt daar dus ook weer belasting over.

-de homo betaalt over 50 gulden belasting.
-de hetero betaalt over 70 gulden belasting.

wie betaalt er nu het meeste belasting?

Verwijderd

Van te voren wil ik zeggen dat ik niets tegen buitenlanders heb en dat ik ze best een kans wil geven want hoe zou jij je voelen als je in je bv in je eigen land geeneens een vriendin mag hebben als laat staan er mee neuken of als je wordt kapot geschoten omdat je in een andere allag gelooft dan de buurman.

Er wordt dus gezegt dat buitenlanders over het algemeen crimineel zijn omdat ze in lage ses leven. En dat je ze een kans moet geven in een hogere ses te komen. OK de mensen die hier net komen wonen, die hebben een achterstand maar de kinderen van de marokanen die hier al 30 jaar wonen hebben wel een kans. Denk ja dat die geen kans krijgen om gratis naar school te gaan? Denk je dat die hun best niet mogen doen op school. Bij mij op school zitten de meeste buitenlanders daarom wel op het vmbo. Is een feit. Ze vechten graag, de grootste dealer van school is een iranees!
Hij is geen verkeerde gast maar hij is 19 hij rijd in een dikke vette bmw hij gaat ongeveer elke dag naar een dikke disco en geeft daar stapels geld uit. Geeft zn broertje een laptop voor zn verjaardag. Koopt voor zn vriendin dure parfums etc. Je kan wel zeggen het is toeval dat het een buitenlander is, maar het is wel een buitenlander.
Waarom denk je dat het oorlog is hun landen? Omdat het zulke tolerante mensen zijn zeker. Ze schieten elkaar voor de kop omdat de 1 in god gelooft en de ander in allah. Tuurlijk zijn er ook buitenlanders die dit niet doen maar er zijn er ook die dit wel doen anders zoue r daar geen oorlog zijn.

De cultuur daar is ook anders.
Er wonen hier buitenlanders die hier nu 8 jaar zijn.
toen ze hier 3 jaar woonden wouden ze meer geld van de gemeente krijgen. Ze haalden de gordijnen van de muur ze zetten de tv weg stoelen etc zodat het er armoedig uitzag.
Als ze zich inschrijven bij het arbeidsbureau krijgen ze een uitkering net zo lang tot er een baan voor hun is net zo als elke andere nederlander. Maar waarom zijn hun er niet tevreden mee en andere nederlanders wel?

Verwijderd

Nog iets het is juist onze onwetendheid dat het hem doet.

voorbeeld:

Wie zegt dat de iranese vluchteling politiek wordt vervolgd omdat hij een plaatselijke partij heeft opgericht. Of dat hij een gewone landarbeider is die vals beschuldigd is?
Denk je dat zulke mensen 20.000 piek neer kunnen leggen om overgesmokkeld te worden? Ze zijn toch zo arm en hebben het zo slecht daar toch? Tuurlijk zijn er ook wel mensen die de waarheid spreken maar het kan toch ook zo zijn dat die vluchteling een plaatselijke dictator is en het dorp nu in opstand is gekomen en hij wil vluchten? Denk je dat hij hier in Nederland zich wel als een goede bruger gedraagt.
Wie zegt dat de vluchteling uit Rusland geen mafia baas is die door concurrenten uit de weg geruimd moet worden?
Die zal hier wel gaan doen waar hij het beste in is.

Verwijderd

sry dar ik niet alle reply's in 1 keer heb gedaan kwam ik een beetje laat achter. Mijn excuses hiervoor

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:39 schreef Capitol_Gee het volgende:
Van te voren wil ik zeggen dat ik niets tegen buitenlanders heb en dat ik ze best een kans wil geven want hoe zou jij je voelen als je in je bv in je eigen land geeneens een vriendin mag hebben als laat staan er mee neuken of als je wordt kapot geschoten omdat je in een andere allag gelooft dan de buurman.

Er wordt dus gezegt dat buitenlanders over het algemeen crimineel zijn omdat ze in lage ses leven. En dat je ze een kans moet geven in een hogere ses te komen. OK de mensen die hier net komen wonen, die hebben een achterstand maar de kinderen van de marokanen die hier al 30 jaar wonen hebben wel een kans. Denk ja dat die geen kans krijgen om gratis naar school te gaan? Denk je dat die hun best niet mogen doen op school. Bij mij op school zitten de meeste buitenlanders daarom wel op het vmbo. Is een feit. Ze vechten graag, de grootste dealer van school is een iranees!
Hij is geen verkeerde gast maar hij is 19 hij rijd in een dikke vette bmw hij gaat ongeveer elke dag naar een dikke disco en geeft daar stapels geld uit. Geeft zn broertje een laptop voor zn verjaardag. Koopt voor zn vriendin dure parfums etc. Je kan wel zeggen het is toeval dat het een buitenlander is, maar het is wel een buitenlander.
Waarom denk je dat het oorlog is hun landen? Omdat het zulke tolerante mensen zijn zeker. Ze schieten elkaar voor de kop omdat de 1 in god gelooft en de ander in allah. Tuurlijk zijn er ook buitenlanders die dit niet doen maar er zijn er ook die dit wel doen anders zoue r daar geen oorlog zijn.

De cultuur daar is ook anders.
Er wonen hier buitenlanders die hier nu 8 jaar zijn.
toen ze hier 3 jaar woonden wouden ze meer geld van de gemeente krijgen. Ze haalden de gordijnen van de muur ze zetten de tv weg stoelen etc zodat het er armoedig uitzag.
Als ze zich inschrijven bij het arbeidsbureau krijgen ze een uitkering net zo lang tot er een baan voor hun is net zo als elke andere nederlander. Maar waarom zijn hun er niet tevreden mee en andere nederlanders wel?
deze woorden hebben meer betekenis dan die van een cijferfantast als olav.

Er zijn tweakers hier die omdat ze alleen maar cijfers in hun hoofd hebben, en al hun info van het net halen, de "echte" wereld aan zich voorbij zien gaan... :7

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:39 schreef Capitol_Gee het volgende:

maar de kinderen van de marokanen die hier al 30 jaar wonen hebben wel een kans. Denk ja dat die geen kans krijgen om gratis naar school te gaan?
Ik weet niet op welke school jij zit, maar mijn school is echt niet gratis, kost ongeveer 2500€ per jaar. Die betalen mijn ouders grotendeels (ik betaal zelf 500€ per jaar) en ook het onderhoud betalen mijn ouders. Bij mensen met een lage ses zullen de ouders niet zo rijk zijn. Die zullen alles zelf moeten dokken. Zij krijgen wel meer studiebeurs maar nog moeten zij veel zelf betalen. Dan wordt het al moeilijker om zelf uit de ses te komen omdat studeren voor die mensen onaantrekkelijk is, ze blijven dus in de ses ziten grotendeels. Die onevenredige verdeling van de ses zal na 4-5 generaties denk pas ongeveer gelijk zijn. Wij zijn nu net bij de derde van de allochtonen en bij de eerste van de asielzoekers. Het duurt nog wel ff dus. ;(

Ook heeft de tweede generatie vaak no een leerachterstand.
Bij mij op school zitten de meeste buitenlanders daarom wel op het vmbo. Is een feit.
Dat het bij jou op school zo is wil nog niet zeggen dat het een feit is.

Maar het is idd wel zo en vmbo hoort ook in de ses categorie. :)

Je generaliseert ook wel erg veel moet ik zeggen.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:37 schreef TheBird het volgende:

[..]

Er zijn tweakers hier die omdat ze alleen maar cijfers in hun hoofd hebben, en al hun info van het net halen, de "echte" wereld aan zich voorbij zien gaan... :7
Die cijfers komen toch echt uit de "echte wereld" hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 17:37 schreef TheBird het volgende:

Je snapt mijn hele post niet, of bent te lui hem goed te lezen.

Als jij denkt dat je met deze [nietszeggende] uitspraak een punt maakt, raad ik je aan je middelbare school nog eens te doen 8-)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 23:13 schreef olav het volgende:

[..]

Je snapt mijn hele post niet, of bent te lui hem goed te lezen.

Als jij denkt dat je met deze [nietszeggende] uitspraak een punt maakt, raad ik je aan je middelbare school nog eens te doen 8-)
Als ik jouw post zo bekijk, krijg ik toch de indruk dat olav net iets te lang op die middelbare school heeft gezeten...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 23:44 schreef TheBird het volgende:

[..]

Als ik jouw post zo bekijk, krijg ik toch de indruk dat olav net iets te lang op die middelbare school heeft gezeten...
Hehehehe, zeker daar. En daarna ook nog gestudeerd. Sjonge jonge.

Maarre, kom nou eens met een goed argument. Een argument waaruit echt blijkt dat ik uit mijn nek lul, en dat jij volledig gelijk hebt met dat de oorzaak van onze ellende de buitenlanders zijn. :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 00:00 schreef olav het volgende:

[..]

Hehehehe, zeker daar. En daarna ook nog gestudeerd. Sjonge jonge.

Maarre, kom nou eens met een goed argument. Een argument waaruit echt blijkt dat ik uit mijn nek lul, en dat jij volledig gelijk hebt met dat de oorzaak van onze ellende de buitenlanders zijn. :)
Sorry hoor, maar ik heb geen zin meer steeds in herhalingen te vallen zoals iemand hier al aangaf (over zichzelf dan wel te verstaan), lees de rest van mijn postings eens in dit forum, misschien wordt je dan wat "wijzer".

Voorlopig was ik van plan de wijze raad van onderstaande posting maar op te volgen;
Mensen stop deze discussie!! :) de huidige (politieke)stand van zaken is een glashelder bewijs dat er iets groots staat te gebeuren in nederland,en dat mocht eens tijd worden ook.

Ik verspil van af nu geen tijd meer aan mensen die domweg niet in willen zien dat het op de paarse laat je maar leeg plunderen manier echt niet meer kan.

Feel the force... together where strong *D
De toekomst heeft nog veel in petto...

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dit is geweldig. Enorm sterk punt dat je hier maakt:

Ik doe een post waar je inhoudelijk niets op terug te zeggen hebt, en wat is je reactie?
Sorry hoor, maar ik heb geen zin meer steeds in herhalingen te vallen zoals iemand hier al aangaf (over zichzelf dan wel te verstaan), lees de rest van mijn postings eens in dit forum, misschien wordt je dan wat "wijzer".
Als ik duidelijk maak dat je mening in eerdere postings NIET gefundeerd is, omdat je argumenten niet kloppen, is het verwijzen naar jouw vorige posts pretty useless.

Je kunt er wel naar verwijzen op het moment dat jij mijn betoog inhoudelijk omverwerpt met jouw argumenten (dat is dus wat anders dan: cijferfantast, want dat zegt helemaal niets).

Als jij wilt afsluiten met zo'n lousy standpunt (nl: lees mijn post nog maar eens), mag dat van mij, maar ik persoonlijk vind het getuigen van zowel slechte smaak als slecht inzicht in argumentatie (net zoals al je andere posts in W&L, want nadat ik ze op jouw aanraden heb gelezen vind ik dat je wel altijd een mening hebt, maar nooit gefundeerde argumenten).

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:12 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke school jij zit, maar mijn school is echt niet gratis, kost ongeveer 2500€ per jaar. Die betalen mijn ouders grotendeels (ik betaal zelf 500€ per jaar) en ook het onderhoud betalen mijn ouders. Bij mensen met een lage ses zullen de ouders niet zo rijk zijn. Die zullen alles zelf moeten dokken. Zij krijgen wel meer studiebeurs maar nog moeten zij veel zelf betalen. Dan wordt het al moeilijker om zelf uit de ses te komen omdat studeren voor die mensen onaantrekkelijk is, ze blijven dus in de ses ziten grotendeels. Die onevenredige verdeling van de ses zal na 4-5 generaties denk pas ongeveer gelijk zijn. Wij zijn nu net bij de derde van de allochtonen en bij de eerste van de asielzoekers. Het duurt nog wel ff dus. ;(

Ook heeft de tweede generatie vaak no een leerachterstand.
[..]

Dat het bij jou op school zo is wil nog niet zeggen dat het een feit is.

Maar het is idd wel zo en vmbo hoort ook in de ses categorie. :)

Je generaliseert ook wel erg veel moet ik zeggen.
ten 1e heb ik het over de middelbare school. Tot je 16e is dat gratis nml de leerplichtwet. Verder kan je, als je een goede student bent heus wel studie beurs krijgen.
En ik zeg neit dat het eenm feit is dat alle turken op het vmbo zitten in heel Nederland maar op mijn school is het wel een feit.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:42 schreef Capitol_Gee het volgende:

[..]

ten 1e heb ik het over de middelbare school. Tot je 16e is dat gratis nml de leerplichtwet.
Aan middelbere school alleen heb je niks. Middelbare school is een vooropleiding, om uit die ses te komen zul je toch moeten gaan studeren en dat kost wel veel geld. Met een middelbare school opleiding kun je net bij de albert hein werken. :)
Verder kan je, als je een goede student bent heus wel studie beurs krijgen.
Als je een slechte student bent ook hoor. :)

Alleen studiebeurs is niet echt veel ivt de kosten van het studeren. ;(

Verwijderd

dan nog hoe kan een buitenlander sowieso gaan studeren als tie op de middelbareschool leert voor monteur of bouwvakker.
En het is zeker zo, ik heb er geen directe bewijzen voor, dat het merendeel van de buitenlanders op het vmbo zit. En daar kan de regering weinig aan doen denk ik maar het zijn de ouders. Er is bv een gast bij ons op school, komt uit bosnie, die slaat gewoon mensen die die niet kent op hun bek, valt elk wijf lastig etc etc, is 16 en zit in vmbo 2.
En denk je dat zn pa er ook maar een reet om geeft? Nee.
Moet ik eens gaan doen, dan mag ik het hele jaar wel binnen zitten. Dus dat de allechtonen in ons land geen fatsoenlijke opleiding krijgen ligt gewoon aan de opvoedig dus cultuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weer ff ontopic bijsturen:

We hebben het hier over algemene verbanden tussen variabelen, en hoe je je daarin kunt vergissen.

Dit wordt geillustreerd met een voorbeeld over buitenlanders.

Ik wil graag argumenten zien WAAROM wat ik zeg niet klopt, toch niet relevant is, dat er andere mechanismen spelen ed.
Op zaterdag 09 maart 2002 01:45 schreef olav het volgende:
In deze post wil ik laten zien dmv een tabel wat uitsplitsen naar een derde variabele betekent, en hoe dat schijnverbanden kan verhelderen. Let op: deze data is fictief, en dient slechts ter voorbeeld. Ik heb echter wel bepaalde getalsverhoudingen zo gekozen dat ze naar mijn idee realistisch zijn. Let dus op de conclusies die jij uit de tabel trekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~robdewit/table.jpg

Wat zien we?

Er zijn 900 allochtonen van de totaal 2400 mensen. Dus: 37.5% van alle mensen is allochtoon.

Van alle 2400 mensen is 760 crimineel. Dat is 31.7%

Er zijn 410 criminele allochtonen tegenover 350 criminele nederlanders. We kunnen nu flauw zeggen: er zijn meer criminele allochtonen dan nederlanders, maar dat moeten we natuurlijk wel in verhouding zien.

Dus we gaan percenteren:

Van alle allochtonen is 45,6% crimineel, in vergelijking met 23,3% van de nederlanders.

Deze tabel laat zien dat onder allochtonen het percentage criminelen hoger is dan onder nederlanders.

Dit is ook wat Pim onfortuinlijk zegt.

Je kunt er op blijven hameren. Dit zijn de feiten meneer. Hier moeten we wat aan doen.

Kijk zelf: onder allochtonen IS het percentage criminelen toch hoger is dan onder nederlanders. Allochtonen zijn dus gewoon crimineler.

De enige oplossing is de gasten KEIHARD aanpakken.

Ok. niet dus. Nu weten we van elke persoon ook zijn SES. We kunnen dus nu een kruistabel maken van herkomst naar criminaliteit voor PER level van SES. Dit is de tweede tabel.

Laten we kijken naar de onderste tabel:

1300 mensen hebben een lage SES. (800+500)
1100 mensen hebben een hoge SES. (100+1000)

We hebben nog steeds 2400 mensen, waarvan 760 (31,7%) crimineel is en de rest niet.

Het algemene criminaliteits percentage is 31.7%. Als je het bekijkt voor de gescheiden SES zien we dus dat mensen in een lage SES veel meer criminaliteit plegen (50%)(=( 400+250)/1300) tegenover een hoge SES (10%)(=(10+100)/1100).

Echter, als we nu kijken binnen de lage SES naar de percentages criminele buitenlanders in verhouding met het percentage criminele nederlanders, dan zien we dat het 50% is voor de allochtonen zowel als voor de nederlanders.

Dus, waar het in de eerste tabel LEEK of buitenlanders crimineler waren, zien we hier dat buitenlander EVEN crimineel zijn als nederlanders. Van alle twee de groepen is de helft crimineel

Het zelfde geldt voor een hoge SES:

Als we kijken binnen de hoge SES naar de percentages criminele buitenlanders in verhouding met het percentage criminele nederlanders, dan zien we dat het 10% is voor de allochtonen zowel als voor de nederlanders.

Dus, waar het in de eerste tabel LEEK of buitenlanders crimineler waren, zien we hier dat buitenlander EVEN crimineel zijn als nederlanders. Van alle twee de groepen is 10% crimineel.

[Overview]

We nemen een verband waar: allochtonen zijn crimineler.

We vragen ons af, is dit nu het ECHTE verband?

Daarvoor kijk je naar andere variabelen die ongelijk zijn verdeeld voor de twee variabelen. (bedenk zelf ook een voorbeeld) Ik zeg:SES is daar een voorbeeld van.

Om een echte vergelijking mogelijk te tussen criminaliteit en herkomst moet je deze eigenlijk vergelijken op gelijke levels van SES.

De we spliten uit, en we zien opeens dat BINNEN gelijke levels van SES, nederlanders even crimineel zijn als allochtonen.

:? :?

[/Overview]

Dan moeten we dus concluderen dat:

Er is meer criminaliteit in een lage SES dan in de hoge SES. Het ligt helemaal niet echt in herkomst.

Dat het lijkt alsof herkomst er mee te maken heeft, komt doordat er meer allochtonen in een lage SES zitten.

Als we de criminaliteit willen terugdringen kunnen we beter SES aanpakken. Kijk naar de cijfers:

45.6% vs 23.3% voor herkomst, en
50% vs 10% voor SES.

Of: we zagen dat er absoluut gezien meer allochtonen criminelen (410) waren dan nederlandse (350).

Kijk nou een naar SES:

we zien dat er absoluut gezien meer lage SES criminelen (650)zijn dan hoge SES criminelen (110).

SES geeft een veel sterkere uitspliting. Criminaliteit is ongelijker verdeeld tussen SES levels dan tussen herkomst levels.

Als we iets aan de SES levels veranderen, dan kunnen we veel grotere veranderingen teweegbrengen dan door herkomst aan te pakken.

Politiek gezien vergt zo'n oplossing grote moeite. Een welvarend/rijk land heeft minder mensen in een lage SES dan een armer land.

Naarmate mensen het slechter krijgen, gaan ze harder opzoek naar een zondebok. Joden, negers, homo's, indianen, communisten, zigeuners zijn daar allemaal de dupe van.

We staan dus voor de uitdaging de welvaart te doen toenemen.
We moeten werken aan een samenleving waar we het met zijn allen goed hebben, en we moeten proberen iedereen te stimuleren dat na te leven. Een samenleving waar geen plaats is voor strijd tussen groepen zoals gedefinieerd in de onlangs ter discussie gestelde 1e grondwet.

Waarom zondebokken zoeken.Waarom weer een strijd, waar in navolging van de Joden, negers, homo's, indianen, communisten, zigeuners, een andere ONZINNIGE groepsindeling wordt geschapen, waarna de welvaart weer inefficient beinvloed wordt, in plaats van die broodnodige positieve stimulans.

Punt van zorg kan zijn: het aantal allochtonen met een lage SES. De instroom van asielzoekers brengt noodzakelijkerwijs integratieproblemen met zich mee. Er zal moeten worden gestreefd deze op te lossen door medewerking van zowel de nedelanders als de allochtonen. Zolang deze als achterlijke van de samenleving behandeld worden, zullen ze niemand ten dienste staan (zou jij?). Zij dienen hun plaats in Nederland in te nemen, in de politiek als in het samenleving.

Oplossingen als turkse vaders die 'wacht' lopen in hun buurt, juich ik van harte toe. Ik denk dat een innige samenwerking tussen culturen de snelste en meest welvarende manier is om integratie te bevorderen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Misschien lichtelijk offtopic, maar je zult relatief weinig homo's aantreffen onder criminelen.

Juist heteroseksualiteit zet aan tot wangedrag. Haantjesgedrag. Wijven imponeren. Zie het in de kroeg , voor de kroeg (met Golfjes scheuren), zie het bij herten (geweigevechten) in het dierenrijk. Overal hetzelfde. Testosteron maakt agressief ;)

Ik ken een hoop homo's en die zijn allemaal even relaxed , dus ik durf te beweren dat het percentage homo's onder mensen met een criminele achtergrond te verwaarlozen valt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:57 schreef Captain Pervert het volgende:
Misschien lichtelijk offtopic, maar je zult relatief weinig homo's aantreffen onder criminelen.

Juist heteroseksualiteit zet aan tot wangedrag. Haantjesgedrag. Wijven imponeren. Zie het in de kroeg , voor de kroeg (met Golfjes scheuren), zie het bij herten (geweigevechten) in het dierenrijk. Overal hetzelfde. Testosteron maakt agressief ;)

Ik ken een hoop homo's en die zijn allemaal even relaxed , dus ik durf te beweren dat het percentage homo's onder mensen met een criminele achtergrond te verwaarlozen valt.
Als ik jou was zou ik het topic nog eens doorlezen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 19:57 schreef Captain Pervert het volgende:

Zal je dit effect nog blijven zien als je controleert voor SES? >:)

Bovendien: je waarneming is altijd gekleurd hoe je zelf bent. Als jij veel relaxte homo's kent, is de kans ook groter dat jij ook een relaxte homo bent.

Jij pleegt geen crimineel gedrag, en zo is de kans ook groter dat je vrienden dat niet doen.

Je schat dus eigenlijk het percentage criminele homo's te laag in doordat je eigen waarneming is vertekend door je eigen situatie.

Stel dat je daar OOK nog eens voor gaat controleren, zijn homo's dan nog steeds minder crimineel?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 10 maart 2002 12:14 schreef olav het volgende:
Een klein [auw :? :) ] schopje om de Onfortuinlijke Pim aanhangers aan te moedigen mijn bovenstaande post te lezen over uitsplitsing, en nogmaals hun standpunt te verkondigen. :)
Oke ik hap wel. Heb niet veel tijd om alles exact te lezen en al helemaal niet wederom relevante links naar WRR, SCP etc aan te slepen.
Ik heb echter wel bepaalde getalsverhoudingen zo gekozen dat ze naar mijn idee realistisch zijn. Let dus op de conclusies die jij uit de tabel trekt.
verhoudingen kloppen niet. Totale uitkomsten derhalve incorrect en onbruikbaar.
Op donderdag 28 februari 2002 21:55 schreef olav het volgende:
Buitenlanders zijn geen crimininelen. berg statistiek
Helaas fatsoenlijke rapporten ala WRR corrigeren voor al deze gegevens.
Edit:
Ik had die cijfers al eerder erbij gehaald: [topic=408167/2/25]
Ik citeer: WODC = Wetenschappelijke afdeling min justitie:
Alles goed en wel, ontdekte het WODC, maar zelfs gecorrigeerd voor sociaal-economische en demografische factoren is de criminaliteit onder allochtonen nog anderhalf tot drie maal zo hoog als onder witten. Marokkanen en Antillianen scoren het hoogst.
cijfers blijven na SES correctie staan.
Verder wil ik dus niet horen:

