hier: http://www.nvidia.com/docs/lo/1467/SUPP/PO_GF4Ti_2.05.02.pdf
kun je zien dat de GF4 wel DX8.1 ondersteunt
Verwijderd
|:(|:(Op zaterdag 23 februari 2002 16:01 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
hier: http://www.nvidia.com/docs/lo/1467/SUPP/PO_GF4Ti_2.05.02.pdf
Verwijderd
Ik ben mijn gf 4 ti 4600Op vrijdag 22 februari 2002 16:31 schreef Da_RoNiN het volgende:
Idd de tijd zal het leren, nu is het allemaal bl44t maar als straks DE games uitkomen dan zul je pas zien wel beestje de scherpste tanden heeft
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Sterke verhalen altijd... Lees de reviews er maar op na. Vooral in Direct3D games en aplicaties is de 275/275 sneller dan de Ti500. De LE soms wel soms niet. Dat laatste geld ook voor beide modellen in OpenGL gebaseerde spellen. Het verschil is zeer klein, wat FSAA prestaties heeft de Radeon8500 en de LE versie enorm moeite. DAT is wat de GF4MX zo goed maakt, want hij biedt ook ondersteuning voor Accuview (Anti Aliasing). Dat is de voornaamste overeenkomst tussen de GF4Ti reeks en de MX. Beide presteren ze (en de MX "NOG") heel goed in Anti Aliasing.Nou met mijn Radeon8500LE (ook zonder overclocken) trok ik dus wel alle geforce3 modellen er uit. Dus ook de ti500.
Verwijderd
Ik kwam net een review tegen bij ome Tom. Vaag, wat jij beweert is dus niet zo kennelijk..Op zaterdag 23 februari 2002 17:17 schreef Yokozuna het volgende:
Lees de reviews er maar op na. Vooral in Direct3D games en aplicaties is de 275/275 sneller dan de Ti500.

Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Klote is dat. Maar opzicht liggen die bottlenecks relatief steeds lager omdat de (hij heet niet voor nix) GPU steeds zelfstandiger wordt en steeds meer alles op zichzelf kan doen. Maar dan nog... Ik denk dat als ik een RadeonLE of Ti4200 koop hem niet volledig kan benutten met een Athlon 700@ 864MHz. Eerder met een XP1500+.Op zaterdag 23 februari 2002 21:48 schreef NoStra het volgende:
Ligt maar net aan de videokaart he! Als je een 1Ghz hebt op een GF3 Ti500...dan is die 1Ghz toch echt de bottleneck.
Bij een GF2 is een PIII500 al de bottleneck..
'Ome Tom' heeft de kaarten getest icm. met een Intel P4 2,2GHz...Dat is volgens mij nogal een verschil wat je vooral op lagere resoluties (1024 bijvoorbeeld) merkt.Op zaterdag 23 februari 2002 21:54 schreef ThunderBert het volgende:
Q3A profiteerd ook niet zo zeer van de extra kloksnelheid, meer van de geheugenbandbreedte van Q3A. Punt is alleen dat dat volgens mij nog steeds geen gat van 60 Fps rechtvaardigen kan.......
Als ik even tegen mijn eigen R8500 vergelijk, die doet iets van 130 Fps in de demo001 HIGHEST, ongeveer gelijk aan de GF3 Ti500 en GF4MX test bij tweaktown. Hoe ome tom dan aan 200 FPS komt is mij een compleet raadsel.....
daar ben ik het mee eens ik kan niet wachten tot hij eindelijk eens uit kom ...duurd veel te lang vind ik ....daarom zijn veel mensen geneigd om dan maar die mx versie te kopen nou die kaart zuigt als de neten en dan wordt het huilen bij spellen als unreal II of unreal tournament II ...nee mij krijgen ze niet ik houd vol tot die ti4600 uit is dan sta ik gelijk op de stoep van die zaak .Op vrijdag 22 februari 2002 16:29 schreef redbullwaning het volgende:
haal dan gewoon netz als mij de ge_force 4 ti 4600
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Ik denk dat het verschil komt door te benchen met een P4 / 800Mhz rimm geheugen tegen een AMD met DDR geheugen.Op zaterdag 23 februari 2002 21:54 schreef ThunderBert het volgende:
Q3A profiteerd ook niet zo zeer van de extra kloksnelheid, meer van de geheugenbandbreedte van Q3A. Punt is alleen dat dat volgens mij nog steeds geen gat van 60 Fps rechtvaardigen kan.......
Als ik even tegen mijn eigen R8500 vergelijk, die doet iets van 130 Fps in de demo001 HIGHEST, ongeveer gelijk aan de GF3 Ti500 en GF4MX test bij tweaktown. Hoe ome tom dan aan 200 FPS komt is mij een compleet raadsel.....
Nou ja zeg, wacht ik een kwartier, heb ik nog geen antwoordOp zondag 24 februari 2002 12:14 schreef marzzman het volgende:
Nu heb ik dus weer een leuke vraag voor mijn mede tweakers en GoT'ers --> Ik ga of de Ti4400 (Ti4200 duurt nog te lang) kopen of de Radeon 8800 , maar zullen deze kaarten te goed zijn voor mijn systeem of zijn ze nog gewoon de 'bottleneck' (want snel zijn ze toch, dus das beetje verkeerde woord, maar je snapt wat ik bedoel) .... answerz plz
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
waar heeft dit headbangertje last van?Op zaterdag 23 februari 2002 16:12 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
|:(|:(
Verwijderd
Uhm... misschien heeft-ie last van het feit dat je zei dat de GF4 Ti wel volledig DX8.1 ondersteunt?Op zondag 24 februari 2002 14:35 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
waar heeft dit headbangertje last van?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Volgens mij is het geen driver kwestie. Anders had de GF3 ook wel via drivers geschikt gemaakt kunnen worden voor DX8.1, maar het gaat hier volgens mij om hardwarematige ondersteuning.Op zondag 24 februari 2002 17:41 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, maar die pixel shader 1.4, welk spel maakt daar gebruik van/gaat daar gebruik van maken en is dit geen driver kwestie dan?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Tja, dat vind jij. Maar het zijn toch allemaal dingen die bij mij meespelen bij het aanschaffen van een dure gf4. Kijk, als er nou geen 1 spel gebruik van gaat maken ok, maar mischien heeft Nvidia ook zoiets heeft van: Ja, 1.4 hardstikke leuk, maar er komen toch geen spellen voor die het ondersteunen"" kan ik best begrijpen dat de gf4 dit niet ondersteunt... het moet wel "bruikbaar" zijn, al die direct x 8.1 features...Op zondag 24 februari 2002 18:14 schreef CJ het volgende:
En het maakt op zich niet zo veel uit welk spel er nou wel of niet gebruik maakt van PS 1.4.
Mag ik aub antwoordOp zondag 24 februari 2002 12:14 schreef marzzman het volgende:
Nu heb ik dus weer een leuke vraag voor mijn mede tweakers en GoT'ers --> Ik ga of de Ti4400 (Ti4200 duurt nog te lang) kopen of de Radeon 8800 , maar zullen deze kaarten te goed zijn voor mijn systeem of zijn ze nog gewoon de 'bottleneck' (want snel zijn ze toch, dus das beetje verkeerde woord, maar je snapt wat ik bedoel) .... answerz plz
De meeste mensen deugen!
dan zul je pas echt goed zien dat de gf4mx een grap is...Op vrijdag 22 februari 2002 16:25 schreef Saekerhett het volgende:
Wacht maar bij Unreal 2 straks...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
radeon. w'rom? de 8500 is qua technologie al hetzelfde als de gf4ti, de 8800 is weer een tikkie sneller, zodat hij op gelijke hoogte met de gf4ti's.Op zondag 24 februari 2002 19:07 schreef marzzman het volgende:
[..]
Mag ik aub antwoord![]()
--> wil het wel graag weten
yep, is 25mhz trager, en dat merk je cht niet (2-3%). trekt evengoed de gf3ti eruit als de 'gewone' 8500.Op zaterdag 23 februari 2002 04:18 schreef silentsnow het volgende:
[..]
LE, das toch de Light Edition? Die trekt de GF3 er echt niet uit. De gewone 8500 presteerd gelijk aan de Ti500.
nier stelen van ome tom heOp zaterdag 23 februari 2002 18:24 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Ik kwam net een review tegen bij ome Tom. Vaag, wat jij beweert is dus niet zo kennelijk..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee dat bedoel ik ook niet (was de vraag nietOp zondag 24 februari 2002 19:17 schreef Breepee het volgende:
[..]
radeon. w'rom? de 8500 is qua technologie al hetzelfde als de gf4ti, de 8800 is weer een tikkie sneller, zodat hij op gelijke hoogte met de gf4ti's.
De meeste mensen deugen!
yep, die mx'en zijn geen echte kaarten. dat zijn halve kaarten. alles is zo'n beetje de helft. pipilines, snelheid, mem. goed, er zit 64mb, maar das meer voor de show. nee, die mx zijnOp vrijdag 22 februari 2002 18:15 schreef Shaggy het volgende:
Mx is en blijft een suck kaart gewoon ,als je het vergelijkt met een Geforce 3.....
Er zijn genoeg benchmarks waar je kunt zien dat zelfs de Ti200 de Mx440 er nog dubbel en dwars uitraced.
Als je nu een Mx440 koopt , dan ben je al helemaal niet voorbereid op te toekomst , dat ding heeft geen Pixel shaders geen programeerbare t&l unit , en hij haald een veel lagere 3Dmark score dan een G3 , zelf getest btw.
Dat ie per ongeluk in Quake sneller is jah , dat verschil merk je dus echt niet he.
denk het niet. die XP1600 is toch nog een flinke jongen, en zal over een half jaartje echt geen troep meer zijn. Ik denk het iig geval niet. zeker omdat de grafische kaarten van tegenwoordig steeds CPU-onafhankelijker worden.Op zondag 24 februari 2002 19:24 schreef marzzman het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik ook niet (was de vraag niet) --> vraag was , als ik de Ti4400 of de Radeon 8800 in het systeem in mijn signature duw zijn zij dan nog de 'bottleneck' , of is mijn systeem alweer te traag
Wat zou ik dan moeten upgraden om te zorgen dat de videokaart weer de bottleneck wordt (voor zover de GF4Ti4400 of Radeon 8800 bottlenecks kunnen zijn
)
Thnx peops
Daar heb je gelijk in. Als geen enkel spel er gebruik van maakt, dan is het natuurlijk leuk dat een kaart zoiets ondersteunt, maar dan heb je er nog niets aan.Op zondag 24 februari 2002 18:56 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Tja, dat vind jij. Maar het zijn toch allemaal dingen die bij mij meespelen bij het aanschaffen van een dure gf4. Kijk, als er nou geen 1 spel gebruik van gaat maken ok, maar mischien heeft Nvidia ook zoiets heeft van: Ja, 1.4 hardstikke leuk, maar er komen toch geen spellen voor die het ondersteunen"" kan ik best begrijpen dat de gf4 dit niet ondersteunt... het moet wel "bruikbaar" zijn, al die direct x 8.1 features...
Geschreven door CJ:
Het gaat er hier om dat veel mensen nog steeds denken dat de GF4Ti volledig DX8.1 ondersteunend is, terwijl dat niet zo is.
Verwijderd
hoho Pjoeloe, rlx maarOp zondag 24 februari 2002 22:53 schreef Pjoeloe het volgende:
Ja hoor, mohaa op een tnt2. Dream on. Misschien op jou monitortje van 15 inch op 640 x 480, maar hier moet toch alles op 1600 x 1200 draaien, alles full. En voor dat Radeon verhaal, de gf3-ti 200 is ook al voor 200 euro verkrijgbaar, die naar een TI-500 te tweaken is. En zoals je kan zien in de benchmarks, scoort die zeer heftig, beter zelfs als de Radeon. Tel daar de beste drivers voor een videokaart voor, ZONDER bugs, en de keus is snel gemaakt
Volgens mij ben jij zo`n ouwe man van in de 40 die nog blij is met zijn geiten wollen sokken met 56 gaten erin, die je nog 23 jaar draagt.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Als je er 500+ euros voor over hebt wel jaOp vrijdag 22 februari 2002 16:29 schreef redbullwaning het volgende:
haal dan gewoon netz als mij de ge_force 4 ti 4600
Verwijderd
Sorry hoor maar 800 x 600 is toch geen resolutie voor anno 2002! Misschien voor 1998 ofzo...Op zondag 24 februari 2002 23:06 schreef marzzman het volgende:
runt MoHaa ook in 800x600x32
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Hmm, het ware niveau op tweakers komt weer boven, maar no offence taken..Op zondag 24 februari 2002 22:53 schreef Pjoeloe het volgende:
Ja hoor, mohaa op een tnt2. Dream on. Misschien op jou monitortje van 15 inch op 640 x 480, maar hier moet toch alles op 1600 x 1200 draaien, alles full. En voor dat Radeon verhaal, de gf3-ti 200 is ook al voor 200 euro verkrijgbaar, die naar een TI-500 te tweaken is. En zoals je kan zien in de benchmarks, scoort die zeer heftig, beter zelfs als de Radeon. Tel daar de beste drivers voor een videokaart voor, ZONDER bugs, en de keus is snel gemaakt
Volgens mij ben jij zo`n ouwe man van in de 40 die nog blij is met zijn geiten wollen sokken met 56 gaten erin, die je nog 23 jaar draagt.
Ik game mooi in 1024x768 en voor mij hoeft het niet per se hoger, ok spellen die hoger kunnen (zoals bv FIFA 2002) die zet ik hoger, in 1152x864, maar ik vind 1024x768 een fijne resolutieOp zondag 24 februari 2002 23:47 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Sorry hoor maar 800 x 600 is toch geen resolutie voor anno 2002! Misschien voor 1998 ofzo...
Wil je altijd blijven gamen op 800 x 600?, ja, dan ken je de volgende generatie spellen denk ik ook wel vergeten, of je moet nog meer gaan un-abelen, alsof je daar wat aan hebt... pfff
Verwijderd
Op een 19 inch op 1024 spelen. Ja...... Er zijn zoveel mensen die niet weten wat je allemaal kan enabelen om mooiere grafix te krijgen. Zelf speel ik altijd op z`n hoogste aniso, level 8,64 tap. Hierdoor krijgt het spel veel meer volume, probeer het maar es met je tnt2. Niet dus. En ja, 16 bit kleur.Op zondag 24 februari 2002 23:58 schreef Wekkel het volgende:
bla

Af en toe zit er weer een tussen, die van alles tussen de regels doorleest. Meningen zijn meningen. Dat ik een 8500 wel lust zegt niets over mijn gedachten over Nvidia of andere zaken. Creatief stellingen aan iemand toeschrijven is meer iets voor de politiek, niet voor tweakers waardige discussies. Mijn 8500 opmerking heeft niets te maken met het starten van de zoveelste Nvidia-ATi discussie. Het ging hier over de GF4Mx, daar merk ik nu nog maar bar weinig van.Op maandag 25 februari 2002 00:10 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Op een 19 inch op 1024 spelen. Ja...... Er zijn zoveel mensen die niet weten wat je allemaal kan enabelen om mooiere grafix te krijgen.
1024 op een 19" spelen zegt niets over iemand zijn kennis
Zelf speel ik altijd op z`n hoogste aniso, level 8,64 tap. Hierdoor krijgt het spel veel meer volume, probeer het maar es met je tnt2. Niet dus.
Ik weet werkelijkwaar niet wat een TNT2 allemaal kan technisch gezien, bedankt voor de tip
En ja, 16 bit kleur.vind je het gek dat je hiermee een acceptable framerate krijgt.
Dat vind ik niet gek, voor mij is 16 bit noodzaak om nog wat bij te blijven
Waar het op neer komt is dat er altijd mensen als jij komen zeiken dat we allemaal verwend zijn, dat we blij moeten zijn met datgene wat we hebben bla bla bla, maar ik zeg 1 woord.
Ik heb 't woord verwend niet in de mond genomen, slechts de overweging dat we 't onszelf moeilijk maken. Dat deze subtiele oproep tot wat relativering blijkbaar niet op jou over is gekomen is meer dan duidelijk geworden uit je reacties.
Vooruitgang, en ik betwijfel het of je ouder bent, maarja. Dat terzeide. Ennuuuhhhhh een leadtek of Asus gf doet ECHT niet onder voor een Radeon, beter je huiswerk maken.
Of beter lezen. Mijn keuze zou de Radeon zijn. De bewering dat een Asus of leadtek (niet door mij genoemd) minder zou zijn, is in mijn posts niet te lezen. Je verzint er zelf van alles omheen. Dit laat ik dan ook geheel voor jouw rekening.
Inhoudelijk genoeg? Professor dokter anders in het spelen op een 19 inch op 1024 (zeker ook nog op 60 Hz). WHAHAHAHA Je bent de 1e denk ik!!
Op de man spelen is je favoriet geloof ik. Komt er nog wat basisschoolniveau of blijf je drogredenen gebruiken?
Het liefst speel ik trouwens op 1280 x 1024 met fsaa 4x met S filter, en aniso level 8/64 tap. Op deze manier zie je helemaal NIET meer dat een spel opgebouwd is uit lijnen, pixels, je voelt je zo veel (of ik voel me zo veel meer) in het spel. Tja, verwend, ik denk het niet. Dit willen we toch allemaal?
Inderdaad, maar om er nou zo'n bedroevende reactie op de man omheen te bouwen en mij allerlei niet verkondigde standpunten toe te rekenen? Zeker weten over die zin over je leeftijd?
Uhuh, en zo kun je ook appels met peren gaan vergelijkenOp vrijdag 22 februari 2002 18:15 schreef Shaggy het volgende:
Mx is en blijft een suck kaart gewoon ,als je het vergelijkt met een Geforce 3.....
Er zijn genoeg benchmarks waar je kunt zien dat zelfs de Ti200 de Mx440 er nog dubbel en dwars uitraced.
Ya en dat vind ik dan ook meteen weer ff VET overdreven... Zo reaxie die uitstraalt: "woah zie mijn vette 21inch CRT of whateva met GF4 128mb tv-out met video-in en blablabla... hier staan! wie speelt er nou nog op 800x660??"Sorry hoor maar 800 x 600 is toch geen resolutie voor anno 2002! Misschien voor 1998 ofzo...
Wil je altijd blijven gamen op 800 x 600?, ja, dan ken je de volgende generatie spellen denk ik ook wel vergeten, of je moet nog meer gaan un-abelen, alsof je daar wat aan hebt... pfff
I see dead pixels...
De meeste mensen deugen!
ACH. De Ti4200 is niet eens zoveel duurder dan een MX460 (20 dollar), kun je net zo goed meteen de Ti4200 met 128MB kopen niet? Of anders een Hercules 3D Prophet 8500LE, kost maar 215 Euro.Op zondag 24 februari 2002 19:11 schreef het_beest het volgende:
Een GF4MX is niet eens zoveel duurder dan een Geforce 2ti, kun je dan niet beter een GF4MX kopen?
Toevallig, ik heb ook een TNT-II (32MB), IEDEREEN verstaat blijkbaar wat anders met acceptabele framerate. De framerate is bij mij ook "IN DIE ZIN" acceptabel dat ik nu in 1x de single player demo kan uitspelen. Maar het aantal FPS is verre van OPTIMAAL. De framerate daalt soms naar 20 als er bv. 6 enemy players in het scherm komen. De gemiddelde framerate ligt volgens mij rond de 40. Maar ook dit is niet "vet" vloeiend. Verre van optimaal dus. Daarom vind ik het juist tijd voor een upgrade. Quake3 wil nog wel goed draaien maar dat is een ander verhaal en geen "recent" spel.Feit blijft dat mijn TNT2 gewoon een acceptabele framerate met mohaa eruit perst, zonder tegen 8 bit texturen aan te kijken. Daar kan je mooie 15" verhaal niets aan af doen.
Vaag, wat ome Tom hier zegt komt dan niet bepaald overeen met wat jij zegt?gf3 wint nog steeds over de MX

Als je voor 80 euro minder een Radeon8500 LE hebt ga ik liever voor die LE versie. (van Hercules, 215 euro). Simpelweg een stuk betere prijs-prestatie verhouding. Voor die 80 euro lever ik GRAAG 5 tot 10% framerate winst in.Zelf zou ik overigens het meeste lonken naar de Radeon 8500. Brute kracht, oog voor techniek en ook nog eens aantrekkelijk geprijsd. Nu nog een Vivo variant (dus niet zo'n peperdure AIW) en ik ben verkocht....
Bij elk forum hier op GoT overigens. Maar ik wilde er ff bijzeggen dat die LE versie geen ViVo variant is. Wat dat betreft valt bijna elke LE af.Sorry, je kunt je post niet meer wijzigen. Hij is al gewijzigd door een moderator.
Iets voor jou? Of prefereer je toch ViVo.Le modèle 8500LE sera doté d'un core et de 64 Mo de mémoire DDR cadencés à la fréquence de 250 MHz. Cette carte sera dotée d'une sortie TV, DVI et sera compatible HydraVision (bi-affichages) .
39
Tenzij je Windows XP gebruikt en aan die brakke Detonator XP drivers van nVidia bent overgeleverd, die zijn dus alles behalve goed en bug-freeOp zondag 24 februari 2002 22:53 schreef Pjoeloe het volgende:
Tel daar de beste drivers voor een videokaart voor, ZONDER bugs, en de keus is snel gemaakt
Verwijderd
Hoort hem dan, een gerespecteerde tweaker. ahhhh!! Als ik scheiterig wordt van bepaalde replys van bepaalde personen dan reageer ik zo. En daar heb jij weinig over te zeggen. Ik kan ook normaal doen, dat weet je (hopelijk) dus reageer ff niet zo als je wil... Je bent toch geen ouwe l*l man!Op maandag 25 februari 2002 10:07 schreef marzzman de volgende crap:
Wat mij opvalt....
ik verzoek iedereen vriendelijk niet meer op deze nonsens te reargeren.Op maandag 25 februari 2002 16:07 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Hoort hem dan, een gerespecteerde tweaker. ahhhh!! Als ik scheiterig wordt van bepaalde replys van bepaalde personen dan reageer ik zo. En daar heb jij weinig over te zeggen. Ik kan ook normaal doen, dat weet je (hopelijk) dus reageer ff niet zo als je wil... Je bent toch geen ouwe l*l man!
Ben zeker geen ouwe lul, zeg alleen wat ik denk in mooie woordenOp maandag 25 februari 2002 16:07 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Hoort hem dan, een gerespecteerde tweaker. ahhhh!! Als ik scheiterig wordt van bepaalde replys van bepaalde personen dan reageer ik zo. En daar heb jij weinig over te zeggen. Ik kan ook normaal doen, dat weet je (hopelijk) dus reageer ff niet zo als je wil... Je bent toch geen ouwe l*l man!
De meeste mensen deugen!
Same hereOp zondag 24 februari 2002 23:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik game mooi in 1024x768 en voor mij hoeft het niet per se hoger, ok spellen die hoger kunnen (zoals bv FIFA 2002) die zet ik hoger, in 1152x864, maar ik vind 1024x768 een fijne resolutie
800x600 is een stuk lager ja, en dat merk je wel...
Niet op voorraad.
Scherper lopen... Hoe doe je dat?Op maandag 25 februari 2002 21:08 schreef Wekkel het volgende:
Nu de Radeon SDR er even ingeprikt. 1024 32 bit in Mohaa, loopt net even scherper dan de TNT2.
Huh?!, ja dat mag wel ook, die Radeon is uit het GF2-tijdperk!Op maandag 25 februari 2002 21:08 schreef Wekkel het volgende:
Nu de Radeon SDR er even ingeprikt. 1024 32 bit in Mohaa, loopt net even scherper dan de TNT2.
Niet op voorraad.
Scherper beeld, mooiere beeldkwaliteit.Op dinsdag 26 februari 2002 14:23 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Scherper lopen... Hoe doe je dat?
Beeld is op lage resolutie bij zowat alle kaarten scherp. Beeldkwaliteit vind ik een enorm vage term.Op dinsdag 26 februari 2002 16:01 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Scherper beeld, mooiere beeldkwaliteit.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
en ike op de GF 4 TI 4400 want over 2 weeken ofzo ( kan net 1 maand zijnOp dinsdag 26 februari 2002 18:11 schreef kleefding het volgende:
ik zit te wachten op de ti4200, maar daar hoor je niets meer van
Verwijderd
Dat ging dus over de GF4MX,niet over de GF4(ti) 'zelfs'een GF3 zal doom3 met alle opties aan met 30 fps kunnen spelen met de toenmalige drivers, dus dat zou nu wel beter zijn met det.4, 30 fps is misschien niet veel, maar de gfx zullen een quantum leap vooruit zijn en trendsettend zijn zoals we van ID gewend zijn.Op dinsdag 26 februari 2002 23:39 schreef Pjoeloe het volgende:
Hm, ik weet het niet. Carmack zei dat zelfs spellen als doom 3 enzo niet lekker op een geforce 4 lopen.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Verwijderd
Bron? Mij werd verteld dat doom3 met alle functies aan op 640x400 ongeveer met 30 fps zou draaien met een (toen nog standaard) normale GF3 64MB.Carmack zei dat zelfs spellen als doom 3 enzo niet lekker op een geforce 4 lopen.
Das confirmed'zelfs'een GF3 zal doom3 met alle opties aan met 30 fps kunnen spelen met de toenmalige drivers
De zin alleen alGeForce4 MX accelerates vertex shaders
Verwijderd
De meeste mensen deugen!
Niet op voorraad.
Je hebt nog even tijd om te sparenOp woensdag 27 februari 2002 21:57 schreef marzzman het volgende:
Ik word hier helemaal gek van --> doom3 met een GF3 maar 30 fps op 800x600 --> damn, zit ik met me GF2MX
Niet op voorraad.
Verwijderd
Als Doom 3 volgens jou bron op 640x480 met 30fps op een geforce 3 loopt, dan gaat de geforce 4 het nog zwaar krijgen (HEEEEL zwaar) op 1280x1024 met fsaa >4x+S filter. En DAT is dus a waste of money, dan heb ik het over de geforce 4. Koop je voor 13 meiertjes een heftig kaartje wil je toch wel op zo`n resolutie de next gen games spelen lijkt mij! En ik heb het idee dat dit onmogelijk is. Waneer komt Doom 3?Op woensdag 27 februari 2002 21:50 schreef Yokozuna het volgende:
Mij werd verteld dat doom3 met alle functies aan op 640x400 ongeveer met 30 fps zou draaien met een (toen nog standaard) normale GF3 64MB.
Ja het scheelt idd, zit nu met een tnt1 en de IQ van een radeon is ietsiepisie beterOp maandag 25 februari 2002 21:08 schreef Wekkel het volgende:
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Ok ik zie het al...de weledelgeleerdeheer Wekkel is duidelijk een ervaren debattant...mmmzz...ik geef toe, op de man spelen is misschien niet de meest (lees: de minst) overtuigende argumentatie techniek in een formeel debat...maar laat ik een ieder er nog even op wijzen dat we met z'n allen voor ons plezier op dit forum zitten, niet om elkaar als zielige kinderen af te zeuren. Toch is 1024x768 op een 19" wel zonde vind ik, ik bedoel als de monitor zoveel meer kan...wil je misschien ruilen met mijn 17" (tot 1280x1024) dan kan ik tenminste op 1600 spelenOp maandag 25 februari 2002 00:31 schreef Wekkel het volgende:
Inhoudelijk genoeg? Professor dokter anders in het spelen op een 19 inch op 1024 (zeker ook nog op 60 Hz). WHAHAHAHA Je bent de 1e denk ik!!
Op de man spelen is je favoriet geloof ik. Komt er nog wat basisschoolniveau of blijf je drogredenen gebruiken?
Volgens mij hebben veel Radeon 8500 standaard al ViVo...Op donderdag 28 februari 2002 16:43 schreef Wekkel het volgende:
Mijn 19" is dan ook niet om over naar huis te schrijven.
De upgrade naar een lekkere 3D kaart moet nog komen, maar ik wacht nog steeds op een betaalbare Radeon 8500 variant met Vivo zonder meteen de peperdure AIW te moeten nemen.
Tjah, voor grote ruimtes blijft de unreal engine een stuk beter presteren. Bij kleinere ruimtes (deathmatch levels) is het gewoon een feit dat de quake3 engine soepeler draait. Elke enige zo zijn voordelen.SOF2 wordt idd een mooie vebeterde Q3-engine met een hoop polygonen, ik denk dat vooral die buitenlevels in de jungle behoorlijk zwaar worden, damn dat detail was gruwelijk mooi in dat filmpje
Waarom wil je perse VIVO? Persoonlijk zou ik voor de Radeon8500 LE van Hercules gaan 210 euro. Zeg nou zelf, die prijs maakt het toch goed?betaalbare Radeon 8500 variant met Vivo
Juist niet, de Ti4200 biedt het meeste waar voor zijn geld. Ook maar 20 dollar duurder dan een MX460. Hoe duurder de variant (4600, 4400, 4200) van hetzelfde type (GF4 Ti) hoe slechter de prijs prestatie verhoudinglijken mij die 4400 en 4600 wel erg mans.
Verwijderd
Verwijderd
Check de datum...Op maandag 13 mei 2002 14:06 schreef 7h3-80rg het volgende:
Heheheh, koop lekker geforce4mx, geen geforce4ti-->becoZ: een Mx kan alles het komende jaar nog wel aan.... 120€ / 12 = 10 Euro per maand...Voor al die maanden dat je een Geforce4ti in je pc hebt zitten en Q3a op 500 Fps speelt verlies je alleen maar geld, en als iD met nieuwe engine komt en nVidia Geforce6 heeft uigebracht, koop een 2de hands kaartje van zo'n -IKWILDENIEUWSTE- freak die weer 400 tot 500€ gaat uitgeven voor een kaart met opties die over 10 maand misschien nog es benut kunnen worden..
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()