KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
In princiepe kunnen ze er allemaal mee overweg, alleen voltage moeten ze ondersteunen. even kijken bij via.com.tw hoeveel dat dan isOp zondag 10 maart 2002 21:31 schreef nigelator het volgende:
Is een C3 trouwens meteen bruikbaar in een willekeurig S370 systeem? Of moet je bios er ook per se mee om kunnne gaan?
Wel ishet zo dat ze wel werken met biossen die ze niet als C3 herkennen maar dat dit natuurlijk dan niet gegarandeerd wordt
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik zal die prijs nog navragen voor jeOp zondag 10 maart 2002 21:19 schreef Sir_Black het volgende:
Vraagje nog:
Heb ik een left-sided of right-sided PCI riser (module EBK PCI1) nodig om de PCI-kaart parallel over het moederbordje hebben liggen, en niet parallel er naast?
Getekend, vanaf de VGA/USB/Ethernet-connectors bekeken, moet het er dus zo uit komen te zien:
code:
1 2 3---- <-- PCI kaart | <-- PCI slot ----- <-- moderbord
En NIET ZO:
- edit: ik ga even painten, ASCI-art werkt niet -
Wat kost die EBK PCI1 module eigenlijk?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Bezig zijn meer in het actief gebruiken vanje pc. dus programmeren en databaseje koppelen, overpompen data.. renderen en meer van die dingen.Op zondag 10 maart 2002 21:26 schreef Sir_Black het volgende:
Uhm, hoe wou je stroom van je voeding trekken als je met die PC bezig bent dan??
Inderdaad de volgende keer weer maar zo iets doen..Tja, ik zou ook wel willen, maar zelfde probleem
Bij de volgende bestelling dan maar
Verwijderd
Verified Motherboards ListIn princiepe kunnen ze er allemaal mee overweg, alleen voltage moeten ze ondersteunen. even kijken bij via.com.tw hoeveel dat dan is
VIA C3 processor Home
InderdaadOp zondag 10 maart 2002 21:58 schreef Sir_Black het volgende:
Verified Motherboards List
VIA C3 processor Home
Ik heb al even gekeken naar vergelijkbare riser cards voor dat PCI slot. en daar kwam een prijs van 15 - 20 dollar uit.. (zo ver ik het heb gezien dan) dus verwacht dat hetin die prijs klasse zal liggen.
Wat is de definitiefe prijs nou van die 5,25"?
Ben ook zeer geintresseerd, was jaren geleden bezig met basic-stamp, maar dit is leuker!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Definitiefe prijs kan ik je niet geven.Op zondag 10 maart 2002 22:01 schreef Bart_Banaan het volgende:
Rikz,
Wat is de definitiefe prijs nou van die 5,25"?
Ben ook zeer geintresseerd, was jaren geleden bezig met basic-stamp, maar dit is leuker!
Ik verwacht dat de EBC 569 (de 5,25" met via C3 800 er op) zo rond de 350 - 360 zal liggen in het totaal.. euro dus.. met verzening en belasting.. dat is dan nog zonder de EBK DC 512 en zonder adapter.
Als je me een mail stuurt dan krijg je morgen ochtend de informatie die ik op mijn werk heb liggen
J.G.Rosink@rikz.rws.minvenw.nl
is dus de e-mailop mijn werk...
Wil er wel één van je kopen, heb genoeg zooi liggen om een hele PC ervan te bouwen. Case-modding to the edge!
Me e-mail adres is te zien.
CU Bart Banaan (BB
En die adaptor, dat is toch de stroom voorziening? Een oude PSU does the trick?
Mail je zo wel even!
BB8-)
Verwijderd
In de datasheet van elk bordje staat welke voltages en amperages op de powerconnector moeten worden aangesloten. De powerconnector kun je, afhankelijk van je situatie:
- aansluiten aan een dedicated industriele voeding (duur!)
- rechtstreeks aftrekken van een andere voeding van het apparaat waarmee de computer samenwerkt (in ons geval bijvoorbeeld een AT(X) voeding van onze PC) (goedkoopst, maar andere apparaat moet aan staan!)
- aansluiten op de EBK DC-512: dan kun je een notebook-adapter gebruiken om het bordje van stroom te voorzien. Voordeel: lekker geruisloos!
- Edit -
Het is overigens aan te raden om hem compleet met hun adapter te kopen, dan weet je zeker dat het werkt:
For the power issue you will better use EBK-DC512 and the AC Adater. This is tested and works. Other configurations is your own risc.
Verwijderd
Hmmmm.... Wacht even... wat staat daar nou precies in dat plaatje, RIKZ? Is dat nou een adapter, of weer wat anders?Het is overigens aan te raden om hem compleet met hun adapter te kopen, dan weet je zeker dat het werkt:
For the power issue you will better use EBK-DC512 and the AC Adater. This is tested and works. Other configurations is your own risc.
Ik heb natuurlijk niks aan een ding van € 30,- dat 24V (wisselspanning!) als ingangspanning nodig heeft.... moet wel op de netspanning gaan!
Heb jij misschien nog een plaatje van dat ding??
Maar ja, dan nog, 't moet compact, en dan eerst een adapter en dan nog een converter, de voeding wordt groter dan de computer! (of hebben we ergens de afmetingen?)
BB
Verwijderd
Dat zal het zijn!Lijkt erop dat er een nulletje is weg gevallen(nu 24 ipv 240).
Ja, hier zijn de afmetingen. DC-512 meet 3,7 x 13,8 cm (hoogte onbekend). Adpater zou ik wel willen weten, daarom vroeg ik ook naar een plaatje.Maar ja, dan nog, 't moet compact, en dan eerst een adapter en dan nog een converter, de voeding wordt groter dan de computer! (of hebben we ergens de afmetingen?)
Je hebt er overigens gelijk in: we zitten op de grens dat de voeding groter wordt dan het eigenlijke apparaat. (Dat geld ook voor laptops en GSM's; naast I/O-equipment als scherm(pje) en toestenbord is de voeding grootte-bepalend, niet de electronica)
Geen schermpje maar voice dailing!
Dus weer kleiner!
BB
BB
Verwijderd
Ja, met speelruimte. 5.25" = +/- 14,3 cm, de breedte van de bordjes (lengte in geval van de 363
1 ding: cut the " BB
en die
---- back to the point ----
Hij levert 24V DC voor de DC512 (stond er ook de eerste keer raar naar te kijken maar deze kan dus op het stopcontact worden gezet, tis niet echt duidelijk neer gezet maar ok)
Tis een adapter dus blok met stekker er aan en dan draad/kabel naar aansluiting naar de EBK DC512.
Inderdaad.. of het nou een blok is wat gelijk op je stop contact zit of nog met een stuke kabel er eerst nog tussen zouik niet durven zeggen.. maar dus wel al extern doosjeOp maandag 11 maart 2002 00:03 schreef Bart_Banaan het volgende:
Zoals een laptop dus? Klinkt OK
Verwijderd
Bij deze: Welkom!!Op zondag 10 maart 2002 23:54 schreef Bart_Banaan het volgende:
MODjes? Tweakers? Man, ik ben zelf net nieuw op dit soort forums!
<snip>
Technisch geouwehoer enzo, dat trekt me wel! En wat denk je, ik was als een tijdje van plan een mini-server te bouwen (case-modding ofzo iets...?), en dan kom je dit tegen.
MODerators, zie de FAQ die ze hebben opgesteld om alles een beetje ordentelijk te laten verlopen.
Tweakers? Mensen die hun computer, op alle mogelijke denkbare manieren, tweaken.
Ik heb je tekeningetje mee gestuurd voor een duidelijk verhaal. Maar dat zullen ze wel begrijpen..
En inderdaad is deze dus daar ook speciaal op getest icm de nexcom borden. Dus geen probleem met de lengte van datalijnen en dergelijken. (icm met de EBK PCI1 bedoel ik dan).Sir Black in een mailtje
Ik heb eens even rondgekeken, maar er is erg moelijk aan die dingen te komen in Nederland. zonder weer ergens gelijk diep in de buidel te tasten. En dan heb je ook nog verzendkosten. Plus dat er nog een verhaal is over lengte van de datalijntjes, waardoor het niet zeker is dat alle
risers goed werken.
Verwijderd
Ok bedankt!Op maandag 11 maart 2002 11:01 schreef RIKZ het volgende:
Ik heb ze vanochtend gemaild over de EBK PCI 1 , nog geen antwoord ontvangen maar verwacht ik ergens deze middag.
Van mij heb je in ieder geval wel vast mail.
Inderdaad, maar op je vraag in je mail terug te komen. Ik verwacht niet dat de EBK PCI1 duurder zal zijn dan 30,- euro. Deze zal eerder rond de 15 - 20 euro liggen.Op maandag 11 maart 2002 13:35 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
Ok bedankt!
Van mij heb je in ieder geval wel vast mail.
Ervaring met de AC 97, ik persoonlijk vind het goed geluid hebben. (op de onboard van de grotere ATX borden) Al ben ik ook best snel tevreden met geluid en totaal geen audiofiel te noemen, maar het klinkt goed met de dingen die ik er mee doe. Video, spelletjes en dergelijken.
Maar alles voor je genoteerd
Verwijderd
Ik wacht op de 2e ronde als er mensen met ervaring zijn.
Verwijderd
Yup, daar zit ik ook nog even mee. Heb ie daar een idee over?Op maandag 11 maart 2002 22:28 schreef Masta-T het volgende:
Hoe zit het met garantie als jij alles besteld?
Verwijderd
De proc op de EBC 569 - EBC 363 (waar het eigenlijk allemaal omgata in dit topic) zit op het bordje vast.Op dinsdag 12 maart 2002 08:59 schreef DAP het volgende:
Wat ik me afvraag, zit die processor in een socket of zitie op het bordje vast gesoldeerd? Want dan zou je er misschien een intel op kunnen gooien.....? En is ie een Btje overklokbaar?
Namelijk het EBGA package (Enhanced Ball Grid Array) en daarmee zit hij dus direct op het bordje.
De EBC 563 waarop de barebones zijn gebaseerd die heeft ook de CPU op het bordje zonder dat daar een socket tussen zit.
De EBC 562 heeft echter gewoon een socket 370 waar op je dus een proc kan plakken.
De overklokbaarheid zal denk ik niet direct makkelijk aanwezig zijn, heb er geen idee van eigenlijk. Maar dit zijn geintegreerde systemen waarin overklokken eigenlijk weinig tot niet voorkomt (behalve misschien de thuis gebruiker dan) misschien kan het misschien ook niet. Dat zou ik je niet kunnen vertellen.
Maar de inschrijving is ook al afgelopen dus, misschien een volgende keer. Of bij iemand anders..
Ze staan ook op de CEBIT 2002 in Hannover
Stand C22
Hal 15
Ook mijn 'contactpersoon' is daarheen, heb wel het adres van zijn vervanger gekregen dus dat zit allemaal goed
Verwijderd
Ja is leuk, maar ze verkopen niks op CEBITOp dinsdag 12 maart 2002 11:30 schreef RIKZ het volgende:
STel dat je in de buurt bent
Ze staan ook op de CEBIT 2002 in Hannover
Stand C22
Hal 15
Ook mijn 'contactpersoon' is daarheen, heb wel het adres van zijn vervanger gekregen dus dat zit allemaal goed
Anders was ik er wel heen gegaan.
Verwijderd
Ja, best wel leuk, maar wel wat duurder!Op dinsdag 12 maart 2002 12:43 schreef Bart_Banaan het volgende:
Een toepassing?
http://www.cappuccinopc.com/
Zijn ook wel oa bij Informatique.nl te krijgen.
Verwijderd
Ik lees nu net (vanaf 9 minuten geleden) van deze actie voor aanschaf van de EBC-569.
Ik heb nog niet veel uitgezocht, maar heel graag wil ik dit systeempje inbouwen in mijn auto. Onder mijn dashboard heb ik ruimte te over. Dus ik kan gewoon een 80GB ata HD en een gewone cdRom kwijt. De audioaansluiting zou op mijn cdwisselaar van mijn autoradio kunnen.
Ik heb ook ruimte voor een 7 of 8 inch TFT schermpje.
En ik zou ook graag een gpsMuis op de usb willen aansluiten.
Vraag:
Hoe sluit ik het aan op mijn 12 volts autoAccu?
Waar kan ik een 7" TFT (mag zwart/wit zijn) kopen?
Hoe zit het met toetsenbord/muis voor in de auto?
Misschien kan ik met de volgende ronde meedoen
Ik vergeet nog iets:
Ik wil ook een GPRS modem op mijn andere USB poort, zodat ik smsjes krijg indien mijn auto wordt gestolen.
Dat kan, alleen zit je dan wel met de vibraties/trillingen van je auto, ik weet niet of dit bevordelijk is voor je hdd. Maar dat is misschien nog wel te omzeilen.Op dinsdag 12 maart 2002 13:40 schreef banderas het volgende:
Dus ik kan gewoon een 80GB ata HD en een gewone cdRom kwijt.
Moet kunnen zit USB en ook ps2 op dus is te doen.De audioaansluiting zou op mijn cdwisselaar van mijn autoradio kunnen.
Ik heb ook ruimte voor een 7 of 8 inch TFT schermpje.
En ik wil ook graag een gpsMuis op de usb willen aansluiten.
Dat zou ik niet durven zeggen, waarschijnlijk moet je dan zoeken naar een adapter die je 12 Volt van je accu stabiliseerd op 12V - 5V en natuurlijk een grond. het voedings bordje wat hier bij zit gebruikt een ingang spanning van 16~24 V dus is die 12V net te laag.Vraag:
Hoe sluit ik het aan op mijn 12 volts autoAccu?
Zag na aanleiding van [topic=398523] daar hebben ze een aantal LCD schermen die ook gebruik maken van de LVDS interface waarmee je ze dus volgens mij direct kan gebruiken, ze hebben ook gewoon VGA als het goed is dus dat is ook te gebruiken.Waar kan ik een 7" TFT (mag zwart/wit zijn) kopen?
Draadloos usb/ps2Hoe zit het met toetsenbord/muis voor in de auto?
Hahahaha dat kan inderdaad, alleen de kosten zullen wel wat minder plezierig zijn. Maar misschien beter gewoon een GPS apparaatje en een mobiele aansluiting er op om daarmee een smsje te versturen.Ik vergeet nog iets:
Ik wil ook een GPRS modem op mijn andere USB poort, zodat ik smsjes krijg indien mijn auto wordt gestolen.
Wat dan wel nog een punt is dat dit systeem wel aardig wat zaltrekken verwacht ik. Dus een goede accu zal geboden zijn, anders sta je daar met een lege accu. Wat geen pretje is trouwens
Verwijderd
Er wordt dus een externe adapter bijgeleverd die vraagt om 16~24V.Op dinsdag 12 maart 2002 13:58 schreef RIKZ het volgende:
Het voedings bordje wat hier bij zit gebruikt een ingang spanning van 16~24 V dus is die 12V net te laag.
Dus als ik zorg dat ik van 12V (uit de accu) een gestabiliseerde 16Volt maak, dan zijn de voedingsperikelen de wereld uit. En dan zijn er ook geen moeilijkheden met ac/dc? (ik ben geen techneut).
Over mobiele kosten, weet je wat een smsje sturen kost?
Een gprs verbinding is vele malen goedkoper.
gpsData is nl. zeer weinig, dan binnen een javaproggie die data ook nog serialiseren en er blijft haast niets van over.
Verwijderd
Zo vaak wordt je auto toch neit gejat?Op dinsdag 12 maart 2002 14:19 schreef banderas het volgende:
[..]
Over mobiele kosten, weet je wat een smsje sturen kost?
gpsData is nl. zeer weinig, dan binnen een javaproggie die data ook nog serialiseren en er blijft haast niets van over.
Is er apart bij te bestellen, speciaal gemaakt hiervoorOp dinsdag 12 maart 2002 14:19 schreef banderas het volgende:
Er wordt dus een externe adapter bijgeleverd die vraagt om 16~24V.
Dat voeding plankje, de EBK DC512, wil een input van DC 16 ~ 24 V, Aangezien je accu dus een DC 12 V levert moet je die dus omzetten naar 16V. Moet te doen zijn.Dus als ik zorg dat ik van 12V (uit de accu) een gestabiliseerde 16Volt maak, dan zijn de voedingsperikelen de wereld uit. En dan zijn er ook geen moeilijkheden met ac/dc? (ik ben geen techneut).
Dat klinkt inderdaad goedOver mobiele kosten, weet je wat een smsje sturen kost?
Verwijderd
Ik vind ook gewoon leuk om een gratis smsje te krijgen met de juiste straatnaam indien mijn auto 100 meter verplaats wordt.Op dinsdag 12 maart 2002 14:28 schreef Masta-T het volgende:
[..]
Zo vaak wordt je auto toch neit gejat?
Maar mijn auto mag gewoon niet worden gejat, ik heb er veel teveel werk in zitten.
Verwijderd
Gaaf ideeOp dinsdag 12 maart 2002 14:36 schreef banderas het volgende:
Ik vind ook gewoon leuk om een gratis smsje te krijgen met de juiste straatnaam indien mijn auto 100 meter verplaats wordt.
Zo'n spanningsomvormer kan je wel bij de Conrad krijgen. Ik zou dan wel een EBK DC-512 nemen. Maar eerst omvormen naar 240V (dat kan ook van je accu!) en dan terug naar 16V en 24V levert nodeloos verlies op.
Verwijderd
GPRS is niet duur, tenminste als je geen megabyte's ermee gaat versturen. Acht bytes kost haast niets.Op dinsdag 12 maart 2002 14:29 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad goedmaar 1 smsje tegenover een gprs verbinding is toch niet veel.
En ik zou totaal niet weten hoe ik een smsMobieltje moet gaan programmeren vanuit mijn onboard carSystem (hihi).
GPRS is gewoon perfect, je hoeft ook niet in te bellen, zoals WAP. De verbinding is er altijd (zeggen ze).
Maar iets anders wat gaat me een EBC569 + EBK-DC512 kosten?
En krijg ik een btwBon?
Verwijderd
Ik ben geen techneut maar dat mijn accuPower eerst naar 240V moet gaan en vervolgens terug naar ongeveer 18V, lijkt mij niet energiezuinig. Aangezien ik al op de fingers werd getikt dat het gehele systeem power gaat zuipen.Op dinsdag 12 maart 2002 14:42 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
Gaaf idee
Zo'n spanningsomvormer kan je wel bij de Conrad krijgen. Ik zou dan wel een EBK DC-512 nemen. Maar eerst omvormen naar 240V (dat kan ook van je accu!) en dan terug naar 16V en 24V levert nodeloos verlies op.
(Arme accu
Zie de prijzen in dit topicOp dinsdag 12 maart 2002 14:45 schreef banderas het volgende:
Maar iets anders wat gaat me een EBC569 + EBK-DC512 kosten?
En krijg ik een btwBon?
Denk (uit het hoofd) dat je zo rond de 420 - 430 inclusief verzending en btw en zo uitkomt.
Een BTW bon? je kan wel een kopie krijgen van de totale factuur, ben geen bedrijf zelf dus is gewoon particulier stukje dit. Geen winst dus voor mij, alleen een wat lagere verzend kosten
Maar je kannatuurlijk ook i.p.v. om te vormen naar AC 240 V ook gewoon omvormen naar DC 16 of DC 24 V
Verwijderd
Ik heb ook geen bedrijf, maar ik kan de bon naar mijn baas laten gaan en dan verreken ik het met de baas en dat scheelt mij weer de btw.Op dinsdag 12 maart 2002 15:20 schreef RIKZ het volgende:
Een BTW bon? je kan wel een kopie krijgen van de totale factuur, ben geen bedrijf zelf dus is gewoon particulier stukje dit. Geen winst dus voor mij, alleen een wat lagere verzend kostenaangezien er wat mensen mee bestellen.
Ja maar dat is alleen als ik een bedrijf zou zijn want dan reken ik BTW die hij dan mag verrekenen met andere BTW en moeilijk doenOp dinsdag 12 maart 2002 15:54 schreef banderas het volgende:
Ik heb ook geen bedrijf, maar ik kan de bon naar mijn baas laten gaan en dan verreken ik het met de baas en dat scheelt mij weer de btw.
En trouwens dat is toch voor de volgende keer
Verwijderd
Da's wel een goed idee eigenlijkOp dinsdag 12 maart 2002 15:54 schreef banderas het volgende:
Ik heb ook geen bedrijf, maar ik kan de bon naar mijn baas laten gaan en dan verreken ik het met de baas en dat scheelt mij weer de btw.
RIKZ, hebben ze jou verteld wat de verzendkosten zijn voor 1 zo'n bordje? Het komt toch uit Duitsland?
Nog even over de garantie trouwens: hebben we daar niet een originele bon voor nodig?? Kun je niet aparte bonnen aanvragen, RIKZ?
Volgens mij geven ze namelijk 5 jaar garantie, met repairs binnen 2 weken (!!), en dan is zo'n bonnetje enzo wel handig!
Heb gevraagd of ze aparte bonnen hebben, maar neenOp dinsdag 12 maart 2002 16:53 schreef Sir_Black het volgende:
RIKZ, hebben ze jou verteld wat de verzendkosten zijn voor 1 zo'n bordje? Het komt toch uit Duitsland?
Nog even over de garantie trouwens: hebben we daar niet een originele bon voor nodig?? Kun je niet aparte bonnen aanvragen, RIKZ?
Het komt inderdaad uit duitsland, willich volgens mij staat hun magazijn.
Werkt dat GPRS dan al? Ik dacht alleen op sommige plaatsen?
Maar waarom lig je niet gewoon een (extra) GPRS telefoon in je auto, die zich dan meld als zijn locatie verplaatst?
Scheelt je een computer!
Hoe bedoelt u?Op woensdag 13 maart 2002 08:53 schreef Masta-T het volgende:
En al iets?

Meer info:
http://nexcom.com/3-news/press_release/news20011204.html
Jah dat staat ook al in dit topic vermeld met ook de prijzen daar bij.. (bij mij op pagina 2)Op woensdag 13 maart 2002 11:20 schreef Redje het volgende:
Je hebt ze ook compleet met behuizing en cdrom/dvd
De EBC 1563 serie en ook de EBC 1363
En dan bedoel ik met extern een cd-rom speler via de IDE poort op het moederbord te connecten. En stroom even van een externe voeding te gebruiken.
Dus de cd-rom er los bij hangen aan de ide poort???
Lijkt me wel, net als bij elke andere computer trouwens hoor. IDE connector biedt gewoon twee kanalen, echter zit op dit mobo een 44 pins IDE connector, dus daar moet je dan wel een kabel voor hebben.Op donderdag 14 maart 2002 12:17 schreef Guider het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om op die EBS-1563 (de standaard versie zonder pci slot) een externe cd-rom speler aan te sluiten om even een besturingssysteem er op te zetten.
Staat ergens anders nog in dit topic, het verschil tussen 44-pins en 40-pins IDE, de 4 extra dus voor voeding.
Maar je kan dus niet een standaard cdrom speler gebruiken.???Op donderdag 14 maart 2002 13:08 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Lijkt me wel, net als bij elke andere computer trouwens hoor. IDE connector biedt gewoon twee kanalen, echter zit op dit mobo een 44 pins IDE connector, dus daar moet je dan wel een kabel voor hebben.
Staat ergens anders nog in dit topic, het verschil tussen 44-pins en 40-pins IDE, de 4 extra dus voor voeding.
Moet het dan zo'n laptop geval zijn. Of is het mogelijk om toch een standaard cd-rom speler aan te sluiten.
Nee je kan gewoon een normale IDE speler gebruiken, je moet alleen dan een kabel hebben met:Op donderdag 14 maart 2002 13:11 schreef Guider het volgende:
[..]
Maar je kan dus niet een standaard cdrom speler gebruiken.???
Moet het dan zo'n laptop geval zijn. Of is het mogelijk om toch een standaard cd-rom speler aan te sluiten.
2x 44 pins connectoren (als je dus een 2.5" hdd gebruikt)
1x 40 pins connector
De data lijnen zijn gewoon het zelfde alleen zitten er dus 4 extra lijntjes bij zodat je geen molex connector nodig hebt
Zal je dus even zelf moeten maken of iemand als vriend bij een computer zaak die flatkabel heeft liggen en deze connectoren.
Verwijderd
Op vrijdag 15 maart 2002 10:36 schreef RIKZ het volgende:
Ik stuur vanavond even een overzichtje aan de gene die mee doen, met alle informatie daarbijverwacht rond een uurtje of 19:00 of eerder. Ligt er een beetje aan.
Thanks...Op dinsdag 19 maart 2002 01:35 schreef Sir_Black het volgende:
You got mail!
Beantwoord!
Verwijderd
Mini CD speler USB 1.1 en/of PC-card
En wat duurder, een heuse FireWire DVD-speler
Mini DVD speler FireWire en/of Cardbus en/of USB 1.1
Voeding is me alleen nog onduidelijk. Maar volgens mij moet je met deze bordjes altijd iets kunnen knutselen zonder WEER een extra adapter erbij te halen.
Nu nog kijken hoe we die dingen hier kunnen krijgen!
De voeding van de DVD versie staat dit bijOp dinsdag 19 maart 2002 13:05 schreef Sir_Black het volgende:
He cool, heb wat leuks gevonden om aan te sluiten
Mini CD speler USB 1.1 en/of PC-card
En wat duurder, een heuse FireWire DVD-speler
Mini DVD speler FireWire en/of Cardbus en/of USB 1.1
Voeding is me alleen nog onduidelijk. Maar volgens mij moet je met deze bordjes altijd iets kunnen knutselen zonder WEER een extra adapter erbij te halen.
Nu nog kijken hoe we die dingen hier kunnen krijgen!
It is equipped with the ARCHOS patented Micro Power Management (MPM), there's no need for an AC adapter, because it is powered directly by a laptop.
...
As more and more people become mobile, the ARCHOS PC Card interface and patented Power Management System allows the user to power the MiniCD directly off their notebook without requiring an A/C Adapter or external power supply. Some older computer may require a PS/2 cable or an AC/DC Adapter.
Verwijderd
En op deze pagina lees ik dit:Op dinsdag 19 maart 2002 13:24 schreef RIKZ het volgende:
De voeding van de DVD versie staat dit bijen tevens nog wat gespit..
[..]
"Powered by your notebook (CardBus version 2, only), the MiniDVD is ideal for accessing data, loading software suites or watching DVD movies, without needing a power supply (PS/2 Cable or A/C Adapter may be required with some computers). "
Dus....?
Ik ga er van uit dat FireWire genoeg power levert (USB idem trouwens), en dat een adapter dus niet nodig is. ALs voorbeeld noem ik de iPod, die de FireWire-poort zelfs als acculader gebruikt. En ook omdat ze hem niet standaard bij het produkt leveren: het zou veel boze klanten opleveren als meer dan de helft van de klanten toch een adapter blijkt nodig te hebben.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Er zijn een aantal FireWire/USB harddrives en harddrive-enclosures (met normale IDE-disk inside): sommige hebben een adpater, sommige niet.
- update -
Archos UK website
€ 241,- EX BTW. Hoeveel BTW gaat daar over vanuit de UK?
Iemand trouwens vergelijkbare producten gezien?
Ik vind dit al een stuk betaalbaarder dan een slim-line notebook-cd-rom-speler (die circa € 400,- a € 450,- kosten).
Volgens dit document is de BTW in de UK 17,5%Op dinsdag 19 maart 2002 14:01 schreef Sir_Black het volgende:
241,- EX BTW. Hoeveel BTW gaat daar over vanuit de UK?
Ik heb verder nog geen juiste alternatieven gezien hier voor
De EBK PC1 riser kost trouwens bij hun nog 30 euro (excl. btw) toch aardig prijzig voor een riser kaartje. Maar ok, deze is dan wel van goede kwaliteit voor dit specifieke bord.
Maar zoals het er nu uit ziet komt het allemaal wel goed
Dus als de gene die nu nog niet het eerste deel hebben overgemaakt
Ik kan me vergissen, maar als je spullen vanuit het UK gaat invoeren, krijg je de engelse BTW (VAT) terug van de engelse douane, en moet je bij de nederlandse douane gewoon "onze" 19% betalenOp dinsdag 19 maart 2002 14:27 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Volgens dit document is de BTW in de UK 17,5%
Ik heb verder nog geen juiste alternatieven gezien hier voorik moet me daar ook nog eens goed in gaan verdiepen.
Zo'n mini cd-rom speler kost dik 200 piek (100 euro). Ik kan me niet voor stellen dat een USB bracket + ide cdromspeler zoveel kost.
(ga misschien als ik tijd heb wel even zoeken naar prijzen en plaatsjes)
De EBC 569 (met adapters en dergelijken) worden afgeleverd in week 14
De EBC 363 (waarvan de adapter e.d. dus al in week 14 zijn afgeleverd) worden verwacht in week 17
Verwijderd
USB 1.1?Op vrijdag 22 maart 2002 10:18 schreef Guider het volgende:
Er zijn toch ook van die USB brackets. (kan momenteel geen plaatje vinden) Zoals ik zal zit er gewoon een USB porrt op.
Zo'n mini cd-rom speler kost dik 200 piek (100 euro). Ik kan me niet voor stellen dat een USB bracket + ide cdromspeler zoveel kost.
Hoe lang wil je uittrekken voor het lezen van CD-rom?
@12Mbps MAX
Brackets zijn trouwens voor harddisks, dus dat wordt een bracket-mod!
Dus dan zul je echt voor 1394 (FireWire) moeten gaan, en daar zijn ook de brackets zo veel duurder van, dat een complete mini CD-rom goedkoper is!
Mijn bedoeling is om er een server van te maken voor FTP en HTTP. Om er toch een OS op te krijgen wil ik graag een cd-rom speler er in hebben. later kan dan alles via het netwerk.Op vrijdag 22 maart 2002 12:23 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
USB 1.1?
Hoe lang wil je uittrekken voor het lezen van CD-rom?
@12Mbps MAX
Brackets zijn trouwens voor harddiks, dus dat wordt een bracket-mod!
Dus dan zul je echt voor 1394 (FireWire) moeten gaan, en daar zijn ook de brackets zo veel duurder van, dat een complete mini CD-rom goedkoper is!
Een installatie via het netwerk weet ik niet hoed dat moet en heb geen zin om dat uit te gaan zoeken. Dus leek dit de beste optie.
Dus het is alleen om hem te installeren en voor de rest niets. Daarna douw ik hem in een hoekje en heb ik die cd-rom speler niet meer nodig. Dus zoek ik naar de goedkoopste oplossing.
Verwijderd
EBC 363? kabelconvertertje (eventueel zelf maken) 44-pins --> 40-pins plus IDE CD-rom spelerOp vrijdag 22 maart 2002 12:27 schreef Guider het volgende:
Dus het is alleen om hem te installeren en voor de rest niets. Daarna douw ik hem in een hoekje en heb ik die cd-rom speler niet meer nodig. Dus zoek ik naar de goedkoopste oplossing.
Ik zie net, (had er overheen gelezen in de EBS 1563 documentatie) maar deze heeft dus een EBC 563 bord er in, hier op zitten twee IDE aansluitingen.
Een met 44 pins, en 1 met 40 pins
Maar betekent wel dus dat dit kastje open moet zijn om daar dus mee te knutselen met een cdrom speler er bij.
Tis wachten op de levering, geld is overgemaakt en ontvagne dus eventjes wachten
Waarom trek je die kleine HD er niet ff uit en plaatst hem met een onvertje van 25 HFL ( abgcomputers.nl) in je gewone kast. ff cab-files erop en de hd kan weer terug.. Snelste en simpelste toch ?Op vrijdag 22 maart 2002 12:27 schreef Guider het volgende:
[..]
Mijn bedoeling is om er een server van te maken voor FTP en HTTP. Om er toch een OS op te krijgen wil ik graag een cd-rom speler er in hebben. later kan dan alles via het netwerk.
............................
Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe je dit geheel met niet alteveel extra kosten op je TV krijgt voor een divx. Zit je dan aan een pci riser kaart vast ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
In de barebones (waar ruimte voor uitbreiding zit) zit er al een PCI riser bij.Op zondag 07 april 2002 04:21 schreef Gompy58 het volgende:Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe je dit geheel met niet alteveel extra kosten op je TV krijgt voor een divx. Zit je dan aan een pci riser kaart vast ?
Ik zal morgen bellen
Verwijderd
Zou je voor de handigheid alle prijzen onder elkaar kunnen zetten ?!
en nog een vraagje, ik vind het zelf een beetje onduidelijk op de website.
de EBC 569 heeft 2 lan poorten dus dan ook 2 nic's
beetje vaag weergegeven op het plaatje want daar staat wel "USB port x2".
maar gewoon "LAN port" bij de 2 rj45 stekker dingen

De EBC 563 kan ik zo snel even geen prijs van vinden
Maar de EBC 569 = 307,-
EBC 363 382,-
PCI riser = 30,-
Alles in euro's zonder btw/verzending enzovoorts
Als je blieft, nu nog die viewer zien te vinden en dan weet ik de prijs van die EBC 563 ook weerOp woensdag 10 april 2002 15:25 schreef Devinity het volgende:
RIKZ:
Zou je voor de handigheid alle prijzen onder elkaar kunnen zetten ?!
Staat ook bij de LAN infoen nog een vraagje, ik vind het zelf een beetje onduidelijk op de website.
de EBC 569 heeft 2 lan poorten dus dan ook 2 nic's
beetje vaag weergegeven op het plaatje want daar staat wel "USB port x2".
maar gewoon "LAN port" bij de 2 rj45 stekker dingen
Realtek RTL 8139C Ethernet Controller x2
(dus 2 realtek chips, dus ook twee lan controllers)
-- andere info --
Heb woensdag gebeld en hieruit bleek dat het wat vertraging bij hun had opgelopen
Papiertje van UPS binnen heb
Zal vanaaf een mailtje rond sturen. Dus je hoort het vanaaf
Nu weer doorgaat met werken
Hij is er!!! Nu nog met smart wachten op de postbode, en dan :
[topic=467650]
Verwijderd
Heb al met Nexcom gemaild, maar nog geen prijsje ontvangen van de 563.
wat zijn trouwens de verzendkosten ?!
weet iemand dat zo
Dat weet Rikz nu precies!! Want ze zijn BINNEN, nu nog even naar de bestellers sturen (o.a. IK dusOp dinsdag 16 april 2002 03:38 schreef Devinity het volgende:
Binnekort de mijne even bestellen (heb deze gemist)
Heb al met Nexcom gemaild, maar nog geen prijsje ontvangen van de 563.
wat zijn trouwens de verzendkosten ?!
weet iemand dat zo
[topic=459888/1/25]
Suc6
- Heb je beschikking over de COM poort? (dacht via een kabeltje)
- Is het zeker mogelijk een ATX voeding te gebruiken (ook weer via een converteerkabeltje, meegeleverd)
- Hoe is de kwaliteit van de audio?
en het belangrijkste:
Die LCD aansluitingen, want daarom zou ik deze willen. Ik er nl een LCD touchscreen op aansluiten van 7", maar wil wel kleuren. Weet iemand hier meer over?
Devinity ik wil er evt ook nog een bestellen... Dus misschien kunnen we dat samen doen ivm bestel/verzendkostenOp maandag 04 maart 2002 14:58 schreef RIKZ het volgende:
Deze aansluitingen..
Extensive LCD Support
36-bit DSTN/TFT flat panel interface with 256 gray shade support
Integrated 110MHz LVDS interface
Support for all resolutions up to 1600x1200
LVDS Interface Connector x1
TTL LCD Interface Connector x1
Dit zijn 'standaarden' om een scherm op je computer aan te sluiten. Net als een normale VGA uitgang. Inderdaad worden hier bij de kabels geleverd om dit te kunnen aansluiten.
[..]
bartbanaan Impressive!! Mooie kast!!
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
4 Com poorten via kabeltjeOp woensdag 17 april 2002 09:37 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
- Heb je beschikking over de COM poort? (dacht via een kabeltje)
Ja, bijgeleverd, ook AT voeding is te gebruiken met ander bijgeleverd kabeltje- Is het zeker mogelijk een ATX voeding te gebruiken (ook weer via een converteerkabeltje, meegeleverd)
Nog niet getest- Hoe is de kwaliteit van de audio?
Ik heb me er een heel klein beetje inverdiept (heel lichtjes) maar het komt er op neer, je hebt een LVDS aansluiting op je moederbord, daar kan een LVDS kabel tussen. en dan heb je ook een LVDS ontvanger nodig die je aansluit op je LCD display.en het belangrijkste:
Die LCD aansluitingen, want daarom zou ik deze willen. Ik er nl een LCD touchscreen op aansluiten van 7", maar wil wel kleuren. Weet iemand hier meer over?
Bij http://www.troyan.nl/ hebben ze er wat meer info over. Zij kunnen je misschien nog helpen daarmee.
Hij is ingebouwt, en wel hierin :
[topic=480574/1/25]
En moooooiii !!!!
Verwijderd
ik weet niet zit er al zo via cpu bij zo ja kan er anders een celleron voor in de plaats kunnen komen?
zou ook graag willen weten of het mogelijk is win2k op 128Mb CF te plaatsen mischien zelfs 64 *goedkoper*
is er een prijs indicatie te krijgen voor dit
die mobo
+128CF
+256Sdram
+1000~1300 celeron
+makkelijke mounting in een normaale pc
als je zoon prijs indicatie kan leveren zou ik mischien wel intresse hebben in +- 5 van die boardjes
Verwijderd
ff goed lezen, de processor zit vast op dit bord.Op zondag 28 april 2002 20:53 schreef ShinTsu het volgende:
Super intresant! zat te denken om een server clustertje te maken maar dit is geweldig! alleen moet het wel wat bruute reken kracht hebben...
ik weet niet zit er al zo via cpu bij zo ja kan er anders een celleron voor in de plaats kunnen komen?
kijk anders op www.nexcom.com voor andere systemen.
actie is al gesloten.zou ook graag willen weten of het mogelijk is win2k op 128Mb CF te plaatsen mischien zelfs 64 *goedkoper*
is er een prijs indicatie te krijgen voor dit
die mobo
+128CF
+256Sdram
+1000~1300 celeron
+makkelijke mounting in een normaale pc
als je zoon prijs indicatie kan leveren zou ik mischien wel intresse hebben in +- 5 van die boardjes
Verwijderd
Verwijderd
sjek deze url.
bij google zijn er nog wel meer te vinden.
even zoeken naar "ide compact flash" ofzow. wees creatief ziz
Verwijderd
Ik zal nog geen tweede actie beginnen.. Maar je kan er natuurlijk altijd zelf een opzettenOp woensdag 01 mei 2002 08:59 schreef Masta-T het volgende:
Er was in het begin sprake van een 2e actie, komt die er nog of is het nu niet meer nodig?
Volgens mij nietOp zondag 28 april 2002 20:53 schreef ShinTsu het volgende:zou ook graag willen weten of het mogelijk is win2k op 128Mb CF te plaatsen mischien zelfs 64 *goedkoper*
Moet je gewoon eventjes kijken wat een kleine instal van W2K als grote heeft
Maar met eenkleine en compacte linux install of BSD ofzo is het wel mogelijk, mits je natuurlijk het compacct en dergelijk houdt
Verwijderd
Voor als er nog interesse naar is ( Btje laat maar ik kwam het toevallig tegen) op www.micropower.nl http://www.micropower.nl/jpeg/AX10468.jpg is een pcOp vrijdag 01 maart 2002 15:04 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Nee daar hebben ....niet gebruiken.
-- vergeten stukje --
Wat mij wel opvalt is dat de PC104 daar geen (tot zo ver ik heb gezien) 100 Mbit kaarten in voorkomen. Wel in de PC104+ standaard dus. Dus misschien is dat nog een probleem
volgens mij is dit een pc104 10/100 Mbit NIC
Verwijderd
haha, nee ik dacht het niet; heb ik de tijd, het geld en het geduld niet voor. ik koop er wel een voor mezelf.Op woensdag 01 mei 2002 12:31 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Ik zal nog geen tweede actie beginnen.. Maar je kan er natuurlijk altijd zelf een opzetten
ROUTER voor in je meterkast...Op dinsdag 26 februari 2002 13:23 schreef RIKZ het volgende:
[..]
Ja dat zie je goed.. de 5.25" heeft twee LAN poorten er op zitten
als dan de man van @Home langs komt en vracht was da
zeg jij das mijn download meter
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl