Ik heb een Philips 107S, en vergeleken met vele andere 17" monitoren is dit een best goede eigenlijk, ook qua levensduur ZEKER aan te raden...
Verwijderd
Ik heb een philips 109p20 en ben daar zeer tevreden over, hoe kom je er bij dattie lage refresh rates heeft?
t/m 1280x1024 kan op 100 Hz, wat ruimschoots voldoende is.
Verder kan 1600x1200 op 85 hz. Ook een prima resolutie.
Ik vind zowiezo 1600x1200 als desktop voor een 19" te klein, maar nog wel goed beeld met deze monitor.
De iiyama's hebben wel wat hogere refresh rates ja, maar 't blijft idd een gok. Met philips heb je 1 jaar 24 uurs garantie.. iets mis mee? Brengen ze je binnen 24 uur een nieuwe zonder vragen.
Verder ben ik ook te spreken over de auto-calibrate functie van deze monitor, soms staan (om wat voor reden dan ook, niet vaak trouwens) de kleuren opeens niet helemaal goed meer, dan doe je even auto-calibrate en staat alles weer perfect. (Hij doet trouwens ook auto-calibrate elke keer bij 't in standby zetten).
Een aanrader dus.
t/m 1280x1024 kan op 100 Hz, wat ruimschoots voldoende is.
Verder kan 1600x1200 op 85 hz. Ook een prima resolutie.
Ik vind zowiezo 1600x1200 als desktop voor een 19" te klein, maar nog wel goed beeld met deze monitor.
De iiyama's hebben wel wat hogere refresh rates ja, maar 't blijft idd een gok. Met philips heb je 1 jaar 24 uurs garantie.. iets mis mee? Brengen ze je binnen 24 uur een nieuwe zonder vragen.
Verder ben ik ook te spreken over de auto-calibrate functie van deze monitor, soms staan (om wat voor reden dan ook, niet vaak trouwens) de kleuren opeens niet helemaal goed meer, dan doe je even auto-calibrate en staat alles weer perfect. (Hij doet trouwens ook auto-calibrate elke keer bij 't in standby zetten).
Een aanrader dus.
Verwijderd
iiyama heeft eind vorig jaar een nieuw beestje op de markt gebracht. de HM903DT visionmaster pro 454, deze zal jou zeker aanspreken denk ik. ik was hem helemaal vergeten in de lijst te zetten.Op donderdag 14 februari 2002 22:29 schreef chourak het volgende:
Ik heb hieronder een lijst van mijn 5 favarite monitoren die ik heb gekozen naar lang vergelijken.... Heb je opmerkingen over een van deze monitoren (positief/negatief)
Post ze dan!
Ik ga proberen morgen een paar winkels te cheken waar ze deze Monitoren verkopen en ze te bekijken!
CTX PR960F
Iiyama visionmaster pro
NEC multisync FP955
Philips 109P20
Samsung syncmaster 959NF
19 inch, aperture grille, platte beeldbuis, high brightness (leuk voor films(DVD), games en grafische toepassingen) , zeer hoge refresh rates, usb-hub, speakers en strakke prijs (rond de 600 eurootjes).
ik zou zeggen zie hem niet over het hoofd. hier is een datasheet:
http://www.iiyama.nl/files/HM903DT.pdf
Verwijderd
Na een tijdje te hebben naged8 ga ik nu voor de Dell P991. Ik post mijn bevindingen zodra ik hem heb getest (deze week nog hoop ik)
Ik heb een RUIME ervaring met Philips monitoren. Mijn eerste 15A, gekocht in 1994, heeft mijn pa nu in gebruik. Nog steeds 1024*768@75Hz superscherp & helder. En geluid aan boord, altijd makkelijk.
Heb een paar jaar een 200B (20") in gebruik gehad, maar toen ik op mezelf ging heb ik deze verkocht ivm ruimte gebrek.
Heb momenteel een 17A (uit oktober 96) in gebruik, en het lijkt wel alsof hij niet wil verslijten of kapot gaan! (ik zoek een argument om een andere te kopen)
Mijn volgende monitor wordt of een Philips 109P20 of een IBM G96, maar da's dan alleen omdat ie zwart is. (mijn case is ook zwart)
Deze dus:
Heb een paar jaar een 200B (20") in gebruik gehad, maar toen ik op mezelf ging heb ik deze verkocht ivm ruimte gebrek.
Heb momenteel een 17A (uit oktober 96) in gebruik, en het lijkt wel alsof hij niet wil verslijten of kapot gaan! (ik zoek een argument om een andere te kopen)
Mijn volgende monitor wordt of een Philips 109P20 of een IBM G96, maar da's dan alleen omdat ie zwart is. (mijn case is ook zwart)
Deze dus:
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Als we toch over 19`inchers praten: ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe monitor.
voornamelijk om te gamen (thans meestal in 1024*768) en surfen plus een klein beetje office.
Geld speelt wel een rol maar geen beslissende.
Maar als ik al die topics over 19" lees of in de pricewatch neus valt mij op dat er zulke grote prijs verschillen in zitten. Een dure 19 is flink duurder dan een goedkope 21.(vooral de Dell monitoren zie je vaak in de aanbeiding de laatste tijd)
Wat zou voor mij de beste optie zijn? goedkope 19, dure 19 of een goedkope 21?
Dacht zelf aan de Philips 109p20 of 109S20
bvd
voornamelijk om te gamen (thans meestal in 1024*768) en surfen plus een klein beetje office.
Geld speelt wel een rol maar geen beslissende.
Maar als ik al die topics over 19" lees of in de pricewatch neus valt mij op dat er zulke grote prijs verschillen in zitten. Een dure 19 is flink duurder dan een goedkope 21.(vooral de Dell monitoren zie je vaak in de aanbeiding de laatste tijd)
Wat zou voor mij de beste optie zijn? goedkope 19, dure 19 of een goedkope 21?
Dacht zelf aan de Philips 109p20 of 109S20
bvd
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dure 19"
Kwaliteit gaat boven size.
Absoluut.
Kwaliteit gaat boven size.
Absoluut.
kheb hier de SAMSUNG SyncMaster 757DFX (17 inch)staan, prima monitor hoor, haalt zelfs 100 hz in 1280X1024
i want LART!
Kijk dat blaast tenminsteOp maandag 18 februari 2002 16:31 schreef Darth_Punk het volgende:
kheb hier de SAMSUNG SyncMaster 757DFX (17 inch)staan, prima monitor hoor, haalt zelfs 100 hz in 1280X1024
Wat vinden mensen van de sony F520 dan ?
Verwijderd
ik heb hier een NEC (aka Packard Bell) monitor 15" (klein) maar die geven super rustig beeld op 70hz
ben er erg te vreden mee, niks geen trillen ofzo maar ik denk dat de nieuwere NEC schermen ook heel erg rustig zijn
mijn pa heeft een 17 inch en dies ook echt heel erg rustig
ben er erg te vreden mee, niks geen trillen ofzo maar ik denk dat de nieuwere NEC schermen ook heel erg rustig zijn
mijn pa heeft een 17 inch en dies ook echt heel erg rustig
Verwijderd
Sinds ik de 109P heb wil ik niet meer anders! de 109B (ik heb nog zo'n bolle beeldbuis model, verbleekt er helemaal bij)
iiyama hm704utc 17"
prachtig design, 100% flatscreen en superscherp.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
O ja ik draai nu 1280x960 op 85 Hz. Prima tochOp maandag 18 februari 2002 22:46 schreef QuestGamer het volgende:
iiyama hm704utc 17"
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Mijn monitor:
Hitachi 21"
10 tot 11 jaar oud, was een oud autoCAD beeldscherm, dus 8 uur per dag aan!!!
Prima beeld geen kleurverschil!!!
Maar ik weet alleen niet of Hitachi nog beeldschermen leverd
Hitachi 21"
10 tot 11 jaar oud, was een oud autoCAD beeldscherm, dus 8 uur per dag aan!!!
Prima beeld geen kleurverschil!!!
Maar ik weet alleen niet of Hitachi nog beeldschermen leverd
Wat ik graag zou willen weten van mensen die een Philips 109p20 hebben.... Wat zijn de MAX. refesh rates voor elke resolutie!
Zou men dit graag willen posten!
Zou men dit graag willen posten!
Verwijderd
[sarcasme]
Intel R0XXXXXXXXXXX ow sorry wrong topic
[/sarcasme]
Sorry hoor, maar alleen door zelf naar een monitor te kijken en te vergelijken kom je tot een degenlijke conclusie. Over het algemeneen kan ik niets over philips zeggen, want ik heb er nog nooit langer dan 2 uur achter gezeten.
Verder blijft SONY heel mooie schermen maken, zeker het vergelijken waard. Verder heb ik geen ervaring met eizo, maar daar hoor je, tegenwoordig, goede dingen over.
Kijk en vergelijk is het advies.
persoonlijk raad ik de sony e400, g400, e500, g500, en alles wat daarboven zit aan.
Verwijderd
Ik hoor bijna nooit iets over nec maken zij dan geen goede monitoren?
Ik ben van plan om een 19 inch te gaan kopen van dit merk
Ik ben van plan om een 19 inch te gaan kopen van dit merk
Ik heb nu nog een IIyama Vision Master Pro 17 uit 1997, maar ik ga binnenkort een 19 inch kopen. Ik wilde een Iiyama VM Pro 452 maar die is binnenkort niet meer leverbaar, blijft als enig redelijk betaalbare over de Iiyama VM Pro 454, hoor ik tot nu toe goeie verhalen over. Andere alternatieven zoals de NEC FE950+ of de Sony E430 zijn mij te duur. Misschien is een Samsung nog iets maar anders toch die VMP 454.
Ik heb gisteren m'n Samsung 1200NF gekregen. De beeldkwaliteit is echt _diep_ treurig
. De scherpte zuigt over het hele beeld. In de hoeken is het beeld ronduit wazig (een oude 14" presteert beter op 1024*768). In linkern en rechterbovenhoek is het beeld krom en ik zie een groene waas in de rechterbovenhoek. Wat Samsung 'Perfect Visual Flatness' noemt blijkt nepplat te zijn als in een Trinitron monitor van 5 jaar geleden maar dan wat minder erg (verticaal plat, horizontaal bol).
Deze monitor werd zogenaamd als best getest door PC Magazine. Dit moet dan wel een heel slecht exemplaar zijn. Ik wist niet dat er nog monitoren werden gemaakt met zo'n brakke beeldkwaliteit als dit ding. Aan de fabrieksinstelling ligt 't niet, die zijn goed. Klooien aan de instellingen maakt 't alleen maar erger.
Het is onmogelijk om op dit ding te Photoshoppen. De toolbox aan de linkerkant ziet eruit alsof ik scheel kijk.
Deze monitor werd zogenaamd als best getest door PC Magazine. Dit moet dan wel een heel slecht exemplaar zijn. Ik wist niet dat er nog monitoren werden gemaakt met zo'n brakke beeldkwaliteit als dit ding. Aan de fabrieksinstelling ligt 't niet, die zijn goed. Klooien aan de instellingen maakt 't alleen maar erger.
Het is onmogelijk om op dit ding te Photoshoppen. De toolbox aan de linkerkant ziet eruit alsof ik scheel kijk.
Verwijderd
Of je hebt je leesbril niet opOp dinsdag 19 februari 2002 11:38 schreef Femme het volgende:
Ik heb gisteren m'n Samsung 1200NF gekregen. De beeldkwaliteit is echt _diep_ treurig![]()
. De scherpte zuigt over het hele beeld. In de hoeken is het beeld ronduit wazig (een oude 14" presteert beter op 1024*768). In linkern en rechterbovenhoek is het beeld krom en ik zie een groene waas in de rechterbovenhoek. Wat Samsung 'Perfect Visual Flatness' noemt blijkt nepplat te zijn als in een Trinitron monitor van 5 jaar geleden maar dan wat minder erg (verticaal plat, horizontaal bol).
ik zou hem ff terug sturen als ik jouw was, een maat van me heeft die ook geloof ik... hij is er tervreden mee!
Verwijderd
Ik heb afgelopen maand mijn IIyama s901g 19" vision master 450 verkocht (Ik was er zeer tevreden mee
.
Nu heb ik IIyama MS101D 21"
met gewoon flatscreen beeldbuis, zeeeer goede monitor.
ik zou niet kiezen voor diamondtron beeldbuis want die iritante lijnjes zie je altijd
.
Raimon
Nu heb ik IIyama MS101D 21"
ik zou niet kiezen voor diamondtron beeldbuis want die iritante lijnjes zie je altijd
Raimon
Verwijderd
Ik heb een Dell p991 (19")
.24 dpi
trinitron
sony beeldbuis
100% Flatscreen
zekers fijn schermpje, in november in een of ander blad als beste getest!
.24 dpi
trinitron
sony beeldbuis
100% Flatscreen
zekers fijn schermpje, in november in een of ander blad als beste getest!