dat er meer buitenlanders een lage SES hebben omdat ze lui zijn, of andere onbenulligheden.
Bell-curve. >:)
Tevens maakt de reden waarom ze crimineler zijn uit? Het feit is dat ze crimineler zijn het probleem is.Al eerder betoogde ik dat een lage SES en bepaalde groepen van van buitenlanders permanent aan elkaar verbonden zijn.

Lui? misschien wel culturele verschillen, als jij dat lui noemt..
Aanpassen is duivels moeilijk, en duurt een aantal generaties, en als je te weinig kansen hebt, leidt dat idd tot armoede en een lage SES.
Waarom doen Aziaten het dan beter dan marokkanen?
De Nederlanders boeren die naar Canada gingen na WOII namen allemaal een tas geld mee, kregen volop de gelegeheid om land te kopen, en alles opnieuw op te bouwen. En nog hokken ze nu samen, hebben hun eigen scholen en kerken.
Maar zijn ze crimineler dan de autochtonen? Want daar ging het om en wat je nu aanhaalt is niet relevant voor het begin van je betoog.

Samenvattend: Bepaalde groepen buitenlanders zijn crimineler. Zelfs na correctie voor alle factoren. Maar dat was oud nieuws. Wens je dit te ontkennen dan zie ik graag berekeningen op basis van onafhankelijke/ wetenschappelijke basis aangezien mijn links toch redelijk betrouwbaar zijn.
Zelfs beroemde pro-buitenlander wetenschappers ala Dagevos ontkennen het niet en gebruiken SES e.d. enkel voor verzachting van de cijfers.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 20:58 schreef bombadil het volgende:

[..]

Oke ik hap wel. Heb niet veel tijd om alles exact te lezen en al helemaal niet wederom relevante links naar WRR, SCP etc aan te slepen.
[..]

verhoudingen kloppen niet. Totale uitkomsten derhalve incorrect en onbruikbaar.
[..]

[..]

Helaas fatsoenlijke rapporten ala WRR corrigeren voor al deze gegevens.
Edit:
Ik had die cijfers al eerder erbij gehaald: [topic=408167/2/25]
Ik citeer: WODC = Wetenschappelijke afdeling min justitie:
[..]

cijfers blijven na SES correctie staan.
[..]

Bell-curve. >:)
Tevens maakt de reden waarom ze crimineler zijn uit? Het feit is dat ze crimineler zijn het probleem is.Al eerder betoogde ik dat een lage SES en bepaalde groepen van van buitenlanders permanent aan elkaar verbonden zijn.

Lui? misschien wel culturele verschillen, als jij dat lui noemt..
[..]

Waarom doen Aziaten het dan beter dan marokkanen?
[..]

Maar zijn ze crimineler dan de autochtonen? Want daar ging het om en wat je nu aanhaalt is niet relevant voor het begin van je betoog.

Samenvattend: Bepaalde groepen buitenlanders zijn crimineler. Zelfs na correctie voor alle factoren. Maar dat was oud nieuws. Wens je dit te ontkennen dan zie ik graag berekeningen op basis van onafhankelijke/ wetenschappelijke basis aangezien mijn links toch redelijk betrouwbaar zijn.
Zelfs beroemde pro-buitenlander wetenschappers ala Dagevos ontkennen het niet en gebruiken SES e.d. enkel voor verzachting van de cijfers.

Jullie maken het te moeilijk.

Als je rekent dat 60% van onze gevangenen allochtonen zijn, en dat op een bevolkingsverhouding van 14,5 miljoen autochtonen tegen 1,5 miljoen allochtonen.
Dan zijn er echt geen tabellen of statistieken voor nodig om te zien hoe de vork echt in de steel zit...

(Er is helaas niets bekend over het aantal homo's in onze huizen van bewaring). ;)

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41

Investig8or

What goes up, could come down

Eerst het hele topic lezen investig8or!! 8)7

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Eerst het hele topic lezen investig8or!!
En jij geen topics van 4 maanden terug omhoog schoppen :)

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
[...]

En jij geen topics van 4 maanden terug omhoog schoppen :)
Ik zag toen ik gepost had de datum staan , 8)7
zucht , ik ga hard achteruit ;)
Maar om het toch over het topic te hebben , het is een zeer interessante discussie.Feit blijft dat , wat de oorzaak ook is , het gevolg erg vervelend is voor allen in nederland.En dat moet veranderen...

Idiocracy: it is real!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 20:20

EnnaN

Toys in the attic

ik hoop dat dit er een beetje bij hoort, maar het volgende kan ook een schijnverbandje zijn waar ik me aan erger:

van argresieve games wordt je gevaarlijk (want een onderzoeker heeft ontdekt dat veel "criminele" kinderen ook veel schietspellen spelen)

ik denk dan "zou het niet zo zijn dat die schietspellen die kinderen gewoon meer aantrekken.. . dus dat het een andere reden heeft dat ze agressief zijn, en dat die spellen alleen die aantrekkingskracht hebben"

maar goed..ontopic : "i agree" :)

sig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2002 @ 20:03:

Zal je dit effect nog blijven zien als je controleert voor SES? >:)
Alle homo's die ik ken zitten er financieel warpjes bij.

Dat is ook eenvoudig te verklaren uit het feit dat ze meestal beide een baan hebben omdat ze nu eenmaal geen kinderen hebben om voor te zorgen, en daarbij ook niet de financiele lasten hebben die er aan kinderen verbonden zijn.

Criminele homo's ben ik iig nog nooit tegen gekomen...

Verwijderd

Nee, want plusminus de helft van de homo's en plusminus de helft van de hetero's is crimineel. Het zal dus geen verschil maken.

offtopic:
Ik heb net m'n driehonderdste post gemist! :'(

Verwijderd

BTW, als iedereen homo wordt zullen de enige jonge mensen in nederland allochtoon/geadopteerd zijn. Dan hou je vanzelf weinig mensen over, dus ook minder criminaliteit. Er zit dus wel wat in... >:)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik snap het ff niet :?
ik neem aan dat ze criminaliteits cijfers aan de hand van het aantal criminele delicten berekenen?

stel

er zijn 10000 delicten gepleegd (tasjesroven)
99% van die delicten zijn gepleegd door homo's
dan zijn er toch 99900 delicten gepleegd door homo's?

dat de oorzaak een lage SES is, dat kan wel zijn,
maar er STAAT toch duidelijk "99% van de criminaliteit wordt veroorzaakt door homo's"

iets anders
ik las eerder in dit topic, dat 50% van rotterdam homo is
en ervanuit gaande dat 98% van de criminaliteit door homos wordt gepleegd
het volgende;

er zijn dus 100 mensen, laten we zeggen dat 50% crimineel is
........Crimineel Niet crimineel......Totaal
Homo.......49%............1%...............50%
Hetero....1%...........49%..............50%

je ziet dus dat 98% van de homo's criminele delicten gepleegd heeft, en 2 procent van de hetero's, en dat maakt 100%

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Jeetje, oud topic.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic is absoluut zinloos omhoog geschopt, en als je hier een nieuwe discussie over wil starten mag dat, maar dan in een nieuw topic (die voldoet aan de W&L policy).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.