ok, ontopic...
3dmark2001 scores aub
3dmark2001 scores aub
euh tja ik heb het idd keer geprobberd. met twee van die doorluskabbels.... maarre een spel pakt maar 1 voodoo kaart. het is de ene voodoo1 of de andere voodoo1. dus maakt geen reet uit.Voodoo_man schreef op 08 augustus 2002 @ 18:55:
[...]
euh: nee
hoe had hij dan beide aan elkaar gekoppeldmet die doorluskabel zeker? dan krijg je een zwart scherm ja. -TurboTetter- hiero heeft het ook al geprobeerd een paar jaar geleden.
Verwijderd
V5 5500 = 64MB 2 * VSA 100Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:17:
Dat heeft te maken met dat VooDoo alleen Hardware matige ondersteuning heeft in Glide, Op zich zou een V5 (ik neem aan de 128mb versie?) met die 2xVSA 100 Chips moeten knallen, maar helaas, Die kaart zou een hit zijn geworden als er ook Goede driver ondersteuning / Hardware matige acceleratie aankan voor DX & OpenGL. Hele leuke kaarten opzich maar helaas... Benchmark maar eens op 3d Mark 2000/2001, dan zal alles software matig gaan.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
1996 is 't antwoord. Eind 1995 (september dacht ik) kreeg ik een computer en toen waas de voodoo nog niet uit. En tegen de tijd dat ie uitkwam wist ik net dat je moest kwijlen voor die kaartVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:24:
En de winnaar = ... (ik weet zelf het antwoord niet eens maar wel dat het in de buurt ligt van 95/96)
Hier is uw prijs: http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=0
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
iddNitroX_infinity schreef op 08 augustus 2002 @ 20:34:
[...]
V5 5500 = 64MB 2 * VSA 100
V5 6000 = 128MB 4 * VSA 100
Aan die lijpo die kaarten wil opkopen: Voor 12000 euro mag je m'n v5 5500 hebben.
Overigens, denk je echt dat ECHTE 3dfx/voodoo fanaten hun voodoo's verkopen? Die gaan altijd in een secundaire pc of komen op de plank in de kast te liggen.
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
ja neem die van mij in een paar posts terug, sla op hdd op, ga naar je profiles, zoek filetje en klaarVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:48:
tja ik ben blij met mijn gemodde icon eigenlijk.
Maar die van Roel kan wel beter ja! Beetjen vaag he.
Uh, dan probeer je volgens mij een web icon te gebruikenroelstreng schreef op 08 augustus 2002 @ 21:04:
Icon url invalid: must begin with http:// and can't contain spaces (iconurl_error)
thnx voodoo_Man, en mijn nederige excuses aan turbotetter voor het jatten van zijn Icon!he aangezien hier een icon over 3dfx conflict gaande is:
ken je kiezen painxiom
ik heb ze ooit eens gehad, got resized ze wel.
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
wel 2 favo'sroelstreng schreef op 08 augustus 2002 @ 22:17:
i know... maar als je al 37 pagina's vol lult, gaat het steeds lastiger worden om ontopic te blijven.
Ok...
Wat is je favoriete Voodoo, en waarom?
*KNIP*
Als je deze kaart kwijt wilt, en hij nog goed werkt, heb ik wel interesseVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:08:
Ik heb nog een Creative Voodoo 2 12 mb in de kast liggen, waar hij eigenlijk een beetje stof aan het verzamelen is. Eigenlijk een beetje erg, voor zo'n goede videokaart (toen)...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 15:07 . Reden: E ]
Verwijderd
Verwijderd
Over welke voodoo 5 heb jij 't in godsnaam?Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:18:
hehe,, een vriend vertelde me nog een keer dat hij z'n voodoo 5 had verkocht voor 500 gulden, omdat die noob niet wist dat 3dfx er niet meer was... Die zelfde kaart stond nog bij alternate voor 99gulden
Weer zo'n feit, Mensen kijken naar het aantal MHZ / Memory dat er in het hardware product zit, anders had hij er nooit 500 voor kunnen krijgen door het 128mb geheugen dacht ik zo.
Je moet zorgen dat je de 3dfx tools heb, daar staat zo'n tabblad in waar je FSAA kunt inschakelen. Heb dit nog niet bij andere drivers gezien dan de officiele. Of hadden de Goat drivers die nou ook?roelstreng schreef op 09 augustus 2002 @ 21:46:
offtopic:
SiS620 videokaart ????¿¿¿¿¿
das toch een onboard ding van een Jetway Sis620bf moederbord? dieheb ik ook nog ergens liggen. BabyAt zonder agp. Met Cel466 erop.
[n00b mode]
hmm, moet je fsaa aanzetten bij de drivers of in het spel? Heb het niet zien staan bij de drivers/ut
[n00b mode]
Verwijderd
b*llshit. Ik had een Helios Voodoo2 12 MB met default clockspeeds en een P166 MMX en daarop kreeg ik zo'n 28 fps (net genoeg om te spelen) in UT @ 640x480.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:03:
Als er nog interesse voor is, mijn broer heeft een niet meer opstartende computertje staan waarin een VooDoo 2 12mb zit + kabel & (jawel) de Originele DriverCD van 3DFx themself
Lekker kaartje, laat unreal weer leven op een p200(40fps!!)
mail naar: real_lism@hotmail.com
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 06:31 . Reden: [quote] ]
Verwijderd
Verwijderd
Hear say... etc.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:18:
hehe,, een vriend vertelde me nog een keer dat hij z'n voodoo 5 had verkocht voor 500 gulden, omdat die noob niet wist dat 3dfx er niet meer was... Die zelfde kaart stond nog bij alternate voor 99gulden
Weer zo'n feit, Mensen kijken naar het aantal MHZ / Memory dat er in het hardware product zit, anders had hij er nooit 500 voor kunnen krijgen door het 128mb geheugen dacht ik zo.
Verwijderd
Je zegt dus dat deze verhaaltjes pure verzinsels zijn in feite en niets meer dan lucht.Je poetst dus je reet met fantasie verhaaltjes?hmmmmm.......krijg je geen smerige handen als je alleen die verhaaltjes gebruikt in samenwerking met je hand?Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 07:46:
Hear say... etc.
Aan zulke verhalen (een vriend van mijn zwager... een voodoo1, of was het een voodoo6? ) poets ik mijn reet mee schoon.
ff verduidelijkenroelstreng schreef op 10 augustus 2002 @ 09:52:
moet je vragen of die videokaart een aparte voedingsbron had of niet. Dan weet je het gelijk of het een 6000 is of niet.
wat vraag je voor dat kaartje?Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 15:03:
Als er nog interesse voor is, mijn broer heeft een niet meer opstartende computertje staan waarin een VooDoo 2 12mb zit + kabel & (jawel) de Originele DriverCD van 3DFx themself
Lekker kaartje, laat unreal weer leven op een p200(40fps!!)
mail naar: real_lism@hotmail.com
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
ja zo haal je de 40 welVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 06:20:
Jah, die timedemo optie loopt mij zeker te naaien??
System Specs :
SiS 5598 Mobo + DImm support --> 192mb Ram
Diamond st220 (?) 4mb + VooDoo 2 12mb,
P200 MMX op 66mhz bus.
Draaide als een tiet !
Edit
Texture detail wel op medium
/edit
Klopt wel. FSB is standaard 83 (*2 = 166)Voodoo_man schreef op 10 augustus 2002 @ 13:01:
[...]
btw: 66Mhz bus nog maar? kan ie niet hoger? ik heb hier een Intel bordje met een p166@200 met 100mhz bus (of sisoft sandra geeft het verkeerd aan, kan wel)
[/offtopic]
Verwijderd
jah zeker, de 6000Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:21:
Kheb nog een VooDoo 5 liggen (V5 6000) is die dan al 3000 euro waard?
---------------------------------------------------------------------------------------
Over welke voodoo 5 heb jij 't in godsnaam?
De V5 5500? Die heeft 64MB geheugen.
De V5 6000? Die heeft 128MB geheugen.
Als 't de laatste is dan is jouw vriend mooi bedrogen uitgekomen want die dingen zijn nu al meer dan 3000 euro waard
Tja, op ebay worden ze voor meer dan 3000 dollar verkocht momenteel. En aangezien de dollar en euro aan elkaar gewaagd zijn, yep meer als 3000 euro,Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:21:
Kheb nog een VooDoo 5 liggen (V5 6000) is die dan al 3000 euro waard?
---------------------------------------------------------------------------------------
Over welke voodoo 5 heb jij 't in godsnaam?
De V5 5500? Die heeft 64MB geheugen.
De V5 6000? Die heeft 128MB geheugen.
Als 't de laatste is dan is jouw vriend mooi bedrogen uitgekomen want die dingen zijn nu al meer dan 3000 euro waard
he? de fsb van een pentium 166 (mmx) standaard 83? d8 het niet.... is namelijk standaard 2,5 x 66..... intel voerde pas bij de deschutes core (PII >=450mhz) een hogere fsb dan 66mhz in, namelijk 100 mhz.....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Ja, ach, zal wel dan.qrazi schreef op 10 augustus 2002 @ 19:00:
[...]
he? de fsb van een pentium 166 (mmx) standaard 83? d8 het niet.... is namelijk standaard 2,5 x 66..... intel voerde pas bij de deschutes core (PII >=450mhz) een hogere fsb dan 66mhz in, namelijk 100 mhz.....
erm, die voodoo5 mag dan niet sneller zijn dan je v3, maar je hebt dan wel 2xfsaa zonder performance verlies.... 4xfsaa als je geluk hebt (bij nfs4 enzo)Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 02:17:
ik heb nog snel een V5 5500 gekockt 2 maanden na het het sluiten van 3dfx, ik d8 het is nu of nooit meer. Was maar 280 gulden, ik heb helaas nog nooit de ervan kunne genieten omdat ik NOGSTEEDS een p3 450 heb en ik merkte geen prestatie verschil tussen mijn V3 en V5.
Heb dus na een week de V3 er weer ingezet om em te bewaren voor mijn nieuwe PC die ik nu een jaar heb uitgesteldIk zou em na een tijd je verkopen maar heb ik toch maar nie gedaan, 3dfx betekent nog steeds veel voor me en ik bewaar deze kaarten als aandenken.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
C:\>_
Volgens mij hebben ze een andere naam. x3dfx ofzo.qrazi schreef op 11 augustus 2002 @ 11:38:
wie weet wat er is gebeurd met 3dhq? ik kan de forums niet meer vinden, en de site doet het ook nog steeds niet....
Verwijderd
Ja, da's het voordeel van een lichte processor bij de Voodoo5... maar ook op een Pentium III 500 krijg je al best wel aardige resultaten met dat kaartje hoor... 2x FSAA draaik iig niet zonder performance verlies (let alone fsaa4). Ligt ook wel aan een spel natuurlijk, bij UT minder last van minder performance dan bij een state of the art nieuw 3D RTS spel. Wat me wel opvalt is dat de FSAA op Glide veel maar dan ook veel minder invloed op de framerate heeft dan in Direct3D (openGl ben ik niet zeker van).qrazi schreef op 10 augustus 2002 @ 19:03:
[...]
erm, die voodoo5 mag dan niet sneller zijn dan je v3, maar je hebt dan wel 2xfsaa zonder performance verlies.... 4xfsaa als je geluk hebt (bij nfs4 enzo)
Meestal is het zo, dat je wel naar nieuwer kan, maar naar ouder niet. Maarja, altijd handing zo'n PCI videokaartje... Heb er ook nog een paar op voorraadVoodoo_man schreef op 11 augustus 2002 @ 19:33:
Jongens (en dames)
Ik had gistermiddag de schrik van m'n leven. Echt waar.
Ik zou, omdat de bios versie 1.18m toch wat nare dingetjes meebracht, m'n Voodoo5 5500 terug flashen naar 1.06, zoals ie was.Algoed, ik in dos opstarten met floppy en flashen maar. Ik zette keurig m'n pctje uit en zette hem vervolgens na 10sec. weer aan.
ZWART en verder niets.![]()
Bios resetje wou niet. Alles aandrukken (pci sloten, proc. e.d.)
Maarjah, wat nu? Ik balen natuurlijk. Gelukkig aan met en met grote dank aan de oude hardware die ik hier heb liggen, had ik te pakken een:
Diamond S3 Trio64V+ 1MB PCI
Alleen ging ik eerst te drinken op de Kermis hier in het dorp net een stel maten van me.
Vandaag, toch maar geprobeerd de bios 1.18 erin te zetten. En ja hoorMet alle geluk ging ik maar weer m'n mobo-bios instellen en Windows deed het ook weer.
* MortalPiso is weer blij
Verwijderd
Verwijderd
hoho ik heb er ook nog een wel een echte apollo 12 mb
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Verwijderd
kom zo bedoelen we het helemaal nietVerwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:58:
ik wordt gelijk afgezeken om alles
* Vinnie geeft LiSm een dikke knuf... zo bedoelen we het echt niet hoorVerwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:58:
ik wordt gelijk afgezeken om alles, om ff duidelijk te maken aan die gast die z'n reet afveegt met verhaaltjes,, Ik had zelf een VooDoo 1 weggeven, Die vriend van mij had een voodoo 5 x 128mb, aangezien van een persoons informatie dacht ik dat het een 6000 was, ik vergis me daar blijkbaar zwaar in, maar goed, Die voodoo is alweer verkocht geloof ik, Voor die VooDoo 2 moet je maar bieden (als ik al die reviews en verhalen zo lees), de hoogste wint. en over die Intel Cpu, Hij heeft de multiplier verminderd & fsb verhoogt, scheelt heel veel performance
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ja maar dan kun je die 2 kaarten wel weer over 2 pc's verspreiden als 't nodig is.arjandijk schreef op 12 augustus 2002 @ 03:50:
maar de echte top was toen een sli-voodoo 2 opstelling, zit je nog aan dezelfde prijs
of zorgen voor nog meer voodoo'sNitroX_infinity schreef op 12 augustus 2002 @ 10:49:
[...]
Ja maar dan kun je die 2 kaarten wel weer over 2 pc's verspreiden als 't nodig is.
Kun je een lekker klein UT lannetje organiseren oid
[ Voor 0% gewijzigd door Barreljan op 12-08-2002 12:17 . Reden: iets is mij opgevallen ]
Dat lijkt me ook de bedoeling heVoodoo_man schreef op 12 augustus 2002 @ 12:16:
[...]
weet je wat me zo opvalt aan dit topic? Er komen al meer mensen regelmatig posten
Ik wil em ook ff verwijderen hoor, alleen mag dat nietNitroX_infinity schreef op 12 augustus 2002 @ 10:48:
ARGH! Negeer deze maar.
Misschien dat een mod 'm wil verwijderen.
Verwijderd
Verwijderd
Maar je kan de Multiplier wel verlagen[Intel]
Ehmmmm Intel CPU's zijn altijd multiplier locked geweest... of je moet een speciale Slot-II -> Socket geval hebben.
Verwijderd
Yep, alleen niet aan te radenVerwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:45:
Links:
www.3dfxfiles.com --> Drivers, tweaks, games, alles voor VooDoo !
http://www.3dfxcool.com --> Nvidia & 3Dfx in het licht !
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= --> 640.000 3dfx search results
Is er ook voor de geforce een Glide Emulator?? Dan kan ik lekker NFS spelen zonder een VooDoo te hebben.
Hmmmm Rush en OpenGL lijkt me niet zo'n lekkere combo, maar het zou moeten kunnen lijkt meNitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 00:49:
VooDoo Rush + Windows XP
Uh, die vent wil drivers voor z'n voodoo rush die glide, direct3d en, hier komt 't, open_gl ondersteunen. UH, open_gl??? Mis ik iets of mist hij wat??
Weirde shit danVerwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:41:
[...]
Maar je kan de Multiplier wel verlagen(om toch dan 2x75mhz te halen)
Verwijderd
is goed, een tegenargument: UT loopt hier als een tiet, heb ik niet eens voor hoeven prutsen, natuurlijk op 32 bit met alle details vol open, en ook nog eens op 1280*1024Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 01:32:
waarom niet? zolang hij zijn ding maar kan doen op die vieze geforce toch?
btw ik heb nu een GTSje in mijn sys steken en hij ZUIGT. Waarom?:
- 2d kwaliteit is ELLENDIG
- loopt kut in mijn dagelijkse behoefte; nl Unreal Tournament
- FSAAx4 zuigt bigtime
- 16 bitmode is zo lelijk als de nacht
- 32 bitmode is traaaaaaaaaaaaaaaag
- de detonator drivers waren 10 Mb wat veel te veel is voor mijn telefoonlijn!
- OpenGl in Homeworld functioneert niet
- geeft veel meer foutmeldingen dan mijn Voodoo5 (echt waar).
- Ziet er veel minder cool uit dan mijn Voodoo5 met 2 chipsets.
Zo, geef daar maar eens tegenargumenten voor!
