koele achtergrond, met die hartslagOp maandag 11 maart 2002 17:05 schreef illem het volgende:
[afbeelding]
http://home.wanadoo.nl/g4fmdk2/bizonlast.psd
Wanneer stoppen we met de match eigenlijk?
En dayoman, wat mij betreft gaan we even tennissen ik heb ballen genoeg.
Verwijderd
Dit mag de laatste zijn, of je moet nog een knallende finale slag in gedachten hebben ?Op maandag 11 maart 2002 17:05 schreef illem het volgende:
Wanneer stoppen we met de match eigenlijk?
Mijn return komt later.
ja same hiero..ik heb geloof ik nog wat slagen te goed..van een aantal mensen..aleen die zitten in het sequence project denk ik ofzo..want ik zie geen ballen terug meer komen...mijn sequence project is af..dus ik zoek weer tennis ballen?Op dinsdag 12 maart 2002 16:47 schreef fo-cus het volgende:
Ik heb ook ooit eens getennist... 't is alleen een beetje verwaterd
none
Slag 8 van Akira vs Yellow

* Yellow|A goes for the lsd
Meer hierover op http://www.introvert.nl/contest/

|{ brrr }] |
Had het de afgelopen tijd een beetje druk op mijn werkOp dinsdag 12 maart 2002 17:09 schreef kidfunk het volgende:
[..]
ja same hiero..ik heb geloof ik nog wat slagen te goed..van een aantal mensen..aleen die zitten in het sequence project denk ik ofzo..want ik zie geen ballen terug meer komen...mijn sequence project is af..dus ik zoek weer tennis ballen?
zal weer ff aan de slag gaan voor je.
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Like that. Mooi man.Op woensdag 20 maart 2002 11:40 schreef Yellow het volgende:
[afbeelding]
OzBoz heeft even de tijd nodig om na te denken over zijn returnOp donderdag 21 maart 2002 00:13 schreef PyroDaan het volgende:
wat is er gebeurd met de match tussen Ozboz en Proto? ik was wel erg benieuwd namelijk
Ninhetje heeft het druk nu met Wiskunde B2 proefwerk, saampjes met necromancy
Nou, ik denk dat ik daar wel wat mee kan hoorOp maandag 25 februari 2002 19:21 schreef Nozzman het volgende:
[..]
Hmmm...dit is niet echt een slag dat je denk: sowee, hier kan ik wat mee. Next challenger please!
??zijn er nog ballen?Op woensdag 20 maart 2002 11:54 schreef Muppet het volgende:
[..]
Had het de afgelopen tijd een beetje druk op mijn werk
zal weer ff aan de slag gaan voor je.
none
Ik zoek ballen voor "sequence tennis"
mn msn/icq staan open voor tegenstanders
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
ik wil wel maar heb gein icq /wel msn ..kxzieje @dres aleen nergensOp donderdag 28 maart 2002 14:38 schreef Karp het volgende:
Ik zoek ballen voor "sequence tennis"
none
sry, heb een ander in mn profiel zie ik net
****@hotmail.com
lets get battling
****@hotmail.com
lets get battling
[ Voor 7% gewijzigd door Karp op 10-03-2003 22:03 ]
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Verwijderd
mooie return willem,
ik kan het alleen niet laten om te verkondigen wat een 'verpletterende' invloed digcult al heeft op het design ;):

helemaal niet erg ofzow, en m'n stelling is nogal overdreven maar wellicht heb je onbewust wat inspiratie opgedaan van digcult.
ik kan het alleen niet laten om te verkondigen wat een 'verpletterende' invloed digcult al heeft op het design ;):

helemaal niet erg ofzow, en m'n stelling is nogal overdreven maar wellicht heb je onbewust wat inspiratie opgedaan van digcult.
whahahahaPyroDaan:
mooie return willem,
Zie je mijn ondertitel?
dat bedoel ik...
Nee serieus, 'k zat te wachten op de eerste die het ging opvallen. Overigens viel het mij pas op toen ik het had geplaatst in de lichte balk, toen dacht ik "Hé, waar ken ik dat nou van?.."; Maar goed, great minds think alike dus
Verwijderd
die van Strike en mij is een beetje doodgebloed, na 7 slagen... 
opnieuw beginnen strike, of zeg je "lama, heb wel wat beters te doen" ?
Der staat AKRIA ipv AKIRAOp woensdag 20 maart 2002 11:40 schreef Yellow het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
opnieuwOp donderdag 28 maart 2002 16:31 schreef Type het volgende:
die van Strike en mij is een beetje doodgebloed, na 7 slagen...
Verwijderd
DE ******* !Op donderdag 28 maart 2002 16:33 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Der staat AKRIA ipv AKIRA
NE way, ik heb geen webspace, maar wel slag 9 al gedaan (tijdje geleden al), maar Yellow is druk
sinds wanneer owned digcult alles dat 90graden counter clockwise is gedraaid en toevallig in een horizontale balk ligt?Op donderdag 28 maart 2002 15:41 schreef PyroDaan het volgende:
mooie return willem,
[afbeelding]
Verwijderd
woei!!Op donderdag 28 maart 2002 17:15 schreef Strike het volgende:
[..]
opnieuw
ok, vorige keer begon Strike, dit keer begin ik
oude match is te zien op http://members.chello.nl/~h.bergmans1/tk/tennis1
nieuwe begint hier, te volgen op http://www.typified.tk, maar ik moet nog ff een site in mekaar zetten met goede kleurtjes enzow

Meteen de afrikaanse sferen in met deze aftrap van /me
Hit 2 was wel mooi, alleen een beetje sim-pel
Nou Yellow is nog dinsdag druk, want dinsdag krijgt Yellow de eind beoordeling van school over zijn stage. Van 't werk al gehad, maar zit nog ff op school te wachten.Op donderdag 28 maart 2002 17:38 schreef Akira het volgende:
[..]
DE ******* !![]()
NE way, ik heb geen webspace, maar wel slag 9 al gedaan (tijdje geleden al), maar Yellow is druk
* Yellow|A geeft toe dat 'ie een hond is en een spelvaud gemaakt heeft, krijg PS 7.0 + spellchecker nog van den baas, maar tot die tijd
|{ brrr }] |
Verwijderd
illem had nog een laatste slag van me te goed.
Dit was zijn laatste.

En om het maar crazy af te toppen....

En nu ga ik wat minder active topics bekijken en meer Photoshoppen, voordat ik hier mee verder ga.
Dit was zijn laatste.

En om het maar crazy af te toppen....

En nu ga ik wat minder active topics bekijken en meer Photoshoppen, voordat ik hier mee verder ga.
Verwijderd
Volgens mij snap je het wel gezien je smiles maar nogmaals ik beschuldig willem nergens van, was gewoon iets dat me toevallig opviel en blijkbaar was het willem ook al opgevallen...Op donderdag 28 maart 2002 19:13 schreef prototype het volgende:
[..]
sinds wanneer owned digcult alles dat 90graden counter clockwise is gedraaid en toevallig in een horizontale balk ligt?![]()
anywayzzz
karp hoe is het met je slag?.
.of moet ik het w8ten maar opgeven.
.zo ja ..nog mensen in voor tennis ..of seq tennis?
none
Ohhhh, in dat gevalOp vrijdag 29 maart 2002 23:20 schreef PyroDaan het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het wel gezien je smiles maar nogmaals ik beschuldig willem nergens van, was gewoon iets dat me toevallig opviel en blijkbaar was het willem ook al opgevallen...
anywayzzz
Verwijderd
Yeah, disco, yeah yeah. Jammergenoeg zit ik net midden in een toetsweek, dus reply maybe een paar daagjesOp dinsdag 02 april 2002 16:38 schreef SFie het volgende:
okz om toch ook maar gewoon ouderwets te blijven tennissen hebben jaapf en ik de strijdbijl maar weer opgegraven
eh hier begon het mee...
[afbeelding]
en
[afbeelding]
vanaf nu weer live te volgen op got
[afbeelding]
psd komt eraan...
Verwijderd
SciFie ... zie ik daar een screenshot van requim for a dream ... JIJ WINT!!! TOP FILM!!!!
Mijn mening 2 (requim for a dream)Op woensdag 03 april 2002 23:24 schreef PatrickPietens het volgende:
SciFie ... zie ik daar een screenshot van requim for a dream ... JIJ WINT!!! TOP FILM!!!!
Laat die film maar op alle middelbare scholen zien in de 2e klas..Wedden dat er dan binnen 5 jaar 50% minder verslaafde zijn in nederland
none
[foutje*]dacht dat dit tmf chat wasOp donderdag 04 april 2002 00:10 schreef PatrickPietens het volgende:
heb je trouwens Pi ook gezien? Ook zo'n ongelofelijke topper!
none
Verwijderd
wie?
opslag:

psd: [url="http://http:/www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher.zip"]http:/www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher.zip[/url]
(nog aan het uploaden)
opslag:

psd: [url="http://http:/www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher.zip"]http:/www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher.zip[/url]
(nog aan het uploaden)
Verwijderd
Ja ik geef je wel een return!Op vrijdag 05 april 2002 18:03 schreef mophor het volgende:
wie?
opslag:
[afbeelding]
(nog aan het uploaden)
Verwijderd
Dat zit er heel leuk uit, fo0l. Kan alleen wel wat meer actie in het spel
Kleuren veranderen kan iedereen
Edgecrusher, als in Fear Factory - Edgecrusher?
edit:
Mooie timing Jaap.
Verwijderd
dank dankOp vrijdag 05 april 2002 17:58 schreef Jaapf het volgende:
Onder het genot van een vette drum & bass plaat kwam ik tot deze reply. Njoy:).
[afbeelding]
PSD
Verwijderd
jah, had ik opstaan, en toen dacht ik, ik ga tenissenOp zaterdag 06 april 2002 00:10 schreef Ericston het volgende:
[..]
Edgecrusher, als in Fear Factory - Edgecrusher?
edit:
Mooie timing Jaap.
toffe return FoOl, ik ga eens met m'n racket zwaaien
edit: psd
Verwijderd
Ik heb em online gezet, ben nu op mn werk, thuis zal ik de link eens opzoeken...Op zaterdag 06 april 2002 12:34 schreef mophor het volgende:
[..]
jah, had ik opstaan, en toen dacht ik, ik ga tenissen
toffe return FoOl, ik ga eens met m'n racket zwaaien
edit: psd![]()
Verwijderd
/me maakt een volleyOp maandag 08 april 2002 17:07 schreef mophor het volgende:
/me geeft een slap lobje terug
[afbeelding]
http://www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher_return2.zip

PSD
edit:
commentaar graag!
commentaar graag!
ik ga em ook ff terug tennisen zodirect eerst soepenOp maandag 08 april 2002 21:41 schreef FoOL het volgende:
[..]
/me maakt een volley
[afbeelding]
PSD
edit:
commentaar graag!
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
kvin wel leuk dat de 2 mannen van de procjekten aant tennisen zijn,Op maandag 08 april 2002 21:41 schreef FoOL het volgende:
[..]
/me maakt een volley
[afbeelding]
PSD
edit:
commentaar graag!
mabe een idee om samen iets te beginnen(projeckt matig dan he
none
lolmophor:
ik zie overal tomcats opduiken, nu ook al in de resequence, hoe kan dat toch?
Volgens mij komt dat o.a. door de Adapter meeting @ Corso Rotterdam, toen gingen er een aantal VJ/DJ gasten realtime Flashmovies compileren, en daarin zat èn een Boeing èn en F16... dat heeft indruk gemaakt denk ik.
Verwijderd
FoOl, ik bouw even snel een siteje voor die tennismatch, ik kreeg een idee hiervoor.
en je krijgt een keiharde return
Verwijderd
daar hou ik je aan. Tot nu toe was ik niet echt aan het kwijlen, ik heb betere dingen van je gezienOp dinsdag 09 april 2002 10:39 schreef mophor het volgende:
FoOl, ik bouw even snel een siteje voor die tennismatch, ik kreeg een idee hiervoor.
En fijn, dan hoef ik de site niet te maken kan ik meer tijd besteden aan het re-sequence project
Is het niet een idee om een tennis competitie te houden..daar een site voor te bouwen..een soort van wimbeldon,met een afval race
1: 4 players per pool ,die gaan onderling tennisen
2: De 2 besten daar van die gaan door naar de volgende ronde.en dan verder en verder tot dat de king der photoshop tennis er uit tervoorschijn komt
met een onhafhankelijk gekozen jury die de plaatje's gaat beoordelen..elke game duurt 8 slagen,of wat de meeste mensen een goed getal vinden om mee te starten
*

goed idee?
vrijwilligers?
2: De 2 besten daar van die gaan door naar de volgende ronde.en dan verder en verder tot dat de king der photoshop tennis er uit tervoorschijn komt
met een onhafhankelijk gekozen jury die de plaatje's gaat beoordelen..elke game duurt 8 slagen,of wat de meeste mensen een goed getal vinden om mee te starten
*
goed idee?
vrijwilligers?
none
Verwijderd
Goed idee...mits je het een beetje bijhoudt en er een websitetje omheenbouwt... zoiets wordt al gauw erg onoverzichtelijk...denk er ook aan dat zoiets heel erg lang kan duren...
Wil er nog iemand mij een bal toe meppen...? ik mep wel terug 
ICQ 59454644
ICQ 59454644
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Als je 8 ronden lang wil fotosoepen duurt het een paar maanden voordat de winnaar bekend is. Ik denk dat 3 ronden het beste is.Op dinsdag 09 april 2002 18:30 schreef kidfunk het volgende:
Is het niet een idee om een tennis competitie te houden..daar een site voor te bouwen..een soort van wimbeldon,met een afval race
*
[afbeelding]
goed idee?
vrijwilligers?
Ik vind het wel een goed idee en zou graag mee willen doen
ja daarom ..maar het is ook maar een idee..ik kan er in ieder geval geen site voor maken,(als ik het wel kon dan zou ik het zeker doen) maar ik post het hier om te kijken of er mensen zijn die met me dit idee wilen uitvoeren.en het idee natuurlijk beter te maken..want het zit nog niet helmaal goed en hoe wat moet is ook nog niet dudelijk..Op dinsdag 09 april 2002 18:41 schreef SFie het volgende:
Goed idee...mits je het een beetje bijhoudt en er een websitetje omheenbouwt... zoiets wordt al gauw erg onoverzichtelijk...denk er ook aan dat zoiets heel erg lang kan duren...
(ff reactie's afw8ten)
none
kan je een site bouwenOp dinsdag 09 april 2002 18:43 schreef Blaise het volgende:
[..]
Als je 8 ronden lang wil fotosoepen duurt het een paar maanden voordat de winnaar bekend is. Ik denk dat 3 ronden het beste is.
Ik vind het wel een goed idee en zou graag mee willen doen
en ja mabe is 3 ronden ook wel beter?
none
Ik kan wel een site maken, maar om cosmetische redenen kan je dat beter aan iemand anders overlatenOp dinsdag 09 april 2002 18:47 schreef kidfunk het volgende:
[..]
kan je een site bouwen![]()
en ja mabe is 3 ronden ook wel beter?
ja ff w8ten dan op meer reactie ..en anders de prullebak maar in met dit ideeOp dinsdag 09 april 2002 19:17 schreef Blaise het volgende:
[..]
Ik kan wel een site maken, maar om cosmetische redenen kan je dat beter aan iemand anders overlaten
none
3 ronden, zoiets zei je?Op dinsdag 09 april 2002 19:31 schreef kidfunk het volgende:
[..]
ja ff w8ten dan op meer reactie ..en anders de prullebak maar in met dit idee
Zeg mij maar welke stijl je het wil hebben, ik knutsel graag wat in elkaar
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Als ik een tip mag doen:
Basic opzetje met (donker)blauwe achtergrond en witte text met verdana size -1
(dat is namelijk HIP)
Basic opzetje met (donker)blauwe achtergrond en witte text met verdana size -1
(dat is namelijk HIP)
Verwijderd

http://www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/edgecrusher_return4.zip
minder dan ik had gehoopt, maar ok.
FoOl, hoe isset met jouw javascript skills? ik zit nogal te prutsen met die site namelijk
Ik heb dit de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar heb nu veel tijd over dus:
Heeft iemand interesse in een potje photoshop-tennis met mij?
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Jij serveert!Op dinsdag 09 april 2002 20:50 schreef Bluestorm het volgende:
Ik heb dit de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar heb nu veel tijd over dus:
Is goed...
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
prullebak it isOp dinsdag 09 april 2002 19:31 schreef kidfunk het volgende:
[..]
ja ff w8ten dan op meer reactie ..en anders de prullebak maar in met dit idee
anyone in to een potje tennis?
none
Ff kijken... voor die site heb je dus 3 ronden...?
let's say this:
Daarvoor heb je dus 8 beginners nodig, elk 4 slagen: een winnaar moet gekozen worden; deze mag dan doorgaan naar de andere en een níeuwe opslag beginnen: enzovoorts enzovoorts.
Tja, ik zet wel wat in elkaar... 3 rijen dik dus... eerste inschrijving 8 deelnemers...waarvan er 4 overblijven... die PS'en tegen elkaar, en uit de daarop volgende 2 Photoshoppers volgt een winnaar. Goed zo?
let's say this:
code:
1
2
3
4
5
| [ ] [ ]
__|__ __|__
[ ] [ ] [ ] [ ]
| | | |
[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
Daarvoor heb je dus 8 beginners nodig, elk 4 slagen: een winnaar moet gekozen worden; deze mag dan doorgaan naar de andere en een níeuwe opslag beginnen: enzovoorts enzovoorts.
Tja, ik zet wel wat in elkaar... 3 rijen dik dus... eerste inschrijving 8 deelnemers...waarvan er 4 overblijven... die PS'en tegen elkaar, en uit de daarop volgende 2 Photoshoppers volgt een winnaar. Goed zo?
okOp dinsdag 09 april 2002 21:19 schreef Blaise het volgende:
Aparte thread maken? houd het wel zo overzichtelijk
cool.Op dinsdag 09 april 2002 21:16 schreef Dark Blue het volgende:
Ff kijken... voor die site heb je dus 3 ronden...?
let's say this:
code:
1 2 3 4 5[ ] [ ] __|__ __|__ [ ] [ ] [ ] [ ] | | | | [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
nu nog deelnemers..8stuks..dan samen beslissen wie er mag beoordelen(onhafhankelijke jury of stemmen):)
none
ok, wie doneert er serverruimte? ik ga dit niet op stylite hosten,dat zeg ik nu al hoor.
bovendien, ik heb een design in me kop, maar jullie moeten het ook maar mooi vinden...
bovendien, ik heb een design in me kop, maar jullie moeten het ook maar mooi vinden...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [X]
________|________
[ ] [ ]
__|__ __|__
[ ] [ ] [ ] [ ]
| | | |
[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
bij het kruisje zit Blaise
Als je nou alleen de layout op stylite dumpt, en de plaatjes bij endoria ofzo, of dat iedereen zijn eigen plaatje host. * Blaise heeft wel webspace, maar geen dataverkeer overOp dinsdag 09 april 2002 21:25 schreef Dark Blue het volgende:
ok, wie doneert er serverruimte? ik ga dit niet op stylite hosten,dat zeg ik nu al hoor.![]()
Verwijderd
ik heb webruimte en nog nooit enige overeenkomst wat betreft dataverkeer gehoord... dus het mag wel op onze server (als men gaat klagen echter dan moetie eraf)

Slag 1 van Bluestorm richting Dark Blue
ja geen probleem man..kvin al tof dat je mee wil helpen..aleen ik denk dat we er wel een aantal plaatsen bij moetten zetten..want nu zit het eigenlijk al voor de 4/8 vol..dus mabe nog een laag er onder ..dan kunnen er wat meer mensen bij mee doen..Op dinsdag 09 april 2002 21:25 schreef Dark Blue het volgende:
ok, wie doneert er serverruimte? ik ga dit niet op stylite hosten,dat zeg ik nu al hoor.![]()
none
/me is een vrouwmens...Op woensdag 10 april 2002 00:44 schreef kidfunk het volgende:
[..]
ja geen probleem man..kvin al tof dat je mee wil helpen..aleen ik denk dat we er wel een aantal plaatsen bij moetten zetten..want nu zit het eigenlijk al voor de 4/8 vol..dus mabe nog een laag er onder ..dan kunnen er wat meer mensen bij mee doen..
Jamaar wat $user ook al zei, dan krijg je zo'n erg lange match. Denk er wel om dat er voor elk 4 slagen zijn. Ruim genomen, 1 slag per dag, dat duurt je een week voordat ronde 1 klaar is... en dan nog een week voor de 4 overblijvers; en dan nog een week voor de finalisten.
3 weken, hmm.. en dan zou er dus nog 1 week bij komen voor de voorronde die jij wilt plannen. Nahja, op zich niet gek, maar je kunt toch ook meerdere matches naast elkaar laten lopen?
*mep!*

uh.sorry voor de zeer brakke jpeg compressie
Uploading...
http://www.stylite.nl/my/ps-tennis/mepterug_2.psd

uh.sorry voor de zeer brakke jpeg compressie
Uploading...
http://www.stylite.nl/my/ps-tennis/mepterug_2.psd
ja dat was ook mijn bedoeling...en het mag toch best 4 weken duuren..mabe nog wel langer niet iedereen heefdt elke dag tijd..daarvoor is zon projeckt juist leuk..het duurt ff maar uiteindelijk heb je wel wat mooisOp woensdag 10 april 2002 08:37 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
/me is een vrouwmens...
Jamaar wat $user ook al zei, dan krijg je zo'n erg lange match. Denk er wel om dat er voor elk 4 slagen zijn. Ruim genomen, 1 slag per dag, dat duurt je een week voordat ronde 1 klaar is... en dan nog een week voor de 4 overblijvers; en dan nog een week voor de finalisten.
3 weken, hmm.. en dan zou er dus nog 1 week bij komen voor de voorronde die jij wilt plannen. Nahja, op zich niet gek, maar je kunt toch ook meerdere matches naast elkaar laten lopen?
none
MekkerOp woensdag 10 april 2002 13:09 schreef kidfunk het volgende:
[..]
ja dat was ook mijn bedoeling...en het mag toch best 4 weken duuren..mabe nog wel langer niet iedereen heefdt elke dag tijd..daarvoor is zon projeckt juist leuk..het duurt ff maar uiteindelijk heb je wel wat mooistoch?
Ik had gisteravond een design... maar mn pc naaide vast op IE... en heb toen maar gereboot...kwam er vandaag achter dat ik dat ding nog niet opgeslagen had
demn das klote..Op woensdag 10 april 2002 13:31 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Mekker
Ik had gisteravond een design... maar mn pc naaide vast op IE... en heb toen maar gereboot...kwam er vandaag achter dat ik dat ding nog niet opgeslagen had
heb je msn ofzo..dan kunnen we daar ff verder bespreken ofzo..
none
ICQ? mail anders ff.
doneOp woensdag 10 april 2002 14:04 schreef Dark Blue het volgende:
ICQ? mail anders ff.
none
...maar we zoeken nog iemand die de site host...Op woensdag 10 april 2002 14:55 schreef BlaZe het volgende:
kewl...
dus we hebben iemand die de site maakt... en deelnemers!
let's rock!