Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Waar ik mij nu al jaren mee bezig houd, is het volgende. De duivel wordt als puur slecht beschouwd. God als het goede. Maar helpt de duivel niet in zekere zin God? Hij straft immers de mensen die hebben gezondigt. Hij zou pas echt slecht zijn als hij de mensen die 'goed' hebben geleeft zou pijnigen. Dan nog een vraag: hoe stel jij je de hel voor?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

De duivel straft niet mensen die slecht zijn, hij straft mensen die niet in de hemel mogen. Dus hij zal iedereen pijnigen die hij kan en daarom is hij imo slecht. En dan zou ik graag willen weten, waarom is god niet slecht? Hij is almachtig maar laat de mensen die bij de duivel zitten aan hun lot over. Welke is nou dus het slechts? Is er dus wel een goede god of is daarvoor de mens geschapen?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 13:40
<=======
<=======
<=======
<=======
<=======
Op zaterdag 16 februari 2002 23:41 schreef Prammenhanger het volgende:
Waar ik mij nu al jaren mee bezig houd, is het volgende. De duivel wordt als puur slecht beschouwd. God als het goede. Maar helpt de duivel niet in zekere zin God? Hij straft immers de mensen die hebben gezondigt. Hij zou pas echt slecht zijn als hij de mensen die 'goed' hebben geleeft zou pijnigen. Dan nog een vraag: hoe stel jij je de hel voor?
Djeez, ken jij wel Nederlands? Zegt het "woord" 'kofschip' c.q. 'fokschaap' jou iets?

Hell = Heaven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Is God wel almachtig? Misschien over de aarde, ja. En in de hemel. Maar valt de hel niet uit zijn territorium?

Vergelijk het met Amerika en een land als Vietnam. Amerika had daar vrij weinig macht, zeg maar ongeveer geen. Amerikaanse krijgsgevangenen waren daardoor lang in handen van de Vietnamezen (sorry voor de kromme vergelijking tussen God en Amerika, maar het is slechts een voorbeeld).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Op zaterdag 16 februari 2002 23:47 schreef Azrael het volgende:
blub

Kan je ook dat ook ff onderbouwen ofzow?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Djeez, ken jij wel Nederlands? Zegt het "woord" 'kofschip' c.q. 'fokschaap' jou iets?
Jazeker, maar mijn werkwoorden zijn erg slecht. Ik ben al in oefening voor verbetering, maar zeker op zaterdag avond heeft dat niet zo'n effect.

Je laatste opmerking is interressant. Ben jij Satanist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Op zaterdag 16 februari 2002 23:49 schreef Prammenhanger het volgende:
Is God wel almachtig? Misschien over de aarde, ja. En in de hemel. Maar valt de hel niet uit zijn territorium?

Vergelijk het met Amerika en een land als Vietnam. Amerika had daar vrij weinig macht, zeg maar ongeveer geen. Amerikaanse krijgsgevangenen waren daardoor lang in handen van de Vietnamezen (sorry voor de kromme vergelijking tussen God en Amerika, maar het is slechts een voorbeeld).
Daar loop je weer vast met het idee almachtig, als die echt almachtig is zoals in iedere kerk verteld zal worden dan moet hij overal, incl. hel macht hebben. En als hij dat dus niet heeft is hij dus niet almachtig, en daar gaat een groot deel van christendom.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
De duivel straft toch mensen op een pijnlijke manier? Is dat al niet een slechte zaak? Naar mijn weten straft God mensen op een manier dat je er weinig leed aan overhoudt.

Wat Azraeltrouwens zegt had ie beter anders kunnen verwoorden :P
Earth = hell

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
<=======
<=======
<=======
<=======
<=======
[..]

is eerder Heaven = Hell
alle dagen rijstpap no thanks
in de hel heb je tenminste nog barbecue en gril :P

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36133

Daar loop je weer vast met het idee almachtig, als die echt almachtig is zoals in iedere kerk verteld zal worden dan moet hij overal, incl. hel macht hebben. En als hij dat dus niet heeft is hij dus niet almachtig, en daar gaat een groot deel van christendom.
Macht hebben hoeft niet te betekenen dat je die macht ook gebruikt.
De duivel wordt als puur slecht beschouwd. God als het goede. Maar helpt de duivel niet in zekere zin God? Hij straft immers de mensen die hebben gezondigt. Hij zou pas echt slecht zijn als hij de mensen die 'goed' hebben geleeft zou pijnigen.
De duivel staat voor de bron van slechte dingen dus als zorgt hij voor meer 'slechte' mensen.

Earth = Heaven/Hell, hang er van af wat wij er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 22:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Goed of Slecht is niet meer dan een point-of-view.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48
Zoals ik andere topic zei, de hel houd niet in dat je er vuur en skeleten tegenkomt. De duivel doet jou pijn, als jij niet tegen bloemetjes kan krijg je bloemetjes... Het is dus nooit leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29630

Duivel=de meester van het kwade
God=de meester van het goede

God heeft alles gemaakt, dus ook de duivel.
De duivel is niet het tegenovergestelde van God zoals de meeste mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Ja dat geloof jij, maar ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48472

Grappig, dat men hier uitspraken doet over hoe de hemel of de hel zou zijn en dan zelfs nog mensen durven tegen te spreken daarop, omdat hemel of hel anders zou zijn. Wat God en Duivel wel en niet doen en waar ze wel en niet verantwoordelijk voor zijn...

Zo zie je maar weer dat blijkbaar ieder een ander beeld erbij heeft, wat voor diegene het 'prettigst' is om te denken. Dat duid alleen maar weer meer er op dat God, Duivel, Hemel en Hel verzinsels van de mensheid zijn, om het leven en de dingen die we daar in doen, te proberen te verantwoorden.

Als zouden God, Duivel, hemel en hel bestaan, dan is er niemand die ook maar iets zinnigs hierover kan zeggen, omdat het gewoon een onbekende is. Hoe is het dan mogelijk om daar een discussie over te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 17 februari 2002 12:15 schreef loona35 het volgende:
Zoals ik andere topic zei, de hel houd niet in dat je er vuur en skeleten tegenkomt. De duivel doet jou pijn, als jij niet tegen bloemetjes kan krijg je bloemetjes... Het is dus nooit leuk...
Ik ben ontzettend benieuwd, waar jij die wijsheid vandaan haalt? Komt dat uit een brochure of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4551

Als je nou satanist bent...en je gaat dood? Ga je dan naar de Hemel of naar de Hel? Je wilt naar de Hel, maar omdat de duivel slecht is stuurt hij je naar de Hemel?

Ingewikkeld altijd. :P

Duivel/Hel is een verzinsel om de mensen in bedwang te houden en ze in de kerk te krijgen. Om te luisteren naar andere verzinsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48751

een duivel is "verzonnen" vóór de 19e eeuw en eerder om onderscheid te maken tussen goed en slecht.
nu weten we wel beter, dat hij niet bestaat enzo, maar hij bestaat nog wel als het symbool "duivel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als we nou na de dood met alle GoT-ers bijelkaar komen, dan praten we verder :)

Persoonlijk geloof ik niet in god, of de duivel. Imho zijn het allemaal verzinselen van een paar prehistorische mensen die een zonsverduistering zagen oid. wat ze dus niet konden verklaren. Toen is de schuld maar op een hersenspinsel geschoven, een god.

Verder moeten er veel goden zijn, waarom geloven er zoveel mensen dan maar in 1 god? Waarom niet in allemaal? Als je gelooft moet je imho wel "godsvrezend" zijn, anders heb je geen reden om te geloven lijkt me. Misschien "voor de zekerheid". Maar dat is niet erg overtuigend voor de "almachtige" denk ik...

Ik hoop dat het geen zonde is om niet te geloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op zondag 17 februari 2002 20:09 schreef Blue-eagle het volgende:
Persoonlijk geloof ik niet in god, of de duivel. Imho zijn het allemaal verzinselen van een paar prehistorische mensen die een zonsverduistering zagen oid. wat ze dus niet konden verklaren. Toen is de schuld maar op een hersenspinsel geschoven, een god.
Dat vind ik dus een zeer slap argument. Het getuigt van een volledig gebrek aan kennis van geloof en God. Het maakt mij niet uit dat jij er niet in gelooft, maar zorg er dan wel voor dat je een gefundeerde reden hebt. Eentje die voorkomt uit kennis en niet op, sorry dat ik het zeg, iets dat door anderen zo vaak gezegd wordt.

Afijn. Ik denk dat hel een plek is waar je (zoals eerder gezegd) ervaart wat je het meeste haat. Heb je een spinnenfobie, reken dan maar op een bakje spinnen. Ik denk overigens dat een perfecte hel ook een plek kan zijn waar helemaal niks is. In de bijbel noemen ze dat absolute godsverlatenheid. Ik denk dat dat eerder letterlijk genomen moet worden; er is werkelijk niks. Stel je voor hoe erg zo'n plek moet zijn. Je kunt niet bewegen, niets zien, niets horen en voelen. Volstrekt niets.

De hemel is denk ik eerder een plek die je zelf vormt. Alhoewel ik niet weet of de hemel wel een plek is waar je uberhaupt langer verblijft (misschien ga je meteen weer terug?). De hemel kan natuurlijk gewoon zoals hier zijn, alleen dan zonder oorlog e.d. Toch vind ik het altijd naief om zo naar de hemel te kijken. Het is waarschijnlijk iets wat we niet voor kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

De duivel is goed want hij is het kwaad. Het is goed dat er een duivel is want zonder duivel dus zonder kwaad zouden mensen het verschil niet weten tussen goed en kwaad, Wereld vrede kan daardoor niet bestaan.

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op zondag 17 februari 2002 21:28 schreef IkBenAlles het volgende:
De duivel is goed want hij is het kwaad. Het is goed dat er een duivel is want zonder duivel dus zonder kwaad zouden mensen het verschil niet weten tussen goed en kwaad, Wereld vrede kan daardoor niet bestaan.
Heel....diep. Je hebt wel gelijk natuurlijk. Maar dat staat in de bijbel ook. De duivel hoeft niet vernietigd te worden. Hij moet alleen wel in de gaten gehouden worden. Toch is de duivel volgens mij echt geen concreet persoon, meer iets dat in alle mensen leeft, net als God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Hoe wil je dat weten? Of erachterkomen?

Ik heb de duivel nog nooit gezien dus ik vind niet dat ik me daar druk om zou moeten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ja, dat is nou een echt goed argument. gewoon negeren he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Op zondag 17 februari 2002 17:33 schreef Captain_DaveMan het volgende:

Zo zie je maar weer dat blijkbaar ieder een ander beeld erbij heeft, wat voor diegene het 'prettigst' is om te denken. Dat duid alleen maar weer meer er op dat God, Duivel, Hemel en Hel verzinsels van de mensheid zijn, om het leven en de dingen die we daar in doen, te proberen te verantwoorden.

Als zouden God, Duivel, hemel en hel bestaan, dan is er niemand die ook maar iets zinnigs hierover kan zeggen, omdat het gewoon een onbekende is. Hoe is het dan mogelijk om daar een discussie over te voeren?
Het is, uitgaande van de bijbel. Een "goed geschreven boek"

Zeker in de tijd dat dit geschreven werd (of iig onderdelen hiervan) hadden mensen houvast nodig aan iets, hieruit is dus o.a. het cristendom onstaan, of laat ik het anders zeggen "het geloof in god". In o.a. Noorwegen had je hele andere goden, en nog wat meer dan bij het cristendom.

Zo heb je dus ook de islam, waar Allah "de god" is. Terwijl deze in essentie de zelfde persoon is.

En och, laat ik het maar zo zeggen... laat mij maar een heidene zijn :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46350

Op zondag 17 februari 2002 00:41 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

is eerder Heaven = Hell
alle dagen rijstpap no thanks
in de hel heb je tenminste nog barbecue en gril :P
Hahaha, mja, lekker pus barbecueen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1320

Is God wel almachtig?
Als god almachtig is -wat dus inhoudt dat hij alles machtig is en dus tot alles in staat is-, dan zou hij in staat moeten zijn om zichzelf al zijn macht af te nemen en deze vervolgens weer terug te geven.

Leg mij eens uit hoe dit zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47953

simpel antwoordt : zonder duivel is er geen god.. .

wat heb je aan een god als alles goed is . .. ??? dan heb je toch ook geen god nodig. .. nee je hebt een god nodig als er een duivel is. . . en viezeverza. .

Ying en Yang...

ps : ik ben zelf niet echt overtuigd dat uberhaupt 1 >:) van de 2 :7 bestaat . ..(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ok daar gaan we weer.
De mens bestaat zeker niet zo lang als deze wereld, dat is zowiezo al zeker. Dus dat god de mens geschapen heeft is gewoon bullshit. Eerst Adam, en dan Eva uit een van zijn ribben bla bla bla, whatever. Ik geloof best in een hogere soort van kracht of wat dan ook, maar om het beestje opeens god te noemen en zijn zoon jezus, sorry hoor maar dat is meer een sprookje voor mij.

Zowel god als satan of hoe je die ook wilt noemen, worden gevisualiseerd als menselijke personen met menselijke gedachten en handelingen.
Dit slaat natuurlijk nergens op.
De mens heeft zichzelf bestempeld als het meest superieure ras op deze aardkloot en alles moet zich kennelijk daar maar op aanpassen, inclusief geloof.

Ik zie ook mensen posten "bewijs het maar"
Ja, dat gaat natuurlijk niet, daarom heet het nu eenmaal geloven.
En om dan als bewijs de bijbel aan te dragen vind ik redelijk slap. Er zijn namelijk heel wat verschillende heilige boeken in omloop.

Dus, is de duivel echt zo slecht?
Ik zeg dat het allemaal bullshit is. Er is wel iets maar niemand weet dat dus.
Er zijn trouwens mensen met schijndood ervaringen, die hebben het altijd over wit licht en nooit over hete vlammen en skeletten.
Allemaal verzinsels van de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45522

Op maandag 18 februari 2002 01:03 schreef sjuk het volgende:
Ok daar gaan we weer.
De mens bestaat zeker niet zo lang als deze wereld, dat is zowiezo al zeker. Dus dat god de mens geschapen heeft is gewoon bullshit. Eerst Adam, en dan Eva uit een van zijn ribben bla bla bla, whatever. Ik geloof best in een hogere soort van kracht of wat dan ook, maar om het beestje opeens god te noemen en zijn zoon jezus, sorry hoor maar dat is meer een sprookje voor mij.

Zowel god als satan of hoe je die ook wilt noemen, worden gevisualiseerd als menselijke personen met menselijke gedachten en handelingen.
Dit slaat natuurlijk nergens op.
De mens heeft zichzelf bestempeld als het meest superieure ras op deze aardkloot en alles moet zich kennelijk daar maar op aanpassen, inclusief geloof.

En om dan als bewijs de bijbel aan te dragen vind ik redelijk slap. Er zijn namelijk heel wat verschillende heilige boeken in omloop.

Dus, is de duivel echt zo slecht?
Ik zeg dat het allemaal bullshit is. Er is wel iets maar niemand weet dat dus.
Er zijn trouwens mensen met schijndood ervaringen, die hebben het altijd over wit licht en nooit over hete vlammen en skeletten.

die opmerking vind ik zeer sterk .. maar toch right to the point .... ik vind het ok als mensen geloven in god.. maar ikzelf geloof niet dat hij idd de mens geschapen heeft enz.. en tot nu toe hebben wetenschappers gekeken en zeggen dat het leven in water is onstaan en geëvalueerd is zoveel miljoenen jaar ... en hoe wil je adam dan crieren eigen.. zou het dan gebeurd zijn als knip en ineens is er een adam .. want als baby kan niet want dan zou hij geen voedsel gehad hebben en sterven...

sorry... maar ik vind er is geen god . misschien iets wat boven ons is .. maar geen god .. is idd een menselijke visualisatie.. een benaming voor iets wat we niet weten wat het is .. vandaar ook de verschillende geloven.. het gaat uit op 1 ding.. op iets wat we niet weten wat het is en wat een benaming nodig heeft.. want de een zegt het is god en de ander allah .. en allemaal andere theorien .. en hebben het over dezelfde persoon... of god lijdt aan meerdere persoonlijkheden dan ....

maar de duivel en god bestaan niet .. misschien iets wel hoger dan ons maar echt niet als mensen denken... om te geloven mag misschien mensen sterk maken omdat om in iets te geloven het mensen kracht geeft.. maar waar jullie in geloven bestaat niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 18 februari 2002 01:03 schreef sjuk het volgende:
Ja, zo ken ik er nog een paar. Dan kan volgens jou dus iedere gek iets roepen, dat hij of zij gelooft en dan moet de rest van de wereld dat maar aannemen als waar. Dat gaat me te makkelijk. Alleen omdat er toevallig een heleboel mensen hetzelfde roepen, wil nog niet zeggen, dat daar waarheid in zit.
Er is wel iets maar niemand weet dat dus.
Als er iets is, maar niemand weet dat, hoe weet jij dan dat er iets is waar niemand wat van weet? Wat weet jij meer dan de rest van de wereld?? :)
Eerder tunnelvisie en evenwichtsverstoring in de visuele zenuwbanen. Puur natuur dus...
De menselijke geest is nog te weinig ontwikkeld om met onbegrijpelijkheden (het woord zegt het al) om te gaan en probeert er verklaarbare dingen van te maken. Zo gaat dat met alles. Het begint al met visuele spelletjes.

Men moet de mensheid en het leven niet als iets speciaals zien. Het is gewoon allemaal puur toeval dat het heelal, en alles dat daarin zit, ontstaan is. Door pech is het menselijk ras besmet met een hogere intelligentie dan de overige dieren. Dat wil er bij die 'over-intelligenten' niet in, dus bedenken ze maar dat alles wel een doel moet hebben, dat iemand het bedacht heeft en zoals in ieder verhaal moet dat ook een antiheld hebben. Het is allemaal zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Laatst online: 29-12-2024
Op zaterdag 16 februari 2002 23:43 schreef Totally_Freeky het volgende:
De duivel straft niet mensen die slecht zijn, hij straft mensen die niet in de hemel mogen. Dus hij zal iedereen pijnigen die hij kan en daarom is hij imo slecht. En dan zou ik graag willen weten, waarom is god niet slecht? Hij is almachtig maar laat de mensen die bij de duivel zitten aan hun lot over. Welke is nou dus het slechts? Is er dus wel een goede god of is daarvoor de mens geschapen?
De duivel heeft een slecht imago gekregen dankzij de christenen! de duivel is een verbannen engel van god! en in de bijbel wordt hij afgeschemerd alsof hij zeer kwadaardig is (wat op sommige punten ook wel zo is) maar niemand kijk er naar de goede dingen de meeste omdat ze er geen ene ruk vanaf weten en maar domweg lopen te schreeuwen dat god de ware is en dat de hel zo slecht is terwijl ze nix van de andere kant weten!!

kortom ga ff naar de kalverstraat in amsterdam en loop ff de american bookcenter naar binnen en haal daar the satanic bible en kom dan nog maar eens een keer terug!!

AVE SATANAS!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 07-06 19:32

Christiano007

Ich bin der champion

De mens stamt af van de aap, niet van God, Adam & eva of weet ik wat.
sim-pel toch? :)
De Duivel, bestaat dus niet, er bestaat ook geen God.
Want als het verhaal van ''God maakte de wereld in 5 dagen blabla en Adam was de eerste dude op deze aardkloot etc etc.'' al niet meer klopt omdat wij van de apen afstammen, dan bestaat er dus ook geen duivel/God/zonne God/God van de zonnepitten en al die andere nonsens.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Op zondag 17 februari 2002 17:38 schreef Captain_DaveMan het volgende:

[..]

Ik ben ontzettend benieuwd, waar jij die wijsheid vandaan haalt? Komt dat uit een brochure of zoiets?
Door gesprekken met dominee en pastoor enz.

En het is maar een visie, als jij het graag anders ziet mag je. Maar het christelijke geloof beschrijft het op deze manier...

edit:
Nee dat staat zo niet in de bijbel, maar dit is de beschrijving die tegenwoordig word gegeven bij de bijbelse verhalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 18 februari 2002 08:05 schreef Captain_DaveMan het volgende:
Ja, zo ken ik er nog een paar. Dan kan volgens jou dus iedere gek iets roepen, dat hij of zij gelooft en dan moet de rest van de wereld dat maar aannemen als waar. Dat gaat me te makkelijk. Alleen omdat er toevallig een heleboel mensen hetzelfde roepen, wil nog niet zeggen, dat daar waarheid in zit.
Nee, nu moet je me niet verkeerd begrijpen, zoals je uit mijn post op kan maken geloof ik totaal niet.
Nu reageer je op me alsof het lijkt alsof ik wel geloof.
Als er nu iemand zoals jezus op de wereld zou komen (waar gelovigen overgens al meer dan 2000 jaar op wachten) zou diegene voor gek verklaard worden en opgesloten worden.
Het hele kerkelijke gedoe past totaal niet meer in de samenleving van tegenwoordig (vind ik dan).
Als er iets is, maar niemand weet dat, hoe weet jij dan dat er iets is waar niemand wat van weet? Wat weet jij meer dan de rest van de wereld?? :)
Ik geloof persoonlijk dat er wel iets is na de dood, wat dat moet zijn, geen idee. Dus die fratsen over de hemel met engeltjes enzo is imho bullshit.
Eerder tunnelvisie en evenwichtsverstoring in de visuele zenuwbanen. Puur natuur dus...
Kewl, daar had ik me nog niet echt in verdiept.
Men moet de mensheid en het leven niet als iets speciaals zien. Het is gewoon allemaal puur toeval dat het heelal, en alles dat daarin zit, ontstaan is.
Juist daarom is het wel speciaal. De mens is totaal geevalueerd tot hoe hij nu is, en we zijn nog steeds bezig met evalueren. Dat is toch een mooi staaltje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 18 februari 2002 10:47 schreef Christiano007 het volgende:
Want als het verhaal van ''God maakte de wereld in 5 dagen blabla en Adam was de eerste dude op deze aardkloot etc etc.'' al niet meer klopt omdat wij van de apen afstammen, dan bestaat er dus ook geen duivel/God/zonne God/God van de zonnepitten en al die andere nonsens.
gedeeltelijk heb je inderdaad gelijk! het verhaal van adam en eva is complete bullshit of zoals de bijbel het noemt een gelijkenis!! kortom het is slap gelul(netzoals de hele bijbel maar dat is ff off topic)

waarin je geen gelijk heb is dat wij directe afstammelingen van de apen zijn! dit is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken!! we stammen niet direct af van de primaten! maar ook dat is ook weer off topic!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zou zeggen, lees maar een boek over Darwin/Wallace
en ook de bijbel.
Dan kan ik nu al raden wat het meest overtuigende overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Volgens mij is de duivel WEL slecht.

Als een mens in z'n dagelijkse leven een keuze moet maken,
dan probeert de duivel met die persoons geweten te spelen en hem de slechte keuze te laten kiezen.

Als men "met de duivel meeloopt", dan wilt de duivel altijd
iets ervoor terug hebben of je moet er iets voor opofferen.

De gemakkelijkste pad hoeft niet altijd de juiste pad te wezen.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Op maandag 18 februari 2002 10:47 schreef Christiano007 het volgende:
Adam was niet de eerste mens op de aarde DUDE!!
Adam was de eerste mens op aarde, die van god geweten kreeg.

Slinger jij maar lekker verder met je soortgenoten in de bomen...

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone
  • Laatst online: 04-06 21:31

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Op maandag 18 februari 2002 01:10 schreef freaky1983 het volgende:

die opmerking vind ik zeer sterk ..
Deze opmerking is zeer zwak.
Er zijn wel degelijk mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad waar er geen groot licht was.

Zo heb je mensen met een bijna dood ervaring dat ze over een donkere weg lopen en er soort van duistere monniken hem of haar komen halen.

Je hebt ze die helemaal in het duister zitten waar niets valt te zien en dat ze alleen stemmen horen.

En tot slot heb je mensen die in een tunnel van vuur zitten.

En de meesten van die mensen zijn na deze bijna dood ervaring zo geschokken en bang dat ze niet eens meer normaal durven te slapen. Licht aanlaten en dat soort shit.
Dus alleen maar licht klopt van geen kant.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Macht hebben wil zeggen dat je de kracht hebt mensen iets te laten doen dat ze anders niet gedaan zouden hebben. Stel dat God of de Duivel vertegenwoordigt wat die bepaalde persoon anders toch al gedaan zou hebben, dan heeft God/Duivel over die persoon dus geen macht. Lukt het de tegenovergestelde macht wel de persoon zijn gedrag te veranderen, dan heeft hij dat wel.

Of je die kenmerken van de persoon als goed of slecht ervaart, bepaalt vervolgens of je die macht die de tegenovergestelde macht heeft als goed kan bestempelen.

Vaag he? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 13:51
Er zijn wel degelijk mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad waar er geen groot licht was.
Klopt. Om een paar voorbeelden te noemen:

DAVID HUME
De atheïst. schreeuwde: "Ik ben in de vlammen!" Zijn vertwijfeling was een vreselijke scène.

HEINRICH HEINE
Was een grote spotter. Later bekeerde hij zich en tegen het eind van zijn leven schreef hij nog een gedicht,
waarvan de laatste regels luidden:
o Heer. o Heer, voor U kniel ik neer, vergeef, vergeef me mijn liederen!

NAPOLEON
Zijn lijfarts schreef: "De keizer stierf eenzaam en verlaten. Zijn doodsstrijd was vreselijk

CESARE BORGIA
Een staatsman: "Voor alles heb ik maatregelen getroffen in de loop van mijn leven, alléén voor de dood niet
en nu moet ik volledig onvoorbereid sterven.

KAREL IX (Frankrijk)
"Ik ben verloren, ik erken het openlijk."

HOBBES
Een Engelse filosoof: "Ik moet een vreselijke engte door die naar de duisternis leidt!"

SIR THOMAS SCOTT
De vroegere president van het Engelse Hogerhuis: 'Tot op dit ogenblik dacht ik, er is geen God of hel. Nu weet
en voel ik, dat beide bestaan en ik ben aan het verderf uitgeleverd door het rechtvaardige oordeel van de Almachtige."

GOETHE
"Meer licht!"

LENIN
Stierf in geestelijke onmacht. Hij bad tafels en stoelen om vergeving voor zijn zonden. Wat ontstellend voor een man,
die voor miljoenen een voorbeeld en leider werd.

SINOWJEW
De president van de Communistische Internationale, die door Stalin werd dood geschoten: "Hoor Israël, de Heere onze
God is de enige God."

HURCHILL
"Wat een dwaas ben ik geweest!"

JOGODA
Chef van de Russische geheime politie: 'Er moet een God bestaan. Hij bestraft me van wege mijn zonden."

NIETZSCHE
Stierf waanzinnig.

JAROSLAWSKI
President van de internationale goddelozen beweging: 'Alstublieft, verbrand al mijn boe ken. Ziet de Heilige! Hij wacht reeds lang op mij, Hij is hier."

BOEDDHA
"Ik heb het niet gemaakt."

VOLTAIRE
De beroemde satiricus, kwam op een vreselijke manier aan z'n einde. Zijn verpleegster zei: Voor al het geld van de
wereld wil ik geen ongelovige meer zien sterven!' Hij schreeuwde de hele nacht om vergeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op maandag 18 februari 2002 12:50 schreef sjuk het volgende:
Ik zou zeggen, lees maar een boek over Darwin/Wallace
en ook de bijbel.
Dan kan ik nu al raden wat het meest overtuigende overkomt.
uhh darwin :P de evolutie theorie die klopt ook redelijk goed dit is pas ongeveer een jaar geleden ontdekt! en inderdaad voor 99% klopt de evolutietheorie! en de bijbel klopt voor 0% daar klopt helemaal geen hout van!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
PERSOONLIJK (ik begin daar maar mee om negatief comentaar te voorkomen :P) vind ik het satanisme het beste geloof wat er is! ben sinds ik de satanic bible heb gelezen een stuk steviger in mijn schoenen sinds ik het gelezen heb aangezien je daar voor je zelf op leert te komen! en niet je tegenstander de andere wang moet toe keren! je moet hem gewoon hard terug pakken! (ff als voorbeeld) vroeger werd ik door iedereen (figuurlijk)omver gelopen nu kunnen ze dat dus vergeten! Geestelijk ben ik er veel sterker door geworden! iets dat je in de bijbel niet leest daar mot je lekker over je heen laten lopen enz enz enz! KORTOM KIES VOOR HET SATANISME!!!

AVE SATANAS!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Op maandag 18 februari 2002 17:10 schreef BOCmetalhead het volgende:

ben sinds ik de satanic bible heb gelezen een stuk steviger in mijn schoenen sinds ik het gelezen heb aangezien je daar voor je zelf op leert te komen!
Dit had elk goed boek kunnen doen, het is maar net "waar je in geloofd", voor de één is dat de bijbel, voor de ander de santanic bible, en de volgende geloofd in zichzelf.
en niet je tegenstander de andere wang moet toe keren! je moet hem gewoon hard terug pakken! (ff als voorbeeld) vroeger werd ik door iedereen (figuurlijk)omver gelopen nu kunnen ze dat dus vergeten! Geestelijk ben ik er veel sterker door geworden! iets dat je in de bijbel niet leest daar mot je lekker over je heen laten lopen enz enz enz! KORTOM KIES VOOR HET SATANISME!!!
Dit heeft geen donder met "gelooftype's" te maken, ik heb "in de zelfde situatie" gezeten als jij, ben vaak in elkaar geslagen om niets e.d. "over me heen laten lopen" en dat soort zaken. In mijn geval heb ik bij mezelf de knop omgedraaid van "dit gebeurd mij niet weer". Ik heb dit puur zelf gedaan, de één heeft hier de bijbel voor nodig, de ander een satanistiche bijbel...

Simpelweg, het is maar net wat jij voor jezelf goed vind. Als de satanic bible jou erbij geholpen heeft steviger in je schoenen te staan ben ik blij voor je, dat was voor jou de oplossing. Voor iemand anders kan de bijbel of koraan wat mij betreft de oplossing bieden.

Uiteraard is dit ook een "persoonlijke" mening, en ben ik verder zo heiden als de pest ;)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3o3
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

..vraag me niet van welke dichter het komt,
maar ik vind deze wel treffend:
No need fearing a God above,
no need fearing a Devil below.
For there is nothing,
either good or bad,
but thinking makes it so..
Lijkt me dus een duidelijk filosofische stelling:
Als je er in gelooft, dan bestaat het(god/duivel/hel/hemel/vrede/liefde/lege_cdrs_zonder_irritant_cellofaanplastic) voor je.

Ligt er maar net aan waar je het perspectief legt dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42617

Hier vind je geen compromis, nobody knows and nobody will ever hear it from another.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44234

First of all... Ik heb niet het hele topic doorgelezen omdat het nogal veel is en ik ben moe :)

Ten tweede... Ik geloof niet... helemaal nix dus...

maar stel nou eens voor dat God bestaat...
Dan MOET JE NU de bijbel pakken en ffies Jesaja 45:7 lezen!

ik vorm het licht en de duisternis.
Ik breng vrede en onheil.

Ik ben benieuwd wat iemand hiervan vind die in God gelooft.

btw een mens is niet perfect dus God is niet perfect...

Zelf geloof ik niet, omdat ik het niet realistisch vind en zonde van mijn tijd... Ik ben christelijk opgevoed en de rest van mijn familie gelooft wel allemaal in God (en dus ook in de duivel)...

Zonder geloof zou deze wereld er veel beter uitzien....(denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22342

Mensen die niet eens gelofen gaan hierop in? Wat is dit? Hoe kan het dat als men atheist is toch reageren en je mening geven over iets wat men denkt niet te bestaan? Of doen jullie dat wel. Nee ik denk het niet anders zou je beter weten.

Kijk, de duivel was voordat Adam was gemaakt een van de machtigste als niet de machtigste Engel. Engelen zijn zoals in de Islam beschreven Gods wezens (god heb ze gemaakt) en zijn geschapen uit lucht. Wij zijn geschapen uit aarde. Nou de duivel: Iblis of Beelzebub is een afvallige. Een betweter. Hij ging in tegen God toen God elke engel voor Adam te "knielen". Guess who didn't obeyed. Iblis vond dat hij hoger in rang was en beter, om voor de mens te knielen. Was ie ook, maar God beval het eenmaal. En vroeg waarom Iblis dit niet wou doen: Iblis antwoorde: Ik weet dat dit schepsel alleen ellende op de aarde gaat brengen en alles verontreinigen. Bloed vergieten en oorlogen voeren.

Nou dat was dus zijn reden, had hij gelijk? JA. Maar daar gaat het niet om. God zeide: ik weet wat jij niet weet, en hoe durf jij mijn woord, ik degene die jou leven inblies indertijd jij niks was. Toen zei Iblis dat hij de mens makkelijk zou misleiden en op de verkeerde weg brengen (zodat ze niet naar God meer zouden gehoorzamen). En een weddeschap was geboren. na een periode zou Armageddon komen en de resultaten worden dan bekend gemaakt. En Iblis wordt opgesloten. Zo staat geschreven.

Dus in het kort: Satan is gewoon iemand die ons wil misleiden om niet te gelofen of juist wel maar in Andere goden, zoals de polytheisten doen.

Met andere woorden: Satan is eigenlijk helemaal niet zo slecht. Hij heb gewoon een grote bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44234

De rede waarom ik hier op in ga is simpelweg omdat ik het erg interresant vind...

Ik geloof wat ik zie en ik zie nix...

maar hoe dan ook... dat verhaaltje wat jij net geschreven heb (voor mij meer een sprookje maarja), dat wordt ook steeds weer anders verteld...

maar kun je misschien ffies reageren op mijn vraag over Jesaja 45:7 ?
Ik bedoel waarom zou God evil in deze wereld willen brengen?! zoals het daar staat is dat met opzet gedaan nou sry hoor... maar dat vind ik een aardige kut streek...

ps. Ik kan dan wel Scum of the earth in mijn sig hebben staan en een evil mannetje als usericon en ook nog eens naar de meest zieke bands luisteren (Slipknot, mudvayne, American Head Charge enzzzz) Maar ik zal nooit met opzet iemand pijn kunnen doen... (op wat voor manier dan ook)
Behalve in de pit dan maarja das anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Op dinsdag 19 februari 2002 00:45 schreef Darkl1ght het volgende:
De rede waarom ik hier op in ga is simpelweg omdat ik het erg interresant vind...

Ik geloof wat ik zie en ik zie nix... maar hoe dan ook...

dat verhaaltje wat jij net geschreven heb (voor mij meer een sprookje maarja), dat wordt ook steeds weer anders verteld...
Ik vind het jammer dat in dit topic zoveel mensen reageren met 'wat een waardeloze discussie, want God bestaat niet, dus de duivel ook niet blablabla'. Dat soort discussies horen thuis in een topic 'Bestaat God' of zo, niet hier. Jammer.
maar kun je misschien ffies reageren op mijn vraag over Jesaja 45:7 ?
Ik bedoel waarom zou God evil in deze wereld willen brengen?! zoals het daar staat is dat met opzet gedaan nou sry hoor... maar dat vind ik een aardige kut streek...

ps. Ik kan dan wel Scum of the earth in mijn sig hebben staan en een evil mannetje als usericon en ook nog eens naar de meest zieke bands luisteren (Slipknot, mudvayne, American Head Charge enzzzz) Maar ik zal nooit met opzet iemand pijn kunnen doen... (op wat voor manier dan ook)
Behalve in de pit dan maarja das anders...
Rampspoed of onheil is in de bijbel niet synoniem met onrecht. Zo'n tekst uit de bijbel kun je niet los zien van de gehele bijbel. De totaalbooschap luidt zo ongeveer: rechtvaardigen zullen beloond worden, maar goddelozen worden gestraft. Als er onheil is, dan is dat er altijd alleen maar omdat God dat toelaat (waarom is weer een andere vraag). En soms, zoals in Jesaja 45 wordt beschreven, schept God onheil over personen die ongehoorzaam zijn. Nergens in de bijbel is te lezen dat God ook alle onheil veroorzaakt.

God heeft een engel gemaakt, die later een 'satan' en een 'duivel' werd, dwz een 'lasteraar' en 'tegenstrever'. Net zoals een dief niet als dief is geboren, is Satan de Duivel niet door God gemaakt. Die engel had/heeft een vrije wil. Zoals wij dat ook hebben. Iedereen heeft de vrijheid om te kiezen. Dus ook mensen zijn verantwoordelijk voor veel problemen, niet alles is afschuifbaar op Satan.

Het woord "hel" komt in veel bijbelvertalingen voor. In andere vertalingen staat in dezelfde verzen "het graf", "het dodenrijk", enzovoort. Weer andere bijbels transcriberen eenvoudig de woorden in de oorspronkelijke taal die soms met "hel" vertaald zijn, wat wil zeggen dat ze worden overgebracht in de letters van ons alfabet, maar onvertaald blijven. Wat zijn die woorden? Het Hebreeuwse sjeol' en het Griekse equivalent hai'des, die geen betrekking hebben op een afzonderlijke grafstede, maar op het gemeenschappelijke graf van de gestorven mensheid; ook het Griekse ge·en'na, dat als een symbool van eeuwige vernietiging wordt gebruikt. Zowel in de christenheid als in veel niet-christelijke religies wordt echter geleerd dat de hel een verblijfplaats is van demonen waar de goddelozen na hun dood worden gestraft (en sommigen geloven dat dit met pijnigingen gepaard gaat).

Wat is volgens de bijbel de straf voor zonde? "Want het loon dat de zonde betaalt, is de dood." (Romeinen 6:23) En na de dood? "Want wie gestorven is, is van zijn zonde vrijgesproken." (Romeinen 6:7)
Op maandag 18 februari 2002 17:03 schreef BOCmetalhead het volgende:
uhh darwin :P de evolutie theorie die klopt ook redelijk goed dit is pas ongeveer een jaar geleden ontdekt! en inderdaad voor 99% klopt de evolutietheorie! en de bijbel klopt voor 0% daar klopt helemaal geen hout van!!!
99%? Ouch... Als alle geleerden het nou eens waren over de evolutietheorie... Bijbel 0% kloppend? Ik denk niet dat jij er ooit in gelezen hebt, want er staan ook heel wat normale dingen in. Zie o.a. mijn signature, bevat misschien nog wel een wijze les voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 18 februari 2002 14:52 schreef Ed_Capone het volgende:

[..]

Zo heb je mensen met een bijna dood ervaring dat ze over een donkere weg lopen en er soort van duistere monniken hem of haar komen halen.

Je hebt ze die helemaal in het duister zitten waar niets valt te zien en dat ze alleen stemmen horen.

En tot slot heb je mensen die in een tunnel van vuur zitten.

En de meesten van die mensen zijn na deze bijna dood ervaring zo geschokken en bang dat ze niet eens meer normaal durven te slapen. Licht aanlaten en dat soort shit.
waar heb jij dit gelezen :D wil ik dan wel weten .. trouwens die opmerking die ik maakte dat ik em sterk vond.. ik vond hem nog altijd wel humor gebracht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 00:28 schreef Darkl1ght het volgende:
First of all... Ik heb niet het hele topic doorgelezen omdat het nogal veel is en ik ben moe :)

Ten tweede... Ik geloof niet... helemaal nix dus...

maar stel nou eens voor dat God bestaat...
Dan MOET JE NU de bijbel pakken en ffies Jesaja 45:7 lezen!

ik vorm het licht en de duisternis.
Ik breng vrede en onheil.

Ik ben benieuwd wat iemand hiervan vind die in God gelooft.

btw een mens is niet perfect dus God is niet perfect...

Zelf geloof ik niet, omdat ik het niet realistisch vind en zonde van mijn tijd... Ik ben christelijk opgevoed en de rest van mijn familie gelooft wel allemaal in God (en dus ook in de duivel)...

Zonder geloof zou deze wereld er veel beter uitzien....(denk ik)
ik moet echt die mini-bijbel versie van school eens gaan lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Los van het feit dat ze allebei niet bestaan geeft dit maar weer eens aan hoe krom al dat bijbelgedoe is. Er zit geen samenhang in...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33173

Tis heel simpel, ze bestaan allebei niet :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Naar mijn idee is het allemaal verzonnen onzin. Alle geloven en alle verhalen (bijbel) eromheen. Ondanks dat denk ik dat de bijbel en andere verhalen niet daarom slecht zijn. Het is de mens die het slecht kan maken. Neem de bijbel. Er staan heel goede zaken in. (de tien geboden als eerste). Maar er staan ook een aantal zaken in die gewoon waren in de tijd dat het geschreven is, en nu toch echt niet meer kunnen. We leven in een maatschappij die veranderd (over de eeuwen heen dan), dus ook de inzichten veranderen. Daarom zou de bijbel een leidraad kunnen zijn, maar niet een richtlijn. Het gevaarlijkst vind ik de mensen die de bijbel voor waar aannemen en het veel te zwart/wit uitleggen met als argument: Het staat er toch!. Nee mensen, het is ooit zo geinterpreteerd door iemand die het opgeschreven heeft en daarom is het al niet objectief meer! Denk zelf meer na en neem niets voor waarheid uit de bijbel voordat je er goed over nagedacht en gepraat hebt. Alleen zo kan je inzichten krijgen. Dit geldt niet alleen voor de bijbel, maar voor alles.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Op dinsdag 19 februari 2002 01:57 schreef MIster X het volgende:
99%? Ouch... Als alle geleerden het nou eens waren over de evolutietheorie... Bijbel 0% kloppend? Ik denk niet dat jij er ooit in gelezen hebt, want er staan ook heel wat normale dingen in. Zie o.a. mijn signature, bevat misschien nog wel een wijze les voor jou.
ik heb de bijbel genoeg gelezen en geloof me het is echt irritant! ik heb het geloof tot mijn 16de door mijn strot gedouwd gekregen dus ik denk dat ik het wel goed genoeg zal weten he! ach zeg nou eerlijk de bijbel staat vol tegenstrijdig heden en gelijkenissen (het verhaal van de schepping is zo'n gelijkenis) in zo'n boek kan je toch niet eens geloven zelfs de sprookjes van grimm en sprookjes van 1001 nacht bevatten meer waarheden dan de bijbel! ik geloof daar nog eerder in dan in de bijbel

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone
  • Laatst online: 04-06 21:31

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Op dinsdag 19 februari 2002 02:28 schreef freaky1983 het volgende:

waar heb jij dit gelezen :D wil ik dan wel weten .. trouwens die opmerking die ik maakte dat ik em sterk vond.. ik vond hem nog altijd wel humor gebracht ..
Gelezen in X-Factor, op internet en gezien op Discovery Channel en een keer op RTL5 bij een of ander programma over paranormaliteit.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 12:00
De duivel is een noodzakelijk feit in een wereld waar reden achter moet zitten. IMHO is god, en daarbij de duivel iets wat door mensen bedacht is die niet wisten hoe ze bepaalde dingen uit konden leggen en daarom maar deze 2 enities bedacht hebben. Als een uiting van hun onbegrip.

Als ik het goed begrijp word de duivel gezien als de bron van het "slechte" wat dat ook moge zijn. Alles wat slecht is komt van de duivel. Maar bekijk het eens van de andere. Wanneer is iets slecht? Als iets niet goed is. Daarom is het onvermijdelijk dat als je zegt dat er een goed iets is, je ook een slecht iets moet hebben, want anders weet je niet wat goed is. Ik stel dus dat het zonder de duivel , en dus ook zonder god, slecht toeven zou zijn in deze wereld, alles is saai. Neej dat is ook niet het goede woord. Alles is gewoon. Zonder verdere emotie.

Dit lijkt mij persoonlijk het ergste wat er kan gebeuren.

Daar komt bij dat ik niet geloof in god en of een duivel, of in een andere entiteit die onze gedachte en levensweg bepalen. Ik geloof in het individu en in de kracht van de massa. Lees "the Foundation" van Isaac Asimov, en dan het Psychohistorie gedeelte. Dat is precies het idee wat ik van de samenleving en de bijbehordende maatschappij vind.

Het valt me trouwens wel op dat er steeds minder nagedacht word over de reply's die hier gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 09:20 schreef Ed_Capone het volgende:

[..]

Gelezen in X-Factor, op internet en gezien op Discovery Channel en een keer op RTL5 bij een of ander programma over paranormaliteit.
kewlness hoewel ik het nooit op discovery heb gezien (ik kijk zo nu en dan discovery.. meer voor de programma's over ruimte enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
De diskussie gaat er niet om of de duivel al dan niet bestaat maar of hij echt slecht is binnen de context van het Christendom.
Ik vind de duivel een beetje tragisch. Een gevallen engel door eigen doen maar toch was hij al voorbestemd om de belangrijktste speler te worden in de strijd tussen goed en kwaad. Dus in hoeverre hij er zelf de hand in heeft gehad.. (god is immers oppermachtig en voorziet ales)

Een bruut boek is Paradise Lost door John Milton. Hierin speelt de duivel de hoofdrol en krijgen we zijn kant van het verhaal te horen. Beetje taai engels want is uit de 17de eeuw maar echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 21:15
De duivel is slecht en super jaloers op de mens. Hij wil niks liever dan de mens zo ver mogelijk bij God en Zijn zoon Jezus Christus vandaan houden. Hier doet ie echt alles aan, hij pakt ons op alles wat we verkeerd doen en geven ons dan het idee dat wij nooit meer bij God kunnen komen. Toch zegt God dan, ik vergeef het je en kom maar bij Mij.

Op het moment dat wij als mens zo zijn veranderd van denken en in ons hart heeft de duivel geen recht meer om ons iets aan te doen. Hij probeert ons dan wel te pakken op ons verleden maar door weerstand te bieden door waarheid te zeggen (de waarheid is dat het allemaal aan het kruis geregeld is) en dan zal het duiveltje weg gaan.

Hoe ik mij de hel voorstel, veeeeeel vuur. En verder denk ik dat je in de hel voor de rest van de eeuwigheid jou grootste angsten moet ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op dinsdag 19 februari 2002 02:38 schreef VageGast het volgende:
Los van het feit dat ze allebei niet bestaan geeft dit maar weer eens aan hoe krom al dat bijbelgedoe is. Er zit geen samenhang in...
Op welke punten vind jij dat de Bijbel geen samenhang heeft, er lopen wel degelijk veel rode lijnen doorheen en alles past perfect bij elkaar.

Met andere woorden, onderbouw je stelling eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6480

Op dinsdag 19 februari 2002 11:53 schreef wustenveld het volgende:

Hoe ik mij de hel voorstel, veeeeeel vuur. En verder denk ik dat je in de hel voor de rest van de eeuwigheid jou grootste angsten moet ondergaan.
Er staat in de bijbel dat wie dood is, van zijn zonden is vrijgesproken. Je zult er dus niet voor gestraft worden.
Er staat ook in de bijbel dat de doden zich van niets bewust zijn. Dus van bovenstaand zul je m.i. weinig last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op dinsdag 19 februari 2002 11:56 schreef Miss Tabbie het volgende:

[..]

Er staat in de bijbel dat wie dood is, van zijn zonden is vrijgesproken. Je zult er dus niet voor gestraft worden.
Er staat ook in de bijbel dat de doden zich van niets bewust zijn. Dus van bovenstaand zul je m.i. weinig last hebben.
Hoi Tabbie,

Weet je zo welke Bijbelteksten dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
Wat buzzercrash zegt zit wel een kern van waarheid in! als je vroeger sex voor het huwelijk had dan was dat duivels nu kijkt niemand er meer van op... en zo zijn er nog talloze dingen die vroeger als duivels gezien werden maar inmiddels niet meer dan gewoon is!

hoe zal het over 100 jaar zijn? >:)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op dinsdag 19 februari 2002 12:51 schreef BOCmetalhead het volgende:
Wat buzzercrash zegt zit wel een kern van waarheid in! als je vroeger sex voor het huwelijk had dan was dat duivels nu kijkt niemand er meer van op... en zo zijn er nog talloze dingen die vroeger als duivels gezien werden maar inmiddels niet meer dan gewoon is!

hoe zal het over 100 jaar zijn? >:)
Sex voor het huwelijk (dat dat niet ok is) geldt vandaag de dag nog steeds. Althans voor mij leeft het. Ik denk alleen niet dat het duivels is want anders zou ik duivels zijn. Ik zie seks als een kadootje wat je krijgt als je met je vrouw trouwt. Als je voordat je trouwt al met weet ik veel hoe veel vrouwen naar bed bent geweest is het niet meer speciaal, en deel je ook niks speciaals meer en blijft alles hetzelfde alleen draag je een ring.

Het is inderdaad zo dat niemand er meer van op kijkt maar ik weet dat er een aantal mensen zijn die wel extreem durven te zijn en proberen te leven zoals God het heeft gewild. Maar om nou te zeggen dat je duivels bent als je sex hebt vind en vond ik ook onzin. De duivel maakt wel misbruik van je zonde maar de zonde is niet geïnspireerd door de duivel. Dat is toch echt onze keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 12:26 schreef wustenveld het volgende:

[..]

Hoi Tabbie,

Weet je zo welke Bijbelteksten dat zijn?
In Romeinen 6:7 staat dat wie dood is, van zijn zonden is vrijgesproken.

Waar staat dat de doden zich van niets bewust zijn, weet ik niet uit m'n hoofd.

Edit: Laatste staat in Prediker 9:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
imo is satan het kwaad en de oorzaak van alle kwaad.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Op dinsdag 19 februari 2002 13:25 schreef Miss Tabbie het volgende:

[..]

In Romeinen 6:7 staat dat wie dood is, van zijn zonden is vrijgesproken.

Waar staat dat de doden zich van niets bewust zijn, weet ik niet uit m'n hoofd.

Edit: Laatste staat in Prediker 9:5
Oke, goed Romeinen 6:7 --> "De zonde heeft niets meer over ons te zeggen. De zonde heeft geen macht over een dode.".
Als wij bekeerd en gedoopt zijn dan is onze oude leven dood, de doop is kun je zien als onze begrafenis. Na onze begrafenis staan wij op met Jezus zoals Jezus uit de dood is opgestaan na zijn kruisiging. Daardoor zijn wij één met Jezus geworden. Maar even later in Romeinen 6:12 staat er --> "Laat de zonde dan niet meer heersen in uw sterfelijk lichaam. Wees geen slaaf meer van uw slechte begeerten.".
Dat wijst er op dat wij na onze 'dood' nog wel kunnen zondigen, wij zijn daar zelf verantwoordelijk voor en dat vereist een verandering in ons hart en in ons denken dat op het moment dat er een zonde (bijvoorbeeld seksuele onreinheid) in ons op komt dat wij Nee zeggen in de naam van Jezus. Wij zeggen Nee en bidden dat die onreine gedachte uit ons hoofd gaat ipv uitvoeren. Dit vereist toch een strijd.

De zonde heeft niks meer over ons te zeggen omdat we dood zijn, wij worden dus niet meer veroordeelt door de zonde. Maar de dood die staat beschreven is dus niet de dood waar de algemeenheid over praat (met een echte begrafenis, niet meer ademenen en dat je hart stilstaat enzo).

Verder het stuk dat de doden niet bewust zijn gaat om het feit dat de doden niet bewust zijn van wat er hier op aarde gebeurt. Even teruggelezen vanaf Prediker 9:1 staat er dat iedereen op aarde (gelovig of niet-gelovig) dezelfde moeilijkheden maar ook leuke momenten meemaakt.
Prediker 9:5 schrijft --> "Want de levenden weten tenminste dat zij op zekere dag zullen sterven. Maar de doden weten van niets, zij hebben geen loon meer te verwachten. Er wordt niet meer aan hen gedacht.". De doden hoeven niks meer te verwachten zij zijn al dood, levenden kunnen wel wat verwachtten en dat is de dood.

1 vers verder in Prediket 9:6 staat geschreven --> "Wat zij tijdens hun leven deden (liefhebben, haten, benijden) is in het vergeetboek geraakt en zij hebben niets meer van doen met wat hier op aarde gebeurt". Alles wat een dode hier op aarde heeft gedaan beland uiteindelijk in de vergetelheid. Zij hebben niks meer te maken met wat er hier op aarde gebeurt. Ze zijn zich nog wel bewust van de zaken die er zijn in de geestelijke wereld. Dit leid ik af van de bijbeltekst die geschreven staat in Lukas 20:34-38
De Here is niet de God van mensen die dood zijn, maar van mensen die lven. God beschouwt ze allemaal als levend. (De dood is immers overwonnen).

Dit is tenminste wat ik uit die teksten heb kunnen halen, ben benieuwd naar de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu mijn bijbel niet bij de hand (zit op m'n werk) maar zal proberen vanavond een reactie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24614

Houdt je je jaren mee bezig... Doe je onderzoek op dat gebied of iets dergelijks?

De duivel zit in iedereen.

Zie het maar als je geweten. Je geweten bepaalt immers wat je als slecht/goed beschouwt.

Hoe stel ik mij de hel voor? hmm effe denken.. Dat je angst werkelijkheid wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Dus in het kort: Satan is gewoon iemand die ons wil misleiden om niet te gelofen of juist wel maar in Andere goden, zoals de polytheisten doen.
Dat laatste is geen christelijke Satan. Volgens heb is er namelijk maar een God en kan je dus niet verleid worden in meerdere te geloven....

Het is dus helemaal relatief wat voor uitgangspunt je neemt. De duivel bestaat volgens mij in wezen pas als je in de contra-kracht gelooft. Doe je dat echter, dan verloochen je in wezen de duivel weer. Het bestaan van de duivel is dus paradoxaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Zou dat niet komen omdat ze uiterlijk atheist zijn maar onderbewust toch bang het verkeerde gekozen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
De diskussie gaat er niet om of de duivel al dan niet bestaat maar of hij echt slecht is binnen de context van het Christendom.
Zowel het bestaan van God als dat van de Duivel is gebaseerd op verkondigingen van profeten. Het frappante is dat de verkondigingen over het bestaan van God door meer mensen geloofd worden dan door de Duivel, terwijl de bron dezelfde is (de mens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 17:46 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Zowel het bestaan van God als dat van de Duivel is gebaseerd op verkondigingen van profeten. Het frappante is dat de verkondigingen over het bestaan van God door meer mensen geloofd worden dan door de Duivel, terwijl de bron dezelfde is (de mens)
Het gods idee is veel abstracter en op veel meer manieren te interpreteren. Veel mensen kijken om zich heen of krijgen een visioen en hebben iets van 'hm zou hier meer achter zitten' en dan heb je het al snel over een god.
De duivel vind ik meer een achteraf beredeneerde figuur als verklaring voor al het kwaad in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42852

Is de duivel wel zo slecht?

Antwoord: Ja.
hij is de leugenaar vanaf het begin. hij zal altijd leugens verspreiden en zijn bestaan dus ook proberen te ontkennen. Slot!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

Tegen Count : de duivel is dus de oerleugenaar, de misleidende geest? En jij wordt als wedergeboren christen door de heilige geest verlicht? En wij niet-christenen worden misleidt door de duivel.
Hoe weet je nu ooit zeker dat jij niet misleidt wordt door een kwade geest? Dat de hele bijbel is geinspireerd door een kwade geest? Omdat de heilige geest je dit verteld? Dat is logisch natuurlijk, want daar is hij dan ook de ware misleidende geest voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 23:58 schreef Absolyte het volgende:
Tegen Count : de duivel is dus de oerleugenaar, de misleidende geest? En jij wordt als wedergeboren christen door de heilige geest verlicht? En wij niet-christenen worden misleidt door de duivel.
Hoe weet je nu ooit zeker dat jij niet misleidt wordt door een kwade geest? Dat de hele bijbel is geinspireerd door een kwade geest? Omdat de heilige geest je dit verteld? Dat is logisch natuurlijk, want daar is hij dan ook de ware misleidende geest voor.
oei niet best .... wordt ik dus misleidt door de duivel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

Men heeft de duivel bedacht als iemand die slecht is en zo zij het. Als je het er niet mee eens bent bedenk dan zelf een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 20 februari 2002 00:29 schreef Dobie het volgende:
Men heeft de duivel bedacht als iemand die slecht is en zo zij het. Als je het er niet mee eens bent bedenk dan zelf een nieuwe.
god is dan toch ook bedacht ?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Op dinsdag 19 februari 2002 17:41 schreef TromboneFreakus het volgende:

[..]

Dat laatste is geen christelijke Satan. Volgens heb is er namelijk maar een God en kan je dus niet verleid worden in meerdere te geloven....

Het is dus helemaal relatief wat voor uitgangspunt je neemt. De duivel bestaat volgens mij in wezen pas als je in de contra-kracht gelooft.
Vreemde redenatie naar mijn idee. Als de andere geloven een product zouden zijn van de duivel om daarmee christenen te verleiden en weg te houden van God, dan zou jou stelling weer niet opgaan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 17:46 schreef TromboneFreakus het volgende:
terwijl de bron dezelfde is (de mens)
Herstel: de bijbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Herstel: de bijbel
Pcies, de Bijbel, opgeschreven door mensenhanden, maar geinspireerd (letterlijk) door de Heilige Geest, dus eigenlijk door God Zelf geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Dit is ook een grote bron van twijfel bij veel christenen. Ook bij mij steekt dit nog al eens de kop op. Is het wel echt? Beeld ik mijzelf niet te veel dingen in? Is het werkelijk de Heilige Geest die in mij werkt?
Maar gelukkig zijn daar de 'vruchten' van de Geest, zoals ook beschreven in de Bijbel, en die komen zeker niet van de duivel! En dat geldt ook voor de gaven van Hem. Maar het gaat te ver om hier dieper op in te gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
God en Satan - Heaven and Hell

zijn slechts verwoordingen voor goed en slecht
Daarom kun je ook niet zonder één van beide.
Zonder goed geen slecht. Je moet een vergelijking kunnen maken om over iets te kunnen oordelen en 't is maar net hoe je het noemt
(maar die Satan in Southpark Rules!!!)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Beiden bestaan niet, hersenspinsels van stelletje idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42852

Op woensdag 20 februari 2002 10:42 schreef cobratbq het volgende:
God en Satan - Heaven and Hell

zijn slechts verwoordingen voor goed en slecht
Daarom kun je ook niet zonder één van beide.
Zonder goed geen slecht. Je moet een vergelijking kunnen maken om over iets te kunnen oordelen en 't is maar net hoe je het noemt
Om even voorop te stellen: als Christen leef je nog op aarde en ben je ook met zonde, zoals elke mens.

Goed en slecht, licht en duisternis.

Als Christen redeneer ik zo:
Goed of slecht en Licht of duisternis

Het licht kan geen omgang hebben met de duisternis.
Bijv. in een donkere kamer kom ik met een brandende kaars / zaklichtje binnen lopem. Doe ik dat andersom, ik kom met een beetje "duisternis/donker" een verlichte kamer
binnen lopen, dat heeft het geen effect! Goed hé.

Als mens heb je ook de keus gekregen om goed of slecht te doen. De norm en de waarde die er aan vast zit.
Daarbij is het dus jou keuze en dat geeft dus een waarde aan jou besluit.
Ook is er altijd vergeving voor je zonden (door Jezus Christus de Zoon van God), dat voorop gesteld.
Het is zo simpel eigenlijk, maar tegenwoordig ook vrij ingewikkeld en moeilijk.
Er is altijd een stemmetje in je binnenste (je geweten) heel belangrijk! Luister je daar naar, of naar andere stemmetjes ( }) ) En die laatse stemmetjes brengen onrust in je (slechte vruchten)

God heeft het beste met elk individu voor en de duivel gewoon weg niet. Hij hekelt creaties van God, en zal alles er aan doen om die te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 februari 2002 10:42 schreef zeeg het volgende:

Maar gelukkig zijn daar de 'vruchten' van de Geest, zoals ook beschreven in de Bijbel, en die komen zeker niet van de duivel!
Herstel: moet zijn vrucht van de Geest. Al die eigenschappen bij elkaar (liefde, lankmoedigheid, verdraagzaamheid etc etc) maken de vrucht van de geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 februari 2002 10:42 schreef cobratbq het volgende:

Met die Satan had ik gewoon medelijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Herstel: moet zijn vrucht van de Geest. Al die eigenschappen bij elkaar (liefde, lankmoedigheid, verdraagzaamheid etc etc) maken de vrucht van de geest.
Oops :o
Dat wist ik natuurlijk wel...dank je voor je verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 februari 2002 11:43 schreef zeeg het volgende:

[..]

Oops :o
Dat wist ik natuurlijk wel...dank je voor je verbetering!
gerne gemacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Op woensdag 20 februari 2002 06:53 schreef c70070540 het volgende:

[..]

Vreemde redenatie naar mijn idee. Als de andere geloven een product zouden zijn van de duivel om daarmee christenen te verleiden en weg te houden van God, dan zou jou stelling weer niet opgaan.
Dat zou nogal een pretentie zijn zeg: stellen dat de rest van de wereld een duivels geloof aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Dat zou nogal een pretentie zijn zeg: stellen dat de rest van de wereld een duivels geloof aanhangt.
Nou, een duivels geloof lijkt me wat "zwaar" gezegd, maar iig een vals geloof ja.
Er is maar 1 Waarheid:
Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Johannes 14:6
Daarom is het ook zo'n onzin wat je vandaag de dag vaak hoort: "Ja, God en Allah zijn dezelfde, ennuh het maakt niet zoveel uit waarin ze geloven, het komt allemaal wel goed..."
Nee, er is maar Een Ware God, en Een Weg om tot Hem te komen: de Heere Jezus Christus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

zeeg: Is het werkelijk de Heilige Geest die in mij werkt?
Maar gelukkig zijn daar de 'vruchten' van de Geest, zoals ook beschreven in de Bijbel, en die komen zeker niet van de duivel
Ik zeg daarom ook: hoe weet je dat niet de gehele bijbel onstaan is door inspiratie van een kwade geest en dat wat jij de verlichting door de heilige geest noemt niet in werkelijkheid een verduistering des geestes is bewerkstelligd door deze oermisleider? Als dat het geval is dan betekent dat de in de bijbel beschreven vruchten van de geest, vruchten van diezelfde kwade geest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Ik zeg daarom ook: hoe weet je dat niet de gehele bijbel onstaan is door inspiratie van een kwade geest en dat wat jij de verlichting door de heilige geest noemt niet in werkelijkheid een verduistering des geestes is bewerkstelligd door deze oermisleider? Als dat het geval is dan betekent dat de in de bijbel beschreven vruchten van de geest, vruchten van diezelfde kwade geest zijn.
Hmm, hoewel je hem niet mag onderschatten, moet ook weer niet te groot van hem denken. Of laat ik het beter zeggen: niet te klein van God denken.
De hele Bijbel onstaan door de duivel?! De Bijbel staat vol met 'goede' dingen, met als hoofdthema hoe God op deze wereld kwam om ons mensen te verlossen etc. De Bijbel verandert mensen, bekeerd ze, laat ze wederom geboren worden, allemaal veranderingen ten goede. God openbaart zich in Zijn Woord. En dan kom jij met, misschien is dat ook wel allemaal van de duivel?! Alsof God dan niet op een 'andere manier' ofzo Zichzelf had geopenbaard en duidelijk gemaakt dat dat boek onwaar was. Nee het is wel heel duidelijk dat de Bijbel werkelijk God's Woord is, daar hoef je als Christen niet over te twijfelen, dat is een fundament waar je je hele leven op kunt bouwen, gelukkig maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Nou, een duivels geloof lijkt me wat "zwaar" gezegd, maar iig een vals geloof ja.
Er is maar 1 Waarheid:
[..]

Daarom is het ook zo'n onzin wat je vandaag de dag vaak hoort: "Ja, God en Allah zijn dezelfde, ennuh het maakt niet zoveel uit waarin ze geloven, het komt allemaal wel goed..."
Nee, er is maar Een Ware God, en Een Weg om tot Hem te komen: de Heere Jezus Christus.
Diezelfde Christus die tolerantie en wederzijds respect predikte?? Dit lijkt me eerder een achteraf opgeschreven "citaat" dan iets dat hij werkelijk gezegd heeft.

't Klink net als de pogingen van de Kerk om door bangmakerij in de Middeleeuwen mensen aan het geloof te krijgen.

No offence richting jou hoor (maar dat spreekt altijd vanzelf volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49055

Is er iemand bekend met Dante's 'Comedia'? ( De goddelijke comedie). Hierin beland ieder die voor de geboorte van de Messias geboren is in de HEL. Ja, ja, ... De reden hiervoor is dat ze blijkbaar voor de geboorte van Jezus Christus geen Christenen geweest hadden kunnen zijn, en daarom eeuwig in de HEL dienen te branden. Hehehe, .... Now who is worshipping an EVIL GOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Laatst online: 15:01
ik zie de duivel niet als iemand, maar als iets wat in ons allemaal zit
als tegenhanger van goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Diezelfde Christus die tolerantie en wederzijds respect predikte?? Dit lijkt me eerder een achteraf opgeschreven "citaat" dan iets dat hij werkelijk gezegd heeft.
Wederzijds respect? Natuurlijk, heb je naaste lief als jezelf (vreselijk moeilijk btw).
Tolerantie? Mmm, dat is wat moeilijker. Ik ken me geen passage voor de geest halen waar de Heere Jezus tolerantie predikt. Het woord was ook niet zo 'in' in die tijd volgens mij :). Maar tolerantie is ook zo'n moeilijk begrip. Als ik te tolerant ben dan bemoei ik me niet met 'niet-gelovigen' waardoor er waarschijnlijk vele niet behouden zullen worden. Dat kan ik toch niet op m'n geweten hebben? Er staat in de Bijbel duidelijk een opdracht tot evangeliseren. Als ik te intolerant ben, dan word ik weer afgeschilderd als een 'Taliban-aanhanger' ofzoiets. Maar misschien moet ik dat er wel voor over hebben, als ik maar werkelijk doe wat ik zou moeten doen...
't Klink net als de pogingen van de Kerk om door bangmakerij in de Middeleeuwen mensen aan het geloof te krijgen.
Nou zo werkt het niet meer, zo heeft het trouwens nooit gewerkt. Geloof enkel door angst is geen waar geloof natuurlijk.
No offence richting jou hoor (maar dat spreekt altijd vanzelf volgens mij).
Na, je mag best persoonlijk worden, en me 'aanvallen' op bepaalde punten, mits niet te hardzinnig en met redelijk verbaal geweld als et ff kan :).
Pagina: 1 2 3 Laatste