Toon posts:

[LCD] Inkoop Actie @ VS Letsbuyittogether

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik had een 240 x 64 lcd met backlight besteld maar ik zie net dat ik een lcd heb zonder backlight.

Ik heb type nr DMF5005N en alle informatie over dit lcd is te vinden op http://www.optrex.com/ProductList.asp?Type=G

Dit staat er in het kort:
5.2", Neutral/Blue, Reflective, No Backlight

Waarom heb ik een verkeerd LCD, hier baal ik dus echt zeer sterk van. Hoe kan dit, volgens mij heb ik toch duidelijk 1 met backlight besteld. Daar heb ik meerdere keren in dit topic om gevraagd volgens mij.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 19:19

LopeZ

Too much is never enough

Weet je het heel zeker? Er zijn namelijk nog al wat type nr's, wat is je precieze type nr, staat niet nog wat achter de DMF-5005N? Een DMF-5005N-EB of DMF-5005N-EW heeft bijv wel gewoon een lichtje.

Verwijderd

Ik weet het eigenlijk zeker, kijk maar eens op pagina 16, daar staat een foto van mijn lcd. Dat nr klopt wel, ik weet dat er heel veel verschillende soorten zijn.

Bij de voedingsaasluitingen van de backlight zijn geen verbindingen met het LCD.

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar EL-folie. Weet niet meer wat het kost, maar dat is een optie.
El-folie is vrij dun en past daardoor makkelijk tussen print en de LC (het daadwerkelijke display).

Je zou ook kunnen proberen om zelf een soort backlight te maken, maar tot nu toe zijn daarbij nog niet echt geweldige resultaten behaald.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Op zondag 19 mei 2002 19:48 schreef Freezy het volgende:
Ik weet het eigenlijk zeker, kijk maar eens op pagina 16, daar staat een foto van mijn lcd. Dat nr klopt wel, ik weet dat er heel veel verschillende soorten zijn.

Bij de voedingsaasluitingen van de backlight zijn geen verbindingen met het LCD.
Je kan natuurlijk even meten... of er spanning op zetten..

Als je tussen het lcd en de printplaat door kan kijken zit er volgens mij geen backlight op...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Wat voor spul is dat EL folie, en waar valt dat te halen. Bij Conrad ofzo.

Maar het staat voor mij wel vast dat er geen backlight op zit, ik ga ervan uit dat het type nr wel klopt. En er is ook geen aansluiting voor backlight.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 13:09 schreef Freezy het volgende:
Wat voor spul is dat EL folie, en waar valt dat te halen. Bij Conrad ofzo.
EL-folie is een lichtgevend folie. Je zet er iets van 110V op dmv een inverter en dat gaat het oplichten. Conrad heeft het wel, maar het staat niet op de ste, alleen in de 2002 catalogus, andere jaartallen ook niet. Heb er maanden geleden een post over gedaan in een van de grote LCD topics. D8 zelfs met bestelnummers en prijzen. Ff zoeken dus ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:20 schreef Zotty het volgende:
Handige info voor displays zonder achtergrond verlichting :)

- Check blz 691 van de conrad catalogus voor EL folie.
Bestelnummers: 184030, 184043, 184057, 184070, 184084, 184096, 184111, 184125
Deze nummers zijn niet op internet te vinden, ook niet op de duitse site.

- Bij Farnell kun je EL sheet kits kopen. Tot A4 formaat :D
Bestelnummers 141-896 t/m 142-141

En wie nog op zoek is naar een LCD controller board: Hitachi heeft de LCMEVB-001. Kan displays aan van max 640x480 en kost nog geen 90 euro :)
Ik heb het inderdaad gevonden en opgezocht in de catologus, en incl inverter kost het nog geen € 10,- dus niet eens echt duur.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste