Lief Modje: temp oplossing tijdens het wachten?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nadat jullie dit weekend te horen hebben gekregen dat de PowerMod de komende tijd niet verwacht hoeft te worden zijn we eens gaan kijken naar de middelen die we tot onze beschikking hebben zonder tussenkomst van Femme. We kwamen tot de conclusie dat we twee wapens snel en makkelijk in konden zetten:

Het eerste wapen is een deel van de status "Lief Adje". Het lieve adje kan meerdere malen op een reactie schieten en bovendien zichzelf en draden waarin hij al heeft gereageerd behandelen.

N.B. "Lief Adje", betekent in dit geval dus niet edit-/trashrechten en toegang tot crewfora. We gaan kijken of het mogelijk is om een nieuwe status "Lief Modje" te maken, omdat dat de lading beter dekt en minder verwarring oplevert.

Het tweede wapen is een simpel script dat bruutweg de modpunten van een aantal accounts upgrade, buiten alle normale procedures om. Kost iets meer moeite dan Lieve Adjes Modjes maken, maar is technisch mogelijk, en niet al te ingewikkeld.

In dit topic willen we graag een discussie ziet tussen crew, PMO-team en MoLiCe over het al dan niet inzetten van deze middelen, en op welke manier dat zou moeten gaan gebeuren.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

Jaymz

Keep on moving !

Komt op mij over als een prima lapmiddel.

Het argument dat er 'iets' moet gebeuren, en wel NU doet mij ook overstag gaan (insiders weten dat ik hier niet zo'n voorstander van was)

Het lijkt mij wel een goed plan te beginnen met het Lieve Modje wapen.

Als er behoefte blijkt te zijn pas over 'punten opwaardering' na te gaan denken...

Met weinig moeie is 'het nivo' op peil te houden. En de discussie kan gewoon verder gaan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op maandag 25 februari 2002 14:30 schreef Jaymz een goed verhaal:
:X

Kan er weinig aan toevoegen, dus ik hou mijn mond en sluit me er bij aan *D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vragen van mij ((en een van de vele van andere)):

• Wie worden Lief Modje :?
• Lief Modje kan NU worden ingezet (bij wijze van) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 25 februari 2002 14:38 schreef Robin Vreuls het volgende:
Vragen van mij ((en een van de vele van andere)):

• Wie worden Lief Modje :?
• Lief Modje kan NU worden ingezet (bij wijze van) :?
- Goeie vraag. Reken op TMFfers, wie hangt ook af van 'hoeveel' ;)
- Daar is een Devver achteraan aan het gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Geweldig idee IMO, dit dekt denk ik, iig 'for the time being' de PM goed kan vervangen. Ik denk alleen dat we hier Femme wel toestemming voor moeten vragen! Ik vraag me ook af hoe dit gaat gebeuren zonder devven (wat voor zover ik weet alleen door Femme wordt gedaan) moet gebeuren.

De upgrade van het aantal modpunten is broodnodig, alleen begrijp ik goed dat een Lief modje wel meerdere malen kan schieten maar niet over het hele bereik kan neerzetten? :?

Ook ben ik benieuwd wie zo'n status gaat krijgen, want laten we eerlijk wezen: ik dacht vroeger dat ik dat niet eens zou willen, inmiddels hebben mijn modpunten mij onterecht gegeven..... :(

Way to go, nou zorgen dat (zoals sjeems zij) we 'de vaart erin houden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je zou dit dus kunnen vergelijken met de light mods op de diverse GoT fora.

Maar voor de Modders nu op dit moment de enige oplossing lijkt tot er ooit :? de PM komt

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Het eerste wapen is een deel van de status "Lief Adje". Het lieve adje kan meerdere malen op een reactie schieten en bovendien zichzelf en draden waarin hij al heeft gereageerd behandelen
Dan moet een lief Modje
A) erg integer persoon zijn
B) toch ook voldoende punten hebben

Vraag is er nog controle op de Lieve Modjes?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 25 februari 2002 14:49 schreef Spice het volgende:

[..]

Dan moet een lief Modje

A: Klopt, maar volgens mij zijn er hier op TMF geen mensen te vinden die dat niet zijn :)
B: Dat zal inderdaad blijken denk ik. Toch vind ik het slimmer daar even mee te wachten.

Je went dan namelijk niet zo snel aan 'oneindig' veel punten, en je weet dan beter hoeveel je er ongeveer nodig hebt.
Bovenstaande om het 'doorschietgevaar' een beetje tegen te gaan, aangezien we met z'n alleen enthousiast zijn, maar ook mensen :)

Controle?: Goeie vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 14:41 schreef Netman867 het volgende:
Ik denk alleen dat we hier Femme wel toestemming voor moeten vragen! Ik vraag me ook af hoe dit gaat gebeuren zonder devven (wat voor zover ik weet alleen door Femme wordt gedaan) moet gebeuren.
Er zijn ook wel andere coders die kleine dingen kunnen doen.
De upgrade van het aantal modpunten is broodnodig, alleen begrijp ik goed dat een Lief modje wel meerdere malen kan schieten maar niet over het hele bereik kan neerzetten? :?
Dat begrijp je goed ja :).
Op maandag 25 februari 2002 14:49 schreef Spice het volgende:
Dan moet een lief Modje
A) idd.
B) als we 1 èn 2 inzetten is het aantal punten geen beperking.
Nope. De crew heeft geen enkele vorm van controle op modgedrag, niet van normale gebruikers en dus ook niet van Lieve Adjes/Modjes. Alleen door de database handmatig door te spitten kunnen er bewijzen van misbruik verzameld worden. Metamod-bot houdt natuurlijk een oogje in het zeil, maar da's ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 25 februari 2002 14:57 schreef Wouter Tinus het volgende:
Nope. De crew heeft geen enkele vorm van controle op modgedrag, niet van normale gebruikers en dus ook niet van Lieve Adjes/Modjes. Alleen door de database handmatig door te spitten kunnen er bewijzen van misbruik verzameld worden. Metamod-bot houdt natuurlijk een oogje in het zeil, maar da's ook niet alles.
Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat er dus een _behoorlijk selecte groep_ modders die status krijgen :?

