Op maandag 18 februari 2002 23:40 schreef crisp het volgende:
De vraag die dan in mij opkomt is: wanneer moeten we eens gaan ophouden met die versie 4 browsers te ondersteunen en ons gaan bezighouden met modernere technieken?
Het moet toch niet zo zijn dat we straks in 2010 twintig verschillende browser versies moeten gaan afvragen en aan de hand daarvan de pagina gaan opbouwen?
Ik ben allang gestopt met het ondersteunen van NS4. Wel leuk om te zeggen dat ik hem vanochtend heb gedownload om eens mee te gaan kijken, maar no way dat ik daar pagina's voor aan ga passen. Misschien bij sommige dingen een speciale NS4-pagina, maar dan houdt het wel op.
Persoonlijk vind ik dat de versie 4 browsers hun EOL (End Of Lifecycle) wel hebben gehad, en dat je dus rustig mag verwachten dat bezoekers eens een keer gaan upgraden.
Of ben ik nou gek?
Nee, ik vind dat je absoluut gelijk hebt. Met oude browsers kun je zo enorm weinig doen, CSS ondersteuning in NS4 is al matig, om nog maar te zwijgen over DHTML en dus gepositioneerde elementen.
Op maandag 18 februari 2002 23:44 schreef Thick het volgende:
In 2010 zullen we nog steeds van die probleempjes hebben zoals nu, gewoon de verschillenen tussen IE en NS. Deze browsers zijn toch wel backwards compatible in 2010, tenminste grotendeels lijkt.
Nee, tegenwoordig is Netscape gebaseerd op Mozilla, die zich netjes aan alle w3c specs houdt, en Microsoft begint dat ook steeds beter te doen. Een site die in IE6 goed werkt werkt vrijwel altijd ook perfect in Mozilla, dus dat is goed nieuws. Dit is dus zoals ik zeg vanaf IE6.
Op maandag 18 februari 2002 23:49 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ik las vandaag in een boek over php dat sites als yahoo nog font tag gebruiken en geen css. Dat verbaasde mij erg.
Das niet zo gek, zulke enorm grote sites moeten toch ook het oudere-browser publiek kunnen bereiken. Het gaat hier wel om grote commerciele sites.
Op maandag 18 februari 2002 23:51 schreef crisp het volgende:
En dan heb ik Opera nog niet eens genoemd. Wat DHTML ondersteuning betreft is dat nog steeds een ramp. Veel mensen die het gebruiken zweren er echter bij dat het de "perfecte browser" is.
In hoeverre moeten we Opera dan serieus nemen (1,2% marktaandeel geloof ik)?
Opera is idd een rampbrowser. Ze zeggen altijd dat ze alles netjes ondersteunen, maar daar blijkt weinig van realiteit te zijn. Probleem is dat de Opera engine op zich best goed is, maar er zitten echt enorm veel bugs in, waardoor het toch slecht wordt. Vooral als je bijvoorbeeld ingewikkeld gaat nesten met <div> en <table> gaat Opera met het aanspreken (en dus ook met css) zwaar over z'n nek.
Op maandag 18 februari 2002 23:53 schreef 8-Track het volgende:
Ik vind van wel... Ik vind het
Browser Upgrade Initiative een geweldig idee, en het het ook op mijn site toegepast. Door 4.x browser support te laten vallen, heb ik veel meer mogelijkheden met mijn site. De content is van mijn formatting gescheiden, waardoor ik de gebruiker zelf een kleurenschema en layout kan laten kiezen. Daarnaast werkt mijn site prima in alle huidige browsers en is de content prima leesbaar op alles varierend van text based browsers to Netscape 4.x.
Inderdaad, dit is ook de beste manier om te gebruiken. Wordt bijvoorbeeld ook gedaan door
www.alistapart.com.
Browsers zijn grotendeels gratis, bijna niemand heeft een echt excuus om een 4.x browser te gebruiken.
Inderdaad.
Op maandag 18 februari 2002 23:58 schreef crisp het volgende:
Waarom staat Mozilla (naar mijn mening toch de browser die de standaards het meest ondersteund) niet op deze pagina????
Het idee is goed; de uitvoering (en argumentatie) helaas onder de maat...
Dit heeft vast te maken met het feit dat Mozilla nog steeds geen 1.0 versie heeft bereikt, wat er natuurlijk wel aan zit te komen. Als die uitkomt zullen sites als download.com etc. ook sneller Mozilla opnemen in hun assortiment, dus dat zal wellicht een grotere verspreiding betekenen.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:18 schreef Geeltje het volgende:
Maak een toffe site voor die IE6, NS6 en Mozilla compatible is, eventueel Opera en een tekst-only site voor de rest.

Dit is naar mijns inziens ook de beste oplossing ja.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:40 schreef Blaise het volgende:
Naar mijn mening zou iedereen IE6 moeten hebben.

Of dat alle browsers hetzelfde ondersteunen.
Dat is dus al zo ja.
Owja, ik ondersteun NS4 dus allang niet meer (nooit gedaan ook volgens mij

).