Inkoop actie - 3.5" en 5.25" complete PC *closed*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Een ideaal moederbord met alles zo goed als onboard..

Afbeeldingslocatie: http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/img/ebc569-big.jpg
NEXCOM EBC-569

Ik kan ze bij de nexcom afdeling van duistland bestellen. Voor 325,- euro. Dit is dus een compleet systeem dat past in een 5.25" bay. het enige wat er nog bij hoort is een voeding (kan je nemen vanaf je normale voeding in je kast (mist deze natuurlijk beetje krachtig is) of een simpele lichte extra voeding in je kast neer zetten)

Voor de specs zie je hier:
http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/

korte specs:
VIA C3 EBGA CPU 800Mhz on board, 100/133MHz FSB
Max. 512MB SDRAM, DIMM x1
VIA Twister T8606/686B chipsets w/ 4X AGP VGA built-in
3D graphic, LVDS/TTL LCD interface
Realtek 8139C 10/100 Base T/TX LAN
AC 97 ver. 2.0 Audio

En dit is de datasheet in PDF http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/img/ebc569.pdf

De prijs van 325,- euro is dus al inclusief de belasting en transport kosten. Een andere prijs hebben ze nog niet doorgegeven.

Verder is er de mogelijheid om een compact flash kaart te gebruiken als opslag geheugen. Dus geen grote hardeschijf nodig maar een simpel compact flash kaart is voldoende (wel met genoeg capaciteit natuurlijk).

Ik ga bestellen over twee weken ;) dus rond 11 Maart gaat er een bestelling naar hun toe, het is misschien intressant om hier aan mee te doen als je intresse hebt in een klein extra systeem.

Er is ook een uitvoering voor 3.5" bays. namelijk de EBC-363 deze heeft ook een TV-out direct aan boord.

De specs van deze zijn:
VIA C3 EBGA CPU 800MHz on board, 100/133MHz FSB
Max. 512MB SDRAM, DIMM x1
VIA Twister 8606/686B chipsets w/ 4X AGP VGA built-in
3D graphic, LVDS/TTL LCD interface
Realtek 8139C+ 10/100 Base T/TX LAN
AC 97 ver. 2.0 Audio
TV output/IEEE 1394/USB

Hier heb je nog meer specs:
http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc363/

De datasheet in PDF formaat:
http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc363/img/ebc363.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc363/img/ebc363-big.jpg

Echter deze vereist SO-DIMM's. Maar zijn even duur/goedkoop als de normale DIMMS

De prijs van de kleine de EBC-363 is 405,- euro. Ook weer inclusief de transportkosten vanuit duitsland en inclusief de belasting.

Ik ga zelf dus voor de 5.25" bay computer. Maar kan natuurlijk wel tergelijker tijd de EBC-363 mee bestellen ;)

Zijn er mensen die mee willen doen :?
Voor verdere vragen kan je me altijd wel bereiken op j.g.rosink@rikz.rws.minvenw.nl

-- edit --

Natuurlijk ook een gedeelte over de betaling als je mee zou willen bestellen natuurlijk. Aangezien het toch redelijk wel prijzige apparaten zijn als er meerdere worden besteld kan ik het niet allemaal voorschieten (ook niet vanwege misschien wel iemand die 'fake' mee doet) maar dat is begrijpelijk, dacht zelf aan de helft vooruit betalen en de andere helft na ontvangst van de goederen. Al als er opeens natuurlijk tientallen mensen gaan mee doen dan wordt dat wel weer een probleem met de helft voorschieten van mijn kant maar dat is van latere zaken. Ik verwacht niet direct dat er een hele stormloop op komt.

Graag dan wel voor 8 Maart alles geregeld te hebben maar dat wordt duidelijk wanneer je contact hebt opgenomen met mij dan ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Opzich is zoietw helemaal geweldig alleen ik vind t wel wat prijzig... maar weet ik meteen een richtprijs maar ik hoef er voorlopig nog geen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor powerconnector zit daar nu op?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Cool!, dat kende ik nog niet :P ,maar daar moet ik me ff helemaal in verdiepen :)

Verwijderd

Erg leuk, jammer dat het zo fucking duur is

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

prijzig? voor zoveel integratie? valt toch best mee! En die VIA 800MHz presteert vergelijkbaar aan een P2/500 ofzo, ...

Maar waar gooi je dit in? In een 5.25" bay van een klein PC-tje of in een extern 5.25" kastje? Kunnen ze er niet beter een klein kastje met ruimte voor een DVD speler en een harddisk bij leveren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat is nu eigenlijk het nut van zo'n superklein computertje. Als ik hem in m'n huidige kast bouw bij m'n ander PC, geeft hij dan extra CPU-kracht, of is het echt alleen voor de heb?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 26 februari 2002 12:52 schreef limoentje het volgende:
prijzig? voor zoveel integratie? valt toch best mee! En die VIA 800MHz presteert vergelijkbaar aan een P2/500 ofzo, ...
:?
een Via 800 presteert net zo goed als een intel 300mhz op zijn hoogst (eerder als een opgefokte P200)

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

mmz, hier kun je best leuk je eigen soort van laptop mee bouwen :)

en dan is 300 euro helemaal niet duur...

alleen wel jammer van al die shit die er in de weg zit, parallele poort, fdd connector, enz.

Als ze daar nou andere aansluitingen van hadden gemaakt, en dan een verloopje erbij... zo'n fdd kan best op een kleine ronde 3x (weet niet hoeveel pins uit mn hoofd) connector, en dat scheelt toch een berg ruimte, en niet te vergeten airflow. overklokken kun je wel schudden lijkt me :P

edit: zie ik nu 2 LAN ports op die 5.25" zitten :?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
De via C3 800 presteerd ongeveer gelijk aan een

Hier een link voor een review van de C3 800
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=204
Al is dat zwaar overdreven, heb momenteel een C3 733 thuis draaien tot volle tevredenheid op een Freetech P6F209 flexATX bordje.

De power connector heeft 2 pinnen van 5V (max 6 amp) en 1 tje van 12V (max 1 amp) nodig. De andere zijn grounds.

Dit zit er ook nog bij
Accessory Power Converter Cable:
Two 4P to 6P (For AT Power Supply)
ATX Power Connector to 6P+ 2 Pin Power SW (For ATX Power Supply)
Optional Power Module to support NoteBook Type Adapter (16Vdc ~ 24Vdc input)

Het is misschien ook een idee om zelf te gaan knutselen met een externe bay. Je kan dan als het goed is gewoon de juiste adapter uitzoeken (denk aan notebook lijn waar wel geschikte tussen zitten) en daar mee deze dus van stroom voorzien, zoeken naar een slimline CD-rom speler en klaar.

Maar het nut, het is een tweede systeem wat gewoon in de zelfde kast past. Wat je er mee wilt gaan doen dat zou ik niet durven zeggen, zelf wil ik het gewoon gebruiken als een servertje wat geen extra ruimte in neemt. Dus in mijn huidige midi kast past. Dat is dus bij deze het geval, alleen een utp kabel naar buiten en je bent klaar. Remote beheer en dergelijken. Inderdaad de prijs is een puntje, maar het is wel hoge kwaliteit wat er geleverd wordt van de onderdelen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:11 schreef smokalot het volgende:

edit: zie ik nu 2 LAN ports op die 5.25" zitten :?
Ja dat zie je goed.. de 5.25" heeft twee LAN poorten er op zitten ;)

• smokalot

smokalot

titel onder

Op dinsdag 26 februari 2002 13:23 schreef RIKZ het volgende:

[..]

Ja dat zie je goed.. de 5.25" heeft twee LAN poorten er op zitten ;)
Das erg makkelijk voor een servertje...

Maar als je m op dezelfde PSU hebt zitten staan ze of allebei aan, of allebei uit ;(

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:27 schreef smokalot het volgende:

Das erg makkelijk voor een servertje...

Maar als je m op dezelfde PSU hebt zitten staan ze of allebei aan, of allebei uit ;(
Inderdaad heel handig voor een server ;) 2 LAN poorten, inderdaad ze moeten dan wel beide aan staan, maar je kan er ook bv een oud AT voeding voor pakken (gratis van de straat ;) )

Maar het kan op de zelfde voeding, kan ook op verschillende, maar mijn huidige computer staat al 24/7 aan. Te lui om te wachten tot hij volledig is opgestart ;) en er draait een klein http servertje op, deze ga ik uitbreiden met bv php en database er achter dus vandaar dat ik deze liever op tweede systeem heb draaien. En daar komt deze dus (de 5.25") handig van pas.

