Homo: Geestelijke afwijking?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:59
Ok homoseksueel zijn keuren jullie dus goed.

Stel dat een man op dieren valt, omdat hij toevallig zo geboren is, en met dieren copuleert, dat mag ineenker niet? Want dat hoort ook niet zo, hij kan niks aan zijn seksuele geaardheid doen.

Groetjes,
Mastermind

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mastermind...zolang de dieren het best vinden en niet mishandeld worden? Waarom niet? Het is beter dan speren in de rug van een stier steken en dat sport noemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Mastermind:
Stel dat een man op dieren valt, omdat hij toevallig zo geboren is (...)
Sinds wanneer is zoösexualiteit iets fysiologisch?

Als dat dier het prettig vind, heb ik er niks op tegen. (Wel privé houden graag ;).) Maar ook daar zet ik vraagtekens bij.

Verwijderd

En pedofilie dan? Als het kind het prettig vind mag het dan ook?

Laten we niet van onderwerp veranderen.

Maar als homofilie iets geestelijks is, is heterofilie (bestaat zeker niet, ala) dat toch ook.

• MicroWhale
  • Laatst online: 22-12 17:17

MicroWhale

The problem is choice

Okay volgende topic: Waarom zijn knappe Lesbienes zo vet geil?
Heheh, vind je het gek???? Ik niet! :) Je wordt gewoon geil van vrouwen, en als je dan er zelf ook nog eens vrouw bent! :) :)

Nee, absoluut niet gek!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Mastermind
  • Laatst online: 18-12 19:59
En pedofilie dan? Als het kind het prettig vind mag het dan ook?
Laten we niet van onderwerp veranderen.
Is helemaal niet van onderwerp veranderen, dat is precies hetzelfde.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 17:02
Het bedrijven van pedofilie is geweld.
Dat heeft met liefde tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht niets te maken.

Verwijderd

Meestal komt eraan pedofilie geen geweld te pas hoor, laten we stellen dat de pedofiel en het kind een band hebben, bv familie zijn, dan komt er bijna nooit geweld aan te pas.

Verwijderd

GOD BESTAAT NIET!!!

homo's hebben een psychische afwijking van hetero's, of iets met hun hormonen, waar 1 op de zoveel baby mee geboren wordt...

bale als je er een van bent, oh shit sorry dit bedoel ik niet om te discrimineren, maar ik ben nou eenmaal blij dat ik hetero ben, ik heb niks tegen homo's

het is wel een feit dat in sommige situaties homo's nog steeds een beetje een taboe zijn..

• zetje01
Ali Sayin: pedofilie is ALTIJD geweld.
Misschien niet lichamelijk, maar wel altijd geestelijk. Het is gewoon mishandeling.
Punt.

Verwijderd

Oke. Necrofilie, mag dat????? Of is het heiligschennis? Je kan toch niet aan een dooie vragen of hij/zei het lekker vindt, noch aan een dier, dus...

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12 11:04
-Ja, ik ben zelf homo
-Nee, ik heb daar niet voor gekozen, ik weet gewoon niet beter. Er is ook nooit een bewust moment geweest dat ik dacht "hé, ik ben homo".
-Het woord 'homo' wekt associaties en beelden op die ik niet bij mij vind passen, en die ik als negatief bestempel (en ook door anderen over het algemeen als negatief worden ervaren)
-Ik was waarscijnlijk gelukkiger geweest als hetero. Maar ik zou geen hetero willen zijn (daarvoor vind ik jongens veels te leuk).
-Er zijn meer hetero's die daar te overduidelijk voor uitkomen dan homo's (en aan beide heb ik een hekel)
-Bij de meeste homo's die je tegenkomt heb je niet in de gaten dat het homo's zijn.

• Egbert
Jag: "Overigens heel bijzonder dat je de meeste homofielen uit duizenden herkent. Ze hebben zo'n manier van praten en zelfs de manier waarop ze staan is anders. Dit is overigens geen verwijt of zo, ik vind de variatie wel leuk. Bovendien zijn homofielen vaak erg behulpzaam, vrolijk en zachtaardig."

Hoe kan je weten dat je de meesten uit duizenden herkent? De meerderheid herken je simpelweg niet.
Manier van praten en staan anders? Homo's hebben een spraakgebrek en zijn motorisch gestoord? Dat is dan vast fysiologisch aan te tonen..
Vrolijk ben ik niet. Wel behulpzaam.

Verwijderd

we zijn allemaal hetero zolang we alleen maar durfen te voldoen aan de verwachtingen van onze omgeving, als we geen angst meer hebben voor wat andere mensen over ons denken valt het plaatje van zwart en wit uitelkaar.

Als ik jullie was zou ik wat rustiger doen met dat 100% hetero, ik heb genoeg mensen pas na hun 20ste er achter zien komen dat ze eigenlijk homosexueel waren.
als je zo para doet over homosexualtijd denk ik dat je geen dag met je zelf zal kunnen leven als je ooit homo blijkt te zijn, je zou het inj iedergeval geheim houden als ik het zo hoor, niet echt een sterke persoonlijkheid.

homosexuele mensen en de 'gaysceen' zijn hele verschillende dingen, een derde van die scheeflopende zacht pratende mannen zijn getrouwd en hebben kinderen.

Verwijderd

Jeetje zeg wat een gezeur hier, en waarom? Om NIKS...
Homo wordt je niet, je bent het.
(het is geen keus, believe me)
Homo-zijn is aangeboren en lichamelijk (niet aan iemand's uiterlijk of gedrag) aantoonbaar.
Homo's verdienen respect (zoals iedereen) geen afgrijzen/agressie of whatever.
enz...
Homo zijn niet als zodanig herkenbaar (de meeste hetero's ook niet)

enz...

POOF-POWER!!!!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

Jag

Hoe kan je weten dat je de meesten uit duizenden herkent? De meerderheid herken je simpelweg niet.
Het zou heel goed kunnen dat ik de meeste homofielen niet herken, maar degene die je wel herkent, herken je vaak vrij gemakkelijk. En dat bedoel ik dus niet negatief, het is gewoon iets waar je niet omheen kan, het is ook niet erg of zo.

Jag

Verwijderd

hoe meer reacties ik lees hoe zieker ik er van word. Volgens sommigen van jullie zijn homo's bijna net echte mensen maar toch net effe anders. Waar lullen jullie nou over?

• Jag

Jag

hoe meer reacties ik lees hoe zieker ik er van word. Volgens sommigen van jullie zijn homo's bijna net echte mensen maar toch net effe anders. Waar lullen jullie nou over?
Nou, overdrijven is ook een vak. Ik distantier me volledig van wat tp heeft gezegd, met name de titel van de topic. Ik vind het namelijk helemaal geen afwijking. Maar aan de andere kant kan je moeilijk gaan beweren dat homofielen exact hetzelfde zijn. En er heerst een beetje een taboe om over de verschillen te gaan hebben, en dat is ook wel een beetje terecht. Neemt niet weg dat ze er wel zijn, en dat is -om het nogmaals te benadrukken- helemaal niet negatief bedoeld!

Jag

Verwijderd

Jag, vat het niet persoonlijk op, je bent aardig duidelijk in je opvatting. Waar ik doodziek van word is dat sommigen alle homo's op een hoop gooien (xcuse the xpression) en ze zien als verwijfde kerels of manwijven. Het kan me werkelijk geen fuck schelen wat iemands sexuele voorkeur is. Verder vind het enorme onzin om homofilie te zien als een afwijking, geestelijk of lichamelijk.

• Egbert
Jag: "En er heerst een beetje een taboe om over de verschillen te gaan hebben, en dat is ook wel een beetje terecht. Neemt niet weg dat ze er wel zijn, en dat is -om het nogmaals te benadrukken- helemaal niet negatief bedoeld!"

Er is maar één verschil dat alle homo's hebben met hetero's:
Ze vallen op iemand van hetzelfde geslacht.
(welke verschillen zijn er volgens jouw dan nog meer?)

Dat er veel homo's zijn waar je 'het aan herkent' staat mijns inziens los van het vallen op iemand van hetzelfde geslacht. Er zijn zelfs hetero's die precies hetzelfde gedrag vertonen.

Veel mensen halen het vertonen van 'homogedrag' en 'homo' zijn doorelkaar. (of stellen het gelijk aanelkaar).

Tegen veel mensen zou ik beter kunnen zeggen dat ik géén homo ben, maar dat ik wel op jongens val (als jongen).

Verwijderd

<sanderpablo mode>
Het is toch opvallend om te lezen hoe de homo's zich voor de zoveelste keer moeten bewijzen. For your information, ik val al op jongens zolang ik mij kan herinneren. Wat moet er dan wel niet misgegaan zijn in mijn embryonale stadium???

Alle heterofielen (het woord bestaat zeker wel) moeten weer eens zo nodig "bewijs" hebben om het te kunnen verklaren.
en als het dan verklaard is, zoeken ze weer een of andere bevestiging in de volgende vage oplossing.

Feit blijft: ze zijn er!
Waarom? Geen idee!

Maar laten we wel voorop stellen dat de indruk die ik hier net gekregen heb behoorlijk deprimerend is. Don't get me wrong, ik heb ook veel gelachen, maar het lijkt wel of of het hier om een minderheid gaat die zich op de meest bijzondere manieren, zo masochistisch mogelijk in het leven storten.
Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om dat te geloven, aangezien we het aantal homo's niet meer op twee handen en voeten kunt tellen.

Misschien is het een angst?
Waarschijnlijk wel, maar geloof me, de hetero is vaak banger voor de homo, dan de homo voor de hetero.
En nee ook al mogen we op mannen vallen, we worden, net als vrouwen, niet verliefd op elke (hetero-)man.
</sanderpablo mode>

• Jag

Jag

Alle heterofielen (het woord bestaat zeker wel) moeten weer eens zo nodig "bewijs" hebben om het te kunnen verklaren.
en als het dan verklaard is, zoeken ze weer een of andere bevestiging in de volgende vage oplossing
Hmm,het enige wat ik kan uitbrengen na het lezen van deze tekst is: ?

Als er nou eens ooit een fysiologisch verschil gevonden wordt tussen homo's en hetero's, dan ben je toch mooi van het probleem af dat homo's de schuld krijgen dat ze zich gewoon niet willen aanpassen. Helaas wordt al het onderzoek in deze richting als discriminerend afgedaan voor zover ik weet.

En dat het enige verschil tussen hetero's en homo's hun sexuele voorkeur is, dat is waar je op uit komt als je het woordenboek eop naslaat. Het geldt misschien voor een (groot?) deel van de homofielen, maar zeker niet voor allemaal. Het beeld van de verwijfde man is zeker overdreven, maar het is niet volledig ongegrond. En nu ik dit typ, weet ik dat ik me op glad ijs begeef, en ik zit ook echt over elk woord dat ik hier neerzet na te denken, want alles kan in het verkeerde keelgat schieten. En dat is dus mijn probleem, het is zo beladen, en dat is vervelend.

Jag

Verwijderd

Het enige normale is egwoon "man en vrouw" samen.
"Man en man" of "vrouw en vrouw" of "dier en mens" is niet zoals het door de natuur bedoeld is dus is het een afwijking!

• Egbert
Haha.. niet zoals de natuur bedoeld heeft.. :)

-Zit je wel eens in trein, auto, bus, fiets etc? Je weet toch wel dat dat volkomen abnormaal is, en niet zoals de natuur bedoeld heeft?? Anders hadden we wel wielen en een verbrandingsmotor gekregen in plaats van benen! :D

En wat serieuzer:
Tegenwoordig is 'letterlijke voortplanting' helemaal niet meer zo voordelig, denk aan overbevolking e.d.
'Intellectuele' voortplanting lijkt mij al bijna net zo belangrijk. Iets betekenen (en voortleven) voor anderen nu, en in de toekomst.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een tijdje geleden was het 'hot news' dat de een of andere wetenschappelijke groep statistisch had aangetoond dat mannelijke homofilie erfelijk bleek te zijn in de vrouwelijke lijn. :) Dat wil zeggen dat als een man een oom aan moeders kant had die homo was, hij een grotere kans had om ook homo te zijn. In ieder geval veel meer dan als hij een homo oom aan vaders kant had. Het verklaarde niet alle gevallen, maar het verband was duidelijk. Het verklaarde ook niet het waarom. Maar het lijkt te wijzen op een fysiologisch verschil, het is immers erfelijk.
Maar wat dan nog? Er is blijkbaar ergens een aanleiding, waarschijnlijk aangeboren of mogelijk aangeleerd die de oorzaak is. Maar dat te weten veranderd helemaal niets aan de voorkeur.

Ik heb een hekel aan boontjes, maar ik vind Bach erg mooi. Heeft ook niets met elkaar te maken en ik weet ook niet waar het door komt. Het maakt me ook niet uit.

Heb ik nu een geestelijke afwijking omdat ik bij een minderheid van de Nederlandse bevolking hoor? Immers de meeste mensen vinden boontjes wel lekker en vinden Bach veel te 'zwaar' om naar te luisteren.

Ja, ik hoor tot een minderheid, net als homo's. In zoverre zijn we dus een afwijking van de 'norm'.

Maar het maakt me eigenlijk geen zak uit wat men er van vindt. Het enige wat me stoort is dat er blijkbaar een groep is die vindt dat 'de norm' alleen zaligmakend is

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:52
Homosexualiteit is gewoon natuurlijk...
Dat het onnatuurlijk zou zijn omdat het de voorplanting belemmerd is onzin: lelijke mensen planten zich ook minder voort maar we beschouwen dat niet als onnatuurlijk..

Stel je eens voor dat je hetero zou zijn in een wereld die alleen maar homsexualiteit zou accepteren...dan zou je enigzins begrip krijgen voor homo's ,het is namelijk geen keuze voor homosexuelen om zo te zijn: net zoals hetero's niet kunnen kiezen om homo te worden.

Homo zijn is wordt tijdens de geboorte bepaald...het enige wat cultureel bepaald wordt is de acceptatie en de daaruitvoortkomende zelfacceptatie door homo's.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12 15:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Volgens het Taoïsme is niets uitsluitend Yang of Yin oftewel respectievelijk mannelijk, vrouwelijk.

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

blauwe kip
kun jij ergens mee aantonen dat er een verband ligt tussen de "knapheid" van een mens en het gemiddelde aantal kinderen ?

ik wil best wel geloven dat ze meer problemen hebben met daten, maar dat lelijke mensen nooit zouden trouwen/kinderen hebben gaat er toch niet in bij mij

ps
ik heb niks tegen homo's behalve dat het onnatuurlijk is aangezien ze geen kinderen kunnen krijgen, maar aangezien er hier toch al miljoenen mensen teveel zijn is dat eigenlijk een +punt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Heuveltje >>>

ER zit wel iets in in wat blouwe kip zegt. Namelijk hoe beter je uiterlijk, hoe meer je over het algemeen wordt angetrokken door andere geslacht. En dus hoe groter je kans op vruchtbare nakomelingen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het uiterlijk helpt wel, maar macht doet meer. Vooral voor mannen. Een machtige man heeft nl als voordeel dat zijn kinderen beschermd zullen opgroeien en meer kans hebben om volwassen te raken. Dat houdt dus in dat in de oertijd de sterkste krijger de mooiste vrouwen kon krijgen/nemen. En op dit moment is de grootse krijger een man met financiele/politieke macht. Het voorbeeld is Kissinger...oerlelijk en een spetter van een vrouw, en niet eentje...maar hordes achter hem aan. Ik heb een keer een programma gezien over polygamie, daarin zei een bijvrouw: Ik ben liever de 4e vrouw van de sultan dan de eerste van een kamelenhoeder.
Schoonheid werkt in het algemeen alleen in het voordeel van een vrouw, zij zal eerder worden uigekozen door de machtige mannen. Ik bedoel met dit verhaal trouwens niet dat ik vind dat dat zo moet, het is alleen een waarneming.

Verwijderd

Ik zeg helemaal niet dat in de trein zitten natuurlijk is, maar.
De penis is gemaakt om in de vagina gestopt te worden en niet om in de ontlasting te roeren. Ik zeg ook niet dat ik tegen Homo's ben, maar ik kan niet zeggen dat ik het natuurlijk vindt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dus in jouw ogen is er maar één enkele vorm van sex mogelijk? Penis in Vagina? Grijns...ik ben bang dat je toch een hoop lol gemist hebt tot nu toe. Ook tussen man en vrouw zijn er nog wel een paar andere variaties hoor. :) :) :) :)
Dat iemand homo is wil nog niet zeggen dat hij aan anale sex doet. Bovendien vergeet je ongeveer de helft van de mensen...ze heten vrouwen...die kunnen ook homofiel zijn, alleen noemen we dat lesbisch

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

apoc2 >>

ik zei toch ook dat ze wat meer problemen hebben met daten. maar er zijn (ongeveer) evenveel mannen als vrouwen

je krijgt dus een pik-orde
nadat de knapste mannen de knapste vrouwen hebben gepikt, komen de mindere knappe mannen de minder knappe vrouwen ophalen. gevold door de lelijke ... etc

en het kan aan mijn omgeving liggen, maar ik ken maar weinig vrijgezelle mensen van boven de 30. dus blijkbaar krijgen ook lelijke mensen partners

ps
ik ga er vanuit dat of paren wel/geen kinderen hebben een keuze is, en niks met knapheid te maken heeft

/heuveltje die ook geen tom cruise is

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• blouweKip
Het gaat er ook niet om dat lelijke mensen geen partner hebben,maar dat wanneer bepaalde mensen structureel geen partner hebben, die mensen vaak ook onaantrekkelijk zijn.

Verwijderd

Ja :r

Verwijderd

Nee, ik zeg niet dat er maar 1 vorm van sex mogelijk is, maar dat sex eigenlijk alleen bedoeld is voor de voortplanting. OK we hebben ons ontwikkeld en weten ondertussen dat ook andere vormen van sex mogelijk zijn. Orale sex, anale sex, sex met de hand, in ieder geval 69 standjes (kweet niet hoeveel), maar het is uiteindelijk bedoeld dat man en vrouw zich voortplanten, dus natuurlijk kan ik homosexualiteit niet noemen. Dat het nou steeds meer algemeen aanvaard wordt is natuurlijk een goede zaak, maar ik ga wel over mijn nek als ik 2 kerels zie vrijen.
Ik ken ook mensen die homo zijn (vrouwen en mannen), en het zijn stuk voor stuk mensen die zeer o.k. zijn!

Mijn conclusie: Iedereen moet doen wat hem het beste en het fijnste lijkt, en daar zal ik niemand in dwarsbomen.

• blouweKip
Homosexualiteit bestaat en is dus natuurlijk....

Verwijderd

zeer correct meer zou niemand over dit onderwerp te hoeven zeggen.

Toch zou ik nog willen zeggen dat ik niet denk dat wij mannen en vrouwen voorelkaar geschapen zijn. Mannen zijn gemaakt om te neuken en vrouwen om geneukt te worden -beetje plastisch uitgedrukt, weet ik- en hierom zullen ze elkaar vaak vinden maar zeker niet omdat het zo hoort. Wat ik dus bedoel is als morgen alle vrouwen van de aardbodem verdwenen zijn hebben alle mannen nog steeds zin om te neuken (hoe ze dat gaan oplossen mag je zelf bedenken, tip; kijk eens naar een film over het Amerikaanse gevangenis leven).

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-12 22:04
afwijkend == anders dan het gros
het gros == hetero
afwijkend == anders dan hetero

anders dan hetero = bi
anders dan hetero = homosexueel
anders dan hetero = fetisjme (spelfouten onder voorbehoud)

Ik vind dat de stelling in de titel klopt, als je 'm gewoon zo leest als het er staat. Voor alle duidelijkheid; ik zie afwijkend niet als iets negatiefs. De manier waarop bovenstaande stelling de laatste tijd in het nieuws is, is wel negatief.

Op zich vind ik het prachtig dat iedereen anders is, en derhalve zijn we eigenlijk allemaal afwijkend. Zolang andere het respecteren dat ik soms geen behoefte heb aan afwijkend gedrag van andere (en nu doel ik op opdringerige homo's) mag iedereen doen wat hij/zij doen willen.

• blouweKip
anders dan hetero = fetisjme (spelfouten onder voorbehoud)
Dit is geen vorm van sexuele geaardheid..

Homosexualeit wijk idd af van de natuurlijke norm (geen geestelijke afwijking), maar dat is (anders dan sommige suggereren) geen reden om het als iets verwerpelijks te beschouwen.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

ff van uit gaande dat homosexualitiet genetisch is. Iets waar ik overigens sterkt aan twijfel. Als homosexualitiet zou overerven via 1 X-chromosomaal recessief gen zouden immers alle mannen met een lesbische moeder homo moeten zijn en zou bovendien homosexualitiet bij mannen veel meer voor moeten komen (en nog veel meer). Beide is voor zover ik weet niet het geval. maar goed, stel ff dat het genetisch is:

De natuur wil niets. De natuur doet maar iets. En daardoor ontstaan er vele varianten. Vervolgens wordt er tegen al deze varianten een filter gegooid, en blijven de beste over.

Het filter wat gebruikt wordt in de natuur is voortplantingssucces. Dus ja, puur voor de natuur is een hetero succesvoller als een homo en dus beter. Maar daarom is een homo nog niet onnatuurlijk. Immers, alle bestaande variaties binnen de soort zijn natuurlijk. En ook is een hetero daarom niet beter. Hij is beter in voortplanting, en daarom misschien voor de natuur beter, maar voor de rest? Is het echt zo dat je de waarde van een mens alleen bepaald aan de hand van zijn voortplantingssucces?

Maar ik denk dus niet dat homosexualiteit genetisch is. Zeker niet genetisch bepaald door 1 gen. Er moeten dan vele genen samen aan het werk zijn. Eens kijken: zelfs als een homo (wat een rot woord eigenlijk, zo'n negatieve blijklank. Maar het praat wel lekker makkelijk) zich nooit zal voortplanten (fitness=0) dan nog zal de genfrequentie van dit letale gen maar heel langzaam kleiner worden, wegens het grote aantal heterozygoten. Een zeer kleine mutatiefrequentie is al voldoende om een weinig voorkomende afwijking op een stabiele frequentie te houden. Echter, het aantal homo's ligt op 5% ofzo. Dan moet er wel een hele grote mutatiefrequentie zijn om dit aantal stabiel te houden. Dat is niet realistisch.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

mensen vallen nou eenmaal op andere mensen of dat nou mensen van hetzelfde of andere geslacht zijn maakt niet uit daarom kunnen er ook vriendschappen tussen mensen van hetzelfde geslacht zijn. Kijk je houdt nou eenmaal van je ma (toch?)van je vriendin en van die beste vriend van je (ookal geef je het waarschijnlijk niet toe) dit is allemaal hetzelfde houden van, alleen in andere mate en met een set verstandelijk uitgekozen gedrags regeltjes die voor elk van hun anders zijn.

Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat de dierlijke aantrekkings kracht die mensen onderling met elkaar hebben komt door geur deeltjes die iedereen afgeeft en die door het andere geslacht met het reukorgaan kunnen worden opgevangen.

Mijn conclusie : Geen geestelijke maar lichaamlijke afwijking, de deeltje worden niet in de juiste catagorie ingedeelt; maar de catagorieen liggen zo dicht naast elkaar dat je volgens mij niet kan zeggen dat ze -volgens de huidige standaard van nog net niet afwijkingen die de maatschappij accepteerd- afwijken van het menselijk ras (als je homo of ander gelijke "afwijkingen" eruit zou willen zuiveren zouden weinige het overleven. :r

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Diadem:
Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat homosexualiteit erfelijk is. Het onderzoek is meen ik een jaar of twee geleden gepubliceerd. Maar het gaat inderdaad niet via één enkel gen. Het is dus niet zo dat lesbische vrouwen homo zonen krijgen ofzo. Dan zou het zeer zeker heel snel uitsterven. Maar het is wel zo dat een vrouw met een homo broer een grotere kans heeft op homo zonen. OOK als ze elkaar niet zien, dus bv in een pleeggezin worden opgevoed. Het is dus blijkbaar zo dat als je iets van moeders kan moet meekrijgen om iets anders te activeren wat je dan bv van vaders kan KAN meekrijgen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Ortep:

Mjah, dat zou kunnen. Stel dat voor homofilie geld r=0.50. Dan zouden dus per generatie een heleboel mutaties richting homofilie moeten plaatsvinden om 5% homo's te krijgen.
Maar het is natuurlijk mogelijk dat de genen die samen voor homofilie zorgen ieder voor zich een evolutionair voordeel meebrengen, dus dat deze genen daardoor in stand worden gehouden.

Er zijn meer manieren waarop iets dat onvoordelig lijkt in stand gehouden kan worden: Zo komt bijvoorbeeld sikkelcelziekte in Afrika bij maar liefst 4% van de mensen voor. Deze ziekte wordt veroorzaakt door een recessief gen. Waarom komt het zoveel voor in Afrika? Omdat heterozygoten voor dit gen beter tegen malaria blijken te kunnen. Er is dus een negatiefe selectie tegen zoveel AA als aa, en daardoor blijft a toch bestaan.

Dus het is niet zo vreemd om te denken dat zoiets bij homofilie ook zou kunnen gelden.

But anyway, I still have my doubts. Voor zover ik weet rammelde dat onderzoek waar jullie het over hebben nogal.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• biobak
  • Laatst online: 11:31
Zo heeft God (als je daarin gelooft) het niet bedoeld
Ik zie dat de eeuwenlange indoctrinatie van de Paus en de kerk zijn effect heeft gehad :) Blijkbaar zijn velen hier enorm gelovig en geloven ze allemaal in de Paus, Adam & Eva en het grote sprookjesboek, de bijbel.
Dat het een afwijking is gaat er bij mij niet in. Groene ogen of rood haar zijn immers ook geen afwijking dus je geaardheid is ook geen afwijking, hoogstens een genetische differentiatie.

Aldus sprak biobak...katholieke Darwinist :)

Verwijderd

Volgens mij was Jezus ook Homofiel, want hij samen met 14 mannelijke apostelen zonder vrouwen is natuurlijk een perfect scenario voor homofiliteit! Geintje, dit blijft natuurlijk gissen. :)
Ja, Kernbommen bestaan ook, dus is dat dan ook natuurlijk! Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh189215/Smileys/confused.gif

Verwijderd

niks

Verwijderd

vind het gewoon leuk mijn naam hier te zien staan :o

Verwijderd

Dat het een afwijking is gaat er bij mij niet in. Groene ogen of rood haar zijn immers ook geen afwijking dus je geaardheid is ook geen afwijking, hoogstens een genetische differentiatie.
Zou je niet kunnen zeggen dat wanneer je differentiaties buiten je genomen basis waarden vallen dat het een abnormaliteit is, en dat valt misschien wel een afwijking te noemen ?

(Een mens moet haar hebben welke kleur het is kan een differentiatie zijn maar iemand die geboren wordt en z'n hele leven geen haargroei heeft zou misschien een abnormaliteit zijn met een afwijking.)

• biobak
  • Laatst online: 11:31
Zou je niet kunnen zeggen dat wanneer je differentiaties buiten je genomen basis waarden vallen dat het een abnormaliteit is, en dat valt misschien wel een afwijking te noemen ?
Ik denk dat een van je hoogste basiswaarden moet zijn: respect hebben voor anderen en mensen accepteren zoals ze zijn. Ik denk dat daaronder pas allerlei andere basiswaarden moeten komen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Biobak...ik vind dat je gelijk hebt. Tenminste euhhh :) Ja...in een beschaafde wereld kan dat en moet dat ook.

Maar de natuur heeft weinig boodschap aan 'net gedrag' Als om wat voor reden dan ook "stelende pedofile verkrachtende moordende junks" het voor elkaar krijgen om gemideld meer kinderen te krijgen, die ook nog in de vruchtbare leeftijd komen, dan 'nette' mensen, is het snel ovver met de netheid hoor. Dan sterven de nette vanzelf uit.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Diadem:
Als homosexualitiet zou overerven via 1 X-chromosomaal recessief gen zouden immers alle mannen met een lesbische moeder homo moeten zijn
Recessieve genen komen niet altijd tot uitdrukking.
en zou bovendien homosexualitiet bij mannen veel meer voor moeten komen
Want vrouwen krijgen veel minder genetisch materiaal mee van hun moeder dan mannen, dat weet iedereen. :)

Die 5% kan gehandhaafd worden omdat het dus een recessief gen is, en niet lethaal. Zelfs al komt de allele tot uitdrukking, dan nog kan-ie worden doorgegeven (sommige mensen komen er pas heel laat achter dat ze homofiel zijn).
Voor zover ik weet rammelde dat onderzoek waar jullie het over hebben nogal.
Beetje sneu voor al die onderzoekers om dat zo cru te zeggen. Licht dit eens toe?

Verwijderd

Was er laatst niet een een of andere psychopaat die zijn hondje heeft doodgemept omdat dat beesie op reutjes viel???
SICK!!!!!!!! :r
Zijn vrouw heeft (gelukkig) meteen echscheiding aangevraagt...

• Diadem

Diadem

fossiel

Unicorn:
Want vrouwen krijgen veel minder genetisch materiaal mee van hun moeder dan mannen, dat weet iedereen.
Vrouwen krijgen inderdaad een veel kleiner percentage van hun X-chromosomen van hun moeder mee dan mannen. Namelijk 50% tegen 100%.
Recessieve genen komen niet altijd tot uitdrukking.
Neen, daarom zijn ze ook recessief. Een recessief X-chromosomaal gen komt echter bij een man wel altijd tot expressie, hij heeft immers geen andere X-chromosomen. Naja, altijd, het kan natuurlijk zijn (komt zelfs heel vaak voor) dat een ander chromosoom de expressie weer onderdrukt, of dat een bepaald ander chromosoom nodig is voor de expressie of enz.... Maar daar hadden wij het nu niet over, want dan ga je het weer hebben over een combinatie van genen.
Die 5% kan gehandhaafd worden omdat het dus een recessief gen is, en niet lethaal. Zelfs al komt de allele tot uitdrukking, dan nog kan-ie worden doorgegeven (sommige mensen komen er pas heel laat achter dat ze homofiel zijn).
Dat zei ik ook. Lees mijn posting nog eens door vriend ;)

Verwijderd

Ach een homo blijft een homo, 'k geloof niet dat dat in d'r genen zit of wat dan ook.

Maar ja, laat ze maar lekker lopen. Zolang ze niet aan m'n arse zitten en niet lope te nichten vindt ik 't allemaal best....

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Diadem:
Vrouwen krijgen inderdaad een veel kleiner percentage van hun X-chromosomen van hun moeder mee dan mannen.
Procentueel gezien wel. Maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid genetisch materiaal dat je van je moeder meekrijgt.

<offtopic>Aan de andere kant is het wel zo dat mitochrondisch DNA veel functioneler is dan nucleïdisch DNA. Dus misschien dat je toch stiekum veel meer relevant materiaal van je ma meekrijgt... Uh, Jag? :) </offtopic>
Maar daar hadden wij het nu niet over, want dan ga je het weer hebben over een combinatie van genen.
Ik had het ook niet over een combinatie van genen die verantwoordelijk is voor homofilie. En dat recessieve genen op meerdere manieren onderdrukt kunnen worden lijkt me duidelijk.

Maar dat de kans op expressie bij mannen hoger ligt dan bij vrouwen klopt inderdaad, daar heb je gelijk in (geen Xje meekregen van pa om het gen te onderdrukken). Ik heb eens even gezocht en zie hier:

Furthermore, Kinsey and his colleagues reported that 10% of the males in their sample and 2-6% of the females (depending on marital status) had been more or less exclusively homosexual in their behavior for at least three years between the ages of 16 and 55.

Recognizing this limitation, most research with probability samples suggests that at least 3-6% of the US adult male population is homosexual, with somewhat fewer females (Fay, Turner, Klassen, & Gagnon, 1989; Hatfield, 1989; Laumann, Gagnon, Michael, & Michaels, 1994; Lever & Kanouse, 1996; Rogers & Turner, 1991).

Exacte getallen zijn moeilijk te geven, maar het aantal homofiele vrouwen ligt in ieder geval lager dan bij de mannen.
Dat zei ik ook. Lees mijn posting nog eens door vriend ;)
Uhm, ik dacht juist dat je je afvroeg hoe die 5% gehandhaafd kon worden? :)

Maar nog even over die rammelende onderzoeken. Wat mankeerde hier nu precies aan?

McBBQ:
'k geloof niet dat dat in d'r genen zit of wat dan ook.
Want...?

• Diadem

Diadem

fossiel

Unicorn:
Procentueel gezien wel. Maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid genetisch materiaal dat je van je moeder meekrijgt.
Hmmm. We hadden het over een x-cromosomaal gen en gezien het feit dat een jongen maar 1 x-chromosoom heeft en dat deze van zijn moeder komt, heeft een jongen dus veel meer x-chromosomaal materiaal van zijn moeder als van zijn vader. Zowel procentueel als absoluut.
<offtopic>Aan de andere kant is het wel zo dat mitochrondisch DNA veel functioneler is dan nucleïdisch DNA. Dus misschien dat je toch stiekum veel meer relevant materiaal van je ma meekrijgt... Uh, Jag? </offtopic>
Volgens mij is het bestaan van mitrochrondisch DNA geen standaard VWO stof (en zeker ook geen HAVO stof). Typisch dus dat je weet wat dat is. Doe je toevallig een studie in die richting?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53
IEDEREEN: LEES DIT:
Met homo's is niks mis.
Ook niet met lesbo's.
Ook niet met bi's.
Ook niet met hetero's.
Met de rest is ook niks mis, van welk soort mens je ook houdt en welk soort mens je ook bent.
PUNT UIT! :)

Verwijderd

Homo's zijn niet geschapen door god ! Die hebben het zelf gemaakt. Waarom is er dan eigenlijk VROUW & MAN op aarde.? Niet om keus te kunnen maken of je een MAN of een VROUW wilt. Homo's en Lesbies en oversexte maniaks die hebben een geestelijke afwijking, welke man loop aan een penis te zuigen ! Je moet gek zijn gadverdamme vies. Ik haat homo's omdat ze homo zijn mischien zijn ze wel een goed mens maar ik keur het homo gedeelte ernstig AF.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmmm....
Ik geloof dat er iemand is die vanmorgen zijn pilletje niet heeft ingenomen. Dat pilletje zorgt er normaal voor dat de geestelijke afwijking van 'intolerantie' wordt onderdrukt

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Diadem:
en gezien het feit dat een jongen maar 1 x-chromosoom heeft en dat deze van zijn moeder komt, heeft een jongen dus veel meer x-chromosomaal materiaal van zijn moeder als van zijn vader. Zowel procentueel als absoluut.
Puur gekeken naar X wel ja. En zoals ik al zei, het klopt ook wel dat er minder homofiele vrouwen dan mannen zijn.
Volgens mij is het bestaan van mitrochrondisch DNA geen standaard VWO stof (en zeker ook geen HAVO stof). Typisch dus dat je weet wat dat is. Doe je toevallig een studie in die richting?
Verre van dat. Ik heb een stude HI gedaan. Wel heeft het mijn volledige interesse (zoals zoveel takken van wetenschap) maar da's allemaal hobby. Niet dat ik dus ooit aan de Biologie Olympiade mee zal doen ;).

2fast4YOU:
Homo's zijn niet geschapen door god !
Dat ik het ooit nog eens met 2fast4YOU eens zou zijn! Wie had dat gedacht. :)
Niet om keus te kunnen maken of je een MAN of een VROUW wilt.
Jammer dat al het gepresenteerde materiaal op deze thread voor jou te hoog gegrepen is. Anders had je wel geweten dat sexuele geaardheid geen kwestie van kiezen is. (Of je had misschien iets zinnigs over het materiaal kunnen zeggen, ook goed.)
welke man loop aan een penis te zuigen ! Je moet gek zijn gadverdamme vies.
Ik zou niet weten waarom het voor een man wel vies zou zijn en voor een vrouw niet. Is sowieso niet vies als je je goed wast. En wedden dat wanneer we jou blinddoeken dat je het zowel van een vent als van een vrouw lekker vind om afgezogen te worden? ;)
Ik haat homo's omdat ze homo zijn
Wat een goeie reden. Daar heb je vast lang en vooral zelf over nagedacht. Waarschijnlijk heb je ook een hekel aan schoevendraaiers omdat het schroevendraaiers zijn.

Ik heb een andere hypothese: je haat homo's omdat je dat zo aangeleerd is vanuit een dogmatische religieuze achtergrond.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Unicorn, Misschien is het ook wel eens aardig om een stukje van deze tread te wijden aan potenrammers en crypto homo's.

Er schijnt wat onderzoek gedaan te zijn naar figuren die homo's uitschelden in elkaar rammen. Het percentage homo's onder deze mensen is aanzienlijk hoger dan dat onder de rest van de bevolking.

De verklaring die gegeven wordt is als volgt:
Iemand die zeker is van zijn sexuele identiteit hoeft die niet te bewijzen. Je weet voor jezelf dat je of bi, homo of hetero bent en daarmee uit.

Iemand die vanzichzelf denkt dat hij misschien homo is, maar dat niet durft tot te geven gaat gillen dat homo's vies zijn en slaat er misschien wel een in elkaar om zijn omgeving (en vooral zichzelf) te bewijzen dat hij niet 'zo' is. Dat wordt dan een crypto homo genoemd

Aangezien Tweakers ook een deel van de bevolking zijn zullen daar ook wel crypto's bij zitten. Ik vraag me af wie :)

Verwijderd

[quote]Ik zie dat de eeuwenlange indoctrinatie van de Paus en de kerk zijn effect heeft gehad Blijkbaar zijn velen hier enorm gelovig en geloven ze allemaal in de Paus, Adam & Eva en het grote sprookjesboek, de bijbel.[/qoute]

Nou zeg! Het is toch te idioot voor woorden! Homo zijn wordt als "normaal" gezien door de maatschappij, maar als je gelooft, dan is dat ineens fout!!!! :( :( Kijk nou toch eens, ik durf te wedden dat je nog geen eens een stuk van het oude testament gelezen hebt, daar zou je kunnen lezen dat God de homoseksuele handeling verbood. Homo zijn mag wel van het Vaticaan, en dus ook van de Paus, maar dit uitvoeren mag niet, omdat God dit verbood. (ik zal maar niet gaan citeereren uit het boek levictus)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Peter,
Ik wil geen oordeel geven over geloof, maar homo zijn is geen keuze, netzoals blauwe ogen geen keuze zijn. Het geloof is wel een keuze. Jij bent blijkbaar Christelijk opgevoed, of je hebt later voor je geloof gekozen. Maar die keuze was waarschijnlijk HEEL anders geweest als je per ongeluk in Indonesie was geboren.

Verwijderd

Die kans is zeer waarschijnelijk, maar de Islam, Jodendom en Christendom hebben uiteindelijk de zelfde God (veel fanatischi zullen het hier niet mee eens zijn, maar toch)....

Het is alleen de manier van het beleven van die Godsdienst.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De discussie gaat nu een heel andere kant op. Ik ben het met je eens over Jodendom, Christendom en Islam. Dat is in principe de zelfde God, er wordt alleen over het laatste stukje gevochten. Maar goed dan, Je had ook in de Punjab geboren kunnen zijn. Hindoeisme is echt een totaal andere godsdienst. Of als je in China was geboren was je mogelijk 'spontaan' atheist geweest. Of Confusianist of Boedist, de laatste twee zijn meer een filosofie dan een godsdienst.

Maar mijn punt was: Godsdienst is (meestal)een keuze van je ouders. Jij 'volgt' daarin. En er zijn mensen die er later een andere keuze van maken. Dus bv. van Christen->Hindoe.

Homo zijn dat kies je niet. Er is echt niemand die zegt: Laat ik het mezelf eens moelijk maken en morgen homo worden.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
in deze (populaire) topic wordt regelmatig gezegd dat in de natuur homoseksualiteit niet voorkomt of dat er in ieder geval geen verklaring voor is. Dat is niet helemaal waar. Volgens het darwinisme is homeseksualiteit wel te verklaren en ook te vinden in de natuur. Deze verklaring is dan als volgt: homoseksuele mannelijke dieren(of mensen) vertonen meer vrouwelijk gedrag (minder macho). hierdoor worden ze door de andere mannelijke dieren niet als concurrent gezien. Dus als de mannetjes gaan jagen gaan de homoseksuele mannetjes niet mee. Wat blijkt dat ze dan doen? (is meerdere malen waargenomen in de natuur). Snel met de vrouwtjes paren.

Verder wordt er gezegd dat homoseksualiteit niet kan blijven bestaan in genen (uitsterft). Dit is onzin, want in de natuur zijn oneindig veel voorbeelden van evenwichten te vinden die al tijden bestaan, ook al is de ene soort overheersend, dan kan heel goed een andere soort blijven bestaan.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

In de natuur wordt ook bij dieren homosexueel gedrag waargenomen. Verleden jaar nog haalde een 'lesbisch' vogelpaar het nieuws. En bij schapen bijkt het ook regelmatig voor te komen. Wat de reden ook is, het komt voor, en bij meerdere soorten. Bij schapen kan ik me niet echt voorstellen dat het komt door een jeugdtrauma of een dominante moeder ofzo

Verwijderd

Unicorn
Ben jij een homo ? En trouwens over zuigen enz enz , voor mij maakt het wel wat uit omdat ik niet aan overdreven sex doe dus laten zuigen enz doe ik ABSOLUUT Niet omdat ik vind dat dat niet hoort.! Mond is om te praten en te eten en niet bruikbaar als sex middel (hoewel dat het wel gedaan wordt).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmm...2fast4you, bedoel je met je vraag of Unicorn homo is dat je er van uit gaat dat als iemand zinnige dingen zegt en niet in gescheld uitbarst dat hij dan een homo moet zijn? :)

Even ter informatie: Een mond is trouwens wel bruikbaar voor sex, handen en vingers ook. Of je ze gebruikt is weer wat anders.

Maar dat geldt voor heel veel dingen hoor. Er zijn ook mensen die hun hersenen niet gebruiken. Die keuze heb je altijd :)

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

2fast4YOU:
Ben jij een homo ?
Ja, Homo sapiens sapiens, de "denkende mens".

Ik laat jou lekker in onzekerheid over mijn sexuele voorkeur. :)

Meelij met jou, overigens, wanneer je echt denkt dat je mond alleen voor praten en eten is. Geef je vriendin eens een flinke tongzoen, da's veel leuker dan al dat frigide gedoe. (Of snij ik nu een pijnlijk punt aan? :) )

• Diadem

Diadem

fossiel

aatos:

Heee, zo had ik het nog nooit bekeken! Ik wist dat homosexualiteit ook bij dieren voorkomt en dat het dus een bekend principe was in de natuur. Ik had echter altijd moeite met begrijpen waarom. Mutaties kunnen de frequentie van een nadelig gen in stand houden, maar meestal niet op een frequentie van 5% (of meer, ik heb ook wel eens getallen van 10% gehoord).

Maar jouw verklaring is inderdaad heel erg logisch. Of het de juiste is weet ik natuurlijk niet (wie doet een onderzoek) maar hij klinkt in ieder geval plausibel.

Het enige is dat hij homosexualiteit bij vrouwen niet kan verklaren.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Als het gods bedoeling was om homofielen te creeren dan voel ik mij gezegent!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Diadem:
Het enige is dat hij homosexualiteit bij vrouwen niet kan verklaren.
Is inderdaad moeilijk, maar misschien heb ik wel een idee.

Een homosexuele vrouw zal zelf veel minder kinderen krijgen, maar heeft hierdoor meer tijd over om de rest van de groep te helpen met datgene wat ze normaal gesproken zou doen; het kroost verzorgen. Dit verhoogt de overlevingskans van het kroost, zonder dat er gelijk veel minder kinderen komen (het is maar 2 of 3% van de populatie die een verminderd aantal kinderen krijgt).

Ook omdat ze de meeste aandacht zal besteden aan de nakomelingen van haar eigen broers en zussen (familieband), geeft ze haar eigen genen meer overlevingskans. Immers, genetisch gezien zijn haar broers en zussen bijna gelijk.

Plausibel?

Verwijderd

Topic: Homo: Geestelijke afwijking?

Ik denk van wel. Ik begin met het achterste woord:

AFWIJKING
[Peter]Omdat God het zegt
maar zelfs als je God en de Bijbel er buiten wil laten kan je niet anders concluderen dat iemand die homo is niet "normaal" is.
[Centurion] Het is duidelijk dat mannetje en vrouwtje bij elkaar horen en samen vruchtbaar zijn en dat twee van dezelfde sexe samen dat niet zijn. Ze lijken hun doel te missen en zijn duidelijk niet zoals "de natuur" het bedoelt heeft.

GEESTELIJK
Omdat iemand van hierboven vastgestelde afwijking af kan komen zonder wat voor soort lichamelijke ingreep ook.

BELANGRIJK
Dat homo's volgens mij dus niet normaal zouden zijn betekent NIET meteen dat ik ze dus niet accepteer of dat ik intolerant of wat dan ook ben, ik kijk naar de natuur en concludeer.

God does not hate gays!! Ook al beweren verscheidene Amerikaanse predikanten dat God wel homo's zou haten [echt niet waar!!].

God houdt van alle mensen (dus ook homo's) maar God haat alle zonden (dus ook homofilie).

God ook van mij ook al mis ik mijn doel op verscheidene punten. God houdt ook van homofielen.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Baasje:
Ze lijken hun doel te missen en zijn duidelijk niet zoals "de natuur" het bedoelt heeft.
Als de natuur het anders bedoeld zou hebben, zou de natuur er wel anders uit hebben gezien.

Het grappige is juist dat de natuur helemaal niks bedoelt. De natuur kloot maar een eind weg. Resultaat: mensen met blauwe ogen, mensen die van mannen houden, mensen met kroeshaar, mensen die van vrouwen houden, en albino's, in bepaalde percentages.

Het enige wat telt is zo goed mogelijk overleven. En homofilie kan, in een bepaald percentage, best voordelig uitvallen voor het voortbestaan van de groep.
Omdat iemand van hierboven vastgestelde afwijking af kan komen zonder wat voor soort lichamelijke ingreep ook.
Studies hebben juist aangetoond dat dit niet kan. Zelfs de "genezen" mensen zijn dit niet. Je kunt iemand hooguit hersenspoelen, maar na een paar weken of maanden is dat effect ook weg.

Verwijderd

Sorry, maar het is volstrekt onlogisch dat mensen zich homofiel gedragen gezien de manier van geslachelijke voortplanting bij mensen (en dieren dit alles ook)

Ik zie ook het profijt voor de groep niet helemaal, in ieder geval niet bij dieren waar het leven helemaal alleen op voortplanting gericht is...

Het is dus, eens homo, altijd homo ?
Ik ben benieuwd naar de studies.... URLs ??

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Baasje...verleden jaar nog waren er een paar (ik meen reigers) die een lesbisch broedpaar vormden. Ze legden zelfs eieren. Dir is uitgebreid op het journaal geweest (Niet van RTL4 maar van de NOS) Het was bij vogel liefhebbers allang bekend dat dat gebeurd. Ga eens met een schapenboer praten. Ongeveer 5% van hun dieren vertoont homo gedrag. En mensen die een hond hebben kunnen je vertellen dat reuen elkaar zo nu en dan proberen te 'dekken' en dat teefjes dat OOK proberen. Een aardige is trouwens ook dat een reu bv zelf het initiatief kan nemen om tegen een mens op te rijden. Ook wel aardig...dat is LETTERLIJK een homofiele hond.

Verwijderd

Fijn voor de reigers dat het toch "goed" gekomen is dan, maar het lijkt me nog niet de ideale situatie.

Als je je teef ook even een dagje alleen laat lopen wordt ze ook wel zwanger...

Verwijderd

En wat is dan de complicatie die een einde zal maken aan de complicaties?
Waarom niet elkaar gewoon de vreugde van de liefde gunnen, heterosexueel of anderzins?
En de vreugde van sex, oraal, enz., etc.?

Zich te kunnen vormen naar god en gebod is prachtig, wie weet komt er nog een vierde rijk...

2fast4u? MC Eykelstein!

• Diamon
  • Laatst online: 21-12 15:23

Diamon

The Weird One

Ik wil alleen weten hoe iemand homo "wordt".
Je wordt als Homo geboren, je kunt het niet worden.

En het ligt ook niet aan je opvoeding.
2 oude klasgenoten waren beide Home, 1 woonde bij zijn Pa en de ander bij zijn Ma.
Dus het ligt niet als je wordt opgevoed door je Pa of Ma. (waren geen broers oid)
Verder vindt ik jullie nogal heilige boontjes want iedereen maakt wel eens een geintje over homo's ofzo.
Of scheld zelfs iemand uit voor homo.
Het gebeurt bijna dagelijks om je heen...dan ga je toch ook niet zeiken?
/offtopic]
Leg dan eens uit waarom Turken, Marokanen kwaad worden ala je ze bij Nationaliteit noemt, en Homo's dat niet worden.
/offtopic/

Je hebt Homo's en Nichten.

Homo's gedragen zich normaal, en met normaal bedoel ik: je ziet niet aan het gedraag dat ze op het zelfde geslacht aangetrokken voelen.

Daar in tegen gedragen Nichten zich tegen overgesteld van Homo's.
Je hoeft maar te kijken naar het gedrag en je ziet het gelijk.

Maar Homo's die een kind willen adopteren dan denk ik ook van, waar ben je mee bezig.

Nu geeft de wet ze gelijk, waarom Hetero wel en Homo niet, wet op gelijkheid of zoiets.

Je kunt prima feesten or what ever met Homo's.
Veel jongens denken dan (meestal) onterecht van, "wat wil hij van mij".

Mzzl Diamon

And The Only One

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Baasje:
Sorry, maar het is volstrekt onlogisch dat mensen zich homofiel gedragen gezien de manier van geslachelijke voortplanting bij mensen (en dieren dit alles ook)
Je valt in herhaling.

En de natuur is ook verre van logisch.
Ik zie ook het profijt voor de groep niet helemaal, in ieder geval niet bij dieren waar het leven helemaal alleen op voortplanting gericht is...
Het is dan ook gericht op overleven, dat houdt iets meer in dan alleen voortplanting.

Als je wilt weten wat de voordelen zijn, er zijn er al een paar genoemd in deze thread.
Het is dus, eens homo, altijd homo ?
Ja.
Ik ben benieuwd naar de studies.... URLs ??
Ik zal later even kijken wat ik voor je kan doen.

Diamon:
Maar Homo's die een kind willen adopteren dan denk ik ook van, waar ben je mee bezig.
Schandalig ende verwerpelijk gedrag! Dan kun je inderdaad beter dat kind in een tehuis douwen.

• blouweKip
Sorry, maar het is volstrekt onlogisch dat mensen zich homofiel gedragen gezien de manier
van geslachelijke voortplanting bij mensen (en dieren dit alles ook)
Helemaal niet onlogisch, de natuur heeft hen zo gemaakt en daar kunnen ze weinig aan doen...mensen die geen kinderen kunnen krijgen zijn dan dus ook "onlogisch" bezig?
En mensen die te lelijk zijn om een relatie te krijgen ook?
God houdt van alle mensen (dus ook homo's) maar God haat alle zonden (dus ook homofilie).
Homofilie is geen zonde, aangezien het geen keuze is...bovendien vind ik zondig gedrag eerder het aanzetten van mensen tot zelfmoord en het indirect vermoorden van mensen (stimulereing vd aids epidemie door de paus)
Als ik dus vanuit het christendom zou moeten redereren zouden er maar heel weinig christenen (en zeker in de vs) in de hemel komen...en de paus gaat zeker naar de hel.

Mazzel voor de paus en de rest dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er iets na de dood is :)

• Diamon
  • Laatst online: 21-12 15:23

Diamon

The Weird One

Unicorn:

Schandalig ende verwerpelijk gedrag! Dan kun je inderdaad beter dat kind in een tehuis douwen.
Mag hopen dat je dat cynisch bedoelde
Ben daar al helemaag geen voorstander van.
Als je al weet dat je het kind niet wil/kan verzorgen, zorg dan dat er geen kind kan worden verwekt.
Zoiets iets heet: Voorbehoedsmiddelen

Wanneer Homo's een kind willen adopteren, dan is dat 9 van de 10 keer, een kindje uit de arme landen. Bijvoorbeeld Afrika

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Wat nou als homo's via een draagmoeder een kindje verwekken en vervolgens met z'n tweetjes opvoeden.

Het lijkt me niet echt leuk voor dat kind, als de andere kinderen in de klas erachter komen dat ie 2 vaders heeft.

Ben je eigenlijk een beetje getekend voor het leven.. die kiddo's kunnen hard zijn.

Ik kan me geen duidelijk beeld vormen van de ethische vraagstukken hierover..
misschien hebben jullie wat input?

• zetje01
In ieder geval heeft dat kind dan 2 ouders. Dat is meer dan 2x zo goed als 1 ouder.
(En een groot deel van de kinderen heeft er slechts één)

Verwijderd

Wat geef je er nu om dat mensen anders zijn homo lesbisch hetero etc...... zolang ik mezelf kan zijn is er nix aan de hand en ik denk vindt het alleen maar leuk dat er verschillede mensen wonen anders wordt het 1tonig!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

HET CHRISTENDOM STINKT AAN ALLE KANT EN DE MEESTEN 'GELOVIGEN' ZIJN ZO SCHEINHEILIG ALS DE PEST, INCLUDING THE POPE

Verwijderd

God maakt mensen (niet volgens mij overigens) dus ook homo's, als ze dat niet gewild hadden, had god maar aan zijn skills moeten werken (en een opleiding moeten volgen)

Verwijderd

Als homo's een fout zijn moet hij niet de schuld ergens anders op af schuiven, maar aan zijn eigen slechte skills

• Diadem

Diadem

fossiel

poi:

Je bent nieuw hier, dus we zullen het je vergeven :), maar:
a) Het is hier de gewoonte om als je je mening geeft ook argumenten te geven waarom je dit vind.
b) Het is niet de gewoonte om te schelden en/of te schreeuwen. Alle meningen mogen hier geven worden, maar wel op een normale toon. En ook onderbouwd graag (zie a)
c) Je hoeft niet 3 keer te posten waarneer 1x ook volstaat.

Verwijderd

Sorry voor het onbeschofte woordengebruik

Maar een hoop christenen, zeker in the states, zijn scheinheilig
Voor de doodstraf (volgens mij vonden ze dat niet goed in de bijbel) en wapenbezit, maar wel tegen abortus (de fanatieke zijn zelfs tegen bij incest, verkrachting en doodsgevaar van de moeder)
Voor gelijke rechten, maar tegen homo's
Willen aids bestrijden maar zijn tegen condoom (en niet iedereen wacht tot na het huwelijk :9 :9 :9 )
Het ontkennen van seksueel misbruik in hun eigen kerk

Ik kan nog wel ff doorgaan maar mijn vingers worden moe

Verwijderd

poi:
Maar een hoop christenen, zeker in the states, zijn scheinheilig
Gelukkig ben je nog niet zo generaliserend dat je "alle" zegt :) bevooroordeeld ben je wel, ik bedoeel daarmee dat je duidelijk niet door hebt hoe het christendom is, zie ook
God maakt mensen (niet volgens mij overigens) dus ook homo's, als ze dat niet gewild hadden, had god maar aan zijn skills moeten werken (en een opleiding moeten volgen)
Ik las ergens anders net iets over: zelf eerst wat 'background-research' hebben gedaan. dus... ;)

blouwe kip:
Helemaal niet onlogisch, de natuur heeft hen zo gemaakt en daar kunnen ze weinig aan doen...mensen die geen kinderen kunnen krijgen zijn dan dus ook "onlogisch" bezig?
Tja, ik had het woord afwijkend moeten blijven gebruiken, das logischer. Wat je van mij quote wordt dan:"... homofielen zijn afwijkend..." Die mensen zijn ook afwijkend. (dat niet geestelijk)

Nu begin jij je zeker af te vragen "waar ligt de grens? Ben ik met een lidteken op me knie ook afwijkend?" Nou, ik weet ook niet wat ik precies afwijkend vind maar dergelijk nietbasale/nietfunctionele zaken zeker niet. Op zich hoort dat bij het leven, zoals japper zegt: "anders wordt het 1tonig" en noem je iemand die prettig gestoord is afwijkend of niet? (homo's volgens mij) en hoe zit het met zwaar gestoord, die worden door niemand als 'normaal' gezien volgens mij. (niet negatief bedoeld)
Homofilie is geen zonde, aangezien het geen keuze is...
Zo zit het helaas niet helemaal.
Bovendien denk ik dat het niet helemaal juist is dat hier ervan uitgegaan wordt dat homo's er niet voor gekozen hebben er niets aan kunnen doen. Sommige mensen gaan homoën omdat ze eens wat anders willen of (kan je ook weinig aan doen) worden lesbisch vanwege een misbruik-verleden.

De homo's-zijn-fout-zooi die in de Bijbel staat is alleen het eerste. Mannen die voor plezier met andere mannen sex hadden (Sodom) en dat was slecht in de ogen van de Here. Niet het homo zijn opzich. Maar mensen die het aangeboren (of zelfs genetisch!?) hebben kunnen natuurlijk daar nooit op veroordeeld worden. Is niet Bijbels. En wat dat betreft zijn er wel Christenen (vooral in Amerika) die te fel reageren om de radicale uit te hangen... :(

aatos
. Dus als de mannetjes gaan jagen gaan de homoseksuele mannetjes niet mee. Wat blijkt dat ze dan doen? (is meerdere malen waargenomen in de natuur). Snel met de vrouwtjes paren.
Ze zijn dus gewoon heterosexueel. Wel een handig truukje, hoef je ook niet mee jagen, =veiliger. Ze zijn wel echt op het overleven (en van het nageslacht.)

• Diadem

Diadem

fossiel

Poi leert snel, ik ben weer helemaal tevreden ;)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Goedendagski...heb je er ervaring mee? Met het opvoeden door twee vaders?

Ik heb er zeer dicht bij wel ervaring mee...en dat gaat al een jaar of 13 heel erg goed. Geen gekloot op school, geen gepest..niets van dat alles. De enigen die soms raar kijken zijn volwassenen. Kinderen vinden helemaal niets vreemd.

Het is natuurlijk wel zo, dat ALS er gepest wordt, er gebruik gemaakt wordt van werkelijk van alles. Dus als het kind een bril draagt is het een 4 oog of een brillenjood. Als het rood haar heeft een vuurtoren etc etc. Maar dat is niet de oorzaak, maar het gevolg.

Verwijderd

't schijnt dat je wordt geboren als homo

Verwijderd

Op vrijdag 04 augustus 2000 16:04 schreef goeiendagski het volgende:
Het lijkt me niet echt leuk voor dat kind, als de andere kinderen in de klas erachter komen dat ie 2 vaders heeft.<P>Ben je eigenlijk een beetje getekend voor het leven.. die kiddo's kunnen hard zijn.
Typisch dat ik alleen maar voorbeelden ken van het tegenovergestelde.. misschien worden kinderen met homo-ouders dusdanig opgevoed dat ze niet zo'n last hebben van die belachelijke vooroordelen en tevens de weerbaarheid van de ouders overgenomen hebben. (tenslotte heeft elke homo tenminste 1 maal in zijn leven met een existentiele kwestie te maken gehad, wat waarschijnlijk ver boven het gemiddelde ligt)

Verwijderd

Overigens ben ik dus homo.. dit soort discussies wordt regelmatig gevoerd op tweakers en ik ben steeds benieuwd of de posters wel homo's kennen?
Mijn ervaring is dat de meesten het alleen van horen zeggen of van de TV kennen, niet erg representatief.

Verwijderd

uhmmm... je realiseert je hopelijk wel dat je dit meer dan een jaar na die discussie post. echt grote kans dat je antwoord krijgt van degene die je hier quoted, is er niet.

Verwijderd

LOL ik ben op vakantie geweest vandaar :+

toch maar es minder drinken
Pagina: 1 2 Laatste