This too shall pass
Verwijderd
Die glyphjes van die helikopter en vliegtuig zijn nep.
Dat kan ik ook in 5 minuten Photoshoppen.
Maar sharkyOnline heeft opzich wel een punt, we kijken allemaal Discovery, en we nemen allemaal maar aan dat wat daar gezegd wordt ook allemaal waar is.
Ik weet natuurlijk niet of dat allemaal gebaseerd is op echte feiten, het zal me nix verbazen als dat ook zo is, maar er zijn altijd wel verhalen over dat ze weer iets gevonden hebben in of rond de piramides, en dan willen ze gaan graven maar dan mag dat niet van de egyptische regering. Dat is wel een wat vaak terugkerend onderwerp.
Ik vind 't ook raar dat ze zo weinig tijd besteden aan de piramide(s?) in .. gut waar lag dat ook alweer, in mexico geloof ik. Daar staat namelijk ergens de grootste piramide op aarde, maar daar hoor ik dus helemaal nix over.
Allemaal leuk & aardig die theorie-en over egypte maar het zal denk ik nog wel even duren voordat we er echt achter komen wat daar allemaal gaande was.
En ik weet ook niet in hoeverre je het verhaal over Atlantis moet serieus nemen...
Neemt niet weg dat dit allemaal reuze-interessant is natuurlijk
Maarreh, die fotootjes waar HlpDsk het over heeft zijn wel knap inelkaar gezet hoor, ik denk niet dat jij dat zo effe in 5 minuutjes inelkaar flanst
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Atlantis <--
Antartica <--best wel overeenkomst eigenlijk
Verwijderd
Sphinx http://www.zetatalk.com/worlds/w35.htm
en over de grote pyramieden http://www.zetatalk.com/worlds/w36.htm
Er staat hier dat deze zijn gebouwd
door een buitenaarse beschaving, bewoners
van de 10de Planeet (12de planeet) nibiru
Verwijderd
Was is dat toch met Orion, waarom zou deze ster zo belangerijk zijn geweest?
coming from Orion: http://www.zetatalk.com/poleshft/p64.htm
Stel het waren aliens. Misschien zijn ze opgehaalt door hun eigen ras na een aantal jaren. (duizende jaren) maar waarom? Was er gevaar van andere volken? of was het iets veel groters?
De mensen die toen in egypte leefde konden niet meer zo geavanceert doorleven nadat de aliens vetrokken waren...
Of misschien moeten we niet zover kijken, misschien werd egypte inneens te droog (er zijn bewijzen gevonden dat het jaren geleden daar een stuk groener eruit zag) of zijn ze uigeroeit door een groot primitief volk? Kan allemaal..
Maar bedenk 's. Jij zou in die tijd leven. Als je iets speciaals ziet (zoals aliens) dan ga je daar toch verhalen over vertellen en dingen over tekenen? Waarom zijn er dan zo weinig van ditsoort dingen over nu?? Waren de verhalen te ongeloofwaardig? nee, denk het ook nie, de verhalen van de bijbel zijn ook heel onwaarschijnlijk soms.
Ik weet niet of ik in atlantis moet geloven. Misschien was het gewoon amerika! Want, in die tijd is de grote van zo'n eiland toch echt wel moeilijk in te schatten, vooral omdat atlantis toch ongeveer net zo groot als europa nu geweest moest zijn. En als ze dat wel konden, waarom is er dan niks te vinden in geschriften over Amerika? die zouden ze dan toch ook wel ontdekt kunnen hebben?
Het is allemaal iets te vaag als je het mij vraagt.
naar mijn idee worden er veel dingen ook opgeblazen (maar das juist leuk, toch?) . Er zijn namelijk veel meer piramides in Egypte, maar daar hebben ze geen verband met de sterren kunnen vinden, dus die komen niet in de publiciteit.. dus... ik geloof er niet zo in dat de piramides zijn neergezet op de stand van de sterren.
Ik denk dat de meeste teorienen niet waar zijn die hier gepost zijn. Want er zijn dan echt wel meer aanwijzingen gevonden. iedereen kan verhalen verzinnen, dus dat word ook egdaan.. maar blijf er wel nuchter bij!
Hoe piramides gebouwd worden is al beschreven. En dat we nu geen piramide zouden kunnen bouwen geloof ik niet.Hoe piramides gebouwd worden is een hele goede vraag, de wetenschappers van nu staan er nog steeds versteld van.
Met de technologie die we nu bezitten kunnen we niet meer dan een slap aftreksel van een piramide bouwen.
Jag
Dit zegt Zetatalk:
Big-BangNeither Albert Einstein or Stephen Hawking are correct in their theories on the origin of the Universe
Zo, dus zij weten wel hoe het zit. Mensen met een IQ van wie weet hoeveel gerespecteerd door de hele wetenschappelijke wereld worden onder de tafel geschoven zonder 1 wetenschappelijk argument of bronvermelding.
Alleen een leuk pseudo wetenschappelijk verhaaltje om de kindertjes mee te verblijden.
ZetaTalk is crap.
Laat dus aub die rot ZetaTalk erbuiten.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Zetatalk heeft zich iets te vaak belachelijk gemaakt om nog een betrouwbare bron van info te zijn.
Toch?
Jag
Nope is niet nep... stond ook in New Scientist, X-Factor en het blad UFO NederlandDie glyphjes van die helikopter en vliegtuig zijn nep.
Dat kan ik ook in 5 minuten Photoshoppen.
Verwijderd
Er dan nog van uitgaande dat het aliens zijn geweest die de pyra's hebben neergeploft. Wat als hun dag geen mesnelijke 24 uur duurde maar misschien wel 10 of 100 keer zo lang. Dat zou dus betekenen dat ze 'meer' tijd hadden voor het bowuen van de pyra's.
Daarnaast is nu al bekend wanneer het einde van dit zonnestelsel is en dus de aarde(uitgezonderd een inslag van een meteoriet of iets dergelijks op aarde). In hun ogen was idt misschien op een korte termijn aangezien hun tijdseenheid anders was en zijn ze daarom vertrokken.
Zo nu laat ik mn duim weer ven met rust, anders wordt ie wel heel errug week
Ik kan nog wel een tijd doorvertellen over hoe ze omgingen met astrologie, wiskunde, en bijvoorbeeld ook akoestiek. Echt bruut. Echt GROOT ook, die pyramides (ik weet niet of de tempel van de Zon de grootste is maar het zou me niks verbazen). En ik heb de lappen vel los aan m'n rug hangen, ben niet zo gewend aan 30 in de schaduw
Over de theorie dat Atlantis nu Antartica is, het lijkt mij, na alles wat ik erover gelezen en gehoord heb, wel waarschijnlijk. Het zou een mooie doorgang zijn tussen de zuidelijke punten van Amerika en Afrika. Dat er tabak en cocaïne in mummies zit is vreemd, maar ik heb zelf wel eens beelden gezien van de Olmecs (de oudste beschaving in Meso-Amerika) en die hebben alle kenmerken van negers (platte neus, grote lippen, etc). En da's nog veel vreemder.
Lazerstralen en aliens gaan me echter een beetje te ver
Wie weet er hier trouwens meer over dat grote complex (helemaal onder water) dat ze uit de kust van Japan hebben gevonden? Dat zou ook al tig duizend jaar oud moeten zijn, of dat denkt men.
Gerard2: Hou op met die Zetatalk links. Je verspilt Aphrodite's harddiskruimte.
Mastermind: Je gaat me toch niet vertellen dat je "X-Factor" ook maar half serieus neemt?
Verwijderd
het schijnt ook zo te zijn dat de kerk hun verhaaltje van maria etcetera hebben gejat van de egyptenaren
iets met zonen van de een en de ander etc maar het lijkt er verdacht veel op
Jij gaat dagelijks vliegen met Duizenden tonnen roestvrijstaal aan boord???Op donderdag 05 augustus 1999 11:00 schreef Sakura het volgende:
Quote<BR>=======<BR>Public Enemy<BR>Zeg nou zelf wat is aannemelijker. Als die Aliens de piramiden enz hebben gebouwd zouden ze toch zeker wel roestvrijstaal hebben bebruikt
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
De sfinx is inderdaad ouder, er heeft een volk geleefd voor de egyptenaren die ook konden bouwen.
Cocaine in mummies vindt ik weer zo'n Discovery-onzinnigheid. Cocabladeren, oke, is mogelijk..maar cocaine, dat moet je eerst kristaliseren. Daarnaast...hoe verscheep je cocaine van Z-amerika naar Egypte in die tijd, zonder dat de bladeren gaan rotten??
Dat ze allemaal pyramides bouwen lijkt me op zich wel logisch, vraag een kind of ie een stevige berg stenen opstapelt en het wordt een pyramide...dus daar hoefde ze ook geen contact voor te hebben.
Blijft het punt staan van die afbeeldingen. Oke, waarom niet. Stel dat ze contact hadden, waarom?? Niet voor expansie in ieder geval. Waarom zouden ze in die tijd de oceaan willen oversteken??
Waarom is alle kennis verloren gegaan?? Omdat ze het blijkbaar niet nuttig vonden om alles op te gaan schrijven. Waarom zouden ze??
Het is trouwens niet zo dat pyramides meteen goed werden gebouwd, er zijn veel mislukte projecten te vinden.
Hoe ze alles zo precies konden hakken? Tja..kwestie van heel veel geduld lijkt mij.
Waarom zou Atlantis onder Antartica moeten liggen?? Omdat we voor de rest nx hebben gevonden?? Misschien is dat het hedendaagse Marokko wel, het "eiland" is misschien in een andere betekenis gebruikt. PS: Antartica blijft geloofwaardig.
Er zijn heel veel dingen die we nog moeten verklaren, maar uitvluchten zoals : geloof, buitenaardsen en tijdreizen vindt ik onzinnig.
Waarom zouden die mensen niet gewoon intelligent geweest kunnen zijn?? Misschien zijn we dat gewoon verleerd in die duizenden jaren...wie weet....??
Verwijderd
Verder wil ik ook wel aannemen dat er wederzijds conctact is geweest tussen Afrika en Zuid Amerika (negers in ZA en nicotine in Af). Misschien zelfs wel via een land dat nu op Antarctica onder een dikke pak sneeuw ligt (die theorie dat Antarctica door een vreemd soort schommeling van de Aarde duizenden jaren geleden dichter bij de evenaar lag, wat ook nog gebaseerd was op werk van Einstein. Iemand meer info???).
Dat dit echter het Atlantis is dat Plato beschreef betwijfel ik... Plato had misschien nog wel meer fantasie dan Tolkien en ik acht hem wel in staat een utopia te verzinnen dat NIET berust op een werkelijk bestaand land. Misschien had hij het wel uit oude teksten en die zijn ook niet altijd betrouwbaar... (Denk aan hoe de bijbel is ontstaan, mensen bedenken soms de vreemdste dingen die helemaal niet waar hoeven te zijn).
Oh ja de pyramides. Die staan zoals iedereen wel weet in dezelfde formatie als de sterren van Orion en de Nijl is de Melkweg. Dat het idee om de pyramides te bouwen al heel oud is vind ik heel aannemelijk. Misschien stamt het idee dan ook wel uit de tijd rond 10.500 BC, toen de schachten precies naar de sterren van Osiris en Isis (de vrouw van Osiris toch?) wezen. Ik weet er te weinig van om ook te durven beweren dat ze toen al gebouwd zijn.
Hoe het kan dat zo'n primitieve beschaving zoiets geavanceerds als pyramides kon bouwen? Simpel: in die tijd werd gewoon een complete bevolking gedwongen te werken aan de pyramides (tja je hebt iig werk...). De hele samenleving was bezig met het bouwen van de pyramides, alle wetenschap en mankracht werd ingezet. In dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat zo'n oude beschaving tot uitzonderlijke dingen in staat is. Nu kunnen we het niet meer omdat het economisch niet haalbaar meer is... De techniek is er nog wel, maar we geloven niet meer dat het voortbestaan van onze beschaving ervan afhangt... (We bouwen ook geen kerken meer zoals in de Renaissance).
Ik weiger om iets zinnigs over de theorie van 'aliens' iets zeggen.
deze thread is een interessante verhandeling, alles word redelijk correct genoemd en/of gecorrigeerd. maar goed over die tempel.Wie weet er hier trouwens meer over dat grote complex (helemaal onder water) dat ze uit de kust van Japan hebben gevonden? Dat zou ook al tig duizend jaar oud moeten zijn, of dat denkt men.<P>Gerard2: Hou op met die Zetatalk links. Je verspilt Aphrodite's harddiskruimte.<P>Mastermind: Je gaat me toch niet vertellen dat je "X-Factor" ook maar half serieus neemt?<BR>
jullie zijn vast allemaal bekend met het systeem van Arthur C Clarc waardoor je met 3 geostationaire sattalieten de hele wereldbol kan omspannen qua rijkwijdte. (daar is die man namelijk beroemd mee geworden). Tihuanacan, de piramiden en deze tempel liggen op excact deze plaatsen van de aarde. Ze liggen zo dat je vanuit deze drie tempels, zou je er bijvoorbeeld een sattaliet oid boven hangen, de hele wereld kan zien.
Daarnaast moet ik nog ff iets kwijt over die kaart van antartica die ergens genoemd werd.
Er is een kaat bekend waarvan het nu bekende origineel uit de 15e eeuw stamt maar die een kopie van een kopie van een kopie is. Deze kaart laat zo ongeveer de complete landmassa van antartica zien. Iets wat "wij" inderdaad pas konden met hitte gevoelige sattalieten in de jaren 80. Maar het Echt bijzondere van deze kaart is dat hij die landmassa van RECHT boven laat zien. Alsof iemand vanuit de ruimte hem getekend heeft en niet, zoals gebruikelijk in die tijd als omtrek beschrijving. Zelfs corrigerend voor het schuiven van de aardas kun je die landmassa niet zo optekenen.
welnu, ik ben een nuchtere vogel en geloof niet in aliens. Dat wil zeggen ze zijn er wel maar wij zijn niet een half alien/aap hybride. Waar ik wel aan wil is dat wij ooit bezocht zijn door aliens (30.000 loopt homo sapiens sapiens op deze aardkloot rond, dus dat moet kunnen) Aan de andere kant wil ik ook wel aan een "atalantis".
Von Daniken is voorts inderdaad populaire wetenschap. Maar wat hij wel heeft gedaan in zijn boek (uit 1969 trouwens al, het is dus reeds een jaartje of 40 oud) is bepaalde vragen stellen aan de wetenschap. Veel van het Primaire bewijs dat hier genoemd wordt (die kaart, de watererosie van de sfinx, de baarden in zuid amerika etc.) is jarenlang gewoon verzwegen, of in ieder geval handig over het hoofd gezien door de wetenschap. De reden dat van daniken dit dus opschreef was simpelweg omdat hij dit aan een zo breed mogelijk publiek kwijt wilde. Vandaar zijn exotische verhaal.
Verder wil ik ook nog even de Pilaar van India noemen. Een ijzeren pilaar (puur ijzer) ergens in india die daar al honderden jaren moet staan, maar die nog nooit geroest heeft. Ze hebben er van alles mee gedaan maar hij roest niet, tenzij je er een beetje ijzer van af haalt en in een lab neerlegt oid. dan pas gaat ie roestn.
zo en nu ga ik slapen.
toffe post dit
Stoer; Marduq
Verwijderd
Interessant. Waar kun je meer info halen over de ijzeren pilaar?Op donderdag 01 februari 2001 01:59 schreef XangadiX het volgende:
[..]
Verder wil ik ook nog even de Pilaar van India noemen. Een ijzeren pilaar (puur ijzer) ergens in india die daar al honderden jaren moet staan, maar die nog nooit geroest heeft. Ze hebben er van alles mee gedaan maar hij roest niet, tenzij je er een beetje ijzer van af haalt en in een lab neerlegt oid. dan pas gaat ie roestn.
Dit is een veel eenvoudiger verklaring dan aardstralen, aliens en tovenarij van de goden. Het verklaart ook prima waarom het ijzer wel roest als je er een stuk afhaalt. Dan wordt het immers niet meer beschermd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Er word in die docu's ook verteld over een soort black box of zo. En dat er ergens onder de sfinx iets moet liggen dat beschrijft hoe alles in zijn werk gegaan is.
En over de aliens:
Ik ben van mening dat er aliens de aarde hebben bezocht. In elke cultuur is er wel wat te vinden die "aliens" beschrijven. En bijna in elk verhaal zit een kern van waarheid, dus waarom hier niet in. Waarom raakten die mensen geinteresseerd in de sterrenhemel? En dat stukje in de bijdel van Ezechiel vind ik ook waanzinnig goed.
Het zal wel heel platvloers zijn wat ik nu zeg:Op donderdag 01 februari 2001 17:42 schreef Nicap het volgende:
Waarom raakten die mensen geinteresseerd in de sterrenhemel?
Misschien wel om dat ze hem zagen en zich afvroegen wat die witte puntjes waren?
Het is gewoon handig voor een boer om te weten wanneer het voorjaar wordt. Dan kan hij gaan zaaien.
Zonder instrumenten is het volgens mij verdomd moeilijk om erachter te komen in welke tijd van het jaar je zit als je naar de sterren kijkt. Lijkt me ook erg sterk dat dat toen al bekend was. Het lijkt me dan makkelijker om na elke dag een beschrijving te maken van die dag en na zoveel tijd een conclusie te trekken wanneer het de beste tijd is. Dus na een aantal jaar. Of met trial and error. He als er dat gaande is groeien die en die altijd goed, dus dat zal elke keer wel zo zijn.
Laat me eens raden, jij woont in een grote stad waar je heel slecht sterren kunt zien. Anders was het ook jou opgevallen dat bepaalde sterren niet het hele jaar zichtbaar zijn. Instrumenten heb je daar niet voor nodig. Wel een onderzoekende geest.
Zoals jij het stelt waren er 'plotseling' mensen op aarde die te hooi en te gras wat gingen zaaien. En na een paar eeuwen aanklooien lukte ze het tot hun eigen verbijstering om op het juiste moment de zaaien en te oogsten.
Vergeet niet dat er al minimaal een half miljoen jaar mensen op aarde zijn en dat ze dus tijd genoeg hadden om te zien dat als het een bepaalde ster net recht boven een bepaalde berg (het instrument) stond dat het daarna warmer werd. En BINGO daar heb je sterrenkunde.
Natuurlijk zijn er altijd groepen mensen die in een soort mist leven en de wereld om zich heen niet echt kunnen of willen volgen. Maar er zijn er ook die dat wel kunnen en dan bv van vader op zoon hun 'toverkunsten' doorgeven. Zo'n tovenaar keek naar de ster boven de berg, hield een rituele dans en zei dat het over een maand gaat dooien. En laat dat nu bijna iedere keer waar zijn, plus of min een week. Nog een paar generaties verder en er is wel een bijgelovige idioot die aanneemt dat de tovenaar zelf de dooi veroorzaakt en niet gewoon even naar boven kijkt om te zien welk jaargetijde het is. En die tovenaar zou wel gek zijn om dat af te strijden. Hij kreeg er immers een prachtige baan door, met gratis eten, vrouwen en verder weinig werk.
Maar zoals je het verteld klinkt het inderdaad wel logisch ja.
exact hetzelfde is aan de hand met die verhalen van Von Daniken, atlantis en die fantasmes;
er worden hier allerlei feiten uit hun verband gerukt en er vervolgens een vreemde theorie omheen gebrouwen waarvan vervolgens die feiten het bewijs zijn.
er zijn meer bewijzen tegen dan voor, zo zijn er hemelsgrote verschillen tussen de pramides in zuid-amerika en egypte, behalve tijd waarin ze gebouwd zijn, methodes ook de functie die ze waarschijnlijk vervuld hebben, in egypte zijn de pyramides als grafmonumenten ver afgeschermd buiten de stedelijke omgeving gebouwd; in teotican zijn de piramides een bepalend onderdel van de stedelijke architectuur, verder zijn de verschillen in cultuur ook opvallender dan de overeenkomsten, de taal-schrift en hoe deze zich ontwikkelden, de methodes van landbouw etc etc.
rondom de nicotine in mummies kan ik me niet voorstellen dat ook maar één onderzoeker waterdicht kan bewijzen dat die verontreiniging zich niet in de afgelopen 400 jaar heeft afgespeelt.
de theorie van verontreiniging op korte termijn, in kort verleden is me iets te waarschijnlijk.
Daniken-adepten zullen dat soort dingen weer afwijzen omdat dat alles veel te empirisch is, en dat zich zooo lang terug heeft afgespeelt...
De reden dat de didactische methode erg slecht en zelfs gevaarlijk is, is dat deze methode veel ruimte biedt de theorieen aan te passen in allerlei rigoureuze toepassingen, zo waren de nazi's de afgelopen eeuw de enthousiastste aanhanger van de atlantis-theorie; immers deze toonde hun ideeen over één superieur ras aan. en de methodiek paste ook in hun straatje, immers geen diepgravend proefonervindelijk onderzoek waarna achteraf conclusiege-extrapoleerd worden, maar eerst een theorie en die vervolgens met losse 'bewijzen' geloofwaardig maken.
discoverie is een leuk kanaal, en een aantal feitjes zijn best wel interessant (zo durf ik niet te ontkennen dat er in een kleine mate wel degelijk handels-contacten zijn geweest tussen amerika en europa of dat de sphinx gebeeldhouwd is op een prehistorischer rots-formatie) maar laten we dat soort dingen niet verwarren met wetenschap
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Volgens mij is Antartica atlantis. En hebben deze mensen in contact gestaan met veel overzeese culturen.
Ik vind die Von Daniken trouwens ook maar een sukkel. Als hij een bepaalde steenformatie ziet, ziet hij er meteen raketten en UFO's in. Zijn argumenten zijn echt zwak. Die andere onderzoekers zijn wel wat beter.
Verwijderd
Verwijderd
QuatschOp zaterdag 03 februari 2001 14:22 schreef wieikke het volgende:
Volgens mij is deze datum belangrijk: 10.500 BC. Toen schijnen de piramides, de sfinx en nog meer temples over de hele wereld gebouwd te zijn.
piramide van Gizeh, ca. 2650 v chr.; de bouw van piramides werd ontwikkeld eigenlijk door één Farao die zo'n 75 jaar regeerde, (meen Sefroe) er zijn nog steeds de resten van mislukte (half ingestortte experimenten) van eerdere piramide-bouwsels te vinden waar de juiste verhoudingen en hellingsgraden werden uitgetest.
Téotihuacan werd rond 100 v. chr. gesticht en was de eerste stedelijke beschaving in zuid-amerika. eerst ontwikkeld door de Maya's, de aztecen begonnen pas met de bouw van 'piramide'-achtige tempels, dat was na 1000 n.chr. kort gezegd 3500 jaar ertussenin...
is het hier teveel gevraagd om 'meningen' hier te staven met feiten, of werkt dat te zeer verstorend voor de fantasie van de posters?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Wat ik ook denk is dat buitenaardse beschavingen hun creatie (de aarde, de mens erop) aan het onderzoeken waren. Kijken of alles wel goed was gemaakt en geevolueerd. vb. Het aantal dagen in een jaar was zeer nauwkeurig berekent.. Dat zou 1 van de onderzoeken geweest kunnen zijn.
Ach, maar dit is alleen maar aannemen. Ik kan het niet echt bewijzen eigenlijk.
Je kan alleen zeggen dat de egyptenaren dat nooit zelf konden maken en bedenken
----------
Ezechiel is inderdaad heel goed ja. 'Het apparaat had rechte voeten waar vuur uit kwam'
Verwijderd
Dus jij gelooft in god en aliens? Dit vind ik wel erg krom. Volgens mij geloof jij alleen verhaaltjes en meningen. Bij jouw is niks op harde feiten gebaseerd.Op zaterdag 03 februari 2001 17:33 schreef Ralph2001 het volgende:
...Ik geloof dat God de mens en het heelal mbv de evolutietheorie heeft gemaakt...
...Wat ik ook denk is dat buitenaardse beschavingen hun creatie (de aarde, de mens erop) aan het onderzoeken waren. Kijken of alles wel goed was gemaakt en geevolueerd...
Verwijderd
Je moet wel wat geloven, niet alles is te bewijzen. Is er een god is niet te bewijzen, maar de evolutie theorie is wel aangenomen.Op zaterdag 03 februari 2001 19:33 schreef wieikke het volgende:
[..]
Volgens mij geloof jij alleen verhaaltjes en meningen. Bij jouw is niks op harde feiten gebaseerd.
zei ik dat dan? mischien zei ik het een beetje fout.Dus jij gelooft in god en aliens? Dit vind ik wel erg krom.
'zijn wij de enigste in dit heelal?'..
Ik geloof in het 'standaart verhaal' God --> god + engelen --> god engelen + mensen en aarde --> adam en eva --> 'gevallen engelen' -> satan en demonen.
Dit is allemaal niet te bewijzen, maar een kwestie van wat geloof je wel en niet. Ja, het staat in de bijbel...
Verwijderd
Flamez bait...Op zaterdag 03 februari 2001 17:26 schreef RM-rf het volgende:
is het hier teveel gevraagd om 'meningen' hier te staven met feiten, of werkt dat te zeer verstorend voor de fantasie van de posters?
en op welke 'feiten' heb jij je mening gebaseerd dan ?
weet jij zeker dat de verhalen in je geschiedenis boeken wel kloppen ?
en dat historische gebeurtenissen daarin niet gemanipuleerd zijn om onze europese beschaving beter uit de verf te doen komen ?
lees de hele draad door en je vind genoeg argumenten
ik ontken niet dat westerse geschiedenis niet 'westers gecentreerde' geschiedenis is; met een grote nadruk op gebeurtenissen die een regionaal belang dienen (tot voor kort werd de uitvinding van de drukkunst toegeschreven [in nl] aan Laurens Jansz. Coster, terwijl Gutenberg toch echt eerder was, maar de uitvinding al langer bekend was bij de chinezen waarmee al honderd jaar nauwe handelsbetrekkingen waren [marco polo])Op zaterdag 03 februari 2001 20:38 schreef Flamez het volgende:
en op welke 'feiten' heb jij je mening gebaseerd dan ?
weet jij zeker dat de verhalen in je geschiedenis boeken wel kloppen ?
en dat historische gebeurtenissen daarin niet gemanipuleerd zijn om onze europese beschaving beter uit de verf te doen komen ?
die 'gekleurdheid van de geschiedenis doet echter geen afbreuk aan de leeftijd van de egyptische piramides, onafhankelijke bronnen (zowel egyptische, asyrische schrijvers refereren hieraan), geografische feiten (steensoorten), historische feiten (farao's verantwoordelijk voor bouw).
je kunt enkel afvragen of het 'vergeten' te vermelden hoeveel levens de bouw gekost heeft en de nadruk op de grootheid van de bouwer kenmerkend is voor kleuring van de geschiedenis.
Atlantis is enkel genoemd in zes regels Plato, die het weer 'van horen zeggen had'. Geen enkele oudheidkundige bron vermeld verder Atlantis. enkel latere romantici zijn dit idee gaan oppikken (in de 19e eeuw, die van Jules Verne e.d.)
dat de sphinx mogelijkerwijs op een pre-historische leeuw is kan zijn, helaas zijn er weinig feiten over bekent, echter de vraag of zo'n feit werkelijk nieuwe inzichten bewijst. behalve dat er daar al een traditie heerste van grootschalige projecten.
de waarheid is helaas niet democratisch, als eenieder steeds harder gaat roepen dat groene mannetjes de piramides hebben opgericht, betekent dat nog niet dat dat waar is of zelfs 'waarder' wordt, kijk kritisch naar de bewijzen en helaas zijn dat nogal een lukraak aantal bijeengeraapte losstaande feitjes die enkel met beroep op de paranoia van de beschouwer enigszins geloofwaardig te krijgen zijn.
de bewijzen:
- piramides op twee continenten:
ja een piramide is de eenvoudigste methode om werkelijk de hoogte in te bouwen.
deze piramides werden echter in enorm verschillende tijden gebouwd en hebben een totaal ander doel, architectuur en plaatsing
- tabac in mummies:
mij te waarschijnlijk dat dat verontreiniging van recente datum is, immers men rookt al sinds 400 jaar in deze contreien en dat geeft nogal stof, ook in de kabinetten waar die mummies bewaard zijn
- redelijk exacte berekening van duur jaar door egyptenaren;
ik meen dat een grieks denker kort hierna ook de omtrek van de aarde berekende, ook hier was er sprake van een meetfout van 0,2 procent. (ai das natuurlijk jullie lang gezocht bewijs dat men al wist dat de aarde rond was)
sowieso is een agrarische samenleving afhankelijk van een juist begrip van het verloop in de sterrenhemel om juiste tijdstippen te bepalen voor oogst en zaaien e.d.; voor de egyptenaren nog sterker van belang aangezien zij ook afhankelijk waren van de overstromingen van de nijl waarvan een gedeelte getijdeafhankelijk was.
- geostatiotionare plekken van piramides:
sorry, maar eigenlijk kunnen die drie plekken zo ongeveer overal op de aarde vallen, ik weet zeker dat je ook drie plekken aan kan wijzen met godsdienstige betkenis die evenzeer aan de arthur-c-clark-normen voldoen (vaticaanstad, Ohio(mormonen) en de Burobodur in Indonesie)
- kaart van antartica met exact de omtrekken die men heden ten dage kan traceren via satellieten die opeens opduikt zonder een duidelijke geschiedenis (do I hear something that makes me go suspicious)
meen dat er zo'n 40 jaar terug ook zoiets was met een viking-kaart van amerika, bleek 20 jaar later een vervalsing, vervolgens werd er gelachen om al de experts die erin getrapt waren.
ik zou eerst wel eens willen weten waar die kaart zo plotsklaps vandaan komt
zo... nog meer onweerlegbare bewijzen
Verwijderd
Ik vind persoonlijk die kaart het beste bewijs tot nu toe van een beschaving op antartica (misschien atlantis). Maar ik zou ook wel graag willen weten waar die kaart vandaan kwam en hoe betrouwbaar de bronnen zijn.Op zaterdag 03 februari 2001 22:55 schreef RM-rf het volgende:
- kaart van antartica met exact de omtrekken die men heden ten dage kan traceren via satellieten die opeens opduikt zonder een duidelijke geschiedenis (do I hear something that makes me go suspicious)
meen dat er zo'n 40 jaar terug ook zoiets was met een viking-kaart van amerika, bleek 20 jaar later een vervalsing, vervolgens werd er gelachen om al de experts die erin getrapt waren.
ik zou eerst wel eens willen weten waar die kaart zo plotsklaps vandaan komt
Ik dacht persoonlijk dat het een oude kaart van Lineas of zo was. En er scheen nog een kaart te zijn die ook laat zien dat antartica uit 2 eilanden bestaat. Wat wij pas kort weten.
Verwijderd
hoor je het ook eens van een ander, Flamez
-------------------------------------------
Wat betreft die paal: heb wel eens gehoord dat die paal geoxydeerd is tot een zeldzaam oxyde (dus niet het bekende Fe2O3, roest) dat, net zoals bijvoorbeeld alyminiumoxyde, een dun laagje erop vormt dat het metaal afsluit van de lucht waardoor het niet verder kan oxyderen. Zal het ff zoeken... Een opofferingsmetaal aan de voet zou natuurlijk ook kunnen, maar dat moet dan toch wel een groot blok zijn wil het honderden jaren lang werken... bovendien ga ik me dan afvragen welk metaal dat kan zijn, zoveel metalen onedeler dan ijzer konden ze in India in die tijd echt niet in grote hoeveelheden zuiveren...
waar ergens in genesis kan ik dat vinden.. ik namelijk gezocht maar niks kunnen vinden:(Op woensdag 04 augustus 1999 15:27 schreef Sakura het volgende:
In de bijbel paste het geheel van egypte niet, dus heeft de commissie die de losse geschriften tot bijbel gevormd hebben (enkele jaren na christus) een groot aantal boeken niet opgenomen in de bijbel (de apocrieve boeken)<BR>toch is er nog iets van terug te vinden in de bijbel. In genesis staat een stukje over techniek en buitenaards bezoek. ze hebben het over dat de zonen des hemels afdaalden tot de aarde, en de vrouwen tot zich namen, en zij baarde kinderen, en stukje over voertuigen met raderen in raderen.<BR>maar dat past allemaal natuurlijk niet in het bijbelse plaatje van de kerk (overigens wel in mijn bijbelse plaatje hoor)
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
-er zijn ook pyramides in Tibet.. de chinese overheid heeft dat overigens verboden gebied verklaard
het is dus moeilijk om daar onderzoek naar te doen
maar in 5000 jaar oude tibetaanse geschriften worden die pyramides al als heel oud omschreven
en dat is dus al een 3de continent met pyramides

en dan hebben we ook nog de japanse pyramides die voor de kust van japan onder water liggen
- in mummies van egyptische farao's zijn ook resten van cocaïne gevonden
-dat de sphinx eerst een leeuw was mag wel duidelijk zijn
de huidige hoofd/lichaam verhouding is buiten proporties
verder vertoond het lichaam sporen van erosie door water en in de afgelopen 3000-4000 jaar heeft Gizah iig niet onder water gestaan
wat dus aangeeft dat de sphinx voor die tijd gebouwd moet zijn...
-die oude kaart van antarctica was al boven water gekomen voordat wij satellieten hadden
en wisten dat er vaste land onder het ijs was
Lees Ezechiel maar eens door.
Verwijderd
Cocabladeren zou eventueel kunnen, maar Cocaine is een heel chemisch proces, wat ze in die tijd (waarschijnlijk) nog niet konden doen.
Mensen, er is een verschil tussen de cocabladeren die men vroeger in Z-Amerika at en cocaine. Het zijn 2 totaal verschillende producten.
Die kaart van Antartica is natuurlijk moeilijk om te verklaren, maar zo is dat ook het gewaad van Jezus in Turijn, wat toch een vervalsing blijkt te zijn. Waarom zou men eigenlijk in die tijd kaarten van Antartica willen maken?? Wat hadden ze nou aan een klomp met ijs??
Verwijderd
het gaat erom dat er vanuit gegaan word dat de twee continenten toen geen verbinding met elkaar hadden
maar uit de cocaresten blijkt dus dat dat wel het geval heeft moeten zijn
de lijkwade van jezus is een heel ander geval
men gaat ervan uit dat hij vals is naar aanleiding van een koolstof datering
maar bij die koolstof datering zijn ze nogal onzorgvuldig geweest en hebben ze geen rekening gehouden met de laag bacterieën die zich op lijkwade bevind
gevolg : oud kleed + nieuwe bacterieën = samengevoegde koolstofwaarde = halvering geschatte oudheid
daarbij is er nog een apart gezichtsdoek ( weet effe niet waar die zich bevind iig niet in turijn )
maar de verwondingen komen overeen en zitten op dezelfde plek als bij de lijkwade
Verwijderd
Maar waarom zouden de Egyptenaren voor cocabladeren de halve wereld afreizen, er waren genoeg andere middelen tot hun beschikking. Nee, ik geloof niet dat er een verbinding was tussen deze werelden.Op zondag 04 februari 2001 22:32 schreef Flamez het volgende:
cocaïne of cocabladeren whatever
het gaat erom dat er vanuit gegaan word dat de twee continenten toen geen verbinding met elkaar hadden
maar uit de cocaresten blijkt dus dat dat wel het geval heeft moeten zijn
Dat zou goed kunnen, maar het was als voorbeeld bedoelt (misschien een slecht voorbeeld) dat er nog veel meer wereldschokkende bewijzen zijn, die veel later nep bleken te zijn.de lijkwade van jezus is een heel ander geval
men gaat ervan uit dat hij vals is naar aanleiding van een koolstof datering
maar bij die koolstof datering zijn ze nogal onzorgvuldig geweest en hebben ze geen rekening gehouden met de laag bacterieën die zich op lijkwade bevind
gevolg : oud kleed + nieuwe bacterieën = samengevoegde koolstofwaarde = halvering geschatte oudheid
Oh, en om iedereen voor te zijn, ik geloof niet in Discovery, ze hemelen veel te veel dingen op en halen feiten doorelkaar en soms worden feiten verzonnen door Discovery Channel (zoals in de WOII serie)
Is er, buiten Discovery, nog meer bewijs dat er een verbinding was?? Cocabladeren rotten namelijk heel snel in de warmte, dus een transport moet zowieso gekoeld zijn geweest.
tja dan kan je ook nog een vierde plek toevoegen, friesland en groningenOp zondag 04 februari 2001 19:15 schreef Flamez het volgende:
RM-RF mooi dan gaan we je het nog wat moeilijker maken..
-er zijn ook pyramides in Tibet.. de chinese overheid heeft dat overigens verboden gebied verklaard
het is dus moeilijk om daar onderzoek naar te doen
maar in 5000 jaar oude tibetaanse geschriften worden die pyramides al als heel oud omschreven
en dat is dus al een 3de continent met pyramides
daar liggen ook soortgelijke terpen in het landschap.
leuke site trouwens, van elly (researcher, lecturer and html-programmer:
http://www.crystalinks.com/
haar wetenschappelijk niveau is hoger dan haar vormgevingsgraad
)
volgens haar is de Ming-dynasty (direct na de overheersing van de khans) ook een 'lost civilization'
piramides? dat is nieuw. naar mijn weten betrof het enkel een stuk weg opgebouwd uit grote blokken (kan ook een grote muur zijn) die hoogstens een clue zijn naar een nog groter complex, dat is echter nog niet gevondenen dan hebben we ook nog de japanse pyramides die voor de kust van japan onder water liggen
dat is snel geconcludeerd (zoals discovery deed) voor je het weet heb je legendarische 11.000 jaar.-dat de sphinx eerst een leeuw was mag wel duidelijk zijn
de huidige hoofd/lichaam verhouding is buiten proporties
verder vertoond het lichaam sporen van erosie door water en in de afgelopen 3000-4000 jaar heeft Gizah iig niet onder water gestaan
wat dus aangeeft dat de sphinx voor die tijd gebouwd moet zijn...
de mogelijkheid dat de sphinx opgericht is op een ouder bouwwerk kan ook betekenen dat de rots zelf al een leeuw-achtige vorm had, die door de jaren is aangepast (het aanbidden van landschapskenmerken naar een gelijkenis met dieren is ook bij de aboriginals bekent)
de pre-sphinx-leeuw zou dan een zeer grof pre-historisch gebeeldhouwde rots zijn, niet gelijk een teken voor een hyper-intelligente samenleving.
bij die kaart is zn perfectie nu juist het grootste fout, vervalsingen zijn juist vaak te herkenning aan het feit dat ze exact een weergave zijn van de technische ontwikkeling in de tijd waar de vervalsing gefabriceert is, tevens vervullen ze vaak een rol in 'bewijs' voor een theorie die onder twijfel valt. (de pittmann-mens, dagboek van hitler, Han Vermeegren etc)-die oude kaart van antarctica was al boven water gekomen voordat wij satellieten hadden
en wisten dat er vaste land onder het ijs was
nogmaals van deze kaart is geen beschrijving bekend van voordat de von-daniken-adepten ermee kwamen aandraven.
in de tijd dat de kaart zu moeten zijn gefabriceert (12-14e eeuw door een arabier) was nu juist geen traditie van exacte copiering van oude kaarten bekent. de kaarten hadden ten doel juiste beschrijving van de gebruikte vaar-handels-routes; in de marge was vaak veel ruimte voor de fantasie/artisticiteit van de kartograaf :
dat een arabische kartograaf exact de juiste landschaps-lijnen copieert zonder hierbij aanpassingen te maken uit layout-technische oogpunt is erg onwaarschijnlijk en doet nu juist afbreuk aan de geloofwaardigheid van de kaart
Verwijderd
De pyramide van Cheops was LEEG.