Verwijderd
ik heb die ook, maar ik zie ze inmiddels al niet meerOp dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef jeomadotcom het volgende:
Ik heb afgelopen maand mijn IIyama s901g 19" vision master 450 verkocht (Ik was er zeer tevreden mee.
Nu heb ik IIyama MS101D 21"met gewoon flatscreen beeldbuis, zeeeer goede monitor.
ik zou niet kiezen voor diamondtron beeldbuis want die iritante lijnjes zie je altijd.
Raimon
Heb al een jaar of drie een CTX 15 inch monitor, en nog steeds een goede beeldkwaliteit en scherp en nog altijd duidelijke kleuren. Het heeft toen maar iets van 170 euro gekost.
Wil hiermee zeggen dat CTX monitoren naar mijn mening best van goeie kwaliteit zijn.
Laatst heeft m'n broer een Iiyama (LM704UT
Vision Master 1413) 17 inch (blauw omhulsel) gekocht en dat ziet er ook goed uit voor een niet al te hoge prijs.
Wil hiermee zeggen dat CTX monitoren naar mijn mening best van goeie kwaliteit zijn.
Laatst heeft m'n broer een Iiyama (LM704UT
Vision Master 1413) 17 inch (blauw omhulsel) gekocht en dat ziet er ook goed uit voor een niet al te hoge prijs.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
nou ik heb nu dus een Iiyama VM pro 454 voor me neus staan, 19"
zitten tot nu toe geen fouten in, ik heb hem nu een uurtje
zitten tot nu toe geen fouten in, ik heb hem nu een uurtje
Verwijderd
Om veel flaming (die er nog niet is) te voorkomen :):
Poll: Wat is de beste monitor?
• Philips
• Iiyama
• Samsung\\ander merk
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Poll: Wat is de beste monitor?
• Philips
• Iiyama
• Samsung\\ander merk
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
ik ga morgen ook voor een iiyama vpro 454
Ik zou voor de Philips gaan, ik heb zelf al bijna 4 jaar een 107MB en die doet het nog elke dag perfect en dat terwijl die zowat dag en nacht aanstaat.
Voor Iiyama zou ik never nooit gaan, als ik bij ons op school zie wat voor elende die dingen geven, nou dan wil je die echt niet meer. de meest gekke dingen zie je, scheef beeld dat niet meer echt wil, wazig beeld, ware kleuren, trillende letters rare lijnen en 1 trilling van de tavel het het beeld gaat flippen, nou hier heb ik met m'n Philips nooit last van.
Voor Iiyama zou ik never nooit gaan, als ik bij ons op school zie wat voor elende die dingen geven, nou dan wil je die echt niet meer. de meest gekke dingen zie je, scheef beeld dat niet meer echt wil, wazig beeld, ware kleuren, trillende letters rare lijnen en 1 trilling van de tavel het het beeld gaat flippen, nou hier heb ik met m'n Philips nooit last van.
Definieer "beste"
bedoel je beste kwaliteit of beste prijs kwalitiet en wat voor Monitor? 19 Inchers? of LCD?
bedoel je beste kwaliteit of beste prijs kwalitiet en wat voor Monitor? 19 Inchers? of LCD?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
2 weken geleden een philips 109p20 19inch gekocht, een aanrader in mijn ogen.
Ik heb hier de Iiyama VMP451, ja, die met die lijntjes 
Die lijntjes wen je wel aan, dat Diamontron vind ik veel belangrijker!, lekker rustig voor je ogen (merk je goed als je 1cm van de beeldbuis bent, kun je perfect de pixels zien zonder dat je iets merkt van trillingen of stralingen!,jaja idd nergens voor nodig
)
Die lijntjes wen je wel aan, dat Diamontron vind ik veel belangrijker!, lekker rustig voor je ogen (merk je goed als je 1cm van de beeldbuis bent, kun je perfect de pixels zien zonder dat je iets merkt van trillingen of stralingen!,jaja idd nergens voor nodig
Ik laat 'm vervangen door een CTX PR1400F.Op dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[..]
Of je hebt je leesbril niet op![]()
ik zou hem ff terug sturen als ik jouw was, een maat van me heeft die ook geloof ik... hij is er tervreden mee!
SONY F500 & SONY F520
Kom op mensen..meld effe positief over deze bakken
Waarom denken mensen toch altijd dat ze, als ze meer geld kwijt zijn aan een Sony, deze ook beter is als het tegenhangende Philips model... 
Ik zou dus zeker voor de Philips gaan...
* Flarrestein is wel een beetje Philips fan
Ik zou dus zeker voor de Philips gaan...
* Flarrestein is wel een beetje Philips fan
HIER !!! PAK AAN
Heb een Eizo F931 21", maar ben niet echt tevreden.
- Beeld is ook niet echt vlak (ondanks de benaming op de site: "fully flat"), maar buigt af in de hoeken (ok licht, maar wel zichtbaar).
- Diameter is ongeveer 49,5 cm (maar 1,5 cm meer dan mij oude Philips 19"), op de eizo site zeggen ze 50,7 cm, is dus niet waar.
- Hij maakte ook een licht fluitend geluid (1600*1200@85Hz), maar dat ging weg toen ik hem op een geaard stopcontact aansloot.
- Na een maand kreeg hij al kuren (schaduwen/vegen bij letters). dat werd steeds erger.
- Ech superscherp vind ik hem niet (maar dat ligt misschien ook aan de creative geforce2GTS).
Hij staat nu ter reparatie bij de importeur. Ben beniewd hoe hij zal zijn als ik hem terug krijg, maar vooralsnog zou ik hem niet weer kopen (voor 1200 euro).
Probleem met dit soort schermen is dat je ze bijna nergens kunt zien/testen, dus koop je ze op naam/faam/testverslagen. Later hoorde ik dat de importeur wel die mogelijkheid biedt (showroom).
- Beeld is ook niet echt vlak (ondanks de benaming op de site: "fully flat"), maar buigt af in de hoeken (ok licht, maar wel zichtbaar).
- Diameter is ongeveer 49,5 cm (maar 1,5 cm meer dan mij oude Philips 19"), op de eizo site zeggen ze 50,7 cm, is dus niet waar.
- Hij maakte ook een licht fluitend geluid (1600*1200@85Hz), maar dat ging weg toen ik hem op een geaard stopcontact aansloot.
- Na een maand kreeg hij al kuren (schaduwen/vegen bij letters). dat werd steeds erger.
- Ech superscherp vind ik hem niet (maar dat ligt misschien ook aan de creative geforce2GTS).
Hij staat nu ter reparatie bij de importeur. Ben beniewd hoe hij zal zijn als ik hem terug krijg, maar vooralsnog zou ik hem niet weer kopen (voor 1200 euro).
Probleem met dit soort schermen is dat je ze bijna nergens kunt zien/testen, dus koop je ze op naam/faam/testverslagen. Later hoorde ik dat de importeur wel die mogelijkheid biedt (showroom).
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
die iiyama VMP454 kan 160Hz op 1280x1024
Ik heb hier zelf een Sony HDM-A420 (19") staan en ben er zeer tevreden over. In de winkel waar ik werk verkopen we bijna alleen maar Iiyama's maar die vind ik toch minder mooi dan mijn Sony. Het is alleen een beetje jammer dat de monitor geen draaivoet heeft.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wat ben je nu met hoge resoluties van Iiyama, als die je alleen maar een klote beeld geven!Op donderdag 21 februari 2002 15:40 schreef star-saber het volgende:
die iiyama VMP454 kan 160Hz op 1280x1024
Deze hebben inderdaad de beste en scherpste TRINTRON CRT buizen die er te koop zijn. Deze hebben namelijk als enige monitoren een pitch van 0.22mm.Op woensdag 20 februari 2002 17:58 schreef ZOMERZON het volgende:
SONY F500 & SONY F520
Niemand interesse in mijn 21" COMPAQ P1100 monitor ?
21" FD-TRINITRON
30-121KHz, 50-160Hz, 0.24dpi, FLATSCREEN, 2 ingangen omschakelbaar voorop de monitor. USB hub in de voet met 1 upstream en 4 downstreams.
Dit is de professional uitvoering en tevens de duurste.
Gewicht is 32Kilogram.
Monitor met zeer scherp beeld, maar als je eenmaal een TFT monitor gewent bent, dan wil je geen CRT meer ook al is de resolutie lager. (Is mijn mening dan)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
En vliegend snel zoals je moeder al een bewees met je Philips monitor ,Op woensdag 13 februari 2002 12:26 schreef stek het volgende:
ik zeg toch : PHILIPS
hupsakee weg ermee
Gewoon effe lekker in een winkel gaan kijken welke je het beste bevalt. Dit is volgens mij voor iedereen anders.
Heb zelf een LG 915 gekocht. Zat destijds te twijfelelen tussen LG en Iiyama, maar vond op dat moment beeld van de LG beter.
Zelf vondt ik het ontbereken van de stabiliteitslijntjes wel een pluspunt van de LG.
Je hoort wel steeds vaker dat de nieuwe modellen van Iiyama niet zo goed zijn als de oude.
Heb zelf een LG 915 gekocht. Zat destijds te twijfelelen tussen LG en Iiyama, maar vond op dat moment beeld van de LG beter.
Zelf vondt ik het ontbereken van de stabiliteitslijntjes wel een pluspunt van de LG.
Je hoort wel steeds vaker dat de nieuwe modellen van Iiyama niet zo goed zijn als de oude.
Over de Vision Master Pro 454 hoor ik anders wel goeie verhalen...
ik heb hem nu voor me neusOp vrijdag 22 februari 2002 00:01 schreef MegaJurk het volgende:
Over de Vision Master Pro 454 hoor ik anders wel goeie verhalen...
vind het een goede monitor
Dat testen in een winkel zie ik ook niet echt zitten. Ten eerste zullen er tegenwoordig weinig winkels zijn die een 21" op voorraad hebben (voorraden liggen tegenwoordig bij de distributeur) en ten tweede is de beeldkwaliteit sterk afhankelijk van de gebruikte videokaart. In winkels zoals Vobis en Dynabyte hebben ze vaak meerdere monitoren op een pc aangesloten met als gevolg een ranzige beeldkwaliteit dankzij de VGA splitter. Denk niet dat je daar de beeldkwaliteit van een 17" of 19" (groter hebben ze toch niet) op kunt beoordelen.
ik heb net ook de VP 454
Super ding
mooi beeld dus wat wil je nog meer
Super ding
mooi beeld dus wat wil je nog meer
Verwijderd
THERE CAN ONLY BE ONE! 
IIYAMA VISION MASTER PRO 510 @ R0X0RZ
ONDERBOUW DIT: "FEMME HEEFT HET OOK!"
IIYAMA VISION MASTER PRO 510 @ R0X0RZ
ONDERBOUW DIT: "FEMME HEEFT HET OOK!"
Dit wordt weer zo'n lekker topic..
Ikzelf heb een IIyama Vision Master Pro 410 en ben hier meer dan tevreden over
Mijn raad voor jouw is dan ook
- Iiyama MF901U Vision Master 452
Ikzelf heb een IIyama Vision Master Pro 410 en ben hier meer dan tevreden over
Mijn raad voor jouw is dan ook
- Iiyama MF901U Vision Master 452
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Al 5 jaar zeer tevreden met mijn VM pro 17" (9017MT diamondtron), ook 6 verschillende kennissen hebben in de loop der jaren deze monitor aangeschaft op mijn aanraden en zijn allemaal nog steeds dik tevreden.
Maar een paar opmerkingen, die ik in dit topic mis:
- Kijk eerst op welke resolutie je die monitor gaat gebruiken. De meeste professionele beeldschermwerkers (bv. autocad-tekenaars) gebruiken rond de 1024x768 op een 21".
Dan kan de monitor op een fatsoenlijke afstand staan. Volgens mij is 1600x1200 op een 19" totaal onwerkbaar. Dan zit je steeds voorover te staren naar die piepkleine lettertjes en icoontjes.
Vergelijk dus de prestaties bij 1024x768 tot 1280x960.
- Kijk net zo goed naar je videokaart als je nu naar je monitor kijkt. Als je de monitor aan een goedkoop merk geforce 3 hangt met de filters er nog op, heb je niets aan een monitor die haarscherp beeld kan geven, dat krijg je dan toch niet.
Als je niet te veel games speelt, zou ik een matrox G400/450/550 overwegen. Dan haal je uit die monitor wat er in zit.
- Koop apart een goede, extra dikke, afgeschermde kabel. Niet de bijgeleverde shit. Dat is bijna net zo belangrijk als een goede videokaart.
Maar een paar opmerkingen, die ik in dit topic mis:
- Kijk eerst op welke resolutie je die monitor gaat gebruiken. De meeste professionele beeldschermwerkers (bv. autocad-tekenaars) gebruiken rond de 1024x768 op een 21".
Dan kan de monitor op een fatsoenlijke afstand staan. Volgens mij is 1600x1200 op een 19" totaal onwerkbaar. Dan zit je steeds voorover te staren naar die piepkleine lettertjes en icoontjes.
Vergelijk dus de prestaties bij 1024x768 tot 1280x960.
- Kijk net zo goed naar je videokaart als je nu naar je monitor kijkt. Als je de monitor aan een goedkoop merk geforce 3 hangt met de filters er nog op, heb je niets aan een monitor die haarscherp beeld kan geven, dat krijg je dan toch niet.
Als je niet te veel games speelt, zou ik een matrox G400/450/550 overwegen. Dan haal je uit die monitor wat er in zit.
- Koop apart een goede, extra dikke, afgeschermde kabel. Niet de bijgeleverde shit. Dat is bijna net zo belangrijk als een goede videokaart.
Wat is de beste
Wat ik wel weet is dat ik al dik 2 jaar extreem tevreden ben met m'n Iiyama VMPro 510. Heb 'm destijds ook maar ongezien besteld (net als eerder gezegd zijn er nagenoeg geen shops met zulke knoerten op voorraad) en heb er tot dusver geen moment spijt van gehad
Alleen de reparatie service zuigt (Teleplan). Ding staat echt als een huis. En als ik kijk wat ik er voor betaald heb
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hmm, heb hier zelf een Philips Brilliance 201B 21" staan, erg tevreden mee.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
mijn 19" Dell Trinitron doet het ook goed
90Hz in 1600x1200 
is geloof ik een Sony beeldbuis...
is geloof ik een Sony beeldbuis...
mijn 19" Viewsonic doet het ook lekker: 92 Hz bij 1600 * 1200. Ook sony beeldbuis!
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
prijs was geen probleem 
neem dan een sony g420 heb ik hier ook, beste keus!
neem dan een sony g420 heb ik hier ook, beste keus!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Ik ga morgen de grote stap nemen, na lang lezen, debateren en velen koppjes koffie heb ik besloten voor de pro 454 van iiyama. Waarom vraag je? Nou na veel meningen gelezen te hebben is iedereen met een pro454 wel blij met zijn monitor, ik heb de 451 in de winkel zien staan en ik vond de lijntjes niet storent.
Dit monitor is gewoon het beste op papier als je kijkt naar de res//refr en de usb hub is ook geen min punt.
Het enige wat ik wel als vervelend beschouw zijn die overbodige 1wat boxjes in de voet...maar daar moet ik maar mee leren leven.
Dit monitor is gewoon het beste op papier als je kijkt naar de res//refr en de usb hub is ook geen min punt.
Het enige wat ik wel als vervelend beschouw zijn die overbodige 1wat boxjes in de voet...maar daar moet ik maar mee leren leven.
Philips 109s10
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:27
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
]Op woensdag 13 maart 2002 16:56 schreef cornelisprul het volgende:
Philips 109s10
w000000000000t, veel argumenten erbij
ik zelf heb iilyama ma901u pro452 100% vlak en nog nooit problemen 3 jaar on site grantie maar om op zulke hoge resoluties toch nog wat te kunnen lezen is misschien een 21/22 inch van iiyama geen slechte keuze
en over de klachten nou ik had een phillips en die had echt niet zon mooi beeld als deze ik heb ze naast elkaar gezien en ze kunnen vergelijken
duss veel suc6 en ik hoop dat je wat aan deze info had
en over de klachten nou ik had een phillips en die had echt niet zon mooi beeld als deze ik heb ze naast elkaar gezien en ze kunnen vergelijken
duss veel suc6 en ik hoop dat je wat aan deze info had
http://raptr.com/Doppert/about
Ik ga binnen enkele weken de Iiyama VMP 454 bestellen, ik heb er alle vertrouwen in.
Verwijderd
Ik heb een syncmaster met flatscreentje en ben er dol gelukkig mee:) Is een 17 inch voor games is ie perfect! Vandaag de dag zijn er veel mooie monitoren maar de samsungs hebben toch iets speciaals gewoon een gevoel maar is zou zeker voor een syncmaster gaan! Vooral die laaste die is uitgekomen is een beauty
Verwijderd
Koop een Eizo 19" T765 CRT Flatscreen (1600x1200 @ 92 Hz). HFl 1899,00 bij Informatique in Bergschenhoek. Het is gewoon de absolute top binnen de CRT. (Het is ook wel meteen de duurste 19" CRT monitor, maar hoe vaak koop je nou een monitor)
Ik heb zelf ook de 109P20, dat beeldscherm vind ik super goed! Lekker een goede 19". Had hiervoor een Iiyama 17"je.
Trouwens er was wel een pdf van die 109P20, maar die is nou op een of ander redenen offline of zo.
De link was -> http://www.ce-europe.philips.com/downloads/products/nl_109p20_lft.pdf (maybe komt tie ook nog online)
Ik heb toen ik deze monitor wou kopen ook even op die pdf gekeken en ik was gelijk verkocht
Trouwens er was wel een pdf van die 109P20, maar die is nou op een of ander redenen offline of zo.
De link was -> http://www.ce-europe.philips.com/downloads/products/nl_109p20_lft.pdf (maybe komt tie ook nog online)
Ik heb toen ik deze monitor wou kopen ook even op die pdf gekeken en ik was gelijk verkocht
Ik heb een Vision Master Pro 512 22" dus
, echt geen problemen mee superding en 1280 x 960 @ 120 hz
ik hoor dus dat iiyama nogal brak is...of geldt dit alleen bij de duurdere modellen van iiyama
ik hoor dus dat iiyama nogal brak is...of geldt dit alleen bij de duurdere modellen van iiyama
Ik heb wel interesse, waarom doe je hem weg>? vooor die tft?Op donderdag 21 februari 2002 23:39 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Deze hebben inderdaad de beste en scherpste TRINTRON CRT buizen die er te koop zijn. Deze hebben namelijk als enige monitoren een pitch van 0.22mm.
Niemand interesse in mijn 21" COMPAQ P1100 monitor ?
21" FD-TRINITRON
30-121KHz, 50-160Hz, 0.24dpi, FLATSCREEN, 2 ingangen omschakelbaar voorop de monitor. USB hub in de voet met 1 upstream en 4 downstreams.
Dit is de professional uitvoering en tevens de duurste.
Gewicht is 32Kilogram.
Monitor met zeer scherp beeld, maar als je eenmaal een TFT monitor gewent bent, dan wil je geen CRT meer ook al is de resolutie lager. (Is mijn mening dan)
[afbeelding]
icq me maar ff
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
wie weet waar je stikkers voor je monitor kan kopen ik zocht eigenlijk een mooie stikker voor op de monitor van mij masterralph17
Verwijderd
een wat?Op dinsdag 21 mei 2002 17:42 schreef master-ralph17 het volgende:
wie weet waar je stikkers voor je monitor kan kopen ik zocht eigenlijk een mooie stikker voor op de monitor van mij masterralph17
Ik heb sinds een paar dagen een 2e hands EIZO FlexScan T57S 17" Trinitron (ik draai 1280x1024@85hz).
Het beeld is gewoon super scherp(nog beter dan van de CTX 17" trinitron(sony beeldbuis) van m'n vader).
Ik zou zeker een monitor met trinitron(of een variant daarop) beeldbuis nemen, omdat die meestal scherper beeld geven dan een "gewone" CRT.
Het beeld is gewoon super scherp(nog beter dan van de CTX 17" trinitron(sony beeldbuis) van m'n vader).
Ik zou zeker een monitor met trinitron(of een variant daarop) beeldbuis nemen, omdat die meestal scherper beeld geven dan een "gewone" CRT.
Samsung SyncMaster 757dfx sta ik nu tegen te kijken, beter dan mn vorige Panasonic PanaSync 4G (ook niet beroerd voor een 7 jaar oude 15"), en ook een stuk beter dan die belabberde LG Flatron 775ft dingen op school
Verwijderd
Al die Vision Masters kunnen gewoon niet op tegen de scherpte en kwaliteit van een LG Flatron 795FT/915FT Plus!! Dit zijn naar mijn mening dus echt een van de beste monitoren die ik ooit gezien heb. Op een stage heb ik een tijd lang achter een platte NEC gezeten, was dacht ik een Multisync 750+ oid, maar daar begonnen mij die lijntjes midden door het beeld gewoon te storen na een tijdje!!
Heb nu een LG 795FT+ voor me staan en het is echt gewoon een fijn ding, met goede refreshrates vind ik (1024x768@100Hz, 1280x1024@85Hz).
Heb nu een LG 795FT+ voor me staan en het is echt gewoon een fijn ding, met goede refreshrates vind ik (1024x768@100Hz, 1280x1024@85Hz).
Verwijderd
Ik heb een Medion 17" (van de aldi dus) en ik ehb er geen problemen mee en het beeld is perfect
Nutteloze kick van een oud topic. En veruit de meeste mensen in dit topic zullen hun eigen monitor als beste aanraden, niet echt nuttig dus
Dit topic is gesloten.
![]()