Apoc>>
Ik vind ook dat we kappen regenwoud niet moeten stimuleren, maar is het wel zo slecht? Zoals ik al zei, waarom hebben zij niet het recht hun langd te ontbossen en wij wel?
Wat mij betreft heeft niemand het RECHT om te kappen, en laten ze fijn alles staan. Het is wel degelijk slecht. Vernietiging van onze natuurlijke-luchtzuivering en longen van de aarde. Ernstige evenwicht-verstoring van iets dat er niet voor niks is neergezet door de Natuur. Vernietiging van dieren en planten en bacteria , daarmee de potentieele geneesmiddelen van de toekomst te beletten ontdekt te worden.(Tienduizenden planten op deze aardbol zijn nog nooit onderzocht op hun eigenschappen , er is ook een hoop nog niet gevonden )
Zonne en windenergie heeft ook voor en nadelen. Zo slijten zonnepanelen ook en vervuilen dan weer. Bovendien heb je gigantisch veel van die panelen/windmolens nodig wil het serieus bijdragen aan onze energievoorziening
Ja alles heeft z'n voor en nadelen. Welk streven wil je voor gaan, is de issue denk ik hier. Zonne- en wind energie staat nog maar betrekkelijk kort in de ontwikkeling. Het gaat wel razendsnel vooruit ; technologisch / rendement.Bovendien is het zo dat hoe meer afname/gebruik hoe lager de produktiekosten worden. In Eindhoven ( en volgens mij nog wel veel meer plaatsen) zijn er nieuwbouw wijken onstaan met huizen die allemaal hun waterverwarming overlaten aan zonnepalen op het dak ( zijn niet zo heel groot, metert of 2 bij 3). Je moet toch eens beginnen?
En wat betreft Afrika. (Misschien beetje kortzichtig hoor) Maar als die lui nou hun vage culturen beetje aan de kant zouden zetten en gewoon tussen 9 en 5 hard gaan werken ipv oorlog voeren, dan ziet het er misschien stuk beter uit daar.
Mee eens. Vergeet niet dat hun wel met een (geografisch ongeluk)armoede niveau zitten,waar de dierlijke instincten in de mens begrijpelijk naarboven komen. Corrupte regeringen ( nee die zijn grotendeels niet gekozen, dictatuur), geen industrie geen educatie. Neem ik jou je geld , huis, auto af, zodat je min of meer op hun gemiddeld welvaartsniveau zit, komen bij jou ook de raarste kanten boven. Je kunt hun hoogstens verwijten dat ze hun regeringen niet omver werpen om democratien te starten. Maar speren tegen gewapende army is ook geen beginnen aan. En educatie ( internet..) om ze anders te leren is er ook niet. Moeilijk.
Persoonlijk vind ik dat de VN veel meer tussen brandhaarden moet ingrijpen ( MET wapens), oplossing ligt dus voornamelijk WEER
bij de mensen die de touwtjes in haden hebben. Die doen echter niks dan bang zijn of geld tellen.
el-marcianito>>
je doet het precies zoals ik bedoel.. hoef je je verder niet voor te schamen, het is menselijk.
om je geweten te sussen doneer je wat je over hebt na jouw toch nog steeds redelijk luxe leven, wat je kunt missen, niet het deel dat je wel nodig hebt.
ik wil je hier absoluut niet mee beledigen, maar als je jouw levensstandaard vergelijkt met het gemiddelde van alle mensen op aarde, zit je nog steeds best ruim. en ga mij niet vertellen dat je om de eerlijkheid echt even arm en niet lux wil leven. dan kun je je panda wel wegdoen, je flatje een heel stuk verkleinen, als je tenminste nog een dak boven je hoofd hebt, en vlees zul je ook wel niet veel meer zien.
en doe geen moeite met donaties aan greenpeace enzo. bij zulke organisaties gaat een enorm groot deel op aan administratie en reclame kosten. wil je die zo graag steunen??
maar het kan nog erger: bij veel amerikaanse instellingen komt uiteindelijk nog maar zo'n 10% bij het goede doel terecht.
Hmm. Nie mee eens. Het geweten wordt idd rustiger. Het kan altijd beter en meer. Maar at least doe ik wat eraan. Als iedereen zo zou denken dan waren we dus wel heel VER.
En ja ik wil nog wel MEER inleveren/doen MAAR dan wel onder deze omstandigheden:
Ik zou het liefst zien dat iedereen hetzelfde zou verdienen. Ik vind dat geen enkel persoon/beroep minder is dan een ander/beroep. Zonder die vuilnisman was het immers een grote puinhoop. Gelijkheid dus. Belast die mensen ZWAAR ,die veel verdienen. Sluis dit geld naar armoede-landen en help hun daar qua irrigatie/voedsel onafhankelijk te worden van ons en technologisch de achterstand in te halen. Onze (de mijne zal 't nooit worden) 'Queen' bezit iets van 15 miljard guldens. Schandalig. Wat moet je in godsnaam met zoveel geld in een leven . Ik zou niet onder de mensen durven te komen, als je zoveel hebt terwijl ergens de mensen nog sterven van honger. Zo voor allen RIJKEN der Aarde. Geldwoekeraars die de touwtjes ook nog overal in handen hebben-> daarom verandert wat milieu en armoede betreft maar zo ontzettend weinig. EGO destroys.
[quote]goede bedoelingen, dat zeker, maar je leeft dus nog lang niet op het niveau van "eerlijk zullen we alles delen" en je gaat me niet vertellen dat je dat ook echt wil[\quote]
Ik weet dat het nog veel beter kan. En ja, ik zou vandaag nog willen dat het SYSTEEM verandert om dit versnellend te bewerkstelligen. Nogmaals: ik heb niet op deze regering gestemd, ik zie ze liever vandaag dan morgen op straat staan. Helaas is de weg naar verbetering en zuivering een geleidelijke. Hopelijk gaat ie wel steeds sneller. Ik heb nog genoeg hoop.
Capr. Proton >>
[quote]1 effect werkt zeker: Als de aarde opwarmt, gaat deze meer warmte uitstralen, dus zal de stijging niet oneindig door kunnen gaan. En andersom werkt ie ook[\quote]
Akkoord.Wil je afwachten tot het voorbij is met de stijging? Of zou het dan al te laat zijn?