Is de duivel wel zo slecht?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12 12:27
[quote]
Op woensdag 06 maart 2002 16:51 schreef MrShaggy het volgende:
[quote]Op dinsdag 05 maart 2002 15:56 schreef wustenveld het volgende:

[..]
Alles wat afwijkt van de Bijbel is een onwaarheid sorry dat ik het zeg. De Bijbel bevat het enige echte ware geloof. Als mensen iets anders willen geloven moeten ze zelf weten maar het Woord van God is het enige wat telt.
klinkt als een erg goede basis voor een serieuze dialoog, en dit soort opmerkingen maakt het voor mij steeds moeilijker om ook serieus te blijven als ik met gelovigen praat...
Dat hebben meer mensen als ze met mij praten, maar ik ga niet toegeeflijk worden met van: "Ja het wijkt wel wat af van de Bijbel maar het geeft me een goed gevoel". Want van dingen die niet van God kun je makkelijk een goed gevoel krijgen. Vandaar mijn statement het Woord van God is het enige wat telt. Alles wat jij zegt telt natuurlijk ook maar dan is het wel zo dat hetgene wat jij zegt wat weer afwijkt van het Woord van God niet telt. Anders meet je met 2 maten en dat wil ik ook weer niet doen.

Het grappige is ook dat niemand gelijk krijgt. Uiteindelijk zullen we het allemaal vanzelf zien. Ik geloof in een laatste oordeel. Dan staan we met z'n allen voor de troon van God en mogen we verantwoording af gaan leggen voor onze daden. Tegen die tijd zullen de mensen die hier de grootste mond hebben zich kapot schrikken. En ik ook, want ik ben compleet vergeetachtig en weet echt niet meer wat ik allemaal gedaan heb :)

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
Op woensdag 06 maart 2002 22:41 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Dat hebben meer mensen als ze met mij praten, maar ik ga niet toegeeflijk worden met van: "Ja het wijkt wel wat af van de Bijbel maar het geeft me een goed gevoel". Want van dingen die niet van God kun je makkelijk een goed gevoel krijgen. Vandaar mijn statement het Woord van God is het enige wat telt. Alles wat jij zegt telt natuurlijk ook maar dan is het wel zo dat hetgene wat jij zegt wat weer afwijkt van het Woord van God niet telt. Anders meet je met 2 maten en dat wil ik ook weer niet doen.

Het grappige is ook dat niemand gelijk krijgt. Uiteindelijk zullen we het allemaal vanzelf zien. Ik geloof in een laatste oordeel. Dan staan we met z'n allen voor de troon van God en mogen we verantwoording af gaan leggen voor onze daden. Tegen die tijd zullen de mensen die hier de grootste mond hebben zich kapot schrikken. En ik ook, want ik ben compleet vergeetachtig en weet echt niet meer wat ik allemaal gedaan heb :)
ja en stel dat er helemaal nix is dan heb je je hele leven voor jan lul geloofd! :)

maar je maakt het er met je reply's op sommige posts niet makkelijker op voor jezelf... met deze opmerkingen kan je verwachten dat ze je op de man gaan aanvallen ik neem aan dat je dat niet wilt...

en jij bent niet de enige er zijn er meer...

Metal to the bone

• BOCmetalhead
Op woensdag 06 maart 2002 22:41 schreef wustenveld het volgende:

[..]

ff vraagje STEL je bent getrouwd en heb kinderen (huisje,boompje,beestje verhaal) wie stel je voorop je gezin of een 1 of andere god waarvan je zijn bestaan niet voor 200% zeker weet??

Metal to the bone

• wustenveld
Op donderdag 07 maart 2002 10:02 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

ff vraagje STEL je bent getrouwd en heb kinderen (huisje,boompje,beestje verhaal) wie stel je voorop je gezin of een 1 of andere god waarvan je zijn bestaan niet voor 200% zeker weet??
Als blijkt dat God niet bestaat is het pech hebben voor mij maar is er niks aan de hand. Als God wel bestaat en jij staat voor Zijn troon is er wel wat aan de hand. Dan kun jij gaan uitleggen waarom je niet in Hem geloofde terwijl heel veel mensen van Zijn bestaan vertelde.

Als ik getrouwd ben en ik heb kinderen dan staat God op nummer één en daarna mijn gezin. Ik zal dan ook getrouwd zijn met een christelijke vrouw en ik zal mijn kinderen ook met dezelfde liefde opvoeden als ik ontvang van God. Op een manier van niks moet, alles mag maar dit is de beste manier. En dan doen ze er maar mee wat ze willen.

Ik weet meer dan 200% zeker dat God bestaat, ik kan Hem niet meer ontkennen. En als God iets van mij wilt zal Hij ook aan mijn vrouw uitleggen waarom God mij nodig heeft en waarom ik dan persé op zending moet ofzo. Mijn vrouw zal dat begrijpen en toestaan. Tijdens mijn afwezigheid zorgt God voor mijn vrouw en kinderen.

• BOCmetalhead
Op donderdag 07 maart 2002 11:35 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Als blijkt dat God niet bestaat is het pech hebben voor mij maar is er niks aan de hand. Als God wel bestaat en jij staat voor Zijn troon is er wel wat aan de hand. Dan kun jij gaan uitleggen waarom je niet in Hem geloofde terwijl heel veel mensen van Zijn bestaan vertelde.

Als ik getrouwd ben en ik heb kinderen dan staat God op nummer één en daarna mijn gezin. Ik zal dan ook getrouwd zijn met een christelijke vrouw en ik zal mijn kinderen ook met dezelfde liefde opvoeden als ik ontvang van God. Op een manier van niks moet, alles mag maar dit is de beste manier. En dan doen ze er maar mee wat ze willen.

Ik weet meer dan 200% zeker dat God bestaat, ik kan Hem niet meer ontkennen. En als God iets van mij wilt zal Hij ook aan mijn vrouw uitleggen waarom God mij nodig heeft en waarom ik dan persé op zending moet ofzo. Mijn vrouw zal dat begrijpen en toestaan. Tijdens mijn afwezigheid zorgt God voor mijn vrouw en kinderen.
dus jij kiest je god boven je gezin...

ja hoor god zal voor ze zorgen hij laat zo vreten uit de hemel vallen enzo! ow en hij maakt nog ff een flink bedrag aan geld op haar rekenig over zodat ze nog wel kan auto rijden/roken/uit gaan/etc. niet dus he!>:)

Metal to the bone

• wustenveld
Op donderdag 07 maart 2002 12:46 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

dus jij kiest je god boven je gezin...

ja hoor god zal voor ze zorgen hij laat zo vreten uit de hemel vallen enzo! ow en hij maakt nog ff een flink bedrag aan geld op haar rekenig over zodat ze nog wel kan auto rijden/roken/uit gaan/etc. niet dus he!>:)
Hoe weet jij zo zeker dat God geen eten uit de lucht laat vallen? En dat God niet voor geld kan zorgen? Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een bankrekening waar geld op staat, en als het goed is kan m'n vrouw zelf haar boodschappen doen.

Ik geloof dat God geld kan maken, waarom ik dat geloof. Omdat ik het zelf meemaak. Ik heb op dit moment compleet geen geld en ik moest dus geld hebben om te tanken. Komt er iemand naar me toe en die zij dat ie het gevoel had dat ie mij geld moest geven en dat deed ie, dus kon ik weer tanken. Of ik krijg ineens geld van m'n ouders zonder dat ik daar om vraag (ze weten niet eens dat ik geen geld heb). Eten?? God zorgt echt wel voor eten, als ik geen geld heb om te eten en m'n voorraadkast heb ik al geplunderd dan wordt ik bedolven onder de uitnodigingen om ergens te kunnen eten. Die gasten weten nog geen eens dat ik geen eten meer heb. Volgens mij is dat God.

Het enige wat die zegeningen kan tegenhouden is dat ik het niet geloof of dat ik ineens kap met geloven in God. In allebei de gevallen geeft God mij niks meer. Voorwaarde één is onvoorwaardelijk geloof in God en voorwaarde twee is dat ik het God toe sta om iets te doen in mijn leven. Hij doet het alleen met mijn toestemming, is toch wel aardig

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:00 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Hoe weet jij zo zeker dat God geen eten uit de lucht laat vallen? En dat God niet voor geld kan zorgen? Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een bankrekening waar geld op staat, en als het goed is kan m'n vrouw zelf haar boodschappen doen.

Ik geloof dat God geld kan maken, waarom ik dat geloof. Omdat ik het zelf meemaak. Ik heb op dit moment compleet geen geld en ik moest dus geld hebben om te tanken. Komt er iemand naar me toe en die zij dat ie het gevoel had dat ie mij geld moest geven en dat deed ie, dus kon ik weer tanken. Of ik krijg ineens geld van m'n ouders zonder dat ik daar om vraag (ze weten niet eens dat ik geen geld heb). Eten?? God zorgt echt wel voor eten, als ik geen geld heb om te eten en m'n voorraadkast heb ik al geplunderd dan wordt ik bedolven onder de uitnodigingen om ergens te kunnen eten. Die gasten weten nog geen eens dat ik geen eten meer heb. Volgens mij is dat God.

Het enige wat die zegeningen kan tegenhouden is dat ik het niet geloof of dat ik ineens kap met geloven in God. In allebei de gevallen geeft God mij niks meer. Voorwaarde één is onvoorwaardelijk geloof in God en voorwaarde twee is dat ik het God toe sta om iets te doen in mijn leven. Hij doet het alleen met mijn toestemming, is toch wel aardig
Oké, maar hoe verklaar je dan al dat onrecht in de wereld? De ene mens sterft in de baarmoeder en de andere wordt 80 jaar en heeft alles wat hem toekomt op financieel, emotioneel,... gebied terwijl hij zo slecht en egoïstisch is als de pest.

• wustenveld
Op donderdag 07 maart 2002 13:07 schreef TweakFreaker het volgende:

[..]

Oké, maar hoe verklaar je dan al dat onrecht in de wereld? De ene mens sterft in de baarmoeder en de andere wordt 80 jaar en heeft alles wat hem toekomt op financieel, emotioneel,... gebied terwijl hij zo slecht en egoïstisch is als de pest.
De dood is er gewoon daar is niks aan te doen, komt door de zondeval enzo. Maar waarom iemand jong sterft en de ander oud, waarom de een rijk is en de ander niet heb ik geen verklaring voor, dat zou je aan God moeten vragen. Ik heb het al eens gevraagd en het enige antwoord wat ik krijg is dat wij niet alles hoeven te weten, daar zijn wij niet voor gemaakt. Lekker simpel antwoord maar zo werkt het wel. Ik ben van nature ook een kennis-jager en zo ook veel andere mensen. Maar hier heb ik geen antwoord op, en stel dat ik die in de toekomst wel ga krijgen dan ontstaan er weer 10 keer zo veel nieuwe vragen.

Zelf heb ik ook geen cent te makken ben ook dakloos geweest terwijl ik geen slecht mens ben. Daarnaast heb je een slecht mens en die woont in een villa. Op het moment dat ik dakloos was, en zoals nu dat ik weinig geld heb ben ik eigenlijk wel blij om. Daardoor heb ik de mogelijkheid om mijn volledige aandacht op God te richten. Ik ben op dit moment nog zo'n figuur die als hij het helemaal voor elkaar heeft God snel uit het oog verlies. Dat kan ik nou niet want ik zit bijna aan de grond. Maar dat is dan weer persoonlijk.

Dus een echt antwoord kan ik jou niet bieden, misschien een andere christen op dit forum wie weet. Maar zodra ik het antwoord (of iets wat in ieder geval in de buurt komt) zal ik het posten.

Verwijderd

Het is het doel van iedere mens om te leven in een bevredigend bestaanskader, de ene mens hecht zich aan de wetenschap, de andere aan het geloof of aan allebei. Het is een soort houvast die je alledaags bestaan moet bevredigen, vind ik. Iedere mens is bezig met het zoeken naar antwoorden, de ene al wat meer dan de andere, maar ik denk dat de wereld nu éénmaal uit even veel goed als kwaad bestaat; 'De ene zijn dood is de ander zijn brood'. Wat moet je denken als je ziet dat een antilope verscheurd wordt? De meesten zullen medelijden hebben maar moeder de leeuwin moet toch haar welpjes voeden? En trouwens, planteneters leven ook op levende vegetatie. Waar leven is, is dood, en zo is het op alle gebied (economie, politiek, relaties,... - figuurlijk dan).

• BOCmetalhead
Op donderdag 07 maart 2002 13:00 schreef wustenveld het volgende:

[..]

dat is geen god die er achter zit dat zijn gewoon je vrienden en familie. mijn ouders zouden mij ook regelmatig vragen om te komen eten als ik op me eigen woon(wat hier in hoofddorp erg onmogelijk schijnt te zijn ben ik achter gekomen :( ) en ja vrienden daar eet ik dagelijks bij

Metal to the bone

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Even een compleet offtopic post vewijderd...

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 18:21 schreef Morgoth het volgende:
Even een compleet offtopic post vewijderd...
ah, bedankt...toppie

maargoed, nog eens in andere bewoordingen:
Ik verbaasde me nogal over de uitspraak van wustenveld. Hij is in meerdere discussies hier een echte christen die zijn god altijd tot Het Goede rekent, iets wat ik respecteer. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar hoe wustenveld zelf deze uitspraak van hem precies ziet:
Ik geloof dat God geld kan maken, waarom ik dat geloof. Omdat ik het zelf meemaak. Ik heb op dit moment compleet geen geld en ik moest dus geld hebben om te tanken. Komt er iemand naar me toe en die zij dat ie het gevoel had dat ie mij geld moest geven en dat deed ie, dus kon ik weer tanken
een god die, in een wereld vol ellende, zich bezighoudt met het verstrekken van geld aan mensen die moeten tanken......ik vind het vrij dubieus. (Was dit misschien niet de duivel die je daar hielp bij het tanken? Die verleidt mensen toch met aardse dingen als geld, autos etc?)

Ik hoop dat dit niet weer wordt verwijderd, want ik ben erg nieuwsgierig hoe wustenveld zijn god precies ziet, ik kan het namelijk niet rijmen met zijn eerdere uitspraken

• wustenveld
Op vrijdag 08 maart 2002 19:29 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

ah, bedankt...toppie

maargoed, nog eens in andere bewoordingen:
Ik verbaasde me nogal over de uitspraak van wustenveld. Hij is in meerdere discussies hier een echte christen die zijn god altijd tot Het Goede rekent, iets wat ik respecteer. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar hoe wustenveld zelf deze uitspraak van hem precies ziet:
[..]

een god die, in een wereld vol ellende, zich bezighoudt met het verstrekken van geld aan mensen die moeten tanken......ik vind het vrij dubieus. (Was dit misschien niet de duivel die je daar hielp bij het tanken? Die verleidt mensen toch met aardse dingen als geld, autos etc?)

Ik hoop dat dit niet weer wordt verwijderd, want ik ben erg nieuwsgierig hoe wustenveld zijn god precies ziet, ik kan het namelijk niet rijmen met zijn eerdere uitspraken
Oke goede opmerking. Ik denk niet dat het de duivel is die mij geld geeft om te tanken. De duivel zou mij eerder een ongeluk geven of mijn baan laten verliezen op een of andere manier. Waarom, heeft ie eerder gedaan om te kijken of ik bij God weg zou lopen, maar dat doe ik niet. Toch blijft ie het herhalen keer op keer gebeurt er wel weer iets waardoor ik zou moeten denken dat God niet ok is.

God helpt ons ook met aardse dingen als geld. Ik citeer: "Brengt al de tienden in het schathuis, opdat er spijs is in Mijn huis; en beproeft Mij nu daarin, zegt de Heere der heerscharen, of Ik u dan niet opendoen zal de vensteren des hemels, en u zegen afgieten, zodat er geen schuren genoeg wezen zullen". -- Maleachi 3:10

Dit stuk gaat over het teruggeven van 10% van je inkomen aan de Heer. En dan zul je zien dat er geen schuren genoeg zullen zijn, met andere woorden je spaarpotje wordt iets te klein.

Denk niet dat ik God aanbid om deze tekst of om de Zegeningen die Hij mij geeft en gaat geven. Daar draait het niet om. Ik aanbid God omdat dat mijn verlangen is, het ligt in mijn hart om Hem te aanbidden want Hij is het waard. Waarom? Omdat Hij God is, omdat Hij Heer is, omdat Hij de hoogste Koning is, omdat Hij zijn eniggeboren Zoon naar aarde heeft gestuurd om dood te gaan voor mij, jou en iedereen. Dat vind ik nog de meest coole actie van God. Daarnaast vind ik het natuurlijk tof dat ik gezegend wordt en dat er veel meer aan zit te komen.

En als er vreemden op me af komen met geld om te kunnen tanken zodat ik naar m'n werk toe kan komen prijs ik de Heer daarvoor. Ik zie God als een Vader, een echte vader wil ook het beste voor zijn kind. God wil ook het beste voor Zijn kinderen. En helaas werkt de moderne maatschapij zo dat geld vereist is om dingen te kunnen kopen. Vroeger was dat de oogst, vandaar dat de Bijbel spreekt over een oogst, nu is onze oogst het salaris dus wil de Heer mijn schuren vol met geld gooien, als ik mij aan de principes hou. Hij zegt niet voor niets beproeft mij daarin, daag Mij maar uit.

Verwijderd

komt het niet bij je op om een klein beetje kritiek op je god te leveren door te zeggen: er zijn mensen die op het moment harder hulp nodig hebben dan ik en mijn bezinetank? (en nou niet gaan beweren dat al die andere mensen het dan waarschijnlijk wel verdiend zullen hebben)

Want als ik in die situatie zou staan, zou geloven wat jij gelooft en ik merk dat die god mij geld wil geven om te tanken, dan zou ik wel eens een heel hartig woordje met hem willen wisselen (en waarschijnlijk m'n lidmaatschap opzeggen tot hij z'n gedrag flink verbetert)

ik vind namelijk dat je god de dingen dan nogal verkeerd inschat (en dat is een understatement)

• wustenveld
Op zaterdag 09 maart 2002 13:43 schreef MrShaggy het volgende:
komt het niet bij je op om een klein beetje kritiek op je god te leveren door te zeggen: er zijn mensen die op het moment harder hulp nodig hebben dan ik en mijn bezinetank? (en nou niet gaan beweren dat al die andere mensen het dan waarschijnlijk wel verdiend zullen hebben)

Want als ik in die situatie zou staan, zou geloven wat jij gelooft en ik merk dat die god mij geld wil geven om te tanken, dan zou ik wel eens een heel hartig woordje met hem willen wisselen (en waarschijnlijk m'n lidmaatschap opzeggen tot hij z'n gedrag flink verbetert)

ik vind namelijk dat je god de dingen dan nogal verkeerd inschat (en dat is een understatement)
Dat ik het nu financieel slecht heb heb ik verdiend, ik heb het mezelf aangedaan en ik moet mijn eigen verantwoordingen dragen, God helpt mij met dragen doordat ik problemen aan Hem kan geven. Als die andere mensen hun problemen ook aan God zouden geven en 100% vertrouwen op Hem zou God het ook doen voor anderen die het nodig hebben.

Als God mij geld geeft om te tanken ben ik dankbaar. En natuurlijk hebben anderen ook geld nodig en ik heb God uitgenodig om onder andere mij daarvoor te gebruiken. Ik vind dat God alles perfect inschat. Hij heeft mij een belofte gedaan, een visie gegeven over wat ik moet doen voor de wereld. In die visie zit oa hulp aan hulpbehoevende mensen, gelovig of niet-gelovig dat boeit niet.
Het coole van God is dat Hij overal tegelijkertijd kan zijn bij mensen die Hem toe laten bij hun te zijn en hun te helpen. En God doet dat ook, maar allemaal op Zijn tijd.

Klinkt vast wel heel stom in jou oren dat het pas gebeurt als God het wilt, maar zo liggen de feiten nou eenmaal.
En mensen die hulp harder nodig hebben dan mij die krijgen het ook, dat geloof ik. En ik kom vaak genoeg mensen tegen die hulp nodig hebben en die krijgen van mij eten, drinken, geld alles waar ze om vragen. In de Bijbel staat dat als iemand om eten vraagt dat je het moet geven, en als iemand drinken vraagt ook. En dat doe ik op zo'n moment dan ook ook al weet ik dat nadat ik die persoon te eten en drinken gegeven heb zelf niet meer kan eten. Maar wanneer ik echt eten nodig heb krijg ik het ook weer maar dan van totaal iemand anders (in de vorm van geld of een uitnodiging voor eten). Als ik jou op straat zou tegenkomen en je hebt honger krijg je van mij te eten ook al wordt ik er zelf slechter van.

En wie goed doet zal het ook weer terugkrijgen, en wie slecht doet of egoïstisch doet krijgt het 5x zo hard terug op zijn/haar eigen bord

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 21:02 schreef wustenveld het volgende:

[..]
Als God mij geld geeft om te tanken ben ik dankbaar. En natuurlijk hebben anderen ook geld nodig
we zitten op een compleet andere golflengte, ik ben niet zo geld-minded geloof ik....ik zat meer aan dingen te denken als (ik doe eens een greep uit wat er zoal plaatsvindt in de wereld): oorlog, verkrachtingen, overstromingen en andere natuurrampen, genocide, mensen die elkaar overal ter wereld de hersens inslaan (meestal omdat die ander iets anders gelooft)....als ik die beelden voor me zie naast jouw beteuterde gezicht bij het tankstation, vind ik dus dat, als jouw god zou bestaan, hij heel erg verkeerde prioriteiten stelt

maarja, jij kon weer lekker verder rijden dus jij was allang blij...
Klinkt vast wel heel stom in jou oren dat het pas gebeurt als God het wilt, maar zo liggen de feiten nou eenmaal.
klopt helemaal....klinkt inderdaad erg stom en: zo liggen jouw feiten, niet de mijne
In de Bijbel staat dat als iemand om eten vraagt dat je het moet geven, en als iemand drinken vraagt ook[....]Als ik jou op straat zou tegenkomen en je hebt honger krijg je van mij te eten ook al wordt ik er zelf slechter van.
maar weet je wat ik eng vind? dat jij dat doet omdat het in de bijbel staat. ik help mensen ook als ik dat kan, maar dat doe ik omdat het me goed lijkt om te doen.
ik vind het doodeng als mensen niet zelf meer nadenken en in een moeten boek lezen wat goed en fout is zonder eens te kijken wat er eigenlijk gaande is in de wereld....nou is met het helpen van mensen gelukkig niks mis, maar ik zal het thema homosexualiteit bv maar niet aansnijden

maar deze discussie gaat nergens meer over, in elk geval niet meer over of de duivel wel zo slecht is of niet...ik groet u

Verwijderd

god bestaat niet mensen!
GoT wel >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste