Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3

Topicstarter
Men begon in de space thread af te dwalen, ik vind het onderwerp interessant genoeg om een thread over te beginnen.

Het hoofd van de sfinx is veel te klein tov van z'n lichaam (een leeuwen lichaam). Waarschijnlijk hebben de egyptenaren dus een leeuwen beeld van een andere beschaving verbouwd tot de sfynx.

Wat overigens ook bleek is dat 15000 jaar gelden (ja dezelfde tijd als met de orion sterrenbeeld en melkweg-nijl) de sfynx precies naar z'n eigen sterrenbeeld keek die net boven die horizon uitkwam(1500 jaar geleden was het het astroligisch tijdperk van de leeuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416

Helemaal mee eens!

Wist je ook dat het schijnt dat er een grote open ruimte onder de voorpoten van de sfynx aanwezig is. Onderzoekers willen gaan inspecteren, maar mogen van de Egyptische overheid niet gaan graven.

btw Discovery is waanzinnig goed met haar serie's over Egypte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het scheen ook dat ze in bepaalde mummies sporen van nicotine en cocaine hebben gevonden. Stoffen die enkel in zuid amerika voorkwamen.

Waarom zouden de beschavingen van de egyprenaren ook de oudste zijn. De mens is enkelen miljoenen jaren oud. En we zijn in de laatste 5000 jaar van jagers met een lendedoek naar een global village ( om maar eens een populaire term te gebruiken )met internet en ruimte reizen gegaan

Daar zit gewoon geen logica in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480

Ik ben er toch wel van overtuigd dat de egyptenaren hulp van buitenaf of op zijn minst vanuit de lucht gehad hebben om te bereiken wat ze bereikt hebben.
In de egyptische tijd (die 5000 jaar dus) konden er nog geen berekeningen gemaakt worden achter de komma, terwijld de Egyptenaren de lengte van 1 jaar al hadden vastgesteld op 365,2420 dagen, en dat terwijl de berekiningen die nu gemaakt worden uitkomen op 365,2422 dagen. Toch een gigantische prestatie voor een volk dat nog hakte met koperen beiteltjes..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt dat de ontwikkling van de mens de laatste paar milennia te snel is gegaan, vergeleken met voorgaande milenia.

Tja ik weet het niet. Zodra je natuurlijk je besef tot bestaan hebt, word je leergierig. Je leert je kinderen wat je weet en die leren weer wat zij weten...etect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-06 19:33
Man fears Time, yet Time fears the Pyramids

Ik denk niet dat de egyptenaren zijn geholpen door aliens. Volgens mijn theorie zijn ze op weg geholpen door overlevenden van " Atlantis" , die hadden veel kennis van Wiskunde en astronomie. De overblijfselen van Atlantis liggen overigens op Antartica onder 3 kilometer ijs dus het kan nog wel ff duren voor mijn theorie word bevestigd :)

Dat van die Dope in de mummies bevestigd ook dat Egypte in contact stond met zuid-amerika...
Dit verklaart ook de overeenkomsten in bouwstijl (piramiden ) en hun obsessie van de sterrenhemel. Die gasten bouwden hele steden die op een sterrenbeeld moesten lijken (orion bv). Waar ik nog geen theorie over heb is die glazen schelden die zie in maya ruines hebben gevonden. Deze schedel staat beter bekend als The Scull of doom. Van deze schedel klopt ieder detail precies en is helemaal glad geschuurt met zand... Het kristal van de schedel komt uit brazilie en een paar gochems hebben uitgerekend dat het maar een paar honderd jaar heeft geduurd om dat ding zo glad te krijgen.......
Iemand een theorie hierover ????

O ja, die piramides weet ik nog niet zo zeker van of ze 15000 jaar oud zijn.
De Sfinx 100% zeker wel want de sporen van erosie zijn duidelijk veroorzaakt door regen, dit is niet zo goed te zien op de pic. ik zoek nog naar een beter plaatje.
Ook zouden die egyptenaren niet zo stom zijn om de kop veel te klein te maken.....

[IMG]http://www.memst.edu/egypt/l0009.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik met toch afvraag is waar al die kennis is gebleven?
En waarom hoor je er bijvoorbeeld niets over terug in de Bijbel. De Nijl is zeker wel een aantal malen aangehaald, maar niets over pyrmides enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow dat van die schedel had ik nog nooit gehoord.
Weet iemand een goede link over dit soort dingen?

(http://www.museum-tours.com/museum/index.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Mindust > Als je op Altavista dingen intikt als > Giza, The Acient World and dat soort shit kom je een heel eind. Ik zal ff kijken of ik nog een paar goede links heb. Die zal ik dan wel bij deze msg. posten.

http://sunship.com/egypt/links/index.html
http://pharos.bu.edu/Egypt/Wonders/pyramid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 14:26
Of Atlantis op antartica ligt weet niemand zeker. Er zijn mensen die geloven dat Atlantis deel is van Antartica.

Anderen geloven dat Atlantis heel ergens anders moet liggen (gebaseerd op beschrijvingen van oa Plato).

Lees meer hier: http://www.crystalinks.com/atlantis7.html

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebbe het nu wel over de Egyptenaren, maar hoe zit het dan met de Z-Amerikaanse cultuur? De Maya's/Inka's e.d., hoe was hun kennis van de hemellichamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Wel geinige link Danny, die kende ik nog niet.
Op het eind staat ook nog een klein stukje over " Ultima Thule" . Het schijnt dat de moffen er voor en tijdens de WOII nog gezocht hebben naar sporen van die beschaving om aan te tonen hoe superieur de ariers wel niet waren :r , ik word nog steeds ziek van dat gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de bijbel paste het geheel van egypte niet, dus heeft de commissie die de losse geschriften tot bijbel gevormd hebben (enkele jaren na christus) een groot aantal boeken niet opgenomen in de bijbel (de apocrieve boeken)
toch is er nog iets van terug te vinden in de bijbel. In genesis staat een stukje over techniek en buitenaards bezoek. ze hebben het over dat de zonen des hemels afdaalden tot de aarde, en de vrouwen tot zich namen, en zij baarde kinderen, en stukje over voertuigen met raderen in raderen.
maar dat past allemaal natuurlijk niet in het bijbelse plaatje van de kerk (overigens wel in mijn bijbelse plaatje hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Tja, Als die bibliotheek in Alexandrie niet was afgefikt zouden we nu veel meer over de oudheid weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Tiahuanaku (of hoe je dat ook schrijft) in zuid-amerika is meer dan 20,000 jaar oud als ik me de discovery docu's erover goed herinner.
Het is een ruine van een hele stad waarvan de poortennauwkeurig de stand van de zon weergeven. Ook daar zijn weer verbanden gevonden tussen de cultuur en de hemellichamen en ook daar zijn weer technieken teruggevonden (zoals een perfecte sleuf in een blok beton die in deze tijd alleen gemaakt kan worden met een diamantzaag !!)

Er zijn genoeg bewijzen te vinden dat men 10-20,000 jaar geleden ver geworderd waren in hun technologieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
holy shit wat gaat deze thread snel :)
Ik lees hem, plaats een reply en er staan alweer 6 berichten tussen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL Danny!

nog een link over egypte...toffe foto's btw
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cias.com/x/egy02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Theohuanaco ofzo schrijf je het.....
Wat je zegt klopt wel ongeveer ja, ook gebruikten ze metalen klemmen omsteen bij elkaar te houden. Daar komt ook nog eens bij dat het op iets van 4000 meter hoogte ligt. Die stad moet dus ooit omringd geweest zijn door gewassen en een irrigatiesysteem omdat het daar zo droog is.

Ze hebben ooit wat tempels blootgelegd maar de hele stad moet gigatisch zijn. Echt mega big. Heeft er hier iemand pics van die opgravingen ?

Minddust > Die Azteken, Maya's enz hadden evenveel (of meer) kennis van Astronomie als de egyptenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogri
  • Laatst online: 27-10-2021
tsja, heb met mijn vakantie de kans gehad om de pyramides, de sphinx en de tempels in luxor eens irl te zien.....tsjezus wat is dat indrukwekkend zeg.
je ziet wel eens fotoŽs van giza, maar pas als je er naast staat, valt het pas op hoe enorm die dingen zijn!
ik zelf ben 1m80, maar de eerste rij stenen kwam tot mijn schouders en dan komen er nog een paar :). Volgens de gids is de hoogste daar 134m (de dom toren in utrecht is als ik het goed heb 110m)
Dit is toch iets wat het meest indruk op mij heeft gemaakt daar.....
de fotoŽs die ik in de vakantie gemaakt heb (vallei de koningen, tempel van karnak, museum van Cairo en de pyramides/sphinx) moeten nog ontwikkeld worden, maar als ze er zijn zal ik wel wat fotoŽs proberen te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

He guys, ik weet niet exact hoe lang geleden, maar er is bewezen dat lang geleden de continenten Afrika en ZuidAmerika ooit tegen elkaar lagen...

Dan heb je nog de theorie van de nieuwe vindingen die in de oude tijd, op verschillende plekken van de wereld onafhankelijk van elkaar, gelijktijdig zijn uitgevonden (of ontdekt), terwijl de noordafrikanen niets af wisten van het bestaan van de zuidamerikanen, ik weet geen jaren of getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Africa en Zuid-Amerika lagen tegen elkaar, maar da's iets meer dan 15,000 jaar geleden :)
Eerder een paar miljoen jaar gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad heel veel miljoenen jaartjes geleden.

Ik heb via een van de bovenste pagina's een link gevonden die me de volgende plaatjes gaf:

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/heiroceiling.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/hieroplanes.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/heirohelicopter.gif

Impressive niet?

Ze komen uit een of andere tempel in egypte. Misschien konden ze inderdaad vliegen.

Een luchtschpip zit in principe heel eenvoudig in elkaar. Dat wij europeanen vorige eeuw er pas achter kwamen dat je wat met warme lucht kon doen vind ik erg vreemd. Als je een pyramide kan bouwen moet een luchtschip ook wel mogenlijk zijn. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat iets ontzettends belangrijks als een vliegtuig welgeteld 1 keer op een muur verschijnt, vergelijk dat maar eens met hoeveel vliegtuigplaatjes er bij ons in de media verschijnen. De bouw van pyramides staat ook nergens beschreven.

Is dat soms omdat technische beschrijvingen niet in een heilige plek horen. dat zou een hoop verklaren. Misschien gebruikte men in het oude egypte wel al papier maar is dat in 5000/15000(?) jaar vergaan en denkt men omdat nu alleen de inscripties op muren over zijn gebleven er helemaal geen papier was in die tijd. Of althans men denkt toch dat de egyptenaren geen papyrus hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/heiroufo2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/ufo-glyph.gif

Best wel overeenkomst nietwaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Hmm, dat lijkt mij toch verdacht veel op een helikopter en een vliegtuig... :)

Moet trouwens wel kwijt dat ik vind dat die foto er nep uitziet.
Lijkt meer op een gerenderd computerplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Het hoofd van de sphinx is veranderd in de tijd van toutanchamon...hij zag zichzelf als god en dus is het hoofd van de sphinx veranderd in zijn hoofd.
De bijbel is overigens ontstaan rond 600 na christus.
Als jij en ik een ongeluk zouden zien gebeuren vertellen wij daarbij verschillende verhalen over hoe en wat er nou eigenlijk gebeurd is....dat is bij de bijbel dus 600 jaar lang gebeurd...vandaar dat jezus brood en vissen kon vermenigvuldigen en over het water kon lopen.
overigens is er ook bewijs gevonden van stukken ondiep water waar jezus gelopen zou hebben.

wat ik overigens vreemd vind is dat de egyptenaren zoveel technologie in huis hadden en dat daar helemaal niks meer van terug te vinden is.
Het is alsof ze met hun hele hebben en houden van de aardbol zijn verdwenen...hetzelfde geld voor de inca's.
Ook vreemd is dat ze helemaal niet op de bevolking van die tijd leken.

die schedel is trouwens in het bezit van Arthur C. Clarke

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Vanuit de koningskamer van de piramide van cheops loopt trouwens een nauwe tunnel naar buiten toe.
Via deze tunnel kon de ziel van de koning "naar huis" reizen.
Als je vanuit die tunnel naar de sterren kijkt (15000 jaar geleden dan) kom je precies uit op de middelste ster van de gordel van Orion.
Hoe deze tunnel is gemaakt weet men nog niet precies maar men denkt dat er een boor is gebruikt waarvan de kop harder is dan diamant!!!
Volgens proeven zou die boor meer dan 15.000 toeren per minuut gemaakt moeten hebben.
Men denkt dat deze tunnel ook met een laser gemaakt zou kunnen zijn omdat de wand van de tunnel namelijk enorm glad is.

whoa...kewl :)
er zijn trouwens theorieen dat de egyptenaren uit het sterrenbeeld orion kwamen maar dat mag inmiddels duidelijk zijn.
Mijn vraag is meer...waarom gingen ze weg?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59

Droogte? Ijs? Wie zal het bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241

Stel dat de hierogliefen niet gemaakt zijn als schrift voor hun zelf, maar voor de mensen die later zouden leven (wij dus), of aliens? Dat "schrift" wat ze gebruiken lijkt volgens mij vrij veel op wat wij nu de ruimte in sturen voor de (mogelijk) andere intelligente levensvormen. Wie weet hadden de egyptenaren ook computers die ondertussen allang vergaan zijn, en probeerden ze met de hierogliefen met ons te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

wie weet kijken ze op het moment mee naar dit forum vanuit Orion en lachen ze zich dood om onze theorieen :)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
je hebt 2 dingen fout Signe >

1. Die kop van de Sfinx is niet van Toetanchamon maar van een van de farao's in die 3 piramides bij Giza. Cheops of Chefren ofzo dat weet ik niet zeker. Ik dacht cheops.

2. Die kristallen schedel is in het bezit van de dochter van de man die hem vond. Naam weet ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292

Deze thread vind Cronik echt VET!!! Kewl!!!

p.s. Some SMART guys here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27

Alle continenten lagen 225 milj jaar geleden nog aan elkaar. Een groot continent genaamd Pangaea. Langzaam braken er stukken af (europa + azie + N Amerika en antarctica + australie ) tot ongeveer 140 milj jaar geleden lagen Zuid Amerika en Afrika nog aan elkaar vast. Pas daarna is alles gaan breken en viel N Amerika van Eurazie af en Z Amerika van Afrika. wat vreemd is , is dat India een hle tour heeft gemaakt , het lag lange tijd los van alles en is pas de afgelopen 30 milj jaar tegen Azie aangekomen , (zo is Himalaya ontstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 16:39
dat plaatje in de grote bosatlas ken ik ook ja :)

verder worden hier aardig wat dingen als bewijs aangevoerd die mogelijk best dubieus zijn. Heb inmiddels heel wat docu's gezien over rechte lijnen en tempels die precies naar de zon wezen en weet ik veel wat allemaal wel niet meer, maar wat uiteindelijk gefaked of toeval was.

Verder, heb ik inmiddels ook in de Atlantis-thread al gezegd, leefde Plato bijvoorbeeld ver na Atlantis, daardoor is er vehoorlijk wat ruis in het verhaal gekomen. Hierdoor worden een aantal van die zogenaamde oude bronnen wat minder betrouwbaar.

Beetje off-topic maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Plato leefde way back na de ondergang van Atlantis. Hij heeft het verhaal over Atlantis van de oude egyptenaren gehoord en er een leuke verhaaltje omheen gebrouwd maar de kern van het verhaal klopt. "Atlantis was een eiland in de zee na de pilaren van gibraltar" Oftewel Atlantis lag in de atlantische oceaan. Er is geopperd dat Amerika atlantis zou kunnen zijn maar ik hou vast aan de Antartica theorie.

P.S. Vette threads op het moment hiero > space... , piramides 15000 jaar oud , Atlantis laat dat nou net mijn expertise zijn. :)

Nog een paar links
http://www.mcremo.com/links.htm
http://www.mysteriousplaces.com/

Iemand hier die pics heeft van Theohuanaco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Ach, er waren zelfs theorieen dat Atlantis op de plaats van de Bermuda Driehoek zou liggen, en dat door zeer geavanceerde technieken de inwoners van Atlantis konden zorgen dat niemand hun ontstaan ontdekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
dat is een hoop gelul wouter (Bermuda 3-hoek enz).

Ik en anderen baseren hun theorien op wetenschappelijke feiten en logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Ik zeg toch niet dat ik het geloof. tuurlijk is het gelul. De hele Bermuda Driehoek is gelul, maar dat is iets voor een andere thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Nou je het zegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Wouter, misschien denken we er tegenwoordig veel te moeilijk over en verzinnen we theorieen over de sphinx, de piramides, de bermuda driehoek, etc, etc. en is het allemaal wel veel simpeler op te lossen.
misschien leefden de oude egyptenaren inderdaad maar +/- 5000 jaar geleden en is dat hele gedoe over Orion en lasers en aliens maar onzin.
maar is dat iegenlijk wel zo leuk als we er achter komen?
Persoonllijk vind ik de vele theorieen veel leuker.
Wie weet valt het tegen als we bijv. weten hoe de piramides zijn gebouwd?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397

Hoe piramides gebouwd worden is een hele goede vraag, de wetenschappers van nu staan er nog steeds versteld van.
Met de technologie die we nu bezitten kunnen we niet meer dan een slap aftreksel van een piramide bouwen.
Het bouwen van sommige piramideŽs nam soms meer dan 100 jaar in beslag, mijn vraag is dus nu hoe kon een piramide voor een farao gebouwd worden terwijl de gemidelde mens van die tijd niet ouder als 50 jaar werden.
Als de piramide ± 150 jaar bouwtijd kost moet je van tevoren al bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik kan me helemaal bij Wouter en Signe aansluiten. Het zijn mooie verhalen, maar ze komen meestal (niet altijd dus) van wetenschappers met een niet zo hoog wetenschappelijk gehalte.
Zoals je ook met cijfers en statistieken kan doen: alles is recht te praten wat krom is. Oftewel: als je maar genoeg dingen erbij sleept, kan alles bewezen worden.
Laatst nog een boek van Erich von Däniken gelezen (waren de goden kosmonauten, een klassieker), erg amusant maar alles is indirect bewijs (zoals ze dat in de rechtzaal noemen). En op indirect bewijs is ook nog nooit een uitspraak op gedaan.
Maar errug amusant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

========
SiGNe

Het hoofd van de sphinx is veranderd in de tijd van toutanchamon...hij zag zichzelf als god en dus is het hoofd van de sphinx veranderd in zijn hoofd.
===========

Hoe kom je daar bij, daar geloof ik namelijk niets van. ToetancAmon was een zeer onbelangrijk nietsbeduidend faraotje, dat zelfs zo onbelangrijk was dat ze boven op zijn graftombe een andere gebouwd hadden. Dat is ook de reden dat zijn graf niet gerooft was. Iedereen was dat jochie (hij is niet ouder dan 18 geworden) vergeten.

=======
Hans2danmaar

Dat "schrift" wat ze gebruiken lijkt volgens mij vrij veel op wat wij nu de ruimte in sturen voor de (mogelijk) andere intelligente levensvormen.
========

Niet met je eens, hyrogliefen zijn een van de moeilijkste geschriften die er ooit gevonden zijn. Als de Rosetta-stone niet gevonden was, hadden we heden ten dagen nog niet geweten hoe we dat hadden moeten lezen.

Ik heb ook meerdere boeken van von Daniken uitgepluisd. Hij is inderdaad heel erg snel met zijn conclusies, maar zijn bewijzen zijn hard, en niet betwistbaar, alleen de conclusies die hij trekt zijn betwistbaar.
Blijft wel overeind dat van de klassieke prehistorie geschiedschrijvingen heel erg weinig overeind blijft.

Als een paal boven water blijft ook dat er bezoek van andere planeten hier op aarde is geweest. En de egyptenaren (of voorlopers van hun cultuur, de sphinx bouwers dus) waren hele goede kandidaten als bezoekadres.

En dat de egyptenaren meer en geavanceerdere gereedschappen hadden dan alleen koperen beitels, staat ook als een paal boven water. Veel van de gevonden voorwerpen zouden anders simpelweg niet gemaakt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Effe een losse flodder tussendoor: ik heb ooit gelezen (het was in de kijk, en ik geloof in 1986 oid) dat die kristallen schedel gemaakt is in de Bohemen (wat nu dacht ik Tjechië of Slowakije is). En dat gebeurde ergens in de 17e of 18e eeuw.
Daar zat toen een bloeiende kristalindustrie. De ontdekker zou de schedel gewoon verborgen hebben in de ruïne, en een op dag dat hij net zijn dochter mee nam naar de afgraving de schedel hebben "ontdekt".
Bovendien zijn ook getuigenissen over de schedel, voordat hij "ontdekt" is. Hij zou in het bezit van verschillende mexicaanse handelaren geweest zijn. Bovendien zijn er meer van dat soort schedels gevonden. Minder gedetailleerd, dan deze (beroemde), maar toch.
Nog steeds een mooi verhaal, maar het verhaal verliest dan wel zijn "magie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Laatst online: 12:49
Ok ik vind het erg tof dat er hier over zulke onderwerpen gepost word, maar dat even terzijde.
Dat de mens al veel eerder in staat was om de oceaan over te steken dan onze vriend columbus lijkt meer een feit dan een theorie. Zie scull of doom, en het feit dat in zuid-amerika afbeeldingen te vinden zijn van mannen met baarden. En zuid amerikaanse mannen hebben geen tot bijna geen baardgroei. Bovendien zijn er afbeeldingen van mannen die toch wel erg op de negers uit afrika lijken, bijvoorbeeld een kenmerkende plate neus. (Ik zal even zoeken naar een plaatje hiervan dan begrijp je wat ik bedoel.)

Ook zijn er kaarten gevonden van Amerika enzo van ruim voor de tijd van Columbus, sterker nog er zijn kaarten die zo gedaileerd zijn dat het bijna onmogelijk is om ze te maken zonder bijvoorbeeld de hulp van een sateliet. Ook zijn er kaarten van Atlantis, het verdwenen continent. En wat blijkt de omtrek van atlantis op die kaarten komt sterk overeen met de landmassa die zich onder antartica bevind, terwijl men dit pas (is een gokje) 10 jaar geleden bepaald heeft met behulp van radar en sonar???????

Er zijn dus duidelijk dingen die wij niet begrijpen/ kunnen begrijpen. Maar dit soort dingen zijn buitegewoon intresssant om discussies over te voeren.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Ik heb zelf ook eens in die boeken van von Daniken gekeken. Het is me volledig duidelijk, die man is gestoord !
Das makkelijk praten hoor : alle oude culturen hebben hulp gehad van aliens en zelf zijn we eens stel dombo's die niets kunnen. Die von Daniken kan niet inzien dat de mensen destijds ook al hersenen hadden (misschien omdat ie er zelf geen heeft?). Laat een ding duidelijk zijn, die von Daniken is een total fuckup die door iedereen word uitgelachen.

Dit beeld van de domme holenmens van die tijd komt zo : Toen wij in europa nog zo ongeveer in de steentijd met onze stenen bijtjes zaten te hakken waren de culturen in Afrika(egyptenaren, nubiers enz) en in Amerika(Azteken,Maya's,Inca enz) al zeer ontwikkeld. Deze volken hadden een grote kennis van Wiskunde en Astronomie. Ik vind het zelf aannemelijk dat een zeer oude beschaving die uit ons beeld van de geschiedenis ontbreekt ooit verloren is gegaan en de overlevenden hun kennis hebben overgedragen aan deze beschavingen.

Zeg nou zelf wat is aannemelijker. Als die Aliens de piramiden enz hebben gebouwd zouden ze toch zeker wel roestvrijstaal hebben bebruikt ! grondstoffen zat op deze planeet. + de ligging van de piramides is aan de nijl net als de groeves waar de steen vandaan kwam. Dat is toch helemaal niet nodig als je met mach 50. heen en weer kan vliegen ? Dat van die Aliens een BULLSHIT ! dat wou ik ff duidelijk maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.eclecticviewpoint.com/ev05.gif
Deze man is gestoord !

P.S. Rusty > zeer interesante stof om over te lullen indeed. Ik weet mega veel hier vanaf (mede dankzij mijn discovery verslaving). Wat je zei van die baardgroei; het is voor indianen genetisch gezien onmogelijk om een baard te krijgen. 1 haartje misschien en dat is niet meer als een pluisje. Als je dan een beeld vind van een man met een baard (die volgens de indianen blank zou zijn!) dan kun je daar de nodige conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241

Ik hoor iedereen zeggen dat die pyramides nooit in zo'n klein tijdsbestek gebouwt kunnen zijn, maar wie weet met hoeveel man er aan zo'n pyramide gewerkt is(ik durf geen schatting te maken). Als ik op discovery dingen zie over Egypte merk ik dat de farao's ongelooflijk belangrijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
En hoe belangrijk. Alles draaide om de bouw van de piramide. Er werd al aan begonnen toen de farao nog in zijn tienerjaren zat. Die piramide was noodzakelijk voor de reis van de farao na zijn dood naar de sterren om zijn plaats in te nemen naast Osiris (egyptische god) in het sterrenbeeld orion. Het sterrenbeeld waar de een schacht in de piramide naar toe wijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

=======
Public Enemy
Zeg nou zelf wat is aannemelijker. Als die Aliens de piramiden enz hebben gebouwd zouden ze toch zeker wel roestvrijstaal hebben bebruikt !
+ de ligging van de piramides is aan de nijl net als de groeves waar de steen vandaan kwam. Dat is toch helemaal niet nodig als je met mach 50. heen en weer kan vliegen ? Dat van die Aliens een BULLSHIT ! dat wou ik ff duidelijk maken.
=======

Heb je toch niet goed opgelet, die piramides staan daar niet omdat het wel aardig was, en het een makkelijk plekkie was.
Ze staan heel bewust op de positie waar ze staan ivm de positie van de sterren en de melkweg.
Trouwens, de steengroeven liggen een enorm eind weg bij de piramides, dus als het om makkelijk ging, hadden ze ze wel veel verder naar het zuiden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al door dat ik niet de enige Discovey junk ben :P

Wisten jullie ook dat wanneer de farao overleden was tijdens de uitvaartceremonie de penis van de farao in rectale stand werd gebracht en werd bereden door een egyptische vrouw? Dit gebeurde in een van de vele kamers met een schacht gericht op de middelste ster van Orion.
Was is dat toch met Orion, waarom zou deze ster zo belangerijk zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
"Heb je toch niet goed opgelet, die piramides staan daar niet omdat het wel aardig was, en het een makkelijk plekkie was.
Ze staan heel bewust op de positie waar ze staan ivm de positie van de sterren en de melkweg.
Trouwens, de steengroeven liggen een enorm eind weg bij de piramides, dus als het om makkelijk ging, hadden ze ze wel veel verder naar het zuiden gebouwd."

Het giza plateau geeft een het sterrenbeeld orion weer ja dat wist ik maar waarom ze die kaart juist daar hebben gebouwd heeft 3 reden >
1. de hoofstad Memphis lag dichtbij
2. Aan de nijl voor de aanvoer van bouwmateriaal.
3.Het giza plateau is het begint van de nijldelta waar heel veel gewassen werden verbouwd voor de bevolking van memphis die weer aan de piramides werken.
De positie van de sterren heeft er niets mee van doen dat Giza juist daar is gebouwd.

Ze hebben ook niet die piramides meer naar het zuiden gebouwd omdat de farao zetelde in Memphis. Ook het religeuze centrum van egypte; Thebe was dichtbij.

SNAPPIE ?

Over ORION > het is een sterrenbeeld, geen ster. Alle overleden farao's gingen naar de sterren weet je nog ? Orion om precies te zijn. Daar voegden ze bij de God osiris om voor eeuwig tussen de sterren te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Al 50 berichten, tijd voor een nieuwe thread !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion stond voor de god horus of osirus, de faroa was dacht ik horus op aarde. Na zijn dood zou hij naar horus.... Ehh hoe dan ook, het sterrenbeeld was zo elangrijk omdat het een god vertegenwoordigde waar de farao na de aardse dood naartoe ging. Aangezien de farao de incarnatie van een god op aarde was is het misschien helamaal niet zo gek dat ze zoveel moeite doen om de pyramdydes zo prcies aan het sterrenbeeld te linken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8810

'llo collega mystici-fanaten.

Om aan te geven dat mythen niet moeten overzien worden dit:

*Pompeï was ook eerst een mythe....
*Onlangs zijn voor de kust v. Egypte twee steden gevonden die voordien enkel uit de literatuur bekend waren. Deze zijn Menouthif en Herakleion. Dit alles t.g.v. een aardbeving of klimaatswijziging. Een van de vondsten is een kop van een heerser uit de 26 ste dynastie.(654-525 v.Chr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:37

Sharky

Skamn Dippy!

wat zit iedereen zichzelf nou wijs te maken? volgens mij hebben veel mensen hier nogal de drang het allemaal lekker geheimzinnig te maken. en dan moet je vooral naar discovery kijken. die zenden ook arthur C. clark uit dus die hoef je huis niet serieus te nemen. das een commerciele zender en die weten best wat sensatie is.

over die zgn. vlieggevallen. er is allang bekend wat dat betekend (nee ik weet niet wat) maar daar hoef je niet meer over na te denken. en al die geintjes over buitenaardse dingetjes die kunnen volgens mij gewoon niet kloppen. het klopt gewoon niet. dan waren er ook wel andere sporen geweest. hoe kun je in hemelsnaam denken dat als ze een enorme berg stenen netjes konden stapelen dat ze gelijk kunnen vliegen??

loop allemaal even _hard_ tegen de muur en bekijk het ff lekker nuchter. het is idd een bijzondere beschaving en het intrigeert mij ook maar ik houd het realistisch en begin niet over dingen waar ik niets van afweet want hij lijken wel allemaal experts hier

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:37

Sharky

Skamn Dippy!

hmmm vaaage post

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Nog vee lvager is dat dit topic al bijna een jaar oud is. En hij is een paar posts terug weer omhooggevist.

Die glyphjes van die helikopter en vliegtuig zijn nep.

Dat kan ik ook in 5 minuten Photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 17:33

Theeboon

theebonen bestaan!

Waar haalden ze die enorme aantallen stenen eigenlijk vandaan?

Maar sharkyOnline heeft opzich wel een punt, we kijken allemaal Discovery, en we nemen allemaal maar aan dat wat daar gezegd wordt ook allemaal waar is.

Ik weet natuurlijk niet of dat allemaal gebaseerd is op echte feiten, het zal me nix verbazen als dat ook zo is, maar er zijn altijd wel verhalen over dat ze weer iets gevonden hebben in of rond de piramides, en dan willen ze gaan graven maar dan mag dat niet van de egyptische regering. Dat is wel een wat vaak terugkerend onderwerp.

Ik vind 't ook raar dat ze zo weinig tijd besteden aan de piramide(s?) in .. gut waar lag dat ook alweer, in mexico geloof ik. Daar staat namelijk ergens de grootste piramide op aarde, maar daar hoor ik dus helemaal nix over.

Allemaal leuk & aardig die theorie-en over egypte maar het zal denk ik nog wel even duren voordat we er echt achter komen wat daar allemaal gaande was.
En ik weet ook niet in hoeverre je het verhaal over Atlantis moet serieus nemen...

Neemt niet weg dat dit allemaal reuze-interessant is natuurlijk ;)

Maarreh, die fotootjes waar HlpDsk het over heeft zijn wel knap inelkaar gezet hoor, ik denk niet dat jij dat zo effe in 5 minuutjes inelkaar flanst :)

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7197

Atlantis schijnt gelegen te hebben, waar nu Antartica ligt. Ik vindt dat heel wat logischer dan een klein eiland voor de kust van Griekenland.

Atlantis <--
Antartica <--best wel overeenkomst eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3969

zetatalk over de

Sphinx http://www.zetatalk.com/worlds/w35.htm
en over de grote pyramieden http://www.zetatalk.com/worlds/w36.htm

Er staat hier dat deze zijn gebouwd
door een buitenaarse beschaving, bewoners
van de 10de Planeet (12de planeet) nibiru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was is dat toch met Orion, waarom zou deze ster zo belangerijk zijn geweest?

coming from Orion: http://www.zetatalk.com/poleshft/p64.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Ik zit ook met de vraag waarom de egyptenaren zo inneens zijn weggevaagt?

Stel het waren aliens. Misschien zijn ze opgehaalt door hun eigen ras na een aantal jaren. (duizende jaren) maar waarom? Was er gevaar van andere volken? of was het iets veel groters?
De mensen die toen in egypte leefde konden niet meer zo geavanceert doorleven nadat de aliens vetrokken waren...

Of misschien moeten we niet zover kijken, misschien werd egypte inneens te droog (er zijn bewijzen gevonden dat het jaren geleden daar een stuk groener eruit zag) of zijn ze uigeroeit door een groot primitief volk? Kan allemaal..

Maar bedenk 's. Jij zou in die tijd leven. Als je iets speciaals ziet (zoals aliens) dan ga je daar toch verhalen over vertellen en dingen over tekenen? Waarom zijn er dan zo weinig van ditsoort dingen over nu?? Waren de verhalen te ongeloofwaardig? nee, denk het ook nie, de verhalen van de bijbel zijn ook heel onwaarschijnlijk soms.

Ik weet niet of ik in atlantis moet geloven. Misschien was het gewoon amerika! Want, in die tijd is de grote van zo'n eiland toch echt wel moeilijk in te schatten, vooral omdat atlantis toch ongeveer net zo groot als europa nu geweest moest zijn. En als ze dat wel konden, waarom is er dan niks te vinden in geschriften over Amerika? die zouden ze dan toch ook wel ontdekt kunnen hebben?
Het is allemaal iets te vaag als je het mij vraagt.

naar mijn idee worden er veel dingen ook opgeblazen (maar das juist leuk, toch?) . Er zijn namelijk veel meer piramides in Egypte, maar daar hebben ze geen verband met de sterren kunnen vinden, dus die komen niet in de publiciteit.. dus... ik geloof er niet zo in dat de piramides zijn neergezet op de stand van de sterren.

Ik denk dat de meeste teorienen niet waar zijn die hier gepost zijn. Want er zijn dan echt wel meer aanwijzingen gevonden. iedereen kan verhalen verzinnen, dus dat word ook egdaan.. maar blijf er wel nuchter bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 18:25

Jag

Hoe piramides gebouwd worden is een hele goede vraag, de wetenschappers van nu staan er nog steeds versteld van.
Met de technologie die we nu bezitten kunnen we niet meer dan een slap aftreksel van een piramide bouwen.
Hoe piramides gebouwd worden is al beschreven. En dat we nu geen piramide zouden kunnen bouwen geloof ik niet.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

KAN JE AUB OPZOUTEN MET DIE STOMME ZETATALK ZOOI?!

Dit zegt Zetatalk:
Neither Albert Einstein or Stephen Hawking are correct in their theories on the origin of the Universe
Big-Bang
Zo, dus zij weten wel hoe het zit. Mensen met een IQ van wie weet hoeveel gerespecteerd door de hele wetenschappelijke wereld worden onder de tafel geschoven zonder 1 wetenschappelijk argument of bronvermelding.
Alleen een leuk pseudo wetenschappelijk verhaaltje om de kindertjes mee te verblijden.
ZetaTalk is crap.
Laat dus aub die rot ZetaTalk erbuiten.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 18:25

Jag

Ik geloof dat Gerard het niet helemaal snapt :P. Even bondig de algemeen geaccepteerde mening over Zetatalk:
Zetatalk heeft zich iets te vaak belachelijk gemaakt om nog een betrouwbare bron van info te zijn.
Toch?

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Die glyphjes van die helikopter en vliegtuig zijn nep.

Dat kan ik ook in 5 minuten Photoshoppen.
Nope is niet nep... stond ook in New Scientist, X-Factor en het blad UFO Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8371

Wat als de aarde in die tijd niet dezelfde rotatie snelheid had als nu?
Er dan nog van uitgaande dat het aliens zijn geweest die de pyra's hebben neergeploft. Wat als hun dag geen mesnelijke 24 uur duurde maar misschien wel 10 of 100 keer zo lang. Dat zou dus betekenen dat ze 'meer' tijd hadden voor het bowuen van de pyra's.

Daarnaast is nu al bekend wanneer het einde van dit zonnestelsel is en dus de aarde(uitgezonderd een inslag van een meteoriet of iets dergelijks op aarde). In hun ogen was idt misschien op een korte termijn aangezien hun tijdseenheid anders was en zijn ze daarom vertrokken.

Zo nu laat ik mn duim weer ven met rust, anders wordt ie wel heel errug week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Over pyramides en zo... Ik ben dus vorige week maandag bij Teotihuacán geweest, een mega-complex van tempels dichtbij México City. Één van de tempels daar is een soortement van kalender, heb ik me laten vertellen. Het systeem dat ze gebruikten kwam heel ingewikkeld op me over (mijn Spaans is ook niet zo goed dus ik heb het maar half kunnen volgen) maar hun systeem kon zich in ieder geval meten met de moderne kalender en zijn systeem van schrikkeldagen. Ik kan het zo even niet uit m'n hoofd dateren, maar ik weet wel dat de Teotihuacanen nog vóór de Azteken leefden.

Ik kan nog wel een tijd doorvertellen over hoe ze omgingen met astrologie, wiskunde, en bijvoorbeeld ook akoestiek. Echt bruut. Echt GROOT ook, die pyramides (ik weet niet of de tempel van de Zon de grootste is maar het zou me niks verbazen). En ik heb de lappen vel los aan m'n rug hangen, ben niet zo gewend aan 30 in de schaduw ;).

Over de theorie dat Atlantis nu Antartica is, het lijkt mij, na alles wat ik erover gelezen en gehoord heb, wel waarschijnlijk. Het zou een mooie doorgang zijn tussen de zuidelijke punten van Amerika en Afrika. Dat er tabak en cocaïne in mummies zit is vreemd, maar ik heb zelf wel eens beelden gezien van de Olmecs (de oudste beschaving in Meso-Amerika) en die hebben alle kenmerken van negers (platte neus, grote lippen, etc). En da's nog veel vreemder.

Lazerstralen en aliens gaan me echter een beetje te ver :). Ook dat die Sirius-schacht in de koningskamer van de pyramide gemaakt zou zijn met een diamantboor lijkt me stug, vooral omdat het een vierkante schacht is :).

Wie weet er hier trouwens meer over dat grote complex (helemaal onder water) dat ze uit de kust van Japan hebben gevonden? Dat zou ook al tig duizend jaar oud moeten zijn, of dat denkt men.

Gerard2: Hou op met die Zetatalk links. Je verspilt Aphrodite's harddiskruimte.

Mastermind: Je gaat me toch niet vertellen dat je "X-Factor" ook maar half serieus neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13943

misschien verstoor ik hier wat maar
het schijnt ook zo te zijn dat de kerk hun verhaaltje van maria etcetera hebben gejat van de egyptenaren
iets met zonen van de een en de ander etc maar het lijkt er verdacht veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 13:05

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 05 augustus 1999 11:00 schreef Sakura het volgende:
Quote<BR>=======<BR>Public Enemy<BR>Zeg nou zelf wat is aannemelijker. Als die Aliens de piramiden enz hebben gebouwd zouden ze toch zeker wel roestvrijstaal hebben bebruikt
Jij gaat dagelijks vliegen met Duizenden tonnen roestvrijstaal aan boord???

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Zo, ik heb nu heel de thread doorgelezen en hier is mn conclusie:

De sfinx is inderdaad ouder, er heeft een volk geleefd voor de egyptenaren die ook konden bouwen.

Cocaine in mummies vindt ik weer zo'n Discovery-onzinnigheid. Cocabladeren, oke, is mogelijk..maar cocaine, dat moet je eerst kristaliseren. Daarnaast...hoe verscheep je cocaine van Z-amerika naar Egypte in die tijd, zonder dat de bladeren gaan rotten??

Dat ze allemaal pyramides bouwen lijkt me op zich wel logisch, vraag een kind of ie een stevige berg stenen opstapelt en het wordt een pyramide...dus daar hoefde ze ook geen contact voor te hebben.

Blijft het punt staan van die afbeeldingen. Oke, waarom niet. Stel dat ze contact hadden, waarom?? Niet voor expansie in ieder geval. Waarom zouden ze in die tijd de oceaan willen oversteken??

Waarom is alle kennis verloren gegaan?? Omdat ze het blijkbaar niet nuttig vonden om alles op te gaan schrijven. Waarom zouden ze??

Het is trouwens niet zo dat pyramides meteen goed werden gebouwd, er zijn veel mislukte projecten te vinden.

Hoe ze alles zo precies konden hakken? Tja..kwestie van heel veel geduld lijkt mij.

Waarom zou Atlantis onder Antartica moeten liggen?? Omdat we voor de rest nx hebben gevonden?? Misschien is dat het hedendaagse Marokko wel, het "eiland" is misschien in een andere betekenis gebruikt. PS: Antartica blijft geloofwaardig.

Er zijn heel veel dingen die we nog moeten verklaren, maar uitvluchten zoals : geloof, buitenaardsen en tijdreizen vindt ik onzinnig.

Waarom zouden die mensen niet gewoon intelligent geweest kunnen zijn?? Misschien zijn we dat gewoon verleerd in die duizenden jaren...wie weet....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Nog even iets over de Sfinx: als je kijkt naar de erosie van hoofd (dat er op de neus na nog behoorlijk goed bij staat) en van de rest van 't lichaam (waar zelfs sporen van watererosie op te vinden zijn, wat in de sahara alleen duizenden jaren geleden voor kwam (zondvloed?)), dan kun je wel concluderen dat het hoofd later is uitgehakt en dat de originele sfinx minstens 12.000 jaar oud is. De theorie dat het een leeuw was lijkt me dan ook wel waarschijnlijk. Daar komt bij dat ie in die tijd (10.500 BC) precies naar het sterrenbeeld 'leeuw' kijkt (zagen ze toen ook al een leeuw in die paar puntjes??? Misschien weten we dat uit hyroglyfen???).

Verder wil ik ook wel aannemen dat er wederzijds conctact is geweest tussen Afrika en Zuid Amerika (negers in ZA en nicotine in Af). Misschien zelfs wel via een land dat nu op Antarctica onder een dikke pak sneeuw ligt (die theorie dat Antarctica door een vreemd soort schommeling van de Aarde duizenden jaren geleden dichter bij de evenaar lag, wat ook nog gebaseerd was op werk van Einstein. Iemand meer info???).

Dat dit echter het Atlantis is dat Plato beschreef betwijfel ik... Plato had misschien nog wel meer fantasie dan Tolkien en ik acht hem wel in staat een utopia te verzinnen dat NIET berust op een werkelijk bestaand land. Misschien had hij het wel uit oude teksten en die zijn ook niet altijd betrouwbaar... (Denk aan hoe de bijbel is ontstaan, mensen bedenken soms de vreemdste dingen die helemaal niet waar hoeven te zijn).

Oh ja de pyramides. Die staan zoals iedereen wel weet in dezelfde formatie als de sterren van Orion en de Nijl is de Melkweg. Dat het idee om de pyramides te bouwen al heel oud is vind ik heel aannemelijk. Misschien stamt het idee dan ook wel uit de tijd rond 10.500 BC, toen de schachten precies naar de sterren van Osiris en Isis (de vrouw van Osiris toch?) wezen. Ik weet er te weinig van om ook te durven beweren dat ze toen al gebouwd zijn.

Hoe het kan dat zo'n primitieve beschaving zoiets geavanceerds als pyramides kon bouwen? Simpel: in die tijd werd gewoon een complete bevolking gedwongen te werken aan de pyramides (tja je hebt iig werk...). De hele samenleving was bezig met het bouwen van de pyramides, alle wetenschap en mankracht werd ingezet. In dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat zo'n oude beschaving tot uitzonderlijke dingen in staat is. Nu kunnen we het niet meer omdat het economisch niet haalbaar meer is... De techniek is er nog wel, maar we geloven niet meer dat het voortbestaan van onze beschaving ervan afhangt... (We bouwen ook geen kerken meer zoals in de Renaissance).

Ik weiger om iets zinnigs over de theorie van 'aliens' iets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Wie weet er hier trouwens meer over dat grote complex (helemaal onder water) dat ze uit de kust van Japan hebben gevonden? Dat zou ook al tig duizend jaar oud moeten zijn, of dat denkt men.<P>Gerard2: Hou op met die Zetatalk links. Je verspilt Aphrodite's harddiskruimte.<P>Mastermind: Je gaat me toch niet vertellen dat je "X-Factor" ook maar half serieus neemt?<BR>
deze thread is een interessante verhandeling, alles word redelijk correct genoemd en/of gecorrigeerd. maar goed over die tempel.

jullie zijn vast allemaal bekend met het systeem van Arthur C Clarc waardoor je met 3 geostationaire sattalieten de hele wereldbol kan omspannen qua rijkwijdte. (daar is die man namelijk beroemd mee geworden). Tihuanacan, de piramiden en deze tempel liggen op excact deze plaatsen van de aarde. Ze liggen zo dat je vanuit deze drie tempels, zou je er bijvoorbeeld een sattaliet oid boven hangen, de hele wereld kan zien.

Daarnaast moet ik nog ff iets kwijt over die kaart van antartica die ergens genoemd werd.

Er is een kaat bekend waarvan het nu bekende origineel uit de 15e eeuw stamt maar die een kopie van een kopie van een kopie is. Deze kaart laat zo ongeveer de complete landmassa van antartica zien. Iets wat "wij" inderdaad pas konden met hitte gevoelige sattalieten in de jaren 80. Maar het Echt bijzondere van deze kaart is dat hij die landmassa van RECHT boven laat zien. Alsof iemand vanuit de ruimte hem getekend heeft en niet, zoals gebruikelijk in die tijd als omtrek beschrijving. Zelfs corrigerend voor het schuiven van de aardas kun je die landmassa niet zo optekenen.

welnu, ik ben een nuchtere vogel en geloof niet in aliens. Dat wil zeggen ze zijn er wel maar wij zijn niet een half alien/aap hybride. Waar ik wel aan wil is dat wij ooit bezocht zijn door aliens (30.000 loopt homo sapiens sapiens op deze aardkloot rond, dus dat moet kunnen) Aan de andere kant wil ik ook wel aan een "atalantis".

Von Daniken is voorts inderdaad populaire wetenschap. Maar wat hij wel heeft gedaan in zijn boek (uit 1969 trouwens al, het is dus reeds een jaartje of 40 oud) is bepaalde vragen stellen aan de wetenschap. Veel van het Primaire bewijs dat hier genoemd wordt (die kaart, de watererosie van de sfinx, de baarden in zuid amerika etc.) is jarenlang gewoon verzwegen, of in ieder geval handig over het hoofd gezien door de wetenschap. De reden dat van daniken dit dus opschreef was simpelweg omdat hij dit aan een zo breed mogelijk publiek kwijt wilde. Vandaar zijn exotische verhaal.

Verder wil ik ook nog even de Pilaar van India noemen. Een ijzeren pilaar (puur ijzer) ergens in india die daar al honderden jaren moet staan, maar die nog nooit geroest heeft. Ze hebben er van alles mee gedaan maar hij roest niet, tenzij je er een beetje ijzer van af haalt en in een lab neerlegt oid. dan pas gaat ie roestn.

zo en nu ga ik slapen.
toffe post dit

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7894

Op donderdag 01 februari 2001 01:59 schreef XangadiX het volgende:

[..]
Verder wil ik ook nog even de Pilaar van India noemen. Een ijzeren pilaar (puur ijzer) ergens in india die daar al honderden jaren moet staan, maar die nog nooit geroest heeft. Ze hebben er van alles mee gedaan maar hij roest niet, tenzij je er een beetje ijzer van af haalt en in een lab neerlegt oid. dan pas gaat ie roestn.
Interessant. Waar kun je meer info halen over de ijzeren pilaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik kan me wel voorstellen hoe je dat doet hoor. Dat is egenlijk heel simpel. Het heet kathodische bescherming. Ze doen het bij schepen en bij ondergrondse buizen ook. Het roesten is een electrochemisch proces. Als in een batterij dus. Een van de metalen lost op, of gaat roesten en de ander blijft mooi. Schroef maar eens een koperen naambordje vast met ijzeren schroeven. Binnen een half jaar ligt het op de grond. De spijkers zijn weg geroest doordat koper een meer edel materiaal is als ijzer, wordt het ijzer 'opgeofferd' in de batterij die je zo gemaakt hebt. (koper,ijzer en vocht uit de lucht). Als je een groot stuk ijzer hebt en je legt er bv een stuk magnesium tegen aan lost het magnesium op, en blijft het ijzer mooi. Ik kan me best voorstellen dat die pilaar bij toeval op een stuk minder edel metaal ergens onder de grond zit die dit veroorzaakt.

Dit is een veel eenvoudiger verklaring dan aardstralen, aliens en tovenarij van de goden. Het verklaart ook prima waarom het ijzer wel roest als je er een stuk afhaalt. Dan wordt het immers niet meer beschermd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:54

Nicap

Tsssk....

Discovery is inerdaad leuk ja, alleen jammer dat bijna alles zo vaak herhaald word.
Er word in die docu's ook verteld over een soort black box of zo. En dat er ergens onder de sfinx iets moet liggen dat beschrijft hoe alles in zijn werk gegaan is.

En over de aliens:
Ik ben van mening dat er aliens de aarde hebben bezocht. In elke cultuur is er wel wat te vinden die "aliens" beschrijven. En bijna in elk verhaal zit een kern van waarheid, dus waarom hier niet in. Waarom raakten die mensen geinteresseerd in de sterrenhemel? En dat stukje in de bijdel van Ezechiel vind ik ook waanzinnig goed.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 01 februari 2001 17:42 schreef Nicap het volgende:
Waarom raakten die mensen geinteresseerd in de sterrenhemel?
Het zal wel heel platvloers zijn wat ik nu zeg:

Misschien wel om dat ze hem zagen en zich afvroegen wat die witte puntjes waren?
Het is gewoon handig voor een boer om te weten wanneer het voorjaar wordt. Dan kan hij gaan zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wat had dat toen nog met sterren te maken?
Zonder instrumenten is het volgens mij verdomd moeilijk om erachter te komen in welke tijd van het jaar je zit als je naar de sterren kijkt. Lijkt me ook erg sterk dat dat toen al bekend was. Het lijkt me dan makkelijker om na elke dag een beschrijving te maken van die dag en na zoveel tijd een conclusie te trekken wanneer het de beste tijd is. Dus na een aantal jaar. Of met trial and error. He als er dat gaande is groeien die en die altijd goed, dus dat zal elke keer wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat dat met sterren te maken had? Tsja...koop eens een boekje over sterrenkunde. Dan zal je zien dat je aan de sterrenbeelden kunt zien op welk moment we in het jaar zijn.
Laat me eens raden, jij woont in een grote stad waar je heel slecht sterren kunt zien. Anders was het ook jou opgevallen dat bepaalde sterren niet het hele jaar zichtbaar zijn. Instrumenten heb je daar niet voor nodig. Wel een onderzoekende geest.

Zoals jij het stelt waren er 'plotseling' mensen op aarde die te hooi en te gras wat gingen zaaien. En na een paar eeuwen aanklooien lukte ze het tot hun eigen verbijstering om op het juiste moment de zaaien en te oogsten.

Vergeet niet dat er al minimaal een half miljoen jaar mensen op aarde zijn en dat ze dus tijd genoeg hadden om te zien dat als het een bepaalde ster net recht boven een bepaalde berg (het instrument) stond dat het daarna warmer werd. En BINGO daar heb je sterrenkunde.

Natuurlijk zijn er altijd groepen mensen die in een soort mist leven en de wereld om zich heen niet echt kunnen of willen volgen. Maar er zijn er ook die dat wel kunnen en dan bv van vader op zoon hun 'toverkunsten' doorgeven. Zo'n tovenaar keek naar de ster boven de berg, hield een rituele dans en zei dat het over een maand gaat dooien. En laat dat nu bijna iedere keer waar zijn, plus of min een week. Nog een paar generaties verder en er is wel een bijgelovige idioot die aanneemt dat de tovenaar zelf de dooi veroorzaakt en niet gewoon even naar boven kijkt om te zien welk jaargetijde het is. En die tovenaar zou wel gek zijn om dat af te strijden. Hij kreeg er immers een prachtige baan door, met gratis eten, vrouwen en verder weinig werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Naar de sterren kijken doe ik niet veel. Meppel is nou ook weer niet zo'n grote stad, maar elke nacht zichtvaar zijn ze zeker niet.
Maar zoals je het verteld klinkt het inderdaad wel logisch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ortep heeft een goede insteek met de pilaar, wat je ziet gebeuren is dat er een natuurkundig proces aan de gang is waarvoor men in eerste instantie geen directe verklaring heeft; vervolgens komen er groepen mensen die hier didactisch gaan verklaren wat er aan de hand is.

exact hetzelfde is aan de hand met die verhalen van Von Daniken, atlantis en die fantasmes;
er worden hier allerlei feiten uit hun verband gerukt en er vervolgens een vreemde theorie omheen gebrouwen waarvan vervolgens die feiten het bewijs zijn.

er zijn meer bewijzen tegen dan voor, zo zijn er hemelsgrote verschillen tussen de pramides in zuid-amerika en egypte, behalve tijd waarin ze gebouwd zijn, methodes ook de functie die ze waarschijnlijk vervuld hebben, in egypte zijn de pyramides als grafmonumenten ver afgeschermd buiten de stedelijke omgeving gebouwd; in teotican zijn de piramides een bepalend onderdel van de stedelijke architectuur, verder zijn de verschillen in cultuur ook opvallender dan de overeenkomsten, de taal-schrift en hoe deze zich ontwikkelden, de methodes van landbouw etc etc.

rondom de nicotine in mummies kan ik me niet voorstellen dat ook maar één onderzoeker waterdicht kan bewijzen dat die verontreiniging zich niet in de afgelopen 400 jaar heeft afgespeelt.
de theorie van verontreiniging op korte termijn, in kort verleden is me iets te waarschijnlijk.

Daniken-adepten zullen dat soort dingen weer afwijzen omdat dat alles veel te empirisch is, en dat zich zooo lang terug heeft afgespeelt...

De reden dat de didactische methode erg slecht en zelfs gevaarlijk is, is dat deze methode veel ruimte biedt de theorieen aan te passen in allerlei rigoureuze toepassingen, zo waren de nazi's de afgelopen eeuw de enthousiastste aanhanger van de atlantis-theorie; immers deze toonde hun ideeen over één superieur ras aan. en de methodiek paste ook in hun straatje, immers geen diepgravend proefonervindelijk onderzoek waarna achteraf conclusiege-extrapoleerd worden, maar eerst een theorie en die vervolgens met losse 'bewijzen' geloofwaardig maken.

discoverie is een leuk kanaal, en een aantal feitjes zijn best wel interessant (zo durf ik niet te ontkennen dat er in een kleine mate wel degelijk handels-contacten zijn geweest tussen amerika en europa of dat de sphinx gebeeldhouwd is op een prehistorischer rots-formatie) maar laten we dat soort dingen niet verwarren met wetenschap

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Volgens mij is deze datum belangrijk: 10.500 BC. Toen schijnen de piramides, de sfinx en nog meer temples over de hele wereld gebouwd te zijn.

Volgens mij is Antartica atlantis. En hebben deze mensen in contact gestaan met veel overzeese culturen.

Ik vind die Von Daniken trouwens ook maar een sukkel. Als hij een bepaalde steenformatie ziet, ziet hij er meteen raketten en UFO's in. Zijn argumenten zijn echt zwak. Die andere onderzoekers zijn wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Eigenlijk zit iedereen gewoon die ene documantaire (die zo'n 80 keer herhaald is) na te praten :). Bedenk wel dat dit slechts 1 uiterst subjectieve bron is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn wel meerdere documentaires over geweest. 1 hele uitgebreide lange goede, als je de stukjes van Von Daniken vergeet. En nog wat kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 03 februari 2001 14:22 schreef wieikke het volgende:
Volgens mij is deze datum belangrijk: 10.500 BC. Toen schijnen de piramides, de sfinx en nog meer temples over de hele wereld gebouwd te zijn.
Quatsch

piramide van Gizeh, ca. 2650 v chr.; de bouw van piramides werd ontwikkeld eigenlijk door één Farao die zo'n 75 jaar regeerde, (meen Sefroe) er zijn nog steeds de resten van mislukte (half ingestortte experimenten) van eerdere piramide-bouwsels te vinden waar de juiste verhoudingen en hellingsgraden werden uitgetest.

Téotihuacan werd rond 100 v. chr. gesticht en was de eerste stedelijke beschaving in zuid-amerika. eerst ontwikkeld door de Maya's, de aztecen begonnen pas met de bouw van 'piramide'-achtige tempels, dat was na 1000 n.chr. kort gezegd 3500 jaar ertussenin...

is het hier teveel gevraagd om 'meningen' hier te staven met feiten, of werkt dat te zeer verstorend voor de fantasie van de posters?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14403

Ik denk helemaal niet dat Egyptenaren de pyramides hebben gebouwd, of dat ze hulp hebben gehad ofzo. Ik geloof dat God de mens en het heelal mbv de evolutietheorie heeft gemaakt ;). Dus de evolutietheorie klopt wel degelijk.

Wat ik ook denk is dat buitenaardse beschavingen hun creatie (de aarde, de mens erop) aan het onderzoeken waren. Kijken of alles wel goed was gemaakt en geevolueerd. vb. Het aantal dagen in een jaar was zeer nauwkeurig berekent.. Dat zou 1 van de onderzoeken geweest kunnen zijn.

Ach, maar dit is alleen maar aannemen. Ik kan het niet echt bewijzen eigenlijk. :)
Je kan alleen zeggen dat de egyptenaren dat nooit zelf konden maken en bedenken

----------

Ezechiel is inderdaad heel goed ja. 'Het apparaat had rechte voeten waar vuur uit kwam' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 februari 2001 17:33 schreef Ralph2001 het volgende:
...Ik geloof dat God de mens en het heelal mbv de evolutietheorie heeft gemaakt...

...Wat ik ook denk is dat buitenaardse beschavingen hun creatie (de aarde, de mens erop) aan het onderzoeken waren. Kijken of alles wel goed was gemaakt en geevolueerd...
Dus jij gelooft in god en aliens? Dit vind ik wel erg krom. Volgens mij geloof jij alleen verhaaltjes en meningen. Bij jouw is niks op harde feiten gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14403

Op zaterdag 03 februari 2001 19:33 schreef wieikke het volgende:

[..]
Volgens mij geloof jij alleen verhaaltjes en meningen. Bij jouw is niks op harde feiten gebaseerd.
Je moet wel wat geloven, niet alles is te bewijzen. Is er een god is niet te bewijzen, maar de evolutie theorie is wel aangenomen.
Dus jij gelooft in god en aliens? Dit vind ik wel erg krom.
zei ik dat dan? mischien zei ik het een beetje fout.

'zijn wij de enigste in dit heelal?'..

Ik geloof in het 'standaart verhaal' God --> god + engelen --> god engelen + mensen en aarde --> adam en eva --> 'gevallen engelen' -> satan en demonen.

Dit is allemaal niet te bewijzen, maar een kwestie van wat geloof je wel en niet. Ja, het staat in de bijbel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

Op zaterdag 03 februari 2001 17:26 schreef RM-rf het volgende:
is het hier teveel gevraagd om 'meningen' hier te staven met feiten, of werkt dat te zeer verstorend voor de fantasie van de posters?
Flamez bait... :P

en op welke 'feiten' heb jij je mening gebaseerd dan ?

weet jij zeker dat de verhalen in je geschiedenis boeken wel kloppen ?

en dat historische gebeurtenissen daarin niet gemanipuleerd zijn om onze europese beschaving beter uit de verf te doen komen ?

lees de hele draad door en je vind genoeg argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 03 februari 2001 20:38 schreef Flamez het volgende:
en op welke 'feiten' heb jij je mening gebaseerd dan ?

weet jij zeker dat de verhalen in je geschiedenis boeken wel kloppen ?

en dat historische gebeurtenissen daarin niet gemanipuleerd zijn om onze europese beschaving beter uit de verf te doen komen ?
ik ontken niet dat westerse geschiedenis niet 'westers gecentreerde' geschiedenis is; met een grote nadruk op gebeurtenissen die een regionaal belang dienen (tot voor kort werd de uitvinding van de drukkunst toegeschreven [in nl] aan Laurens Jansz. Coster, terwijl Gutenberg toch echt eerder was, maar de uitvinding al langer bekend was bij de chinezen waarmee al honderd jaar nauwe handelsbetrekkingen waren [marco polo])

die 'gekleurdheid van de geschiedenis doet echter geen afbreuk aan de leeftijd van de egyptische piramides, onafhankelijke bronnen (zowel egyptische, asyrische schrijvers refereren hieraan), geografische feiten (steensoorten), historische feiten (farao's verantwoordelijk voor bouw).
je kunt enkel afvragen of het 'vergeten' te vermelden hoeveel levens de bouw gekost heeft en de nadruk op de grootheid van de bouwer kenmerkend is voor kleuring van de geschiedenis.

Atlantis is enkel genoemd in zes regels Plato, die het weer 'van horen zeggen had'. Geen enkele oudheidkundige bron vermeld verder Atlantis. enkel latere romantici zijn dit idee gaan oppikken (in de 19e eeuw, die van Jules Verne e.d.)

dat de sphinx mogelijkerwijs op een pre-historische leeuw is kan zijn, helaas zijn er weinig feiten over bekent, echter de vraag of zo'n feit werkelijk nieuwe inzichten bewijst. behalve dat er daar al een traditie heerste van grootschalige projecten.

de waarheid is helaas niet democratisch, als eenieder steeds harder gaat roepen dat groene mannetjes de piramides hebben opgericht, betekent dat nog niet dat dat waar is of zelfs 'waarder' wordt, kijk kritisch naar de bewijzen en helaas zijn dat nogal een lukraak aantal bijeengeraapte losstaande feitjes die enkel met beroep op de paranoia van de beschouwer enigszins geloofwaardig te krijgen zijn.

de bewijzen:
- piramides op twee continenten:
ja een piramide is de eenvoudigste methode om werkelijk de hoogte in te bouwen.
deze piramides werden echter in enorm verschillende tijden gebouwd en hebben een totaal ander doel, architectuur en plaatsing
- tabac in mummies:
mij te waarschijnlijk dat dat verontreiniging van recente datum is, immers men rookt al sinds 400 jaar in deze contreien en dat geeft nogal stof, ook in de kabinetten waar die mummies bewaard zijn
- redelijk exacte berekening van duur jaar door egyptenaren;
ik meen dat een grieks denker kort hierna ook de omtrek van de aarde berekende, ook hier was er sprake van een meetfout van 0,2 procent. (ai das natuurlijk jullie lang gezocht bewijs dat men al wist dat de aarde rond was)
sowieso is een agrarische samenleving afhankelijk van een juist begrip van het verloop in de sterrenhemel om juiste tijdstippen te bepalen voor oogst en zaaien e.d.; voor de egyptenaren nog sterker van belang aangezien zij ook afhankelijk waren van de overstromingen van de nijl waarvan een gedeelte getijdeafhankelijk was.
- geostatiotionare plekken van piramides:
sorry, maar eigenlijk kunnen die drie plekken zo ongeveer overal op de aarde vallen, ik weet zeker dat je ook drie plekken aan kan wijzen met godsdienstige betkenis die evenzeer aan de arthur-c-clark-normen voldoen (vaticaanstad, Ohio(mormonen) en de Burobodur in Indonesie)
- kaart van antartica met exact de omtrekken die men heden ten dage kan traceren via satellieten die opeens opduikt zonder een duidelijke geschiedenis (do I hear something that makes me go suspicious)
meen dat er zo'n 40 jaar terug ook zoiets was met een viking-kaart van amerika, bleek 20 jaar later een vervalsing, vervolgens werd er gelachen om al de experts die erin getrapt waren.
ik zou eerst wel eens willen weten waar die kaart zo plotsklaps vandaan komt

zo... nog meer onweerlegbare bewijzen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 februari 2001 22:55 schreef RM-rf het volgende:
- kaart van antartica met exact de omtrekken die men heden ten dage kan traceren via satellieten die opeens opduikt zonder een duidelijke geschiedenis (do I hear something that makes me go suspicious)
meen dat er zo'n 40 jaar terug ook zoiets was met een viking-kaart van amerika, bleek 20 jaar later een vervalsing, vervolgens werd er gelachen om al de experts die erin getrapt waren.
ik zou eerst wel eens willen weten waar die kaart zo plotsklaps vandaan komt
Ik vind persoonlijk die kaart het beste bewijs tot nu toe van een beschaving op antartica (misschien atlantis). Maar ik zou ook wel graag willen weten waar die kaart vandaan kwam en hoe betrouwbaar de bronnen zijn.

Ik dacht persoonlijk dat het een oude kaart van Lineas of zo was. En er scheen nog een kaart te zijn die ook laat zien dat antartica uit 2 eilanden bestaat. Wat wij pas kort weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Go RM-rf!

hoor je het ook eens van een ander, Flamez >:)

-------------------------------------------

Wat betreft die paal: heb wel eens gehoord dat die paal geoxydeerd is tot een zeldzaam oxyde (dus niet het bekende Fe2O3, roest) dat, net zoals bijvoorbeeld alyminiumoxyde, een dun laagje erop vormt dat het metaal afsluit van de lucht waardoor het niet verder kan oxyderen. Zal het ff zoeken... Een opofferingsmetaal aan de voet zou natuurlijk ook kunnen, maar dat moet dan toch wel een groot blok zijn wil het honderden jaren lang werken... bovendien ga ik me dan afvragen welk metaal dat kan zijn, zoveel metalen onedeler dan ijzer konden ze in India in die tijd echt niet in grote hoeveelheden zuiveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op woensdag 04 augustus 1999 15:27 schreef Sakura het volgende:
In de bijbel paste het geheel van egypte niet, dus heeft de commissie die de losse geschriften tot bijbel gevormd hebben (enkele jaren na christus) een groot aantal boeken niet opgenomen in de bijbel (de apocrieve boeken)<BR>toch is er nog iets van terug te vinden in de bijbel. In genesis staat een stukje over techniek en buitenaards bezoek. ze hebben het over dat de zonen des hemels afdaalden tot de aarde, en de vrouwen tot zich namen, en zij baarde kinderen, en stukje over voertuigen met raderen in raderen.<BR>maar dat past allemaal natuurlijk niet in het bijbelse plaatje van de kerk (overigens wel in mijn bijbelse plaatje hoor)
waar ergens in genesis kan ik dat vinden.. ik namelijk gezocht maar niks kunnen vinden:(

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-RF mooi dan gaan we je het nog wat moeilijker maken.. :)

-er zijn ook pyramides in Tibet.. de chinese overheid heeft dat overigens verboden gebied verklaard
het is dus moeilijk om daar onderzoek naar te doen
maar in 5000 jaar oude tibetaanse geschriften worden die pyramides al als heel oud omschreven
en dat is dus al een 3de continent met pyramides
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/tibetpyr.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/chinesepyr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/chinesepyr2.jpg

en dan hebben we ook nog de japanse pyramides die voor de kust van japan onder water liggen

- in mummies van egyptische farao's zijn ook resten van cocaïne gevonden

-dat de sphinx eerst een leeuw was mag wel duidelijk zijn
de huidige hoofd/lichaam verhouding is buiten proporties
verder vertoond het lichaam sporen van erosie door water en in de afgelopen 3000-4000 jaar heeft Gizah iig niet onder water gestaan
wat dus aangeeft dat de sphinx voor die tijd gebouwd moet zijn...

-die oude kaart van antarctica was al boven water gekomen voordat wij satellieten hadden
en wisten dat er vaste land onder het ijs was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

DigitalDead:

Lees Ezechiel maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik blijf het onzin vinden dat er cocaine is gevonden in de mummies.

Cocabladeren zou eventueel kunnen, maar Cocaine is een heel chemisch proces, wat ze in die tijd (waarschijnlijk) nog niet konden doen.

Mensen, er is een verschil tussen de cocabladeren die men vroeger in Z-Amerika at en cocaine. Het zijn 2 totaal verschillende producten.

Die kaart van Antartica is natuurlijk moeilijk om te verklaren, maar zo is dat ook het gewaad van Jezus in Turijn, wat toch een vervalsing blijkt te zijn. Waarom zou men eigenlijk in die tijd kaarten van Antartica willen maken?? Wat hadden ze nou aan een klomp met ijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cocaïne of cocabladeren whatever
het gaat erom dat er vanuit gegaan word dat de twee continenten toen geen verbinding met elkaar hadden
maar uit de cocaresten blijkt dus dat dat wel het geval heeft moeten zijn

de lijkwade van jezus is een heel ander geval
men gaat ervan uit dat hij vals is naar aanleiding van een koolstof datering
maar bij die koolstof datering zijn ze nogal onzorgvuldig geweest en hebben ze geen rekening gehouden met de laag bacterieën die zich op lijkwade bevind
gevolg : oud kleed + nieuwe bacterieën = samengevoegde koolstofwaarde = halvering geschatte oudheid

daarbij is er nog een apart gezichtsdoek ( weet effe niet waar die zich bevind iig niet in turijn )
maar de verwondingen komen overeen en zitten op dezelfde plek als bij de lijkwade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 04 februari 2001 22:32 schreef Flamez het volgende:
cocaïne of cocabladeren whatever
het gaat erom dat er vanuit gegaan word dat de twee continenten toen geen verbinding met elkaar hadden
maar uit de cocaresten blijkt dus dat dat wel het geval heeft moeten zijn
Maar waarom zouden de Egyptenaren voor cocabladeren de halve wereld afreizen, er waren genoeg andere middelen tot hun beschikking. Nee, ik geloof niet dat er een verbinding was tussen deze werelden.
de lijkwade van jezus is een heel ander geval
men gaat ervan uit dat hij vals is naar aanleiding van een koolstof datering
maar bij die koolstof datering zijn ze nogal onzorgvuldig geweest en hebben ze geen rekening gehouden met de laag bacterieën die zich op lijkwade bevind
gevolg : oud kleed + nieuwe bacterieën = samengevoegde koolstofwaarde = halvering geschatte oudheid
Dat zou goed kunnen, maar het was als voorbeeld bedoelt (misschien een slecht voorbeeld) dat er nog veel meer wereldschokkende bewijzen zijn, die veel later nep bleken te zijn.
Oh, en om iedereen voor te zijn, ik geloof niet in Discovery, ze hemelen veel te veel dingen op en halen feiten doorelkaar en soms worden feiten verzonnen door Discovery Channel (zoals in de WOII serie)
Is er, buiten Discovery, nog meer bewijs dat er een verbinding was?? Cocabladeren rotten namelijk heel snel in de warmte, dus een transport moet zowieso gekoeld zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 04 februari 2001 19:15 schreef Flamez het volgende:
RM-RF mooi dan gaan we je het nog wat moeilijker maken.. :)

-er zijn ook pyramides in Tibet.. de chinese overheid heeft dat overigens verboden gebied verklaard
het is dus moeilijk om daar onderzoek naar te doen
maar in 5000 jaar oude tibetaanse geschriften worden die pyramides al als heel oud omschreven
en dat is dus al een 3de continent met pyramides
tja dan kan je ook nog een vierde plek toevoegen, friesland en groningen
daar liggen ook soortgelijke terpen in het landschap.

leuke site trouwens, van elly (researcher, lecturer and html-programmer:
http://www.crystalinks.com/
haar wetenschappelijk niveau is hoger dan haar vormgevingsgraad >:)
)
volgens haar is de Ming-dynasty (direct na de overheersing van de khans) ook een 'lost civilization'
en dan hebben we ook nog de japanse pyramides die voor de kust van japan onder water liggen
piramides? dat is nieuw. naar mijn weten betrof het enkel een stuk weg opgebouwd uit grote blokken (kan ook een grote muur zijn) die hoogstens een clue zijn naar een nog groter complex, dat is echter nog niet gevonden
-dat de sphinx eerst een leeuw was mag wel duidelijk zijn
de huidige hoofd/lichaam verhouding is buiten proporties
verder vertoond het lichaam sporen van erosie door water en in de afgelopen 3000-4000 jaar heeft Gizah iig niet onder water gestaan
wat dus aangeeft dat de sphinx voor die tijd gebouwd moet zijn...
dat is snel geconcludeerd (zoals discovery deed) voor je het weet heb je legendarische 11.000 jaar.
de mogelijkheid dat de sphinx opgericht is op een ouder bouwwerk kan ook betekenen dat de rots zelf al een leeuw-achtige vorm had, die door de jaren is aangepast (het aanbidden van landschapskenmerken naar een gelijkenis met dieren is ook bij de aboriginals bekent)

de pre-sphinx-leeuw zou dan een zeer grof pre-historisch gebeeldhouwde rots zijn, niet gelijk een teken voor een hyper-intelligente samenleving.
-die oude kaart van antarctica was al boven water gekomen voordat wij satellieten hadden
en wisten dat er vaste land onder het ijs was
bij die kaart is zn perfectie nu juist het grootste fout, vervalsingen zijn juist vaak te herkenning aan het feit dat ze exact een weergave zijn van de technische ontwikkeling in de tijd waar de vervalsing gefabriceert is, tevens vervullen ze vaak een rol in 'bewijs' voor een theorie die onder twijfel valt. (de pittmann-mens, dagboek van hitler, Han Vermeegren etc)

nogmaals van deze kaart is geen beschrijving bekend van voordat de von-daniken-adepten ermee kwamen aandraven.

in de tijd dat de kaart zu moeten zijn gefabriceert (12-14e eeuw door een arabier) was nu juist geen traditie van exacte copiering van oude kaarten bekent. de kaarten hadden ten doel juiste beschrijving van de gebruikte vaar-handels-routes; in de marge was vaak veel ruimte voor de fantasie/artisticiteit van de kartograaf :
dat een arabische kartograaf exact de juiste landschaps-lijnen copieert zonder hierbij aanpassingen te maken uit layout-technische oogpunt is erg onwaarschijnlijk en doet nu juist afbreuk aan de geloofwaardigheid van de kaart

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.