Unicorn>>><BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ook net zo min. Ik weet heel goed wat ik wil en bedoel.[/quote]Ja wie wil er nou graag naar de hel.
Volgens mij geloof zijn er twee keuzes.
1: In God geloven.(Hemel)
2: Niet in God geloven.(Hel)
Lijkt me duidelijk waar jij voor kiest.:)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Reken er maar niet op. Er zijn nog genoeg Taoïsten, Hindoes, volksstammen in Afrika etc. etc. die er nog nooit van hun hele leven van gehoord hebben.[/quote]
Ja dat klopt.
Die er niet van gehoord hebben zullen minder straf krijgen dan de mensen die het wel gehoord hebben en niet geloven.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>
En als je gelijk zou hebben, dan zou dus iedereen op de hoogte zijn van God, aangezien deze druk aan de arbeid is in ons. Maar da's niet het geval.[/quote]waardoor ik alles voor waarachtig houd, dat ons God in Zijn Woord geopenbaard heeft, maar ook een vast vertrouwen, hetwelk de Heilige Geest
door het Evangelie in mijn hart werkt<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik kan God prima verklaren als concept zijnde. Jij bent degene die in de problemen komt door aan te nemen dat het concept ook in de realiteit bestaat.[/quote]Ik heb nog geen 1 goed argument gehoord waarom God niet zou kunnen bestaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Denk je dat ze ook in God zouden geloven als ze daarmee in de hel komen, dan?[/quote]Nee dan zouden ze niet geloven, maar dan hebben we over een andere God dan uit de bijbel.:)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Zeker weten is ook maar betrekkelijk in dit geval. Mensen van andere religies sterven ook, zeker wetende dat het ter meerdere glorie van god X is.[/quote]Ja die mensen weten zeker dat sterven tot meerdere glorie van hun god is.(Jappanners Kamikaze) Dat wil nog niet zeggen dat ze zeker weten dat hun god bestaat. Bij het Christendom is het sterven niet tot meerdere glorie van God.
En ze hebben dan wel een heel gekke definitie van God.(zelfmoord tot meerdere glorie van hun God)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Nou reken maar dat dat "ware geloof" dan in m'n eigen belang is. Anders ga ik naar de hel en dat wil ik niet.[/quote]Je moet het lezen in z’n verband. Als God een gokje is dan zul je er niet beter van worden. Alleen door een waar geloof(zeker weten) zul je zalig worden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Opfrissertje: we hadden het hier over indirect bewijs.[/quote]Ik zie zien van God meer als een direct bewijs.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Heb ik van de zomer nog gedaan (er groeit een appelboom in de achtertuin van m'n vriendin). Nee, jij mag eerst quux doen.[/quote]Ik probeerde je aan het denken te zetten wat dus niet gelukt is.
Adam en Eva aten de hele tijd al vruchten in het paradijs. Dus konden ze die appel van de boom van goed en kwaad ook wel eten.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ja en? Dat verandert niks aan het hele verhaal.[/quote]Ik gaf toe.
Ik gaf een reden hoe het gekomen is.
Ik vertelde wanneer het wel mogelijk was.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Hersenspoelen, dus. Nee dank je, vrijheid van gedachte is een groot goed, vooral als je nog een eeuwigheid aan bewustzijn in het vooruitzicht hebt.[/quote]Dus je bent gelukkiger als je vrijheid van gedachte hebt, zodat je aan slechte dingen kunt denken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Maar wat wil dat wel zeggen? Dat we dan de on-Bijbelse observaties als consistente globale hallucinaties moeten afdoen? Dan werk je verkeerd om. God moest af te leiden zijn uit de natuur, niet andersom.[/quote]Is God af te leiden uit de evolutie theorie?
Nee.
Hoe komt dat dan?
De evolutie theorie verkondigd dat leven ontstaan is door toeval.
Zijn er bewijzen dat het zo gebeurd is.
Nee die zijn er niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Hoezo? Kennis is het substraat van de logica, niet andersom.[/quote]Hoe zit het dan met een Neuraal netwerk(Afgeleid van onze hersenen). Die kunnen aan de hand van voorbeelden(kennis) iets leren.(verbanden zien(waarom het logisch is dat het zo is))
Diadem<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat zeg ik ook niet ik zeg dat jullie te weinig kennis hebben om God te kunnen verklaren.(En daarom niet geloven)[/quote]Ik bedoel hiermee dat jullie alles wetenschappelijk willen bewijzen, maar dat God niet wetenschappelijk te bewijzen is en omdat het nog niet bewezen is jullie niet geloven.
Lord Deamon<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Natuurlijk niet. Je kan pas zalig worden na je dood. (Want anders kan je alsnog gaan zondigen.) Voor de zondeval kon je niet sterven. Dus voor de zondeval kon je niet zalig worden. Dus goede werken zijn nooit genoeg geweest om zalig te worden.[/quote]Wat zij Jezus aan het kruis tegen de moordenaar?(let vooral op het woordje paradijs)
Hier zijn twee geloofsbelijdenissen, zodat je kunt zien in welke God ik geloof en mij daarop aanvallen.
Kan iemand trouwens niet een keer een geloofsbelijdenis van een andere godsdienst hier posten. Ik heb geen zin om de hele tijd te verdedigen ik wil ook wel eens aanvallen. Dit topic heet niet voor niets het bestaan van God en niet het bestaan van de christelijke God.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> GELOOFSBELIJDENIS VAN NICEA
Ik geloof in één God, den almachtigen Vader, Schepper des hemels en der aarde, aller zienlijke en onzienlijke dingen. En in één Heere Jezus Christus, den eniggeboren Zoon van God, geboren uit den Vader vóór alle eeuwen; God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God, geboren, niet gemaakt, van hetzelfde wezen met den Vader, door Welken alle dingen gemaakt zijn. Die om ons mensen en om onze zaligheid, is nedergekomen uit den hemel, en vlees geworden is van den Heiligen Geest uit de maagd Maria, en een mens is geworden; ook voor ons gekruisigd is onder Pontius Pilatus, geleden heeft, en begraven is; en ten derden dage opgestaan is naar de Schriften, en opgevaren is ten hemel; zit ter rechterhand des Vaders, en zal wederkomen met heerlijkheid om te oordelen de levenden en de doden; Wiens Rijk geen einde zal hebben. En in den Heiligen Geest, Die Heere is en levend maakt, Die van den Vader en den Zoon uitgaat, Die te zamen met den Vader en den Zoon aangebeden en verheerlijkt wordt, Die gesproken heeft door de Profeten. En één, heilige, algemene en apostolische Kerk. Ik belijd één Doop tot vergeving der zonden, en ik verwacht de opstanding der doden en het leven der toekomende eeuw. Amen.
Hoewel deze geloofsbelijdenis de naam draagt van de plaats Nicéa (Klein-Azië), waar in het jaar 325 het eerste oecumenische concilie werd gehouden, is dit niet letterlijk de belijdenis die op dat concilie is opgesteld. De hier geplaatste versie van deze belijdenis is na 362 ontstaan en uitgebreid op het tweede oecumenische concilie te Contsantinopel (381), terwijl nog later de woorden "en den Zoon" (bij het uitgaan van den Heiligen Geest) eraan zijn toegevoegd. Deze geloofsbelijdenis wordt dan ook wel genoemd "het Niceno-Constantinopolitanum". [/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>GELOOFSBELIJDENIS VAN ATHANASIUS
1. Zo wie wil zalig zijn, dien is vóór alle dingen nodig, dat
hij het algemeen geloof houde;
2. en zo wie dit niet geheel en ongeschonden bewaart, die zal
zonder twijfel eeuwiglijk verloren gaan.
3. Het algemeen geloof is dit: dat wij den Enigen God in de
Drieheid, en de Drieheid in de Eenheid eren;
4. zonder de Personen te vermengen, of het wezen, de
zelfstandigheid te delen.
5. Want de Persoon des Vaders is een ander, die des Zoons is
een ander, die des Heiligen Geestes is een ander;
6. maar de Vader, en de Zoon, en de Heilige Geest, hebben één
Godheid, gelijke eer, en gelijke eeuwige heerlijkheid.
7. Hoedanig de Vader is, zodanig is ook de Zoon, zodanig is
ook de Heilige Geest.
8. De Vader is ongeschapen, de Zoon is ongeschapen, de
Heilige Geest is ongeschapen;
9. onmetelijk is de Vader, onmetelijk is de Zoon, onmetelijk
is de Heilige Geest;
10. de Vader is eeuwig, de Zoon is eeuwig, de Heilige Geest is
eeuwig;
11. nochtans zijn het niet drie Eeuwigen, maar één Eeuwige;
12. gelijk ook niet drie Ongeschapenen, noch drie
Onmetelijken, maar één Ongeschapene, en één Onmetelijke.
13. Desgelijks is de Vader almachtig, de Zoon almachtig, de
Heilige Geest almachtig;
14. en nochtans zijn het niet drie Almachtigen, maar één
Almachtige.
15. Alzo is ook de Vader God, de Zoon God, de Heilige Geest God;
16. en nochtans zijn het niet drie Goden, maar het is één God;
17. alzo is de Vader Heere, de Zoon Heere, de Heilige Geest
Heere;
18. en nochtans zijn het niet drie Heeren, maar het is één Heere;
19. want gelijk wij door de Christelijke waarheid genoodzaakt
worden, een iegelijk Persoon afzonderlijk God of Heere te
noemen,
20. alzo is ons ook door het algemeen geloof verboden drie
Goden of Heeren te belijden.
21. De Vader is van niemand gemaakt, noch geschapen, noch
gegenereerd;
22. de Zoon is van den Vader alleen, niet gemaakt, noch
geschapen, maar gegenereerd;
23. de Heilige Geest is van den Vader en den Zoon, niet
gemaakt, noch geschapen, noch gegenereerd, maar uitgegaan.
24. Zo is er dan één Vader, niet drie Vaders; één Zoon, niet
drie Zonen; één Heilige Geest, niet drie Heilige Geesten.
25. En in deze Drieheid is niet eerst, of laatst, niet meest
of minst;
26. maar de ganse drie Personen hebben gelijke eeuwigheid, en
zijn elkander alleszins gelijk;
27. zodat in alle opzichten, gelijk nu gezegd is, de Eenheid
in de Drieheid, en de Drieheid in de Eenheid te eren zij.
28. Daarom zo iemand zalig wil worden, die moet aldus van de
Drievuldigheid geloven.
29. Maar het is tot de eeuwige zaligheid nodig, dat hij ook de
menswording van onzen Heere Jezus Christus getrouwelijk
gelove.
30. Zo is dan het rechte geloof, dat wij geloven en belijden,
dat onze Heere Jezus Christus, Gods Zoon, God en mens is.
31. Hij is God uit de zelfstandigheid des Vaders, vóór alle
tijden gegenereerd, en mens uit de zelfstandigheid Zijner
moeder, in den tijd geboren;
32. volkomen God, volkomen mens, hebbende een redelijke ziel
en menselijk vlees;
33. den Vader gelijk naar de Godheid, minder dan de Vader naar
de mensheid.
34. Die, hoewel Hij God en mens is, zo is Hij nochtans niet
twee, maar één Christus;
35. Hij is één, niet door verandering der Godheid in het
vlees, maar door de aanneming der mensheid in God;
36. Hij is één, niet door vermenging der zelfstandigheid, maar
door eenheid des Persoons;
37. want gelijk de redelijke ziel en het vlees één mens zijn,
alzo is God en mens één Christus.
38. Die geleden heeft om onze zaligheid, nedergedaald is ter
helle, ten derden dage weder is opgestaan van de doden;
39. opgevaren ten hemel, zit ter rechterhand Gods des
almachtigen Vaders;
40. en vandaar zal komen om te oordelen de levenden en de doden;
41. bij Wiens komst alle mensen zullen wederopstaan met hun
lichamen,
42. en van hun eigen werken rekenschap geven.
43. en die goed gedaan hebben, zullen in het eeuwige leven
gaan, maar die kwaad gedaan hebben, in het eeuwige vuur.
44. Dit is het algemeen geloof; hetwelk, indien iemand het niet
getrouw en vast gelooft, die zal niet kunnen zalig worden.[/quote]