Prachtig ding, geen probs, works perfectly
Ik ken nog een HEEEEEEELEEEEEEE hoop mensen met iiyama monitoren.
Geen klachten, dus weet ik echt niet waarom iedereen ligt te kankeren, ga wel voor de pro series.
Dit ding doet 1600*1200@85 hz
Haarscherp beeld.
Nuja, het is mijn mening maar.
Ik heb iiyama gekozen omdat de ervaring (andere mensen) me leert dat deze toch wel heel goed zijn
Heb zelf de Flatron 795FT Plus en ben daar dik tevree mee! de 19" versie scheen wat leverings problemen te hebben maar daar heb ik de laatste tijd weinig meer over gehoord
is ook een platte beeldbuis en zonder steunlijntjes op een 3e van je beeldscherm zoals bij sony of diamondtron van Illyama.
1 ding is dat je goed moet kijken naar je monitor en als je ergens et niet mee eens bent et meteen aan de kaak stellen. Zo heb ik zelf vanwege wat probleempjes met convergentie mn monitor kunnen omruilen! Doen ze helemaal niet moeilijk over als je maar een gegronde rede hebt! en zekomen em zelfs voor je omwisselen! Hoef je de deur ook niet eens uit
Als ik een nieuwe monitor zou kopen zou ik van de LG 19" flatron uit gaan en dan gelijkwaardige er naast leggen en dan afwegen wat ik et best vind.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
Verwijderd
Philips 109P20
NEC FP950+
IIYAMA Vision Master 452
iemand nog andere tips?
Philips 109P20Op vrijdag 15 februari 2002 19:24 schreef ForayNL het volgende:
Ik zoek een 19 inch monitor die geschikt is voor DTP, Photoshop. Dus Games maakt me niet uit. Ik twijfel zelf tussen de volgende types:
Philips 109P20
NEC FP950+
IIYAMA Vision Master 452
iemand nog andere tips?
een oom van me heeft die! top ding echt wel
ik zelf hebt een Relisys 772, (17", 1280x1024@75Hz max, 0.28dotp) ook heel mooi en scherp en verder een mooie vormgeving.
maar neem zeker die Philips maar, is je geld best wel waard
Geld ook voor de topic starter
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Goede tip éérst zien en dan pas kopen!
Verwijderd
Heb zelf een 2dehands Eizo Flexscan F56 gekocht voor 125.
Toppie monitor.
Goh jij ook alOp woensdag 13 februari 2002 00:36 schreef superwhimpy het volgende:
Ben zelf erg tevreden over mijn Sony E200. Ga eens winkelen bij Sony, zou ik zeggen. Gezien de regelmatig voorkomende klachten, zou ik trouwens de Ilyama links laten liggen.
Heb hier dezelfde staan al anderhalf jaar ongeveer en ik ben er heel errug tevreden mee.
Helder, scherp en goede refreshrates
Voor PC werk met veel rechte lijnen zie ik liever een lijnenmasker. Voor bewegende beelden en plaatjes mag het best een gatenmasker zijn.
Persoonlijk heb ik een 15inch, 17 inch trinitron gehad en nu een 21 inch
Mijn pa heeft een philips 107s. En die is bagger
Conclusie:
PC-werk > trinitron
MM-werk > gatenmasker/trinitron
(trinitrons zijn duurder doordat er 3 kannonnen gebruikt worden. (toch?))
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Tot 1000 piek voor een gave 21 inch is het investeren meer dan waard. Loop dus eens wat 2e hands zaken af.
plug: ORBIT in Uden.
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Verwijderd
t/m 1280x1024 kan op 100 Hz, wat ruimschoots voldoende is.
Verder kan 1600x1200 op 85 hz. Ook een prima resolutie.
Ik vind zowiezo 1600x1200 als desktop voor een 19" te klein, maar nog wel goed beeld met deze monitor.
De iiyama's hebben wel wat hogere refresh rates ja, maar 't blijft idd een gok. Met philips heb je 1 jaar 24 uurs garantie.. iets mis mee? Brengen ze je binnen 24 uur een nieuwe zonder vragen.
Verder ben ik ook te spreken over de auto-calibrate functie van deze monitor, soms staan (om wat voor reden dan ook, niet vaak trouwens) de kleuren opeens niet helemaal goed meer, dan doe je even auto-calibrate en staat alles weer perfect. (Hij doet trouwens ook auto-calibrate elke keer bij 't in standby zetten).
Een aanrader dus.
Verwijderd
iiyama heeft eind vorig jaar een nieuw beestje op de markt gebracht. de HM903DT visionmaster pro 454, deze zal jou zeker aanspreken denk ik. ik was hem helemaal vergeten in de lijst te zetten.Op donderdag 14 februari 2002 22:29 schreef chourak het volgende:
Ik heb hieronder een lijst van mijn 5 favarite monitoren die ik heb gekozen naar lang vergelijken.... Heb je opmerkingen over een van deze monitoren (positief/negatief)
Post ze dan!
Ik ga proberen morgen een paar winkels te cheken waar ze deze Monitoren verkopen en ze te bekijken!
CTX PR960F
Iiyama visionmaster pro
NEC multisync FP955
Philips 109P20
Samsung syncmaster 959NF
19 inch, aperture grille, platte beeldbuis, high brightness (leuk voor films(DVD), games en grafische toepassingen) , zeer hoge refresh rates, usb-hub, speakers en strakke prijs (rond de 600 eurootjes).
ik zou zeggen zie hem niet over het hoofd. hier is een datasheet:
http://www.iiyama.nl/files/HM903DT.pdf
Verwijderd
Heb een paar jaar een 200B (20") in gebruik gehad, maar toen ik op mezelf ging heb ik deze verkocht ivm ruimte gebrek.
Heb momenteel een 17A (uit oktober 96) in gebruik, en het lijkt wel alsof hij niet wil verslijten of kapot gaan! (ik zoek een argument om een andere te kopen)
Mijn volgende monitor wordt of een Philips 109P20 of een IBM G96, maar da's dan alleen omdat ie zwart is. (mijn case is ook zwart)
Deze dus:
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
voornamelijk om te gamen (thans meestal in 1024*768) en surfen plus een klein beetje office.
Geld speelt wel een rol maar geen beslissende.
Maar als ik al die topics over 19" lees of in de pricewatch neus valt mij op dat er zulke grote prijs verschillen in zitten. Een dure 19 is flink duurder dan een goedkope 21.(vooral de Dell monitoren zie je vaak in de aanbeiding de laatste tijd)
Wat zou voor mij de beste optie zijn? goedkope 19, dure 19 of een goedkope 21?
Dacht zelf aan de Philips 109p20 of 109S20
bvd
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Kwaliteit gaat boven size.
Absoluut.
i want LART!
Kijk dat blaast tenminsteOp maandag 18 februari 2002 16:31 schreef Darth_Punk het volgende:
kheb hier de SAMSUNG SyncMaster 757DFX (17 inch)staan, prima monitor hoor, haalt zelfs 100 hz in 1280X1024
Verwijderd
ben er erg te vreden mee, niks geen trillen ofzo maar ik denk dat de nieuwere NEC schermen ook heel erg rustig zijn
mijn pa heeft een 17 inch en dies ook echt heel erg rustig
Verwijderd
prachtig design, 100% flatscreen en superscherp.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
O ja ik draai nu 1280x960 op 85 Hz. Prima tochOp maandag 18 februari 2002 22:46 schreef QuestGamer het volgende:
iiyama hm704utc 17"
prachtig design, 100% flatscreen en superscherp.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Hitachi 21"
10 tot 11 jaar oud, was een oud autoCAD beeldscherm, dus 8 uur per dag aan!!!
Prima beeld geen kleurverschil!!!
Maar ik weet alleen niet of Hitachi nog beeldschermen leverd
Zou men dit graag willen posten!
Verwijderd
[sarcasme]
Intel R0XXXXXXXXXXX ow sorry wrong topic
[/sarcasme]
Sorry hoor, maar alleen door zelf naar een monitor te kijken en te vergelijken kom je tot een degenlijke conclusie. Over het algemeneen kan ik niets over philips zeggen, want ik heb er nog nooit langer dan 2 uur achter gezeten.
Verder blijft SONY heel mooie schermen maken, zeker het vergelijken waard. Verder heb ik geen ervaring met eizo, maar daar hoor je, tegenwoordig, goede dingen over.
Kijk en vergelijk is het advies.
persoonlijk raad ik de sony e400, g400, e500, g500, en alles wat daarboven zit aan.
Verwijderd
Ik ben van plan om een 19 inch te gaan kopen van dit merk
Deze monitor werd zogenaamd als best getest door PC Magazine. Dit moet dan wel een heel slecht exemplaar zijn. Ik wist niet dat er nog monitoren werden gemaakt met zo'n brakke beeldkwaliteit als dit ding. Aan de fabrieksinstelling ligt 't niet, die zijn goed. Klooien aan de instellingen maakt 't alleen maar erger.
Het is onmogelijk om op dit ding te Photoshoppen. De toolbox aan de linkerkant ziet eruit alsof ik scheel kijk.
Verwijderd
Of je hebt je leesbril niet opOp dinsdag 19 februari 2002 11:38 schreef Femme het volgende:
Ik heb gisteren m'n Samsung 1200NF gekregen. De beeldkwaliteit is echt _diep_ treurig![]()
. De scherpte zuigt over het hele beeld. In de hoeken is het beeld ronduit wazig (een oude 14" presteert beter op 1024*768). In linkern en rechterbovenhoek is het beeld krom en ik zie een groene waas in de rechterbovenhoek. Wat Samsung 'Perfect Visual Flatness' noemt blijkt nepplat te zijn als in een Trinitron monitor van 5 jaar geleden maar dan wat minder erg (verticaal plat, horizontaal bol).
Deze monitor werd zogenaamd als best getest door PC Magazine. Dit moet dan wel een heel slecht exemplaar zijn. Ik wist niet dat er nog monitoren werden gemaakt met zo'n brakke beeldkwaliteit als dit ding. Aan de fabrieksinstelling ligt 't niet, die zijn goed. Klooien aan de instellingen maakt 't alleen maar erger.
Het is onmogelijk om op dit ding te Photoshoppen. De toolbox aan de linkerkant ziet eruit alsof ik scheel kijk.
ik zou hem ff terug sturen als ik jouw was, een maat van me heeft die ook geloof ik... hij is er tervreden mee!
Verwijderd
Nu heb ik IIyama MS101D 21"
ik zou niet kiezen voor diamondtron beeldbuis want die iritante lijnjes zie je altijd
Raimon
Verwijderd
.24 dpi
trinitron
sony beeldbuis
100% Flatscreen
zekers fijn schermpje, in november in een of ander blad als beste getest!
Verwijderd
ik heb die ook, maar ik zie ze inmiddels al niet meerOp dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef jeomadotcom het volgende:
Ik heb afgelopen maand mijn IIyama s901g 19" vision master 450 verkocht (Ik was er zeer tevreden mee.
Nu heb ik IIyama MS101D 21"met gewoon flatscreen beeldbuis, zeeeer goede monitor.
ik zou niet kiezen voor diamondtron beeldbuis want die iritante lijnjes zie je altijd.
Raimon
Wil hiermee zeggen dat CTX monitoren naar mijn mening best van goeie kwaliteit zijn.
Laatst heeft m'n broer een Iiyama (LM704UT
Vision Master 1413) 17 inch (blauw omhulsel) gekocht en dat ziet er ook goed uit voor een niet al te hoge prijs.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
zitten tot nu toe geen fouten in, ik heb hem nu een uurtje
Verwijderd
Poll: Wat is de beste monitor?
• Philips
• Iiyama
• Samsung\\ander merk
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Voor Iiyama zou ik never nooit gaan, als ik bij ons op school zie wat voor elende die dingen geven, nou dan wil je die echt niet meer. de meest gekke dingen zie je, scheef beeld dat niet meer echt wil, wazig beeld, ware kleuren, trillende letters rare lijnen en 1 trilling van de tavel het het beeld gaat flippen, nou hier heb ik met m'n Philips nooit last van.
bedoel je beste kwaliteit of beste prijs kwalitiet en wat voor Monitor? 19 Inchers? of LCD?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Die lijntjes wen je wel aan, dat Diamontron vind ik veel belangrijker!, lekker rustig voor je ogen (merk je goed als je 1cm van de beeldbuis bent, kun je perfect de pixels zien zonder dat je iets merkt van trillingen of stralingen!,jaja idd nergens voor nodig
Ik laat 'm vervangen door een CTX PR1400F.Op dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
Of je hebt je leesbril niet op![]()
ik zou hem ff terug sturen als ik jouw was, een maat van me heeft die ook geloof ik... hij is er tervreden mee!
Kom op mensen..meld effe positief over deze bakken
Ik zou dus zeker voor de Philips gaan...
* Flarrestein is wel een beetje Philips fan
HIER !!! PAK AAN
- Beeld is ook niet echt vlak (ondanks de benaming op de site: "fully flat"), maar buigt af in de hoeken (ok licht, maar wel zichtbaar).
- Diameter is ongeveer 49,5 cm (maar 1,5 cm meer dan mij oude Philips 19"), op de eizo site zeggen ze 50,7 cm, is dus niet waar.
- Hij maakte ook een licht fluitend geluid (1600*1200@85Hz), maar dat ging weg toen ik hem op een geaard stopcontact aansloot.
- Na een maand kreeg hij al kuren (schaduwen/vegen bij letters). dat werd steeds erger.
- Ech superscherp vind ik hem niet (maar dat ligt misschien ook aan de creative geforce2GTS).
Hij staat nu ter reparatie bij de importeur. Ben beniewd hoe hij zal zijn als ik hem terug krijg, maar vooralsnog zou ik hem niet weer kopen (voor 1200 euro).
Probleem met dit soort schermen is dat je ze bijna nergens kunt zien/testen, dus koop je ze op naam/faam/testverslagen. Later hoorde ik dat de importeur wel die mogelijkheid biedt (showroom).
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wat ben je nu met hoge resoluties van Iiyama, als die je alleen maar een klote beeld geven!Op donderdag 21 februari 2002 15:40 schreef star-saber het volgende:
die iiyama VMP454 kan 160Hz op 1280x1024
Deze hebben inderdaad de beste en scherpste TRINTRON CRT buizen die er te koop zijn. Deze hebben namelijk als enige monitoren een pitch van 0.22mm.Op woensdag 20 februari 2002 17:58 schreef ZOMERZON het volgende:
SONY F500 & SONY F520
Kom op mensen..meld effe positief over deze bakken
Niemand interesse in mijn 21" COMPAQ P1100 monitor ?
21" FD-TRINITRON
30-121KHz, 50-160Hz, 0.24dpi, FLATSCREEN, 2 ingangen omschakelbaar voorop de monitor. USB hub in de voet met 1 upstream en 4 downstreams.
Dit is de professional uitvoering en tevens de duurste.
Gewicht is 32Kilogram.
Monitor met zeer scherp beeld, maar als je eenmaal een TFT monitor gewent bent, dan wil je geen CRT meer ook al is de resolutie lager. (Is mijn mening dan)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
En vliegend snel zoals je moeder al een bewees met je Philips monitor ,Op woensdag 13 februari 2002 12:26 schreef stek het volgende:
ik zeg toch : PHILIPS
hupsakee weg ermee
Heb zelf een LG 915 gekocht. Zat destijds te twijfelelen tussen LG en Iiyama, maar vond op dat moment beeld van de LG beter.
Zelf vondt ik het ontbereken van de stabiliteitslijntjes wel een pluspunt van de LG.
Je hoort wel steeds vaker dat de nieuwe modellen van Iiyama niet zo goed zijn als de oude.
ik heb hem nu voor me neusOp vrijdag 22 februari 2002 00:01 schreef MegaJurk het volgende:
Over de Vision Master Pro 454 hoor ik anders wel goeie verhalen...
vind het een goede monitor
Super ding
mooi beeld dus wat wil je nog meer
Verwijderd
IIYAMA VISION MASTER PRO 510 @ R0X0RZ
ONDERBOUW DIT: "FEMME HEEFT HET OOK!"
Ikzelf heb een IIyama Vision Master Pro 410 en ben hier meer dan tevreden over
Mijn raad voor jouw is dan ook
- Iiyama MF901U Vision Master 452
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Maar een paar opmerkingen, die ik in dit topic mis:
- Kijk eerst op welke resolutie je die monitor gaat gebruiken. De meeste professionele beeldschermwerkers (bv. autocad-tekenaars) gebruiken rond de 1024x768 op een 21".
Dan kan de monitor op een fatsoenlijke afstand staan. Volgens mij is 1600x1200 op een 19" totaal onwerkbaar. Dan zit je steeds voorover te staren naar die piepkleine lettertjes en icoontjes.
Vergelijk dus de prestaties bij 1024x768 tot 1280x960.
- Kijk net zo goed naar je videokaart als je nu naar je monitor kijkt. Als je de monitor aan een goedkoop merk geforce 3 hangt met de filters er nog op, heb je niets aan een monitor die haarscherp beeld kan geven, dat krijg je dan toch niet.
Als je niet te veel games speelt, zou ik een matrox G400/450/550 overwegen. Dan haal je uit die monitor wat er in zit.
- Koop apart een goede, extra dikke, afgeschermde kabel. Niet de bijgeleverde shit. Dat is bijna net zo belangrijk als een goede videokaart.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
is geloof ik een Sony beeldbuis...
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
neem dan een sony g420 heb ik hier ook, beste keus!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Dit monitor is gewoon het beste op papier als je kijkt naar de res//refr en de usb hub is ook geen min punt.
Het enige wat ik wel als vervelend beschouw zijn die overbodige 1wat boxjes in de voet...maar daar moet ik maar mee leren leven.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:27
]Op woensdag 13 maart 2002 16:56 schreef cornelisprul het volgende:
Philips 109s10
w000000000000t, veel argumenten erbij
en over de klachten nou ik had een phillips en die had echt niet zon mooi beeld als deze ik heb ze naast elkaar gezien en ze kunnen vergelijken
duss veel suc6 en ik hoop dat je wat aan deze info had
http://raptr.com/Doppert/about
Verwijderd
Verwijderd
Trouwens er was wel een pdf van die 109P20, maar die is nou op een of ander redenen offline of zo.
De link was -> http://www.ce-europe.philips.com/downloads/products/nl_109p20_lft.pdf (maybe komt tie ook nog online)
Ik heb toen ik deze monitor wou kopen ook even op die pdf gekeken en ik was gelijk verkocht
ik hoor dus dat iiyama nogal brak is...of geldt dit alleen bij de duurdere modellen van iiyama
Ik heb wel interesse, waarom doe je hem weg>? vooor die tft?Op donderdag 21 februari 2002 23:39 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Deze hebben inderdaad de beste en scherpste TRINTRON CRT buizen die er te koop zijn. Deze hebben namelijk als enige monitoren een pitch van 0.22mm.
Niemand interesse in mijn 21" COMPAQ P1100 monitor ?
21" FD-TRINITRON
30-121KHz, 50-160Hz, 0.24dpi, FLATSCREEN, 2 ingangen omschakelbaar voorop de monitor. USB hub in de voet met 1 upstream en 4 downstreams.
Dit is de professional uitvoering en tevens de duurste.
Gewicht is 32Kilogram.
Monitor met zeer scherp beeld, maar als je eenmaal een TFT monitor gewent bent, dan wil je geen CRT meer ook al is de resolutie lager. (Is mijn mening dan)
[afbeelding]
icq me maar ff
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Verwijderd
een wat?Op dinsdag 21 mei 2002 17:42 schreef master-ralph17 het volgende:
wie weet waar je stikkers voor je monitor kan kopen ik zocht eigenlijk een mooie stikker voor op de monitor van mij masterralph17
Het beeld is gewoon super scherp(nog beter dan van de CTX 17" trinitron(sony beeldbuis) van m'n vader).
Ik zou zeker een monitor met trinitron(of een variant daarop) beeldbuis nemen, omdat die meestal scherper beeld geven dan een "gewone" CRT.
Verwijderd
Heb nu een LG 795FT+ voor me staan en het is echt gewoon een fijn ding, met goede refreshrates vind ik (1024x768@100Hz, 1280x1024@85Hz).
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()