Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5772

Topicstarter
Ik las in die topic over sektes dat sommigen dat eng vinden, maar wat denken jullie van ouijah borden (die borden waarmee je geesten kan oproepen, beter bekend als glaasje draaien)?

Heeft iemand het wel eens gedaan? Wil graag (serieuze) meningen/ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mwoah wel eens gedaan, maar na een half uurtje geconcentreerd met 4 man naar een glaasje staren met cijfers en letters eromheen werkt nogal op je lachspieren. :)

Kortom geen contact met gene zijde (duh) maar wel veel lol.

En ja ik weet het, het is heeeeel gevaarlijk en er zijn mensen gek van geworden, en blah blah, en ook etc. etc. en nag, nag, nag.

Het is dan ook een vereiste dit te doen met geestelijk labiele personen, en niet mensen die het liefst met hun hoofd in de magnetron slapen, en lullen met broodroosters.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden dat ik dit vraag is dus dat ik dus veels te nuchter ben om te geloven dat een glas gaat bewegen om een normaal bord waarvan er miljoenen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou zover ik weet heeft het bord zelf geen enkele "kracht" en hoeft dat ook niet, het is meer een middel voor dead people om met je te communiceren, je zou het dus ook zelf kunnen maken.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

de mensen die ik ken die ooit glaasje hebben gedraaid ,willen het dus echt nooit meer doen

zegt mij genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nooit meer doen omdat ze geschrokken zijn of nooit meer doen omdat er niets gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm.. toch echt omdat ze geschrokken zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan je niet eens vragen of deze mensen willen reageren dan? Ik ben wel benieuwd wat zij dan ervaren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb dat een jaar of 10 geleden ook wel eens gedaan met een stel vrienden....gewoon voor de gein. Maar toen dat glas daadwerkelijk begon te bewegen, begon iedereen toch zeven kleuren stront te schijten.

Eerst dachten we dat er iemand van ons zat te dollen, maar dat bleek dus van niet. We zijn nog even doorgegaan, maar zijn er toch vrij snel mee gestopt.

Achteraf wisten we gewoon niet wat we ervan moesten denken....was toch best rare ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dan die bewering dat je altijd toestemming moet vragen om het 'gesprek' te eindigen en de openingszin dat je moet vragen of het een boze geest is of niet. Het klinkt zo onwaarschijnlijk.

Zijn er bepaalde regels ofzo of weet iemand een URL met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5053

Geest, wilt u contact met mij?
Bent u een goede of een slechte geest?
Bent u een kwade geest?

Hoe heet u?
Bla bla bla

Geest, wilt u mij verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6344

Klopt het dat die Ouijah-bord illegaal is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze worden in ieder geval niet verkocht bij intertoys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn volgens mij wel illegaal ja, maar ze zijn wel te krijgen via paranormale beurzen geloof ik. Of te bestellen via Internet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7396

Kunnen we misschien een mpegje downloaden waarop te zien is dat het glaasje gaat bewegen?
Geesten bestaan niet. Het is na je leven net zo als voor je leven. Waar moeten die geesten dan vandaan komen.
Jomanda dat geloofde ook iedereen. Ook niks van waar is echt gebleken. Laat het glaasjedraaien maar over aan de Jomanda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
De beste manier om erachter te komen is zelf een keer aan het spel meedoen. Geef dan je eigen hypothese erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5709

Ik heb met twee anderen een keertje glaasje gedraaid, maar ik weet het niet. De kat deed errug overspannen toen we bijna begonnen en ze zeggen wel eens dat katten daar gevoelig voor zijn. Maar goed, wij beginnen: gesst, joehoeeee, bennu daar? En er gebeurde eerst niets. Maar na het nog eens gevraagd te hebben, ging toch echt dat glas heen en weer! Tja, er valt altijd te zeggen: 'jij duwde het glas' maar in dit geval ging hij naar de L, de U en nog een keer de L. LUL dus. :) Dit is geen geintje hoor, maar echt gebeurd en wat ik het meest vreemde vindt, is dat je niet in je eentje het glas met 1 vinger naar de L, dan naar de U en dan weer naar de L kan laten bewegen, toch? Dat kan gewoon niet op zo'n bord, of op een zelfgemaakte verzameling van letters... Dus da's nog steeds RAAR te noemen. Of ze zaten met z'n ALLEN, MIJ te neppen :(
En nog wat: ik BEN ook daadwerkelijk een LUL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik heb gisteren samen met 4 maten glaasje gedraaid. ik geloofde er eerst ook niks van, maar toen het glas begon te bewegen schrok ik toch wel even. ik d8 natuurlijk (zoals velen) dat ze of iemand het glas aan het duwen was, maar dat was echt niet het geval. wij hadden dan niet zo'n echt bord, maar wij hadden gewoon een grote cirkel met alle letters van het alfabet en ja en nee neergelegt met een glas in het midden en 2 kaarsen aan de zijkant.

nou...iedereen zijn vinger op het glas, en dan vragen of we contact hebben. eerst gebeurt er niks maar even later begint het glas te trillen en geeft antwoord op de vraag of we contact hebben: het glas schuift naar de ja toe, en het gaat vanzelf ook weer naar het midden toe.
toen vroegen we wie er medium was, het glas begon te schuiven: m, a, t,s mats (dat zal ik dan wel zijn).
dus ik maar eerst ff vragen of het een goeie geest is en het antwoord was ja (gelukkig :9)

nou wij allemaal een beetje van die onzin vragen stellen enzo en toen hadden we geen vragen meer ging het glas vanzelf bewegen en toen kwam eruit: ren naar antwerpen
dus wij vragen waarom: en toen ging het: d, o, o dus wij denken, dat gaat naar dood en we waren allemaal schijt dus wij hadden het snel gestopt!

en later hadden we het verhaal verteld aan die ouders en toen bleek er een collega van een pa van iemand die meedeed overleden te zijn op de weg naar antwerpen (was tegen een vrachtwagen aan gereden) en die werd gister begraven :?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 05 juli 2001 09:30 schreef Matsie het volgende:
ik d8 natuurlijk (zoals velen) dat ze of iemand het glas aan het duwen was, maar dat was echt niet het geval.
Er zit niemand echt bewust tegen dat glas te drukken. Maar wat er wel gebeurd is het volgende:

Het glas kan heel eenvoudig bewegen. Je kan het als het goed is haast weg blazen.
Steek je hand maar eens uit zonder glas en houd dat een minuutje vol. Je hand gaat beven en trillen. Dat zie je met je ogen, maar je kan het niet tegen houden. Als je met 4 mensen zo'n glas aanraakt is er vast na 1-2 minuten wel iemand die heel onbewust zijn vingers 3 mm beweegt. Je mag het niet tegenhouden dus volg je hem of haar. De andere 2 doen dat ook. Maar jullie weten niet waar je moet 'stoppen' Dus merkt de eerste dat het glas beweegt en gaan nu ook 'volgen' Daarna is het einde zoek. Iedereen probeert zo snel mogelijk te reageren op het glas en gaat overcorrigeren. Zo gaat het bewegen. Je ziet ook dat het in rondjes gaat. Dat klopt precies, want als het glas zo dicht bij je komt dat het vlak voor je staat is je neiging toch om het iets af te remmen. En degene die tegen over je zit moet zijn arm zo ver uitstrekken dat hij niet goed meer kan volgen. Dus kan de beweging alleen nog maar naar links of rechts.

Ik heb het vele malen gedaan en er is nog nooit iets uitgekomen dat niet iemand van de aanwezigen al wist. En natuurlijk kan je als uitkomst krijgen dat er iemand in de komende tijd dood gaat. Maar ja iedereen kent wel 50-100 mensen. En als je 4 deelnemers hebt is de kans best groot dat er in het komende half jaar een (vage)bekende dood gaat. Er gaan iedere dag mensen dood.

Echt ingewikkelde voorspellingen komen nooit uit. En dan bedoel ik: Voorspel me nu eens de middag temperaturen van alle vrijdagen in september in Anekeveen of geef me nu eens 3 keer de rijtjes van de lotto. Of voorspel de standen van alle aandelen van de AEX op 23 oktober. En die laatste is nog aardig te schatten. Waarschijnlijk hoger dan nu.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 14:33

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 05 juli 2001 10:01 schreef Ortep het volgende:

[..]

Echt ingewikkelde voorspellingen komen nooit uit. En dan bedoel ik: Voorspel me nu eens de middag temperaturen van alle vrijdagen in september in Anekeveen of geef me nu eens 3 keer de rijtjes van de lotto. Of voorspel de standen van alle aandelen van de AEX op 23 oktober. En die laatste is nog aardig te schatten. Waarschijnlijk hoger dan nu.
Waarom hebben veel mensen nou de indruk dat geesten per sé moeten voorspellen?
Teveel op de kermis gelopen zeker...
Hallo! Het zijn geen waarzeggers hoor!
In principe zijn het gewoon mensen, net als wij, maar dan zonder stoffelijk lichaam.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Het is dan ook een vereiste dit te doen met geestelijk labiele personen, en niet mensen die het liefst met hun hoofd in de magnetron slapen, en lullen met broodroosters.
:D

Waarom zet je een f onderaan je posts?...ik vind ju nu ook al als een individu overkomen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29240

ik vind het maar gevaarlijk, je weet nooit of er geesten bestaan en wat voor krachten hebben dus heb en zal ik het nooit doen.>:)
ik ken trouwens wel mensen die het hebben gedaan en die zijn echt heel bang geworden en hebben rare dingen gezien duss: thnx, but no thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 11:00

veryip

Nikon D7000 + Glas

Gewoon niet mee bezig houden; waarom zou je. Wat wil je te weten komen en wat is eraan als je bijvoorbeeld te weten komt wanner je dood gaat oid....

Glaasje draaien enzo zijn gewoon dingen waar wij als mensen ons niet "behoren" mee bezig te houden en je kan je er een hoop "troep" mee op je nek halen....

Zo'n "geest" komt ook niet ff voor z'n plezier langs; wat zit er voor hem/ haar/ het aan.

Maar nogmaals; waarom zou je; wat zou je in vredesnaam echt willen weten en maakt dat het leven juist niet veel minder uitdagend als je nu al weet dat je met Katrien gaat trouwen ???

|:( :?

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 05 juli 2001 23:38 schreef Crusader het volgende:
In principe zijn het gewoon mensen, net als wij, maar dan zonder stoffelijk lichaam.
De meeste mensen gebruiken glaasje draaien om iets over de toekomst te weten te komen. En als het dan ook maar een beetje lijkt uit te komen gebruiken ze dat als bewijs dat geesten bestaan.

Maar met jouw redenering wordt het wel heel eenvoudig om te zeggen dat geesten bestaan he? Je kan werkelijk ieder tegen argument onder de tafel vegen door te stellen dat ze dan niet hoeven te doen.

Zo ken ik er ook nog wel een paar. De Tirannosaurus Rex is helemaal niet uigestorven. Er zijn er nog zeker een paar honderd miljoen. Maar ze zijn wel onzichtbaar geworden. Waarom we ze niet zien? Ten eerste zijn ze onzichtbaar en ten tweede willen de meeste mensen niet geloven wat de invloed van die beesten is. Laatst viel er nog een op een vliegtuig in Rusland. Daarom stortte het neer, 143 doden. Heeft niemand hem gezien? Heb je wel eens nagedacht waar al die ufo meldingen vandaan komen? Juist dat zijn vliegende TR's die toevallig wel even zichtbaar zijn. En als je ze niet ziet? Ze hoeven zich niet te laten zien. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
wij hebben gister (voor mij denk ik toch echt de laatste keer) nog een x glaasje gedraaid want er waren weer eens mensen bij die ons verhaal niet geloofden, dus toen zeiden wij dat ze zelf maar moesten komen kijken.....nou wij weer hetzelfde gedaan als de vorige keer. en toen.....ik vroeg eergister wie mijn volgende vriendin wordt....dat werd ene Alice. en gister vroegen we weer hetzelfde he, en weer kwam er alice uit. en het was wel een andere geest wan we hadden van allebij de namen gevraagt. toen vroegen we waar ik haar ontmoet en toen kwam er Frankrijk uit (daar ga ik op vak) en niemand aan die tafel wist dat ik daarnaar toe ging (dus ze konden hem niet daarnaar toe duwen). en toen later....een meidje die erbij was kreeg een smsje met daarin:"hey "naam" alles goed? met mij wel. alice gaat voor 3 weken op vakantie, groeten "naam"." dus wij hem opbellen: waar gaat alice op vakantie? en ja, je raad het al, in frankrijk gaat zij op vakantie, zuid frankrijk en wij ook :?

ik denk dat dit voor mij toch wel de laatste keer was dat ik glaasje draaide hoor, ik voel me toch niet helemaal op mijn gemak. maar als ik in de vakantie een alice ontmoet, ik zou het denk ik toch ff goed benauwd krijgen!!

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 juli 2001 13:03 schreef Matsie het volgende:
voel me toch niet helemaal op mijn gemak. maar als ik in de vakantie een alice ontmoet, ik zou het denk ik toch ff goed benauwd krijgen!!
Je kent meer dan een Alice in je omgeving dus komt het vast wel 'uit'

Er was een aantal jaren geleden een spelltje op de radio waarin twee willekeurige mensen zo snel mogelijk een gemeenschappelijke kennis moesten zien te vinden. Bv iemand uit Goes en iemand uit Leeuwarden. Meestal lukt dat binnen 5 stappen.

Als voorbeeld: Jij zit 5 stappen van George Bush vandaan. Ik werk nl bij een bedrijf waarvan de directie zo nu en dan met ministers praat. Onder andere ook met Wim Kok. En Wim Kok kent Bush. Ik ken onze directeur. Dus via de directeur ken ik Kok ken ik Bush. En jij kent mij.

Als uit het glaasje draaien nu komt dat ik iets met Bush heb, kan ik zeggen goh ik ken iemand die iemand kent die Bush kent.

Of ik kan zeggen: Goh...Bush is engels voor bosje en er staat een bosje aan het einde van mijn straat. Zie je wel dat het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op vrijdag 06 juli 2001 13:03 schreef Matsie het volgende:
wij hebben gister (voor mij denk ik toch echt de laatste keer) nog een x glaasje gedraaid want er waren weer eens mensen bij die ons verhaal niet geloofden, dus toen zeiden wij dat ze zelf maar moesten komen kijken.....nou wij weer hetzelfde gedaan als de vorige keer. en toen.....ik vroeg eergister wie mijn volgende vriendin wordt....dat werd ene Alice. en gister vroegen we weer hetzelfde he, en weer kwam er alice uit. en het was wel een andere geest wan we hadden van allebij de namen gevraagt. toen vroegen we waar ik haar ontmoet en toen kwam er Frankrijk uit (daar ga ik op vak) en niemand aan die tafel wist dat ik daarnaar toe ging (dus ze konden hem niet daarnaar toe duwen). en toen later....een meidje die erbij was kreeg een smsje met daarin:"hey "naam" alles goed? met mij wel. alice gaat voor 3 weken op vakantie, groeten "naam"." dus wij hem opbellen: waar gaat alice op vakantie? en ja, je raad het al, in frankrijk gaat zij op vakantie, zuid frankrijk en wij ook :?

ik denk dat dit voor mij toch wel de laatste keer was dat ik glaasje draaide hoor, ik voel me toch niet helemaal op mijn gemak. maar als ik in de vakantie een alice ontmoet, ik zou het denk ik toch ff goed benauwd krijgen!!
En dat bedoel ik er nou mee.... wat ga je nou op vakantie doen dan. Je geloof of je geloofd niet dat je met Alice verkering krijgt en als je het wel geloofd; wat is er dan in vredesnaam nog aan.

Als je alles weet is er nix meer aan; als je een b-tje teveel weet is er snel ook nix meer aan; wat is er dan nog spannend?

BTW; als je erin geloofd ga je er ook naar leven en wedden dat jij dan verkering krijgt met de eerste de beste Alice die je tegen komt.....

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Op vrijdag 06 juli 2001 15:05 schreef veryip het volgende:

BTW; als je erin geloofd ga je er ook naar leven en wedden dat jij dan verkering krijgt met de eerste de beste Alice die je tegen komt.....
kan je wel veel geld mee verdienen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-06 12:38
Concluderend kan dus gezegd worden: allemaal vette onzin en lachuh, totdat je er zelf aan begint...

Ik begrijp dit niet: je gaat hier toch ooit niet een bericht plaatsen als "hee, ik ga vandaag met wat vrienden heroine uitproberen, wie wil er meedoen?" |:( IMO komt er alleen maar ellende uit deze paranormale hoek: vervelende voorspellingen, voorwerpen die gaan zweven, vervloekingen, etc. Zelfs paranormale genezers als Jomanda zijn af te raden. Buurvrouw die naar ooit naar toegeweest was, kreeg er nachtmerries over WOII van (en die had ze zelf niet meegemaakt).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 juli 2001 16:17 schreef Atomsk het volgende:
Concluderend kan dus gezegd worden: allemaal vette onzin en lachuh, totdat je er zelf aan begint...
Ik schreef al dat ik het meerdere male gedaan heb. En er zijn er hier nog een paar die het tot 10tallen malen toe gedaan hebben. De conclusie van mij? Ja, vette onzin en lachuh.

Ben je bijgelovig? Tsja, dan wordt je bang van alles, dus ook van 4 mensen met kramp in hun armen.

Als je er niet in gelooft, komt er alleen maar onzin uit. Het is dan dus tijdverspilling

Als je er wel in gelooft dan goochel je net zolang tot het wel 'ergens past' En dat doet het altijd wel met enige goede wil. Net als de horoscoop van de Story. En dan is dat dood eng voor je.

Kortom: Zinloos en niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op vrijdag 06 juli 2001 16:26 schreef Ortep het volgende:

Helemaal mee eens enne.... weet jij veel wat je in huis haalt toch..... levensgevaarlijk toch??

.... want ze bestaan wel....

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 juli 2001 17:29 schreef veryip het volgende:
Ja hoor, net als de vliegende onzichtbare Tyrannosaurussen Rex waar ik het eerder al over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29645

Glaasje draaien? :?
Ik doe wel elk weekend aan glaasje liften... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op vrijdag 06 juli 2001 17:44 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ja hoor, net als de vliegende onzichtbare Tyrannosaurussen Rex waar ik het eerder al over had.
Goed... dan geloof jij toch lekker dat mens niets meer is dan een hoop water en wat andere ingedienten....

Wie ben jij, wie ben ik; wij zijn wel ffies iets meer dan alleen maar wat je ziet; wij zijn uniek; en niet alleen ons DNA ofzo maar ook wie we zijn en wat we zijn; da's dus iets bovennatuurlijks en daar maken die geesten waarmee je leuk gaat spelen enzo tijdens het glaasje draaien ook deel van uit.

Als je niet in het bestaan van geesten geloofd; hoe wil je dan alles "verklaren" ..... gewoon niet en je van de domme houden; jezelf voor de gek houden en er gewoon lekker niet over na denken?? ..... mij niet gezien hoor

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Idd.
Ortep, je bent wel heel erg zeker van je zaak.
Te zeker.
Wat mij betreft mag je je oogkleppen afzetten en eens wat verder kijken dan de hedendaagse wetenschap die dus voorschrijft dat wij enkel een hoopje cellen zijn die samenwerken.
Nog lang niet alles is verklaard, en voorlopig zal dat ook niet gebeuren.
Waarom zou je je dan zo krampachtig vasthouden aan wat we tot nu toe weten?
Is het zo vreemd dat er mensen zijn die zelf hun eigen conclusies trekken op basis van wat ze zelf hebben meegemaakt?
Wil jij iedereen die zegt een BDE of uittreding te hebben meegemaakt en daarbij geesten te hebben gezien of zelfs gesproken (zie andere topic hierover) voor gek verklaren? Dan verklaar je wel in 1 klap een aanzienlijk deel van de wereldbevolking rijp voor het gekkenhuis.
Denk eens wat verder dan je neus lang is...

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 20:07
Ik heb het 1 keer gedaan en vond het wel een leuke ervaring. Maar ik zal het nooit weer doen. Het kan op zich geen kwaad, als je zorgt dat de geest ook weg is als je ophoudt (vraag hem vriendelijk te vertrekken), maar ik vind het toch een beetje spooky.
Nu zit ik toch al een beetje in die sferen (ben al afgestudeerd healer en nu bezig met reading), maar daar blijf ik toch vanaf.
Toen ik het deed hebben we met een dier gepraat (mijn poes bij mijn ouders). Was heel leuk en heel intrigerend. Wat ik erg leuk vond was dat hij half in het engels praatte. Eerst begrepen we het niet, maar hij zei dingen als ruiets > R U iets > Are You iets. Moeten we wel ff over nadenken. Volgens hem praatten alle dieren in een soort van engels (soort van slang of zo). Ook vroeg hij wat is xxxx (en xxx was, na even zoeken, een boek wat daar op tafel leg).
Best wel grappig, maar ik zal het niet gauw weer doen.

Mijn advies is: Niet doen, behalve als er iemand bij is die er veel ervaring mee heeft. En zeker niet met labiele personen!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 10:56 schreef JvdBosch het volgende:
Ik heb het 1 keer gedaan en vond het wel een leuke ervaring. Maar ik zal het nooit weer doen. Het kan op zich geen kwaad, als je zorgt dat de geest ook weg is als je ophoudt (vraag hem vriendelijk te vertrekken), maar ik vind het toch een beetje spooky.
Nu zit ik toch al een beetje in die sferen (ben al afgestudeerd healer en nu bezig met reading), maar daar blijf ik toch vanaf.
Toen ik het deed hebben we met een dier gepraat (mijn poes bij mijn ouders). Was heel leuk en heel intrigerend. Wat ik erg leuk vond was dat hij half in het engels praatte. Eerst begrepen we het niet, maar hij zei dingen als ruiets > R U iets > Are You iets. Moeten we wel ff over nadenken. Volgens hem praatten alle dieren in een soort van engels (soort van slang of zo). Ook vroeg hij wat is xxxx (en xxx was, na even zoeken, een boek wat daar op tafel leg).
Best wel grappig, maar ik zal het niet gauw weer doen.

Mijn advies is: Niet doen, behalve als er iemand bij is die er veel ervaring mee heeft. En zeker niet met labiele personen!
Tja..... en ik blijf gewoon zoiets houden van; de meesten mensen hebben altijd zoiets van; voor wat hoort wat..... waarom zouden die geesten dat dan niet hebben..... en wat moet je dan terug geven??

En als ze op één of andere manier boos worden; dan heb je pas een prbleem want je kan de politie er dan niet bijhalen hoor :D :o

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Beetje off-topic, maar wat te denken van geestverschijningen op foto's enzo...

Ik heb eens een verhaal gehoord over trouwfoto's. Die waren gemaakt in de kerk tijdens de bruiloft, en toen werden die foto's ontwikkeld, en op alle foto's bleek een gestalte van de overleden vader van de bruid te zitten. Vanuit alle hoeken was ie zichtbaar, dus geen lichtreflex ofzo... Best creepy hoor, zulke dingen

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 13:22 schreef TheLunatic het volgende:
Beetje off-topic, maar wat te denken van geestverschijningen op foto's enzo...

Ik heb eens een verhaal gehoord over trouwfoto's. Die waren gemaakt in de kerk tijdens de bruiloft, en toen werden die foto's ontwikkeld, en op alle foto's bleek een gestalte van de overleden vader van de bruid te zitten. Vanuit alle hoeken was ie zichtbaar, dus geen lichtreflex ofzo... Best creepy hoor, zulke dingen
Of een foto van de laatste christelijke kerk op de Molukken; ze werden ontwikkeld en er was duidelijk een Chistisfiguur boven de kerk zichtbaar :?

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:22

traviandus

vague

Geesten bestaan zeker.

Niet de geesten van overledenen, maar kwade geesten (demonen). Zij komen in veel gedaanten: bij het glaasje draaien, Oiijah bord, aliens, de 'goddelijke wereld' van Jomanda. Het heeft allemaal met elkaar te maken. Het zijn bedriegers :(

De Bijbel zegt dat je je van deze dingen ver moet houden. Zeer verstandige woorden als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 13:37 schreef traviandus het volgende:
Geesten bestaan zeker.

Niet de geesten van overledenen, maar kwade geesten (demonen). Zij komen in veel gedaanten: bij het glaasje draaien, Oiijah bord, aliens, de 'goddelijke wereld' van Jomanda. Het heeft allemaal met elkaar te maken. Het zijn bedriegers :(

De Bijbel zegt dat je je van deze dingen ver moet houden. Zeer verstandige woorden als je het mij vraagt...
Handelingen 19:13-16

13 En sommigen van de omzwervende Joden, zijnde duivel bezweerders, hebben zich onderwonden den Naam van den Heere Jezus te noemen over degenen, die boze geesten hadden, zeggende: Wij bezweren u bij Jezus, Dien Paulus predikt!
14 Dezen nu waren zekere zeven zonen van Sceva, een Joodsen overpriester, die dit deden.
15 Maar de boze geest, antwoordende, zeide: Jezus ken ik, en Paulus weet ik; maar gijlieden, wie zijt gij?
16 En de mens, in welken de boze geest was, sprong op hen, en hen meester geworden zijnde, kreeg de overhand tegen hen, alzo dat zij naakt en gewond uit dat huis ontvloden.

En wie ben jij om te zeggen dat je er wel tegen bent opgewassen 8-)

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26646

Pfoe, gaat echt een serieuze kant op hier, maar met bovenstaande ben ik het wel eens, ik heb genoeg gezien om te weten dat geesten bestaan, zelf niet direct contact mee gehad, maar wel van dichtbij gezien.
de bijbel kan je tegen schoppen of niet, als geschiedenisboek is het op zijn minst een belangrijk cq. interessant item... ugh ik heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 13:54 schreef Zipje het volgende:
de bijbel kan je tegen schoppen of niet, als geschiedenisboek is het toch een belangrijk item... ugh ik heb gezegd.
OK... ffies offtopic....

waarom nou weer een geschiedenisboek.... ik noem het meer een handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~slooten/posters0/vis03.jpg

:D :p

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 07 juli 2001 13:57 schreef veryip het volgende:

[..]

OK... ffies offtopic....

waarom nou weer een geschiedenisboek.... ik noem het meer een handleiding:

[afbeelding]

:D :p
nee, ik bedoelde het in het algemeen, er zijn mensen die er niets van moeten hebben, in dat kader.

mensen die weten dat geesten bestaan, weten imho ook dat GOD bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 13:58 schreef Zipje het volgende:

[..]

nee, ik bedoelde het in het algemeen, er zijn mensen die er niets van moeten hebben, in dat kader.

Satanisten geloven ook in God >:)

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 07 juli 2001 14:00 schreef veryip het volgende:

[..]

dat weet ik. ach als je een standpunt moet verdedigen, moet je wel weten wie dat standpunt het hardste weerlegt uiteraard :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op zaterdag 07 juli 2001 14:06 schreef Zipje het volgende:

[..]

dat weet ik. ach als je een standpunt moet verdedigen, moet je wel weten wie dat standpunt het hardste weerlegt uiteraard :7
Ik snap die mensen trouwens niet...... who wants to be evil??

Dat klinkt toch niet echt gezond ofzo toch :?

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

scorpionv

This space for rent

Ik ben het met bijna je hele reactie niet eens, ik zie dus wel gevaar in glaasje draaien. Maar je conclusie onderschrijf ik wel. Niet aan beginnen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Op zaterdag 07 juli 2001 14:00 schreef veryip het volgende:

[..]

De meesten niet hoor, maar dat is misschien te off-topic...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:22

traviandus

vague

Op zondag 08 juli 2001 01:09 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ik ben het met bijna je hele reactie niet eens, ik zie dus wel gevaar in glaasje draaien. Maar je conclusie onderschrijf ik wel. Niet aan beginnen.
Volkomen mee eens. Als je je eenmaal met die geestenwereld hebt ingelaten kom je er niet zo gemakkelijk meer af! Heel gevaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 05 juli 2001 09:30 schreef Matsie het volgende:
ik heb gisteren samen met 4 maten glaasje gedraaid. ik geloofde er eerst ook niks van, maar toen het glas begon te bewegen schrok ik toch wel even. ik d8 natuurlijk (zoals velen) dat ze of iemand het glas aan het duwen was, maar dat was echt niet het geval. wij hadden dan niet zo'n echt bord, maar wij hadden gewoon een grote cirkel met alle letters van het alfabet en ja en nee neergelegt met een glas in het midden en 2 kaarsen aan de zijkant.

nou...iedereen zijn vinger op het glas, en dan vragen of we contact hebben. eerst gebeurt er niks maar even later begint het glas te trillen en geeft antwoord op de vraag of we contact hebben: het glas schuift naar de ja toe, en het gaat vanzelf ook weer naar het midden toe.
toen vroegen we wie er medium was, het glas begon te schuiven: m, a, t,s mats (dat zal ik dan wel zijn).
dus ik maar eerst ff vragen of het een goeie geest is en het antwoord was ja (gelukkig :9)

nou wij allemaal een beetje van die onzin vragen stellen enzo en toen hadden we geen vragen meer ging het glas vanzelf bewegen en toen kwam eruit: ren naar antwerpen
dus wij vragen waarom: en toen ging het: d, o, o dus wij denken, dat gaat naar dood en we waren allemaal schijt dus wij hadden het snel gestopt!

en later hadden we het verhaal verteld aan die ouders en toen bleek er een collega van een pa van iemand die meedeed overleden te zijn op de weg naar antwerpen (was tegen een vrachtwagen aan gereden) en die werd gister begraven :?
toon volledige bericht
holy shit creepy man!

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

zinloze kick hierboven...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Op vrijdag 02 november 2001 15:30 schreef cheshire87 het volgende:

holy shit creepy man!
We zijn je uiteraard erg dankbaar voor het naar boven halen van een vier maanden oude thread, zonder er zelf ook maar iets zinnigs aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

*geez* sorry hoor ik las dit in een ander topic en ik wou er toch even mijn mening over geven (dat ik het nogal angstaanjagend vind dus)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36884

Matsie, ook bang in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 15:11

BertV

Handgemaakt

collega van een pa van iemand die meedeed overleden te zijn op de weg naar antwerpen (was tegen een vrachtwagen aan gereden)
een vriend van een vriend van een collega...
Als het nu een familie-lid was van de speler... :D

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 23-06 21:21

Servowire

prutser:~#

niet aan beginnen

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

Op vrijdag 02 november 2001 18:44 schreef BertV het volgende:

[..]

een vriend van een vriend van een collega...
Als het nu een familie-lid was van de speler... :D
een kennis van een mannetje van een oom waar ik wel eens op de radio van gehoord heb.

Allemaal ONZIN. sim-pel.

Wat je wil gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39209

Op vrijdag 02 november 2001 19:47 schreef Masta-T het volgende:

[..]

een kennis van een mannetje van een oom waar ik wel eens op de radio van gehoord heb.

Allemaal ONZIN. sim-pel.

Wat je wil gebeurt.
Ik heb het zelf een aantal keren gedaan en het is absoluut geen onzin. Wat je wilt gebeurt?DAT IS ONZIN. Op het moment zelf is het niet echt super creepy (tenzij er stoelen naar je hoofd worden gegooid :) ) maar later word je er nogal paranoia van . EN DAS NIE GEZOND!

btw , het is ouija en ze zijn in amerika gewoon legaal. Zelfde makers als van monepolie! *D

Ohja, ban me plz niet weer IK ZAL ME INHOUDEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 november 2001 22:08 schreef dadm2 het volgende:

Ohja, ban me plz niet weer IK ZAL ME INHOUDEN!
Ha ha, welcome back. :P

Ik denk dat je behalve jezelf in te houden, ook maar eens nederig je excuses aan moet gaan bieden, want je had je behoorlijk misdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Wie gelooft er hier trouwens in Reptillians?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 november 2001 00:25 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie gelooft er hier trouwens in Reptillians?
Zolang hoogl928 en YRRAB niet hier geregistreerd zijn, kunnen we er in alle rust over praten. :P

Ik geloof er wel in, maar je vraag is off-topic, en ik geloof er niet in zoals de twee bovenstaanden personen hen profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37576

.....ik heb alleen de eerste page posts gelezen.

Ik ken verschillende personen die het gedaan hebben, en je hebt er nix aan en je loopt ook nog de kans dood te gaan of zoiets dergelijks.

Ik hou me zelf momenteel bezig met lucid dreaming en obe.. obe is nou ook niet 100% save maar is veiliger dan glaasje draaien.

Mijn pa heeft me ooit gezegt.. als jij je er niet mee bemoeit dan bemoeit het zich ook niet bij jou. Is al een jar of 5 geleden... en ben het er nog steeds mee eenz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30829

Zijn er geen filmpjes ofzo beschikbaar van glaasje draaien?
Nog even over iemand zijn post.. ''de geest vriendelijk vragen of hij wilt vertrekken''
En als de geest nou weigert te vertrekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 03 november 2001 13:06 schreef Ragonite het volgende:
Nog even over iemand zijn post.. ''de geest vriendelijk vragen of hij wilt vertrekken''
dan heb je een probleem >:) ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 november 2001 13:15 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

Denk je? :)
Maar zijn er filmpjes van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 13:06 schreef Ragonite het volgende:
Dan vraag je waarom niet :?

Maar als het echt werkt, waarom dingen over jezelf vragen, ik zou vragen wat hij hier doet, waar hij vandaan komt, hoe dat mogelijk is, of hij dat leuk vind enz.
Dan heb je ook geen gekloot dat ie iets terug wil want je toont interese in hem, iets wat de meeste mensen wel leuk vinden.

Ik daag iemand hier uit (wil et zelf ook wel doen, maar heb er totaal geen ervaring mee) om het optenemen en dit soort vragen te stellen, eerder geloof ik het niet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 november 2001 13:36 schreef Hyperbird het volgende:
Ik daag iemand hier uit (wil et zelf ook wel doen, maar heb er totaal geen ervaring mee) om het optenemen en dit soort vragen te stellen, eerder geloof ik het niet :7
Ja dat wil ik ook eens zien/horen!

Edit: een glas verschuiven hoor je niet echt |:(
Dus een filmpje graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 13:37 schreef Ragonite het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook eens zien/horen!

Edit: een glas verschuiven hoor je niet echt |:(
Dus een filmpje graag! :)
Met op te nemen bedoel ik natuurlijk met een video camera |:(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wie wilt dat doen?
Matsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10681

Op zaterdag 03 november 2001 13:15 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

<bullshit talk mode on>
Of vraag hem of ie mee naar de kroeg gaat...., ken ie je glaassie vullen.<bullshit talk mode off>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie al dat er hier echte kenners rondlopen.

Ik heb de laatste tijd nogal last van pratende bomen en heksen op bezemstelen. komt dat omdat ik met een glas over een landkaart heb gewreven? Kom op jongens. Het zit in je hoofje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 03 november 2001 18:10 schreef Masta-T het volgende:
Ik zie al dat er hier echte kenners rondlopen.

Ik heb de laatste tijd nogal last van pratende bomen en heksen op bezemstelen. komt dat omdat ik met een glas over een landkaart heb gewreven? Kom op jongens. Het zit in je hoofje!
En zolang jij dat maar gelooft, is er niets aan de hand.
Iedereen happy 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoL, als 1 iemand het zegt dan kan je nog wel zeggen zit tussen je oren of zoiets.

Maar als 100000 zoniet 10000000 :) ut zeggen vind ik dat niet niet echt meer passen!

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

zeg Webmasterok,
ik heb een vriendelijk verzoek, zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw postbeleid behoorlijk aan te passen, twee stomzinne postings achter elkaar met echt belachelijke inhoud, dat is behoorlijk irritant!
Ook in andere topics ben je behoorlijk irri bezig.
Ik mag dan wel geen mod of wat dan ook zijn (gelukkig maar), maar ik mag in dit land met vrijheid van meningsuiting wel even mijn irritatie over jouw gedrag hier kenbaar maken.
Bedankt.

Mocht je je niet willen aanpassen, dan moet ik er maar aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar slaat dat nou weer op.
Mijn mening is gewoon anders dan die van degene die zei... ut zit in je hoofd. Dus wat is daar mis mee.

En.......... ik heb nog nix gehoord van de mods dus ut zal wel mee vallen. Ik kwam er gewoon achter dat je unlm smiles kunt posten dus d8 ff kieke :D

Kijk als ik zon rij had gezet als in ''lieve adjes'' dan had ik er wel in kunnen komen, maar jij zeikt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Webmasterok
, zou je geen posts meer willen plaatsen met 50 hoofd-beuk-smilies?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zoals ik al zei, als jij vind dat ik zeik, dan moet ik er maar aan wennen.
Maar als je zo doorgaat met op deze manier posten (met een belachelijk aantal leestekens, smileys of whatever) dan krijg je vroeg of laat te maken met een admin en met mensen die jou niet meer serieus nemen op dit forum.

En LD, bedankt voor je censuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39209

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoofd beuk smiles......... LoL

Dn ga ik maar over tot de :R :D

HeHeHe

En WTF. maakt het uit als ik een paar ...... bij mijn posts neer zet als ik vind dat het dan wat overzichtelijker word?!

Als je trouwens ook verslaafd aan ''hoofd beuk smiles'' :D bent dan:
[topic=309560/1] LoL

Mare srry mede tweaks :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik ben van mening dat mensen die een glas zien bewegen een beetje te snel een conclusie trekken....

Ik heb het zelf gedaan en NOG ben ik niet overtuigd. Het is ook alleen maar het glas dat beweegt. Ik bedoel, waarom zie ik geen vorken door de lucht gaan? Of kunnen 'geesten' alleen maar dat glas bewegen?

Daarnaast ben ik mij er van bewust hoe begrenst onze kennis is van het menselijk brein en van onderbewustzijn, dus voor mij part kan het net zo goed mijn onderbewuste geweest zijn, die mijn handen stuurden. Want je drukt toch een druk uit zeg maar.

edit: dit moet 1 van mijn vaagste formuleringen zijn die ik ooit gedaan heb :D

Ik heb het trouwens meerdere malen gedaan met Chineze vrienden, was ook een chinees bord.

Maar ik sluit het niet uit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef Webmasterok het volgende:
LoL, als 1 iemand het zegt dan kan je nog wel zeggen zit tussen je oren of zoiets.

Maar als 100000 zoniet 10000000 :) ut zeggen vind ik dat niet niet echt meer passen!

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Er zijn jaarlijks ook duizenden die God zien. En denken dat ze napoleon zijn... En natuurlijk de miljoenen die bij hoog en laag beweren dat het platduwen van graan in een rondje alleen door interstellaire bezoekers wordt gedaan.

Een glas laten bewegen met 5 man en dan zeggen dat het iemand anders was... Moet je proberen als je een ongeluk maakt met de auto.. "Ja agent, het stuur begon ineens te draaien, ik wilde wel stoppen... maar het lukte niet"

Tuurlijk het is niet fijn om te horen dat je gek bent, maar dat maakt je nog niet normaal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn jaarlijks ook duizenden die God zien. En denken dat ze napoleon zijn...
Maar ik ben Napoleon! Wordt ik nu opgesloten? :P
En natuurlijk de miljoenen die bij hoog en laag beweren dat het platduwen van graan in een rondje alleen door interstellaire bezoekers wordt gedaan.
Dat zal zijn, omdat het nog niemand gelukt is om het na te doen of te verklaren hoe het gerealiseerd kan worden. Tot die tijd is het niet zo vreemd om graancirkels toe te schrijven aan eventuele galactische buren. :)
Een glas laten bewegen met 5 man en dan zeggen dat het iemand anders was... Moet je proberen als je een ongeluk maakt met de auto.. "Ja agent, het stuur begon ineens te draaien, ik wilde wel stoppen... maar het lukte niet"
Erg grappig, maar bezetenheid is geen geintje. Als je het (glaasje draaien/channeling) nog nooit zelf gedaan hebt en geen mensen kent die het al wel eens gedaan hebben, doe je er erg verstandig aan, te zwijgen, aangezien je geen idee hebt waarover je praat.
Tuurlijk het is niet fijn om te horen dat je gek bent, maar dat maakt je nog niet normaal! :P
Dat is afhankelijk van dat wat jij wil accepteren als werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

Op zondag 04 november 2001 00:45 schreef Kyori het volgende:

Dat zal zijn, omdat het nog niemand gelukt is om het na te doen of te verklaren hoe het gerealiseerd kan worden. Tot die tijd is het niet zo vreemd om graancirkels toe te schrijven aan eventuele galactische buren. :)
[..]
Earth to Kyori, Earth to Kyori (sorry altijd al een excus willen hebben om dit te zeggen :) )

is al lang bewezen en voorgedaan hoe dit moet.
alles wat je nodig hebt is een paar 2 by 4's en een stukie touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 02 juni 2000 01:19 schreef Stoker het volgende:
De reden dat ik dit vraag is dus dat ik dus veels te nuchter ben om te geloven dat een glas gaat bewegen om een normaal bord waarvan er miljoenen gemaakt worden. <P>
idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 23:38 schreef Crusader het volgende:

[..]

en wie ben jij om te beweren dat geesten bestaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zover ik weet is het bord en het glas is totaal niet boeiend.
het gaat erom dat je geconentreerd iets wilt.
het bord en het glas dienen alleen maar als middel van comunicatie.

* Anoniem: 27642 weet niet of het waar is, en gaat het niet proberen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 04 november 2001 01:04 schreef nelis het volgende:

[..]

wie ben jij om te beweren dat ze niet bestaan.
ook zo'n lekkere dood doener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 17:29 schreef veryip het volgende:

[..]

Helemaal mee eens enne.... weet jij veel wat je in huis haalt toch..... levensgevaarlijk toch??

|:(

dat weet je helemaal niet zeker, en als je denkt dat je dat wel doet geef er dan tenminste argumenten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

umm nelis vind het reuze leuk dat je post maar kun je
wat je post ook onderbouwen, inplaats van alleen andermans meningen aftekraaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 01:05 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

[..]

wie ben jij om te beweren dat ze niet bestaan.
ook zo'n lekkere dood doener.
heb je mj horen zeggen dat ze niet bestaan?

juist, dat heb je niet.

zoals bij zoveel zaken in de hogere sferen (geesten, god, enz) denk ik er zo over:

-ik dénk dat het onzin is omdat ik daar meer argumenten voor zie dan voor het feit dat ze het geen onzin is
-dus hoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet geloof ik er niet in totdat het tegendeel bewezen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 01:09 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
umm nelis vind het reuze leuk dat je post maar kun je
wat je post ook onderbouwen, inplaats van alleen andermans meningen aftekraaken.
doe dat dan zelf ook

hij stelde het trouwens niet als een mening maar als een feit dus je uitspraak gaat niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online

[..]

Ik schreef al dat ik het meerdere male gedaan heb. En er zijn er hier nog een paar die het tot 10tallen malen toe gedaan hebben. De conclusie van mij? Ja, vette onzin en lachuh.

Ben je bijgelovig? Tsja, dan wordt je bang van alles, dus ook van 4 mensen met kramp in hun armen.

Als je er niet in gelooft, komt er alleen maar onzin uit. Het is dan dus tijdverspilling

Als je er wel in gelooft dan goochel je net zolang tot het wel 'ergens past' En dat doet het altijd wel met enige goede wil. Net als de horoscoop van de Story. En dan is dat dood eng voor je.

nou, hier heb je (StratoS_V2.0) je argumenten.....

[edit]zie verder ook Orteps andere uitstekende argumenten die niemand wist te weerleggen (niet zo verwonderlijk ook, vaak zijn de personen die in dit soort dingen geloven niet goed in staat om daar argumenten voor te vinden en zijn daarom vaak "koppig" in een discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 13:58 schreef Zipje het volgende:

[..]
weten en geloven zijn nog altijd twee heel verschillende zaken

deze discussie doet me trouwens denken aan het hele jomandafestijn. toen geloofden er nog veel mensen in het hele jomandagebeuren en werd je direct weggeflamed door haar aanhangers als je commentaar gaf op haar. toch gek dat ze zich nu allemaal zo rustig houden nu bewezen is dat ze een grote oplichtster is (ik noem haar programma op yorin bijv waar je naar toe kon bellen voor advies, terwijl het gewoon een van te voren opgenomen uitzending bleek te zijn :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zegt zelf al dat jij er pas in gelooft als het bewezen is.

meschien had hij wel ervaringen gehad waardoor hij het geloovde en dus als waarheid zag.

en waarom zou je standaart alles niet geloven tot het bewezen is.
je kan ook gewoon alles geloven tot het tegendeel bewezen is.

en bij goden wachten tot het bewzen is kan je lang wachten :) want das het hele punt. geloof enzo.
je kan namelijk geen geloof meer hebben als iets bewezen is.

<edit>
ik ben nu vrij moe. ik ga slapen en ik zal het morgen nog eens overlezen. kan best zijn dat ik je dan gelijk geef maar ben nu een beetje moe. (zeg maar dat ik bijna in slaap val)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 04 november 2001 00:49 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
Earth to Kyori, Earth to Kyori (sorry altijd al een excus willen hebben om dit te zeggen :) )
Ach, whatever makes you happy. :)
is al lang bewezen en voorgedaan hoe dit moet.
alles wat je nodig hebt is een paar 2 by 4's en een stukie touw.
Dat heb ik al eens gehoord, maar dat was later weer ontkend, dus ik neem op dat gebied nog even niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
[quote]
Op zondag 04 november 2001 01:27 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
je zegt zelf al dat jij er pas in gelooft als het bewezen is.
[/qoute]
precies
meschien had hij wel ervaringen gehad waardoor hij het geloovde en dus als waarheid zag.
tuurlijk, ik wou alleen even aangeven dat "geloven" en "weten" nog altijd twee heel verschillende dingen zijn (en veel gelovigen (ook niet-gelovigen trouwens) halen die twee dingen nogal eens door elkaar)
en waarom zou je standaart alles niet geloven tot het bewezen is.
je verdraait mijn woorden. ik zei, als het om de hogere sferen (geesten, god, enz) gaat geloof ik alleen in iets wat ook daadwerkelijk aan mij is bewezen.
je kan ook gewoon alles geloven tot het tegendeel bewezen is.
dat kan idd, maar ik vind dat in dit soort zaken nogal voorbarig (voornamelijk ook omdat ik meer argumenten tegen dan voor geesten oid zie).
en bij goden wachten tot het bewzen is kan je lang wachten :)
nee, totdat het aan mij bewezen is. oftewel, ik geloof niet in geesten totdat ik ze ook daadwerkelijk zie.
want das het hele punt. geloof enzo.
je kan namelijk geen geloof meer hebben als iets bewezen is.
klopt, je geloof houdt op op het punt dat hetgeen waar je in geloofde bewezen is. maar daar draait de discussie dus ook niet over.

het gaat niet om het feit of iemand gelooft in het één of ander maar waarom hij/zij daar in gelooft. en zoals ik al zei, ik geloof niet in geesten omdat meer argumenten tegen dan voor geesten zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef Webmasterok het volgende:

wrom niet?

zal ik eens een mooi voorbeeld stellen:

er zijn miljoenen gelovigen op de wereld, en ik heb dat dus maar te accepteren omdat het er miljoenen zijn. maar als er bij een zonsverduistering opeens een groepje van 10 mensen op straat gaat liggen omdat ze denken dat ze worden opgestraald (vorig jaar frankrijk) door mensen uit hogere sferen dan worden ze keihard uitgelachen. en tegen al die mensen die het geloof van dat groepje mensen niet accepteren maar hun eigen geloof wel: jullie zetten je eigen geloof voor lul omdat het, net als het geloof van dat groepje van tien, op niets is gebaseerd.

denk daar maar eens over na.

en nou niet gaan zeggen van, als jij in buitenaardse wezens gelooft wordt dat best geaccepteerd, MOOI NIET DUS. als ik zeg dat ik denk dat in 2010 een reusachtige blauwe worm met 1 oog en een bazuka op aarde zal neerdalen en de mensheid zal verwoesten dan wordt ik door het merendeel van deze aardkloot keihard in mijn gezicht uigelachen, terwijl het christendom ed algemeen geacceptereerd wordt omdat het veel meer aanhangers kent, terwijl dat op hetzelfde principe is gebaseerd, namelijk niets.

en al die mensen die mij voor gek zouden verklaren met bijv dit geloof hebben absoluut geen recht van spreken als ik zeg dat het geloof in geesten onzin is.

amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Nelis, jomnda dat ze fake is, whahah??!! hoe kom je erbij??!!
ik kom maandag met een reply van een reeks aantal testes die ik gedaan heb met jomanda's water.
En btw, over die uitzending met jomanda, zij was toen in Japan en had gevraagd om jorin geen uitzending laten te draaien van haar programma, en wat heeft yorin gedaan??!! die heeft mooi het programma laten draaien, en wie is de klos wer??!! precies, Jomanda!!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op zondag 04 november 2001 01:04 schreef nelis het volgende:

[..]

Ik heb genoeg info om voor mijzelf een mening hierover te kunnen vormen.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.