Verwijderd

Ik heb me eens verdiept in het fenomeen via c3 processor, ik heb zelf een 933Mhz c3 processor, en ik moet zeggen, ben er erg tevreden mee. Het enige waardoor ie wat slechter presteert is:
- FPU unit @ half proc speed (dus in mijn geval 466Mhz)
- Ontbreken van krachtige instructiesets als SSE e.d.
Hierdoor lijkt het beestje erg traag, en komt uit theoretische benchmarks laag uit de bus.
Gamen op 800x600 is geen probleem met een s3 savage 4 die ook bij deze bordjes onboard zit. DivX kijken en MP3 luisteren perfect. Het enige probleem dat ik tegen het lijf ben gelopen bij deze proc's is dat deze na anderhalf uur toch zo'n 70 graden worden zonder een fan, dus heb ik er maar een 60x60x20 @ 2000 RPM fannetje op gemonteerd op een grote swiftech MCX370 heatsink. nu wordt ie nog maar max 26 graden full stressed en dan heeft ie 8 uur gebenchmarkt, ik heb geprobeerd deze CPU te overclocken, met WCPUid is dat mogelijk d.m.v. de multiplier softwarematig te verhogen, want deze procs blijken multiplier unlocked te zijn. Dus ik dacht ga maar es testen, die dingen blijven lekker koel, dus misschien kan ik em ook nog mooi overclocken. Ik heb hem tot 1266Mhz opgeschroeft, rockstable, en toen werd ie max 32 graden stressed, verder durfde ik helaas niet te gaan, omdat ik niet weet hoe ik de multiplier terug krijg gezet mocht de overclock te ver zijn, en hij de snelheid niet mocht halen. Zelf denk ik er wel aan om de multiplier te verlagen naar 6.0 maar dan met een 166mhz FSB, die FSB zal ook wel een lekkere performance boost geven, ik denk dat er ook es een revieuw over deze proc moet komen met betrekking tot het overclocken, want omdat deze proc @ 0.13 micron is gebakken denk ik dat hij toch wel nog beter overclockbaar moet zijn, misschien is 1,4 Ghz nog haalbaar, misschien dat ik binnenkort het lef krijg om het te testen

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Als ik het dus goed begrijp, kan je deze gewoon in zo'n extern 5,25" kastje stoppen?

Is dan heel handig als een centraal servertje... gewoon in je lan prikken en dan gaan met die banaan!!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:43 schreef themaxter het volgende:
Als ik het dus goed begrijp, kan je deze gewoon in zo'n extern 5,25" kastje stoppen?

Is dan heel handig als een centraal servertje... gewoon in je lan prikken en dan gaan met die banaan!!
Als je de juiste voeding hebt dan wel, daar ben ik nog voor aan het rond kijken, nog niks gevonden maar ben dan ook niet echt thuis in voeding wereld..

Vodeing als in adapter zeg maar (net als bv HUB adapter idee)

• themaxter

themaxter

Bugged..

Misschien kan je het in deze kast inbouwen:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/t/t5st01.jpg

Hij heeft een 65 W voeding, weet niet of dat genoeg is,
maar dan kan je er zelfs een cd-rom ofzo nog bijzetten

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Grappig ding. Zeker handig om er in je computerkast bij te bouwen, in een 5.25" slot. Voor lanparties kun je hem dan als servertje gebruiken, heb je je lan-PC en je server inéén en hoef je maar één keer naar je auto heen en weer te lopen :).

Stel je voor: een tower kast waarin je je gewone computer stopt (vanwege de hoeveelheid 5.25" slots). Dan een 3.5"=>5.25" harddiskrekje gebruiken en daar een harddisk in stoppen. In de overgebleven ruimte kun je dat moederbord wel kwijt. Als display bouw je zo'n half gesloopt PSX TFT schermpje in (vandaar die tower, want die schermpjes nemen 2 5.25" slots in, past ook in een minitower, maar dan heb je maar ruimte voor 1 cd-rom drive). Kan dit boardje TV-out? Dan ben je in één keer klaar.

Maar ja, EUR 325 is een hoop geld :). Als je er nou een maandje of twee terug mee was gekomen, dan had ik twee maandjes geld bij elkaar gespaard. :)

Macbook Pro

Verwijderd

Toch denk ik dat je beter een SV24 kunt kopen, en die dan als mooi klein blokje erneer kan zetten, zoals ik dat heb gedaan, op de TV pluggen, 1 gigje ram erin, 100gigjes HD voor DivX films e.d. en een via c3-933, die je ook nog eens later kunt upgraden naar een pentium 3-1Ghz mocht je dat willen.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:50 schreef Jaromir het volgende:
Toch denk ik dat je beter een SV24 kunt kopen, en die dan als mooi klein blokje erneer kan zetten, zoals ik dat heb gedaan, op de TV pluggen, 1 gigje ram erin, 100gigjes HD voor DivX films e.d. en een via c3-933, die je ook nog eens later kunt upgraden naar een pentium 3-1Ghz mocht je dat willen.
Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt. voor mijn situatie, een extra comp er bij zonder extra kast komt dit heel goed uit ;) en als je wat ruimte over hebt voor de SV-24 (trouwens waar blijft de SV-25 :? offtopic eventjes hoor) dan kan je inderdaad daar beter voor gaan, tis goedkoper dan deze oplossing namelijk. Maar ook wel weer groter.

Verwijderd

Nog een groot voordeel van de SV24 is de mooie kast, maar ook de voeding die er standaard al bij zit.

De SV25 zou ik never kopen, die heeft nog een slechtere grafische kaart dan de SV24. als je ook nog wel es vaker een licht spelletje wil spelen zou ik toch de SV24 nemen.
P.S. de SV40 komt wel binnenkort, daar kun je een AMD in proppen, maar jah, denk dat daar wat hitte problemen bij komen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel edited :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:02 schreef Jaromir het volgende:
Nog een groot voordeel van de SV24 is de mooie kast, maar ook de voeding die er standaard al bij zit.

De SV25 zou ik never kopen, die heeft nog een slechtere grafische kaart dan de SV24. als je ook nog wel es vaker een licht spelletje wil spelen zou ik toch de SV24 nemen.
P.S. de SV40 komt wel binnenkort, daar kun je een AMD in proppen, maar jah, denk dat daar wat hitte problemen bij komen
Hmm ik bedoelde (na het even na gekeken te hebben ;) de FV25.. de FV24 zit dus in de SV24.. Maar de FV25 zou daarna komen als ik me niet vergis.. Maar ok.. genoeg off topic ;)

Verwijderd

On Board IDE Interface / Compact Flash
VIA 686B South Bridge Integrated UltraDMA-33/66/100 master mode EIDE controller
Support UltraDMA-33/66/100 IDE with 40 pin connector x1
Internal Compact Flash socket x1

Dus je kunt booten vanaf een compact flash disk? 8-)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:06 schreef Exirion het volgende:
Titel edited :)
Thankies ;)

• smokalot

smokalot

titel onder

Op dinsdag 26 februari 2002 13:35 schreef Jaromir een heel verhaal, waaronder:
...verder durfde ik helaas niet te gaan, omdat ik niet weet hoe ik de multiplier terug krijg gezet mocht de overclock te ver zijn, en hij de snelheid niet mocht halen.
Gewoon de cmos-batterij eruit halen, of met een jumper als die erop zit. Worden alle standaard instellingen geladen. Heb net zelf vorige week een pc in elkaar gezet met lege cmos batterij. Erg vervelend :(, boot dus altijd met standaard instellingen.

Verwijderd

Aha.

Internal Compact Flash socket x1 (True Type IDE Mode)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:08 schreef SiCnEsSs het volgende:
On Board IDE Interface / Compact Flash
VIA 686B South Bridge Integrated UltraDMA-33/66/100 master mode EIDE controller
Support UltraDMA-33/66/100 IDE with 40 pin connector x1
Internal Compact Flash socket x1

Dus je kunt booten vanaf een compact flash disk? 8-)
Jah, dat is mogelijk ;) (moet er wel natuurlijk een boot sector opstaan maar dat spreekt voor zich)

Met genoeg geld zou je er zelfs een IBM microdrive er in kunnen zetten (1GB - 295 euro) zie http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=compact+flash voor de compact flash artikelen die in de price watch staan ;)

Verwijderd

wat is hier nou echt het voordeel aan??

volgens mij is het alleen maar een gadjet

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:30 schreef tva_goku het volgende:
wat is hier nou echt het voordeel aan??

volgens mij is het alleen maar een gadjet
Voor mij ruimte besparing. Twee (of eventueel meerdere want heb nog 3 5.25" vrij) computers in 1 kast en op 1 voeding.

Het is een complete computer, handig en compact. Dus makkelijk zonder extra kast toe te voegen aan je huidige computer (park).

Een gadget is het zeker niet (in mijn ogen) dan zou elke tweede computer een gadget zijn.

