PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
what you sayOp donderdag 14 februari 2002 13:21 schreef ddc het volgende:
Met de scrollbar van Clay
waar kan ik die vinden?
Verwijderd
bv hierOp donderdag 14 februari 2002 13:22 schreef DaNCe2k het volgende:
[..]
what you say
waar kan ik die vinden?
iframe lukt niet echt... dan is het plaatje ook echt fucked up geworden.Op donderdag 14 februari 2002 13:23 schreef willem169 het volgende:
Of een borderless iframe gebruiken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| <HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function verScroll(dir, spd, loop) {
loop = true;
direction = "up";
speed = 10;
scrolltimer = null;
if (document.layers) {
var page = eval(document.contentLayer);
}
else {
if (document.getElementById) {
var page= eval("document.getElementById('contentLayer').style");
}
else {
if (document.all) {
var page = eval(document.all.contentLayer.style);
}
}
}
direction = dir;
speed = parseInt(spd);
var y_pos = parseInt(page.top);
if (loop == true) {
if (direction == "dn") {
page.top = (y_pos - (speed));
} else {
if (direction == "up" && y_pos < 10) {
page.top = (y_pos + (speed));
} else {
if (direction == "top") {
page.top = 10;
}
}
}
scrolltimer = setTimeout("verScroll(direction,speed)", 1);
}
}
function stopScroll() {
loop = false;
clearTimeout(scrolltimer);
}
// End -->
</script>
</head>
<body>
<div style="position:absolute; width:300px; height:100px; overflow: hidden; z-index:1; left: 39px; top: 51px">
<div id="contentLayer" style="position:absolute; width:300px; z-index:1; left: 39px; top: 51px">
hier de text die gescrolld moet worden :P
</div></div>
<div id="scrollmenu" style="position:absolute;width:200px;height:30px;z-index:1; left:400px; top: 40px">
<table border=0><tr><td>
<table>
<tr>
<td colspan=3>
<a href="#" onMouseOver="verScroll('up','1','true')" onMouseOut="stopScroll()">^</a>
<a href="#" onMouseOver="verScroll('dn','1','true')" onMouseOut="stopScroll()">V</a>
</td>
</tr>
</table>
</td></tr></table>
</div>
</body>
</html> |
eerder zoiets als http://www.xs4all.nl/~peterned
Verwijderd
rippen dan toch?Op donderdag 14 februari 2002 13:29 schreef DaNCe2k het volgende:
[..]
eerder zoiets als http://www.xs4all.nl/~peterned
Rippen is nergens voor nodig, je kan gewoon de beehive sources downloaden en daar zit een voorbeeldje bij voor het werken met scrollbars...Op donderdag 14 februari 2002 13:30 schreef prod het volgende:
[..]
rippen dan toch?
Wat een trieste verkapte spam, zeg. Verwijs gewoon naar Clay's homepage de volgende keerprod:
bv hier
DaNCe2k
Ik zou ook voor een iframe gaan. da's stukken makkelijker te bedienen, alleen heeft het wat minder mogelijkheden.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
toch?
Verwijderd
sorry, was niet bedoeld als spam.Op donderdag 14 februari 2002 13:33 schreef drm het volgende:
[..]
Wat een trieste verkapte spam, zeg. Verwijs gewoon naar Clay's homepage de volgende keer
DaNCe2k
Ik zou ook voor een iframe gaan. da's stukken makkelijker te bedienen, alleen heeft het wat minder mogelijkheden.
wat is Clay's homepage? is dat de enige website op internet met een dergelijke scrollbalk? Staat in de FAQ beschreven dat je in gevallen als dit puur en alleen naar die homepage mag verwijzen? niet? ok dan!
Verwijderd
Ook dit kan inderdaad, behalve als je custom scrollpijltjes wilt hebben zoals bijvoorbeeld afbeeldingenOp donderdag 14 februari 2002 13:34 schreef Nietzman het volgende:
layer eigenschappen: overflow= scroll![]()
![]()
![]()
toch?
overflow:auto;
Doe niet zo raar, zeg. Vind je het vreemd dat ik denk dat je Clay's scrollbar bedoelde als je de volgende quotes leest?prod:
wat is Clay's homepage? is dat de enige website op internet met een dergelijke scrollbalk? Staat in de FAQ beschreven dat je in gevallen als dit puur en alleen naar die homepage mag verwijzen? niet? ok dan!
- [sup]_______________________________________[/sup][quote] [b]ddc:[/b] Met de scrollbar van Clay [/quote] [quote] [b]DaNCe2k:[/b] Waar kan ik die vinden? [/quote] [quote] [b]prod:[/b] bv hier [/quote] [sup]_______________________________________[/sup]
Gek he?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Denk dat drm bedoelt dat wanneer jij Clay's scrollbar gebruikt, dan ook naar zijn site moet verwijzen en niet naar de site waar je het zelf op hebt gebruikt.Op donderdag 14 februari 2002 13:35 schreef prod het volgende:
sorry, was niet bedoeld als spam.
Ik denk alleen dat dit niet het geval is; die site maakt voorzover ik kan zien geen gebruik van Clay's script en is daarnaast denk ik ook niet door jou gemaakt.
Storm in een glas water dus
* Pelle time *
Clay's website trouwens: http://www.xs4all.nl/~peterned/
/typo
Verwijderd
haha, ik heb die post niet op die manier achter elkaar gelezen, poster vroeg een voorbeeld van een dergelijke scrollbalk.Op donderdag 14 februari 2002 13:40 schreef drm het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, zeg. Vind je het vreemd dat ik denk dat je Clay's scrollbar bedoelde als je de volgende quotes leest?Scroll maar naar boven, lees maar na.
- [sup]_______________________________________[/sup] [sup]_______________________________________[/sup]
Gek he?
trouwens, die scrollbalk is wel f*cking traag, ik heb snellere gezien. Daarom vind ik een dergelijk site niet representatief voor een dergelijke scrollbalk.
Moet je volgende keer een beetje beter opletten met quoten, dan voorkom je een hoop gezeur.prod: haha, ik heb die post niet op die manier achter elkaar gelezen
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
zal ik doen, thx!Op donderdag 14 februari 2002 13:49 schreef drm het volgende:
[..]
Moet je volgende keer een beetje beter opletten met quoten, dan voorkom je een hoop gezeur.
Dan welke? Die van Clay? Waar meet je dat aan af, als ik vragen mag?Op donderdag 14 februari 2002 13:48 schreef prod het volgende:
de scrollbalk op deze site loopt toch een stuk lekkerder
http://www.provenque.com
Verwijderd
aan het feit dat mijn bak, en mijn collega's z'n bak en mijn collega boven z'n bak en in meerdere (netscape, IE) die scrollbalk traag loopt.Op donderdag 14 februari 2002 13:51 schreef Pelle het volgende:
[..]
Dan welke? Die van Clay? Waar meet je dat aan af, als ik vragen mag?
En ik denk niet dat het aan de configuratie van de bakken, tevens omdat de scrollbalk op de door mij genoemde url soepelder loopt.
jij bent dus pelle waar ook naar wordt verwezen in een door mij geposte topic. Als de 'vaste' gebruikers hier naar jouw website verwijzen, die het door mij genoemde probleem niet bevat, kan ik ook mijn vraagtekens zetten de hier genoemde URL.
Verwijderd
Al is het script van Clay misschien iets langzamer, dan nog is het een eer om het script van de DHTML God te mogen gebruiken.
Overigens denk ik dat qua performance Clay toch wel het nodige weet kijkende naar zijn platform game
Verwijderd
oh, ok, ik wist niet dat je bij een dergelijke kwesties alleen maar naar zijn scrollbalk-site mag verwijzen. Ik neem aan dat hij die type scrollbalk heb uitgevonden?Op donderdag 14 februari 2002 14:00 schreef Gordijnstok het volgende:
Wat een gemekker weer, doe is liev tegen elkaar. We discussieren hier over een verzameling ascii tekens, niet of de vrouw van je zwager inderdaad uit haar mond stinkt.
Al is het script van Clay misschien iets langzamer, dan nog is het een eer om het script van de DHTML God te mogen gebruiken.
Overigens denk ik dat qua performance Clay toch wel het nodige weet kijkende naar zijn platform game
Verwijderd
Wat maakt het uit alsof je naar een andere site verwijst, de balk is door Clay. Er wordt teveel gegeild op het woordje *spam* terwijl dat vaak niet de bedoeling is.
Hier niet hoor. En op m'n werk ook niet, noch in NS4, NS6, IE5, IE6.Op donderdag 14 februari 2002 13:56 schreef prod het volgende:
aan het feit dat mijn bak, en mijn collega's z'n bak en mijn collega boven z'n bak en in meerdere (netscape, IE) die scrollbalk traag loopt.
Misschien omdat er op die site die jij noemt meer te scrollen valt ja. En omdat de scrollspeed daar hoger staat. Nee, ik vind het nogal een gewaagde uitspraak, aangezien local hero Clay meer met dHTML kan dan de rest van Nederland. Geloof je me niet? Euhm kijk dan maar eens hier: http://www.inpact.nl en dan naar games.En ik denk niet dat het aan de configuratie van de bakken, tevens omdat de scrollbalk op de door mij genoemde url soepelder loopt.
Wat bedoel je precies? Ik ben de eerste die toe zal geven dat dat scriptje op mijn site ranzig en brak gescript is, en dat het in NS6 niet werkt. Maar ik denk dat ik dat hier ook al 14 keer uit heb moeten leggen; blijkbaar vinden mensen het leuk om, wanneer je ergens verstand van hebt, iets te vinden waaruit zou blijken dat het niet zo is.jij bent dus pelle waar ook naar wordt verwezen in een door mij geposte topic. Als de 'vaste' gebruikers hier naar jouw website verwijzen, die het door mij genoemde probleem niet bevat, kan ik ook mijn vraagtekens zetten de hier genoemde URL.
En daarnaast was ik ook niet degene die jou mijn script aanraadde. Dus: verklaar je nader
Verwijderd
correct, daar ben ik het helemaal met je eens. Er werd gepikeerd gereageerd op een verwijzing naar een site die ik vermeldde, vandaar mijn reactie.Op donderdag 14 februari 2002 14:06 schreef Gordijnstok het volgende:
Ja ik zie het probleem ook niet zo. In de source zal Clay's naam alsnog staan, tevens zie ik het probleem niet van verwijzen naar een site met gebruik van de scrollbar, tevens bijvertelend dat de scrollbar op die site door Clay is gemaakt.
Wat maakt het uit alsof je naar een andere site verwijst, de balk is door Clay. Er wordt teveel gegeild op het woordje *spam* terwijl dat vaak niet de bedoeling is.
Verwijderd
Het gaat mij erom dat ik het een beetje vreemd vind dat bij sommige problemen het lijkt alsof er alleen maar gekeken mag worden naar website van 'vaste users' hier.Op donderdag 14 februari 2002 14:06 schreef Pelle het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik ben de eerste die toe zal geven dat dat scriptje op mijn site ranzig en brak gescript is, en dat het in NS6 niet werkt. Maar ik denk dat ik dat hier ook al 14 keer uit heb moeten leggen; blijkbaar vinden mensen het leuk om, wanneer je ergens verstand van hebt, iets te vinden waaruit zou blijken dat het niet zo is.
Maar goed, dit alles lijkt me niet relevant voor het hier gepostte topic, dus dit zal mijn laaste post zijn in deze topic.
<hr>Kan iedereen even kappen met het starten/voortzetten van discussies die niets bijdragen tot het topic en deze fijn voortzetten via ICQ of IRC etc.
prod: Als nieuwe binnen W&G is het wel zinvol wat research te doen voordat je comments maakt over/richting iemand.
Verwijderd
[nog 1tje danOp donderdag 14 februari 2002 14:14 schreef OzBoz het volgende:
MODBREAK
<hr>Kan iedereen even kappen met het starten/voortzetten van discussies die niets bijdragen tot het topic en deze fijn voortzetten via ICQ of IRC etc.
prod: Als nieuwe binnen W&G is het wel zinvol wat research te doen voordat je comments maakt over/richting iemand.
goed thx, doe ik
[/nog 1tje dan]
Verwijderd
Sorry OzbozOp donderdag 14 februari 2002 14:14 schreef OzBoz het volgende:
STROKBREAK
<hr>En liev zijn
prod: Als nieuwe binnen W&G is het wel zinvol wat research te doen voordat je comments maakt over/richting de DHTML God.
Verwijderd
[aller-allerlaatste]Op donderdag 14 februari 2002 14:17 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Sorry Ozboz
de naam dhtml god vind ik dus echt ongepast, ik kan zeggen dat ik verschillende personen ken die dezelfde, danwel betere oplossingen bouwen. (na de gepostte websites van 'cley' te hebben bekeken.)
[/aller-allerlaatste]
Zoveel DHTML platformgames kom ik eigenlijk niet tegen online.Op donderdag 14 februari 2002 14:20 schreef prod het volgende:
[..]
[aller-allerlaatste]
de naam dhtml god vind ik dus echt ongepast, ik kan zeggen dat ik verschillende personen ken die dezelfde, danwel betere oplossingen bouwen. (na de gepostte websites van 'cley' te hebben bekeken.)
[/aller-allerlaatste]
Op donderdag 14 februari 2002 14:20 schreef prod het volgende:
[aller-allerlaatste]
[/aller-allerlaatste]
En wat OzBoz zegt...
*zucht, zoals Oz al zegt, eerst een beetje onderzoek doen naar iemand voordat je oordelen over hem velt...(je deed zowel over Pelle als nu weer over Clay)Op donderdag 14 februari 2002 14:20 schreef prod het volgende:
[aller-allerlaatste]
[/aller-allerlaatste]
het scrollbar-script waarnaar jij verwees heeft nogal een brake browser-detectie:
1
2
3
4
5
6
| var ie4=(document.all)? true : false;
if(!ie4 && navigator.appName != "Netscape"){
alert('It seems you are using an unsupported browser');
}
var ns6=(!ie4 && document.getElementById)? true : false;
var ns4=(!ie4 && !ns6)? true : false; |
geeft een nogal rottige en niet nodige error op zowel mozilla alswel Opera en Konqueror, dat zijn ook version 5 browsers
verder is het script vor enkel een horizontale scrollbar 21 Kb, Clay's beehive.js is 14.7 Kb en scrollbar.js is 3.8Kb: daarvoor heb je niet enkel een scroll script maar een redelijk brede crossbrowser library, misschien mijn mening, maar persoonlijk vind ik BeeHive beter toepasbar als bv DynApi van Dan Steinmann.
er zijn een heleboel van ons die precies hetzelfde doen als Clay, enkel hebben wij allemaal gemeen dat wij dat een stuk slechter doen dan hem ... need i say 'operation 043'...?
terug naar de oorspronkelijke vraag, een customized scrollbar enkel om een layer te laten scrollen is vaak een beetje overdone; gewoon zoals eerder gemeld via css een width+height definieren en overflow:auto..
let er wel op, mozilla kent serieuse bugs in de overflow:scroll, zeker zodra je een beetje dynamisch gaat scripten kan dat problemen opleveren (bv. ipv de scrollbar binnen de layer te plaatsen maakt mozilla opeens de layer breder..)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Waarom is dat ongepast? Ik zeg er niet bij dat die andere personen allemaal morons zijnOp donderdag 14 februari 2002 14:20 schreef prod het volgende:
[..]
[aller-allerlaatste]
[/aller-allerlaatste]
Verwijderd
Dan wil ook nog ff mijn ei kwijt; natuurlijk is het niet zo dat je alleen maar mijn scripts mag gebruiken als je gescripte scrollers wilt, en het is ook onzin dat er hier een policy zou zijn om overal voor eerst naar mij te verwijzen, er zijn zat prima sites en resources te vinden die hetzelfde doen, en er zullen ook vast wel lui zijn die het anders of beter kunnen/weten.
Verder is dat "Dhtml-god" gewoon een alter ego geintje wat ik opgeplakt heb gekregen, ik heb het zelf niet in de mond genomen, maar ik ga er niet moeilijk over doen, en ik denk dat niemand er zwaar serieus aan tilt, of moet tillen.
Vast niet. Maar de allereerste versie is nu een paar jaar oud nu, en was voor zover ik weet in de categorie (crossbrowser )"gescripte scrollbars" een van de eerdere, en redelijk functioneel. Vooralsnog nog steeds functioneler dan de nieuwe.Ik neem aan dat hij die type scrollbalk heb uitgevonden?
Verder vind ik het gewoon leuk om met dhtml te klooien, en dat is nog steeds de drijfveer achter alles wat ik ermee doe, dus ook die game. Toen ik eraan begon wist ik niet wat het wroden ging.
Ik doe dat dhtmllen nu al jaren, en ben daar in de loop van de tijd gewoon steeds handiger in geworden (zou fout zijn als dat niet zo was). Op een gegeven moment ben ik scripts als download gaan aanbieden omdat javascript nou eenmaal gejat kan worden, en van het een kwam het ander.
Verder wil ik niemand wat opdringen. Als ik wat gemaakt heb zou dat gewoon handig kunnen zijn voor iemand anders. Als die dat dan wil gebruiken vind ik dat best, zoniet, dan niet.
Maar maak er aub geen punt van.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
back ontopic please,
clay, wat is dat script van je scrollers nou precies. alvast bedankt
dan steek ik ff alvast een sjekkie op
Verwijderd
meer surfen wellicht?Op donderdag 14 februari 2002 14:29 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Zoveel DHTML platformgames kom ik eigenlijk niet tegen online.
Dit begint langzamerhand een beetje te rieken naar een scriptrequestDaNCe2k:
Iemand
Hoe ver ben je al, wat heb je in je hoofd, hoe denk je het aan te pakken? Wil je zelf schrijven of wil je kant en klaar een script hebben wat je binnen no-time aangepast hebt, etc...?
~ Gottfried Leibniz
Sure. Noem jij er dan nog eens 5 alsjeblieftprod:
meer surfen wellicht?
Ik vind 1 wel genoegwillem169:
Sure. Noem jij er dan nog eens 5 alsjeblieft
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
buiten de bij mij persoonlijk bekende ontwikkelaars is bij mij een website bekend waar men een zoekopdracht in kan voeren, waar vervolgens diverse dhtml platformgames als zoekresultaat uitkomt.Op vrijdag 15 februari 2002 10:33 schreef drm het volgende:
[..]
Ik vind 1 wel genoeg
Ehm, gebakken lucht?prod:
buiten de bij mij persoonlijk bekende ontwikkelaars is bij mij een website bekend waar men een zoekopdracht in kan voeren, waar vervolgens diverse dhtml platformgames als zoekresultaat uitkomt.
Waarom kom je niet met links op de proppen dan? Ik snap het niet, je zegt al meerdere malen dat je genoeg mensen kent die het ook kunnen. Dat zal me eerlijk gezegd een dikke vette worst wezen. Kom met feiten !
Verwijderd
At this moment there is one usable script available for BeeHive; a scrollbar script. This script is about 5 times shorter than ...Op donderdag 14 februari 2002 15:17 schreef DaNCe2k het volgende:
clay, wat is dat script van je scrollers nou precies. alvast bedankt
dan steek ik ff alvast een sjekkie op
bron : http://www.xs4all.nl/~peterned/
ik zou zeggen, downloaden die hap, aanpassen en klaar is kees toch?
Verwijderd
Ieder heeft zijn eigen mening over andere programmeurs of scripters. Als ik zo'n iemand graag een DHTML God wil noemen so be it. dat is mijn mening. Dat is mijn uiting van respect voor zo'n persoon.
Als een ander mij vervolgens gaat verwijten dat ik zo'n persoon een DHTML God noem dan vraag ik mezelf iets af wat als flame opgevat zou kunnen worden nl "heb jij een minderwaardigheidssyndroom ofzo :?".
Kortom doe er niet zo vreselijk moeilijk over want ik krijg er de kriebels van.
Verwijderd
Een forum waarbij men afgaat op reputatie en hierom aangedragen ideeen overneemt gaat in tegen het principe van een forum.Op vrijdag 15 februari 2002 11:00 schreef Gordijnstok het volgende:
Cut the crap plz. Ik krijg hierbij echt het idee dat het om uitlokken gaat.
Kortom doe er niet zo vreselijk moeilijk over want ik krijg er de kriebels van.
Het initiatief van een dergelijk forum als wg is een positief gegeven, ware het niet dat bepaalde users erg gefrustreerd reageren zodra input van buitenaf aangebracht wordt.
Mijn zienswijze wordt bevestigd door een post van 'drm' op tijdstip 13:33
een post van 'ddc' op tijdstip 14:33Wat een trieste verkapte spam, zeg. Verwijs gewoon naar Clay's homepage de volgende keer
een post van 'pelle' op tijdstip 00:16 in topic [topic=412028/1/25]En wat ozboz zegt...
Naar mijn mening ondermijnen dergelijke uitspraken het principe beginsel van een forum. Een daarbij komend gevolg is dat mensen met een mindere kennis die een kwestie via dit forum opgelost willen zien worden door bepaalde users op een niet 'relaxede' manier duidelijk wordt gemaakt dat ze bij dit forum niet aan het juiste adres zijn.maar het lijkt me verstandig om iets meer op te passen met wat je tegen wie zegt
Dit forum pretendeerd van hoge kwaliteit te zijn. Dit toon je door elk gepost probleem en elke poster met respect te behandelen, zonder daarbij aannamens te maken.
Het idee dat de link naar Clay's pagina moest zijn, was omdat er eerst werd gezegd 'Clay heeft er wel een op z'n siet'. Jij quotte daarop met het een hele andere link. Als je dan gewoon had gezegd: 'Ik heb er een gevonden op ...' (... != Clay's homepage) dan was er niks aan de hand geweest. (dit is al eerder gezegd)Op vrijdag 15 februari 2002 11:26 schreef prod het volgende:
Verwijderd
Correct.Op vrijdag 15 februari 2002 11:33 schreef Shagura het volgende:
[..]
Het idee dat de link naar Clay's pagina moest zijn, was omdat er eerst werd gezegd 'Clay heeft er wel een op z'n siet'. Jij quotte daarop met het een hele andere link. Als je dan gewoon had gezegd: 'Ik heb er een gevonden op ...' (... != Clay's homepage) dan was er niks aan de hand geweest. (dit is al eerder gezegd)
De door mij beschreven zienswijze is een fundementeel probleem in dit forum.
Een beschuldigende vinger wijzen naar de door mij (oa) genoemde users was, mits de moderator zijn taak goed uitvoerd, overbodig geweest.
Hiermee concludeer ik dat het probleem een resultaat is door het falend functioneren van de moderator in dit desbetreffende forum.
Mocht mijn zienswijze een ban voor mijn user het resultaat zijn, dan is deze handeling van de desbetreffende moderator een bevestiging op mijn zienswijze.
Men gaat niet af op reputatie. Men gaat af op de inzet van de posters hier op dit forum. En de mensen met een reputatie, zoals jij dat noemt, hebben bewezen niet alleen die inzet te tonen zelf dingen te willen leren, maar daarnaast ook nog eens om voor 90% andere mensen te helpen. En dan kan je wel zeggen dat je niet naar reputatie moet kijken, maar als je hier net een dagje geregged bent en nog weinig tot niets hebt laten zien van je eigen inzet, maar blijkbaar vooral andere mensen tegen je in het harnas jaagt, dan vind ik dat ik kan zeggen dat je op moet passen met wat je tegen iemand zegt. Die reputatie verwerf je namelijk niet zomaar, en is tot stand gekomen door je behulpzaam en vriendelijk op te stellen tegen gebruikers die met een probleem zitten waar ze zelf echt niet uitkomen.Op vrijdag 15 februari 2002 11:26 schreef prod het volgende:
Een forum waarbij men afgaat op reputatie en hierom aangedragen ideeen overneemt gaat in tegen het principe van een forum.
Inderdaad, het is hier geen helpdesk. Zelf proberen, zelf zoeken, zelf op je bek gaan, dan pas vragen.Het initiatief van een dergelijk forum als wg is een Naar mijn mening ondermijnen dergelijke uitspraken het principe beginsel van een forum. Een daarbij komend gevolg is dat mensen met een mindere kennis die een kwestie via dit forum opgelost willen zien worden door bepaalde users op een niet 'relaxede' manier duidelijk wordt gemaakt dat ze bij dit forum niet aan het juiste adres zijn.
Respect moet je hebben ja, maar je mag dan ook verwachten dat de poster zelf de FAQ heeft gelezen en zich schikt naar het beleid.Dit forum pretendeerd van hoge kwaliteit te zijn. Dit toon je door elk gepost probleem en elke poster met respect te behandelen, zonder daarbij aannamens te maken.
Lees anders bijvoorbeeld dit topic eens na: [topic=411717/1/25]
Of deze: [topic=404400/1/50]
Misschien dat het dan allemaal wat duidelijker wordt.
We gaan er wel van uit dat mensen enigszins weten waar ze het over hebben en niet over een of ander laag probleem van: 'hoe maak ik een html pagina?' of 'hoe maak ik een kleur in CSS'. Deze dingen kun je namelijk ook vinden d.m.v 1 klik in google (misschien 2). Dit staat overigens ook in de faq en dit soort vragen komen dermate vaak voor dat sommige mensen er hier genoeg van hebben en er laag op reageren.Naar mijn mening ondermijnen dergelijke uitspraken het principe beginsel van een forum. Een daarbij komend gevolg is dat mensen met een mindere kennis die een kwestie via dit forum opgelost willen zien worden door bepaalde users op een niet 'relaxede' manier duidelijk wordt gemaakt dat ze bij dit forum niet aan het juiste adres zijn.
Dit forum pretendeerd van hoge kwaliteit te zijn. Dit toon je door elk gepost probleem en elke poster met respect te behandelen, zonder daarbij aannamens te maken.
* Shagura begint ook woorden te gebruiken die niet in z'n standaard vocabulaire zitten door de posts van prod
En dit is dus weer zo'n beschuldige vinger (dit keer naar de modOp vrijdag 15 februari 2002 11:38 schreef prod het volgende:
[..]
Correct.
Een beschuldigende vinger wijzen naar de door mij (oa) genoemde users was, mits de moderator zijn taak goed uitvoerd, overbodig geweest.
Hiermee concludeer ik dat het probleem een resultaat is door het falend functioneren van de moderator in dit desbetreffende forum.
Verwijderd
Deze denkwijze is fundementeel fout zoals ik al eerder beschreef.Op vrijdag 15 februari 2002 11:40 schreef Pelle het volgende:
[..]
dan vind ik dat ik kan zeggen dat je op moet passen met wat je tegen iemand zegt.
Net als andere users in dit forum is dit een grove fout.
Het feit dat men een dergelijke fout niet inziet is te typeren als 'arrogantie' en 'kortzichtigheid', termen die een sterke smaak hebben in dit forum.
http://plaza.harmonix.ne.jp/~jimmeans/mario2/
Meer kan ik er niet vinden.
Bij deze het dringende verzoek je voor stemmingmakerij te wenden tot het daarvoor opgerichte forum, te weten LA.Op vrijdag 15 februari 2002 11:38 schreef prod het volgende:
[..]
Correct.
Mocht mijn zienswijze een ban voor mijn user het resultaat zijn, dan is deze handeling van de desbetreffende moderator een bevestiging op mijn zienswijze.
Bans krijg je zeker in W&G niet zomaar daar moet je wel wat voor doen. Verder is het prima als er dingen zijn die je niet bevallen, maar ga dan met behulp van eerdergenoemde zoekmachine opzoek naar een plek waar het je wel bevalt.
Wanneer je graag wilt replien dan doe je dit buiten dit draadje via mail, icq of je opent de zoveelste post in LA over dit subject.
En wie ben jij? Je komt net om de hoek kijken...prod:
Deze denkwijze is fundementeel fout zoals ik al eerder beschreef.
Een beter milieu...prod:
Net als andere users in dit forum is dit een grove fout.
Het feit dat men een dergelijke fout niet inziet is te typeren als 'arrogantie' en 'kortzichtigheid', termen die een sterke smaak hebben in dit forum.
Verwijderd
Precies, deze opmerking bevestigd mijn zienswijze.Op vrijdag 15 februari 2002 11:59 schreef willem169 het volgende:
[..]
En wie ben jij? Je komt net om de hoek kijken...
Het is denk ik meer een kwestie dat jij dat vindt, in plaats van dat dat zo is.Op vrijdag 15 februari 2002 11:46 schreef prod het volgende:
Deze denkwijze is fundementeel fout zoals ik al eerder beschreef.
Wat is er mis met mijn manier van formuleren? Door juist niks te stellen of een mening op te dringen, maar het aan jou over te laten hoe je het opvat probeer ik niet arrogant te zijn. Mocht dat wel zo overkomen, dan daarvoor mijn excuses.Net als andere users in dit forum is dit een grove fout.
Ik zou arrogant zijn als ik dit zou zeggen:
Maar dat doe ik dus niet en ik laat het verder aan jou over wat je met m'n opmerking doet. Van mij mag je zeggen en vinden wat je wilt; ik bedoel alleen maar aan te geven dat wanneer je dat ondoordacht doet, sommige mensen daar wel eens over zouden kunnen vallen met als resultaat een verpeste sfeer, en daar is niemand mee geholpen.Je moet gewoon je kop houden en je plaats kennen want je hebt het tegen goeroe's en dat ben jij niet.
* Pelle stelt voor dat er een schone lei op tafel komt
Verwijderd
Als je in deze groep mensen, die redelijk goed met elkaar omgaan, gaat zitten roeren met een stok, dan moet je het niet vreemd vinden als je de hele golf over je heen krijgt. Je bent toch min of meer nog een buitenstaander. In principe heb je gewoon gelijk, maar wij hebben ook gelijk, alleen op een andere manier.
We gaan niet zoeken met Google als we als een site weten waar het gevraagde in gebruikt is, dus logischerwijs noemen we het eerste dat in ons opkomt.
Jij kent andere mensen, en andere sites, en die mag je ook noemen, zolang het om de inhoud gaat. Ik denk dat dit rust op één groot misverstand.
* Willem participatesPelle:
* Pelle stelt voor dat er een schone lei op tafel komt
Ik heb even in de source gekekenOp donderdag 14 februari 2002 13:48 schreef prod het volgende:
de scrollbalk op deze site loopt toch een stuk lekkerder
http://www.provenque.com
Verwijderd
Mij gaat het er niet om om het krijgen van een gelijk.Op vrijdag 15 februari 2002 12:03 schreef Cheatah het volgende:
In principe heb je gewoon gelijk, maar wij hebben ook gelijk, alleen op een andere manier.
Een hoog niveau wat dit forum pretendeert te hebben kun je alleen bereiken door respect naar anderen toe, en door open te staan voor ideeen aangedragen van buiten af.
2)
- een iframe is veel geopperd maar is niet NS-compatible. Tenminste, 6 misschien wel
- een scrollende layer zoals op de site van Clay of Provenque is daarentegen wél cross browser, mits goed neergezet.
- een layer met 'overflow: scroll' werkt niet in NS 4 heb ik gemerkt, dus die valt samen met het iframe al af.
- ilayers en layers ken ik nog niet helemaal maar kep gelezen dat NS 6 die er ook uit heeft geknikkerd.
Zelf neem ik nu die van Provenque - ik ben met een soortgelijk idee bezig als hierboven geschetst - want die hoeft maar 1 javascript te laden...
Klik hier voor de scrollbarver.js van Provenque
En bij Clay moet je eerst de bijenkorf downloaden en 2 javascripts gebruiken. Clay, daar nog correxies op?
Voordeel is wel dat die van Clay veel comments erbij heeft staan.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Maar als je dan beschuldigende vingers gaat wijzen naar mensen die hier worden gerespecteerd, dan kun je wel wat feedback terugverwachtenOp vrijdag 15 februari 2002 12:24 schreef prod het volgende:
[..]
Mij gaat het er niet om om het krijgen van een gelijk.
Een hoog niveau wat dit forum pretendeert te hebben kun je alleen bereiken door respect naar anderen toe, en door open te staan voor ideeen aangedragen van buiten af.
Verwijderd
• DaNCe2k vraagt om een scrollbar
• Vele regulars kennen Clay's scrollbar, en vinden dat een goeie, en opperen die dus als mogelijkheid
- Ervaring is dat de regulars hier weten waar ze het over hebben, en als ze een tip geven aan topicstarter is het logisch dat die serieus wordt genomen
- Compatibiliteit kan als argument aangevoerd worden geen iframes te gebruiken
- Echter wel eenvoudig te implementeren
- Hij heeft hier gelijk in, en biedt als alternatief http://www.provenque.com
• Ikzelf bied mijn excuses aan prod aan voor een miscommunicatie, en beschouw relaterende reacties als verleden
• ontopic: de keuze is aan DaNCe2k
edit:
kortom: * drm doet mee met de schone lei
edit2:
topix kan niet tegen geneste lists editen
~ Gottfried Leibniz
AmenDark Blue:
Dat van Clay als DHTML god... ik ben het wel met prod eens. Gelukkig dat Clay het zelf allemaal nog ff uitlegt. Tis leuk als geintje, maar iedereen is wel érgens goed in, maar ga nou niet overdrijven. Ik kan niet tegen die hielenlikkerij t.o.v. de 'godheden' hier op GoT. Er hoeft niet zo'n grote kloof te zitten tussen die newbies hier en ons wat langer bekenden hier.
op losse scripts komen geen correcties nee. Het nadeel van het oude script was dat het 1 file is van 20K, wat helemaal op zichzelf opereert, en waar je 1 scrollbar mee in je page kan zetten, niet meer.Zelf neem ik nu die van Provenque - ik ben met een soortgelijk idee bezig als hierboven geschetst - want die hoeft maar 1 javascript te laden...
Klik hier voor de scrollbarver.js van Provenque
En bij Clay moet je eerst de bijenkorf downloaden en 2 javascripts gebruiken. Clay, daar nog correxies op?
Voordeel is wel dat die van Clay veel comments erbij heeft staan.
De bijenkorf is een library, en de scrollbar draait daarop (en is dus stukken kleiner als file). Daarnaast kan je ook tegelijk andere scripts op datzelfde library bestand laten draaien binnen 1 pagina(met weinig code), en dan werkt het allemaal samen.
mjah da's dus een ietwat ongelukkig voorbeelddrm
Mag ik even samenvatten?
• prod stelt voor dat er meer is dan de code van Clay
- Hij heeft hier gelijk in, en biedt als alternatief http://www.provenque.com
Zelfde als Clay, zie post hierboven
Clay:
mjah da's dus een ietwat ongelukkig voorbeeldwant die is indirect ook van mij.
Weet ikShagura
• Clay komt erachter dat de scrollbar van provenque z'n eigen scrollbar is
~ Gottfried Leibniz
Dan kan je dus zo een 'light' versie maken.
Dit kan je zo gek maken als je zelf wil. Ik ben wel eens ergens anders een script tegengekomen dat zó zwaar geoptimized was dat het gewoon niet meer te lezen was. 1kb variables enzo.
* SchizoDuckie vermoedt toch dat de meeste mensen er geen problemen mee hebben om een .js file te downloaden, aangezien die gecached worden
gunstigOp vrijdag 15 februari 2002 12:50 schreef Clay het volgende:
op losse scripts komen geen correcties nee. Het nadeel van het oude script was dat het 1 file is van 20K, wat helemaal op zichzelf opereert, en waar je 1 scrollbar mee in je page kan zetten, niet meer.
De bijenkorf is een library, en de scrollbar draait daarop (en is dus stukken kleiner als file). Daarnaast kan je ook tegelijk andere scripts op datzelfde library bestand laten draaien binnen 1 pagina(met weinig code), en dan werkt het allemaal samen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
papa_eend: Ik ben wel eens ergens anders een script tegengekomen dat zó zwaar geoptimized was dat het gewoon niet meer te lezen was. 1kb variables enzo.
~ Gottfried Leibniz
Probleem is dat ik met javascript niet zo ver ben dat ik precies weet welke stukken er allemaal uit moeten...Op vrijdag 15 februari 2002 13:00 schreef papa_eend het volgende:
Als je het een nadeel vindt dat je 20kb aan javascript moet includen, kan je natuurlijk ook kijken welke functies écht nodig zijn, en deze er uit rippen.
Dan kan je dus zo een 'light' versie maken.
Dit kan je zo gek maken als je zelf wil. Ik ben wel eens ergens anders een script tegengekomen dat zó zwaar geoptimized was dat het gewoon niet meer te lezen was. 1kb variables enzo.
* Dark Blue vermoedt toch dat de meeste mensen er geen problemen mee hebben om een .js file te downloaden, aangezien die gecached worden
...zie hierboven, kep 2 scrollbars nodig
k reply niet om hiermee het topic te stelen sorry
Nou als je een code ziet waar je scrollbar heel nimiklein van wordt, word je niet blij. Dan kijk je ook nog eens naar 1k variablelen en is het niet echt meer 'leesbaar'.Op vrijdag 15 februari 2002 13:01 schreef drm het volgende:
[..]
Wat heeft optimalisatie met leesbaarheid te maken, als ik vragen mag
Hoe bedoel je "miniklein"? Denk je dat het ook maar 1 bal uitmaakt voor de performance of je je code opgemaakt hebt of nietShagura:
Nou als je een code ziet waar je scrollbar heel nimiklein van wordt, word je niet blij. Dan kijk je ook nog eens naar 1k variablelen en is het niet echt meer 'leesbaar'.
~ Gottfried Leibniz
Ik bedoelde de kladblok scrollbarOp vrijdag 15 februari 2002 13:08 schreef drm het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "miniklein"? Denk je dat het ook maar 1 bal uitmaakt voor de performance of je je code opgemaakt hebt of niet
_Swieep:
Leuk dat layer verhaal, who is the babe?!
Now you've really lost meShagura: Ik bedoelde de kladblok scrollbar
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Ik klikte op het eerste bericht op de url om te kijken wat hij bedoelde en dan zie je een plaatje met een onwijze babe??? nou daar wil ik dan ook wel wat meer info over..Op vrijdag 15 februari 2002 13:17 schreef drm het volgende:
[..]
[..]
Now you've really lost me
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script language="javascript">
var barOne, barTwo;
function init()
{
barOne = new scrollbar(159,120,16,260);
barTwo = new scrollbar(370,50,16,240);
barOne.setLayer('menulist');
barTwo.setLayer('maintxt');
}
</script> |
(sorry Clay, ff credits removed anders werd post zo lang)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script language="javascript">
var bO, bT;
function init()
{
bO = new scrollbar(159,120,16,260);
bT = new scrollbar(370,50,16,240);
bO.setLayer('mlst');
bT.setLayer('mtxt');
}
</script> |
En dan ook nog es alle spaties er tussenuit gaan halen zodat je browser het sneller leest.. ja daaahaaag...
Het is voor script-jattende newbies (lees: die geen zin hebben om de js code te controleren) echter veel moeilijker om te rippen omdat ze niet snappen wat waarvoor is...
Je kunt de scrollbars ook 'menuItem' gaan noemen enzo e.a. verwarrende namen, als je zelf maar niet in de war raakt... en je het project maar alleen doet, zodat je aan niemand die pseudo's hoeft uit te leggen.
Op vrijdag 15 februari 2002 13:00 schreef papa_eend het volgende:
Op vrijdag 15 februari 2002 13:01 schreef drm het volgende:
Wat heeft optimalisatie met leesbaarheid te maken, als ik vragen mag
Met optimizing bedoelde Papa_eend volgens mij dat aan alle dingen gedacht was in het script en dat daardoor een script zo erg groot was geworden dat het 1Kb variabelen had. (correct me if I'm wrong)Op vrijdag 15 februari 2002 13:17 schreef drm het volgende:
Now you've really lost me
* SchizoDuckie hoopt b.t.w. binnenkort de eerste plugin voor Beehive uit te brengen. Het is/wordt een menu systeem net als Clay's oude Pullmenu.js, maar dan wat uitgebreider
example:
http://www.nvlf.nl/beehive/
Suggesties voor layout/scrolltypes zijn altijd welkom
[/half-off-topic]
slaat nergens op. Denk je dat je script er ook maar 1 milliseconde sneller op gaat draaien als je de spaties weghaaltDark Blue:
Over leesbaarheid:
code:
1 leesbaar
(sorry Clay, ff credits removed anders werd post zo lang)
code:
1 obfuscated
En dan ook nog es alle spaties er tussenuit gaan halen zodat je browser het sneller leest.. ja daaahaaag...
Da's waar maar dat heeft geen ** met optimalisatie te makenHet is voor script-jattende newbies (lees: die geen zin hebben om de js code te controleren) echter veel moeilijker om te rippen omdat ze niet snappen wat waarvoor is...
Nee, je moet dan gewoon een origineel bewaren, en daar een zgn. obfuscator overheen gooien. Die maakt je source onleesbaar maar niet geoptimaliseerd!Je kunt de scrollbars ook 'menuItem' gaan noemen enzo e.a. verwarrende namen, als je zelf maar niet in de war raakt... en je het project maar alleen doet, zodat je aan niemand die pseudo's hoeft uit te leggen.
Dan lijkt me juist de overbodige code weghalen meer een soort van optimizen. Alleen gebruiken wat je nodig hebtShagura:
Met optimizing bedoelde Papa_eend volgens mij dat aan alle dingen gedacht was in het script en dat daardoor een script zo erg groot was geworden dat het 1Kb variabelen had. (correct me if I'm wrong)
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Ziet er cewl uit, een opmerkinkje.. als je knopje nul nog een keer drukt terwijl deze al actief is dan komt je witte schermpje heel even boven je hele bar uit! bij de rest is dit niet het geval.. een schoonheidsvautje zal ik maar zeggen.Op vrijdag 15 februari 2002 13:37 schreef papa_eend het volgende:
example:
http://www.nvlf.nl/beehive/
Suggesties voor layout/scrolltypes zijn altijd welkom
Maar dan krijg je toch geen 1Kb Variabelen?Op vrijdag 15 februari 2002 13:40 schreef drm het volgende:
Dan lijkt me juist de overbodige code weghalen meer een soort van optimizen. Alleen gebruiken wat je nodig hebt
Shagura:
Maar dan krijg je toch geen 1Kb Variabelen?
Ik wil alleen maar zeggen, dat obfuscated != optimized
~ Gottfried Leibniz
Je begon de optimalizatie met een quote van Papa_eend, maar nu snap ik je (denk ik... Hoop ik...Op vrijdag 15 februari 2002 13:46 schreef drm het volgende:
[..]
nou zitten we echt compleet langs elkaar heen te lullen
Ik wil alleen maar zeggen, dat obfuscated != optimized
omdat wat hij optimalisatie noemt volgens mij geen optimalisatie genoemd mag wordenShagura:
Je begon de optimalizatie met een quote van Papa_eend, maar nu snap ik je (denk ik... Hoop ik...)
~ Gottfried Leibniz
Met optimizen bedoel ik dus:Op vrijdag 15 februari 2002 14:00 schreef drm het volgende:
[..]
omdat wat hij optimalisatie noemt volgens mij geen optimalisatie genoemd mag worden
het script zo klein mogelijk maken. Geen harde enters, alle variabele namen gedefinieerd met 1 karakter (ipf (foo = 'bar'), (f='bar') spaties zoveel mogelijk weggestript, etc.
En dat heet dus * drm obfuscating * en NIET optimizen.papa_eend:
Met optimizen bedoel ik dus:
het script zo klein mogelijk maken. Geen harde enters, alle variabele namen gedefinieerd met 1 karakter (ipf (foo = 'bar'), (f='bar') spaties zoveel mogelijk weggestript, etc.
Optimaliseren is namelijk de performance van je script zo goed mogelijk maken. Dat doe je echt niet door spaties weg te halen en variabelenamen onleesbaar te maken
~ Gottfried Leibniz
Klopt. dat komt omdat de layers hier nog geen parent hebben die geclipped is. dit wordt uiteraard nog gefixtOp vrijdag 15 februari 2002 13:43 schreef _Swieep het volgende:
[..]
Ziet er cewl uit, een opmerkinkje.. als je knopje nul nog een keer drukt terwijl deze al actief is dan komt je witte schermpje heel even boven je hele bar uit! bij de rest is dit niet het geval.. een schoonheidsvautje zal ik maar zeggen.
Drm: thx voor het uitleggen van het verschil tussen optimizen en obfuscating (ofzo
Onder optimizen (waar de hele grap om begon) bedoel ik dus óók de overbodige zooi weglaten die je niet nodig hebt. dusse... heb ik toch nog een beetje gelijk
[/off-topic]
een klein beetje wel.papa_eend:
Onder optimizen (waar de hele grap om begon) bedoel ik dus óók de overbodige zooi weglaten die je niet nodig hebt. dusse... heb ik toch nog een beetje gelijk![]()
Er zijn dan 2 mogelijkheden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function a ()
{
// hier wat zinnige code
return ret;
}
function b ()
{
// hier wat zinnige code
}
for ( count = 0; count < 10000; count ++ )
total += a (); |
function b gebruik je niet dus die haal je weg: Dat is dus niet echt optimizen voor wat de code betreft
(de extra tijd die het voor de browser kost om te parsen is echt verwaarloosbaar)
maar wel voor wat de download-size betreft.
in dit geval:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function a ()
{
a = 10;
b = 100; // \
c = 1000; // } --> dit is dus overbodige code
d = 10000; // /
return a;
}
function b ()
{
// hier wat zinnige code
}
for ( count = 0; count < 10000; count ++ )
total += a (); |
als je hier de overbodige code weghaalt, zal het wel schelen in de perfomance, namelijk elke keer als a () aangeroepen wordt, wordt er geen zinloze code meer uitgevoerd. Dat is dus optimaliseren van je code.
Dit zijn 2 hele simpele voorbeelden maar met een beetje logisch nadenken kan je scripts vaak veel verder optimaliseren dan je denkt.
~ Gottfried Leibniz