edit:

Niet dat ik dat een slechte zaak zou vinden overigens, maar wie gaat er beslissen over diegenen die een "status" (bah wat een naar woord..) krijgen?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op maandag 25 februari 2002 15:05 schreef Renegade het volgende:

[..]

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat er dus een _behoorlijk selecte groep_ modders die status krijgen :?
jep :) sollicitaties in 4 voud indienen :P

serieus: Ja, ga daar maar van uit ik denk dat er door het MT, PMO, Wouter en Jaymz gekozen moet worden die die taak zal gaan uit voeren.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Als dit allemaal technisch haalbaar is (waar het wel op lijkt) denk ik dat we dit maar snel moeten implementeren. Het zou alleen wel handiger zijn als er nog een soort van controle mogelijk zou zijn, misschien dat dat op de iets latere to-do list kan (voor na de invoering).

* Netman768 wacht met spanning af, zou hij als hij vanavond trugis een geimplementeerde Lief-Modje vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

Beide opties inzetten leverd imo een simpel en doeltreffend resultaat op.

Dit soort tijdelijke oplossingen lust ik graag :)
Strak uit de serie KISS (niet te verwarren met :* )

Laat het PM team de namen maar naar voren schuiven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX vindt dit duidelijk iets concreets en is weer present!

Misschien dat het voor insiders (MT) een tip is om eens een lijstje van hoeveelheden moderaties van de afgelopen maanden te bekijken om mogelijke niet-TMF kandidaten te kunnen checken en evntueel te polsen. Ik gebruik hierbij de aanname dat mensen die over een langere tijd chronisch veel modden, dat die serieus met modden bezig zijn.

* KeX weet dat * Femme ruim een jaar geleden een lijstje van hoeveelheden moderaties geplaatst heeft hier in het TMF. Dat hoeft nu natuurlijk niet in het openbaar, maar ik denk dat daaruit mogelijk een goede aanvulling is op het huidige TMF potentiëel (en misschien nog wel betere ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Had dit niet ietsje eerder gekund?

* Delerium hoopt vurig nergens bewijzen te hebben achtergelaten die enigszins uitnodigend zijn.

PS, een beter lapmiddel zou een aparte karma-mod loslaten. De waardering gewoon de waardering laten en de weging voor het karma-niveau door de nieuwe mods laten bepalen. Slechte +4's kan je dan ongezien passeren, karma komt alleen van de plaats na een kwaliteitscontrole.

* Delerium levert een zeer summiere samenvatting van een nieuw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 16:51 schreef Ecteinascidin het volgende:
[...]

* KeX levert een zeer summiere samenvatting van een nieuw idee.
Voor * KeX zelfs even iets te summier, m.a.w. ik kan joe even niet volgen * KeX .

En bovendien zou ik het dan persoonlijk prettiger vinden als je er dan een nieuw draadje voor aan zou maken, zodat dit draadje slechts de mogelijke tempoplossing zoals boven gedeponeerd behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

nieuwe draden en nieuwe ideeen zijn pure tijdverspilling.

* Delerium denkt aan het nut van behang verfen en verf behangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 17:16 schreef Ecteinascidin het volgende:
nieuwe draden en nieuwe ideeen zijn pure tijdverspilling.

* KeX denkt aan het nut van behang verfen en verf behangen etc.
Begin er dan niet over.

Bovendien is verven en behangen voor sommigen wel degelijk belangrijk.

/edit: If 2 OT -> trash me please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
offtopic:
Ik zie het probleem van en de relatie met Karma hier ff niet

Ontopic:
Dit is wel een bruikbaar en uitvoerbaar lapmiddel. Mits niet al teveel users deze tools krijgen. Er is geen progwerk voor nodig, alleen wat rechten uitdelen.

Rechten:
TMF kan in principe potentiële kandidaten naar voren schuiven, maar net als voor de 'echte' PM zou gelden lijkt me dat uiteindelijke toewijzing vanuit T.net's HH gebeurt, in overleg met TMF-forum.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Ok, ik ben misschien aan het mierenneuken/whatever maar het draadje staat nu al op non-actief. Ik ben hier misschien wat vroeg mee, maar als er work in progress is zou ik (en ongetwijfeld velen anderen) dat graag willen horen. Ben ik scheel, is het hele idee nu al de dev/null/ in of is de informatievoorziening in een tijdelijk dipje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online
We wachten nog op het 'technisch onderzoek' naar het maken van de Lief Modje status (omdat we die veel liever hebben dan Lief Adje).

En op mensen die zeggen van: "hej, ik zou wel Lief Modje willen zijn!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:51 schreef Ecteinascidin het volgende:
Had dit niet ietsje eerder gekund?

/me hoopt vurig nergens bewijzen te hebben achtergelaten die enigszins uitnodigend zijn.

PS, een beter lapmiddel zou een aparte karma-mod loslaten. De waardering gewoon de waardering laten en de weging voor het karma-niveau door de nieuwe mods laten bepalen. Slechte +4's kan je dan ongezien passeren, karma komt alleen van de plaats na een kwaliteitscontrole.

/me levert een zeer summiere samenvatting van een nieuw idee.
op het eerste gezicht wel interessant, maar als je makkelijk op +4 komt, wil je dat vaker doen, dus op de FP maakt het de meeste niet uit wat er achter de schermen gebeurd, als ze voor het grote publiek maar interessant kunnen zijn!!

Verder vind ik het idee van lieve modjes zeer goed, maar het moet dan idd wel een betrouwbare selecte groep zijn.

Verder denk ik dat je die groep uit alle of een deel van de TMFers moet laten komen, die mensen zijn al bekend, weten de weg, en kennen de regeltjes.

verder beter eentje teveel dan eentje te weinig aannemen, anders schiet het nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 25 februari 2002 22:27 schreef Wouter Tinus het volgende:
[...]

In een normale situatie zou ik liever wachten tot een concept van het 'lief modje' vast zou liggen voordat ik zou zeggen of ik zoiets zou willen. Maar nu er IMO wat tempo vereist is, lijkt het me wijsheid om daarop mijn welluidende antwoord te geven:

slik

Ja, ik wil.

Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/marrysmile.gif

Ik hoop dat de mensen die zich tot deze 'functie' geroepen voelen zich snel zullen melden, zodat het potentiëel een beetje inzichtelijk is.

/edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROEP

MELD

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin doet mee met roepen :)

En mocht ik ooit voor PM worden gekozen dan laat ik die kans aan iemand anders over maar daar meer over als de tijd er ooit mocht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 25 februari 2002 22:52 schreef KexDaFlex het volgende:
Ik hoop dat de mensen die zich tot deze 'functie' geroepen voelen zich snel zullen melden, zodat het potentiëel een beetje inzichtelijk is
Hoor ik iemand roepen :? ;)

Voor de mensen die nu al slapen, ik roep dus ook mee :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo ik wil. * hoop, droom, verwacht en denk, dat het op korte termijn resultaat brengt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Nou moet ik niet achterblijven he :) (owja "roep" "meld" :) )

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 22:27 schreef Wouter Tinus het volgende:
We wachten nog op [sub]knipje/sub]
Is het dan niet makkelijker om de die-hard /16'er die status te geven i.p.v. hier beginnen te slijmen >:) :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch, ik kom gewoon even niet langs aangezien er "toch niets gebeurd" krijg je dit om je oren! :P

Klinkt wel goed zo :)

En ik ben eventueel ook wel beschikbaar, voor dat "statusje" ;) Als er nog niet genoeg zijn, of als dit de intro van het Lieve Modje enigzins bespoedigd :)

Maar een ding: dat "je eigen reactie kunnen modden" is dat er niet simpel uit te slopen :? Om straks discussies te voorkomen over karmavervalsing o.i.d. ...

/me xxx wilde hier iets schrijven, maar laat ook maar dat is al 98583× gezegd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 01:36 schreef Mecallie het volgende:

Maar een ding: dat "je eigen reactie kunnen modden" is dat er niet simpel uit te slopen :? Om straks discussies te voorkomen over karmavervalsing o.i.d. ...
Mocht dat gebeuren, dan zal denk ik dan punt A erg integer persoon zijn niet van toepassing kunnen zijn. Je moet als modder altijd eerlijk te werk gaan, ook als je je eigen posts kunt modden.
En zonder dat kun je dan denk ik ook niet spreken van een Lief Modje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 01:43 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Mocht dat gebeuren, dan zal denk ik dan punt A erg integer persoon zijn niet van toepassing kunnen zijn. Je moet als modder altijd eerlijk te werk gaan, ook als je je eigen posts kunt modden.
En zonder dat kun je dan denk ik ook niet spreken van een Lief Modje :{
Daar gaat het niet om, ik weet 100% zeker dat het niet gebeurd. De meeste mensen op TMF geven niet zoveel om karma zelfs.

Het gaat erom wat _de bezoeker_ denkt. Als het er makkelijk uit is te halen kun je dat maar beter doen. Dan weet je zeker dat je geen _onnodige_ discussies krijgt over "oneerlijke concurrentie" ;)

Maar misschien zie ik spoken en komt 99% van de bezoekers er niet eens achter dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
* Renegade probeert er nog ff tussendoor te bulken :+

Ja ik wil die verbinding met de anderen van /16 wel aangaan :)

edit:

Zie je wel, ik had niet vroeg naar bed moeten gaan |:( :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Ik ga niet roepen....
maar als de gedachte bestaat dat ik een waardevolle toevoeging zou zijn voor de groep lieve modjes dan zal ik serieus overwegen of ik die functie en verantwoordelijkheid op me zal nemen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 26 februari 2002 09:02 schreef spook het volgende:
Ik ga niet roepen....
maar als de gedachte bestaat dat ik een waardevolle toevoeging zou zijn voor de groep lieve modjes dan zal ik serieus overwegen of ik die functie en verantwoordelijkheid op me zal nemen.
Ik denk niet dat roepen de lading dekt in dit geval spook, maar ik denk dat we je er graag bij zouden hebben :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 09:03 schreef Renegade het volgende:

[..]

Ik denk niet dat roepen de lading dekt in dit geval spook, maar ik denk dat we je er graag bij zouden hebben :)
8-)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Tsjong, het heeft wel aardig wat los getrokken, de TMF meeting.

Fijn dat er nu wat concreets is, een lapmiddel is beter dan niks.

