Verwijderd
Keep up the good work
Was ook al een tijdje aan het denken om zoiets te maken... volgens mij ga ik vanmiddag eens kijken wat er mogelijk is met dat oude pctje die in de kast ligt
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
en dat duurt wel lang , eer ge uw 1ste muziek hoort!
(p100-16Mram) 6speed cdr
En zoals velen hier ben ik ook al een aantal maanden van plan om zoiets te gaan maken, nu ik dit gezien heb al helemaal..
#
300%? Overclockt ie dan ff je cpu?Op dinsdag 02 april 2002 15:35 schreef Anthrax het volgende:
mpxplay eist wel 300% cpu , tijdens het opladen van een cd!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
of moet je steeds al die tracks zelf selecteren
ik ga ook even kijken tussen mijn oude rommel
bedankt
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Verwijderd
CPU: Intel 80486 100mhz (DX4-100) or above (P90 to OGG)
RAM: 4-8Mb
Soundcard:
- SB16 (ISA) or compatible (SB AWE32/64,SB Live,SB Audigy)
- ESS 1688-1888 chips
- WSS compatible cards (Crystal Sound, Yamaha, some OPTI cards,some CMI cards)
- GUS cards (GUS MAX, Gus PnP)
- SB pro (DSP 1.x, 2.x, 3.x) or compatible
Operating system:
- MS-DOS 5.0 or higher
- Windows 95/98 (DOS window)
Verwijderd
maar euh, voor da dink af te zette dan sluit je dos toch eigenlijk verkeerd af want je geeft gewoon geen stroom meer, of ben ik gewoon slecht
en wat er op die boot-diskette staat, kan je da ooko gewoon niet mee op je mp3ck'ke zette
en audio cd'kes, gaat dat ook, zal wel zeker
Verwijderd
Ik ben zelf van plan ook zoiets te maken, maar dan met een laptop (P100, 2.1Gig, geen cd-rom) als basis te gebruiken.
Voordelen zijn dat er geen koeling in hoeft. Hij is daarom zo stil als iets. Het enige wat je hoort is de harde schijf die draait. Verder is het mobo ook heel klein en je hoeft geen PCI/ISA kaarten er dwars op te steken waardoor hij heel plat kan blijven. Er zit ook al een infraroodpoort in die laptop voor evt. remote-control. Ideaal leek mij.
Verwijderd
geluidskaart? (of is dat onboard?)Op woensdag 24 april 2002 21:38 schreef DarthElvis het volgende:
*knip*
Verder is het mobo ook heel klein en je hoeft geen PCI/ISA kaarten er dwars op te steken waardoor hij heel plat kan blijven.
*knip*
Verwijderd
zal ook wel on-board zijn zekerOp woensdag 24 april 2002 21:41 schreef badpinguin het volgende:
[..]
geluidskaart? (of is dat onboard?)
Verwijderd
dat mp3 progie is wel handig, een vriend van mij heeft een ouwe 486 laptop, en er zat geen hardeschijf meer in
met dit progie kan ie er dan wel een mp3 bakkie van maken
Verder: mooie kist - zoiets ga ik ook maken, maar ik wil 'm wel compacter en met hdd.
Nederlander in België
Zal wel aan versie liggen, want hier draait MPXplay onder dos, prima op een p60.Op dinsdag 02 april 2002 19:14 schreef Anthrax het volgende:
System requirements for Mpxplay:
CPU: Intel 80486 100mhz (DX4-100) or above (P90 to OGG)
RAM: 4-8Mb
Soundcard:
- SB16 (ISA) or compatible (SB AWE32/64,SB Live,SB Audigy)
- ESS 1688-1888 chips
- WSS compatible cards (Crystal Sound, Yamaha, some OPTI cards,some CMI cards)
- GUS cards (GUS MAX, Gus PnP)
- SB pro (DSP 1.x, 2.x, 3.x) or compatible
Operating system:
- MS-DOS 5.0 or higher
- Windows 95/98 (DOS window)
Want dat zou ideaal zijn. Alvast bedankt
Verwijderd
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
tuurlijk, dit is heel makkelijk, zet bijvoorbeeld winamp in je "opstart"-map onder windows, dan ben je al zowat klaar.KraveN schreef op 13 June 2003 @ 16:10:
Ik wil ook zo iets gaan maken want heb nog een pentium 120 staan die alleen maar stof staat te vangen. Maar nu wil ik voorlopig geen LCD gebruiken en ook geen toetsenbord aanhangen of monitor. Wat ik wil is als ik dat ding aan zet dat die random mp3's gaat afspelen die op de hardeschijf staan. is dit wel mogelijk ?
Want dat zou ideaal zijn. Alvast bedankt
en willen de mensen er rekening mee houden dat dit topic uit februari 2002 komt?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Maar dan zou ik alsnog play moeten drukken waarschijnlijk en ik wil er verder niks aan hangen behalve een draadjevan geluidskaart naar mijn stereo toren. EN ik draai het liefste geen windows maar alleen dos. En dan is het de bedoeling dat die opstart van schijf of opstart diskette en uit zichzelf gaat playen.Wirf schreef op 13 June 2003 @ 16:39:
[...]
tuurlijk, dit is heel makkelijk, zet bijvoorbeeld winamp in je "opstart"-map onder windows, dan ben je al zowat klaar.
en willen de mensen er rekening mee houden dat dit topic uit februari 2002 komt?
Verwijderd
lama, tis al glukt
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 17:02 ]
wow dat is duur !subsonik schreef op 24 februari 2002 @ 11:07:
- LCD - 40 EUR
Verwijderd
Maareuuhh ik kannet natuurlijk niet laten om nog een beetje kritiek te geven:
Ik was eens ff aan het zien naar de diskette en ik vraag mij af waarom er zoveel onnodige spullen opstaan...
Kan je er dan niet beter een paar extra progsels opzetten ipv readme's enzo?
Je had mss ook beter je toetsenbord ingang opengelaten zodat je later nog wat kon bij proggen indien nodig?
Of een netwerkpoortje? (ik zag wel dat mxplayer daar niet zo goed mee overweg kan...)
-> gewoon niet op letten
BTW:
Hoe heb je je lcd aangestuurd?
niet bepaald het goede voorbeeldPhreak schreef op 24 February 2002 @ 23:42:
Leuke mod man!
Maare zoiets wil ik ook wel ik doe het nu via m'n P2 server maar die trekt winamp amper loop osms ook vast. maar ik gebruik m'n netwerk voor me mp3 omdat alles op mijn pc staat. is het makelijk om via dos die mp3's van het netwerk te trekken ?
Ook niet gek, toch? Maar mooi werk hoor, en het gaat om de hobbie.