Verwijderd

bestaan dit soort dingetjes ook met een wat lagere cpu, om bv als firewall te gebruiken ? (die zijn dan wat goedkoper neem ik aan)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:43 schreef HAL-9000 het volgende:
bestaan dit soort dingetjes ook met een wat lagere cpu, om bv als firewall te gebruiken ? (die zijn dan wat goedkoper neem ik aan)
Die zijn er ook, even kijken op http://www.nexcom.com/product/ebc/ maar daar heb ik verder nog geen prijzen van opgevraagd.

Verwijderd

Iedereen heeft het over het gebruik als zijnde een 2e PC, maar wat dacht je over het volgende gebruik:

- In Car Audio Equipment (ICE)

Met wat pielen kan je hem zelfs kwijt incluus mooi grafisch LCD in een DINxxx (nummer?) autoradio rack. Dat display kan je weer mooi aansturen met de gegeven I/O poorten. Je sleept dit beestje vervolgens na gebruik mee je huis in en plugt hem op het netwerk voor het up/down-loaden van mp3'tjes. Schiet me net binnen dat je de LCD op de parallele poort kunt zetten en vervolgens een IR-lezer op de seriele poort...

Tadaaa full-featured mp3-auto radio incluus afstand bediening!

Echter....
Je dient wel een versterker te hebben (of AUX-In van een bestaande radio).

edit:

Ik las net dat er zelfs een TTL-level LCD connector op zit, dus zelfs dat is al geregeld. Nu nog een goeie geluidskaart in de PCI-bus (die onboard audio zal wel zo-zo zijn). Meer wensen? Eh... neem een 2,5" notebook HDD om de afmetingen klein te houden (ook minder warmte).

[edit-2]
Nu ben ik echt op dreef...
En wat doen we met die GPS-modules die je ook op de seriele poort kunt aansturen? De software hebben we al :)
[/edit-2]

Cheers & just my 1 Eurocent

EiSl

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:33 schreef EiSl het volgende:
Iedereen heeft het over het gebruik als zijnde een 2e PC, maar wat dacht je over het volgende gebruik:

- In Car Audio Equipment (ICE)

Met wat pielen kan je hem zelfs kwijt incluus mooi grafisch LCD in een DINxxx (nummer?) autoradio rack. Dat display kan je weer mooi aansturen met de gegeven I/O poorten. Je sleept dit beestje vervolgens na gebruik mee je huis in en plugt hem op het netwerk voor het up/down-loaden van mp3'tjes. Schiet me net binnen dat je de LCD op de parallele poort kunt zetten en vervolgens een IR-lezer op de seriele poort...
Dat kan inderdaad de 3.5" heeft TFT/LCD uitgangen al op mobo zitten dus als je daar de juiste display voor vind heb je een perfecte oplossing ;)

Inderdaad enige puntje dan is de versterking van het geluid. Maar ook een puntje wat ik direct kan bedenken is de opstart tijd van het systeem, embedded MP3 spelers lijken mij toch wel dedicated progs aan boord te hebben. Als je het zelf bouwt zal de opstart tijd wel meer inbeslag nemen, dat is eigenlijk de enige puntjes die ik zo kan bedenken ;)

Maar goed idee.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:40 schreef RIKZ het volgende:

Dat kan inderdaad de 3.5" heeft TFT/LCD uitgangen al op mobo zitten dus als je daar de juiste display voor vind heb je een perfecte oplossing ;)
...
De 5,25" versie heeft hem ook, maar een simpeler interface denk ik.

EiSl

Verwijderd

Ook 5,25" voor PIII en celeron uitvoering... is de EBC 562 uitvoering, tot maximaal p3 1000MHz :)

http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc562/
Afbeeldingslocatie: http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc562/img/ebc562-top.jpg

Voor de mensen die wat meer eisen van zo'n embedded systeempje ;) je hebt alleen niet al je standaard aansluitingen, maar dat stopt de gemiddelde tweaker toch niet :P

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Als je nog vragen hebt over andere producten van hun dan kan ik ze wel mailen en even vragen bv naar de prijzen van andere producten ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Om u een idee te geven: de score bij de Dhrystone ALU test is vergelijkbaar met die van een Intel Pentium II 400 MHz, de scores bij de Whetstone FPU en MultiMedia Integer test zijn vergelijkbaar met een Intel Pentium I (ja I, dus niet II) 233 MHz en de score bij de MultiMedia Floating Point test is vergelijkbaar met een AMD K6-III 450 MHz. Al met al dus zeer zeker geen scores waar een 800 MHz mee aan mag komen zetten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 20:08 schreef limoentje het volgende:

[..]
Maar wel lekker zûûnig met energie :P

Mooie apparaatjes, maar een beetje aan de prijs voor een projectje.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Tot zo ver al 1 ingeschreven persoon

(naast mij dan)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:11 schreef RIKZ het volgende:
Als je nog vragen hebt over andere producten van hun dan kan ik ze wel mailen en even vragen bv naar de prijzen van andere producten ;)
Ik moet nog even kijken. Vind het wel interessant, maar zat eigenlijk meer op iets met dit systeem, maar dan minder prijzig, te wachten.
Ik zal morgen de specs eens doornemen (nu moet ik werken :'( ).

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 11:20 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Ik moet nog even kijken. Vind het wel interessant, maar zat eigenlijk meer op iets met dit systeem, maar dan minder prijzig, te wachten.
Ik zal morgen de specs eens doornemen (nu moet ik werken :'( ).
Inderdaad is dat een heel handig systeem. Maar het nadeel wat je zelf ook al noemt is de prijs. Je kan natuurlijk wel een soort gelijk apparaat maken met deze (en andere natuurlijk ook nog) hardware.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een mailtje van hun..

Ze hebben, sinds kort :) ook barebone systemen ;) Dat is natuurlijk heel aantrekkelijk.

Hier staat een PDF document voor de EBS 1563 serie.. Dus een externe kast in de grote van een 5.25" met alles er op en er aan ;)

Hier PDF

Prijzen van de EBS 1563

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/BotXXX/prijzen-1563.gif

Zoals je kan zien een zijn deze wat prijziger. Maar daar krijg je dan wel een compleet barebone systeem voor terug. ;)

Ze hebben ook een EBS-1363 serie, dit is een 3.5" barebone systeem. Echter hier konden ze nog geen prijzen over geven :(

Info over de EBS-1363 serie staat hier ;)

Hier kunnen dan nog wel mensen in geintresseerd zijn.

Verwijderd

ik vind het jammer dat de 5.25 versie die je noemt geen TV out heeft, anders zou ik hem goed kunnen gebruiken bij de tv voor divx etc.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 13:54 schreef firstwollie het volgende:
ik vind het jammer dat de 5.25 versie die je noemt geen TV out heeft, anders zou ik hem goed kunnen gebruiken bij de tv voor divx etc.
Dat is inderdaad een gemis op het 5.25" bord. je kan natuurlijk wel dan nog een TV-kaart er in stoppen. De barebone systemen (de EBS-1563PC / EBS-1563PD) hebben ook nog een PCI uitbreidings slot waar je dan eventueel nog een tvout in kan zetten.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:58 schreef RIKZ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een gemis op het 5.25" bord. je kan natuurlijk wel dan nog een TV-kaart er in stoppen. De barebone systemen (de EBS-1563PC / EBS-1563PD) hebben ook nog een PCI uitbreidings slot waar je dan eventueel nog een tvout in kan zetten.
een TV kaart heeft een TV in, niet out helaas, ik zou dan nog een extra VGA kaart PCI met TV out moeten kopen

Verwijderd

Vraagje over die EBC 562 zitten daar nou dezelfde aansluitingen aan als op die andere maar dan als losse kabels bijgeleverd?

Wat zou die moeten kosten?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 18:49 schreef Stippie het volgende:
Vraagje over die EBC 562 zitten daar nou dezelfde aansluitingen aan als op die andere maar dan als losse kabels bijgeleverd?

Wat zou die moeten kosten?
Ik zou niet durven zeggen hoeveel deze zou moeten kosten. Zit nu thuis en waarschijnlijk heb ik de prijs wel op mijn werk liggen.

Hier staat een datasheet van het moederbord
http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc562/img/ebc562.pdf

De pagina van het mobo zelf
http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc562/

Dit zijn de korte specs
Intel® Celeron/Pentium® III CPU with 66/100MHz FSB up to 1GHz
256MB SDRAM (Max.) memory support, DIMM x1
Intel® 440BX AGP set
C&T 69000 AGP mode VGA Controller with CRT/LCD support
Intel® 82559 10/100 Base Ethernet controller
ESS ES1989 Audio accelerator
On board PC 104 connector
On board standard 32bit PCI slot
On board socket for DiskOnChip up to 288MB
4S1P, IDE x1, FDC x1, SIO for RS232 x3, RS422/485 x1

Dus zeker niet de zelfde specs als de andere.

Verwijderd

Ik begrijp dat de specs niet hetzelfde zijn. Al is het al alleen maar omdat er geen proc bij zit. Het ging me om de aansluitingen van bijv. audio en video. Als ik die pdf files kijk maak ik er uit op dat deze aansluitingen met losse kabels op het moederbord gezet wordt. Maar ik zie nergens die kabels afgebeeld dus ga aan mezelf twijfelen of ik het wel goed begrijp dat die kabel er bij worden geleverd.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:18 schreef Stippie het volgende:
Ik begrijp dat de specs niet hetzelfde zijn. Al is het al alleen maar omdat er geen proc bij zit. Het ging me om de aansluitingen van bijv. audio en video. Als ik die pdf files kijk maak ik er uit op dat deze aansluitingen met losse kabels op het moederbord gezet wordt. Maar ik zie nergens die kabels afgebeeld dus ga aan mezelf twijfelen of ik het wel goed begrijp dat die kabel er bij worden geleverd.
Ik denk het wel, maar ik zal het morgen na vragen voor je..

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:26 schreef RIKZ het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar ik zal het morgen na vragen voor je..
Van uit dit PDF bestand
http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc562/img/ebc562-manual.pdf

Dit zit dus bij het EBC 562 moederbord.
What you'll have from the package
In addition to this manual, the EBC 562 series package includes the following
items
EBC 562 series embedded controller x 1
IDE cable x 1
FDC cable x 1
VGA cable x 1
SIO cable x 1
PIO cable x 1
USB cable x 1
PS2 Y cable x 1
Audio cable x 1
CD Disk x 1 (for VGA/LAN/Audio/HW Monitor driver)
If any of these items is missed or damaged, please contact your vendor for what
you want.

Verwijderd

verhaal.... If any of these items is missed ..verhaal
:o Wat heb ik weer eens lekker gelezen. Maar heb je nog kunnen vinden wat hij kost?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 13:28 schreef Stippie het volgende:

[..]

:o Wat heb ik weer eens lekker gelezen. Maar heb je nog kunnen vinden wat hij kost?
Nee deze zat nog niet in de prijslijst :( Ik verwacht einde van de dag nog een mailtje met de prijs van dit type bord er in. Dus nog eventjes gedult. ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ok de EBC 562 kost per stuk
382,- euro (zonder btw/verzending)

Echter ze hebben nu een aanbieding (zolang ze nog op de lokale voorraad zijn) 10 stuks voor 300 euro per stuk.

Ik zie nog niet direct dat deze 10 dan zouden worden verkocht, of je moet nog mensen weten die hier in geintresseerd zijn ;)

Verwijderd

Ik mis de Firewire op de 569, dus denk aan de 363.

Maar.... ik heb 2 100Mbit netwerkconnectors nodig, dus:
Wat is nou die "NEXCOM PCI Proprietary Connector for EBK Module to support PCI devices " op de EBC 363?

RIKZ, Kan je voor mij navragen hoe ik een Realtek PCI netwerkkaartje daar op aansluit?
Want op de website staat een reference-tabelmet uitbreidingskaartjes en de bordjes, maar daar staat niks bij.

Als ik zo'n eventueel uitbreidingskaartje nodig heb, wil ik dat er natuurlijk graag bij bestellen, dus wil ik weten:
-wat kost dat? (inclusief alles, want dat is wat ik uiteindelijk moet ophoesten :) )
-wat zijn de afmetingen? (moet natuurlijk niet weer lomp groot worden)

En wat kost een 256Mb dimmetje er bij?
En de ebkdc512 power convertor module ?

(alle prijzen graag inclusief)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:40 schreef Sir_Black het volgende:
Ik mis de Firewire op de 569, dus denk aan de 363.

Maar.... ik heb 2 100Mbit netwerkconnectors nodig, dus:
Wat is nou die "NEXCOM PCI Proprietary Connector for EBK Module to support PCI devices " op de EBC 363?

RIKZ, Kan je voor mij navragen hoe ik een Realtek PCI netwerkkaartje daar op aansluit?
Want op de website staat een reference-tabelmet uitbreidingskaartjes en de bordjes, maar daar staat niks bij.

Als ik zo'n eventueel uitbreidingskaartje nodig heb, wil ik dat er natuurlijk graag bij bestellen, dus wil ik weten:
-wat kost dat? (inclusief alles, want dat is wat ik uiteindelijk moet ophoesten :) )
-wat zijn de afmetingen? (moet natuurlijk niet weer lomp groot worden)

En wat kost een 256Mb dimmetje er bij?
En de ebkdc512 power convertor module ?

(alle prijzen graag inclusief)
Ik heb het nagevraagd en verwacht er op morgen een antwoord.

Ik bestel verder geen geheugen, daar kan je gewoon bij je 'normale' RAM leverancier terecht (of natuurlijk de pricewatch van t.net checken ;) )

Anders kan je ook een mailtje stuen naar mij.. J.G.Rosink@rikz.rws.minvenw.nl en dan kan ik je zo goed als precies laten weten wat het gaat kosten. ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 14:50 schreef RIKZ het volgende:
Ok de EBC 562 kost per stuk
382,- euro (zonder btw/verzending)
enzv....
Ehm slik. Ik dacht dat het zonder proc ook wel wat goedkoper zou zijn. Maar hij is zelfs nog duuder (met kosten). Iedergeval bedankt voor de moeite maar deze is mij wat te duur. Ik denk ook niet dat ik ff 10 mensen kan optromellen die hem ook willen kopen.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 18:24 schreef Stippie het volgende:

[..]

Ehm slik. Ik dacht dat het zonder proc ook wel wat goedkoper zou zijn. Maar hij is zelfs nog duuder (met kosten). Iedergeval bedankt voor de moeite maar deze is mij wat te duur. Ik denk ook niet dat ik ff 10 mensen kan optromellen die hem ook willen kopen.
Graag gedaan hoor ;) Jah ik kreeg de prijs en had hun nog terug gemaild.. misschien type foutje maar het klopte zo..

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 18:14 schreef RIKZ het volgende:

Ik heb het nagevraagd en verwacht er op morgen een antwoord.
Bedankt! :)
Maaruhm... Sorry, was nog iets vergeten:
Ik zou graag van de EBC 569, 563 363 willen weten of de bordjes zonder toetsenbord en/of zonder monitor aangesloten kunnen opstarten.

(Ja, uit ervaring weet ik: er zijn PC's die niet opstarten zonder monitor... en ik wil hem standaard zonder monitor gebruiken (past niet ingebouwd) - daar heb ik de tv-out ook voor nodig: als je dan wil kijken! :Y) En hetzelfde geldt voor toetsenplank: te groot, dus loopt wel remote via andere machine)
Ik bestel verder geen geheugen, daar kan je gewoon bij je 'normale' RAM leverancier terecht (of natuurlijk de pricewatch van t.net checken ;) )
Ohw, OK. Ik dacht alleen dat het speciale was. En ik heb niet zo'n zin om dan elders weer 15 Euro verzendkosten voor 60 Euro (??) geheugen te gaan betalen, omdat de lokale winkels (Fun-price :? ) allemaal te lam zijn om het te kunnen leveren.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:29 schreef Sir_Black het volgende:
Maaruhm... Sorry, was nog iets vergeten:
Ik zou graag van de EBC 569, 563 363 willen weten of de bordjes zonder toetsenbord en/of zonder monitor aangesloten kunnen opstarten.
Heb ik nog nooit zelf meegemaakt dat een pc niet opstart doordat er geen monitor op aangesloten zat. Het opstarten zonder toetsenbord kan ook, kan je namelijk standaard in je bios zo zetten dat hij niet stopt op errors (zoals ook geen toetsenbord aanwezig) dat kan bij deze borden ook ;)
Ohw, OK. Ik dacht alleen dat het speciale was. En ik heb niet zo'n zin om dan elders weer 15 Euro verzendkosten voor 60 Euro (??) geheugen te gaan betalen, omdat de lokale winkels (Fun-price :? ) allemaal te lam zijn om het te kunnen leveren.
Het zijn geen standaard DIMMS maar SO-DIMMs (alleen voor de EBC 363, de andere hebben gewoon DIMMS) maar tis wel een vaak gebruikte standaard. Iedere computer boer heeft ze wel liggen ;) wordt vaak gebruikt in laptops van wege de grote. Ze hebben het allemaal wel liggen ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Trouwens hier de link naar de price watch met SO DIMM's

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=SO+DIMM

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Schitterend wat een apparaatje, ideaal als servertje in m'n kast. Heb alleen twee vraagjes:

* hoeveel watt zou dat ding onder full load gebruiken want er moet natuurlijk een }:O op !

* zou je er linux op kunnen installeren ? Ben niet zo bekend met linux, maar zou dit allemaal een beetje ondersteund worden ? (de tv-out heb ik niet nodig)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 23:38 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Schitterend wat een apparaatje, ideaal als servertje in m'n kast. Heb alleen twee vraagjes:

* hoeveel watt zou dat ding onder full load gebruiken want er moet natuurlijk een }:O op !
Dat zou ik niet durven zeggen van de borden zelf.

Maar de barebones: max. 60 Watt
* zou je er linux op kunnen installeren ? Ben niet zo bekend met linux, maar zou dit allemaal een beetje ondersteund worden ? (de tv-out heb ik niet nodig)
De chipset die wordt gebruikt is een gangbare chipset en volgens mij wordt deze in Linux ondersteund. Alleen misschien de speciale TFT/LCD outs kunnen misschien apart zijn onder linux maar de rest zal naa rmijn idee wel worden ondersteund.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
the Nexcom proprietary PCI connector is made to use Nexcom extensions of EBK series. There is also no adapter from this connector to standard PCI slot. But on EBC-363 is also PC104 connector. So this will be your way to extend the EBC-363 with another LAN port.

For the power issue you will better use EBK-DC512 and the AC Adater. This is tested and works. Other configurations is your own risc.

Dus het is niet mogelijk om een standaard PCI kaart te gebruiken op en EBC 363 (de 3.5" dus) Echter zoals wordt aangegeven kan je wel een PC104 kaart gebruiken.

De voeding die je ook bij hun kunt bestellen. Dus die is getest en gegarandeerd werkt ;) is een combinatie van de EBK DC512 met daarbij een AC adapter.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/BotXXX/ac-dc.gif

Bij de barebone systemen zitten deze er dus al bij gerekend ;) als je hem inbouwd in je huidige kast is het mijns inziens makkelijker om daar gewoon een extra standaard voeding voor te pakken of als je een beetje krachtige voeding hebt deze te gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 23:38 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Ga er maar van uit van wel.
Bij info over LAN-driver staat:
"Linux 7.2 or later"

Rest zal wel redelijk standaard zijn. Behalve dan idd die TV-out.
Audio weet ik niet. Kun je dat navragen, RICKZ?
Op vrijdag 01 maart 2002 10:16 schreef RIKZ het volgende:
the Nexcom proprietary PCI connector is made to use Nexcom extensions of EBK series.
En die zijn er volgens mij niet voor dit bord...
But on EBC-363 is also PC104 connector. So this will be your way to extend the EBC-363 with another LAN port.
Verkopen ze die ook? Of weet jij een adresje? Heb geen idee hoe duur die zijn!
For the power issue you will better use EBK-DC512 and the AC Adater. This is tested and works. Other configurations is your own risc.

Bij de barebone systemen zitten deze er dus al bij gerekend ;) als je hem inbouwd in je huidige kast is het mijns inziens makkelijker om daar gewoon een extra standaard voeding voor te pakken of als je een beetje krachtige voeding hebt deze te gebruiken.
Lijkt me goed idee. Is die 60 + 35 euro inclusief BTW, etc.? Mijn voeding is krachtig genoeg (431 W :Y) , maar die PC moet juist niet altijd aan staan, dus is geen oplossing. Alhoewel... waterkoeling pomp... hmm... moet ook draaien... even nachecken...

Jammer eigenlijk dat we nog niets weten over die P1363. Misschien is die in simpelste oplossing goedkoper dan de onderdelen apart, of zou dat niet?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 13:03 schreef Sir_Black het volgende:

Audio weet ik niet. Kun je dat navragen, RIKZ?
Audio op de EBC 363 en de EBC 569:
VT82C686B and AC97 ver. 2.0 compliant interface
Wordt dus ondersteund (Dat is dus de VIA 686B southbridge en die wordt ondersteund in linux en *bsd)
Verkopen ze die ook? Of weet jij een adresje? Heb geen idee hoe duur die zijn!
Nee die verkopen ze niet, heb wel gezocht naar de PC104 LAN kaarten, maar dan kom je meer de 'industriele' kaarten tegen. Meeste nog op 10 Mbit. Die zouden dus wel moeten werken maar ik weet daar verder niet veel vanaf.
Lijkt me goed idee. Is die 60 + 35 euro inclusief BTW, etc.? Mijn voeding is krachtig genoeg (431 W :Y) , maar die PC moet juist niet altijd aan staan, dus is geen oplossing. Alhoewel... waterkoeling pomp... hmm... moet ook draaien... even nachecken...
Is zonder btw (is 16% in duitsland) en ook zonder transport. Al valt transport wel mee als je natuurlijk met een klein groepje besteld ;)
Jammer eigenlijk dat we nog niets weten over die P1363. Misschien is die in simpelste oplossing goedkoper dan de onderdelen apart, of zou dat niet?
Ik verwacht van niet eigenlijk. Als je kijkt naar de 5.25" barebones dan zie je dat ze als barebone duurder zijn dan alleen het moederbord en de adapter plus de EBK DC512. Zit dan natuurlijk ook in een mooie behuizing. Simpeler zou het wel kunnen zijn, maar het is maar de vraag hoe duur de 3.5" EBS 1363 is, aangezien ze dat nog niet konden aangeven verwacht ik wel een hoog prijskaartje.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 13:31 schreef RIKZ het volgende:
heb wel gezocht naar de PC104 LAN kaarten, maar dan kom je meer de 'industriele' kaarten tegen. Meeste nog op 10 Mbit.
Dat is dus eigenlijk ook het enige wat ik vond.

Zou je ze kunnen mailen en vragen welke PC/104 windows2000 & Linux compatible 10/100Mbit ethernet-kaart ze aanraden ? (Ik neem aan dat ze tenminste iets weten van wat er in de handel is - meer dan wij iig!)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 14:35 schreef Sir_Black het volgende:
Zou je ze kunnen mailen en vragen welke PC/104 windows2000 & Linux compatible 10/100Mbit ethernet-kaart ze aanraden ? (Ik neem aan dat ze tenminste iets weten van wat er in de handel is - meer dan wij iig!)
Nee daar hebben ze geen direct antwoord op. Maar ze wezen wel richting http://www.pc104.com/ waar een groot aantal PC104 bedrijven bij staan. Je moet wel opletten voor de verschillen de EBC 363 heeft de standaard 16 bits 104 pins PC104 slot. Er is echter ook een nieuwer PC104 slot namelijk de PC104 Plus (of PC104+ ) met 120 pins extra, volgens mij kan je deze dan dus niet gebruiken.

Hier nog wat info over de PC104 standaard (best intressant om te lezen trouwens) http://www.pc104.com/whatis.html

Ook op www.pc104.org staan een groot aantal bedrijven vermeld ;)

-- vergeten stukje --
Wat mij wel opvalt is dat de PC104 daar geen (tot zo ver ik heb gezien) 100 Mbit kaarten in voorkomen. Wel in de PC104+ standaard dus. Dus misschien is dat nog een probleem :'(

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Dit weekend ben ik weg.. dus kan eventjes duren met reactie vanaf mijn kant ;)

Verwijderd

Wat ik graag wil Wten is of je van die powerconvertor kr8ig genoeg is om je HD en FD ook van te voeden....

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:34 schreef RIKZ het volgende:

[..]

Inderdaad heel handig voor een server ;) 2 LAN poorten, inderdaad ze moeten dan wel beide aan staan, maar je kan er ook bv een oud AT voeding voor pakken (gratis van de straat ;) )

Maar het kan op de zelfde voeding, kan ook op verschillende, maar mijn huidige computer staat al 24/7 aan. Te lui om te wachten tot hij volledig is opgestart ;) en er draait een klein http servertje op, deze ga ik uitbreiden met bv php en database er achter dus vandaar dat ik deze liever op tweede systeem heb draaien. En daar komt deze dus (de 5.25") handig van pas.
Zit er een harddisk bij zoja hoeveel gigabyte?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 20:09 schreef DAP het volgende:
Wat ik graag wil Wten is of je van die powerconvertor kr8ig genoeg is om je HD en FD ook van te voeden....
Ja de powerconverter die er bij zit is genoeg om ook je hdd te voeden. Deze zelfde converter wordt ook gebruikt in de barebone systemen die ze bieden. In deze systemen wordt hij ook gebruikt om naast je moederbord ook je hdd/cd te voeden.

Ik zal morgen nog even vragen welke kabels er precies bij de EBK DC512 worden geleverd, zodat je een molex connector krijgt voor de voeding van je hdd/fdd/cd.
Op zondag 03 maart 2002 20:45 schreef laddy17 het volgende:
Zit er een harddisk bij zoja hoeveel gigabyte?
Er zit geen harddisk bij. De losse borden kan je elke IDE harddisk zo op aansluiten (het 3.5" bord echter alleen 44 pins IDE schijven, de vier extra pins zijn gelijk de stroom toevoer van de hardeschijf, zijn voorloopstukken voor om er dus ook een 40 pins IDE en molex connector van te maken).

In de barebone systemen is alleen ruimte voor 2.5" hardeschijven.

Maandag ochtend kan ik mijn mail weer controleren dus de eventuele vragen gesteld over de mail beantwoord ik morgen.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:25 schreef RIKZ het volgende:

.....(het 3.5" bord echter alleen 44 pins IDE schijven, de vier extra pins zijn gelijk de stroom toevoer van de hardeschijf, zijn voorloopstukken voor om er dus ook een 40 pins IDE en molex connector van te maken).
Worden deze verloopstukken er ook bij geleverd?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 09:06 schreef DAP het volgende:
Worden deze verloopstukken er ook bij geleverd?
Nee, maar dit heeft alleen betrekking op de EBC 363. Deze is speciaal bedoelt voor 2.5" hardeschijven welke gebruikelijk de 44 pins hebben.

Zie hier voor de beschrijving van de IDE pinnen
Deel 1 Deel 2

In de winkel zijn ze gewoon verkrijgbaar, met aan de ene kant 44 IDE pins en de andere kant 40 IDE pins en een molex connector.

De EBC 569 hebben gewoon de standaard 40 pins IDE connectorren.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Bij de EBK DC512 zit de mogelijkheid om er een molex aan vast te maken, het is zo aan te sluiten volgens de nexcom medewerker.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

woei

deze dingen zijn wel bruut,

stel dat je er 2 als game servers in je ftp server hangt, deze heeft toch zat ruimte (full tower) dan moet dat toch kunnen?
wat heb ik dan minimaal nodig?

2 van 5.25 dingen
2 voeding stekkers van mijn voeding right?
en 2 zelf gezaagde frontjes voor in m'n kast ofnie?
dan nog 2 hdd's (kleintjes van 2 gig ofzo)
en 2 sdram ram balkjes

dan hook ik de zooi aan me switch (baystack 450 24prt + gigabit >:), maar dat even terzijde )

dan kan ik dr toch mooi game servers van maken?
de cpu's zitten er al op? gewoon aansluiten en gaan met die geit? BEEHH :9

nog een vraagje:
als ik naar dat ding kijk zie ik in totaal 3 graphics poorten, een normale vga, een lcd geval en een andere nog, die 2 laatste krijg je daar dan kabels voor? zodat je de zooi ook mooi in dat frontplaatje kan wegwerken? en wat kan je op die lcd aansluiten? een standaart lcdtje uit de conrad oid? snap t nie :?

en wat nou als ik hem vanaf lan wil laten booten? wat moet ik dan nog bouwen/kopen? een linux servertje met een speciale bootfromlan server deamon oid?

alvast bedankt :)

openkat.nl al gezien?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 13:33 schreef killercow het volgende:
stel dat je er 2 als game servers in je ftp server hangt, deze heeft toch zat ruimte (full tower) dan moet dat toch kunnen?
wat heb ik dan minimaal nodig?

2 van 5.25 dingen
2 voeding stekkers van mijn voeding right?
En een sterke voeding.
en 2 zelf gezaagde frontjes voor in m'n kast ofnie?
Jah gewoon een eigen frontje maken, connectorren er netjes in verwerken en voila. Een extra systeem in je kast :P
dan nog 2 hdd's (kleintjes van 2 gig ofzo)
en 2 sdram ram balkjes
Dat is inderdaad alles, eventueel nog een fdd er aan, maar is eigenlijk ook niet nodig.
dan hook ik de zooi aan me switch (baystack 450 24prt + gigabit >:), maar dat even terzijde )
echt maar 1 ding hier voor (de switch dan)

:9~
dan kan ik dr toch mooi game servers van maken?
de cpu's zitten er al op? gewoon aansluiten en gaan met die geit? BEEHH :9
Jah, op de EBC 569 (de 5.25" borden waar je naar wijst) hebben al een processor onboard. Een VIA C3 800 Mhz. Zeker is het goed mogelijk om hier game servers van te maken ;) lekker compact :)
nog een vraagje:
als ik naar dat ding kijk zie ik in totaal 3 graphics poorten, een normale vga, een lcd geval en een andere nog, die 2 laatste krijg je daar dan kabels voor? zodat je de zooi ook mooi in dat frontplaatje kan wegwerken? en wat kan je op die lcd aansluiten? een standaart lcdtje uit de conrad oid? snap t nie :?
Deze aansluitingen..

Extensive LCD Support
36-bit DSTN/TFT flat panel interface with 256 gray shade support
Integrated 110MHz LVDS interface
Support for all resolutions up to 1600x1200

LVDS Interface Connector x1
TTL LCD Interface Connector x1

Dit zijn 'standaarden' om een scherm op je computer aan te sluiten. Net als een normale VGA uitgang. Inderdaad worden hier bij de kabels geleverd om dit te kunnen aansluiten.
en wat nou als ik hem vanaf lan wil laten booten? wat moet ik dan nog bouwen/kopen? een linux servertje met een speciale bootfromlan server deamon oid?
Wat je nodig hebt om te kunnen booten van een LAN is dus een deamon/service die dit biedt. Onder windows 2000 bv heb je RIS (Remote installation service) daarmee kan je wanner je opstart opstarten vanaf een netwerk server. Dus een simpele broadcast via je LAN en dan start je gewoon op vanaf je server. Vooral in dit geval bedoelt om snel je OS te kunnen installeren, helemaal al ingesteld emt de juiste drivers inbegrepen.

Voor linux zal je ongetwijfeld ook zulke services hebben alleen ben ik nog niet echt diep bezig op deze kant van linux. dus daar kan ik je niks over vertellen..

Maar je kan zoeken op PXE wat vaak als protocol wordt gebruikt.
alvast bedankt :)
Graag gedaan ;)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Wow; dit is mooi. Spyro gaat ff specs checken... Wanneer wil je ongeveer gaan bestellen???

Rikz, zou je wat meer kunnen vertellen over dat boot-from lan verhaal? Hoe krijg ik dat voor elkaar? Wil dit kastje dan nl zonder HDD/FD gaan gebruiken.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 15:13 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Wow; dit is mooi. Spyro gaat ff specs checken... Wanneer wil je ongeveer gaan bestellen???
Eind van deze week was ik van plan om een overzicht te maken, dan even te wachten op aanbetaling en dan te gaan bestellen
Rikz, zou je wat meer kunnen vertellen over dat boot-from lan verhaal? Hoe krijg ik dat voor elkaar? Wil dit kastje dan nl zonder HDD/FD gaan gebruiken.....
Het boot from LAN verhaal wat ik vertelde is gewoon een heel simpele omgeving waar in je data kan over pompen en daarmee dus bv. je OS installeren.

Het moet ook mogelijk zijn om bv. met een terminal service te gaan werken. Alleen weet ik niet zeker of deze totaal geen ruimte nodig hebben, al zou je daarvoor nog wel eventueel een compact flash kaart kunnen gebruiken.

Wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn, is dat je met wat extra intern geheugen elke keer dat je opstart via een ramdrive (dus geheugen als schijf gebruiken) elke keer je OS binnen haalt vanaf het netwerk en dus daar in werkt.

Ik zal het straks nog een beetje proberen uit te zoeken voor je ;) nu eventjes aan het werk :D

Verwijderd

het kaartje is opzich toch nog wel snel.
En het is wel grappig voor later als ik geld hebt.
Koop ik dat ding echt wel :)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Eventjes gezocht en hier staat een heel verhaal voor diskless systeem..

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Diskless-HOWTO.html

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Diskless-root-NFS-other-HOWTO.html

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Network-boot-HOWTO/index.html

Vooral stuk met netwerkboot is dus hier in dus belangrijk ;)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Owww thanks voor de moeite maar ik allemaal linux... begin net met de basis op een P100 met Debian.... Maar iig bedankt voor de links....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 19:40 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Owww thanks voor de moeite maar ik allemaal linux... begin net met de basis op een P100 met Debian.... Maar iig bedankt voor de links....
Graag gedaan, het enige is wel dat de meeste windows (NT) programma's die dit bieden nog al duur zijn voor de prive gebruiker. Dus vandaar de linux richting.

Verwijderd

RICKZ, heb jij al nagevraagd welke dingen je precies bijgeleverd krijgt bij de bordjes? Voor toestenbord en muis heb je volgens mij een notebook-type PS/2 keyboard/mouse splitter nodig. (Zag ik op Informatique-website voor 9 Euro.)

Over die 44-pin versus 40-pin: notebook cd-rom-drives zijn erg duur - circa 400 Euro. Op zich logisch, want standaard zitten ze in de laptop, dus bijna niemand koopt zo'n ding ter uitbreiding of upgrading (dan zou ik toch eerder aan de hdd denken) en losse laptop-onderdelen zijn toch al enorm duur.
Heeft iemand een idee voor een alternatieve oplossing? Ombouwen van standaard CD-rom-drive?? :? Zou zo'n ding klein zijn te krijgen? Of heeft iemand een goedkoop adres?

En zou ik een 2.5" 44-pin harddisk tegelijk met een 40-pin CD-rom aan de 44-pins IDE-poort van de EBC 363 kunnen hangen?

Dan nog iets over de powertoevoer:
Uhm, zou zo'n EBC 363 of 569 op een notebook accu kunnen draaien?
Als portable MP3-speler bijvoorbeeld?

Als dat kan, enig idee hoe lang je dan een accu zou kunnen gebruiken? En wat voor prijsklasse accu je zou moeten hebben?

Weet je trouwens of die EBC 363 eenzelfde compact flash socket heeft als de EBC 569? Ik zie hem niet op het plaatje...

Ik heb nog gezocht naar 100Mbit PC/104 kaarten: zijn er ooit een paar geweest, maar die zijn niet meer leverbaar.

Gezien de FireWire-interface snelheid, zou het makkelijkste zijn om een FireWire-netwerkkaart te hebben. Je hebt ze wel voor USB, maar USB 1.1 is niet snel genoeg, en in de praktijk zelfs 25% trager dan een 10Mbit kaartje (test van die kaartjes gelezen!). Voor FireWire heb je ook wel software om FireWire-to-FireWire als ethernet te emuleren. Maar aangezien mijn kabel een "echte" switch in moet, is dat geen optie.
Als iemand een echte firewire-ethernet-nic heeft gespot, hoor ik het graag!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 01:04 schreef Sir_Black het volgende:
RICKZ, heb jij al nagevraagd welke dingen je precies bijgeleverd krijgt bij de bordjes? Voor toestenbord en muis heb je volgens mij een notebook-type PS/2 keyboard/mouse splitter nodig. (Zag ik op Informatique-website voor 9 Euro.)
Je krijgt de kabels er bij om de aansluitingen op het moederbord (waar dus geen directe connector aan zit) om deze aan te sluiten.

Zoals com-poort, USB poorten, Firewire poorten en zo verder. Ook HDD kabel, Parallele poort..

Er zit geen PS/2 splitter bij, dus die zal je zelf moeten aanschaffen, al kan je ook natuurlijk USB muis/toetsenbord gebruiken.
Over die 44-pin versus 40-pin: notebook cd-rom-drives zijn erg duur - circa 400 Euro. Op zich logisch, want standaard zitten ze in de laptop, dus bijna niemand koopt zo'n ding ter uitbreiding of upgrading (dan zou ik toch eerder aan de hdd denken) en losse laptop-onderdelen zijn toch al enorm duur.
Ook nog een puntje bij de cd-rom drives is dat niet elke fabrikant van notebook cdrom drives zich aan het juiste type connector houdt. Al komt dit tegenwoordig weinig meer voor. De reden dat deze cd-rom drives duurde zijn is vanwege het slim-line model, dus platter/dunner :? dan een standaard 5.25" cd-rom drive.

Zelf ook een keer lopen zoeken naar een slim-line IDE cd-rom speler maar daar was moeilijk aan te komen (nou ja de laptop onderdelen dan). Was ook voor een knutsel project met een klein pc.
Heeft iemand een idee voor een alternatieve oplossing? Ombouwen van standaard CD-rom-drive?? :? Zou zo'n ding klein zijn te krijgen? Of heeft iemand een goedkoop adres?
Ombouwen is niet nodig. De 40 data pins van IDE zijn identiek. Het enige is dat de molex connector (van je standaar IDE apparaten) nu ook in de flatcable is verwerkt. ER zijn stukjes te verkrijgen om je 2.5" hdd (44 pins) aan te sluiten op een standaard computer (dus 40 pins met molex) deze werken ook precies andersom. Dus ook geschikt om 40 pins IDE + 4 molex aan te sluiten op een 44 pins IDE bord.

zie bv. http://www.dvc-computers.nl/shop/c107.html
En dan onderdeel: Adapter IDE 2.5Ž>3.5'
voor 10 euro

of bv. http://www.trendtek.wox.org/htmlijst.asp
en dan Verloop 2.5" HDD --- > 3.5" HDD
voor 12,50 euro
En zou ik een 2.5" 44-pin harddisk tegelijk met een 40-pin CD-rom aan de 44-pins IDE-poort van de EBC 363 kunnen hangen?
Naar mijn weten wel, tis gewoon het zelfde als de IDE met 40 pins, alleen dan uitgebreid met 4 pins voor de voeding. Dus ook max. twee devices op 1 IDE poort.
Dan nog iets over de powertoevoer:
Uhm, zou zo'n EBC 363 of 569 op een notebook accu kunnen draaien?
Als portable MP3-speler bijvoorbeeld?

Als dat kan, enig idee hoe lang je dan een accu zou kunnen gebruiken? En wat voor prijsklasse accu je zou moeten hebben?
Ik verwacht dat dat geen probleem zal zijn, zolang je maar de juiste spanning levert. Ik weet weinig van notebook accu's maar als deze bv, een spanning van 16 - 24 Volt DC kan leveren dan kan je met behulp van de EBK DC512 deze gelijk omzetten naar +5 en +12 Volt DC voor je EBC 363.
Weet je trouwens of die EBC 363 eenzelfde compact flash socket heeft als de EBC 569? Ik zie hem niet op het plaatje...
Niet de zelfde plaats vormgeving wel het zelfde connector.
Zie hier voor een plaatje waar ik het heb proberen aan te geven. Zit dus recht onderin het plaatje.

http://members.tripodnet.nl/BotXXX/compact.jpg (100 kb of zo)
Ik heb nog gezocht naar 100Mbit PC/104 kaarten: zijn er ooit een paar geweest, maar die zijn niet meer leverbaar.
Inderdaad jammer, zit tegenwoordig allemaal via de PC104+.
Gezien de FireWire-interface snelheid, zou het makkelijkste zijn om een FireWire-netwerkkaart te hebben. Je hebt ze wel voor USB, maar USB 1.1 is niet snel genoeg, en in de praktijk zelfs 25% trager dan een 10Mbit kaartje (test van die kaartjes gelezen!).
Inderdaad niet echt een fantastsiche oplossing voor je LAN
Voor FireWire heb je ook wel software om FireWire-to-FireWire als ethernet te emuleren. Maar aangezien mijn kabel een "echte" switch in moet, is dat geen optie.
Als iemand een echte firewire-ethernet-nic heeft gespot, hoor ik het graag!
Ik heb nog alleen Firewire netwerken gezien. En ook een 'server' tussen firewire en ethernet, maar dat is ook niet wat je zoekt. Ook nog een router gezien met een firewire poort en daarnaast de gewoonlijke ethernet poorten. (Was alleen voor professionele markt) Misschien is er een module (dat is als je switch dit ondersteund) van je fabrikant om firewire in je switch te adden.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:14 schreef RIKZ het volgende:
Je krijgt de kabels er bij om de aansluitingen op het moederbord (waar dus geen directe connector aan zit) om deze aan te sluiten.
Wel netjes verzorgd dus!
Ik verwacht dat dat geen probleem zal zijn, zolang je maar de juiste spanning levert. Ik weet weinig van notebook accu's maar als deze bv, een spanning van 16 - 24 Volt DC kan leveren dan kan je met behulp van de EBK DC512 deze gelijk omzetten naar +5 en +12 Volt DC voor je EBC 363.
Hmmm... zou je wel denken als er staat dat je hem op een notebook-adapter kan aansluiten. Maar hoe lang die dingen mee gaan met stroom...??
Ik zat te denken aan Linux booten van flashdisk, vervolgens Ram-disk creeeren van OS + MP3-player + MP3-files (laden van notebook hdd), simpel serieel of parallel LCD-tje en knopjes, en dan kun je heel wat spelen volgens mij met harddisk standby. Of kost het veel stroom vanaf Dimmetje spelen?
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Niet de zelfde plaats vormgeving wel het zelfde connector.
Zie hier voor een plaatje waar ik het heb proberen aan te geven. Zit dus recht onderin het plaatje.
Hmmm... staat ie rechtop daar? Hoe groot zijn die flash-diskjes dan?

Unex heeft helaas geen module hebben voor FireWire in de switch.
Ik heb wel van oa Kawasaki en de IEEE standaarden organisatie whitepapers gezien met plannen voor ethernet over firewire, maar om dan zelf even zo'n kaarje te gaan maken... dacht het niet!
En als ik NU wat koop wil ik het wel NU werkend hebben, over 2 jaar heb je toch wel weer wat nieuws.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 12:26 schreef Sir_Black het volgende:
Hmmm... zou je wel denken als er staat dat je hem op een notebook-adapter kan aansluiten. Maar hoe lang die dingen mee gaan met stroom...??
Denk wel langer dan een notebook zelf, aangezien je hier geen stroom vretend scherm moet voeden ;)
Maar als je hem als stand alone mp3 speler gaat gebruiken (om als voorbeeld te nemen) heb je dan 2 LAN poorten nodig :?
Hmmm... staat ie rechtop daar? Hoe groot zijn die flash-diskjes dan?
Niet zo groot hoor. De Viking specs geven een grote aan van:
36 mm long
43 mm wide
3.3 mm thick

De andere compact flash kaarten zullen dus ook ongveer deze grote hebben.
En als ik NU wat koop wil ik het wel NU werkend hebben, over 2 jaar heb je toch wel weer wat nieuws.
Jah dat is wel handig dat het gelijk al werkt en je niet hoeft te wachten op een idee wat misschien niet eens zal worden geproduceerd.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Rikz, heb je enig id wat die EBC 563 moet kosten?

(deze heeft trouwens wel een standaard pci slot en geen pci104)
Is trouwens ook leverbaar als PIII 733 met SCSI lees ik net in de PDF.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:15 schreef themaxter het volgende:
Rikz, heb je enig id wat die EBC 563 moet kosten?
De enige prijs die ik momenteel hier heb liggen, de EBC 563-R kost met een 733 Mhz onboard.
euro 279,- zonder transport en zonder btw...

http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc563/

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:15 schreef themaxter het volgende:
(deze heeft trouwens wel een standaard pci slot en geen pci104)
Op de EBC 569 is ook een gewoon PCI slot aanwezig, alleen de klein de 3.5" EBC 363 heeft dus geen PCI slot.
Is trouwens ook leverbaar als PIII 733 met SCSI lees ik net in de PDF.
Nee is niet leverbaar met een Pentium III, dat is de VIA C3 processor. Ze geven hiermee aan dat het dezelfde structuur als de PIII aan kan.. Je kan wel kiezen tussen Realtek of Intel onboard LAN chips. Ook de mogelijkheid met onboard SCSI, daar heb ik echter geen prijzen van.

Verwijderd

Denk wel langer dan een notebook zelf, aangezien je hier geen stroom vretend scherm moet voeden ;)
Maar als je hem als stand alone mp3 speler gaat gebruiken (om als voorbeeld te nemen) heb je dan 2 LAN poorten nodig :?
2 Lan-poorten, dat was vanwege het oorspronkelijke plan: router + server + mobile PC.

Router gaat dus niet met de EBC 363.
En de 569 is net wat te groot om mobile PC te zijn. Dan kan 'k net zo goed een laptop kopen.

Maar zat te denken aan die reclame van die vrouw in de bus/tram die zit te gillen om het fillumpje op haar mobieltje... >:) Klein kleuren schermpje op de 363: divX onderweg kijken :9

Maar damn, die flash-kaartjes moeten niet zo groot rechtop staan: 4 cm is best dik!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:54 schreef Sir_Black het volgende:
Maar zat te denken aan die reclame van die vrouw in de bus/tram die zit te gillen om het fillumpje op haar mobieltje... >:) Klein kleuren schermpje op de 363: divX onderweg kijken :9
:9~
Maar damn, die flash-kaartjes moeten niet zo groot rechtop staan: 4 cm is best dik!
Inderdaad, misschien is er ook een adpter voor te krijgen (soort compact flash riser) maar nog niet naar gekeken. Zal ik zo eventjes voor kijken. Anders is het wel gelijk de ultieme diefstal beveiliging, steek je compact flash er in en voila je kan opstarten, haal hem er uit en het apperaat doet niks (voor de leek dan)

-- edit --
Geen echte riser voor de compact flash gevonden. Wel om een hoekje connectorren maar deze zijn dan eigenlijk boedoel om ergens op te solderen. Maar ok.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Eind van de week wil ik graag gaan kunnen bestellen/ alles regelen.. dus vrijdag is eigenlijk de laatste dag dat je nog mee kan doen (betalingen kunnen wat later komen nog, weekje (of anderhalf) wacht tijd en zo..)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
*kuch* *kuch*

de compact flash op de EBC-363 is niet de connector die ik aanwees. Sowwy..

The compact Flash socket is on the other, the soldered side of the board. It is located in the area where you see the CPU. The compact Flash drive will be installed parallel, horizontal to the board.

Dus eigenlijk heel geschikt voor jouw idee..

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ok eventjes een overzicht tot to ver

Er zijn al drie medebestellers die hebben aangegeven wat ze willen

Totaal
3x EBC 569
1x EBC 363
3x EBK DC512
3x Adapter

Verder nog een drietal mensen die intresse hebben en deze week nog zouden laten horen wat ze precies willen bestellen..

Korte update ik weet het.. Maar ok..

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:54 schreef RIKZ het volgende:
*kuch* *kuch*

de compact flash op de EBC-363 is niet de connector die ik aanwees. Sowwy..
Dus eigenlijk heel geschikt voor jouw idee..
Mooi.... maar... Ik denk dat draagbare MP3-speler toch moelijk zal worden gezien de 'speelduur' van notebook-accu's, en de prijs daarvan weer. Kan ik net zo goed een Apple iPod kopen, als dat een beetje werkt op een PC. DivX-speler kom je weer met stroomgebruik van scherm te zitten, dus dan komt dat verhaal helemaal.

Hmpffff... ik kan er nog niet uit komen welke het word :( 569 of 363... Als ik dingen ga afstrepen (zou je zonder dexe functionaliteit kunnen ten koste van dit, etc.) vervalt de noodzakelijkheid van beide apparaten, en ik had toch al heel lang gezocht naar deze dingetjes.

Waar gaan jullie hem voor gebruiken? (En welke is het dan?)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 16:30 schreef Sir_Black het volgende:

DivX-speler kom je weer met stroomgebruik van scherm te zitten, dus dan komt dat verhaal helemaal.
Je kan wel een scherm nemen en dan zonder backlight of backlight vervangen door witte leds dan vreet het al een stuk minder stroom ;)
Waar gaan jullie hem voor gebruiken? (En welke is het dan?)
Als extra server ik zelf, eventueel ook gebruiken om DIVX op te kijken als ik bezig ben met mijn eigen computer te knutselen. Netjes weg gewerkt in mijn huidige kast in een 5.52" bay. Met de voeding van mijn huidige voeding komend. Eventueel een tweede erbij maar dat ligt een beetje aan mijn budget en wat er allemaal nog af moet :( Dus ik gebruik de EBC-569

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 15:01 schreef RIKZ het volgende:
Eind van de week wil ik graag gaan kunnen bestellen/ alles regelen.. dus vrijdag is eigenlijk de laatste dag dat je nog mee kan doen (betalingen kunnen wat later komen nog, weekje (of anderhalf) wacht tijd en zo..)
Maak er maar maandag van, dus 11 maart 13:00 is echt het laatste moment. Dan heb je nog ander halve week om de betaling te hebben geregeld (de helft dus voor af voor de bestelling) en bestel ik daad werkelijk bij Nexcom.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:25 schreef RIKZ het volgende:

Maak er maar maandag van, dus 11 maart 13:00 is echt het laatste moment. Dan heb je nog ander halve week om de betaling te hebben geregeld (de helft dus voor af voor de bestelling) en bestel ik daad werkelijk bij Nexcom.
Vraagje nog:
Heb ik een left-sided of right-sided PCI riser (module EBK PCI1) nodig om de PCI-kaart parallel over het moederbordje hebben liggen, en niet parallel er naast?
Getekend, vanaf de VGA/USB/Ethernet-connectors bekeken, moet het er dus zo uit komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1461542021

Wat kost die EBK PCI1 module eigenlijk?

- edit: ASCII -art replaced by MS Paint -art -

Verwijderd

Als extra server ik zelf, eventueel ook gebruiken om DIVX op te kijken als ik bezig ben met mijn eigen computer te knutselen. Met de voeding van mijn huidige voeding komend.
Uhm, hoe wou je stroom van je voeding trekken als je met die PC bezig bent dan??
Eventueel een tweede erbij maar dat ligt een beetje aan mijn budget en wat er allemaal nog af moet :(
Tja, ik zou ook wel willen, maar zelfde probleem :(
Bij de volgende bestelling dan maar ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste