To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik weet niet meer hoe PC weer werkte, maar moest je daarvoor SquawkBox aan hebben staan?Op donderdag 18 april 2002 17:44 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
ND, ik zie alleen mezelf niet in PC
Dat klopt, je ziet bij "Who is online..." alleen de andere controllers als het goed is. SB hoeft voor PC niet aan te staan.Op donderdag 18 april 2002 17:44 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
ND, ik zie alleen mezelf niet in PC
Even eten trouwens.
hier de briefing:
http://home.planet.nl/~rexwi021/got/briefing.doc
en hier extra kaartjes (voor bijvoorbeeld de ground kaartjes):
http://loki.kub.nl/Downloads/EHAA-charts.zip
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Major Carnage :Op donderdag 18 april 2002 18:02 schreef Major Carnage het volgende:
Doe mij ook ff een ID
ID : 159263
Password : major
And check the briefing
Zoals het er nu uitziet kan ik eerderOp donderdag 18 april 2002 18:05 schreef ND het volgende:
[..]
20:30 denk ik zo...
Anders gaan de gene die al kunnen beginnen gewoon al vliegen dan wordt het vanzelf drukker
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Ik heb de default sceneryOp donderdag 18 april 2002 18:11 schreef Bolk het volgende:
Is er bij de weg al degelijke scenery?
Maarruh, ligt het nu aan mij, of kan je de vlucht ook zonder charts vliegen? (door de goede uitleg van procedure in de briefing
Is er al een RW server?
Ik gebruik LAGO EHAM 2002Op donderdag 18 april 2002 18:11 schreef Bolk het volgende:
Is er bij de weg al degelijke scenery?
Gaan we op EHAM vliege dan?Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Ik gebruik LAGO EHAM 2002
Ik denk van niet, lees de procedure 5x door en je kent hem uit je kop, alleen er staat een fout in.Op donderdag 18 april 2002 18:20 schreef The_FrankO het volgende:
Heb je echt al die chars nodig?
---*---
maak boven SPY een bocht naar links naar HDG 424, dit moet denk ik iets anders zijn, en klopt 242 dan misschien?
JepOp donderdag 18 april 2002 18:25 schreef Bolk het volgende:
[..]
Gaan we op EHAM vliege dan?
Ja, volgens de briefing welOp donderdag 18 april 2002 18:25 schreef Bolk het volgende:
[..]
Gaan we op EHAM vliege dan?
te laat
Voor het vliegen heb je in princiepe alleen het kaartje nodig van de briefing.
jups, foutjeOp donderdag 18 april 2002 18:25 schreef ND het volgende:
[..]
Ik denk van niet, lees de procedure 5x door en je kent hem uit je kop, alleen er staat een fout in.
---*---
maak boven SPY een bocht naar links naar HDG 424, dit moet denk ik iets anders zijn, en klopt 242 dan misschien?
Moet het nou 242 zijn?Op donderdag 18 april 2002 18:27 schreef bennierex het volgende:
[..]
jups, foutje
btw, ik sta er al, om ff de procedure te oefenen, kwee nie hoever de ATC is
Ik moet nog FS2002 installeren, LAGO EHAM en LAGO FsAssist en mijn plane online zetten... pff..Op donderdag 18 april 2002 18:32 schreef ND het volgende:
[..]
Moet het nou 242 zijn?
btw, ik sta er al, om ff de procedure te oefenen, kwee nie hoever de ATC isen andere piloten
je hebt nog 2 uur de tijd, is toch zat?Op donderdag 18 april 2002 18:34 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Ik moet nog FS2002 installeren, LAGO EHAM en LAGO FsAssist en mijn plane online zetten... pff..
Ik zag het ook, zal me nix verbazen als ze weer ze weer beweren dat het geen aanslag isOp donderdag 18 april 2002 18:43 schreef The_FrankO het volgende:
Ik snap nog niet helemaal hoe je dat fp moet versturen
Kiek op CNN NU

Tjonge jonge.. Milaan getroffen. Schijnt trouwens geen aanslag te zijn. We zullen zien.Op donderdag 18 april 2002 18:43 schreef The_FrankO het volgende:
Ik snap nog niet helemaal hoe je dat fp moet versturen
Kiek op CNN NU
Ik zit nu even tijdelijk op een ander computer, de 'FS'computer is bezet. Het kan nog wel is druk worden vanavond
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Dit geldt dus voor iedereen
Waa stalker!Op donderdag 18 april 2002 18:59 schreef bennierex het volgende:
Ik zag net iemand vliegenenneh, ik denk dat het beter is als je bij SPY meteen een bocht naar rechts maakt (HDG 062) in plaats van eerst nog een bocht naar links
Ja hoor. Die verandert niet zo snel.Op donderdag 18 april 2002 19:08 schreef mania het volgende:
Wachtwoord en inlog is het zelfde,neem ik aan?
Hoeveel piloten hebben we nu? 6-8?
ATC is vanavond
App/Dep: Bennierex
Gnd/Twr: Ikzelf
En daarna een RIGHT HOLD pattern vliegen, dus als je bij SPY naar rechts bent gegaan, METEEN naar RECHTS hdg 242Op donderdag 18 april 2002 18:59 schreef bennierex het volgende:
Ik zag net iemand vliegenenneh, ik denk dat het beter is als je bij SPY meteen een bocht naar rechts maakt (HDG 062) in plaats van eerst nog een bocht naar links
Moet je RW hebben perse (want ik heb geen mic)Op donderdag 18 april 2002 19:37 schreef -Sander_ het volgende:
RW = 213.229.84.97:3782/ehamflyin
217.208.217.90:3783/EHAM_APP
Hoe wil je dit doen 2 rw's en ik heb geen microfoonOp donderdag 18 april 2002 19:48 schreef bennierex het volgende:
APP:
Nu ga ik ff kleien en dan zit ik klaar
Booting laptop voor charts, ik ga eens kijken of de FMC mee wil werken
/edit: owjawel, een ANDIK SID
Daar is niemand!?!???Op donderdag 18 april 2002 19:48 schreef bennierex het volgende:
APP:
Even kijken of dat werkt.
Verdomme, de belangrijkste kapt ermee? Kijk dan ff in de list voor een andere server, er zijn er maar zat onlineOp donderdag 18 april 2002 20:56 schreef bennierex het volgende:
RW van approach is niet meer beschikbaar helaas
Woei! Iedereen connecten nuOp donderdag 18 april 2002 21:47 schreef Major Carnage het volgende:
Daar hang je dan, 13 nm bij SPY vandaan
Die mijne komt zo, eerst wil ik die van jullie zien, zowel van de ATC als van de piloten. Ik zou dit heel erg op prijs stellen, zodat we de volgende keer probleemloos kunnen vliegen
Er was niemand meerOp donderdag 18 april 2002 22:05 schreef bennierex het volgende:
WWWWAAARRROOMMMMM is de server pleite?
And Check ff hierboven mijn post
OK, komtie:Op donderdag 18 april 2002 22:07 schreef ND het volgende:
IK STEL VOOR DAT IEDEREEN ZIJN PROBLEEM/VINDINGRIJK/MENING <--niet flamen HIER VOORLEGT ZODAT WE DIT KUNNEN BESPREKEN
Die mijne komt zo, eerst wil ik die van jullie zien, zowel van de ATC als van de piloten. Ik zou dit heel erg op prijs stellen, zodat we de volgende keer probleemloos kunnen vliegen
Ten eerste had niet iedereen de briefing gelezen en/of opgevolgd (TRAxxxx had zijn freq op 122.8 staan bijv. (NOFI)).
Ten tweede werden ATC aanwijzingen op de grond niet goed opgevolgd.
Ten derde moeten de ATC-ers ff gaan kijken hoe dat zit met die squawk-codes.
Zo, dat is d'ruit
Eerst zitten GND en APP op dezelfde RW, wat zowiezo al conflicten gaat opleveren. Dan is er helemaal niemand, klapt de server eruit, iedereen is opeens weg van roger wilco. Niemand die wat zegt. Dan krijg ik te horen dat de freq's maar allemaal verkeerd zijn. Bovendien was er een lag van hier tot tokio.
Heb ruim een uur @ gate D49 gestaan, geduld gehad toen jullie problemen hadden. Ik heb 3 rondjes getaxied, gezwaaid naar de toren, en als je dan eenmaal in de lucht hangt komt de atc er opeens tussen en schuift de schuld op mij. Ik was voorbereid, dat kan ik van jullie niet echt zeggen.
Ik houd er voorlopig mee op, ik heb hier geen zin in.
1) ik is Transavia 1092Op donderdag 18 april 2002 22:09 schreef bennierex het volgende:
[..]
OK, komtie:
Ten eerste had niet iedereen de briefing gelezen en/of opgevolgd (TRAxxxx had zijn freq op 122.8 staan bijv. (NOFI)).
Ten tweede werden ATC aanwijzingen op de grond niet goed opgevolgd.
Ten derde moeten de ATC-ers ff gaan kijken hoe dat zit met die squawk-codes.
Zo, dat is d'ruit
2) mijn COMM was goed
3) Er waren geen aanwijzingen. KLM 943 had nog maar 100 keer landing clearance gevraagd en taxie to gate gevraagd
ik had al meerdere malen gezegd dat mijn RW host weg was en dat ik alleen maar luisterde op het kanaal van GNDOp donderdag 18 april 2002 22:09 schreef Bolk het volgende:
Slecht geregeld, ik heb FS maar afgesloten
Eerst zitten GND en APP op dezelfde RW, wat zowiezo al conflicten gaat opleveren. Dan is er helemaal niemand, klapt de server eruit, iedereen is opeens weg van roger wilco. Niemand die wat zegt. Dan krijg ik te horen dat de freq's maar allemaal verkeerd zijn. Bovendien was er een lag van hier tot tokio.
Heb ruim een uur @ gate D49 gestaan, geduld gehad toen jullie problemen hadden. Ik heb 3 rondjes getaxied, gezwaaid naar de toren, en als je dan eenmaal in de lucht hangt komt de atc er opeens tussen en schuift de schuld op mij. Ik was voorbereid, dat kan ik van jullie niet echt zeggen.
btw, was jij TRA ? want dan was het je eigen fout dat je op de verkeerde frequentie zat en dat dus niemand je kon horen

ergens boven de noordzee de app gecontact, netjes begeleid.. server ging ff eruit... (werd ook ff gezegd..)
dunno, maar ik heb dus iets gemist
jouw COMM stond op 122.8 en in de briefing stond duidelijk dat de COMM voor EHAM_APP 119.05 en de COMM voor EHAM_GND 121.7 is!Op donderdag 18 april 2002 22:12 schreef Bolk het volgende:
[..]
1) ik is Transavia 1092
2) mijn COMM was goed
3) Er waren geen aanwijzingen. KLM 943 had nog maar 100 keer landing clearance gevraagd en taxie to gate gevraagd
Verwijderd
Maar met vragen lukt het al aardig.
Alleen RW wou bij mij niet lukken,kreeg een melding dat de server niet werdt aangetroffen.
Mischien is het handig als we eerst gaan testen,en dan een defenitive brieving gaan maken.
Hoezo, ik kreeg vaak genoeg antwoord, en ik heb de frequentie in de briefing gebruikt, en als dan APP zegt dat ik een andere Freq moet pakken en GND weer een andere dan schiet het niet echt op. Ik heb gewoon de freq uit de briefing gepakt, en dat werkte prima, want iedereen kon me verstaan in SBOp donderdag 18 april 2002 22:13 schreef bennierex het volgende:
[..]
ik had al meerdere malen gezegd dat mijn RW host weg was en dat ik alleen maar luisterde op het kanaal van GND
btw, was jij TRA ? want dan was het je eigen fout dat je op de verkeerde frequentie zat en dat dus niemand je kon horen
COMM 1 STOND op 121.7 en later vertelde jij mij (OP DE GROND) dat ik naar 119.05 moest. Ik heb mijn instructies gevolgd.Op donderdag 18 april 2002 22:15 schreef bennierex het volgende:
[..]
jouw COMM stond op 122.8 en in de briefing stond duidelijk dat de COMM voor EHAM_APP 119.05 en de COMM voor EHAM_GND 121.7 is!
Hoezo gaven ze jouw de schuld? Wat gebeurde er?Op donderdag 18 april 2002 22:09 schreef Bolk het volgende:
Slecht geregeld, ik heb FS maar afgesloten
Okey, WAAROM DEED ROGER WILCO HET NIET(meer)?
Ik was in mijn uppie aan het vliegen met 1 ATC(Approach), dit was rond de tijd van 7 uur ongeveer. Hier ging alles perfect. Toen kwam KL 101 erbij, maar die kreeg problemen met flightplan. <----- EXPLAIN PLEASE
Hierna kregen we een ATC Ground/Tower erbij MET ROGER Wilco, dit ging goed. We zijn dus nu met 4 man, waarvan eentje met probleem. <---Please explain
Zo rond klokslag 9 uur kwamen er 3 piloten bij, <---- Toen begonnen de problemen helemaal.
Mijn vraag :
1)Wie zijn/waren deze piloten? (was je GoT nickname)
2)Hoe zag het/de proble(men) van JULLIE kant er PRECIES uit?? <---beschrijf a.u.b.
3)Ik zag jullie niet eens?
4)KL101 bleef telkens op de grond en bij het holding punt hangen? (tegelijk ja?
5)Ik zie 3x een GROUND ATC, hoe komt dat?
6)Wie heeft er NIET de briefing gelezen? <---Graag eerlijk antwoord, ik ga je echt niet kapot schelden ofsow
7)Waarom luistert men niet naar de ATC? <---check het voorbeeld van KL 101
8)Waarom zit men nog steeds op verkeerde freqency's van je radio, terwijl dit al minstens 5x is gezegd???
dit was het voor deze keer, er zijn denk ik nog wel meer vragen/issues
Ik heb je meerdere malen geprobeerd te contacten toen ik je opeens op zag stijgen. Toen dat niet lukte klikte ik rechts op jouw "vliegtuig" en deed toen COM? om te kijken op welke frequentie je zat. Toen kreeg ik de melding "TRA1092 is on 122.80". Ok, ik switch naar 122.80 en ineens verstond je me wel. Je moet dan dus op de verkeerde freq gezeten hebben, of zie ik dat nu verkeerd? Toen we met elkaar konden praten disconnecte je met1 met de boodschap dat je ons niet verder tot last wilde zijnOp donderdag 18 april 2002 22:17 schreef Bolk het volgende:
[..]
Hoezo, ik kreeg vaak genoeg antwoord, en ik heb de frequentie in de briefing gebruikt, en als dan APP zegt dat ik een andere Freq moet pakken en GND weer een andere dan schiet het niet echt op. Ik heb gewoon de freq uit de briefing gepakt, en dat werkte prima, want iedereen kon me verstaan in SB
Dat is 1. 2e probleem was dat niet iedereen te zien was op de radar. TRA1092 was te zien, KLM643 (ND) zelf ook. Dit vergt wat oefening en als pilotincommand dit leest zal die wel 'hehe!' denken ofzo.. maar goed. Volgende keer iets meer voorbereiding, in ieder geval van de regelkant, we weten nu wat dat is. Vervolgens als je die briefing hebt gelezen, moet je wel de instructies opvolgen en niet zonder toestemming het hele vliegveld over taxien. Kom je van een runway af, dan moet je stoppen op de uitgang naar de grote taxiway en dan zeggen wat je wilt doen.
Waarom niet iedereen op de radar te zien was is mij een raadsel, waarschijnlijk was dat een probleem met squawk codes.
Dat RW eruit lag, lag aan mij. Op gegeven moment waren 6 mensen verbonden en toen vloog ie eruit. Ik heb maar 4/5 KB upload en daarna gaat het de mist in. Om 22:00 had ik aangekondigd dat GND ervandoor ging en dus dan ook automatisch RW. Maar hier moeten we even doorheen en is gaan testen met kleinere groepen. Misschien is dit gewoon te groots aangepakt. Op gegeven moment wist ik niet bijvoorbeeld wie KL-101 was, dat komt omdat via SB werd gevlogen met TRA1092. Dat moet dus ook gelijk zijn de volgende keer, de player name en de SB name. Klinkt allemaal heel kritisch enzo dit, maar wil geen conflicten enzo! Maar hier moeten even wat dingen rechtgezet worden voordat het eigenlijk pas goed kan gaan.
Dus.. voordat we weer zoiets relatief grootschaligs organiseren, moeten we van te voren is grootschalig kleinschalig gaan testen. Das mijn conclusie
En maak er nou geen ruzie van!
Idd, wie wil er nou een vliegtuig in de lucht die zich niet aan de regels houd heej? btw, ik zweer dat mijn COMM goed stond. Jammer dat ik daar geen screenie van heb. Beide comms had ik ingesteld. Dus ik vind het raar dat ik op 122.8 zat. Zal wel met die lag te maken hebben ofzoOp donderdag 18 april 2002 22:21 schreef bennierex het volgende:
[..]
Ik heb je meerdere malen geprobeerd te contacten toen ik je opeens op zag stijgen. Toen dat niet lukte klikte ik rechts op jouw "vliegtuig" en deed toen COM? om te kijken op welke frequentie je zat. Toen kreeg ik de melding "TRA1092 is on 122.80". Ok, ik switch naar 122.80 en ineens verstond je me wel. Je moet dan dus op de verkeerde freq gezeten hebben, of zie ik dat nu verkeerd? Toen we met elkaar konden praten disconnecte je met1 met de boodschap dat je ons niet verder tot last wilde zijn
Ok, dan konden wij er beiden niets aan doen denkik. ik hoop dat je wel de volgende keer weer mee wil doen, want het is steeds leuk geweest en heeft steeds goed gewerkt. Ik denk dat ik, Sander en ND ff een keer moeten talken over de server en wat dingen uittesten of alles goed werkt, voordat we de volgende fly-in houden...Op donderdag 18 april 2002 22:23 schreef Bolk het volgende:
[..]
Idd, wie wil er nou een vliegtuig in de lucht die zich niet aan de regels houd heej? btw, ik zweer dat mijn COMM goed stond. Jammer dat ik daar geen screenie van heb. Beide comms had ik ingesteld. Dus ik vind het raar dat ik op 122.8 zat. Zal wel met die lag te maken hebben ofzo
• Ground (hing in de lucht, errug wazig)
• TF-101
• KLM943
Dat waren alle planes die ik gezien heb, de rest heb ik nix van gemerkt/ gezien
irc.tweakers.net
#ATC
Praten we daar even verder.
Ground hing inderdaad in de lucht. Ik heb een sectorfile van Dutchvacc gedownload, maar die klopt niet helemaal. Elke plane gaat dwars door gates enzo terwijl ze in FS netjes taxien, dus had ik even een 'camera' opgehangen.Op donderdag 18 april 2002 22:28 schreef Bolk het volgende:
Prima, ik meld me wel weer eens als het wel fatsoenlijk werkt. Ik heb btw 3 planes gezien:
• Ground (hing in de lucht, errug wazig)
• TF-101
• KLM943
Dat waren alle planes die ik gezien heb, de rest heb ik nix van gemerkt/ gezien
irc.tweakers.net / #ATC
Pak dan gewoon #flightsim, is het officiele kanaalOp donderdag 18 april 2002 22:31 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Ground hing inderdaad in de lucht. Ik heb een sectorfile van Dutchvacc gedownload, maar die klopt niet helemaal. Elke plane gaat dwars door gates enzo terwijl ze in FS netjes taxien, dus had ik even een 'camera' opgehangen.
irc.tweakers.net / #ATC
Verwijderd
Waarom ik stil stond,had te maken met het feit dat ik nog niet helemaal op de hoogte was en daarom maar even afwachte
en vooral opgelet wat er allemaal gebeurde.
In iedergeval weer wat begeleerd
Nou, heb toen maar touch-and-go's gedaan op KaiTak in m'n uppie
dit is dus waarom ik niet meedeed vanaaf. LOL!! leuk man, dit lezen
btw. ik ben nu powered by xp
btw, hebben jullie ook problemen met msn??
Nee, op dit moment niet, ik ga ook zo slapen. Ik het volgende als voorstel :Op donderdag 18 april 2002 22:33 schreef -Sander_ het volgende:
ND heb je IRC?
We zoeken 4 mensen bij elkaar, dat zijn dan ND (call me Nofri, ND klinkt zo stom
Dan over Roger Wilco, Eerst hadden we een goede host daarvoor, dat was volgens mij McFlipp, als hij of iemand zzo'n goede RW host kan maken, dan doen we een multiplayer met RW, ANDERS NIET, dit om communicatie problemen te voorkomen.
Het is zeer lstig om op GoT telkens regels te posten, omdat het een forum is, en telkens "beweegt", de regels worden dan overzien. Ik wil hierbij aan Sander vragen of hij met zijn website ons te hulp kan staan. Ik zou dan maar al te graag willen meewerken aan een "algemene procedure" stukje.
Ik zou graag zo snel mogelijk met testen beginnen
Het betere werk komt nog welOp donderdag 18 april 2002 22:43 schreef nealzie het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA![]()
![]()
btw. ik ben nu powered by xpvandaag nog ff keyboard en muis enzo fixen en dan morgen fs installe.
MSN: Constant problemen ja. Altijd al gehad overigens.
We hebben problemen met SB conflicten omdat sommigen hun squawkbox code niet veranderen, en we hebben problemen met mensen die zich niet zo goed willen voorbereiden <---heb ik ook al trouwens 2x nadrukkelijk gezegd dat voorbereiding hardstikke belangrijk is.Op donderdag 18 april 2002 22:43 schreef nealzie het volgende:
![]()
btw. ik ben nu powered by xpvandaag nog ff keyboard en muis enzo fixen en dan morgen fs installe.
Je kan geen problemen hebben met iets wat je niet hebtOp donderdag 18 april 2002 22:43 schreef nealzie het volgende:
![]()
Nofri: Recht in de roos!Op donderdag 18 april 2002 22:48 schreef ND het volgende:
[..]
Ik wil hierbij aan Sander vragen of hij met zijn website ons te hulp kan staan. Ik zou dan maar al te graag willen meewerken aan een "algemene procedure" stukje.
Ik zou graag zo snel mogelijk met testen beginnen[/b]
M'n webspace staat trouwens beschikbaar hoor. Had er zelf vanavond ook al aan gedacht, zal zo aan het werk gaan
Kan je me even je adres (ook FTP) + wachtwoord van mij opsturen. Dank jeOp donderdag 18 april 2002 22:51 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Nofri: Recht in de roos!
M'n webspace staat trouwens beschikbaar hoor. Had er zelf vanavond ook al aan gedacht, zal zo aan het werk gaan
Wie bied zich als vrijwilliger aan om mee te helpen testen?
Kan je naar mij even mailen, voor je adresOp donderdag 18 april 2002 22:52 schreef bennierex het volgende:
ok Nofri, dat lijkt me dan een goed plan
Ik heb een @home verbinding, volgens mij is dat 15Kb upload... (en daarbij kwam RW er nog bij als client...)Op donderdag 18 april 2002 22:48 schreef bennierex het volgende:
ND, wat is jouw upload? sander kon net naar mijn FSD-server connecten, dus misschien dat ik de volgende keer ff als host moet proberen (ivm lag die sommige mensen ondervonden)
Nu ga ik slapen. Misschien nog tot morgenmiddag!
Good night

Verwijderd
En Nofri,als je nog een vrijwilliger nodig hebt mail me dan.
waar geet dit heen?? er is tog al iets als een blb va? (niet dat dat opschiet
Verwijderd
Wat ik voor vanavond op het programma heb staan: EDDM-EHAM op VATSIM.Op vrijdag 19 april 2002 17:11 schreef J-063 het volgende:
Hehe, eindelijk weer eens tijd om te gaan vliegen. Zijn jullie nog wat van plan vanavond?
Dit topic is gesloten.