ja dat is vreemd idd
Ik heb vandaag mijn Club-3D Radeon 7500 binnen gekregen maar als ik powerstrip draai geeft ie aan :
Engine Clock : 229.50MHz
Memory CLock : 182.25MHz
klopt dit ?
zo ja : wat is het maximale dat je zonder koeling eruit kan halen ? (qua MHz-en)
Engine Clock : 229.50MHz
Memory CLock : 182.25MHz
klopt dit ?
zo ja : wat is het maximale dat je zonder koeling eruit kan halen ? (qua MHz-en)
hoeveel heb je ercoor betaald?
dit is een radeon7500VE, oftewel een light uitvoering..
zijn er heel wat van opgedoken tijdens de HCC dagen.
de gewone 7500 loopt 270/230(OEM) of 290/230MHz(Retail)

zijn er heel wat van opgedoken tijdens de HCC dagen.
de gewone 7500 loopt 270/230(OEM) of 290/230MHz(Retail)
www.triathlete.nl
Ja, VEELS te veel zeg.Op woensdag 06 maart 2002 19:57 schreef Toulinash het volgende:
Euro : 155,-
is dat teveel ?
De 270/230 versie ligt volgens mij voor 132 euro (ofzoiets) in de winkel.
Verwijderd
Ik wil nu de 6043 driver installeren voor onder win2k.
Heeft iemand tips hoe ik mijn registry de ati producten moet herkennen en verwijderen?
-edit-
Ik heb net regcleaner gedownload en er staat maar een ati tool in mijn registry, genaamd "ATIPTA". Kan dit kloppen?
Heeft iemand tips hoe ik mijn registry de ati producten moet herkennen en verwijderen?
-edit-
Ik heb net regcleaner gedownload en er staat maar een ati tool in mijn registry, genaamd "ATIPTA". Kan dit kloppen?
Verwijderd
Ik heb het al 
1. Uninstall the old driver
2. Reboot
3. Start RegCleaner, check Ati Technologies - Cbt, Cds, Desktop, (leave intact - if exist - MMC, Sushi Engine, HydraVision, Multimedia), click on 'Remove Selected'
4. Reboot
5. Cancel stupid MS HW Wizard and install 6043
6. Reboot
7. Enjoy!
2. Reboot
3. Start RegCleaner, check Ati Technologies - Cbt, Cds, Desktop, (leave intact - if exist - MMC, Sushi Engine, HydraVision, Multimedia), click on 'Remove Selected'
4. Reboot
6. Reboot
7. Enjoy!
Ik had volgens mij op jouw post gereageerd, jij had toch die doos met die dude met zonnebril? Die zijn van SunRich, die zijn niet van ATi, maar het zijn 3rd party retails, LE's waren vroeger alleen de in een zakje kaarten van ATi, echter tegenwoordig word die term gebruikt voor alle kaarten die op 250/250 lopen.Op woensdag 06 maart 2002 19:30 schreef DJkim het volgende:
Hoi, ik had een tijdje geleden gepost over ATI RADEON 8500 LE verpakking.
Ik vond het vreemd dat er Powered by ATI logo op stond, maar vandaag las ik ergen op een site, juist ATI RADEON 8500 LE versie's verpakking die Powered by ATI logo erop staat.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Hoe komt het dat bij mij onder win2k de 6013 driver nog steeds het hoogste score haalt onder 3dmark2001?
Ik heb dus net de 6043 drivers geinstalleerd en ben dus 200 punten achteruit gegaan terwijl bij (bijna) iedereen het omgekeerde is.
Helemaal juist! Ik heb deze toch nog maar besteld.Op woensdag 06 maart 2002 18:32 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
idd niet duur.. deze was dus 275/275 2x ramdac dus DVI & vga.... En 3.6 ns geheugen?
ook geen slecht kaartje dan...
A pc is like a work of art; it's never finished
Kan net zijn dat dat zo is bij jouw systeem. Je ziet het overal; je uiteindelijke score is van zoveel factoren afhankelijk... 3DMark is natuurlijk een synthetische benchmark, veel praktischer blijven real-life benches.Op woensdag 06 maart 2002 22:15 schreef MeKnowHow het volgende:
Hoe komt het dat bij mij onder win2k de 6013 driver nog steeds het hoogste score haalt onder 3dmark2001?Ik heb dus net de 6043 drivers geinstalleerd en ben dus 200 punten achteruit gegaan terwijl bij (bijna) iedereen het omgekeerde is.
Lekker oud, maar ja ze zijn er nog wel. Als er geen developerdrivers meer zouden zijn kunnen gamedevelopers hun games niet voor ati kaarten optimaliseren en dat heeft veel meer gevolgen de een aantal driverleaksOp vrijdag 01 maart 2002 16:33 schreef ThunderBert het volgende:
Voor diegene die toegang willen ATI developer drivers, lees dit eens: http://63.231.44.178/board/showthread.php?s=699fccb3246c917e55c09f9d417f5abf&threadid=33600854
Ik heb er wat problemen mee gehad. Win2k kon bestanden niet vinden die er wel warenOp woensdag 06 maart 2002 20:01 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik wil nu de 6043 driver installeren voor onder win2k.
-edit-
Deze oplossing werkte voor mij: Ik heb de driver gedeinstalleerd. Vervolgens heb ik het automatisch herkennen van de display driver gecancelled. Daarna heb ik regedit opgestart en alles gewist wat in user_local_machine - software - ATI Technologies staat.
Maak wel ff een backup; let er even op dat als je de hydrasettings wil behouden niet alles weggooit.. Als laatste heb ik setup.exe uitgevoerd... En hij ging deze keer wel verder met installeren.
HOE verkloot ik mijn radeon zo snel mogelijk!
Gebruik je verstand niet en ga kleuren.
Ik heb nu maar een geforceti 500 gekocht, maar ik mis mijn radeon best wel.
Nu heb ik het volgende gedaan.
Ik verveelde me, en dacht laat ik eens aan mijn radeon gaan prutsen. En aangezien ik te lui was om naar de praxis te gaan. Dat is toch zeker 1 kilometer hier vandaan.
Heb ik dus geen voltmeter gebruikt.
Ja ik weet het nooit doen helaas lap ik zulke dingen altijd aan mijn laars.
Dus ik vrolijk kleuren met mijn mooie potlootjes.
En daarna druk ik vrolijk mijn radeon erin.
Ik laat de kast openstaan en de compj gaat weer aan.
Hmmm er gebeurd niks laat ik eens aan het geheugen voelen.
BAM blaar.
Dus dat ging goed. Oh yeah
Nou computer weer uit en lekker aan het schoonmaken geslaan.
Lekker gummen die handel , daarna alles er weer in en alleen maar pixels. LOL LOL LOL
Gelukkig hou ik wel van vernieuwing ,en een geforce 3 ti500 had ik nog niet gehad.
(die dingen kosten tegewoordig toch niks meer)
Ik heb nu maar een geforceti 500 gekocht, maar ik mis mijn radeon best wel.
Nu heb ik het volgende gedaan.
Ik verveelde me, en dacht laat ik eens aan mijn radeon gaan prutsen. En aangezien ik te lui was om naar de praxis te gaan. Dat is toch zeker 1 kilometer hier vandaan.
Heb ik dus geen voltmeter gebruikt.
Ja ik weet het nooit doen helaas lap ik zulke dingen altijd aan mijn laars.
Dus ik vrolijk kleuren met mijn mooie potlootjes.
En daarna druk ik vrolijk mijn radeon erin.
Ik laat de kast openstaan en de compj gaat weer aan.
Hmmm er gebeurd niks laat ik eens aan het geheugen voelen.
BAM blaar.
Nou computer weer uit en lekker aan het schoonmaken geslaan.
Lekker gummen die handel , daarna alles er weer in en alleen maar pixels. LOL LOL LOL
Gelukkig hou ik wel van vernieuwing ,en een geforce 3 ti500 had ik nog niet gehad.
(die dingen kosten tegewoordig toch niks meer)
Moet ik uit je verhaal begrijpen dat het niet slim is om zomaar aan/in je radeon te gaan potloden? Dat is wel voor de hand liggend als je een beetje logisch nadenkt, zou ik zeggen? Je hoeft maar één streepje teveel te zetten en je hebt de boel verkl**t. Dat blijkt nog maar eens uit jouw verhaal. Dus: áls je al de stoute schoenen aantrekt, ben héél voorzichtig en zorg dat je niet teveel voltjes aan je core/mem geeft. En... gebruik een voltmeter! Vraag het maar aan MartNL. Zoiets? Wel erg vern**kt voor je, dat moet ik wel zeggen.Op donderdag 07 maart 2002 00:27 schreef MartNL het volgende:
HOE verkloot ik mijn radeon zo snel mogelijk!
Ik heb net een Radeon 8500 LE geflasht naar Retail versie.
Powerstrip en Rage3D zegt dat mijn mem/core op 275/275 loopt en DAC op 350.
Maar volgens mij moet ik nog dus VOLTMOD gaan uitvoeren...
maar door deze flash heeft deze kaart echt 25/25 meer gekregen?
- Als iemand nog die proggie wilt hebben, dan mail ik even.
- Als iemand nog die proggie wilt hebben, dan mail ik even.
Lucky Goldstar
De Powerstripsnelheden zouden normaal gesproken moeten kloppen. Ff checken of ie écht stabiel is met Artifact tester en 3dmark (en dus echt wel minstens 24 uur testen, dan weet je pas of ie stabiel is).Op donderdag 07 maart 2002 01:05 schreef DJkim het volgende:
Ik heb net een Radeon 8500 LE geflasht naar Retail versie.
Die voltmod heb je vaak pas nodig als je nog meer wil opklokken. Je moet dan in het algemeen wel voor meer koeling zorgen, dat is wel zo veilig.
Trouwens ik dacht dat DAC bij RADEON altijd op 400 liep...
dus 350 is wel beetje weinig...
Lucky Goldstar
Dacht ik ook. Zal wel verkeerd zijn, waarom weet ik niet precies eigenlijk.Op donderdag 07 maart 2002 01:14 schreef DJkim het volgende:
Trouwens ik dacht dat DAC bij RADEON altijd op 400 liep...
Shit er staat echt 350........
Lucky Goldstar
Hahaha, ja zo kan het best uitzien! Is gescand van een cd-hoes van Front 242 (voor alwie dat kent) uit 1984/85. Nu weer ontopic?Op donderdag 07 maart 2002 01:24 schreef DJkim het volgende:
Hey Lezzz
die foto van jou,,,, dacht ik dat het heel erg bekend over kwam... is dat niet soms die ene onthoofde gevangene in brazilie?
gewoon vraag!
de ramdac snelheid wordt verkeerd uitgelezen, maar die is variabel, zou je een vette monitor hebben dan kan je reso's bereiken die met 350 niet mogelijk zijn dus hij is ECHT 400
Breek je nek voorzichtig
Ja, ik dacht dat dat toch wel bij alle 8500's was!Op donderdag 07 maart 2002 01:57 schreef The_PyroPath het volgende:
de ramdac snelheid wordt verkeerd uitgelezen, maar die is variabel, zou je een vette monitor hebben dan kan je reso's bereiken die met 350 niet mogelijk zijn dus hij is ECHT 400
Is er nog een proggie waar ik het kan checken zelf..?
PowerStrip en andere proggies die ik ken, geven dat niet weer......
PowerStrip en andere proggies die ik ken, geven dat niet weer......
Lucky Goldstar
Ik heb net de nieuwe beta drivers gedownload voor XP...
nu werd er bij verteld dat ik moest zorgen dat de vorige drivers compleet uninstalled waren en dat alle registry verwijzingen ook weg zijn... dat eerste is niet zo moeilijk maar dat reigistry lukt me niet
Heeft iemand hier misschien een progje voor? ik heb al gezocht en gekeken bij rage3d maar kon daar nix vinden
nu werd er bij verteld dat ik moest zorgen dat de vorige drivers compleet uninstalled waren en dat alle registry verwijzingen ook weg zijn... dat eerste is niet zo moeilijk maar dat reigistry lukt me niet
Heeft iemand hier misschien een progje voor? ik heb al gezocht en gekeken bij rage3d maar kon daar nix vinden
Joepie!
ik ben van 27 naar 33 fps gegaan in Vulpine GLMark met de nieuwe 6043 drivers. Nu maar hopen dat ATI deze snel met WHQL certificaat beschikbaar heeft.
* Het AGP oppervlaktepatronen (AGP textures) probleem in DXDIAG is opgelost.
* Het refresh-rate probleem met non-DCC monitors is helaas nog wel aanwezig.
* 3DMark 99 max doet het weer!
* De Rage Dawning demo doet het weer!
* Het AGP oppervlaktepatronen (AGP textures) probleem in DXDIAG is opgelost.
* Het refresh-rate probleem met non-DCC monitors is helaas nog wel aanwezig.
* 3DMark 99 max doet het weer!
* De Rage Dawning demo doet het weer!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
als je iets langer had gekeken dan je neus lang is dan had je dit eerder al zien voorbijkomen:Op donderdag 07 maart 2002 08:15 schreef W4rlock het volgende:
Ik heb net de nieuwe beta drivers gedownload voor XP...
Download regcleaner van http://www.jv16.org
Dan:
2. Reboot
4. Reboot
6. Reboot
7. Enjoy!
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Huidige games:Op dinsdag 05 maart 2002 20:24 schreef HeerVanHasselt het volgende:
[..]
Trueform is mooi ja? In welke spellen kun jij het dan allemaal gebruiken?
- RTCW
- Half Life (TF/CS)
- Serious Sam 2
- C&C Renegade
- Myth 3
- Soul Reaver 2
- Quake 1 en 2 (met NitroGL's patches)
- UT (zie Quake 1 en 2)
Nieuwe games:
- New World Order
- Never Winter Nights
- Unreal (Tournament) 2
En de lijst wordt alleen maar langer.
PS het is trouwens TRUFORM en niet TruEforum. In RCTW wordt het (heel vervelend) Trueform genoemd.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Nou ja .. Alleen maar problemen op mijn pc nadat ik de 6043 driver heb geinstalleerd 
Ik krijg mij M0Haa echt super slecht beeld. Als ik op frequentie info druk (iiyama monitor) krijg ik te zien dat horizontaal 29,5khz en vertical 95hz is!!
Terwijl het onder windows fh=106khz en fv=85hz hz bij 1600 x 1200 uxga
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik mijn oude MOHaa beeld terugkrijgen?
Ik krijg mij M0Haa echt super slecht beeld. Als ik op frequentie info druk (iiyama monitor) krijg ik te zien dat horizontaal 29,5khz en vertical 95hz is!!
Terwijl het onder windows fh=106khz en fv=85hz hz bij 1600 x 1200 uxga
Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik mijn oude MOHaa beeld terugkrijgen?
Heb je hem toevalig op tv resolutie staan??
Verwijderd
Ik zou niet eens weten hoe!Op donderdag 07 maart 2002 09:55 schreef hetnet het volgende:
Heb je hem toevalig op tv resolutie staan??
Kun je uitleggen hoe ik dat weer verander?
Want nu zegt het 640 x 400 XGA 31,5kHz en dat kan zeker niet kloppen. Ik wil gewoon 1024 x 768 32 bits en als het kan op 85 Hz spelen
*edit*
Bij instellingen staat er bij tabblad OPENGL
prestatie aangevinkt (met alle gevolgen van dien).
Verwijderd
ik denk ook dat ik die powercolor ga halen, is slecht 30 euro duurder dan de LE van Hercules.. alleen heb ik in Powercolor niet zo heel veel vertrouwen...Op woensdag 06 maart 2002 23:15 schreef Lezzz het volgende:
[..]
Helemaal juist! Ik heb deze toch nog maar besteld.
Zo gaat het goed. Powercolor niet vertrouwen, maar er toch stug voor gaan. Als nederlander toch proberen voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, hehe
Nou, ik heb toch echt minder vertrouwen gekregen in Hercules nu ze die smerige dual-mon rip-off uitgehaald hebben. Kijk wel uit, die Powercolor LE kan op 250/240 lopen (er zijn twee versies). Niet dat het zóveel uitmaakt, maar toch...Op donderdag 07 maart 2002 10:06 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
ik denk ook dat ik die powercolor ga halen, is slecht 30 euro duurder dan de LE van Hercules.. alleen heb ik in Powercolor niet zo heel veel vertrouwen...
Verwijderd
Even terugkomen op mijn probleem: Alle beeld settings zijn goed bij spelletjes die ik speel behalve de horizontale frequentie van mijn monitor. Die is bijzonder laag. (tussen de 20 en 30 kHz terwijl op mijn desktop dit terug springt naar 106). Ik kom er niet meer uit. Iemand suggesties?
Verwijderd
:-)Op donderdag 07 maart 2002 11:17 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik kom er niet meer uit. Iemand suggesties?
Hahahaha en wat was u nick name ??
Prachtig !!
Maar inderdaad goed stoeien met uninstall.
Daarna de reg keys weg... Welke ??
Nou kijk ff in de help file van Refrshfix098b.zip
Deze staat ergens op www.radeon2.ru. Jawel kan je wel lezen !!
En daarna een install middels de inf file, niet setup.
Why not setup ?? Tja die vertrouw ik meestal niet zo goed.
Verder kan ik dat niet beargumenteren.
Verder doet XP soms wel vreemd met de refreshrates in 2d
Vooral in de 025 driver.
Verwijderd
Ik kan Refreshfix098b nergens meer vinden. Alleen 96b. Heb je dat voor mij?Op donderdag 07 maart 2002 11:48 schreef Klaas_Baas het volgende:
Maar inderdaad goed stoeien met uninstall.
Daarna de reg keys weg... Welke ??
Nou kijk ff in de help file van Refrshfix098b.zip
\
-edit-
Nevermind! Found it
hoe zet je truform aan in C&C renegade?Op donderdag 07 maart 2002 09:16 schreef CJ het volgende:
[..]
Huidige games:
- RTCW
- Half Life (TF/CS)
- Serious Sam 2
- C&C Renegade
- Myth 3
- Soul Reaver 2
- Quake 1 en 2 (met NitroGL's patches)
- UT (zie Quake 1 en 2)
Nieuwe games:
- New World Order
- Never Winter Nights
- Unreal (Tournament) 2
En de lijst wordt alleen maar langer.En hopelijk gebruiken ze goede exclusions van bijvoorbeeld wapens, want een gun die er meer uit ziet als een dildo dan als een wapen is best lachwekkend.
PS het is trouwens TRUFORM en niet TruEforum. In RCTW wordt het (heel vervelend) Trueform genoemd.
Yoh weet iemand nog een proggie waar ik mijn DAC van videokaart checken?
Nadat flashen van LE naar Retail geeft het maar 350MHZ....
ipv 400
Nadat flashen van LE naar Retail geeft het maar 350MHZ....
ipv 400
Lucky Goldstar
Uhm... heb je wel eens in de Configuration screen gekeken bij Options?Op donderdag 07 maart 2002 12:00 schreef star-saber het volgende:
[..]
hoe zet je truform aan in C&C renegade?
Klik hier op Performance, dan op Expert Mode... en zie daar:
"Curved Surfaces (If Hardware Supported)".
En laat de Radeon8500 nou net Truform hebben, wat dus hardwarematig is.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het verschil soms een beetje onduidelijk vindt en dat ik het in bv Serious Sam toch wat mooier vind. Maar goed, misschien komt er nog wel een nieuwere patch uit net als bij SS2.
Edit: ik geloof dat je deze optie alleen aan kan vinken als je een Radeon8500 hebt. Heb van mensen die een GF2/3 hebben dat deze optie grijs is, zodat ze 'm niet kunnen selecteren.
Edit 2:
Hier zie je twee plaatjes met en zonder Truform in C&C:
1 Zonder TruFrom
1 Met TruFrom
2 Zonder TruFrom
2 Met TruFrom
Zoals je ziet heeft het toch wel degelijk effect op de players.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Koop een zeer brute monitor en zet hem zeer hoog kwa resolutie en refreshrate, dan ga je in Powerstrip kijken naar de actuele frequentie (Ik zei al de frequentie is variabel en afhankelijk van resolutie en refreshrate) dan zal je een getal boven de 350 waarnemen, maar alle programma's lezen het verkeerd uit, volgens de ATi mensen op het Rage3d forum wordt het veroorzaakt doordat er in de drivers 350 staat ivm compatibiliteit ofzo, aar hei is echt 400 MHz
Breek je nek voorzichtig
Ik wil niet zeuren maar volgens mij moest meneer Tim sweeney niets van `Truform hebben dus ik neem niet aan dat het in Unreal komt te zitten en van New World order weet ik het ook niet nog nix van gehoord, daar komt wel support in voor smartshaders, misschien dat je het daarmee door de war haald???
Breek je nek voorzichtig
Nee, niet echt in de war.. Ik heb dit allemaal van het Rage3D forum waar jij ook wel eens komt.Op donderdag 07 maart 2002 14:06 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik wil niet zeuren maar volgens mij moest meneer Tim sweeney niets van `Truform hebben dus ik neem niet aan dat het in Unreal komt te zitten en van New World order weet ik het ook niet nog nix van gehoord, daar komt wel support in voor smartshaders, misschien dat je het daarmee door de war haald???
Daar werd duidelijk gesproken over het feit dat New World Order Truform zou gaan ondersteunen:
NWO will have Truform and Vertex/Pixel Shader Support
New Unreal 2 Screenies posted at Maxreboot
Bij die laatste heb ik effe gezocht op Truform en Cleavage, omdat ik me nog kon herinneren dat ze het hadden over de decoleté van een van de personages, dat die er zo rond uit zag: "Truform: You Haven't Seen Tru Cleavage Without It". Maar er wordt inderdaad niet uitdrukkelijk gezegd dat het er ook daadwerkelijk in zit.
Maar aangezien het vrij gemakkelijk is om Truform te implementeren en aangezien ook nieuwere games het standaard ondersteunen als RTCW, C&C: Renegade en Serious Sam 2, denk ik dat er een vrij grote kans in zit dat Unreal (Tournament) 2 het ook zal ondersteunen.
Een ontwikkelaar zegt wel vaker dat iets niet ondersteunt gaat worden, zoals bijvoorbeeld een John Carmack die eigenlijk een nVidia aanhanger is, maar nu ook samenwerkt met Ati om er voor te zorgen dat de games ook op de Radeon8500 er goed uit komen te zien. Misschien is het wishfull thinking, maar je weet maar nooit.
De huidige implementatie van trueform is alles behalve indrukwekkend,
neem RTCW: ik zie geen verschil
Soulreaver2: ik zie geen verschil
Renegade: ik zie geen verschil
UT: ik zou het maar niet gebruiken, artefacts, maar even staat wel leuk.
SS: vergrootglas is nodig om het te zien, behalve in sommige model.
HL, misschien nog wel het beste voorbeeld.
Door veel polygonen te gebruiken is trueform minder hard nodig, maar misschien is het een goede vervanger en voor ATI kaarten een snellere manier dan de convencionele.
Maar tot nou stelt trueform geen reet voor en is in mijn ogen geen volwaardige oeverweging waard, de aniso performance heeft veel meer inpact, maar staat al jaren in de schaduw van FSAA en Trueform, heel vreemd...
Door veel polygonen te gebruiken is trueform minder hard nodig, maar misschien is het een goede vervanger en voor ATI kaarten een snellere manier dan de convencionele.
Maar tot nou stelt trueform geen reet voor en is in mijn ogen geen volwaardige oeverweging waard, de aniso performance heeft veel meer inpact, maar staat al jaren in de schaduw van FSAA en Trueform, heel vreemd...
Niet op voorraad.
Ik vind TruForm (niet TruEforumOp donderdag 07 maart 2002 15:05 schreef edward2 het volgende:
De huidige implementatie van trueform is alles behalve indrukwekkend,
Gelukkig leert men nu dat soort dingen buiten te sluiten van Truform. In games zoals FPS-en heb ik niet eens tijd om op te letten of Truform aan staat of niet. Dan ben ik meer bezig om kogels te ontwijken. En tja, de Radeon8500 ondersteunt het nu eenmaal hardwarematig, dus waarom zou je er geen gebruik van maken? Dan heeft Ati eindelijk eens iets uitgevonden en dan mag je blij zijn dat game-developers het ook oppikken, want zoals we weten zijn veel features van bijvoorbeeld de Radeon 1 gewoon onbenut gebleven.
Verwijderd
Een nog bruter monitor als wat ik nu heb??Op donderdag 07 maart 2002 13:59 schreef The_PyroPath het volgende:
Koop een zeer brute monitor
Waar kan ik die vinden dan?
Ik ook, maar het zelfde bereik met meer polygonen mbv dx.8. models, zie de Dino's van X-Isle van Crytek.Op donderdag 07 maart 2002 15:15 schreef CJ het volgende:
[..]
Ik vind TruForm (niet TruEforum) toch wel degelijk een meerwaarde hebben. Maar ja, ik houd er niet van om naar blokkerige personen te kijken. Maar goed, ik houd er ook niet van om naar dildo-vormige railguns te kijken.
Maar misschien is de methode vanm ATI idd sneller.
Het zou mooi zijn als het op de andere texturen, bv. hekken lantaarns of railingen ect. of andere niet karakter modellen zou worden toegepast.Gelukkig leert men nu dat soort dingen buiten te sluiten van Truform. In games zoals FPS-en heb ik niet eens tijd om op te letten of Truform aan staat of niet. Dan ben ik meer bezig om kogels te ontwijken. En tja, de Radeon8500 ondersteunt het nu eenmaal hardwarematig, dus waarom zou je er geen gebruik van maken? Dan heeft Ati eindelijk eens iets uitgevonden en dan mag je blij zijn dat game-developers het ook oppikken, want zoals we weten zijn veel features van bijvoorbeeld de Radeon 1 gewoon onbenut gebleven.
Niet op voorraad.
Das lekker kan niet eens agpx4 uit proberen......... 
http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=5&Search=4x+agp
Question:
I cannot get 4x AGP working with my ATI video card.
Answer:
Some older VIA chipsets do not have 4x AGP support. Because of this, ATI has disabled 4x AGP support in their drivers when it detects any VIA chipset, whether that chipset supports 4x AGP or not. For further support on this issue, please contact ATI.
En met powerstrip kun je het wel aanzetten, maar loopt daarna vast.

http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=5&Search=4x+agp
Question:
I cannot get 4x AGP working with my ATI video card.
Answer:
Some older VIA chipsets do not have 4x AGP support. Because of this, ATI has disabled 4x AGP support in their drivers when it detects any VIA chipset, whether that chipset supports 4x AGP or not. For further support on this issue, please contact ATI.
En met powerstrip kun je het wel aanzetten, maar loopt daarna vast.
Uhm het voordeel van truform is dat het meer polygonen weergeeft zonder dat er extra geheugen bandbreedte nodig is. Wanneer meer polygonen in een model worden gestopt, zullen er meer punten door het geheugen moeten. En dat is dus net niet wat je wil.Op donderdag 07 maart 2002 15:46 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ik ook, maar het zelfde bereik met meer polygonen mbv dx.8. models, zie de Dino's van X-Isle van Crytek.
Maar misschien is de methode vanm ATI idd sneller.
[..]
Het zou mooi zijn als het op de andere texturen, bv. hekken lantaarns of railingen ect. of andere niet karakter modellen zou worden toegepast.
Tevens werkt truform niet op textures maar op polygonen.
ik zie wel verschil hoor met RTCW en Renegade Etc
strikt genomen worden er ook geen polygonen bij gemaakt maar het ziet er uit of dat zo is en het is ook de makkelijkste manier om het uit te leggen.
Edward, als je in C&C geen verschil ziet dan moet je even naar 3rd person vieuw schakelen en het dan aan en uit zetten of van nul naar 8 dan zie je het heel goed. in SS2 is het ook goed geimplementeerd trouwens.
Ja het is jammer dat ze het niet echt goed gebruiken, maar dat is niet de schuld van ATi. De ontwikkelaars willen gewoon geen dubbel werk doen voor zo'n klein deel van het marktsegment. Was de GF4 ook met een dergelijke techniek uitgerust (npatches en niet rtpatches die er wel in zitten) dan had dat heel anders geweest.
Ze zouden het ook op wapenmodellen en dergelijke los moeten laten maar helaas
Ik merkte in C&C dat het aan en uit stond doordat er allerlij vlakken gingen knipperen, hoe zwaarder de truform hoe ergerr het geknipper, dat was bij een selecte groep drivers het geval, maar zo merkte ik het wel iig.
Die shots van Unreal (Tournement)2 waren niet op een 8500 genomen en waren ook niet met truform, dat was gewoon grappig bedoeld.
Er is trouwens een dev op rage3d genaamd lavayette oid die meent dat er features in de R200 core zitten die niet door DX8.1 ondersteunt worden maar strax wel in DX9. Dit omdat de R200 basis is van de DX9 spec. Ik vind het nog een beetje vaag verhaal en het lijkt me ook sterk maar lijkt me wel grappig als het daadwerkelijk zo is.
Edward, als je in C&C geen verschil ziet dan moet je even naar 3rd person vieuw schakelen en het dan aan en uit zetten of van nul naar 8 dan zie je het heel goed. in SS2 is het ook goed geimplementeerd trouwens.
Ja het is jammer dat ze het niet echt goed gebruiken, maar dat is niet de schuld van ATi. De ontwikkelaars willen gewoon geen dubbel werk doen voor zo'n klein deel van het marktsegment. Was de GF4 ook met een dergelijke techniek uitgerust (npatches en niet rtpatches die er wel in zitten) dan had dat heel anders geweest.
Ze zouden het ook op wapenmodellen en dergelijke los moeten laten maar helaas
Ik merkte in C&C dat het aan en uit stond doordat er allerlij vlakken gingen knipperen, hoe zwaarder de truform hoe ergerr het geknipper, dat was bij een selecte groep drivers het geval, maar zo merkte ik het wel iig.
Die shots van Unreal (Tournement)2 waren niet op een 8500 genomen en waren ook niet met truform, dat was gewoon grappig bedoeld.
Er is trouwens een dev op rage3d genaamd lavayette oid die meent dat er features in de R200 core zitten die niet door DX8.1 ondersteunt worden maar strax wel in DX9. Dit omdat de R200 basis is van de DX9 spec. Ik vind het nog een beetje vaag verhaal en het lijkt me ook sterk maar lijkt me wel grappig als het daadwerkelijk zo is.
Breek je nek voorzichtig
IN soulrever 2 moet je maar eens naar het masker kijken als het aan en uit staat, wereld van verschil
Ander vraagje, is het mogelijk om een Winamp plugin op de TV fullscreen te draaien terwijl ik op de ander muziek draai op een feestje?
Ander vraagje, is het mogelijk om een Winamp plugin op de TV fullscreen te draaien terwijl ik op de ander muziek draai op een feestje?
Breek je nek voorzichtig
Dit topic is gesloten.