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Hehe, had je gedroomd.Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 01:35:
xie trouwens net dat Nitrox_I een Celeron 450 Mhz achter zijn V5je heeft steken...ben je niet meer geinteresseerd in mijn nare GF2gtsje, Nitrox? ;-). Wil hen namelijk best wel verkopen en zo'n v5 doet zijn werk toch niet op een 'mindere' proc he... ;-)!
euh... als je een P4 neemt en je Voodoo5 wilt behouden zal je een PCI variant nodig hebben. De malloten hebben een randje gemaakt in het AGP slot, waarvoor je Voodoo5 een extra uitsparing nodig heeft. NaaiersNitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 10:39:
[...]Hehe, had je gedroomd.
Die V5 draait hier lekker en blijft ook nog een poos draaien. Komt binnenkort een lekkere P4 2,26GHz in
Die V5 doe ik nooit weg, da's iets waar ik trots op ben en blijf.
Maaruh, kun je 'm niet verkopen aan een of andere sukkel die denkt dat gadver-krachten (geforce) goed zijn?
Had jij liever je V5 gefrituurd?Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 13:00:
[...]
euh... als je een P4 neemt en je Voodoo5 wilt behouden zal je een PCI variant nodig hebben. De malloten hebben een randje gemaakt in het AGP slot, waarvoor je Voodoo5 een extra uitsparing nodig heeft. Naaiers
hoe bedoel je met frituren?OlafvdSpek schreef op 13 augustus 2002 @ 16:15:
[...]
Had jij liever je V5 gefrituurd?
Je zou trouwens die thumbnails beter kunnen resizen zodat de tekst leesbaar blijft.
Sommige P4 mobo's kunnen alleen 4xAGP. En omdat je Voodoo5 2x AGP is heb je kans dat je de videokaart en/of moederbord opblaast ( schijnt al uns voorgekomen te zijn ).Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 16:18:
[...]
hoe bedoel je met frituren?
en dat resizen is nergens voor nodig.. ff klikken en tada
Sja... de arrogantie van nVidia, begint me zo onderhand de keel uit te hangen.NitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 16:14:
'The way it's meant to be played" ??? Mag ik ff kotse? Gadver.
Is dat spel door nVidia ontwikkeld ofzo? Wat een shit zooi.
Kut, dus ik moet niet alleen AS3 kopen maar ook nog een nieuwe videokaart? Dat wordt geld lospeuteren bij m'n pa. Nou ja, de Radeon 9700 komt er gauw genoeg aanVinnie schreef op 13 augustus 2002 @ 16:30:
[...]
Sommige P4 mobo's kunnen alleen 4xAGP. En omdat je Voodoo5 2x AGP is heb je kans dat je de videokaart en/of moederbord opblaast ( schijnt al uns voorgekomen te zijn ).
Die inkeping is er (niet) omdat het AGP slot een voltage gebruikt dat de videokaart niet ondersteund.Voodoo_man schreef op 13 augustus 2002 @ 16:18:
[...]
hoe bedoel je met frituren?
en dat resizen is nergens voor nodig.. ff klikken en tada
Pak iig GEEN Radeon 9000, de Radeon 8500 schijnt sneller te zijnNitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 16:35:
[...]
Kut, dus ik moet niet alleen AS3 kopen maar ook nog een nieuwe videokaart? Dat wordt geld lospeuteren bij m'n pa. Nou ja, de Radeon 9700 komt er gauw genoeg aan
Bedenk me net dat ik dan in staat ben om C&C Renegade en C&C Generals dan te kunnen spelen. Geluk bij een ongeluk.
offtopic:
Zeg olaf, ben jij nog actief in de C&C community?
Bij mij werkt C&C: RG prima op een V3 onder 98 en XP.NitroX_infinity schreef op 13 augustus 2002 @ 16:35:
[...]
Kut, dus ik moet niet alleen AS3 kopen maar ook nog een nieuwe videokaart? Dat wordt geld lospeuteren bij m'n pa. Nou ja, de Radeon 9700 komt er gauw genoeg aan
Bedenk me net dat ik dan in staat ben om C&C Renegade en C&C Generals dan te kunnen spelen. Geluk bij een ongeluk.
Ja, maar momenteel niet zo veel meer. Binnenkort moet ik MF updaten omdat WS de ladder server heeft gekilled. Voor RG ben ik niet van plan utilities te maken omdat WS RG toch niet update.offtopic:
Zeg olaf, ben jij nog actief in de C&C community?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq