Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Volkomen mee eens. Als je je eenmaal met die geestenwereld hebt ingelaten kom je er niet zo gemakkelijk meer af! Heel gevaarlijk!Op zondag 08 juli 2001 01:09 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Ik ben het met bijna je hele reactie niet eens, ik zie dus wel gevaar in glaasje draaien. Maar je conclusie onderschrijf ik wel. Niet aan beginnen.
holy shit creepy man!Op donderdag 05 juli 2001 09:30 schreef Matsie het volgende:
ik heb gisteren samen met 4 maten glaasje gedraaid. ik geloofde er eerst ook niks van, maar toen het glas begon te bewegen schrok ik toch wel even. ik d8 natuurlijk (zoals velen) dat ze of iemand het glas aan het duwen was, maar dat was echt niet het geval. wij hadden dan niet zo'n echt bord, maar wij hadden gewoon een grote cirkel met alle letters van het alfabet en ja en nee neergelegt met een glas in het midden en 2 kaarsen aan de zijkant.
nou...iedereen zijn vinger op het glas, en dan vragen of we contact hebben. eerst gebeurt er niks maar even later begint het glas te trillen en geeft antwoord op de vraag of we contact hebben: het glas schuift naar de ja toe, en het gaat vanzelf ook weer naar het midden toe.
toen vroegen we wie er medium was, het glas begon te schuiven: m, a, t,s mats (dat zal ik dan wel zijn).
dus ik maar eerst ff vragen of het een goeie geest is en het antwoord was ja (gelukkig)
nou wij allemaal een beetje van die onzin vragen stellen enzo en toen hadden we geen vragen meer ging het glas vanzelf bewegen en toen kwam eruit: ren naar antwerpen
dus wij vragen waarom: en toen ging het: d, o, o dus wij denken, dat gaat naar dood en we waren allemaal schijt dus wij hadden het snel gestopt!
en later hadden we het verhaal verteld aan die ouders en toen bleek er een collega van een pa van iemand die meedeed overleden te zijn op de weg naar antwerpen (was tegen een vrachtwagen aan gereden) en die werd gister begraven
¯\_(ツ)_/¯
Anoniem: 35113
We zijn je uiteraard erg dankbaar voor het naar boven halen van een vier maanden oude thread, zonder er zelf ook maar iets zinnigs aan toe te voegen.Op vrijdag 02 november 2001 15:30 schreef cheshire87 het volgende:
holy shit creepy man!
een vriend van een vriend van een collega...collega van een pa van iemand die meedeed overleden te zijn op de weg naar antwerpen (was tegen een vrachtwagen aan gereden)
Als het nu een familie-lid was van de speler...
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
met papier mache kun je alles maken!!
Anoniem: 31760
een kennis van een mannetje van een oom waar ik wel eens op de radio van gehoord heb.Op vrijdag 02 november 2001 18:44 schreef BertV het volgende:
[..]
een vriend van een vriend van een collega...
Als het nu een familie-lid was van de speler...
Allemaal ONZIN. sim-pel.
Wat je wil gebeurt.
Anoniem: 39209
Ik heb het zelf een aantal keren gedaan en het is absoluut geen onzin. Wat je wilt gebeurt?DAT IS ONZIN. Op het moment zelf is het niet echt super creepy (tenzij er stoelen naar je hoofd worden gegooidOp vrijdag 02 november 2001 19:47 schreef Masta-T het volgende:
[..]
een kennis van een mannetje van een oom waar ik wel eens op de radio van gehoord heb.
Allemaal ONZIN. sim-pel.
Wat je wil gebeurt.
btw , het is ouija en ze zijn in amerika gewoon legaal. Zelfde makers als van monepolie!
Ohja, ban me plz niet weer IK ZAL ME INHOUDEN!
Ha ha, welcome back.Op vrijdag 02 november 2001 22:08 schreef dadm2 het volgende:
Ohja, ban me plz niet weer IK ZAL ME INHOUDEN!
Ik denk dat je behalve jezelf in te houden, ook maar eens nederig je excuses aan moet gaan bieden, want je had je behoorlijk misdragen.
Zolang hoogl928 en YRRAB niet hier geregistreerd zijn, kunnen we er in alle rust over praten.Op zaterdag 03 november 2001 00:25 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie gelooft er hier trouwens in Reptillians?
Ik geloof er wel in, maar je vraag is off-topic, en ik geloof er niet in zoals de twee bovenstaanden personen hen profileren.
Anoniem: 37576
Ik ken verschillende personen die het gedaan hebben, en je hebt er nix aan en je loopt ook nog de kans dood te gaan of zoiets dergelijks.
Ik hou me zelf momenteel bezig met lucid dreaming en obe.. obe is nou ook niet 100% save maar is veiliger dan glaasje draaien.
Mijn pa heeft me ooit gezegt.. als jij je er niet mee bemoeit dan bemoeit het zich ook niet bij jou. Is al een jar of 5 geleden... en ben het er nog steeds mee eenz
Anoniem: 30829
Nog even over iemand zijn post.. ''de geest vriendelijk vragen of hij wilt vertrekken''
En als de geest nou weigert te vertrekken ?
dan heb je een probleemOp zaterdag 03 november 2001 13:06 schreef Ragonite het volgende:
Zijn er geen filmpjes ofzo beschikbaar van glaasje draaien?
Nog even over iemand zijn post.. ''de geest vriendelijk vragen of hij wilt vertrekken''
Denk je?Op zaterdag 03 november 2001 13:15 schreef cheshire87 het volgende:
[..]
dan heb je een probleem![]()
Maar zijn er filmpjes van?
Dan vraag je waarom nietOp zaterdag 03 november 2001 13:06 schreef Ragonite het volgende:
Maar als het echt werkt, waarom dingen over jezelf vragen, ik zou vragen wat hij hier doet, waar hij vandaan komt, hoe dat mogelijk is, of hij dat leuk vind enz.
Dan heb je ook geen gekloot dat ie iets terug wil want je toont interese in hem, iets wat de meeste mensen wel leuk vinden.
Ik daag iemand hier uit (wil et zelf ook wel doen, maar heb er totaal geen ervaring mee) om het optenemen en dit soort vragen te stellen, eerder geloof ik het niet
Ja dat wil ik ook eens zien/horen!Op zaterdag 03 november 2001 13:36 schreef Hyperbird het volgende:
Ik daag iemand hier uit (wil et zelf ook wel doen, maar heb er totaal geen ervaring mee) om het optenemen en dit soort vragen te stellen, eerder geloof ik het niet
Edit: een glas verschuiven hoor je niet echt

Dus een filmpje graag!
Met op te nemen bedoel ik natuurlijk met een video cameraOp zaterdag 03 november 2001 13:37 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook eens zien/horen!
Edit: een glas verschuiven hoor je niet echt
Dus een filmpje graag!

Anoniem: 10681
<bullshit talk mode on>Op zaterdag 03 november 2001 13:15 schreef cheshire87 het volgende:
[..]
dan heb je een probleem![]()
Of vraag hem of ie mee naar de kroeg gaat...., ken ie je glaassie vullen.<bullshit talk mode off>
Ik heb de laatste tijd nogal last van pratende bomen en heksen op bezemstelen. komt dat omdat ik met een glas over een landkaart heb gewreven? Kom op jongens. Het zit in je hoofje!
En zolang jij dat maar gelooft, is er niets aan de hand.Op zaterdag 03 november 2001 18:10 schreef Masta-T het volgende:
Ik zie al dat er hier echte kenners rondlopen.
Ik heb de laatste tijd nogal last van pratende bomen en heksen op bezemstelen. komt dat omdat ik met een glas over een landkaart heb gewreven? Kom op jongens. Het zit in je hoofje!
Iedereen happy
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Maar als 100000 zoniet 10000000

ik heb een vriendelijk verzoek, zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw postbeleid behoorlijk aan te passen, twee stomzinne postings achter elkaar met echt belachelijke inhoud, dat is behoorlijk irritant!
Ook in andere topics ben je behoorlijk irri bezig.
Ik mag dan wel geen mod of wat dan ook zijn (gelukkig maar), maar ik mag in dit land met vrijheid van meningsuiting wel even mijn irritatie over jouw gedrag hier kenbaar maken.
Bedankt.
Mocht je je niet willen aanpassen, dan moet ik er maar aan wennen
Mijn mening is gewoon anders dan die van degene die zei... ut zit in je hoofd. Dus wat is daar mis mee.
En.......... ik heb nog nix gehoord van de mods dus ut zal wel mee vallen. Ik kwam er gewoon achter dat je unlm smiles kunt posten dus d8 ff kieke
Kijk als ik zon rij had gezet als in ''lieve adjes'' dan had ik er wel in kunnen komen, maar jij zeikt gewoon.
, zou je geen posts meer willen plaatsen met 50 hoofd-beuk-smilies?Webmasterok
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Maar als je zo doorgaat met op deze manier posten (met een belachelijk aantal leestekens, smileys of whatever) dan krijg je vroeg of laat te maken met een admin en met mensen die jou niet meer serieus nemen op dit forum.
En LD, bedankt voor je censuur.
Dn ga ik maar over tot de :R
HeHeHe
En WTF. maakt het uit als ik een paar ...... bij mijn posts neer zet als ik vind dat het dan wat overzichtelijker word?!
Als je trouwens ook verslaafd aan ''hoofd beuk smiles''
[topic=309560/1] LoL
Mare srry mede tweaks
Ik heb het zelf gedaan en NOG ben ik niet overtuigd. Het is ook alleen maar het glas dat beweegt. Ik bedoel, waarom zie ik geen vorken door de lucht gaan? Of kunnen 'geesten' alleen maar dat glas bewegen?
Daarnaast ben ik mij er van bewust hoe begrenst onze kennis is van het menselijk brein en van onderbewustzijn, dus voor mij part kan het net zo goed mijn onderbewuste geweest zijn, die mijn handen stuurden. Want je drukt toch een druk uit zeg maar.
edit: dit moet 1 van mijn vaagste formuleringen zijn die ik ooit gedaan heb
Ik heb het trouwens meerdere malen gedaan met Chineze vrienden, was ook een chinees bord.
Maar ik sluit het niet uit hoor...
Er zijn jaarlijks ook duizenden die God zien. En denken dat ze napoleon zijn... En natuurlijk de miljoenen die bij hoog en laag beweren dat het platduwen van graan in een rondje alleen door interstellaire bezoekers wordt gedaan.Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef Webmasterok het volgende:
LoL, als 1 iemand het zegt dan kan je nog wel zeggen zit tussen je oren of zoiets.
Maar als 100000 zoniet 10000000ut zeggen vind ik dat niet niet echt meer passen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een glas laten bewegen met 5 man en dan zeggen dat het iemand anders was... Moet je proberen als je een ongeluk maakt met de auto.. "Ja agent, het stuur begon ineens te draaien, ik wilde wel stoppen... maar het lukte niet"
Tuurlijk het is niet fijn om te horen dat je gek bent, maar dat maakt je nog niet normaal!
Maar ik ben Napoleon! Wordt ik nu opgesloten?Er zijn jaarlijks ook duizenden die God zien. En denken dat ze napoleon zijn...
Dat zal zijn, omdat het nog niemand gelukt is om het na te doen of te verklaren hoe het gerealiseerd kan worden. Tot die tijd is het niet zo vreemd om graancirkels toe te schrijven aan eventuele galactische buren.En natuurlijk de miljoenen die bij hoog en laag beweren dat het platduwen van graan in een rondje alleen door interstellaire bezoekers wordt gedaan.
Erg grappig, maar bezetenheid is geen geintje. Als je het (glaasje draaien/channeling) nog nooit zelf gedaan hebt en geen mensen kent die het al wel eens gedaan hebben, doe je er erg verstandig aan, te zwijgen, aangezien je geen idee hebt waarover je praat.Een glas laten bewegen met 5 man en dan zeggen dat het iemand anders was... Moet je proberen als je een ongeluk maakt met de auto.. "Ja agent, het stuur begon ineens te draaien, ik wilde wel stoppen... maar het lukte niet"
Dat is afhankelijk van dat wat jij wil accepteren als werkelijkheid.Tuurlijk het is niet fijn om te horen dat je gek bent, maar dat maakt je nog niet normaal!
Anoniem: 27642
Earth to Kyori, Earth to Kyori (sorry altijd al een excus willen hebben om dit te zeggenOp zondag 04 november 2001 00:45 schreef Kyori het volgende:
Dat zal zijn, omdat het nog niemand gelukt is om het na te doen of te verklaren hoe het gerealiseerd kan worden. Tot die tijd is het niet zo vreemd om graancirkels toe te schrijven aan eventuele galactische buren.
[..]
is al lang bewezen en voorgedaan hoe dit moet.
alles wat je nodig hebt is een paar 2 by 4's en een stukie touw.
iddOp vrijdag 02 juni 2000 01:19 schreef Stoker het volgende:
De reden dat ik dit vraag is dus dat ik dus veels te nuchter ben om te geloven dat een glas gaat bewegen om een normaal bord waarvan er miljoenen gemaakt worden. <P>
en wie ben jij om te beweren dat geesten bestaan?!Op donderdag 05 juli 2001 23:38 schreef Crusader het volgende:
[..]
Waarom hebben veel mensen nou de indruk dat geesten per sé moeten voorspellen?
Teveel op de kermis gelopen zeker...
Hallo! Het zijn geen waarzeggers hoor!
In principe zijn het gewoon mensen, net als wij, maar dan zonder stoffelijk lichaam.
het gaat erom dat je geconentreerd iets wilt.
het bord en het glas dienen alleen maar als middel van comunicatie.
* Anoniem: 27642 weet niet of het waar is, en gaat het niet proberen ook.
Op vrijdag 06 juli 2001 17:29 schreef veryip het volgende:
[..]
Helemaal mee eens enne.... weet jij veel wat je in huis haalt toch..... levensgevaarlijk toch??
.... want ze bestaan wel....

dat weet je helemaal niet zeker, en als je denkt dat je dat wel doet geef er dan tenminste argumenten bij
wat je post ook onderbouwen, inplaats van alleen andermans meningen aftekraaken.
heb je mj horen zeggen dat ze niet bestaan?Op zondag 04 november 2001 01:05 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
[..]
wie ben jij om te beweren dat ze niet bestaan.
ook zo'n lekkere dood doener.
juist, dat heb je niet.
zoals bij zoveel zaken in de hogere sferen (geesten, god, enz) denk ik er zo over:
-ik dénk dat het onzin is omdat ik daar meer argumenten voor zie dan voor het feit dat ze het geen onzin is
-dus hoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet geloof ik er niet in totdat het tegendeel bewezen is
doe dat dan zelf ookOp zondag 04 november 2001 01:09 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
umm nelis vind het reuze leuk dat je post maar kun je
wat je post ook onderbouwen, inplaats van alleen andermans meningen aftekraaken.
hij stelde het trouwens niet als een mening maar als een feit dus je uitspraak gaat niet op
nou, hier heb je (StratoS_V2.0) je argumenten.....Op vrijdag 06 juli 2001 16:26 schreef Ortep het volgende:
[..]
Ik schreef al dat ik het meerdere male gedaan heb. En er zijn er hier nog een paar die het tot 10tallen malen toe gedaan hebben. De conclusie van mij? Ja, vette onzin en lachuh.
Ben je bijgelovig? Tsja, dan wordt je bang van alles, dus ook van 4 mensen met kramp in hun armen.
Als je er niet in gelooft, komt er alleen maar onzin uit. Het is dan dus tijdverspilling
Als je er wel in gelooft dan goochel je net zolang tot het wel 'ergens past' En dat doet het altijd wel met enige goede wil. Net als de horoscoop van de Story. En dan is dat dood eng voor je.
Kortom: Zinloos en niet aan beginnen.
[edit]zie verder ook Orteps andere uitstekende argumenten die niemand wist te weerleggen (niet zo verwonderlijk ook, vaak zijn de personen die in dit soort dingen geloven niet goed in staat om daar argumenten voor te vinden en zijn daarom vaak "koppig" in een discussie)
weten en geloven zijn nog altijd twee heel verschillende zakenOp zaterdag 07 juli 2001 13:58 schreef Zipje het volgende:
[..]
mensen die weten dat geesten bestaan, weten imho ook dat GOD bestaat.
deze discussie doet me trouwens denken aan het hele jomandafestijn. toen geloofden er nog veel mensen in het hele jomandagebeuren en werd je direct weggeflamed door haar aanhangers als je commentaar gaf op haar. toch gek dat ze zich nu allemaal zo rustig houden nu bewezen is dat ze een grote oplichtster is (ik noem haar programma op yorin bijv waar je naar toe kon bellen voor advies, terwijl het gewoon een van te voren opgenomen uitzending bleek te zijn

meschien had hij wel ervaringen gehad waardoor hij het geloovde en dus als waarheid zag.
en waarom zou je standaart alles niet geloven tot het bewezen is.
je kan ook gewoon alles geloven tot het tegendeel bewezen is.
en bij goden wachten tot het bewzen is kan je lang wachten
je kan namelijk geen geloof meer hebben als iets bewezen is.
<edit>
ik ben nu vrij moe. ik ga slapen en ik zal het morgen nog eens overlezen. kan best zijn dat ik je dan gelijk geef maar ben nu een beetje moe. (zeg maar dat ik bijna in slaap val)
Ach, whatever makes you happy.Earth to Kyori, Earth to Kyori (sorry altijd al een excus willen hebben om dit te zeggen)
Dat heb ik al eens gehoord, maar dat was later weer ontkend, dus ik neem op dat gebied nog even niks aan.is al lang bewezen en voorgedaan hoe dit moet.
alles wat je nodig hebt is een paar 2 by 4's en een stukie touw.
Op zondag 04 november 2001 01:27 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
je zegt zelf al dat jij er pas in gelooft als het bewezen is.
[/qoute]
precies
tuurlijk, ik wou alleen even aangeven dat "geloven" en "weten" nog altijd twee heel verschillende dingen zijn (en veel gelovigen (ook niet-gelovigen trouwens) halen die twee dingen nogal eens door elkaar)meschien had hij wel ervaringen gehad waardoor hij het geloovde en dus als waarheid zag.
je verdraait mijn woorden. ik zei, als het om de hogere sferen (geesten, god, enz) gaat geloof ik alleen in iets wat ook daadwerkelijk aan mij is bewezen.en waarom zou je standaart alles niet geloven tot het bewezen is.
dat kan idd, maar ik vind dat in dit soort zaken nogal voorbarig (voornamelijk ook omdat ik meer argumenten tegen dan voor geesten oid zie).je kan ook gewoon alles geloven tot het tegendeel bewezen is.
nee, totdat het aan mij bewezen is. oftewel, ik geloof niet in geesten totdat ik ze ook daadwerkelijk zie.en bij goden wachten tot het bewzen is kan je lang wachten
klopt, je geloof houdt op op het punt dat hetgeen waar je in geloofde bewezen is. maar daar draait de discussie dus ook niet over.want das het hele punt. geloof enzo.
het gaat niet om het feit of iemand gelooft in het één of ander maar waarom hij/zij daar in gelooft. en zoals ik al zei, ik geloof niet in geesten omdat meer argumenten tegen dan voor geesten zie.
wrom niet?Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef Webmasterok het volgende:
LoL, als 1 iemand het zegt dan kan je nog wel zeggen zit tussen je oren of zoiets.
Maar als 100000 zoniet 10000000ut zeggen vind ik dat niet niet echt meer passen!
zal ik eens een mooi voorbeeld stellen:
er zijn miljoenen gelovigen op de wereld, en ik heb dat dus maar te accepteren omdat het er miljoenen zijn. maar als er bij een zonsverduistering opeens een groepje van 10 mensen op straat gaat liggen omdat ze denken dat ze worden opgestraald (vorig jaar frankrijk) door mensen uit hogere sferen dan worden ze keihard uitgelachen. en tegen al die mensen die het geloof van dat groepje mensen niet accepteren maar hun eigen geloof wel: jullie zetten je eigen geloof voor lul omdat het, net als het geloof van dat groepje van tien, op niets is gebaseerd.
denk daar maar eens over na.
en nou niet gaan zeggen van, als jij in buitenaardse wezens gelooft wordt dat best geaccepteerd, MOOI NIET DUS. als ik zeg dat ik denk dat in 2010 een reusachtige blauwe worm met 1 oog en een bazuka op aarde zal neerdalen en de mensheid zal verwoesten dan wordt ik door het merendeel van deze aardkloot keihard in mijn gezicht uigelachen, terwijl het christendom ed algemeen geacceptereerd wordt omdat het veel meer aanhangers kent, terwijl dat op hetzelfde principe is gebaseerd, namelijk niets.
en al die mensen die mij voor gek zouden verklaren met bijv dit geloof hebben absoluut geen recht van spreken als ik zeg dat het geloof in geesten onzin is.
amen
ik kom maandag met een reply van een reeks aantal testes die ik gedaan heb met jomanda's water.
En btw, over die uitzending met jomanda, zij was toen in Japan en had gevraagd om jorin geen uitzending laten te draaien van haar programma, en wat heeft yorin gedaan??!! die heeft mooi het programma laten draaien, en wie is de klos wer??!! precies, Jomanda!!
8 )
Ik heb genoeg info om voor mijzelf een mening hierover te kunnen vormen.Op zondag 04 november 2001 01:04 schreef nelis het volgende:
[..]
en wie ben jij om te beweren dat geesten bestaan?!
Voor mij is het ook geen geloof maar een levensovertuiging.Op zondag 04 november 2001 01:27 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
en bij goden wachten tot het bewzen is kan je lang wachtenwant das het hele punt. geloof enzo.
Kamp 1: heeft overtuigend bewijs dat geesten bestaan, alleen het bewijs is niet te vinden nadat een geest het had meegenomen of zo.
Kamp 2: heeft het bezit van ockhams razor en gezond verstand en blijft dus vasthouden aan het klasieke idee, wat niet is bewezen bestaat niet, en dus hoeft kamp 2 niets te bewijzen, want het is nog niet bewezen.
sure, ik kan me anders nog perfect een uitzending herinneren waarin jomanda uitlegde dat ze eerst alles per fles afzonderlijk moest instralen maar dat ze nu opeens met 1 vingerknip een heel palet flessen kon instralen omdat het zo geliefd was. aardig verdacht denk je niet.Op zondag 04 november 2001 04:36 schreef hetisik het volgende:
Nelis, jomnda dat ze fake is, whahah??!! hoe kom je erbij??!!
ik kom maandag met een reply van een reeks aantal testes die ik gedaan heb met jomanda's water.
dus niet, zij wíst dat ze een programma aan het opnemen was met zogenaamde life-callers dat pas later uitgezonden werd. ze moest namelijk telefoontjes van zogenaamde life aan de telefoon hangende mensen beantwoorden en ze wist dat dat gefaked was omdat de uitzending op een heel andere dag en uur werd uitgezonden dan dat het opgenomen werd.En btw, over die uitzending met jomanda, zij was toen in Japan en had gevraagd om jorin geen uitzending laten te draaien van haar programma, en wat heeft yorin gedaan??!! die heeft mooi het programma laten draaien, en wie is de klos wer??!! precies, Jomanda!!
pure oplichterij (en dan heb ik het over jomanda, niet over geesten), jammer dat er nog zo veel mensen in trappen.
ze zéggen overtuigend bewijs te hebben ja, maar ze kunen het niet tonen. een bewijs is pas overtuigend als je het aan anderen kan tonen.Op zondag 04 november 2001 10:54 schreef Masta-T het volgende:
Okee, we houden erover op.
Kamp 1: heeft overtuigend bewijs dat geesten bestaan, alleen het bewijs is niet te vinden nadat een geest het had meegenomen of zo.
mwoa, zoals ik al zei geloof ik best in dingen die niet aan mij persoonlijk zijn bewezen maar in dit soort zaken (hogere sferen) ben ik idd terughoudender. veder sluit ik het niet uit dat het bestaat maar geloof ik er niet in.Kamp 2: heeft het bezit van ockhams razor en gezond verstand en blijft dus vasthouden aan het klasieke idee, wat niet is bewezen bestaat niet, en dus hoeft kamp 2 niets te bewijzen, want het is nog niet bewezen.
meschien weet je wel dat ze vroeger in griekenland een standbeeld haddden voor de onbekende god.
jouw statement
ik geloof er niet in maar ik sluit het niet uit.
doet me daar erg aan denken.
oh btw was ik gister idd een beetje te moe enzo dus mijn excuses daar nog voor dat ik een beetje bot was.
maar dat

Als je mijn

dat klopt niet. zoals ik al zei geloof ik best in dingen die niet aan mij persoonlijk zijn bewezen maar in dit soort zaken (hogere sferen) ben ik idd terughoudender.Op zondag 04 november 2001 13:08 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
dit is geen flame hoor nelis maar gewoon iets grapig.
meschien weet je wel dat ze vroeger in griekenland een standbeeld haddden voor de onbekende god.
jouw statement
ik geloof er niet in maar ik sluit het niet uit.
doet me daar erg aan denken.
je voorbeeld kan je op twee manieren zien:
-zoals jij het stelt, dus of er wel of geen standbeeld heeft bestaan. een standbeeld op zich is niet iets in de hogere sferen trant, dus ik geloof best dat dat standbeeld heeft bestaan maarrr
-je kan het ook stellen of die god wel of niet heeft bestaan/bestaat, en daar antwoord ik idd op met de uitspraak dat ik daar niet in geloof totdat het tegendeel bewezen is.
ach, ik reageerde ook niet al te aardig (oh btw was ik gister idd een beetje te moe enzo dus mijn excuses daar nog voor dat ik een beetje bot was.
maar datging bij mij een beetje in het verkeerde keelgat.
Op zondag 04 november 2001 13:08 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
oh btw was ik gister idd een beetje te moe enzo dus mijn excuses daar nog voor dat ik een beetje bot was.
maar datging bij mij een beetje in het verkeerde keelgat.
Ha. Materiaal voor een nieuwe (en wellicht interessante) topic. Allebei erg bedankt!Op zondag 04 november 2001 14:01 schreef nelis het volgende:
ach, ik reageerde ook niet al te aardig (), was ook moe. grind erover
kben best benieuwd, persoonlijk geloof ik er gewoon NIET in omdat ik het dus nog nooit heb meegemaakt,..maar op 1 of andere manier als je sommige verhalen hier leest dan begin ik best te twijvelen, maar toch heeft het on-geloof het overhand bij mij.
maybe is proberen met een paar mensen...als ze durfen
Ter land, ter zee en in de kroeg
Anoniem: 29310
Of mensen raken door hun eigen geloof psychotisch en geloven dat er dingen gebeuren en vinden dat meestal heel naar en dat blijft hun hele leven achtervolgen. Dus dan draai je je brains in de soep.
En/Of,
het is echt waar en er komen kwade of dooie geesten die die mensen dus gekt maakt.
Dus voor mij 2 redenen om het niet te doen. Waarom zouden er anders zoveel mensen bang voor zijn en gek van worden? Lijkt me zeer gevaarlijk en is gewoon niet goed.
Het is pas wetenschappelijk bewezen dat het paranormale bestaat was laatst op het nieuws. Dus ik weet in zovere niet wat je met glaasje draaien kan doen. Het enige dat ik weet is dat mensen er gek van worden. Dus gewoon niet doen. Hoef je er ook niet achter te komen.Op zondag 04 november 2001 10:54 schreef Masta-T het volgende:
Okee, we houden erover op.
Kamp 2: heeft het bezit van ockhams razor en gezond verstand en blijft dus vasthouden aan het klasieke idee, wat niet is bewezen bestaat niet, en dus hoeft kamp 2 niets te bewijzen, want het is nog niet bewezen.
"Gezond" verstand is eigenlijk niets anders dan "eerst zien, dan geloven", dus wat dat betreft kan je ook niet zeggen of het wel of niet kan.
Zelf houd ik me verre van al dit soort praktijken. Mijn zus beweert in enige mate paranormaal begaafd te zijn, en zij zegt dat ik dat ook ben, maar dat ik me ervoor afsluit oid
Glaasje draaien is dus iets wat ik nooit zal doen. Misschien dat je je er uit heilige overtuiging gelovende dat het niet bestaat toch aan waagt, dan krijg je er wellicht toch spijt van als blijkt dat je fout zat, hoe dan ook, ik wil het niet weten.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Wat is daar in hemelsnaam zo verdacht aan, ze kan veel meer dan dan vroeger, zeg maar dat ze verder heeft door geleerd.Op zondag 04 november 2001 12:35 schreef nelis het volgende:
[..]
sure, ik kan me anders nog perfect een uitzending herinneren waarin jomanda uitlegde dat ze eerst alles per fles afzonderlijk moest instralen maar dat ze nu opeens met 1 vingerknip een heel palet flessen kon instralen omdat het zo geliefd was. aardig verdacht denk je niet.
[/quote]
dus niet, zij wíst dat ze een programma aan het opnemen was met zogenaamde life-callers dat pas later uitgezonden werd. ze moest namelijk telefoontjes van zogenaamde life aan de telefoon hangende mensen beantwoorden en ze wist dat dat gefaked was omdat de uitzending op een heel andere dag en uur werd uitgezonden dan dat het opgenomen werd.
[/quote]
Dan heb je het helemaal mis, het programma van die ene zaterdag was een herhaling van de vorige zaterdag, bovendien is het altijd op zaterdags te zien. Yorin was het probleem, Neit jomanda.
[/quote]
pure oplichterij (en dan heb ik het over jomanda, niet over geesten), jammer dat er nog zo veel mensen in trappen.
[/quote]
Jomanda oplichter??!! hou toch op zeg, en dan nu mijn Jomanda;s water testje!!!!!! jippie!!!!
8 )
dat glaasje draaien zit tussen je oren, net als al die andere ongein. als je er in gelooft dan denk je echt dat je wat ziet of hoort. maar het is er niet, ga maar eens glaasje draaien als je paddo's gegeten hebt, dan word het ineens nog es 4x "enger".
aaah, klere code 69!! bah!!
afijn, de jomanda;s ingestraald water test!!
Dit is te doen via de jomanda hulplijn, je kan gewoon bellen en dan krijg je zo'n mooi bandje, en als je knop x indrukt, dan krijg je het bandje voor waterinstralen.
Verder mag ik niksz eggen wegens reclame maken. vraag me dus niet via tweakers om het telefoon nummer.
Mijn moeder maakt vaak zelf limonade. Dit keer had ze dat weer gedaan, maar al gouw na een hele dag ging het limopande al bederven,. Dat bederven zorgt voor een opbouwende hoeveelheid gas. Die opbouw ging zo snel, dat als het gas eruit liet dat de fles na een halfuur weer propval zat met gas., ik had het gas daarna weer vrijgelaten en deed toen een scheutje jomandás water erin.
Ik had het eventjes laten staan, en jahoor, na een halfuur was er geen gas aanwezig in de fles, en na een dag nog niet en een dag later dhad ik de fles helemaal leeg gedronken, zonder klachten of gas ontwikkelibng in de fles.
Ik had weer eens een keer mijn limonade niet op, en had het een paar dagen laten staan. Het limopnade smaakte niet echt fris meer. Dus gooide ik er weer een beetje jomanda;s water er door heen. En jahoor, na 10 minuten, de limonade was weer fris van smaak.
Een compresje met jomanda's water. Ik ging weer eens slapen en had een compresje met jomanda's water op mijn hoofd. Ik had de afgelopen nacht weinig geslapen, mijn ogen begonnen zorda ik het compresje met koudwater op mijn ogen deed al goauw zwaar aan te voelen. en ben binnen een paar minuten in slaap gevallen.
Dan zou je zeggen, je had behoorlijk slaap, logisch dat je inslaap valt, MAAR, als je koudwater op je ogen doet, dan hou je het slaaperige gevoel een beetje tegen, juist wanner het warm is worden je ogen juist moeier. Daarom doen mensen als ze niet veel geslapen hebben om even een beetje wakker te zijn koud water op hun gezicht.
Maak je geen zorgen, er volgen straks nog mer gedane testjes, moben ze allen even vergeten.
overigens kan je al deze testjes zelf proberen, maar als je het niet acceptert, het jomanda;s water dus, dan werkt het ook niet. De mens heeft overal de vrije keus voor en dus ook weer hierbij.
8 )
Dit is jouw mening.Op maandag 05 november 2001 16:17 schreef Mister_X het volgende:
zoals iemand al zei, als je dood bent is het hetzelfde als dat voordat je geboren werd, geesten bestaan niet. noch hemel/hell
dat glaasje draaien zit tussen je oren, net als al die andere ongein. als je er in gelooft dan denk je echt dat je wat ziet of hoort. maar het is er niet, ga maar eens glaasje draaien als je paddo's gegeten hebt, dan word het ineens nog es 4x "enger".
Kom eens met argumenten waarom geesten niet zouden bestaan...
ja, daar heb ik ook over na zitten denken maar ik kon geen logische verklaring ervoor bedenken hoe dan dat glas van letter naar letter ging....jij wel dan?Op maandag 05 november 2001 16:17 schreef Mister_X het volgende:
zoals iemand al zei, als je dood bent is het hetzelfde als dat voordat je geboren werd, geesten bestaan niet. noch hemel/hell
dat glaasje draaien zit tussen je oren, net als al die andere ongein. als je er in gelooft dan denk je echt dat je wat ziet of hoort.
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
een paar maten van mij hebben het ooit gedaan, "voor de gein" ze geloofden er geeen flikker van. Dus zei het proberen, en jah dat glas begon echt te schuiven. men maat zei dat iemand in de groep ertegenaanduwde maar toen ging het de andere kant op ofzo.
iig op een gegeven moment hadden ze een geest te pakken en toen vroegen ze hoe hij/zij gestorven was (het scheint dat je dit nooit mag vragen) maar de geest spelde netjes : KIJK UIT VOOR VRACHTWAGENS
Anoniem: 37315
Waar halen jullie de arrogantie vandaan om zoiets te zeggen.
Het is ook makkelijk om te zeggen dat ze niet bestaan om dat het wetenschappelijk niet bewezen is, maar er is meer tussen hemel en aarde.
Er zijn al verscheiden opnames gemaakt van een huiskamer (wat last had van klopgeesten), waarin ineens alles begon te bewegen, de schilderijen aan de muur, de lamp aan het plafond, etc.
Ook zijn er mensen helemaal doorgedraait nadat ze glaasje hadden gedraait, omdat een geest bezit van zo'n iemand had genomen.
Nou zullen veel mensen zeggen dat zo'n iemand vast al een labiel iemand was, maar dat is dus in de meeste van zulke gevallen klink klare onzin.
Er is wel degelijk bewijs geleverd, over and over again, maar elke keer is de wetenschap te skeptisch en wordt het maar afgedaan als b*llsh*t.
Mensen zijn meestal bang dat ze door andere mensen niet meer voor vol worden aangezien wanneer ze zeggen dat geesten bestaan en er in te geloven.
My 2 cents.
8 )
Anoniem: 30799
Terwijl ze in mijn ogen zelf kortzichtig zijn....Op woensdag 07 november 2001 11:09 schreef The_Messenger het volgende:
Mensen zijn bang voor het onbekende en schuiven het daarom af als krankzinnig...
Anoniem: 34023
InderdaadOp woensdag 07 november 2001 11:15 schreef Density het volgende:
[..]
Terwijl ze in mijn ogen zelf kortzichtig zijn....
Anoniem: 39490
Anoniem: 13700
(PS: wie dit niet niet gelooft of denkt dat ik gestoord ben heeft een bord voor zijn kop.)
Als je het daar bij houdt is er niets aan de hand.Op woensdag 07 november 2001 11:40 schreef valentine het volgende:
ik heb het nog nooit gedaan, maar ben er de laatste tijd wel veel mee bezig geweest (overgedacht).
Heel verstandig.Ik heb er wel z'on boek over gelezen. In dat boek gingen ze dan ook glaasje draaien en een meisje is er niet goed mee weggekomen> zij zit nu in een inrichting voor gestoorde mensen. Het boek was trouwens waargebeurd. Daarom heb ik besloten om het maar niet te doen.
Ik denk dat je er veel verstandiger aan doet, iemand op te zoeken die er veel ervaring mee heeft. Veel mensen zien het nog als een spelletje, maar het heeft niets met een spel te maken; althans, niet een spelletje voor de onvoorbereide mens.Denk dat ik het ooit wel ga doen, maar nu nog niet. Het is gewoon heel gevaarlijk. IK vind dat diegen die het op dit moment willen doen ook eerst veel moeten lezen over dit onderwerp.
Het is gewoon een deel van channeling, waarbij je er goed aan doet, jezelf te beschermen middels magie en ervoor te zorgen dat je geenszins labiel bent.
Mijn oma is een hele nuchtere vrouw van 77, zegt altijd tegen de kleinkinderen dat zoiets niet bestaat. De vader van mij oma was een medium, hij verdiende daar zijn geld mee. Ik heb hem nooit gekent, ben zelf 21.
Ik hoorde dit pas een paar jaar geleden van mijn moeder.
Mijn oma schijnt dus vroeger toen zijn een jaartje of 16/17 was echt rare dingen meegemaakt te hebben, trillend huis, glazen, kopjes die heen en weer gingen en kapot vielen. 1 avond lag zijn in bed, ze woonde in Apeldoorn in een oud herenhuis. Haar vader was die avond bezig met een "client" Op een gegeven moment leek het erop alsof het hele huis zou instorten. Ze hoorde vanalles, stemmem, ze voelde aanwezigheid in haar kamer vertelde ze. Op een gegeven moment zag zij in de hoek van de kamer een soort van gezicht vertelde ze. Of course scheet ze in haar broek, maar op een gegeven moment hoorde zijn een stem, niet een echte stem maar meer in haar hoofd. het was een vrouw die vertelde dat ze niet bang moest zijn (yeah sure! zou ik niet zijn, gvd man ik zoou
Ze woont nu in Den Haag in de javastraat in een jaja alweer een oud herenhuis. In dat huis hebben tijdens de oorlog onderduikers gezeten die ook op zolder (soort van kleine laadruimte) zijn gestorven. Elke keer als ik daar kom krijg ik de kriebels in mijn nek, niet zozeer dat ik geloof dat er geesten zijn maar gewoon de sfeer die er hangt, erg spooky.
Ze woont er nu weer 3 jaar, vroeger heeft ze er met mijn moeder, ooms en tantes en opa gewoont maar is daar op een gegeven moment weg gegaan.
zo'n 3 jaar geleden gingen wij de keinkinderen en de kinderen van oma helpen met het opknappen van dat huis, je kent het wel, likje verf, vloerbedekking etc. 's avonds zijn wij toen doorgeggaan en hebben toen besloten dat we daar zouden blijven overnachten zodat we de volgende ochtend verder konden gaan. Nou dat was me het nachtje wel.
Om half 3 's nachts werden mijn moeder en ik wakker, we hoorden een hele harde schreeuw van mijn tante die beneden in de voorkamer lag te slapen. Hmmz vaag.. nou ja, zal wel gedroomd hebben dachten we. Op een gegeven moment hoorde mijn moeder en ik scherven vallen, was een erg luid geluid, alsof er een aantal vasen kapot vielen. eerst dachten we dat dat bij de buren vandaan kwam of iets dergelijks enwe besloten om de volgende dag maar te gaan kijken. (geen oog meer dicht gedaan).
De volgende morgen liepen we naar beneden en vertelde mijn oom en tante dat ze een jongetje door de gang zagen lopen en vroegen ons of dat mijn broertje was geweest, nou die had dus de hele nacht voor pampus gelegen naast me. Beetje vaag, zal wel gedroomd hebben met die vage fantasie van haar. Wij vroegen ons toen af waar die scherven nou lagen. Dus wij zoeken, helemaal nergens dus. Dus wij vragen bij de buren, tja... geen buren, aan de linkerkant 2 lege panden, de andere kant ook 2 lege panden. en het geluid was zo hard, het leek er meer op dat het uit 2 kamers verder kwam of van beneden.
Sinds dien kom ik daar alleen overdag als er veel mensen zijn. overnachten doe ik er nooit meer.
Mijn moeder vertelde me laatst ook dat ze daar vroeger als kind rare dingen heeft meegemaakt, stemmen gehoord ed. En mijn andere ooms en tantes ook, terwijl ze allemaal stuk voor stuk nuchter zijn.
Begrijp er geen reet van maar ik hou niet van die spooky shit, werkt slecht op mn hart.
Grtz
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Op woensdag 07 november 2001 11:45 schreef mietje het volgende:
Ik heb laatst glaasje gedraaid met drie mensen met veel spirituele ervaring en kracht. Toen er tijdens die sessie een geest onder het glas zat hebben we het glas op een glazen onderzetter geschoven en omgedraaid, zodat de geest niet meer weg kon.
Het is nog niet bekend dat een dergelijke energie niet 'gevangen' kan worden in een glas? Dat ze toevallig in het verhaal van Aladdin een lamp hadden met een geest erin, betekend natuurlijk niet dat dit ook mogelijk is.
Dat wat bestaat uit energie zet je 'vast' met energie.
Hmm.Vervolgens hebben we de onderzetter verlijmd met tien-secondenlijm en er een miniem gaatje in geboord. Door dit gaatje hebben we eerst door Jomanda ingestraald water en vervolgens rk. wijwater in het glas gegoten (als je het andersom doet krijg je een explosieve chemische reactie).
Welke band?Daarna hebben we het gaatje met een glazen plaatje dichtgehouden en het geheel vijf minuten lang stevig geschud. Tijdens al deze handelingen hebben we het Onze Vader achterstevoren opgezegd en deathmetal gedraaid.
Juist ja.Tot slot hebben we onze etherische elixir natuurlijk gedronken, en we zijn alle vier meer dan een dag van de wereld geweest, zo bezeten waren we er van.
Een ouija bord?(PS: wie dit niet niet gelooft of denkt dat ik gestoord ben heeft een bord voor zijn kop.)
Anoniem: 34023
Wie heeft een theorie ?
MastahBlastah
Je gaat toch haast verbanden leggen he... Scary allemaal maar ik denk dat ikook 16 bits kleuren zou schijten!
...Make every cut count, even if it is one frame...
Mijn excuses aan mietje.
The messanger, Geesten kunnen inderdaad mensen zijn die de weg niet hebben kunnen vinden naar de hemel of het vage vuur(hel).
Het kunnen ook zielen zijn die niet eens doorhebben datz e dood zijn en met hun dagelijks leventjes bezig zijn. Het kunnen ook zielen zijn die niet weg willen. Ook kunnen het zielen zijn die een 'missie' hebben, zeg maar dat ze de mensheid helpen, maar dan zonder belichaming. Ik weet niet of ik er eentje vergeten bent, anders weet kiory miischien wel meer lol
8 )
Ik ben het wel eens men de manier waarop het weergegeven wordt in The Sixth Sense. Er zijn mensen die geen idee hebben dat ze dood zijn en dus gewoon doorgaan met hun leven. De reden dat deze mensen zichtbaar zijn is, omdat zij een sterke identificatie met hun lichaam hadden (de ziel is vormloos, zoals klei).Op woensdag 07 november 2001 11:56 schreef The_Messenger het volgende:
Wat zijn geesten dan ? Zijn dat achter gebleven mensen die zich zelf nog niet hebben gevonden ? Zijn dat mensen die de verkeerde 'afslag' hebben genomen ? Zijn dat mensen die niet nog niet klaar zijn voor het hiernamaals ?
Wie heeft een theorie ?
Ah, en waarvandaan haal jij je kennis dat het niet kan? Ik haal de mijne uit de arabische alchemie, die vol is van geesten gevangen in flessen.Op woensdag 07 november 2001 11:53 schreef Kyori het volgende:
Het is nog niet bekend dat een dergelijke energie niet 'gevangen' kan worden in een glas? Dat ze toevallig in het verhaal van Aladdin een lamp hadden met een geest erin, betekend natuurlijk niet dat dit ook mogelijk is.
Dat wat bestaat uit energie zet je 'vast' met energie.
You got itEen ouija bord?
Wat nou? Nu geef ik toe dat geesten bestaan, dat "instralen" werkt, dat het occulte met religie te maken heeft, en dat je van geesten oproepen "bezeten" kunt worden. Ik sta dus even volledig op jouw standpunt, en nu heb ik volgens jou een bord voor m'n kop?Op woensdag 07 november 2001 12:11 schreef hetisik het volgende:
Kyori, die reactie van mietje was een erg domme sarcastische reply op mijn post van de testen met jomanda;s water. Mietje is een zeer goed voorbeeld van wat ik met mensen bedoel met een bord voor hun kop, maar afijn, is zijn leven niet de mijne.
Van een paranormale site afgeplukt.Beste lezer/lezeres, deze keer gaan we het hebben over glaasje draaien. Dit onderwerp zal velen niet onbekend zijn, maar wat vaak wel onbekend is, zijn de gevolgen ervan die "kunnen" optreden, wanneer men gaat expirimenteren. Laten we een voorbeeld nemen, men gaat met b.v. 4 personen aan een tafel zitten, met daarop een laken met symbolen met de tekens, letters en cijfers erop. In het midden staat een glas op z'n kop. Men legt daarop met z'n allen een vinger op het glas. Terwijl dit wordt gedaan, wordt door 1 van de personen een vraag gesteld. Men hoopt op een antwoord op die vraag. Het glas beweegt zich dan naar een letter of een cijfer. Gelijdelijk aan komen de woorden en cijfers te voorschijn. 1 van de personen noteert dit alles, om later alles te kunnen nalezen. Het kan voorkomen dat er meer sessie's nodig zijn voor er een antwoord komt. Maar is dat antwoord ook goed?. Beste lezer/lezeres daar zit het gevaar, want veel vooral onervaren personen denken dat die antwoorden goed zijn. Of tenminste als teken van de gene zijde worden beschouwd, en daarom als juist worden beschouwd.
Dat is niet zo, en waarom dan niet?. Dit komt omdat er ook van alles "langs" kan komen, geesten (intelligenties) die zelf nog niet eens weten dat ze zijn overgegaan (overleden) of niet zo nauwkeurig zijn met het geven van "eerlijke" antwoorden. Zij zijn zelf vaak op sensatie uit, en zorgen daardoor voor antwoorden die de deelnemers "graag" willen horen of er komt soms onzin uit de antwoorden. Ik zal nu trachten uit te leggen waarom glaasje draaien nu zo wordt afgeraden. Tijdens zo'n sessie komt er voor onze ogen "onzichtbaar" van alles en nog wat langs. Op helderzienden na, zien we in principe niets, maar wat wel kan is het "aanvoelen" dat er iets is. Let op: voelt het rustig en goed aan, dan is het waarschijnlijk goed. Maar door de "sensatie" die de deelnemers aan tafel "uiten" wordt DAT opgemerkt door niet zo vriendelijke personen die zijn "overgegaan". De "goeien" zullen juist weten dat het glaasje draaien niet de juiste methode is om "contact" te maken met overleden mensen, en daarom meestal afzien van het geven van een reaktie.
Bovendien is men op dat moment geesten aan het oproepen, wat juist niet moet. Dat oproepen is te vergelijken met overal aanbellen, wat bij sommige personen zeker niet gewaardeerd zal worden. Als ze willen komen ze toch wel. Als het ware zitten de deelnemers aan tafel te trekken aan iets, om antwoord te krijgen. En die krijgt men, maar meestal NIET van de goeie intelligentie's. Op dat moment kan men vooral "plotseling" overleden personen aantrekken, en die zijn niet zo nauwkeurig in de hier aan tafel doorkomende antwoorden. Of men trekt zwervers aan, die nog niet kunnen accepteren dat ze allang zijn overleden. En juist dit soort mensen (intelligentie's) komen heel graag op dit soort gelegenheden af, want ze zijn dan dolblij dat ze eindelijk weer contact met de aarde te hebben, en mede daarom blijven ze plakken. Vanuit hun visie gezien hebben ze lange tijd ergens in hun sfeer rondgezworven, om eindelijk een groep mensen te treffen, die toevallig "glaasje" aan het draaien zijn.
Vaak geven ze zich dan uit voor een persoon die door de "deelnemers" aan de seance tafel wordt opgeroepen. De deelnemers denken hierdoor met een bekend persoon contact te hebben, en gaan daarop door. En op dat moment kunnen problemen ontstaan, omdat men denkt met een vertrouwd persoon te maken te hebben, en men daarom de doorkomende antwoorden als goed gaan beschouwen. Ik maak de lezer/lezeres er op attent dat de antwoorden waar ook vandaan eerst met logica moeten worden beoordeeld. Immers je neemt toch ook niet zomaar van je kennis, vriend, ouder, of wie dan ook maar alles aan. Dus wat je moet doen, is dit nuchter benaderen. Van een "aards" persoon neemt men zeker niet alles aan. Nou doe dat dan ook niet van een "niet aards" persoon. Beschouw ze net als wij, onderwerp ze gerust aan kritiek als het moet, zorg er voor dat je logica ook daar wordt toegepast.
De mensen die pas zijn oveleden weten ook nog niet altijd waar ze aan toe zijn, en de "zwervers" ook nog niet. Het is juist zo dat ZIJ hulp nodig hebben, en die wordt ook vaak gegeven door sommigen onder ons, n.l. de mediums, paragnosten, en die mensen die er gevoelig voor zijn. Met wijsheid en met liefde worden ze dan "opgevangen" en naar het licht begeleid. Maar wat nu, dan maar geen glaasje draaien ?. Inderdaad, beter van niet, maar als men perse toch wil, let dan op het volgende:
1 - Neem nooit zomaar iets van wat dan ook aan, let op je intuitie.
2 - Voelt het onrustig aan, dan opletten, wees kritisch.
3 - Voelt het duidelijk niet goed aan, direct stoppen, en je afsluiten.
4 - Zorg er voor dat je logica en je eigen wil de baas blijven.
5 - Drink geen alcohol, en gebruik beslist geen drugs. Dit kan zeer gevaarlijk zijn tijdens het glaasje draaien.
Alcohol veroorzaakt een verminderde geestelijke weerstand en ook wordt men dan minder bewust van datgeen er gebeurt. Na gebruik van drugs kan in sommige gevallen een uittreding plaats vinden en een bewustzijnsovername door een zwerver. In dat geval is men aangewezen op professionele hulp om er weer van verlost te worden.
Daarom is gebruik van drugs hier zeer af te raden. Wil men toch kontakt, dan kan men zich het beste wenden tot een erkend paragnost. Deze komen vaak bij spirituele stichtingen. Vraag daar ernaar, of ga in mijn link pagina op zoek, daar staan een aantal links naar home pagina's van paragnosten, regressie terapeuten, en diverse stichtingen, en ook andere alternatieve genezers indien van toepassing. Je kunt ook onderin mijn hoofdpagina terecht. Daar staat een link naar vele andere sites die leiden naar de gewenste personen.
Pleaze forgive me
Btw, newageprformans, dat stukje wat jij opgepikt had klopt 100%!!
8 )
Ik heb er thuis nog eentje op sterk water staan, die siert de mantel van mijn open haard.Op woensdag 07 november 2001 13:51 schreef mietje het volgende:
Ah, en waarvandaan haal jij je kennis dat het niet kan? Ik haal de mijne uit de arabische alchemie, die vol is van geesten gevangen in flessen.
Ik haal mij kennis uit een al erg oud systeem van 'zwarte magie'. Hoelang deze magie al bestaat weet ik niet precies, maar dat doet ook niet terzake. Het is in ieder geval de energie die vrijkomt bij het aanroepen van bepaalde krachten, die de entiteit in bedwang houdt.
Uhm, dat zijn we niet zo heel erg van je gewend.Wat nou? Nu geef ik toe dat geesten bestaan, dat "instralen" werkt, dat het occulte met religie te maken heeft, en dat je van geesten oproepen "bezeten" kunt worden. Ik sta dus even volledig op jouw standpunt, en nu heb ik volgens jou een bord voor m'n kop?
Fraai. Behalve dat het riskanter wordt door drugsgebruik, is het in principe al meteen af te raden. Er zijn tegenwoordig een overgrote hoeveelheid charlatans in de 'paranormale' wereld werkzaam. De mensen die er meestal echt verstand van hebben, zijn zo wijs hun mond te houden en hen ken je meestal alleen, omdat ze een kennis van een vriend van een kennis... etc. zijn. Dat zijn vaak de echte; diegenen die er niet mee te koop lopen.Op woensdag 07 november 2001 13:54 schreef NewAgePerformance het volgende:
Bron jhk:
------------------------------------------------------------------------
Beste lezer/lezeres, deze keer gaan we het hebben over glaasje draaien. Dit onderwerp zal velen niet onbekend zijn, maar wat vaak wel onbekend is, zijn de gevolgen ervan die "kunnen" optreden, wanneer men gaat expirimenteren. Laten we een voorbeeld nemen, men gaat met b.v. 4 personen aan een tafel zitten, met daarop een laken met symbolen met de tekens, letters en cijfers erop. In het midden staat een glas op z'n kop. Men legt daarop met z'n allen een vinger op het glas. Terwijl dit wordt gedaan, wordt door 1 van de personen een vraag gesteld. Men hoopt op een antwoord op die vraag. Het glas beweegt zich dan naar een letter of een cijfer. Gelijdelijk aan komen de woorden en cijfers te voorschijn. 1 van de personen noteert dit alles, om later alles te kunnen nalezen. Het kan voorkomen dat er meer sessie's nodig zijn voor er een antwoord komt. Maar is dat antwoord ook goed?. Beste lezer/lezeres daar zit het gevaar, want veel vooral onervaren personen denken dat die antwoorden goed zijn. Of tenminste als teken van de gene zijde worden beschouwd, en daarom als juist worden beschouwd.
Dat is niet zo, en waarom dan niet?. Dit komt omdat er ook van alles "langs" kan komen, geesten (intelligenties) die zelf nog niet eens weten dat ze zijn overgegaan (overleden) of niet zo nauwkeurig zijn met het geven van "eerlijke" antwoorden. Zij zijn zelf vaak op sensatie uit, en zorgen daardoor voor antwoorden die de deelnemers "graag" willen horen of er komt soms onzin uit de antwoorden. Ik zal nu trachten uit te leggen waarom glaasje draaien nu zo wordt afgeraden. Tijdens zo'n sessie komt er voor onze ogen "onzichtbaar" van alles en nog wat langs. Op helderzienden na, zien we in principe niets, maar wat wel kan is het "aanvoelen" dat er iets is. Let op: voelt het rustig en goed aan, dan is het waarschijnlijk goed. Maar door de "sensatie" die de deelnemers aan tafel "uiten" wordt DAT opgemerkt door niet zo vriendelijke personen die zijn "overgegaan". De "goeien" zullen juist weten dat het glaasje draaien niet de juiste methode is om "contact" te maken met overleden mensen, en daarom meestal afzien van het geven van een reaktie.
Bovendien is men op dat moment geesten aan het oproepen, wat juist niet moet. Dat oproepen is te vergelijken met overal aanbellen, wat bij sommige personen zeker niet gewaardeerd zal worden. Als ze willen komen ze toch wel. Als het ware zitten de deelnemers aan tafel te trekken aan iets, om antwoord te krijgen. En die krijgt men, maar meestal NIET van de goeie intelligentie's. Op dat moment kan men vooral "plotseling" overleden personen aantrekken, en die zijn niet zo nauwkeurig in de hier aan tafel doorkomende antwoorden. Of men trekt zwervers aan, die nog niet kunnen accepteren dat ze allang zijn overleden. En juist dit soort mensen (intelligentie's) komen heel graag op dit soort gelegenheden af, want ze zijn dan dolblij dat ze eindelijk weer contact met de aarde te hebben, en mede daarom blijven ze plakken. Vanuit hun visie gezien hebben ze lange tijd ergens in hun sfeer rondgezworven, om eindelijk een groep mensen te treffen, die toevallig "glaasje" aan het draaien zijn.
Vaak geven ze zich dan uit voor een persoon die door de "deelnemers" aan de seance tafel wordt opgeroepen. De deelnemers denken hierdoor met een bekend persoon contact te hebben, en gaan daarop door. En op dat moment kunnen problemen ontstaan, omdat men denkt met een vertrouwd persoon te maken te hebben, en men daarom de doorkomende antwoorden als goed gaan beschouwen. Ik maak de lezer/lezeres er op attent dat de antwoorden waar ook vandaan eerst met logica moeten worden beoordeeld. Immers je neemt toch ook niet zomaar van je kennis, vriend, ouder, of wie dan ook maar alles aan. Dus wat je moet doen, is dit nuchter benaderen. Van een "aards" persoon neemt men zeker niet alles aan. Nou doe dat dan ook niet van een "niet aards" persoon. Beschouw ze net als wij, onderwerp ze gerust aan kritiek als het moet, zorg er voor dat je logica ook daar wordt toegepast.
De mensen die pas zijn oveleden weten ook nog niet altijd waar ze aan toe zijn, en de "zwervers" ook nog niet. Het is juist zo dat ZIJ hulp nodig hebben, en die wordt ook vaak gegeven door sommigen onder ons, n.l. de mediums, paragnosten, en die mensen die er gevoelig voor zijn. Met wijsheid en met liefde worden ze dan "opgevangen" en naar het licht begeleid. Maar wat nu, dan maar geen glaasje draaien ?. Inderdaad, beter van niet, maar als men perse toch wil, let dan op het volgende:
1 - Neem nooit zomaar iets van wat dan ook aan, let op je intuitie.
2 - Voelt het onrustig aan, dan opletten, wees kritisch.
3 - Voelt het duidelijk niet goed aan, direct stoppen, en je afsluiten.
4 - Zorg er voor dat je logica en je eigen wil de baas blijven.
5 - Drink geen alcohol, en gebruik beslist geen drugs. Dit kan zeer gevaarlijk zijn tijdens het glaasje draaien.
Alcohol veroorzaakt een verminderde geestelijke weerstand en ook wordt men dan minder bewust van datgeen er gebeurt. Na gebruik van drugs kan in sommige gevallen een uittreding plaats vinden en een bewustzijnsovername door een zwerver. In dat geval is men aangewezen op professionele hulp om er weer van verlost te worden.
Daarom is gebruik van drugs hier zeer af te raden. Wil men toch kontakt, dan kan men zich het beste wenden tot een erkend paragnost. Deze komen vaak bij spirituele stichtingen. Vraag daar ernaar, of ga in mijn link pagina op zoek, daar staan een aantal links naar home pagina's van paragnosten, regressie terapeuten, en diverse stichtingen, en ook andere alternatieve genezers indien van toepassing. Je kunt ook onderin mijn hoofdpagina terecht. Daar staat een link naar vele andere sites die leiden naar de gewenste personen.
------------------------------------------------------------------------
Van een paranormale site afgeplukt.
Het is bovendien knap irritant om als geest opgeroepen te worden. Plaats jezelf eens in die positie. Je bent net ergens mee bezig <vul zelf maar in> en ineens moet je onmiddelijk ergens naartoe, ergens ver daarvandaan. Op de plaats van bestemming wordt je door mensen bestookt met vragen. Voel jij je dan prettig? Nee. Mensen die hun lichaam achter zich gelaten hebben, willen graag rust. Geen gezeur.
Ik ben om die reden ook een fel tegenstander van mensen die zich bezig houden met resurrectie; iedereen zou gecremeerd moeten worden, zodat dergelijke dwazen dat soort dingen niet meer kunnen doen. En ja, het is wel degelijk mogelijk.
8 )
Dat bedoel ik nu.Op woensdag 07 november 2001 14:57 schreef Kyori het volgende:
Uhm, dat zijn we niet zo heel erg van je gewend.

Ik heb natuurlijk extra zo'n sterk verhaaltje geschreven, simpelweg om bijna identieke claims van andere mensen (zoals oma's) af te schieten. Waarom geloof je de claims van die mensen wel en de mijne niet?
<edit>Sorry hetisik, ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik idd. de rollen eens omdraaide.</edit>
Anoniem: 36105
Daarom als je het goed leest dat stuk staat er ook in dat het op elke manier af te raden is en dat als je toch contact met een entiteit wilt dat je dan naar profesionele mensen moet gaan zoals bv een paragnost en dergelijke. Maar dit geeft gewoon een visie weer van iemand die meer contacten met het ijle leven heeft dan de meeste mensen.Op woensdag 07 november 2001 15:06 schreef Kyori het volgende:
[..]
Fraai. Behalve dat het riskanter wordt door drugsgebruik, is het in principe al meteen af te raden. Er zijn tegenwoordig een overgrote hoeveelheid charlatans in de 'paranormale' wereld werkzaam. De mensen die er meestal echt verstand van hebben, zijn zo wijs hun mond te houden en hen ken je meestal alleen, omdat ze een kennis van een vriend van een kennis... etc. zijn. Dat zijn vaak de echte; diegenen die er niet mee te koop lopen.
Het is bovendien knap irritant om als geest opgeroepen te worden. Plaats jezelf eens in die positie. Je bent net ergens mee bezig <vul zelf maar in> en ineens moet je onmiddelijk ergens naartoe, ergens ver daarvandaan. Op de plaats van bestemming wordt je door mensen bestookt met vragen. Voel jij je dan prettig? Nee. Mensen die hun lichaam achter zich gelaten hebben, willen graag rust. Geen gezeur.
Ik ben om die reden ook een fel tegenstander van mensen die zich bezig houden met resurrectie; iedereen zou gecremeerd moeten worden, zodat dergelijke dwazen dat soort dingen niet meer kunnen doen. En ja, het is wel degelijk mogelijk.
Ik vind het wel informatief en voor mij in mijn levensbeschouwing ook wel correct opgeschreven. Ben zelf namelijk geen goede schrijver.
Anoniem: 16951
Dan heb je zeer zeker een probleemOp zaterdag 03 november 2001 13:06 schreef Ragonite het volgende:
Ik heb een keer in een of ander boek gelezen (van een bekeerde hoge boedistische pietb die nu dus christen was en zijn hobby was voordat hij bekeerd was met elfen praten,
maar die zij zelf dat die geesten er altijd wat voor terugvragen, een stukje persoonlijkheid, waarover ze dan een verwoestende werking hebben
Hij had in idd geval de mening dat je er NOOIT aan moest beginnen.
zegt mij al genoeg.
PS: dit is serieus, niet grapping zoals een deel van dit interressante topic
Dat is ook de reden waarom je het nooit moet vragen, je moet het de geest bevelen. Bovendien moet je zorgen dat je de geest ergens in vastzet (een spiegel bij voorkeur) en dat je jezelf goed beschermd.Op donderdag 08 november 2001 08:23 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Dan heb je zeer zeker een probleem
Dan heeft hij het verkeerd gedaan. De 'normale' methode werkt gewoon: je beschermd jezelf, je roept de geest op en zet hem/haar/het vast. Dan kun je vragen stellen en naderhand bedank je de geest in kwestie (dat moet wel, bovendien heet dat beleefdheid) en beveel je hem/haar/het te vertrekken.Ik heb een keer in een of ander boek gelezen (van een bekeerde hoge boedistische pietb die nu dus christen was en zijn hobby was voordat hij bekeerd was met elfen praten,
maar die zij zelf dat die geesten er altijd wat voor terugvragen, een stukje persoonlijkheid, waarover ze dan een verwoestende werking hebben
Niet alleen, en zeker niet als je er helemaal geen ervaring mee hebt, of denkt dat het 'maar een spelletje' is.Hij had in idd geval de mening dat je er NOOIT aan moest beginnen.
Anoniem: 42740
Zit de moderne geest niet zelf op internet?Op zondag 04 juni 2000 13:21 schreef Stoker het volgende:
Zijn volgens mij wel illegaal ja, maar ze zijn wel te krijgen via paranormale beurzen geloof ik. Of te bestellen via Internet natuurlijk.
Anoniem: 10358
De huidige natuurkunde kan al grotendeels verklaren hoe de mens werkt en ook onze hersenen. Het valt mij trouwens ook op dat wanneer mensen leren hoe veel natuurkundige processen werken dat ze dan vaak wel inzien dat alles zonder een hogere macht ook kan werken. Ik zeg niet dat er niks bovennatuurlijks is, maar zodra we het ook echt kunnen aantonen kunnen we onze natuurkunde weer een stukje uitbreiden om ook dat weer te omvatten. Natuurkunde is nooit af.Op vrijdag 06 juli 2001 19:32 schreef veryip het volgende:
Goed... dan geloof jij toch lekker dat mens niets meer is dan een hoop water en wat andere ingedienten....
Wie ben jij, wie ben ik; wij zijn wel ffies iets meer dan alleen maar wat je ziet; wij zijn uniek; en niet alleen ons DNA ofzo maar ook wie we zijn en wat we zijn; da's dus iets bovennatuurlijks en daar maken die geesten waarmee je leuk gaat spelen enzo tijdens het glaasje draaien ook deel van uit.
Als je niet in het bestaan van geesten geloofd; hoe wil je dan alles "verklaren" ..... gewoon niet en je van de domme houden; jezelf voor de gek houden en er gewoon lekker niet over na denken?? ..... mij niet gezien hoor
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Dit topic is gesloten.