De scores kunnen met dit lapmiddel iig stevig rechtgezet worden zonder dat er TMF'ers opgeroepen worden om hun laatste mod punten te investeren om er nog maar eens een kleine 0.0X af te halen. :'(

En over die controle:
Als er mensen in de /16 afdeling deze statussen aangemeten krijgen, dan lijkt het me toch dat dezen ook enigzins onderlinge controle uit kunnen voeren.
Voor zover dat nodig is dan.

Gezien de /16 afdeling toch meestal naar eer en geweten mod zal de controle imo niet eens nadrukkelijk aanwezig hoeven te zijn, dat vertrouwen heb ik wel in de mensen die ik afgelopen zaterdag heb ontmoet.
En ook in de mensen die er niet waren maar hier al langer komen op /16.
Das geen struikelpunt naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Ik ben niet nieuwsgierig :+ maar is er al wat meer bekend mbt de mogelijkheden? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 14:28 schreef Wouter Tinus het volgende:
Het eerste wapen is een deel van de status "Lief Adje". Het lieve adje kan meerdere malen op een reactie schieten en bovendien zichzelf en draden waarin hij al heeft gereageerd behandelen.

N.B. "Lief Adje", betekent in dit geval dus niet edit-/trashrechten en toegang tot crewfora. We gaan kijken of het mogelijk is om een nieuwe status "Lief Modje" te maken, omdat dat de lading beter dekt en minder verwarring oplevert.
Ik vraag me af hoe snel dit ingevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Nou, * netman doet ook mee. oftewel: ROEP! :P
En dan gaan we nu afwachten, wie oh wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

In hoeverre is het handig dat ook de poster van het nieuws hierin betrokken wordt? Deze kan namelijk als eerste de reply's zien van bijvoorbeeld het 'first post' kaliber omdat hij/zij degene is die de post online zet. Daarnaast kan je verwachten dat hij enigsinds op de hoogte is van de inhoud van de nieuwspost ;) :P

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:04 schreef Renegade het volgende:
Ik ben niet nieuwsgierig :+ maar is er al wat meer bekend mbt de mogelijkheden? :)
op de eerste bladzijde staat een stuk uitleg over de evt mogelijkheden, dat in een post van robin vreuls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 26 februari 2002 17:14 schreef Hawks het volgende:

[..]

op de eerste bladzijde staat een stuk uitleg over de evt mogelijkheden, dat in een post van robin vreuls
:?

* Renegade heeft bovenaan zijn pagina /1/100 staan i.p.v. /1/25, zomaar een idee >:) ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op dinsdag 26 februari 2002 17:26 schreef Renegade het volgende:

[..]

* Renegade heeft bovenaan zijn pagina /1/100 staan i.p.v. /1/25, zomaar een idee >:) ;)
Je hebt van die uitslovers het gewoon niet kunnen laten....
Mijn internet connectie kan wel 100 posts per pagina aan, en de jouwe lekker nieeeeet! :P

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 26 februari 2002 17:49 schreef Netman867 het volgende:

[..]

Je hebt van die uitslovers het gewoon niet kunnen laten....
Mijn internet connectie kan wel 100 posts per pagina aan, en de jouwe lekker nieeeeet! :P

;)
Ach, die instelling heb ik thuis ook met mijn 33.6 modempje *D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:26 schreef Renegade het volgende:

[..]

tsja, ik sta gewoon op 25, vind ik het fijnste, maar bij jou staat ie dan toch ook nog op de eerste pagina :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op dinsdag 26 februari 2002 17:52 schreef Renegade het volgende:

[..]

Ach, die instelling heb ik thuis ook met mijn 33.6 modempje *D
Moet je nagaan hoe brak sjello hier is (no flame intended ;))
tsja, ik sta gewoon op 25, vind ik het fijnste, maar bij jou staat ie dan toch ook nog op de eerste pagina :9
+1 inzichtvol! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:04 schreef Renegade het volgende:
O-) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online
"Lief Modje" staat hoog (eerste plaats) op de todo-lijst van AntonT *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik spreek Spook in deze geheel na:
Ik ga niet roepen....
Het lijkt me mooi als dit inderdaad snel gerealiseerd gaat worden en ik ben benieuwd naar de resultaten.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 26 februari 2002 20:13 schreef Wouter Tinus het volgende:
Heui, een status update.

[zingt]
Wouter bedankt
Wouter bedankt
Wouter
Wouter
Wouter bedankt
[/zingt]

:+ ;)

maar wel serieus, bedankt dat je ons een beetje op de hoogte houdt :*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 26 februari 2002 20:13 schreef Wouter Tinus het volgende:
You make me proud !

(You is meervoud in deze -> voor iedereen die dit aangaat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Dat gaat de goede kant op! Krijgen we binnenkort een officele release-date te horen?
* Netman768 begint licht aan het eind van de tunnel te zien.
Of om meer de temp-oplossing te benadrukken, hij ziet een lamp in de tunnel hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 26 februari 2002 20:59 schreef Netman867 het volgende:
Dat gaat de goede kant op! Krijgen we binnenkort een officele release-date te horen?
* Jaymz begint licht aan het eind van de tunnel te zien.
Of om meer de temp-oplossing te benadrukken, hij ziet een lamp in de tunnel hangen :P
And then it comes to be that the shifting light at te end of your tunnel...

....Is just a freigt train comming your way. :+ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik ga niet roepen....
is wel goed gezegd zo, kan ik me bij aansluiten.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op dinsdag 26 februari 2002 21:13 schreef Jaymz het volgende:

[..]

And then it comes to be that the shifting light at te end of your tunnel...

....Is just a freigt train comming your way. :+ :{
Nah, als wij niet naar de oplossing hoeven toe te werken maar die oplossing vanzelf naar ons toe komt is dat natuurlijk ook prima! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 22:35 schreef Netman867 het volgende:
Nah, als wij niet naar de oplossing hoeven toe te werken maar die oplossing vanzelf naar ons toe komt is dat natuurlijk ook prima! :P
|:( :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online
CNN breaking news.. this just in:
Op woensdag 27 februari 2002 00:03 schreef Femme het volgende:
Todo:

- "Iets" met Vraag & Aanbod
- Tweakers Gallery Part I (user bio/info/foto's + sys specs)
- PowerMod
- Nieuw design
- Product Info & Survey
- Ergens tussendoor de gallery afbouwen (sys benchmarks, stats etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

- Tweakers Gallery Part I (user bio/info/foto's + sys specs)
Allemaal foto's van nerds? Nee dank je :P

edit:

En het is natuurlijk heel mooi dat de PM in ieder geval op de todo lijst staat bij Femme, is al een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op woensdag 27 februari 2002 00:05 schreef Wouter Tinus een todo lijstje van Femme:
Sja, de PM staat er ook bij, _daar_ twijfelde ik niet aan, het gaat om de volgorde van afwerken, en daar staats niets over.
Ook zie ik niets van de temp oplossing...
of ben ik nu te zwaarmoedig?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 00:11 schreef botoo het volgende:
en daar staats niets over.
ik denk dat je van boven naar beneden moet lezen :)
Daar hoeft Femme niet bij betrokken te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Op woensdag 27 februari 2002 00:11 schreef botoo het volgende:
Sja, de PM staat er ook bij, _daar_ twijfelde ik niet aan, het gaat om de volgorde van afwerken, en daar staats niets over.
of ben ik nu te zwaarmoedig?
Ik moet eerlijk toegeven dat je het misschien iets somberder inziet als dat het is (no offence) het is namelijk al heel wat dat wij (stervelingen ;) ) het lijstje van femme mogen zien. We wisten namelijk nog niet of die daar wel opstond en zo ja op welke plek en dat zien we nu wel :)

Wat betreft de temp oplossing die zou bij AntonT op het lijstje staan als ik het me goed herinner dus die gaan niet in elkaar op :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

WT:
Over dat eerste gedeelte (dat van ik denk) kunnen we nog lang filosoferen, en dat moetsen we maar niet (hier) doen...

Dat tweede gedeelte geeft de burger weer moed (klinkt als: Iemand (non-Femme) is aan het werk) :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dus Femme vind een zooi foto's en systeem specs belangrijker dan een goed werkende FP? (Als Femme tenminste van boven naar beneden werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 27 februari 2002 00:05 schreef Wouter Tinus het volgende:
CNN breaking news.. this just in:
[..]
Achja, 't staat op de lijst.

Niks nieuws dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Dat de PM op de lijst staat geloof ik wel, in ieder geval bedankt voor de feedback * KeX . Ik ben zelf pas weer concreet bezig met de PM als er ook daadwerkelijke resultaten zijn of vragen van de mensen die de PM aan het implementeren zijn. Voor zover ik het weet is alles aan deze kant van de streep doorgenomen.

Wat betreft de status 'Lief Modje':
  • Is daar al een plan de campagne van?
  • Is het niet verstandig om er toch een lijstje met gedragsregels voor te maken? Als er niets vastligt dan is er ook niets om op terug te grijpen.
Op de lijst van open deuren als:
  • Gij zult niet uw eigen reacties opwaarderen.
  • Gij zult geen reacties die nog een kans van goedkomen op de normale manier, meervoudig modden.
is het misschien ook verstandig om issues als, hoe pak ik een draad waar alles onterecht op -1 first post is gezet aan. Mod ik die terug naar de beginwaarde (ongedaan maken fisrt post mod) of doe ik dat en beoordeel ik hem daarna ook gelijk?

Naar inzicht kom je natuurlijk een heel end, maar een aantal handvesten op papier is misschien niet onverstandig als er een langere tijd mee gewerkt moet worden.

Als dit een te vertragende post is in het kader van implementatie van het geheel, beschouw deze reactie dan als trashable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 27 februari 2002 08:28 schreef KexDaFlex het volgende:
is het misschien ook verstandig om issues als, hoe pak ik een draad waar alles onterecht op -1 first post is gezet aan. Mod ik die terug naar de beginwaarde (ongedaan maken fisrt post mod) of doe ik dat en beoordeel ik hem daarna ook gelijk?
Ligt er denk ik aan hoe oud de reacties zijn. Als de normale moderaties na de goedzetting heel weinig meetellen, is het misschien handig om alvast een puntje uit te delen en de rest dan aan de normale modders over te laten.

Als de weging nog gewoon 1 of -1 is zou ik idd gewoon alles op 1 zetten (met uitzondering van de echt duidelijke trolls, flames en first posts).
Naar inzicht kom je natuurlijk een heel end, maar een aantal handvesten op papier is misschien niet onverstandig als er een langere tijd mee gewerkt moet worden.
Lijkt me idd een heel goed plan, het is zeker van belang dat er iets op papier staat in geval van twijfel of oneenigheid.
Als dit een te vertragende post is in het kader van implementatie van het geheel, beschouw deze reactie dan als trashable
Vertragend niet, aangezien Lief Modje nog niet bestaat (denk ik), en ook al bestaat die wel, ik heb liever dat we nog een dagje langer moeten wachten dan dat het Lieve Modje niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef Beaves het volgende:

Ligt er denk ik aan hoe oud de reacties zijn. Als de moderaties na de goedzetting heel weinig meetellen, is het misschien handig om alvast een puntje uit te delen en de rest dan aan de normale modders over te laten.

Als de weging nog gewoon 1 of -1 is zou ik idd gewoon alles op 1 zetten (met uitzondering van de echt duidelijke trolls en first posts).
Exactly, zo kijk ik er zelf ook ongeveer tegenaan. Ik was ook uitgegaan van een vers draadje met 100% weging. In het andere geval is de situatie ook vaak anders (een gewoon scheefstaand draadje)
Lijkt me idd een heel goed plan, het is zeker van belang dat er iets op papier staat in geval van twijfel of oneenigheid.
Een stukje houvast zeg maar.
Vertragend niet, aangezien Lief Modje nog niet bestaat (denk ik), en ook al bestaat die wel, ik heb liever dat we nog een dagje langer moeten wachten dan dat het Lieve Modje niet goed werkt.
Het is meer mijn angst dat het dan in de /16 overlegcultuur zou komen en er niet meer uitkomt voordat alles 10 keer overdacht is. Maar het zal altijd een gedeelte vooraf bedenken en een deeltje finetunen en bughunten tijdens het bestaan worden. Kwestie van daarin een goed evenwicht tussen vinden. Maar ik ga ook liever niet over één nacht ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef Beaves het volgende:

[..]

Ligt er denk ik aan hoe oud de reacties zijn. Als de normale moderaties na de goedzetting heel weinig meetellen, is het misschien handig om alvast een puntje uit te delen en de rest dan aan de normale modders over te laten.
agreed :)
Als de weging nog gewoon 1 of -1 is zou ik idd gewoon alles op 1 zetten (met uitzondering van de echt duidelijke trolls, flames en first posts).
Hier twijfel ik eigenlijk enigzins over, misschien dat een regel hiervoor idd wel praktisch is.
agreed :)
ik heb liever dat we nog een dagje langer moeten wachten dan dat het Lieve Modje niet goed werkt.
agreed *D ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:13 schreef zomer het volgende:
In hoeverre is het handig dat ook de poster van het nieuws hierin betrokken wordt? Deze kan namelijk als eerste de reply's zien van bijvoorbeeld het 'first post' kaliber omdat hij/zij degene is die de post online zet. Daarnaast kan je verwachten dat hij enigsinds op de hoogte is van de inhoud van de nieuwspost ;) :P
't is een behoorlijk goed idee, maar de t.net nieuwsposters zitten nu al in het algemeen niet bijzonder ruim in hun tijd.. daarom denk ik dat het niet verstandig is als wij hier heel actief aan meedoen. (Ook voor de objectiviteit trouwens). Iemand die een typo aangeeft in een reactie zou naar beneden gemod kunnen worden, en daarna is de nieuwsposter altijd de gebeten hond op deze manier (aangezien hij meerdere keren kan modderen, en niet gecontroleerd kan worden wie er gemod heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 27 februari 2002 11:18 schreef LoWLaNDeR het volgende:
...en niet gecontroleerd kan worden wie er gemod heeft).
Dat klopt, maar dan weten ze toch ook niet dat de nieuwsposter de reactie naar beneden gemod heeft, of mis ik nou iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Is het misschien mogelijk dat een Lief Modje een reactie met een volle -1 of +1 kunnen modden totdat de PM er is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 12:41 schreef Robin Vreuls het volgende:
Is het misschien mogelijk dat een Lief Modje een reactie met een volle -1 of +1 kunnen modden totdat de PM er is :?
Shoot me if I'm wrong, maar volgens mij kan dat niet zo snel. :)

Als ze dat soort dingen er zo even in zouden kunnen zetten was het niet nodig om eerst een Lief Modje te maken, dan konden we rechtstreeks door naar de PM denk ik :?

Zou wel makkelijk zijn trouwens :)

/me krijgt zo langzamerhand pms van de pm :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 12:51 schreef Mecallie het volgende:
* Renegade krijgt zo langzamerhand pms van de pm :P ;)
PowerModSyndroom :?
PreModSyndroom :?

:P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Shoot me ...
*KABAM*

SIR!, just trigger happy there, SIR! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 15:23 schreef Netman867 het volgende:

[..]

*KABAM*

SIR!, just trigger happy there, SIR! :P
't was gewoon een kwestie van wachten totdat er een of andere melige..... >:) :P ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op woensdag 27 februari 2002 15:29 schreef Renegade het volgende:

[..]

't was gewoon een kwestie van wachten totdat er een of andere melige..... >:) :P ;)
In navolging van een suggestie op #TMF:
-1 overbodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 15:32 schreef Netman867 het volgende:

[..]

In navolging van een suggestie op #TMF:
-1 overbodig :P

edit:

Hier zijn ze melig, bij mij op kantoor zijn ze melig, en ik begin het nu ook al aardig te worden.

Ik heb net besloten dat het vandaag vrijdag is, dan heb ik er iig een excuus voor :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Alweer /me :P

Is het niet een idee dat de Lieve Modjes de PM'ers ondersteunen :?

De "normale" modders kunnen dan het ruwe werk doen (reacties op de juiste score zetten met de bijbehorende tag), daarna kunnen de Lieve Modjes het ruwe werk verder admaken door de oude reacties of reactie die veel moderaties benodigen goed te zetten en dat daarna de PM'ers alles kunnen finetunen door de reacties op het goede niveau en tag vast te zetten.

Of ram ik nu de hele gedachte van de PM uitmekaar :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 27 februari 2002 15:38 schreef Robin Vreuls het volgende:
Alweer /me :P

Is het niet een idee dat de Lieve Modjes de PM'ers ondersteunen :?

De "normale" modders kunnen dan het ruwe werk doen (reacties op de juiste score zetten met de bijbehorende tag), daarna kunnen de Lieve Modjes het ruwe werk verder admaken door de oude reacties of reactie die veel moderaties benodigen goed te zetten en dat daarna de PM'ers alles kunnen finetunen door de reacties op het goede niveau en tag vast te zetten.

Of ram ik nu de hele gedachte van de PM uitmekaar :? :P
Dat niet, je maakt het alleen een beetje 'procedureel' enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Ik heb net besloten dat het vandaag vrijdag is, dan heb ik er iig een excuus voor :+
Hm, je wordt idd melig....
* Netman768 raad een therapie aan.
EU. 10 en ik help je er vanaf! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 15:44 schreef Netman867 het volgende:

[..]

Hm, je wordt idd melig....
* Robin raad een therapie aan.
EU. 10 en ik help je er vanaf! :P
Zoveel :o

Ik doe het voor niks:

* Robin Vreuls slaat Renegade met een te grote kanariepiet om de oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op woensdag 27 februari 2002 15:46 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Zoveel :o

Ik doe het voor niks:

* Robin Vreuls slaat Renegade met een te grote kanariepiet om de oren :P
Oei, nog een liefhebber voor men therapie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 15:51 schreef Netman867 het volgende:

[..]

Oei, nog een liefhebber voor men therapie? :P
Niet nodig, want het is namelijk inderdaad vrijdag... :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op woensdag 27 februari 2002 16:13 schreef Renegade het volgende:

[..]

Niet nodig, want het is namelijk inderdaad vrijdag... :P
Rotsmoes :P

[edit]
Valt het niemand op dat de :P al 7x achtereen is gebruikt zonder dat er een ander smilie tussenstaat (quotes meegerekend)

Over melig gesproken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 16:53 schreef Netman867 het volgende:

[..]

Rotsmoes :P

[edit]
Valt het niemand op dat de :P al 7x achtereen is gebruikt zonder dat er een ander smilie tussenstaat (quotes meegerekend)

Over melig gesproken.... :P
..8.. :z

:P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens! Even ontopic please!!

Zo, waar hadden we het ook al weer over :?

>:) ;)

/me voelt zich na neergeschoten te zijn toch best redelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 17:11 schreef Mecallie het volgende:
Jongens! Even ontopic please!!
Huh :? Wa :? Was het LM er al dan :?

:P >:)

edit:

En nu hou ik er mee op, maar ff serieus, moeten we nog nadenken over wat richtlijnen voor de LM?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 27 februari 2002 17:13 schreef Renegade het volgende:
...
Maar ff serieus, moeten we nog nadenken over wat richtlijnen voor de LM?
  • Ga vooral uit van de excessen.
  • Probeer niet in je eentje een draadje perfect te zetten.
  • Hanteer een 'marge' van +/- één punt.
  • Wees voorzichtig met het modden van mede LM's.
  • Mod jezelf NIET.
  • Modereer 'jonge draadjes' als 'normale mod' -> Geef ze de tijd, zolang het niet uit de hand loopt.<li> Beperk je een beetje tot de [0-2] range. (Uitgezonderd uitzonderingen :) ) een -1 komt er wel, alsmede een +4 ;)
</li>

Discusieër hierover. Met name het 'waarom wel' of 'waarom niet' ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:30 schreef Jaymz het volgende:

[..]
  • Ga vooral uit van de excessen.
  • Probeer niet in je eentje een draadje perfect te zetten.
  • Hanteer een 'marge' van +/- één punt.
  • Wees voorzichtig met het modden van mede LM's.
  • Mod jezelf NIET.
  • Modereer 'jonge draadjes' als 'normale mod' -> Geef ze de tijd, zolang het niet uit de hand loopt.<li> Beperk je een beetje tot de [0-2] range. (Uitgezonderd uitzonderingen :) ) een -1 komt er wel, alsmede een +4 ;)
</li>

Discusieër hierover. Met name het 'waarom wel' of 'waarom niet' ;) :)
Tja, daar heb je geloof ik de belangrijkste punten (vooralsnog) wel staan dacht ik...

En de discussies hierover kunnen natuurlijk zoals gewoonlijk in /16 plaatsvinden. Specifieke reacties kunnen dan ook nog eens via irc, om te grote vervuiling hier te voorkomen :)

En medemodjes zou je eigenlijk pas pluspunten (of min, vooruit) moeten geven na overleg, bijvoorbeeld via irc. Dit om te voorkomen dat je er straks "gezeur" over krijgt, net als het modden van je eigen reacties.

En met gezeur bedoel ik: discussies van T.net posters/members die denken dat we hier elkaar een beetje ophemelen. Wíj weten het wel, maar om alle schijn te voorkomen kun je het er beter eerst over hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Hm, ik wil graag wat meer uitleg over de opmerking dat het LM zich tot de range [0-2] moet beperken. Als je een reactie die misschien een krappe 2 waard is op 4 tegenkomt is er toch niks mis mee om die een extra duwtje naar beneden te geven? :?

Maar ik denk idd dat het LM zich tot oude draadjes moet beperken. Kan een LM ook nog modden als de officiele tijd (24 uur) verstreken is? :?

On Topic genoeg, Mec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 27 februari 2002 18:05 schreef Netman867 het volgende:
Hm, ik wil graag wat meer uitleg over de opmerking dat het LM zich tot de range [0-2] moet beperken. Als je een reactie die misschien een krappe 2 waard is op 4 tegenkomt is er toch niks mis mee om die een extra duwtje naar beneden te geven? :?
Daar is idd niks op tegen. Ik bedoelde met de range, de 'uiteindelijke' score waar je een reactie naar zet.

Dus een +2 die op +4 'hoort' niet verder dan +3 zetten.

Anders wordt het natuurijk met reacties die blijven jojo-en :)

Ps. Lees anders onderstaande draadjes nog ff door. Gaan allemaal over de PM. De LM zal hier ongetwijfeld wel raakvlakken mee hebben :)

[topic=307201]
[topic=307202]
[topic=308298]
[topic=313546]
[topic=318214]
[topic=334002]
[topic=344297]
Maar ik denk idd dat het LM zich tot oude draadjes moet beperken. Kan een LM ook nog modden als de officiele tijd (24 uur) verstreken is? :?
Ik ben bang van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

En medemodjes zou je eigenlijk pas pluspunten (of min, vooruit) moeten geven na overleg, bijvoorbeeld via irc. Dit om te voorkomen dat je er straks "gezeur" over krijgt, net als het modden van je eigen reacties.
Kan het ook ICQ zijn, hier op mijn werk kan ik niet de hele dag een IRC kanaal voor mijn neus hebben, dan heb ik niet echt lang werk meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op woensdag 27 februari 2002 17:30 schreef Jaymz het volgende:
  • Ga vooral uit van de excessen.<li> Modereer 'jonge draadjes' als 'normale mod' -> Geef ze de tijd, zolang het niet uit de hand loopt
</li>
De excessen is wanneer de LM in actie komt, verder kan je als LM beschikken over een vergrote hoeveelheid modpoints zodat je als normale mod door kan modden, maar dan wat vaker :)

Laat het verder aan je eigen inzicht en het /16 overleg over.
KISS again :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KABAM*
SIR!, just trigger happy there, SIR!
Op woensdag 27 februari 2002 18:05 schreef Netman867 het volgende:
[...]

On Topic genoeg, Mec?
Ik praat niet meer met jou >:)
:P ;)

Maar inderdaad, botoo heeft ook een (komisch) punt: je kunt als LM gewoon lekker doormodden omdat je meer punten krijgt. Dat feit alleen al zou moeten zorgen dat er minder door het LM hoeft te worden ingegrepen.

Maar dan nog even op een andere lijn: kunnen de modjes ook gebruikmaken van het "moderator account" :? Of worden de mensen die daar al een beetje mee werken LM? Dat zou je namelijk kunnen gebruiken om een soort "edit" mee te doen. Ofwel de user ergens op wijzen zonder daarvoor je eigen account te gebruiken.

P.S. Ik ben weer lekker vaag... Wie geeft me een cursus helder schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 20:59 schreef Mecallie het volgende:

P.S. Ik ben weer lekker vaag... Wie geeft me een cursus helder schrijven?
Vaag :? Ik heb wel een groene kanariepiet voor jou >:)

* Robin Vreuls slaat Mecallie met Bobo om de oren

>:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 21:05 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

groene kanariepiet
Onder het motto: "iemand doodmaken met een blije mus"? :?

:+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 27 februari 2002 21:05 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Vaag :? Ik heb wel een groene kanariepiet voor jou >:)

* Robin Vreuls slaat Mecallie met Bobo om de oren

>:) :P
Als je ooit mij om de oren slaat, gebruik dan een mooie, rijke en lieve vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Emz, over de punten lijst van Jaymz;
Ga vooral uit van de excessen.
Absoluut, zo'n LM functie zoveel mogelijk uit zetten (voor zover mogelijk) en indien het echt te ruw wordt, dan pas de grote middelen inschakelen.
Probeer niet in je eentje een draadje perfect te zetten.
Lijkt me dat tijdens de modereer actie's zoveel mogelijk via /16, IRC, of icq met mekaar gesproken wordt over de draadjes.
Misschien een eigen limiet van 1 of 2 keer een draadje modden opdat er iets voor anderen over blijft, om het zomaar even te noemen.
Hanteer een 'marge' van +/- één punt.
1 punt per posting er tegenaan gooien, of maximaal 1 punt omhoog/omlaag brengen van de score van de poster?
Wees voorzichtig met het modden van mede LM's.
Waarom voorzichtig met andere LM postings, als deze te hoog staan en dus terecht 1 naar beneden wordt verwezen is daar toch niks mis,
en meestal is het ook nog zo dat de inhoud van mede modders over het algemeen hoger ligt, en daardoor meestal wel wordt voorzien van de juiste score/tag.
Mod jezelf NIET.
Uiteraard niet, misschien een idee om de oude methode: gereageerd, niet meer modden te behouden, er zijn altijd meer mensen die er als LM naartoe kunnen.
Modereer 'jonge draadjes' als 'normale mod' -> Geef ze de tijd, zolang het niet uit de hand loopt.
Zoveel mogelijk als normale mod, bij excessen ingrijpen als LM (inschakelen van LM functies, zoiets kon toch ook bij GoT :? }
Beperk je een beetje tot de [0-2] range. (Uitgezonderd uitzonderingen ) een -1 komt er wel, alsmede een +4
Dat is meestal ook de range die drastisch aangepakt moet worden, dus dat zal wel goed komen :)

En het tikken van dit bericht kostte mij +/- 15 minuten ivm een :X toetsenbord, met hulp van een cyrix pr200 :9 :P
Pagina: 1 2 Laatste