Hoogst ongebruikelijk voor een bouwwerk wat minstens 100 jaar in beslag neemt.
Twee:
Die pyramide heeft een aantal dingen in zich (ik weet niet precies wat, maar het komt op het volgende neer)
de lengte van een basis is pi tot 20 cijfers achter de komma (niet te berekenen in die tijd)
een gang met daarin toekomstvoorspellingen, die nog klopten ook . . .
de hoogte van een laag is precies (in cm) een jaar (die 365,242 ofzow)
Maar het vreemdste is de sfinx:
ze hebben een steen aan de onderkant weggehaald om te kijken hoe die vast zat, maar hij zat niet vast met wat dan ook . . . .
daarentegen, toen de steen weer op zijn plaats werd gedrukt bleef 'tie HANGEN ! !
onmogelijk dus.
nou voor de rest : GEWELDIGE TOPIC
Verwijderd
en dat daarna duizenden jaren had om leeggeroofd te worden?ff een paar dingetjes:
De pyramide van Cheops was LEEG.
Hoogst ongebruikelijk voor een bouwwerk wat minstens 100 jaar in beslag neemt.
gemeten in welke maat?Die pyramide heeft een aantal dingen in zich (ik weet niet precies wat, maar het komt op het volgende neer)
de lengte van een basis is pi tot 20 cijfers achter de komma (niet te berekenen in die tijd)
ik kan namelijk best een maat definieren waarin dit uitkomt...
zoals die van Nostradamus? Waar je dus echt alles in kan lezen?een gang met daarin toekomstvoorspellingen, die nog klopten ook . . .
zie boven...de hoogte van een laag is precies (in cm) een jaar (die 365,242 ofzow)
de egyptenaren bouwden zonder cement, klopt ja. Da's ook niet nodig met blokken van enkele tonnen, die schuiven echt niet, wat je er ook mee doet.Maar het vreemdste is de sfinx:
ze hebben een steen aan de onderkant weggehaald om te kijken hoe die vast zat, maar hij zat niet vast met wat dan ook . . . .
daarentegen, toen de steen weer op zijn plaats werd gedrukt bleef 'tie HANGEN ! !
onmogelijk dus.
en bleef hangen??? je bedoelt dat ie geen ondersteuning had? Mag ik het nummer van science dan even weten waar deze ontdekking van deze afwezigheid van de zwaartekracht in gemeld werd? Want als DAT waar zou zijn, zou het zeker op de voorpagina gestaan hebben...
Verwijderd
ik lees geen Science, en de test is nooit geaccepteerd als wetenschappelijk, gezien hij niet was toegestaan door de egyptische regering.
ik heb alle tien eeuwen van Nostra Damus idd gelezen, redelijk enerverend, moet je ook eens proberen.
En de pyra van Cheops is niet gerooft, gezien alles van waarde (goud ed) er nog in lag.
btw:
Isque cum fortuna faveret eum, ridens 'Videtisne', inquit, 'amici, quam bona a dis immortalibus vita atheis detur?'
Doe mij maar eentje met mayo . . Zonder gekheid: een vertaling?
Verwijderd
jammer alleen dan dat de meter door Napoleon ingevoerd is door het zetten van 2 krasjes op een staaf platina, die 2 krasjes werden volkomen willekeurig gezet... Dit konden de egyptenaren dus nooit geweten hebben.Allereerst in meters, tenzij anders vermeld wordt.
Verder zei je dat het in 20 decimalen was. nou even aannemend dat die basis dan ongeveer 314 meter is, zouden we dus om tot 20 decimalen te komen tot 10^-18 meter nauwkeurig moeten kunnen meten. Dit is zo'n 10^8 kleiner dan een atoomstraal, ik ben echt heel benieuwd hoe iemand dat ooit heeft gemeten. Zelfs in een vacuumkamer met een supergoede STM ofzo kom je nog minstens een factor miljoen te kort... en zet maar eens een piramide in en vacuumkamer
de egyptische regering heeft geen wetenschappelijke autoriteit: als zo'n experiment uitgevoerd zou zijn, kan de egyptische regering niks er tegen doen dat het gepubliceerd wordt...ik lees geen Science, en de test is nooit geaccepteerd als wetenschappelijk, gezien hij niet was toegestaan door de egyptische regering.
tja, kan niet zeggen dat ik die allemaal gelezen heb. Wel dat ik een deel gelezen heb en dat dat deel zonder uitleg echt onbegrijpelijk was. En ook de uitleg was onbegrijpelijk en vaak erg gezocht...ik heb alle tien eeuwen van Nostra Damus idd gelezen, redelijk enerverend, moet je ook eens proberen.
Je kan in nostradamus echt alles lezen, maar het is altijd achteraf: eerst de echte gebeurtenissen zien en DAN zeggen dat nostradamus ze ook gezien had
pardon? de pyramide van cheops was hartstikke leeg, alleen de waardeloze dingen lagen er nog...En de pyra van Cheops is niet gerooft, gezien alles van waarde (goud ed) er nog in lag.
ben je niet in de war met Toetanchamon???
Dat Atlantis bestaan heeft zal wel waar zijn. Iets wat zo vaak opduikt in de historie zal wel een betrouwbare basis hebben. Dat Atlantis misschien op Antartica ligt is toch wel klinkklare onzin.

Misschien dat een oudere beschaving wel verscholen ligt onder het zand van de Sahara. Duizenden jaren geleden was het daar immers vruchtbaar. Op satellietfoto's is duidelijk te zien dat onder het zand oude rivierbeddingen lopen. Misschien dat een ontbrekende beschaving daar moet worden gezocht!
jaha, daarom heten ze ook "de piramiden van Cheops",de bouw van piramides werd ontwikkeld eigenlijk door één Farao die zo'n 75 jaar regeerde, (meen Sefroe)
oops,
* XangadiX merkt dat deze post iets langer is dan verwacht
excuus
Stoer; Marduq
Verwijderd
Bwt mocht je deze thread gevolgt hebben worden er niet alleen discovery-ontdekkingen gemeld. D'r staan serieus een aantal goede links her en der verspreid over de thread.
Gaan we nu voor langst lopende thread?
Flugel
aka Minddust
Another white boy in this movie? Damn!
Verwijderd
lees jij wel eens wat voordat je gaat reageren???Op dinsdag 06 februari 2001 23:59 schreef blade181 het volgende:
Weet je dat sphinx voor de egyptenaren zelf bestond dus wat jullie allemaal zeggen kan niet. Er is een ander ras dat dat beeld gemaakt heeft.
Verwijderd
je moet de uitdaging voor openminded tweakers (10 delen), bestaat god (6 delen), en evolutie feit of fictie (4 delen) nog verslaan
Verwijderd
Al blijft het natuurlijk wel enigzins interessant maar als iedereen steeds blijft roepen dat ze laatst ook weer op discovery hebben gezien dat er geen zwaartekracht bestaat....kom op zeg
slechts en van de piramiden van Gizeh heet Cheops (de grootste) echter die is minder interessant,Op dinsdag 06 februari 2001 13:03 schreef XangadiX het volgende:
de bouw van piramides werd ontwikkeld eigenlijk door één Farao die zo'n 75 jaar regeerde, (meen Sefroe)
------------------------------------------------------------------------
jaha, daarom heten ze ook "de piramiden van Cheops",
wat veel interessanter is, zijn een aantal piramides in de omgeving; de originele, de trappiramide, de 'knik'-piramide en de 'rode' piramide, deze drie zijn alledrie onder Sefroe gebouwd (die zo'n 75 jaar heerste) de eerste twee hadden bouwfouten, (bij de trappiramide begon de bedekking te schuiven omdat de hoek te schuin was) de knik-piramide had ook nog eerst een te schuine hoek die halverwege werd gecorrigeerd (daarom de knik) maar had verder interne stabiliteitsproblemen (alhoewel hij heden ten dage nog redelijk goed staat, inclusief bekleding)
de rode piramide was wat kleiner omdat Sefroe haast had, maar vormt de blauwdruk van alle grotere piramides (waaronder Cheops).
Wat dat aantoont is dat de piramide-bouwkunst niet plots er was, maar ontwikkeld werd door trial-and-error
verder nog een grappig feitje voor de mensen die hun theorieen erop bouwen dat de piramides direct gerelateerd zijn aan de sterrenhemel, hierop is wel wat af te dingen, zo kloppen de posities van zeker de kleinere piramides nog niet bij benadering.
Discovery kan leuke vervormde computeranimaties maken dat het wel klopt, maar in werkelijk is dat voornamelijk gebaseerd op de grootte. De egyptenaren moeten juist in staat geacht worden zo'n stelsel vee beter te benaderen dan wat er nu staat (ze hadden een goede kennis van de sterren)
Verwijderd
de grote pyramides stonden er al en sefroe wilden ze namaken..
en dat lukt natuurlijk niet zomaar..
en dat kan dan ook verklaren waarom ze niet gelijk met de sterren staan
omdat sefroe geen rekening heeft gehouden met de sterrenstand
Het komt een beetje overeen met de 'geheime' boodschappen in de bijbel. Er zijn daar ook dingen uit gehaald door getalwaarden aan namen te hangen en die dan te gebruiken. Maar namen kan je ook veranderen. Een rabbie kan Mozes heten, Of Moos, Of 'rabbie Mozes' Of Moos Rosenbaum en als je maar flink goochelt is er vast wel een naam die na rekenen de startdatum van de 2e wereldoorlog oplevert. Of het aantal Mips van de Celeron 333.
Verwijderd
je kan het altijd zo bekijken dat de bewijzen tegen jouw theorietje niet kloppen
Verwijderd
de egyptenaren waren waarschijnlijk in de overtuiging dat de pyrimades door de goden gebouwd waren
aangezien de farao's claimde goden te zijn
moesten zij natuurlijk dat ook laten blijken door zelf pyramides ( na ) te gaan bouwen
maarja sefroe had de ballen verstand van de sterrenhemel en had dus ook niet door dat de grote pyramides gelijk stonden aan de sterrenstand van +/- 10.000 jaar eerder
met het resultaat dat hij ze maar in het wilde weg ging plaatsen.. en het natuurlijk misging voordat hij een beetje een normaal uitziende pyramide gebouwd had
mwa klinkt toch best aannemelijk
Verwijderd
Verwijderd
ik moet het jullie niet te makkelijk maken met bewijzen anders gaan jullie helemaal niet meer voor jezelf nadenken
Ik mis nog een paar, als ze daar nou ook eens naar gaan zoeken. Als ze dat al niet gedaan hebben.
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Ondanks het feit dat er hier op grootschalige wijze de meest buitensporige kul wordt verkondigd, en iedereen mekaar begint na te lullen.Op Thursday 01 February 2001 00:38 schreef VipTweak het volgende:
Cocaine in mummies vindt ik weer zo'n Discovery-onzinnigheid. Cocabladeren, oke, is mogelijk..maar cocaine, dat moet je eerst kristaliseren. Daarnaast...hoe verscheep je cocaine van Z-amerika naar Egypte in die tijd, zonder dat de bladeren gaan rotten??
(typische pseudo-wetenschap gerucht>verhaal>feit)
Wil ik er wel even op wijzen dat coca-bladeren vervoeren zonder dat ze rotten een fluitje van een cent is,
gedroogde cocabladeren op de juiste wijze verpakt levert geen problemen op, en dit is nu typisch iets dat mensen al in een vroeg stadium doorhadden (conservering van voedsel, btw die egyptenaren deden zelfs aan zoiets belachelijks als conservering van hun doden)
Verwijderd
Naar mijn mening zijn de piramides van Gizeh (dit zijn 5 piramides die samen een groot deel van het ORION sterrenbeeld vormen en waarvan de drie (cheops, chefren en die kleine) ORION's belt vormen) 10.500 v Chr. gebouwd en niet door de pharao's.
1. De plaatsing van de piramide's komen alleen overeen met ORION ongeveer 10.500 v Chr.. Dit heeft te maken met de "wachel" die de Aarde maakt in een cyclus van 26.500 jaar. De piramides kunnen dan ook zels 26.500 + 10.500 = 37.000 jaar v. Chr. gebouwd zijn, maar het gaat erom dat ze in ieder geval niet door de pharao's gebouwd zijn (3500 v. Chr.)
2. De luchtschachten in de grote piramide (cheops) kijken uit op heldere sterren (tenminste ze keken hier precies 10.500 v. Chr. op uit) Dit heeft weer te maken met de "wachel" die de aarde maakt.
3. De sphinx kijkt naar zijn eigen sterrenbeeld (leeuw) in het jaar 10.500 v. Chr.
4. In de 5 piramides van gizeh zijn geen hieroglyfen te vinden. In alle bouwwerken van de egyptenaren (pharao's) zijn deze wel te vinden. Dus ook in de andere piramides (knik-, rode- en trappiramide's) Deze zijn wel door de egyptenaren gebouwd en hebben ook allemaal hieroglyfen.
5. Het zijn juist deze 5 piramide's van Gizeh die niet zijn na te bouwen met onze huidige techniek. In cheops zitten bijvoorbeeld blokken graniet verwerkt (uit 1 stuk) die meer dan 200 ton wegen. Dit kunnen we vandaag de dag nog niet eens.
Zo heb ik nog wel meer argumenten, maar ik wil eerst ff kijken of er iemand open staat voor verdere discussie
Dat geventileer van pseudo-wetenschappelijk geleuter met deze argumenten zijn niet nieuw, dus als je nog iets nieuws aan de discussie hebt toe te voegen graag.Op Thursday 15 March 2001 12:22 schreef ObiWanKenobi het volgende:
Ik ben pas sinds een week tweakers gebruiker dus ik wil me op voorhand verontschuldigen voor een late reactie in een al bijna dode? thread. Ik ben echter zeer geinteresseerd in de piramides van het Gizeh platform. Vandaar nog deze reactie
Naar mijn mening zijn de piramides van Gizeh (dit zijn 5 piramides die samen een groot deel van het ORION sterrenbeeld vormen en waarvan de drie (cheops, chefren en die kleine) ORION's belt vormen) 10.500 v Chr. gebouwd en niet door de pharao's.
1. De plaatsing van de piramide's komen alleen overeen met ORION ongeveer 10.500 v Chr.. Dit heeft te maken met de "wachel" die de Aarde maakt in een cyclus van 26.500 jaar. De piramides kunnen dan ook zels 26.500 + 10.500 = 37.000 jaar v. Chr. gebouwd zijn, maar het gaat erom dat ze in ieder geval niet door de pharao's gebouwd zijn (3500 v. Chr.)
2. De luchtschachten in de grote piramide (cheops) kijken uit op heldere sterren (tenminste ze keken hier precies 10.500 v. Chr. op uit) Dit heeft weer te maken met de "wachel" die de aarde maakt.
3. De sphinx kijkt naar zijn eigen sterrenbeeld (leeuw) in het jaar 10.500 v. Chr.
4. In de 5 piramides van gizeh zijn geen hieroglyfen te vinden. In alle bouwwerken van de egyptenaren (pharao's) zijn deze wel te vinden. Dus ook in de andere piramides (knik-, rode- en trappiramide's) Deze zijn wel door de egyptenaren gebouwd en hebben ook allemaal hieroglyfen.
5. Het zijn juist deze 5 piramide's van Gizeh die niet zijn na te bouwen met onze huidige techniek. In cheops zitten bijvoorbeeld blokken graniet verwerkt (uit 1 stuk) die meer dan 200 ton wegen. Dit kunnen we vandaag de dag nog niet eens.
Zo heb ik nog wel meer argumenten, maar ik wil eerst ff kijken of er iemand open staat voor verdere discussie
Maar deze "ik heb 't echt op Discovery gezien" argumenten zijn reeds tig malen de revue gepasseerd.
Verwijderd
Deze eerste afgezanten hebben onder andere de piramides van Gizeh gebouwd. Hiervoor hebben ze geen gereedschappen gebruikt. Lichaam en geest waren voor hun twee aparte dingen. Materie (o.a. lichaam) wordt dan ondergeschikt aan de geest. (realiteit en materie zijn slechts een creatie van het collectieve bewustzijn)
De piramides werden dus met "geestkracht" gebouwd, telekinese als je wilt.
Dit verklaart waarom overal te wereld waar oude hoog ontwikkelde beschavingen zijn gevonden piramides gebouwd hebben en rond dezelfde tijd hebben bestaan. (maya's, Inca's, maar ook in China bijvoorbeeld)
De pharao's waren dus onder andere de directe afstammelingen van deze ene hoge beschaving die bewust was van materie en de wetten van de natuur. Als je deze immers beheerst kun je ze ook sturen. Later groeide de egyptenaren tot een groter volk uit en werd de taak van de pharao (het regelen van het aardse leven van het mensenvolk) in tweeen gesplitst. De hope priester (ook afgezant en ook ingewijde genoemd) werd de geestelijke leider, de pharao werd de wereldlijke leider. Beide waren "familie" van elkaar.
Later werd de menselijke macht te groot om nog bestuurd te worden door de pharao's en afgezanten. Om geen tirannie te vormen (mensen moeten zelf tot het inzicht komen!) is deze beschaving langzaam verloren gegaan.
De zullen echter langzaam weer terug komen op aarde (reincarnatie) om de wereld te helpen bij de overgang naar een materieloze beschaving. De materie zal in de komende tijd onder ons wegvallen. Enkele stervelingen zijn reeds zo ver (enkele indiers bijvoorbeeld). Langzaam zal deze groep steeds groter worden.
Btw: dit heb ik nog niet gezien op discovery.
Nee dit heeft een of andere romanticus uit zijn duim gezogen.Op Thursday 15 March 2001 13:24 schreef ObiWanKenobi het volgende:
Btw: dit heb ik nog niet gezien op discovery.
Leuk borrelpraat verhaal
btw hoe past Jezus in dit verhaal
Verwijderd
Het gaat hier immers over een onderwerp waarop nog geen duidelijk antwoord is. Sta dus open voor een andere kijk.
BTW: Jezus was ook een van deze afgezanten van de oude (Atalantis) beschaving.
Verwijderd
Hij schreef onder andere
- werelden in botsing (Worlds In Collision)
- Ages In Chaos
- Earth In Upheaval
Hij bewijst zijn theorien met behulp van archeologische bronnen van verloren gegane beschavingen.
>:)Vele malen beter dan Eric Von Daniken
Hier nog een linkje naar zeer veel leesvoer
http://www.reptoids.com/reading.htm
Ik sta open voor dit verhaal,Op Thursday 15 March 2001 13:59 schreef ObiWanKenobi het volgende:
Jammer dat mensen zo makkelijk iets kunnen afkraken ("borrelpraatverhaal") zonder constructieve argumenten hiervoor te geven. Ik had gehoopt dat de mensen die aan dit topic meedoen wat meer open-minded waren en wat actiever meedachten dan te blijven hangen in "borrelpraatverhaal".
Het gaat hier immers over een onderwerp waarop nog geen duidelijk antwoord is. Sta dus open voor een andere kijk.
BTW: Jezus was ook een van deze afgezanten van de oude (Atalantis) beschaving.
maar dit verhaal berust niet eens op "constructieve" argumenten dus waarom zou ik er op die manier op moeten reageren?
En dat van Jezus, ja dat is natuurlijk waar, maar de rest....
en wat is het nut van het vervoeren (en eventueel achteraf consumeren van gedroogde coca-bladeren door egyptenaren?Op Thursday 15 March 2001 04:30 schreef Bombonella het volgende:
Wil ik er wel even op wijzen dat coca-bladeren vervoeren zonder dat ze rotten een fluitje van een cent is,
gedroogde cocabladeren op de juiste wijze verpakt levert geen problemen op, en dit is nu typisch iets dat mensen al in een vroeg stadium doorhadden
In zuid-amerika werd vroeger (en nu) coke gekauwd vanwege het opwekkende effect dat het sap uit deze bladeren heeft.
gedroogde coca-bladeren kauwen is evenzeer opwekkend als papyrus kauwen.
het idee dat levensmiddelen tussen europa en zuid-amrika werden uitgewisseld is nogal twijfelachtig, hiervoor zijn de enorme verschillen tussen voedsel, planten- en dierenwereld in amerika en eurazie/afrika (voor de [officiele] ontdekking van amerika door columbus) wel een argument.
ik durf niet te zeggen dat contact tussen de werelddelen uitgesloten is, de verhalen van st.brandaan, de vikingen geven hier wel aanleiding toe, echter dat zijn slechts incidentele gebeurtenissen (daarbij allen ver na 500 na chr.)
De werkzame stoffen verdwijnen uit de coca-bladeren als je deze droogt?Op Thursday 15 March 2001 14:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en wat is het nut van het vervoeren (en eventueel achteraf consumeren van gedroogde coca-bladeren door egyptenaren?
In zuid-amerika werd vroeger (en nu) coke gekauwd vanwege het opwekkende effect dat het sap uit deze bladeren heeft.
gedroogde coca-bladeren kauwen is evenzeer opwekkend als papyrus kauwen.
het idee dat levensmiddelen tussen europa en zuid-amrika werden uitgewisseld is nogal twijfelachtig, hiervoor zijn de enorme verschillen tussen voedsel, planten- en dierenwereld in amerika en eurazie/afrika (voor de [officiele] ontdekking van amerika door columbus) wel een argument.
ik durf niet te zeggen dat contact tussen de werelddelen uitgesloten is, de verhalen van st.brandaan, de vikingen geven hier wel aanleiding toe, echter dat zijn slechts incidentele gebeurtenissen (daarbij allen ver na 500 na chr.)
Daarbij heb ik antwoord gegeven op het "rottende coca bladeren"-argument en niet zozeer op de andere vragen,
kortom je moet wel onderscheid kunnen maken in de verschillende vragen die er geopperd worden
OMFGOp Thursday 15 March 2001 14:07 schreef Bombonella het volgende:
[..]
Ik sta open voor dit verhaal,
maar dit verhaal berust niet eens op "constructieve" argumenten dus waarom zou ik er op die manier op moeten reageren?
En dat van Jezus, ja dat is natuurlijk waar, maar de rest....
Lees jij eigenlijk wel wat er gezegd wordt???
Enige wat jij doet is argumenten afkraken zonder ook maar 1 goed tegenargument.
EDIT1:
Probeer hier eens een tegenargument op te geven???1. De plaatsing van de piramide's komen alleen overeen met ORION ongeveer 10.500 v Chr.. Dit heeft te maken met de "wachel" die de Aarde maakt in een cyclus van 26.500 jaar. De piramides kunnen dan ook zels 26.500 + 10.500 = 37.000 jaar v. Chr. gebouwd zijn, maar het gaat erom dat ze in ieder geval niet door de pharao's gebouwd zijn (3500 v. Chr.)
Dit zijn gewoon allemaal bewezen feiten hoor.
Hier ook een foto van de graad van erosie op de sphynx

Je ziet dat het hoofd veel minder geerodeerd is dan het lichaam en dat terwijl beiden even oud zouden zijn, dus niet he lichaam is veeeeeel ouder dan het hoofd, erosie komt doordat het lichaam is gebouwd in een natte periode, en die periode was 10.000 - 12.500 jaar voor C, dit is gewoon een feit, rechte lijnen in die erosie komt gewoon omdat dat gesteente sneller wegerodeerde.
Dit is dus gewoon puur een feit.
Probeer dit ff in dat dik hoofd van je te proppen.
Maarja je kunt iemand die gelooft in een platte aarde ook niet overhalen door hem met z'n neus op de feiten te drukken, enige wat ie zegt is, "waarom vallen de mensen dan niet onderaan de aarde er niet vanaf??? omdat de aarde plat is natuurlijk"
Enige tegenargument dat jij geeft is, "goh wat een borrelpraat, wat een idiotie, etc etc".
Het is een feit dat het lichaam van de sfinx heel erg oud is, maar dat komt omdat het gewoon een natuurlijke rotsformatie is waar later een kop en poten aan zijn toegevoegd. En dat vertellen ze er op Discovery niet bij.Je ziet dat het hoofd veel minder geerodeerd is dan het lichaam en dat terwijl beiden even oud zouden zijn, dus niet he lichaam is veeeeeel ouder dan het hoofd, erosie komt doordat het lichaam is gebouwd in een natte periode, en die periode was 10.000 - 12.500 jaar voor C, dit is gewoon een feit, rechte lijnen in die erosie komt gewoon omdat dat gesteente sneller wegerodeerde.
Dit is dus gewoon puur een feit.
Verwijderd
1. Ze zijn sterk gericht op het heelal (piramides staan in de orion sterrenbeeld, sfinx kijkt naar sterrenbeeld leeuw enz.)
2. Veel relegies en oude geschriften hebben het over goden die van boven komen (uit het heelal?) Hemel is boven, hel is beneden. Hemelvaart, ster van bethlehem, God van de blixem en engelen die op een wolk zitten.
Zou het dan misschien niet een hint zijn voor de richting waarin we naar buitenaards leven (de oorsprong van deze goden en de scheppers van de oude hoog ontwikkelde beschavingen) in het heelal moeten zoeken?
Specifiek gericht op de piramide-bouwers en de egyptenaren (in het bijzonder de pharao's en hoge priesters (zie mijn verhaal enkele berichten terug)), zouden die dan misschien niet uit Orion stelsel komen?
Ik denk maar zo: je kunt de piramides ook zien als een monument die de piramide-bouwers hebben achtergelaten. En dat de waarde en de werkelijke betekenis van de piramides pas ontdekt worden door een beschaving die op een zelfde niveau zit als de piramide-bouwers? Dat wanneer onze beschaving zo ver is en de piramide's kunnen intrepreteren op de juiste manier, deze de weg wijzen naar de "eigenaars", de bouwers?
De piramide als "sleutel" voor de "doorgang/toegang" tot de origine van deze hoge beschaving / goden?
We hebben de piramide's van Gizeh immers lange tijd gezien als graven van pharao's. Een groep archeologen (Robert Bauval en Rudolf Gantenbrink bijv.) is hier al vanaf gestapt en interpreteert de piramide's al op een andere manier. Deze liggen nu met hun interpretatie "in strijd" met de archeologen die vast houden aan de "gevestigde interpretatie" (graven theorie).
Misschien zijn we nu wel op weg om de piramide's op de juiste manier te interpreteren.
ps: weet iemand nog een goede desktop wallpapers te vinden van de piramiden / egypte. lieftst 1600x1200
Een tegenargument kun je pas geven tov. een argument,Op Thursday 15 March 2001 15:44 schreef Legion het volgende:
OMFG
Lees jij eigenlijk wel wat er gezegd wordt???
Enige wat jij doet is argumenten afkraken zonder ook maar 1 goed tegenargument.
laat ik die nu nog niet gelezen hebben.
Voorlopig alleen pseudo-wetenschappelijke verhaaltjes gelezen, waarvan de bewijslast nog altijd bij degene ligt die deze verkondigt.
Kijk zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap, en als je er niet tegen "afkraken" kan dan ben je verre van in de wieg gelegd voor het bedrijven van wetenschap.
(wetenschapsfilosofie is nu ook niets dat je leert op de MTS)
Het enige waar ik antwoord op zou willen is waarom je dit toch zo hardnekkig blijft beweren:
"in een natte periode, en die periode was 10.000 - 12.500 jaar voor C, dit is gewoon een feit"
daar het niet overeenkomt met de consensus die er heerst in de wetenschappelijke kringen die zich bezig houdt met Paleo-climatologie/Palynologie.
Als je nu eens ophoudt met dit te verkondigen dan zal ik de rest van je "argumenten" met rust laten
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Verwijderd
Er zaten maar liefst 2.500.000 blokken in. De manier van vervoeren op het land is ons nog niet bekend. Op de boomstammen rollen kan niet, ten eerste zakken ze door het gewicht in het zand weg. Ten tweede was hout een schaarste in Egypte. De pyrimide is 146,73 hoog. Dus de laatste paar blokken van 200 ton moesten mindstens 140 meter omhoog getilt worden. En we moeten niet vergeten dat de Egyptenaren het wiel nog niet kenden. En, nog vreemder, de "doodskist" is gehakt uit n van de hardste steensoorten op aarde. Zelfs met onze boormachines van nu zou het zeker 20 jaar duren voordat de doodskist uitgehold zou zijn. Hoe kregen de Egyptenaren dit (zonder machines) voor elkaar? De sarcofaag is groter dan de "deuropening" van de koningskamer. Hoe kwam deze sarcofaag dan IN deze ruimte? Moet deze al tijdens de bouw van de Grote Piramide zijn neergelegd??
De vloer van deze kamer waar deze in ligt, ligt precies in het midden van de hoogte van de piramide.
Er waren geen hieroglyfen in aangebracht zoals al reeds is verteld. Dus, had deze pyrimide geen reden voor de Egyptenaren??? Dat lijkt mij nogal onlogisch. Misschien heeft het iets te maken met de komst van Jezus, en het hiernamaals.
Nog steeds worden niet eerder ontdekte ondergrondse gangen onder en bij de pyramide ontdekt. Er is dus nog meer...
Al met al, het is een groots gebeuren geweest. Als we naar al deze feiten kijken moeten we toch eens gaan denken of er misschien hulp is geweest van hogere hand. Zijn de Egyptenaren misschien geinstureerd
door gene ziede. Hadden de toentijdse Hoger Priesters krachten gehad om de bouw te helpen? Zijn de Egyptenare het vroegere volk van Atlantis? Ik heb ooit ergens gelezen dat de pyramide van Gizeh een bouwwerk is waarin alles van de mens staat geschreven. Het ontstaan van de mens. Het leven van de mens, met leed en geluk. Het sterven van de mens. De komst van Jezus Christus op aarde, en het leven in het hiernamaals.
Interessante pagina waar al de feiten op staan (dus niet de theorie over de rede van de bouw): http://home.hetnet.nl/%7Eamonre11/
Verwijderd
Verwijderd
het heeft er misschien niet direct mee te maken, maar misschien ook wel
Verwijderd
Dit is alleen een argument als je de plaatsing van de piramides volgens het sterrenbeeld orion ook aanneemt. Bovendien hoeft deze plaatsing niet 100% correct te zijn...1. De plaatsing van de piramide's komen alleen overeen met ORION ongeveer 10.500 v Chr.. Dit heeft te maken met de "wachel" die de Aarde maakt in een cyclus van 26.500 jaar. De piramides kunnen dan ook zels 26.500 + 10.500 = 37.000 jaar v. Chr. gebouwd zijn, maar het gaat erom dat ze in ieder geval niet door de pharao's gebouwd zijn (3500 v. Chr.)
Allereerst, definieer precies:De kans dat er zich een (heldere) ster in het zichtsveld van een willekeurig geplaatste luchtschacht bevindt, is redelijk groot. Het gaat immers maar om enkele luchtschachten. Bovendien zitten er ook nu heldere sterren in ht zichtsveld van die luchtschachten.2. De luchtschachten in de grote piramide (cheops) kijken uit op heldere sterren (tenminste ze keken hier precies 10.500 v. Chr. op uit) Dit heeft weer te maken met de "wachel" die de aarde maakt.
maar sterrenbeelden zijn voor iedere beschaving anders, en de sterrenbeelden zoals wij die nu kennen zijn niet zo oud als de pyramides.3. De sphinx kijkt naar zijn eigen sterrenbeeld (leeuw) in het jaar 10.500 v. Chr.
Dat is niet waar. In de pyramide van Gizeh bijvoorbeeld zijn wel degelijk hieroglyphen gevonden in de "kings chamber". alleen claimen sommigen dat dat vervalsingen zijn...4. In de 5 piramides van gizeh zijn geen hieroglyfen te vinden. In alle bouwwerken van de egyptenaren (pharao's) zijn deze wel te vinden. Dus ook in de andere piramides (knik-, rode- en trappiramide's) Deze zijn wel door de egyptenaren gebouwd en hebben ook allemaal hieroglyfen.
Ook dat is niet waar... 200 ton is tegenwoodig echt niks hoor5. Het zijn juist deze 5 piramide's van Gizeh die niet zijn na te bouwen met onze huidige techniek. In cheops zitten bijvoorbeeld blokken graniet verwerkt (uit 1 stuk) die meer dan 200 ton wegen. Dit kunnen we vandaag de dag nog niet eens.
Allereerst deden de bouwers van de pyramiden alles uiterst precies, hoogstwaarschijnlijkOp Friday 16 March 2001 17:14 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Dit is alleen een argument als je de plaatsing van de piramides volgens het sterrenbeeld orion ook aanneemt. Bovendien hoeft deze plaatsing niet 100% correct te zijn...
zou dit ook 100% precies bedoeld zijn.
Je moet alle luchtschachten tegelijkertijd nemen natuurlijk, dan wordt de kans al heel klein, en je moet ook aan het begin van de schacht kijken, dus helemaal binnenin de pyramide.[..]
Allereerst, definieer precies:De kans dat er zich een (heldere) ster in het zichtsveld van een willekeurig geplaatste luchtschacht bevindt, is redelijk groot. Het gaat immers maar om enkele luchtschachten. Bovendien zitten er ook nu heldere sterren in ht zichtsveld van die luchtschachten.
De sterrenbeelden zijn echt hele oude begrippen, tekeningen tonen ook vaak de sterrenbeelden aan die we nu ook handhaven[..]
maar sterrenbeelden zijn voor iedere beschaving anders, en de sterrenbeelden zoals wij die nu kennen zijn niet zo oud als de pyramides.
Hier weet ik helaas te weinig vanaf.[..]
Dat is niet waar. In de pyramide van Gizeh bijvoorbeeld zijn wel degelijk hieroglyphen gevonden in de "kings chamber". alleen claimen sommigen dat dat vervalsingen zijn...
Ja dat is niks meer wanneer je de zwaarste/hoogste/sterkste hijskranen[..]
Ook dat is niet waar... 200 ton is tegenwoodig echt niks hoor
van vandaag dat laat doen, maar helaas beschikken die egyptenaren niet over een hijskraan van een paar 100 ton en 100 meter hoog.
[/quote]
Verwijderd
--------------------------------------------
reactie op Legion:
Als tenminste de plaatsing volgens het sterrenbeeld van Orion echt hun bedoeling was. Sterrenbeelden zullen daar waarschijnlijk anders geweest zijn (de naam Orion bijvoorbeeld komt toch echt uit de griekse mythologie, niet uit de egyptische. Dit sterrenbeeld heeft dus waarschijnlijk een griekse oorsprong. Zie deze link voor wat leuke Orion-mythenAllereerst deden de bouwers van de pyramiden alles uiterst precies, hoogstwaarschijnlijk
zou dit ook 100% precies bedoeld zijn.
Dat zijn er niet zoveel hoor... 4 om precies te zijn.Je moet alle luchtschachten tegelijkertijd nemen natuurlijk, dan wordt de kans al heel klein, en je moet ook aan het begin van de schacht kijken, dus helemaal binnenin de pyramide.
Oud zeker... Maar wel van griekse oorsprong. Ze hebben griekse namen en griekse mythen, en hoewel dit allemaal overgenomen kan zijn van de Egyptenaren, lijkt me dit niet erg waarschijnlijk.sterrenbeelden zijn echt hele oude begrippen, tekeningen tonen ook vaak de sterrenbeelden aan die we nu ook handhaven
ff met yahoo zoeken doet wonderenHier weet ik helaas te weinig vanaf.
Maar goed, van elk bewijs tegen de stelling, dat de piramides 12000 jaar gelden door atlantische aliens gebouwd zijn, wordt beweerd dat het vervalst is door het complot van egyptologen en de regeringen van Egypte en de VS om te voorkomen dat het volk de waarheid te weten komt. Dat zegt dus niet zoveel
Ja, maar degene die de originele posting maakte zei dat zelfs wij dat niet konden en dat wilde ik even corrigerenJa dat is niks meer wanneer je de zwaarste/hoogste/sterkste hijskranen
van vandaag dat laat doen, maar helaas beschikken die egyptenaren niet over een hijskraan van een paar 100 ton en 100 meter hoog.
Verwijderd
Ik denk ook niet dat de Egyptenaren ooit deze pyramides hebben gebouwd.Verwijderd schreef op 04 August 1999 @ 14:58:
Ik ben er toch wel van overtuigd dat de egyptenaren hulp van buitenaf of op zijn minst vanuit de lucht gehad hebben om te bereiken wat ze bereikt hebben.<BR>In de egyptische tijd (die 5000 jaar dus) konden er nog geen berekeningen gemaakt worden achter de komma, terwijld de Egyptenaren de lengte van 1 jaar al hadden vastgesteld op 365,2420 dagen, en dat terwijl de berekiningen die nu gemaakt worden uitkomen op 365,2422 dagen. Toch een gigantische prestatie voor een volk dat nog hakte met koperen beiteltjes..........
Als je goed nadenkt is het ook eigenlijk onmogelijk.
Volgens mij zijn deze pyramides toch gebouwd met behulp van buitenaf.
Hoe kan het anders dat de drie punten van de Pyramides van Gizeh wijzen naar de drie steren van Orion
zou cool zijn als de discussie hier weer eeen beetje op gang zou komen??
PIII 800@804 Mhz
Vind ik ook!ViperGTS schreef op 25 February 2003 @ 20:10:
maar daardoor niet minder interessant............ik heb nl net weer even zitten lezen hier
zou cool zijn als de discussie hier weer eeen beetje op gang zou komen??
Verwijderd
Als je over dit onderwerp wil discussieren, raad ik je sterk aan een nieuw topic te openen. Dat lijkt me het meest verstandig, als je een goede openingspost schrijft kan dat best leuk worden. Zoek dan wel even met de search naar gelijksooortige topics en neem de informatie daaruit in je openingspost mee. Maar deze gaat dicht
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 20:39 ]
Dit topic is gesloten.