Browsers: wanneer de versie "4" voorbij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Op dinsdag 19 februari 2002 13:07 schreef InZane het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is het leuker dan werken met veel table rommel en een zooi spacers, maar moet je dan maar tegen de klant zoiets zeggen van: 'Aan NS4 compatibiliteit ga ik niet beginnen, want dan ben ik niet vernieuwend bezig' :?
Lijkt me niet echt een goeie zet.
Ik geef de klant een keus. Ik laat de klant zien wat de voor- en nadelen zijn van de ene of de andere methode. En dan mag hij/zij beslissen. Ik heb ook het idee dat de voordelen van een XHTML/CSS site helemaal over het hoofd worden gezien en dat NS4 support als heilig wordt gezien, in mijn ogen is dat niet zo. Ik weet zeker dat als je alle argumenten op tafel legt, dat er klanten zullen zijn die inderdaad zullen zeggen dat NS4 support maar gedropt moet worden (en daarmee bedoel ik: wel een pagina, maar beperkte functionaliteit).
Je hebt 't ook alleen maar over mijn sites.
'De sites van mijn hand', zo goed? Afbeeldingslocatie: http://www.freakygamers.com/smilies/s2/contrib/sarge/Whatever_anim.gif

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:10 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

:)
klopt, ik zie hier heel vaak termen over mijn scherm vliegen van iframes of css of weet ik veel.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 19 februari 2002 12:42 schreef InZane het volgende:
Ach als je een beetje goeie editor hebt, dan heb je ook wel iets van een 'Find & replace' optie :+
Dat is symptoom-bestrijding. En ik denk dat jij ook wel weet dat er altijd uitzonderingen zijn die niet door de find&replace gevonden worden, en je dus alsnog weer je hele code door moet spitten.
Op dinsdag 19 februari 2002 13:04 schreef Los het volgende:
precies, hoe leg jij dan een klant uit dat jouw code het niet doet op z'n oma's netscape 4? knappe jongen als jij dan die klant verteld dat jij niet aan die browser doet omdat jouw techniek er boven staat.
Die klant zal dat ons nooit vragen, omdat -en jij mag ook wel eens wat beter lezen- onze sites het wél doen in NS4. Echter zal het er in sommige gevallen wat minder uitzien, maar ook daarvan is de klant op de hoogte voordat we met het bouwen beginnen.
En wil een klant een volledig NS4-compatible site, dan krijgt hij die ook, en zal z'n oma d'r ook van kunnen genieten.

Ik ben van mening dat een devver alle speling die hij krijgt, moet benutten om support voor oudere browsers op te geven. En dat is alles wat ik hier verder over ga zeggen, 't is een beetje een overloze discussie.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:04
Op dinsdag 19 februari 2002 13:21 schreef Pelle het volgende:

[..]

Dat is symptoom-bestrijding. En ik denk dat jij ook wel weet dat er altijd uitzonderingen zijn die niet door de find&replace gevonden worden, en je dus alsnog weer je hele code door moet spitten.
[..]

Die klant zal dat ons nooit vragen, omdat -en jij mag ook wel eens wat beter lezen- onze sites het wél doen in NS4. Echter zal het er in sommige gevallen wat minder uitzien, maar ook daarvan is de klant op de hoogte voordat we met het bouwen beginnen.
En wil een klant een volledig NS4-compatible site, dan krijgt hij die ook, en zal z'n oma d'r ook van kunnen genieten.

Ik ben van mening dat een devver alle speling die hij krijgt, moet benutten om support voor oudere browsers op te geven. En dat is alles wat ik hier verder over ga zeggen, 't is een beetje een overloze discussie.
Ah kijk nou ben ik 't helemaal met je eens :)

Ennuh deze discussie gaat inderdaad (bijna) nergens meer over...

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:21 schreef Pelle het volgende:
't is een beetje een overloze discussie.
hoe bedoel je dat?
We zijn er toch gewoon over aan het discusseren? of kan dat niet volgens jou? iedereen draagt toch zijn mening aan?

snap niet dat jij zoiets moet zeggen, ik zie geen moderator achter je naam staan ofzo 8-)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

zonder inhoudelijk op de zaken in te gaan
Op dinsdag 19 februari 2002 13:26 schreef Los het volgende:
hoe bedoel je dat?
Jij bent hier nu een dagje geregged, maar de meeste mensen hier al wat langer. En of dat voor die anderen ook geldt weet ik niet, maar ik spreek in ieder geval voor mezelf dat ik deze discussie in het afgelopen jaar toch wel 4 of 5 keer heb langs zien komen. Het feit dat die discussie steeds weer terugkomt, is voor mij een bewijs dat men het hier de komende tijd waarschijnlijk nog niet met elkaar over eens zal zijn.
Daarnaast heb ik al m'n standpunten en argumenten meerdere malen neergelegd, en dan vind ik het wel mooi geweest verder.
We zijn er toch gewoon over aan het discusseren? of kan dat niet volgens jou? iedereen draagt toch zijn mening aan?
Ja, maar als mijn standpunt duidelijk is, hoef ik dat niet nog een keer uit te leggen en ga ik zeker niet discussieren om het discussieren.
snap niet dat jij zoiets moet zeggen, ik zie geen moderator achter je naam staan ofzo 8-)
Klopt, maar ik zeg ook niet dat iedereen met deze discussie moet kappen, ik zeg alleen dat ik dat doe. En dat jij je dat dan toch aantrekt kan ik helaas niks aan doen.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? vind uitgekauwde discussies altijd heel leuk om te lezen.

Probleem is dat het niet wit of zwart kan zijn, het is altijd grijs. Je zult dus per project en per klant moeten kijken wat het beste is. Ik ben het eens met Gordijnstok, en ik ben het ook eens met Pelle. Mag ik dan op allebei jullie verjaardagfeestje komen?

"You're only as good, as what you did last week."

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Los:
hoe bedoel je dat?
We zijn oeverloos aan het discussieren. Waarom? Omdat het een keuze blijft van degene die de site maakt. En of je het daar mee eens bent of niet, daar kun je oeverloos over discussieren.
:{

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:36 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? vind uitgekauwde discussies altijd heel leuk om te lezen.

Probleem is dat het niet wit of zwart kan zijn, het is altijd grijs. Je zult dus per project en per klant moeten kijken wat het beste is. Ik ben het eens met Gordijnstok, en ik ben het ook eens met Pelle. Mag ik dan op allebei jullie verjaardagfeestje komen?

Als je maar een kratje pils meeneemt en een zak borrelnootjes (niet van die goedkope) :P

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:31 schreef Pelle het volgende:
bla bla nog iets
ok :) ik dacht effe dat je bedoelde dat deze discussie overbodig was.
je hebt helemaal gelijk, ik ben nog maar net 1 dag geregistreerd, en juist om dat feit vind ik deze discussie goed. In die zin vind ik het een beetje kortzichtig van je dat je zegt dat deze discussie overbodig is (zo lees ik dat). het is tenslotte toch niet jouw forum?
maar goed, ik snap nu wel wat je bedoelt....even goede vrienden? :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:38 schreef Los het volgende:

[..]

ok :) ik dacht effe dat je bedoelde dat deze discussie overbodig was.
je hebt helemaal gelijk, ik ben nog maar net 1 dag geregistreerd, en juist om dat feit vind ik deze discussie goed. In die zin vind ik het een beetje kortzichtig van je dat je zegt dat deze discussie overbodig is (zo lees ik dat). het is tenslotte toch niet jouw forum?
maar goed, ik snap nu wel wat je bedoelt....even goede vrienden? :)
Jij mag ook komen, maar ook jij moet dan een krat pils meebrengen.. en voor jouw doen we pistache noten (wel gezouten) :P

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Het lijkt hier alsof de partijen recht tegenover elkaar staan, maar eigenlijk zijn we het er allemaal over eens dat de klant in alle gevallen moet krijgen wat hij wil.

Het enige argument dat ik eigenlijk hard wil maken is dat het een goed idee is om mensen ervan te overtuigen om compliant, web standards design te gebruiken. De voordelen zijn in mijn ogen groter dan de nadelen...

• InZane
Op dinsdag 19 februari 2002 13:37 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Als je maar een kratje pils meeneemt en een zak borrelnootjes (niet van die goedkope) :P
Alleen als 't duyvis is he :)
Mag ikke ook komen??? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:39 schreef InZane het volgende:

[..]

Alleen als 't duyvis is he :)
Mag ikke ook komen??? ;)
Ja maar ook jij een kratje bier ... erm.. nee een fles beerenburg :9 enne een zak suikerpinda's :9

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 19 februari 2002 13:39 schreef 8-Track het volgende:
Het enige argument dat ik eigenlijk hard wil maken is dat het een goed idee is om mensen ervan te overtuigen om compliant, web standards design te gebruiken. De voordelen zijn in mijn ogen groter dan de nadelen...
But yes ofcourse. De mensen hier die al wat langer hier meelopen weten ook dat ondergetekende een standards-evangelist is. Op een gegeven moment werd ik niet eens meer serieus genomen..("heb je hem weer..") :D ;)
Op dinsdag 19 februari 2002 13:41 schreef Gordijnstok het volgende:
Ja maar ook jij een kratje bier ... erm.. nee een fles beerenburg :9 enne een zak suikerpinda's :9
word het toch nog gezellig... :)

Verwijderd

Ja dit topic werd zo'n saaie boel. Dus ik probeer nieuwe technieken te verzinnen om mijn bezoekers tevreden te houden, en vervolgens worden deze hier gevalideerd >:).

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:48 schreef Gordijnstok het volgende:
Ja dit topic werd zo'n saaie boel. Dus ik probeer nieuwe technieken te verzinnen om mijn bezoekers tevreden te houden, en vervolgens worden deze hier gevalideerd >:).
hahahaaha lachen! :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 00:43 schreef Los het volgende:

[..]

onderbouw dat eens? want ik vind dat nogal makkelijk gezegd eigenlijk
zit geen diepere gedachte achter. IE6 ondersteunt het meeste, en het zou erg handig zijn als je niet voor verschillende browsers hoeft te scripten.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:03 schreef Blaise het volgende:

[..]

zit geen diepere gedachte achter. IE6 ondersteunt het meeste, en het zou erg handig zijn als je niet voor verschillende browsers hoeft te scripten.
ja als je het zo zegt zit er inderdaad niet echt een diepere gedachte erachter. ik zou ook wel dingen graag willen maar krijg het ook niet altijd :+

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ik wil ook wel iedere ochtend wakker worden naast een naakte Britney Spears..

Maar ja.. Ik moet het doen met wat ik heb ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:20 schreef Bosmonster het volgende:

fuck, ik dacht dat ik daarin de enige was... :+

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:20 schreef Bosmonster het volgende:

roeien met de riemen die je hebt zou ik zeggen :?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 19 februari 2002 14:29 schreef Los het volgende:
fuck, ik dacht dat ik daarin de enige was... :+
Die naast Bosmonster wakker wou worden?

:o ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wie wil dat nou niet ;)

Verwijderd

dat staat als een paal :7 boven water!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

is het niet professioneel i.p.v. proffesioneel? :P

amateur!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
is het niet professioneel i.p.v. proffesioneel? :P
*kuch*

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:42 schreef de_das het volgende:
dat staat als een paal :7 boven water!
huh? haha die snap ik effe niet hoor :+

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:50 schreef drm het volgende:

[..]

*kuch*
beter een proffesional amateur dan een amateuristische proffesional :?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:22 schreef de_das het volgende:
dat is maar net hoe je het bekijkt!

• InZane
Op dinsdag 19 februari 2002 15:22 schreef de_das het volgende:

[..]

En toch moet 't professional zijn :P

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

</techpost++>

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

beter een amateuristische professional dan een proffesionele amateur :P

-----

He Pelle.. hoe krijg ik WIT met die icon-painter van je? Beste wat ik krijg is lichtgrijs...

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 19 februari 2002 15:43 schreef Bosmonster het volgende:
He Pelle.. hoe krijg ik WIT met die icon-painter van je? Beste wat ik krijg is lichtgrijs...
Op 'clear' drukken :)
Wit zit idd niet in het pallet, maar is wel de 'startkleur'. Dus als je daar de dropper-tool op gebruikt, heb je ook wit.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bugje dus :P Want als je eerst een andere achtergrond in kleurt en dan 2 uur lang gaat zitten tekenen en wit wil dan moet je eerst je tekening clearen :P

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 19 februari 2002 13:44 schreef oh,when? het volgende:

[..]

een gegeven moment werd ik niet eens meer serieus genomen..("heb je hem weer..") :D ;)
Hoezo op een gegeven moment :? >:)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:58 schreef Bosmonster het volgende:
bugje dus :P Want als je eerst een andere achtergrond in kleurt en dan 2 uur lang gaat zitten tekenen en wit wil dan moet je eerst je tekening clearen :P
Nee een feature :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 19 februari 2002 16:06 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Hoezo op een gegeven moment :? >:)
Ach..sommige werden tenminste nog serieus genomen... :P

Verwijderd