Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij 3Com SuperStack II mod :)

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kep sinds pas een 3Com Superstack II in me bezit
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/sw1.jpg
en gelijk em mooie kerstverlichting :P
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/sw2.jpg

Tis wel een vet dingetje
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/sw3.jpg
maar et probleem me probleem is de herrie die van de koeling voor de voeding af komt
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/sw4.jpg

Ik zelf denk dat de koeling een beetje te veel van et goede is omdat je de airflow op 3 meter afstand nog voelt. Het zijn 2 40mm Papst koelers die warme lucht naar bluiten blazen.
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/sw5.jpg

Nu kan ik wel een 60mm fan op de voeding leggen maar dan past de bovenkant er net niet meer op. En bovending kan ik denk ik alleen maar 12 volt krijgen dus heb ik nog te veel herrie.

Wat zouden jullie hier aan doen want ik heb nu eigenlijk een stille-platte-goedkoelende-grote koeler nodig :P Dus graag advies.

Owja en ik wou eigenlijk in de bovenkant ook een raam maken maar dat gaat niet ivm steunpootjes maar das nou niet et aller ergst :)

aLvAst BeDankT

Verwijderd

Ehm... Papst misschien... :?

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 09:18
Die koelling is normaal hoor...
wij hebben verschillende switchés van dat type en die blazen allemaal zo hard..
ps. als je een 10 min full load draait komt er erg warme lucht uit die dingen... die overkill aan luch is dus kennelijk wel nodig..

Maar moet toegeven.. 't zijn geweldige speeltjes..
( ps. je kunt een oude unix ( baan ) terminal eropaansluiten als console.. heb ik ook gedaan )

Verwijderd

Mischien dat je die fans op 7V kan laten lopen inplaats van 12V.

Dat scheelt meestal een hoop herrie (8>

Verwijderd

langzame picserver ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er geen plattere coolers ? Of stille 40mm koelers ?
Want als ik die lucht voel is et ijskoud. Ok ik gebruik ok niet alle 25 poorten maar hij word niet echt warm.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:18 schreef Oeloe het volgende:
Ehm... Papst misschien... :?
Ga eens kijken naar die foto's hendrik... sjongejonge :Y)

topicstarter: kan je de fans misschien niet gewoon op een lager voltage laten lopen, mbv een weerstand in de +12 OF ze anders aansluiten?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
120 mm aan de bovenkant misschien?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm das et probleem c00lers zijn te net iets te hoog :( Bestaan er geen plattere coolers ? En met voltage klooien is leuk maar ik heb al 2x onder stroom gestaan :o en dat voelde niet echt fijn :P

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:46
Even kleine waarschuwing, het verminderen van de koeling van voedingen kan best gevaarlijk zijn i.v.m. dat er echt brand kan ontstaan. Dus let even de eerste paar uur of ie echt niet te warm wordt, want een switch slopen boeit niet zo, maar je huis er bij is minder :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

kzou zeggen plaats er lekkerz een derde :) :) en zet ze parallel zou denk ik ook wel helpen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 00:30 schreef ReseTTim het volgende:
kzou zeggen plaats er lekkerz een derde :) :) en zet ze parallel zou denk ik ook wel helpen..
Kan ook jah ;) Kga et morgen proberen...

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 22:05
Op donderdag 14 februari 2002 23:31 schreef G4s het volgende:
Bestaan er geen plattere coolers ? Of stille 40mm koelers ?
Want als ik die lucht voel is et ijskoud. Ok ik gebruik ok niet alle 25 poorten maar hij word niet echt warm.
Koelers van silent systems zijn heeeeell stil, denk alleen niet dat die losse 4cm fans verkopen. Op hun Slot A/Secc2 koelers zitten ze wel, eraf slopen????

(www.silentpc.nl)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
doe gewoon weerstand tussen dat ie op 7 V draait ofzow

Verwijderd

ik reageer hierop om te kijken of mensen er geen problemen mee hebben dat de van's minder voltage hebben of dat ze nog geen brand hebben in huis ofzo...

kunnen mensen hier hun reacties posten na deze mod wat ze precies hebben gedaan om dat ding stiller te maken (en veilig)...?

Alvast bedankt,

Verwijderd

Ik heb beide fan's gewoon verwijderd en hangt "op de kop" in de meterkast.

Geen problemen.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

mooie kruisjes

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

ik wil hem graag inbouwen namelijk in een soort 19 inch rack maar die komt wel op mijn kamer te staan , ik hoor dat deze fan's echt nodig zijn van een aantal mensen en van Jakkes ook niet

ff een vraagje jakkes2 hoeveel poorten gebruik je ervan en hoe intensief wordt deze gebruikt?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het topic is ook anderhalf jaar oud :X :+

Verwijderd

'k heb "normaal" 10 poorten in gebruik.
Hij is voor thuis gebruik, staat nu een W2KADV server op met een 4 tal clients, een hardware router (zyxel), twee printservers en een UPS management module.
Ik heb deze switch gekocht omdat ik deze met SNMP kan uitlezen mbv MRTG.

'k ben helaas nog geen tool tegen gekomen om de temp van de switch uit te lezen.
Iemand een idee?
Hij staat momenteel meer dan 2000 uur aan.

Verwijderd

ik kwam ook nog na het zoeken andere oplossingen tegen in een ander topic, nm: 3Com SuperStack 2 & warmte? zijn deze oplossingen permanent?

anders denk ik aan een oplossing om regelbare fans te maken.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik sluit dit topic maar omdat het niet echt duidelijk is dat het een oud topic is en dan gaan mensen weer op reageren enzo. Je hebt je antwoord sowieso al.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.