Aanleggen netwerk tussen 486/Pentium 266/AMD 1600

Pagina: 1
Acties:

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik ben een beginner op het gebied van netwerken. Ik wil mijn 2 oude PC's (486 en Pentium 233) in een netwerk verbinden met mijn nieuwe PC (AMD 1600). Dit omdat ik dan hoop dat de oude PC's nieuwere software kunnen draaien op de nieuwe PC in een soort client/server configuartie.
Mijn vraag is of dit uberhaupt mogelijk is? Daarnaast wil ik dit doen middels een draadloos netwerk: is dat verstandig?
Hoe moet ik de instellingen van het netwerk doen?

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes, Mat

Mat

Verwijderd

Ja dit kan, nee ik zou hiervoor geen draadloos gebruiken, want:
  • duur
  • storings-gevoelig
  • niet veilig
  • langzaam
Wat je wilt (die 'soort client/server' configuratie) kun je op verschillende manieren doen, varierend van VNC gebruiken tot een Citrix Terminal Server. e.e.a. is afhankelijk van wat je precies wilt, en wat je budget is. (de laatste is $$$$)

Qua instellingen, ik zou zeggen sla de talloze 'home-internet' topics er eens op na. Die zijn er zat.

Een mooi startput daarvoor is ook deze.

Als laatste, uit de FAQ:
* Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
succ6 :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Technisch gezien staat er niets in de weg om een netwerk te creeren met een 486, een 266 en een XP CPU. Het is een kwestie van wat netwerk kaartjes aan schaffen (RealTek's). Deze kosten zo'n 10 a 15 euro's per stuk.
Je heb een hub of een switch nodig (deze lopen uiteen van een paar euro's tot duizenden euro's). Zoek een op GoT, want hierover is reeds het 1 en ander geschreven.

Wat het client server verhaal betreft:
Je hoop dat je op de oudere PC's nieuwere software kan draaien, omdat je in een client/server model komt te zitten.
Dit kan, maar dan moet je gebruik gaan maken, van bijvoorbeeld Microsoft Terminal Services en / of Citrix Metaframe. Persoon raad ik dit niet echt aan.
Gebruik die oude doosjes als MP3 servertje en / of data opslag. En gebruik je nieuwe computer voor het betere werk (online games, fotosjoppen etc..).

Nu nog wireless:
niet doen, tenzij je een infrastructuur probleem heb (je mag bijv. geen kabels trekken en / of gaten boren).
Gewoon lekker 100Mbps ge-switched ipv 11 Mbps geshared.
De kans is namelijk ook redelijk aanwezig, dat je het wireless verhaal op die 486 niet eens lekker aan de praat krijg.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06
Kan idd wel, ik kan uit je post niet halen welk OS je gebruikt...

Als je op de AMD 1600 Linux installeert en je installeert op de clients (=486/Pentium) of linux of een XServer voor Windows. Op dat moment kun je een programma remote op de AMD 1600 starten met de uitvoer naar de Xserver op je 486/Pentium.....

Werkt heel relaxed... Je compu moet alleen snel genoeg zijn om beeld te ontvangen en weer te geven....

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker