In mijn laptop zit voorin een infrarood poort, voor verzenden en ontvangen van bestanden. Is het ook mogelijk deze uit te latne lezen, zodat ik met mijn afstandsbediening zo de laptop bedien?
tjah..
tjah..
Helaas, je methode werkt niet, ik heb het net het ff getest, maar helaas.RafkeP schreef op 30 juni 2004 @ 21:44:
Extremer (en Wacky)
Volgens mij als je een led met weerstand tussen de out van de VR en de DCD zet dat het dan ook al werkt. Dat bespaart je dan weer een tarnsistor
[ Voor 62% gewijzigd door Xtremer op 01-07-2004 18:59 ]
Goodgoan!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 11:37 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 23:02 ]
Wat een klere ding zeg... doet helemaal niks op onze tv's... die geschikte merken pffffffff. Kijk goed op de achterkant daar staan ze. Heb ik niet gedaan nl (Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 23:00:
Voor wie nog geen afstandsbediening heeft: in het blokker krantje staat er één!
[afbeelding]
Lijkt me wel makkelijk......of niet?
Ook niet duur!
Let op! Tot en met 25 juli!
Verwijderd
Tsjah, het zijn maar van die goedkope dingen.....Waypoint schreef op 15 juli 2004 @ 23:22:
[...]
Wat een klere ding zeg... doet helemaal niks op onze tv's... die geschikte merken pffffffff. Kijk goed op de achterkant daar staan ze. Heb ik niet gedaan nl ()
Morgen miss ff proberen op m'n IR dingetje die ik gemaakt heb
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 23:44 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door SLipEdd op 17-07-2004 15:37 . Reden: typo ]
ik werkt hier dus met slippedd aan.RafkeP schreef op 17 juli 2004 @ 20:52:
Slipedd,
Als je hem echt gemaakt hebt volgens dat schema zou hij ook op je seriële poort moeten werken.
Als hij werkt op het moederbord, dan moet het aan je instelling liggen.
Ik heb enkel maar ervaring met Girder, maar :
Kies je de goede com-poort ? ja (2)
Heb je het goede signaal (DCD) gekozen ?ja
Staat de datarate goed ?staat op 115200(standaard setting)
Probeer je met raw codes of direct signalen ? raw codes
Wat vindt girder ervan ? winlirc doet het alleen op COM poort 1. bij poort 2 zeurt ie om de port settings te checken
Kan je andere apparaten probleemloos aansluiten op je seriele poort ? de zapper van mijn tv kaart doet het goed (poort 2 dus).
Rafke
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 23:11 . Reden: Nog een poll ]
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Verwijderd
Done that!J2S schreef op 17 juli 2004 @ 23:04:
mss dat je er ook nog optie bij kunt doen van welke er niet zijn gelukt? of als dat niet meer kan een poll maken waarin je de mislukten aan kan geven?
nu kan je eigelijk alleen beter zien welke populairder is.
Toch wel.Gr0wLiThE schreef op 30 juni 2004 @ 18:47:
Neej, voor de achthonderste x, das IRDA!
owkee dat heeft geholpen. ik kan nu een raw code schermpje krijgen op com poort 2. maar daar krijg ik verder niets op te zien behalfe als ik een receiver uit de poort haal. dan krijg ik space...... dus daar heb ik verder ook nix aan.RafkeP schreef op 18 juli 2004 @ 15:33:
Slipedd, J2S
Zou het kunnen dat er een andere applicatie je 2de com-poort nog in gebruik heeft ? Bv. de zapper van je TV-kaart ?
Dat zou het 1 en ander kunnen verklaren.
Rafke
Verwijderd
En hoe doet ie ´t in een andere pc?J2S schreef op 18 juli 2004 @ 18:16:
[...]
owkee dat heeft geholpen. ik kan nu een raw code schermpje krijgen op com poort 2. maar daar krijg ik verder niets op te zien behalfe als ik een receiver uit de poort haal. dan krijg ik space...... dus daar heb ik verder ook nix aan.
In mijn PC gaf ie allemaal rare foute codes aan bij Raw Codes en bij J2S zijn systeem helemaal niks..
Verwijderd
Dan issie mss wel kapot, of niet goed gemaaktSLipEdd schreef op 19 juli 2004 @ 20:18:
[...]
In mijn PC gaf ie allemaal rare foute codes aan bij Raw Codes en bij J2S zijn systeem helemaal niks..
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:15 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:58 ]
. . . . . Youp.net . . . . .
Heb je hier geen condensator tussen zitten? Of is dat niet nodig? Want ik zit nu te twijfelen welk schema ik zal nemen. deze lijkt me tog het handigst.ExploWare schreef op 07 augustus 2004 @ 20:36:
het is me gelukt hoor,
met dit schema,
[afbeelding]
vind k toch sowieso het veiligst (omdat de electriciteit niet via mn MoBo komt) en makkelijkst, omdat ik m toch voorin mn kast inbouw
ik haal nu de electriciteit uit mn auxiliary connector van mn voeding, wordt toch nooit gebruikt, en klemt de draadjes goed...
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
[ Voor 17% gewijzigd door ExploWare op 22-08-2004 20:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als het goed is moet je altijd bij RAW-code iets wat doorloopt hebben, en als je dan op je ab klikt je er meer ziet......Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:57:
Beste Tweakers,
ik heb het schema in elkaar gezet dan wel met een externe voeding. dit omdat mijn epia bordje niet voldoende spanning gaf.
nu krijg ik met winlirc in raw mode constand dat binnen ook als ik de afstandsbediening niet gebruik.
als ik echter wel op een knop druk van de afstandsb. zie ik wel dat de raw data meer is.
mijn schema heb ik al 100x gecheck en laten checken dit is goed jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
ik heb nu op mijn + pootje van mijn tsop 1738 5,04V en op mijn data-out pootje 3,4 V
Alvast Bedank.
Verwijderd
Verwijderd
Goed richten......Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:43:
Okey, maar er is behoorlijk veel verloop wel zie ik reactie als ik de remote gebruik.
als ik vervolgens learn klik blijf ik de volgende melding krijgen:
did not get a consistent signal, please try again.
ik heb ook al verschillende remote's gebruik.
gr Raymond
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Choose life
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 22:37 ]
Klopt klopt i know, iig bedankt!Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:32:
Hier staan wat tips mbt W2K/XP:
http://cmail.info.kuzbass.net/~nav/WinLIRC.htm
http://winlirc.sourceforge.net/debug.html
Voor NT based OS'en (W2K en hoger) is het sowieso een stuk moeilijker aan de praat te krijgen wegens de andere aansturing van poorten en timings.
Dit probleem heb ik PRECIES ook!!Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:57:
Beste Tweakers,
ik heb het schema in elkaar gezet dan wel met een externe voeding. dit omdat mijn epia bordje niet voldoende spanning gaf.
nu krijg ik met winlirc in raw mode constand dat binnen ook als ik de afstandsbediening niet gebruik.
als ik echter wel op een knop druk van de afstandsb. zie ik wel dat de raw data meer is.
mijn schema heb ik al 100x gecheck en laten checken dit is goed jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
ik heb nu op mijn + pootje van mijn tsop 1738 5,04V en op mijn data-out pootje 3,4 V
Alvast Bedank.
[ Voor 25% gewijzigd door HyperioN op 10-09-2004 21:53 ]
Verwijderd
Het is denk goedkoper en veeeel makkelijker om voor €5 alle onderdeeltje los te kopen bij je electronica boer, dan weet je tenminste zeker dat het werktSaphireFalcon schreef op 12 september 2004 @ 00:13:
Ik heb een IR-Diode uit een oude TV gehaald, deze heeft echter 2 pootjes, die transistoren (3 potige dingetjes) die hier gebruikt worden hebben een ingebouwde versterker denk ik. Iemand een idee hoe ik deze versterker uit een paar onderdeeltjes zelf kan bouwen?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
nou, niet dusSlinkingAnt schreef op 12 september 2004 @ 00:28:
[...]
Het is denk goedkoper en veeeel makkelijker om voor €5 alle onderdeeltje los te kopen bij je electronica boer, dan weet je tenminste zeker dat het werkt
Verwijderd
Ik heb hier ook enkele IR-diode's liggen. Heeft iemand een schema ervoor?SaphireFalcon schreef op 12 september 2004 @ 00:13:
Ik heb een IR-Diode uit een oude TV gehaald, deze heeft echter 2 pootjes, die transistoren (3 potige dingetjes) die hier gebruikt worden hebben een ingebouwde versterker denk ik. Iemand een idee hoe ik deze versterker uit een paar onderdeeltjes zelf kan bouwen?
Verwijderd
Check eens een paar pagina's terugIk heb hier ook enkele IR-diode's liggen. Heeft iemand een schema ervoor?
Hoe zit de condensator? Hoe zit het met je aardingslijn?niemand een oplossing voor mijn 'vingerprobleem' (whaha wat een woord..)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:37 ]
nu je het zegt: mijn condensator C1 was volgens mij iets van 30V ofzo ipv 16V, kan dat kwaad? verder zit ie wel goed om gesoldeerd enzo hoor.Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:56:
[...]
Check eens een paar pagina's terug
[...]
Hoe zit de condensator? Hoe zit het met je aardingslijn?
[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 12-09-2004 21:59 ]
Verwijderd
Bij mij weten wel.....ik had dat toen uit een video-recorder gesloopt en vroeg het hier ook, en euss gaf toen een schemaVerwijderd schreef op 12 september 2004 @ 21:51:
[...]
Ik bedoel dus zo'n IR-diode met 2 pootjes.
Bij mijn weten is hier nog geen schema voor!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 22:16 . Reden: URL ]
Verwijderd
Verwijderd
Ikke ook nie....Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:38:
Txs elmoman!!!
Maar hoe sluit je dat schema aan? Ik zie geen pinnen die naar de poort moeten lopen.
Verwijderd
Ik wel: [rml]euss in "[ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken"[/rml] > http://www.funet.fi/pub/m...hwdoityourself/irontv.pdf / http://www.funet.fi/pub/m...hwdoityourself/eenvir.pdfVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:38:
Ik zie geen pinnen die naar de poort moeten lopen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:47 ]
Verwijderd
ja ok, klopt, maar achteraf is dat altijd makkelijk pratenVerwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:49:
Tip voor de volgende keer: Als je gaat verlengen, doe dat dan vóór de regelaar, aan de seriele poort.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil mijn IR ontvanger ook gaan verlengen, maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoeld hierboven. Waar moet ik nu precies het verleng kabeltje aan vast maken ?Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:49:
Tip voor de volgende keer: Als je gaat verlengen, doe dat dan vóór de regelaar, aan de seriele poort.
Verwijderd
Het verlengen doe je het beste tussen de ontvanger en je com poort en niet tussen de spanningsregelaar en de tsop.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:03:
[...]
Ik wil mijn IR ontvanger ook gaan verlengen, maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoeld hierboven. Waar moet ik nu precies het verleng kabeltje aan vast maken ?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 08:46 ]
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Verwijderd
Je kan het beste niet gaan experimenteren met het wisselen van de aansluitingen.Entity_Razer schreef op 25 september 2004 @ 17:22:
Ok ik heb de 2 pinnetjes van men voltregelaar aangepast zodat ze nu staan zoals de fotos vanop :
http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
Nu blijft de remote koppig dienst weigeren. Ik heb alle solderingen nog eens afgelopen om te zien of niets kortsluiting maakt,(wat het niet doet) ik heb alle solderingen nog eens opnieuw gemaakt om ZEKER te zijn dat ze goed werken maar spijtig genoeg weigert hij nogaltijd iets te doen.
zelfs raw code doet niets.
Nu heb ik dus wel die SFH 5110-38 zoals al eerder gezegd. En ik heb al op COM 1 en COM 2 geprobeerd maar nee hoor, niets werkt.
Nu moe tik wel zeggen dat na het kopen van de universele remote ik ze geconfigureerd had voor op men JVC TV te werken beneden (huiskamer TV )
Dus kan het hieraan liggen?
Kan iemand me nu alstublieft voorthelpen? ik heb dit stukje nodig voor men GIP
[ Voor 58% gewijzigd door Entity_Razer op 25-09-2004 22:05 ]
Verwijderd
Ik zou niet direct alles nieuw halen.Entity_Razer schreef op 25 september 2004 @ 22:00:
mmm
eu
normaal is alles hetzelfde als uit de lijst maar aangezien ik niet direct weet welk de spanningsregulator is op men factuurtje ,even posten dan maar:
1N4148
mrs25 4k7
78l05
10M/63v-2
100n/100V
De 2 laatsten zijn de condensatoren denk ik
OK even gezien en alle componenten zijn dezelfde als uit het geposte lijstje behalve de controller dan (IR ontvanger)
Die is anders
mmmm
ok zo te zien zijn de GND en de out bij mijn IR niet hetzelfde als op het schema, lomp van me eiggelijk.
Dat wordt dus swieso al een nieuwe Condensator halen, een nieuwe weerstand....
alles behalve de IR, De voltregelaar en die laatste condensator en de voltregelaar.
Nu maar hopen dat ik het soldeersel uit men 9Pin ding uit krijg anders zit ik met een groter probleem die dingen kosten namelijk 4 euro en ofzo
1
2
3
4
5
6
| ------- | | | | -------- | | | | |
probeer de speed is wat lager te zetten, hiermee had ik in het begin ook problemenEntity_Razer schreef op 25 september 2004 @ 18:00:
Ik gebruik Winlirc maar COM port 2 en COM 1 al geprobeerd en snelheid staat op het laagste van de 3.
Ik zal even screenshot posten
[afbeelding]
En ik heb GEEN idee wat er mis is in men bios staat dit:
Onboard gameport: 201
onboard MIDI: 330
ONboard MIDI IRQ:10
UART2: -Com port
-IR
(uit die 2 kan ik kiezen)
Serial port 1: 3f8/IRQ4
serial port 2: 2F8/IRG3
Nu heb ik geen idee wat er mis is, alvast bedankt voor de hulp
wil ik best voor je doen, maar verwacht dan niet de alleraardigste prijs. add me maar op msn-DG- schreef op 03 oktober 2004 @ 15:06:
Bij mijn elektroboer hebben ze geen ir ontvanger (TSOP1738), en er zijn geen andere elektroboeren in de buurt...![]()
![]()
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij 2 van die dingen te sturen?
-DG- schreef op 03 oktober 2004 @ 15:06:
Bij mijn elektroboer hebben ze geen ir ontvanger (TSOP1738), en er zijn geen andere elektroboeren in de buurt...![]()
![]()
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij 2 van die dingen te sturen?
[ Voor 8% gewijzigd door Electronical op 03-10-2004 16:18 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Verwijderd
ja, natuurlijk kun je daarvan gebruik maken, maar niet als afstandsbediening!Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:34:
Ik heb op mijn moederbord een Ir_con1 connector:
[afbeelding]
Deze heb ik in de Bios al ingeschakelt. Ook heb ik een 3 aderig infrarood ontvangertje is het mogelijk om hier gebruik van te maken? En hoe moet ik dat dan doen?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Maar dan kan je, volgens mij, niet de schema's gebruiken die hier staan. Communicatie met PDA's enzo gebruiken een andere frequentie, terwijl bijv die schakeling met de TSOP1738 speciaal voor een bepaalde frequentie is gemaakt.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:11:
Het is ook de bedoeling om met een pda te kunnen communiceren. Het moederbord is een Asus a7n8x-e deluxe
[ Voor 7% gewijzigd door Electronical op 17-10-2004 22:32 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
nee erik, klopt, maar dat bedoelt hij niet =)Electronical schreef op 17 oktober 2004 @ 22:26:
[...]
Maar dan kan je, volgens mij, niet de schema's gebruiken die hier staan. Communicatie met PDA's enzo gebruiken een andere frequentie, terwijl bijv die schakeling met de TSOP1738 speciaal voor een bepaalde frequentie is gemaakt.
Verwijderd
Nee alleen dat het mogelijk isHyperioN. schreef op 18 oktober 2004 @ 10:10:
[...]
nee erik, klopt, maar dat bedoelt hij niet =)
als je eventjes hierboven hebt gelezen, zie je dat hij wil weten hoe hij de pins op zijn moederbord voor de IR moet aansluiten. ALs het goed is zijn die wel gewoon te gebruiken voor communicatie met laptops/pda's en dergelijke.
Staat er niks over in de handleiding?
Deze al gehad? Het betreft hier een IrDA-connector die niet vergelijkbaar is met de IR-modules die in dit topic besproken worden...Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:11:
Het is ook de bedoeling om met een pda te kunnen communiceren. Het moederbord is een Asus a7n8x-e deluxe
[ Voor 18% gewijzigd door jfeelders op 19-10-2004 16:49 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq